Volkswagen připravuje plně robotická auta už na rok 2021

Jan Horčík - 12 Říjen 2017

Na autosalonu v Ženevě představil letos Volkswagen koncept robotického auta Sedric. Už za čtyři roky chce ale mít na trhu skutečná autonomní vozidla, včetně dodávek a náklaďáků!auto Volkswagen Sedric robotický vůz

Volkswagen Sedric je plně autonomní koncept představený na letošním autosalonu v Ženevě. Volkswagen chce do robotického řízení investovat v následujících letech nemalé prostředky.
foto: Volkswagen

Nový šéf koncernu Volkswagen Matthias Müller aktuálně novinářům na frankfurtském autosalonu řekl, že Sedric, který byl k vidění v Ženevě, byl jen začátek. Tým VW už prý pracuje na nápadech na celou rodinu městských robotických vozidel Sedric.

Kromě toho se ale autonomní řízení dostane také do luxusních limuzín, dodávek a velkých nákladních aut. A dokonce se prý pracuje i na robotickém sporťáku - jaký je smysl takového auta se ale můžeme jen dohadovat.

Volkswagen Sedric

Volkswagen Sedric
foto: Volkswagen

Sedric byl přitom od začátku navržen především jako sdílené vozidlo, které ovšem může být nakonfigurováno také pro jednotlivého majitele. Ostatně, podobné plány má Tesla se svým elektromobilem Model 3 (který ale narozdíl od Sedrica vypadá víc jako normální auto).

Sedric se brzy začne testovat přímo v továrně Volkswagen ve Wolfsburgu. Johann Jungwirth, šéf digitalizace VW, řekl magazínu Automotive News, že flotila sdílených robotických vozů koncernu bude do roku 2021 v provozu ve dvou až pěti světových metropolích.

Zpět na HybridPřidat komentář

Pokud vůbec, tak to bude jen pár kousků na omračovaní veřejnosti a novinářů, žádná masovka.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máte špatně nadpis místo "už" si to opravte na "až".

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To se mi moc nezdá, autonomní řízení tak rychle dopřed nepůjde.
Na rok 2021 bych spíš plánoval na podobném řízení městský autobus s pomalejší jízdou, ale daleko vyšší bezpečností pro pokusné cestující díky hmotnosti, kde by nebylo tak nárožné mít na každý vůz vzdáleného řidiče přez kamery, než v tomhle prdítku jen pro 1-4 osoby.
I když asi pro pár velmi bohatých a plýtvavých metropolí, kde dnes používají masově místo autobusů většinově taxíky, by se to možná už tak brzy vyplatilo.

Mám celkem důvěryhodnou informaci, že plná autonomie se z 2020 odkládá na 2030.
Konečně manažeři dostali informace, které si nezajistily když slibovalo zákazníkovi. Nejdříve slíbí zákazníkovi termín a až pak řeší kdo to dodá. No a zjistí, že slíbený termín nemají šanci dát.

I když Muskovi fandím, myslím, že i on si trochu nabije hubu. Co potřebujeme je neuronový počítač na plus mínus úrovni lidského mozku.
Zvláště pokud má řešit zda má zabít radši homeless nebo manager. Kill manager - programuje to kdo? :-) Manažer určitě ne ...

Obrázek uživatele Radovan

EU v tom má po konferenci jasno. Nediskriminačně se to nechá na náhodě. Sem tam tedy zařve celá školka na procházce místo pána na přechodu :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

No upřímně - řešit koho nabourat a koho ne - platí to jen v případě selhání auta, kdy ale řízení a brzdy budu mít stále pod kontrolou.

A na začátku se takovýhle voloviny řešit nebudou. Budou rádi když to udrží na silnici a nepojede jim to po poli.

Obrázek uživatele Radovan

Ano, když si mohu cíl vybrat :-)

Budou rádi, když to udrží na silnici a nepojede jim to po poli? To myslíte vážně? Zkuste se projet s autopilotem Tesly. Já to v praxi zkusil na trase Ostrava-Přívoz Bohumín a zpět. Na silnici se to drželo naprosto bravurně.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zkoušel jste Teslu za hustého deště v noci? V noci a mlze? V noci a mlze na 10cm čerstvého sněhu?

Tesle fandím, ale nejsem ničí tester. Počkám si až to odladí na early adopters.

Já zkoušel Teslu s autopilotem ve dne po silnici bez pruhů, na silnice se to udrželo, ale jelo to prostředkem silnice ale bál jsem se, že to větší zatáčku nedá....

Obrázek uživatele Radovan

Nezkoušel, takže nevím, jak se chová. Vy ano? Jak to dopadlo?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Nezkoušel jsem. Ani okýnkem dovnitř jsem nenakoukl. :-)

Není třeba tu kritizovat Teslu. Jak jsem říkal, já jim fandím a věřím, že budou úspěšní. Jen ne tak brzy jak si myslí.

veď tesla má už podklady čo zozbierala z jazdiacich áut. väčšina ciest už je zdokumentovaná, takže nie je to o tom, či VIDÍ ČIARY.

Obrázek uživatele ozana

I taková videa na youtube jsou a do pangejtu autopilot Teslu neposílá.

---

Jezdím na proud, najeto 75 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 78 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to sme si už vyprávěli jak jsou Japka vrici že ;)

investicniweb.cz/news-afera-kolem-japonske-ocelarny-odstartovala-kontroly-aut-a-vlaku/

a k VW studiím budoucnosti asi tolik, že až lidová automobilka dá lidi alespon jedno funkcní elektroauto schopností LEAF2 až pak můžeme brát sliby chyby VW studíí vážně :)))

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Group

Newsletter