Zájem o pronájem aut začal po počátečním propadu způsobeným koronavirovou epidemií podle společnosti Anytime opět růst. Návrat ke stavu před epidemií očekává během května.
foto: Anytime
Koronavirová krize znamenala na začátku výrazné snížení zájmu o carsharing. Zatímco ale MHD zaznamenala po nařízení karantény propad až o 90 %, sdílení aut pokleslo o 42 %. Současně téměř vymizely cesty mimo Prahu.
Ukázalo se, že v době zvýšeného nebezpečí šíření infekční nemoci je přeci jen bezpečnější jet autem než hromadnou dopravou. Zájem o individuální dopravu jako bezpečný způsob dopravy tak postupně roste.
„Přibližně od Velikonoc se začal počet pronájmů každý týden navyšovat a téměř normální stav očekáváme v průběhu května. Současně v posledních 14 dnech vidíme již téměř normální podíl jízd mimo Prahu,“ říká ředitel Anytime v ČR Milan Beutl.
Sdílet auta začaly i firmy
Anytime v rámci opatření proti šíření koronaviru zavedla pravidelnou dezinfekci vozů několikrát týdně. A jako zatím jediná na trhu dává do každého auta dezinfekci v malé lahvičce pro osobní použití.
V souvislosti s dopady koronavirové epidemie se Anytime začala orientovat i na firemní zákazníky, u kterých zaznamenala rostoucí poptávku. Firmy začaly odkládat koupi nových vozů, podobně jako při předchozí krizi v roce 2009, a právě carsharing je zajímavou alternativou k dlouhodobějšímu pořízení vozu například na operativní leasing.
Carsharingová služba Anytime v současnosti provozuje v Praze 200 vozů Toyota Yaris Hybrid vybavených automatickou převodovkou a parkovací kamerou.
,em>„Tato kombinace výbavy se nám do města osvědčila. Zákazníci oceňují i šetrnost hybridů k životnímu prostředí, která přitom není vykoupena vyblokováním parkovacích míst pro dobíjecí stanice, jako je to u elektromobilů,“ doplňuje Beutl.
Do konce roku chce Anytime zvýšit počet provozovaných aut v Praze ze současných 200 na 500. Vedle osvědčeného modelu Toyota Yaris Hybrid do flotily přibudou vozy vyšší třídy pro jízdy mimo město s rozšířenou výbavou, například parkovacím asistentem nebo adaptivním tempomatem.
Elektroautos: Tank-Chaos an Ladesäulen | Markt |
Elektroautos: Tank-Chaos an Ladesäulen | Markt | NDR
https://www.youtube.com/watch?v=8VfKk4BfBeo
10 years Nissan Leaf
https://www.youtube.com/results?search_query=10+years+nissan+leaf
To je teda antireklama pro EV. Vzali zase nejhorsi priklady
To je teda antireklama pro EV. Vzali zase nejhorsi priklady aby to vypadalo co nejhur a odradilo zajemce o koupi EV. Me se v DE nikdy nestalo ze bych nevedel za kolik budu nabijet. A pokud tam ten deda bydli, tak by snad mohl vedet kde co stoji. Info jsou na webu ke kazde nabijecce.
Jste mi připomněl jak řadový Český důchodce i bez
Jste mi připomněl jak řadový Český důchodce i bez internetového připojení přesně vi
Ve kterém obchodě mají nejlevnější rohlíky,chleba ,máslo…
Že by to bylo v Německu jinak ?
V autě člověk nemusí mít roušku a riziko nakažení je
V autě člověk nemusí mít roušku a riziko nakažení je menší, takže je logické, že lidé preferují auta.
Z jiného soudku, fabrika Tesly je stále zavřená:
https://vtm.zive.cz/clanky/elon-musk-zuri-kvuli-uzavreni-tovarny-tesly-v-bay-area-karantenni-opatreni-oznacil-za-fasisticka/sc-870-a-203716/default.aspx
U nás byla přísná opatření, ale nikdo nezakazoval výrobu ve fabrikách.
Já tyhle auta spíš jen vidím blokovat parkovací místa v
Já tyhle auta spíš jen vidím blokovat parkovací místa v ulici.