Volvo Trucks odhaluje technologii své nové řady těžkých elektrických nákladních vozidel.
foto: Volvo Trucks
Se zahájením prodeje tří nových plně elektrických nákladních vozidel-FH, FM a FMX-může společnost Volvo Trucks zákazníkům nyní nabídnout celou řadu šesti elektrifikovaných modelů nákladních vozidel. Výroba nových nákladních vozidel bude nejprve zahájena u tahačů ve druhé polovině roku 2022, na začátku roku 2023 začnou podvozky k dostavbě.
Nová těžká nákladní vozidla pro regionální nákladní a stavební segmenty mají celkovou hmotnost soupravy (GCW) až 44 tun a dodávají se ve dvou alternativních výškách podvozku s rozvorem náprav od 3800 do 6700 mm a různými dvěma, třemi nebo čtyřmi konfiguracemi náprav.
„Naše nová elektrická nákladní vozidla, postavená na stejné vysoce úspěšné platformě jako jejich protějšky na naftu nebo plyn, poskytují velkou flexibilitu a schopnost vyhovět nejrůznějším přepravním potřebám,“ komentuje Jonas Odermalm, viceprezident pro produktový management elektromobility ve společnosti Volvo Trucks.
Tři elektromotory jsou spojeny s osvědčenou převodovkou I-Shift společnosti Volvo Trucks, která má jedinečnou novou strategii řazení optimalizovanou pro elektrický provoz. Motory a převodovka I-Shift společně tvoří výkonnou elektrickou pohonnou jednotku, která nabízí bezprecedentní a vysoce efektivní jízdní vlastnosti s kombinovaným výkonem elektromotoru 490 kW a točivým momentem převodovky až 28 000 Nm.
„Vzhledem k tomu, že nákladní vozidlo vždy startuje na nejvyšším možném rychlostním stupni, je díky minimalizovanému řazení dosaženo energetické účinnosti a úspor. Zároveň jsou samozřejmě k dispozici nižší převodové stupně pro strmé silnice nebo pro startovací situace, které vyžadují další točivý moment a kontrolu,“ vysvětluje Jonas Odermalm.
Pokud jde o pomocný náhon, PTO, existují tři možnosti, jak uspokojit potřeby zákazníka: jeden přímý elektrický vývod (40 kW), jeden elektromechanický pomocný pohon (70 kW) a jeden mechanický pomocný pohon, montovaný na převodovce (150 kW).
Baterie nové generace s vysokou hustotou energie
Trakční baterie s vysokou hustotou energie využívají nejnovější generaci technologie lithium-iontových článků a budou montovány ve výrobním závodě Volvo. Elektrické nákladní vozidlo se šesti bateriemi má nominální kapacitu 540 kWh, což umožňuje dojezd až 300 km.
Skutečný dojezd se může lišit v závislosti na mnoha faktorech, např. na rychlosti jízdy, používání tempomatu, specifikaci vozidla, zatížení vozidla, aktuální topografii, zkušenostech řidiče, údržbě vozidla a povětrnostních podmínkách.
Flexibilní a rychlé nabíjení
Vozidla nabízí dva způsoby nabíjení: AC nabíjení až 43 kW, což je ideální pro noční nabíjení, nebo mnohem rychlejší DC nabíjení až 250 kW. To je velmi užitečné při jízdě ve dvou směnách nebo v případě, že potřebujete nabít vozidlo během polední přestávky, abyste si navýšili další dojezd. S 250 kW DC nabíječkou je možné nabít až 80 procent kapacity baterie za méně než 90 minut
Hladký přechod E-mobility pro přepravce
Kromě elektrických nákladních vozidel nabízí společnost Volvo Trucks také kompletní „ekosystém“ servisních, údržbových a finančních řešení, která jsou vytvořena speciálně pro přepravce, aby podpořila jejich snadnější a rychlejší přechod k elektrifikované přepravě.
„Pro přepravce je důležité, aby přechod na elektrická nákladní vozidla mohl být proveden postupně, plynule a snadno. Po mnoho dalších let budou mít smíšený vozový park s různými pohonnými jednotkami a budou moci i nadále používat systémy jako Dynafleet a stejného poskytovatele služeb pro všechny svá nákladní vozidla Volvo. Pohon se může lišit, ale zbytek je velmi podobný, takže přechod k elektrickým nákladním vozidlům je plynulý a logický,“ uzavírá Jonas Odermalm.
Nabídka elektrických vozidel Volvo Trucks pro Evropu
Volvo FH Electric, pro regionální a meziměstskou přepravu.
Volvo FM Electric, univerzální nákladní vozidlo pro těžkou regionální přepravu a distribuci.
Volvo FMX Electric, pro čistší a tišší přepravu na stavbách.
Volvo FE Electric, pro místní a městskou distribuci, svoz odpadu.
Volvo FL Electric, pro místní a městskou distribuci.
Součástí programu je také Volvo VNR Electric pro severoamerický trh.
Jak taktně pomlčeli o nostnosti. Nj ale začátky jsou
Jak taktně pomlčeli o nostnosti. Nj ale začátky jsou vždycky těžký no…už se těším, až se budu moct na kole nadechnout…auto beztak ve městě vůbec nepoužívám, to mě kdysi naučil Londýn a už mi to zůstalo.
Těžký kamion s dojezdem 300 km :-D:-D:-D
Těžký kamion s dojezdem 300 km :-D:-D:-D
Další expert na dopravu.
Další expert na dopravu.