Lockeed Martin pro NASA připravil návrh dopravního nadzvukového letounu jednoduše popsaného jako „Supersonic Green Machine“. Jde o jeden ze dvou konceptů prezentovaných v dubnu 2010 u příležitosti představení letounů, které by mohly přepravovat pasažéry v letech 2030-2035.
Cílem těchto nových konceptů je dosáhnout v komerční letecké přepravě nadzvukových rychlostí, ale přitom výrazně snížit hlučnost, provozní náklady i ekologickou stopu.
Související články:
Osobní elektrické letadlo od NASA – Puffin + video
Vědci z MIT vymysleli letadla s 30% spotřebou paliva proti současným
To se v případě nového stroje Lockeed Martin daří díky využití nové konfigurace motorů, která je označována jako „obrácené V“. Další údajně revoluční technologie pomáhají letounu dosáhnout vyšší doletu, možnosti přepravovat větší náklad a nižších emisí.
Zda sa mi ze kvalita clankov
Zda sa mi ze kvalita clankov ide dole vodou… Zdroje tejto informacie su kde?
To lietadlo nevyzera, ze by sa mu malo niekedy vobec podarit zdvyhnut sosak od zeme… Ja som fanusik lietania, ale toto vyzera skor ako rychloponorka, nie ako lietadlo…
Ten kto sa nevyzná v
Ten kto sa nevyzná v aerodynamike, nech sem ani nepíše.
Mimochodom kĺzať dokáže aj raketoplán…takže neviem aké obavy.
Čo sa týka zníženia hlučnosti som dosť skeptický – rachot to bude vždy a nehospodárne tak isto. Na nadzvukovú rýchlosť je potrebný poriadny výkon. A aj keby sa lietalo vo výškach na hranici atmosféry, niečo ten stroj do takej výšky musí dostať.
Mimochodom, čo sa týka bezpečnosti cestujúci zakaždým zaplatia životom. Záchranou cestujúcich sa nikto nezaoberá, zaujímavé je len, či zaplatia za letenku…
A ako by ste chceli
A ako by ste chceli zachranovat pasazierov v 20km vyske? Z takej vysky neskoci ani profik s vybavenim za miliony. Alebo sa maju vsetci cestujuci pred odlietom obliect do pretlakovych skafandrov so zabudovanym padakom? Sedacky maju byt vystrelovacie a ak dieta omylom stlaci cerveny gombik, tak urobi dieru do strechy.
Klouzat to jistě dovede.
Klouzat to jistě dovede. Jinak by se jednalo o raketu a ne o letadlo. Ale jde o to, v jakém bude kouzat poměru dopředná rychlost versus opadání? Typuji tak 1 : 1, v nejlepším případě 2 : 1.
Taky myslím, že tento
Taky myslím, že tento koncept je příliš nebezpečný. V okamžiku, kdy něco nefunguje jak má, jsou pasažéři namydlení. Žádná možnost dokluzu a podobně.
Do aerodynamiky sice taky
Do aerodynamiky sice taky nevidím, takováto koncepce křídla bude určitě náročnější na řízení, bez pomoci počítače se to asi neobejde. Nicméně nenechal bych se zmást proporcema, ono to těžiště může být někde u těch křídel (hmotnost motorů, palivo v „zadní hokejce“), takže by to nějak plachtit mohlo. Sice né dobře a moc rychle, ale nějak. Každopádně pokud letadlo není větroň, tak je na tom bez motoru špatně.
Mimochodem neměl Jan Kašpar ta křídla moc vepředu?
V aerodynamike sa az tak
V aerodynamike sa az tak nevyznam, ale myslim, ze to zadne kridlo je uplny nezmysel. Okrem ineho.