Volvo představilo kloubový elektrobus s až 396kWh baterií

Jan Horčík - 22 Říjen 2019

Na veletrhu Busworld Europe představuje Volvo kloubový elektrobus Volvo 7900 EA až pro 150 pasažérů.auto elektrobus elektrický autobus Volvo 7900 EA

Kloubový elektrobus Volvo 7900 EA
foto: Volvo

Elektrický autobus Volvo 7900 EA lze plně přizpůsobit požadavkům konkrétních provozovatelů a měst. Délka může být 18 metrů nebo 18,7 metru.

Navíc je možné zvolit si i kapacitů baterií, a to až do 396 kWh. Ty je pak možné nabíjet s pomocí pantografů na cestě, anebo v depu přes CCS.

Autobus je poháněn dvěma 200kW elektromotory, kdy je každý doplněn o dvojrychlostní převodovku. Zajímavý je způsob, jakým Volvo přistupuje k prodeji tohoto elektrobusu.

Kromě běžného nákupu nabízí Volvo provozovatelům také možnost platit pevnou cenu za ujetý kilometr. V ceně jsou pak zahrnuty servis, opravy, údržba baterie a výcvik řidičů.

Dva prototypy tohoto elektrobusu už od června 2018 jezdí na lince č. 16 ve švédském Göteborgu. Najezdili už přes 62 000 km.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Proc je u elektrobusu, ktery (dle me logiky) jezdi pomaleji jak auta, dvourychlostni prevodovka? Proc by pripadna efektivita neslka resit jinym prevodovym pomerem v reduktorech na kazdem motoru (omalejsi by se pouzival pro rozjezdy a prip. nutnou akceleraci (u autobusu se vetsinou jezdi velice plynule, stojicim by asi nebyla prijemna stovka pod 15 sekund)

co třeba momentovej záběr, aby to vyjelo ze zálivu přes obrubník nebo přes kanál? Když by tam ta převodovka nebyla, potřebovalo by to mnohem větší motor. Další věc elektromotory v autech točí 10 000 + takže je výkon daný otáčkama - motor v elektrobusu bych řekl, že bude jinak řešený

Na to by byl prave ten motor s mensim prevodovym pomerem (+ na razantnejsi zrychlovani) a na plynulou jizdu druhy s vyssim prevodovym pomerem. Nebo je to spatna myslenka, z eby pri ustalene jizde pohanel autobus jen jeden motor o vykonu 100 kW? Je to malo?

Je to málo, nebude požadovaná dynamika, kloubák nebude mít stopavost a vzhledem k nákladům na vývoj slušného motoru a současným objemům bude blbá cenová návratnost

Dynamiku by prave zajistoval ten druhy motor s nizsim rpevodovym pomerem.
Je nekde tabulka, ktera rika, jaky vykon je treba pro zdolani X metru Y procentniho kopce Z t vozdila?

na to není tabulka, na to jsou výpočty - technici počítají, manažeři a politici mají tabulky....

A ten vypocet nelze algoritmizovat, dat do tabulky nebo lepe alikace, kde clovek zada % svahu, vahu, rychlost a vrati mu to vykon? To je pro kazdou kombinaci jiny vzorecek, ktery nelze zapsat obecnou formou?

U BEV s dvomi a viac motormi to tak funguje aj bez prevodovky. V tesle sa zapína a vypína motor podla potreby výkonu. Pri ustálenej jazde beží iba jeden, s vyššou efektivitou. Nevidím dôvod prečo by to nefungovalo u autobusu

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Cena pronájmu by mě taky zajímala. I cena celého busu.
A nabíjení CSS taky. A nabíjení přes pantograf. Kolik kW si to je schopné vzít.
A taky by mě zajímal dojezd.

To by ma zaujimala cena toho 1km.

Obrázek uživatele Tomáš

Me by zajimalo uplne vsechno.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Tomáš

Super.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon