Volkswagen připravuje plně robotická auta už na rok 2021

Jan Horčík - 12 Říjen 2017

Na autosalonu v Ženevě představil letos Volkswagen koncept robotického auta Sedric. Už za čtyři roky chce ale mít na trhu skutečná autonomní vozidla, včetně dodávek a náklaďáků!auto Volkswagen Sedric robotický vůz

Volkswagen Sedric je plně autonomní koncept představený na letošním autosalonu v Ženevě. Volkswagen chce do robotického řízení investovat v následujících letech nemalé prostředky.
foto: Volkswagen

Nový šéf koncernu Volkswagen Matthias Müller aktuálně novinářům na frankfurtském autosalonu řekl, že Sedric, který byl k vidění v Ženevě, byl jen začátek. Tým VW už prý pracuje na nápadech na celou rodinu městských robotických vozidel Sedric.

Kromě toho se ale autonomní řízení dostane také do luxusních limuzín, dodávek a velkých nákladních aut. A dokonce se prý pracuje i na robotickém sporťáku - jaký je smysl takového auta se ale můžeme jen dohadovat.

Volkswagen Sedric

Volkswagen Sedric
foto: Volkswagen

Sedric byl přitom od začátku navržen především jako sdílené vozidlo, které ovšem může být nakonfigurováno také pro jednotlivého majitele. Ostatně, podobné plány má Tesla se svým elektromobilem Model 3 (který ale narozdíl od Sedrica vypadá víc jako normální auto).

Sedric se brzy začne testovat přímo v továrně Volkswagen ve Wolfsburgu. Johann Jungwirth, šéf digitalizace VW, řekl magazínu Automotive News, že flotila sdílených robotických vozů koncernu bude do roku 2021 v provozu ve dvou až pěti světových metropolích.

Zpět na HybridPřidat komentář

Pokud vůbec, tak to bude jen pár kousků na omračovaní veřejnosti a novinářů, žádná masovka.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máte špatně nadpis místo "už" si to opravte na "až".

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To se mi moc nezdá, autonomní řízení tak rychle dopřed nepůjde.
Na rok 2021 bych spíš plánoval na podobném řízení městský autobus s pomalejší jízdou, ale daleko vyšší bezpečností pro pokusné cestující díky hmotnosti, kde by nebylo tak nárožné mít na každý vůz vzdáleného řidiče přez kamery, než v tomhle prdítku jen pro 1-4 osoby.
I když asi pro pár velmi bohatých a plýtvavých metropolí, kde dnes používají masově místo autobusů většinově taxíky, by se to možná už tak brzy vyplatilo.

Mám celkem důvěryhodnou informaci, že plná autonomie se z 2020 odkládá na 2030.
Konečně manažeři dostali informace, které si nezajistily když slibovalo zákazníkovi. Nejdříve slíbí zákazníkovi termín a až pak řeší kdo to dodá. No a zjistí, že slíbený termín nemají šanci dát.

I když Muskovi fandím, myslím, že i on si trochu nabije hubu. Co potřebujeme je neuronový počítač na plus mínus úrovni lidského mozku.
Zvláště pokud má řešit zda má zabít radši homeless nebo manager. Kill manager - programuje to kdo? :-) Manažer určitě ne ...

Obrázek uživatele Radovan

EU v tom má po konferenci jasno. Nediskriminačně se to nechá na náhodě. Sem tam tedy zařve celá školka na procházce místo pána na přechodu :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

No upřímně - řešit koho nabourat a koho ne - platí to jen v případě selhání auta, kdy ale řízení a brzdy budu mít stále pod kontrolou.

A na začátku se takovýhle voloviny řešit nebudou. Budou rádi když to udrží na silnici a nepojede jim to po poli.

Obrázek uživatele Radovan

Ano, když si mohu cíl vybrat :-)

Budou rádi, když to udrží na silnici a nepojede jim to po poli? To myslíte vážně? Zkuste se projet s autopilotem Tesly. Já to v praxi zkusil na trase Ostrava-Přívoz Bohumín a zpět. Na silnici se to drželo naprosto bravurně.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zkoušel jste Teslu za hustého deště v noci? V noci a mlze? V noci a mlze na 10cm čerstvého sněhu?

Tesle fandím, ale nejsem ničí tester. Počkám si až to odladí na early adopters.

Obrázek uživatele Josef.

Já zkoušel Teslu s autopilotem ve dne po silnici bez pruhů, na silnice se to udrželo, ale jelo to prostředkem silnice ale bál jsem se, že to větší zatáčku nedá....

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Radovan

Nezkoušel, takže nevím, jak se chová. Vy ano? Jak to dopadlo?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Nezkoušel jsem. Ani okýnkem dovnitř jsem nenakoukl. :-)

Není třeba tu kritizovat Teslu. Jak jsem říkal, já jim fandím a věřím, že budou úspěšní. Jen ne tak brzy jak si myslí.

veď tesla má už podklady čo zozbierala z jazdiacich áut. väčšina ciest už je zdokumentovaná, takže nie je to o tom, či VIDÍ ČIARY.

Obrázek uživatele ozana

I taková videa na youtube jsou a do pangejtu autopilot Teslu neposílá.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to sme si už vyprávěli jak jsou Japka vrici že ;)

investicniweb.cz/news-afera-kolem-japonske-ocelarny-odstartovala-kontroly-aut-a-vlaku/

a k VW studiím budoucnosti asi tolik, že až lidová automobilka dá lidi alespon jedno funkcní elektroauto schopností LEAF2 až pak můžeme brát sliby chyby VW studíí vážně :)))

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineKariéra EVC Group

Newsletter


185.66.36.26