Volkswagen ID.3: další odklad elektromobilu až na rok 2021?

Volkswagen se bojí, že dopadne jako Nokia a nejspíš oprávněně. Vypadá to totiž, že odklad uvedení elektromobilu ID.3 by možná mohl být ještě delší, než jsme čekali.

Desítky tisíc elektromobilů Volkswagen ID.3 momentálně stojí na parkovištích a čekají na jaro a manuální update softwaru. Co to asi udělá s jejich bateriemi?
foto: Volkswagen

Nedávno jsme informovali, že elektromobily Volkswagen ID.3 jsou momentálně vyráběny na sklad a čekají, až pro ně bude hotový a vyladěný nový software. Zákazníci v Dánsku se tak např. mají prvních aut dočkat letos v srpnu.

Uvést na trh zcela nové přelomové auto není nic jednoduchého, jak si s mnoha odklady vyzkoušela např. i Tesla. Jeden by ale čekal, že automobilka s desítkami let historie, desítkami továren a statisíci zaměstnanců si s tím přeci jen poradí lépe.

Elektromobily Volkswagen ID.3 čekají na nový software - a ještě pár měsíců čekat budou.

Elektromobily Volkswagen ID.3 čekají na nový software – a ještě pár měsíců čekat budou.
foto: Tesla_performance_3

Jenže to vypadá, že neporadí – ba naopak. Magazín Tesmanian.com informuje, že jeden z britských zájemců o elektromobil Volkswagen ID.3 aktuálně obdržel od Volkswagenu email, ve kterém se píše doslova následující:

„Detaily o specifikaci a ceně se dozvíte začátkem roku 2020. Poté na jaře dalšího roku se vám ozveme znovu a pozveme vás k nákupu vašeho ID.3 ve specifickém časovém rámci.“

Možná jde o překlep, možná o špatnou formulaci. Možná to platí pouze pro britský trh s pravostranným řízením, ačkoliv původní informace (dle AutoExpress.co.uk) hovořily o tom, že Britové auto dostanou společně se zbytkem Evropy. Nic z toho ale není pro VW příliš dobrá vizitka.

63 Comments on “Volkswagen ID.3: další odklad elektromobilu až na rok 2021?”

  1. Jen pro upřesnění: ID.3 stojící na parkovišti ve Zwickau
    Jen pro upřesnění: ID.3 stojící na parkovišti ve Zwickau jsou testovací vozidla z série 1000 ks pro zaměstnance. Mimochodem na fotografii je vidět, že to nejsou 1st edition.

    Finální kusy ID.3 1st se začnou vyrábět pozdním jarem, na plánované předání zákazníkům v létě.

    1. to není jen na základě tohoto twítu 🙂 lítá to ve
      to není jen na základě tohoto twítu 🙂 lítá to ve vzduchu už půl roku, dá se říct že je to veřejný tajemství :))) To víš ftak velký konzervárenský autodebilce se plůsery jen tak neutají :))))

  2. Mám už léta garáž, takže jsem zvyklý, že moje auto
    Mám už léta garáž, takže jsem zvyklý, že moje auto není moc sesmahlé pobytem na slunci atd., prostě je garážované a je to znát. Takže by mě docela štvalo, kdyby mi VW dodal ID.3 co stálo rok někde venku, viz to hlavní foto k článku… To nemluvím o tom, že musí hlídat stav baterie, aby nedošlo k hlubokému vybití (doufám).

    1. No ja bych rekl, ze nektera auta z Asie maji delsi pobyt na
      No ja bych rekl, ze nektera auta z Asie maji delsi pobyt na parkovistich, na mori a kdovi kde nez 6 mesicu. Dodnes se neprodaly asi vsechny auta ktere byly vyrobeny pred platnosti wltp. VW mel narvanych aut vsude mozne. A ojeta auta stoji kolikrat rok u dealera.

      1. Že jim chybí baterie a budou jim chybět i nadále, tomu
        Že jim chybí baterie a budou jim chybět i nadále, tomu bych byl ochoten věřit mnohem víc, než že jim chybí software. Možná by tuzemští programátoři mohli taky uspořádat hackathlon a ten software jim spíchnout za víkend, jako to budou dělat s dálničními známkami :-). VW toho nalhal už hodně, třeba lžou i teď.

            1. Za víkend možná spácháte jednoduchý e-shop, pokud jste
              Za víkend možná spácháte jednoduchý e-shop, pokud jste dost rychlý, ale určitě ne dostatečně robusní systém, který bude snášet vysoké zatížení. Jenom zátěžové testy trvají několik hodin. A to v případě, že máte všechno připravené a nachystané. Pokud někdo něco takového slíbí, reálně na to měli asi 14 dní, tak je už od začátku jasné, že je to buď podvodník, nebo že chce zakázku a bude hrát o čas. Cena bude o dost přepálená, a ani při vývoji SW neplatí, že čím víc lidi přeplatíte, tím to bude rychleji a ve vysoké kvalitě.

              1. Tak asi vezmou nejakou otevrenou obchodni platformu spoji to s
                Tak asi vezmou nejakou otevrenou obchodni platformu spoji to s databazi, zakladni grafika a hotovo. Je jasné, že to nebude neprůstřelné, na druhou stranu to účel plní a sice že to poukazuje na absurditu stavu veřejných zakázek.
                Šéf Alzy řekl, že má náklady poloviční a to prodávají tisíce produktů. Tady se prodává JEDEN PRODUKT… dálniční známka. Nepotřebujete hlidat sklady, dorucitelnost nic. Jenom vydat potvrzeni.

                1. Ale musite byt zaroven napojen na databazi kradenych aut,
                  Ale musite byt zaroven napojen na databazi kradenych aut, databazi ruskych a cinskych spionu a ruzne databaze jinych zlocincu. Ten eshop byl vyvynut v utajeni, tak mozna tim budou chytat martany, neplatice alimentu a kdovi koho jeste.

                2. Tak kradena auta se snad kontroluji on-line kamerami a ze jich
                  Tak kradena auta se snad kontroluji on-line kamerami a ze jich na dalnici uz dneska je.
                  Nikdo snad neceka, az si zlodej zajde koupit dalnicni znamku na kradene auto?!

                3. Nevim ktere funkce to bude mit, ale pry to bylo vyvijeno v
                  Nevim ktere funkce to bude mit, ale pry to bylo vyvijeno v utajenem rezimu prave kvuli „zvlastnim funkcim“. Kradena auta i patrani po martanech je samozrejme blbost, pokud jste cely komentar nepochopil, tak berete asi kazdou pitomost vazne. Hlavne pred volbama sednete populistum na lep. Tusim kdo je vas politicky ANO favorit.

                4. Ironii jsem prehlidl, to se stava, kdyz clovek dela vic veci
                  Ironii jsem prehlidl, to se stava, kdyz clovek dela vic veci najednou. Ale urazet mne proto nemusite.
                  Jestli jste si nevsiml, tak zastavam stanovisko proti puvodni zakazce.

                5. Kdyby kazdy komu naznacim ze voli ANO, odpovedel ze ho urazim,
                  Kdyby kazdy komu naznacim ze voli ANO, odpovedel ze ho urazim, to bych byl moc stastny. Jste mi sympaticky.

                6. Proc to napadani? To nevite, ze nepochopeni jde vzdy za
                  Proc to napadani? To nevite, ze nepochopeni jde vzdy za sdelitelem myslenky ne za jejim prijemcem?
                  Mimochodem, koho volim ja? 🙂

                7. Mimochodem, koho volim ja? 🙂
                  To je přece jasný..
                  Zdravý

                  Mimochodem, koho volim ja? 🙂
                  To je přece jasný..
                  Zdravý selský rozum…

                8. Dekuji, zasadni zmena vuci nazoru Jenjy 🙂
                  Dekuji, zasadni zmena vuci nazoru Jenjy 🙂

                9. Tak já si myslím, že prakticky všichni jsou tady v
                  Tak já si myslím, že prakticky všichni jsou tady v pohodě.. Včetně jenjy :-)),
                  Jen prostě ty vnější vlivy co způsobují stres se pak občas promítají do těch komentů…
                  Nejen ženy mají své dny…

                10. Dělal jste někdy něco podobného? To, co píšete, vám
                  Dělal jste někdy něco podobného? To, co píšete, vám udělá jeden slušný programátor s jedním webařem a s jedním adminem a technikem. Když budu neskromný, tak do 200 tisíc i s HW. Použitelné to ale nebude.

                11. Nedelal a nevyznam se v tom. Necekam, ze to ma stat 200 tis. a
                  Nedelal a nevyznam se v tom. Necekam, ze to ma stat 200 tis. a ze to ma byt hotove za vikend, ale 400mil. se mi zda taky dost absurdni. Coz tvrdi spousta odborniku…
                  Beru to pouze demonstrativni cin a netvrdim, ze se ten kod vubec ma pouzit, ale verim ze zakladni funkcnost to nejspis bude mit.

                12. Ma jit o praci 50-60 lidi v 5 oblastech. Na kazdou oblast maji
                  Ma jit o praci 50-60 lidi v 5 oblastech. Na kazdou oblast maji 2 týmy, kdyby jeden z nich selhal. Krom eshopu tam ma byt zpracovani dat z kamer, napojeni na databaze ŘSD a PČR. Příprava pro externí obchodníky atd.

                  https://www.seznamzpravy.cz/clanek/pripravil-ministra-dopravy-o-misto-elektronizace-znamek-neni-let-na-mars-86961?dop-ab-variant=0&seq-no=1&source=hp&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null

                  Ja nevim jak Vy, ale ja jim drzim palce.

                13. Já jim taky držím palce, je to odvaha do toho jít. Jen
                  Já jim taky držím palce, je to odvaha do toho jít. Jen mám trochu obavy z toho, jak to dopadne a jestli to bude použitelné. Prostě, jestli se to, co dalo tolik úsilí dá dál použít. Toť vše. Jeden velký přínos to má už teď. Publicita, která se u tohoto projektu dala čekat, možná povede k lepšímu zadání a k realističtějšímu pohledu na vývoj SW pro státní sektor.

          1. Za ten vikend bude e-shop za 0 Kc, to z ejini to prodavaji za
            Za ten vikend bude e-shop za 0 Kc, to z ejini to prodavaji za 400 mil, je jeich business. Bude tam asi hodne penez za licence, podporu, apod. Nekdo to treba rad udela jako skvelou reklamu za 0, pokud to pak poslape bez problemu, zakazek se par jiste najde.

            Mne prijde daleko neuveritelnejsi, z etakova Octavia se vyrobi od plechu po testovaci jizdu za 17 hod. Pritom obsahuje cca 30 000 soucastek.

            Takze co ma takovy e-shop. Databazi, tam nevim, zda pujde pouzit nejak open verze, nebo zda ma ministerstvo uz nakoupenou jiny DB stroj, kery lze pouzit (doce bych rekl, ze ma). Neprustrelna sprava uzivatelu a prihlasovani uz je davno vymyslene,, takze pro zkuseneho vyvojare je to o pouziti spravne knihovny (objektu) a par desitke minut az hodin pruzpsobeni konkretni aplkaci (takze tym 5ti lidi). Platebni portal maji hotove banky, takze tez pro zkusene otazka desitek minut pro napojeni na system. Stav jednoho zbozi, jeho rezervace (asi lze velice jednoduse, nejsou treba slozite sklady (WMS system), prirazeni tim padem zakaznika) takz ejednoducha prodejni objednavka, ktera s eprklopi ve fakturu, zauctuje. Zase par hodin pro tym deseti lidi. Opet lze pouzit hotova reseni (ja znam jen placena). Sprava vydejnich mist, nejake pruvodky pro dopravni spolecnosti ci vlastni rozvoz, opet hodne zname z jinych e-shopu, takze tez vidim na male hodiny v male skupine. Na generovani GUI existuje spousta frameworku. Nejslozitejsi povazuji napsat automaticke testy, sehnat zelezo pro nasazeni a pak otetsovani. Tam jsou i dva dny hodne sibenicni, ale na druhou stranu se toto da udelat dal i v tydnu, kdyz to pobezi automaticky.

            Z meho poheldu jde o snadny ukol, pokud se sejde parta znalych vyvojaru a budou dobre organizovani a rizeni (aby se dana akce nezvrhla v egoistickou hadku mozku a mlaceni diplomy ci praxi). Takze rozkouskovat projekt na dilci casti s pracnosti max 2 – 4 dny, udelat party 3 – 10ti lidi. SW ma ohromnou vyhodu, ze uz temer vse je davno vymysleno a provereno a uz jen skladate puzzle v nejaky obraz. Z meho pohledu je daleko slozitejsi poskladat to auto bez moznosti Ctrl + C, Ctrl + V, ci lepe, pouziti knihoven (treba knihovny s podvozkem, motorem, sedadly, apod, vse tvorite od zakladnich materialu pro kazde auto).

                1. Podle me uz davno mela byt elektronicka dalnicni znamka jak v
                  Podle me uz davno mela byt elektronicka dalnicni znamka jak v SR. Vubec nechapu, proc toto nemelo uz dano prioritu. Pokud to tak neni, tak k benzinkam, maji dat dalnicni znamku i do potravnin (i internetovych) a nabidnout vsem e-shopum. Nechapu, proc by se mel delat e-shop novy,kdyz jsme v tomto odvetvi velmoc.

                2. Prodej znamek pres benzinky, posty atd moc dobre nedopadnul. V
                  Prodej znamek pres benzinky, posty atd moc dobre nedopadnul. V prodeji bylo tolik falesnych znamek ze se to muselo zmenit. Ten eshop za 400 melounu je totalni nesmysl. Od 2021 bude satelitni mytne a cely eshop na govno. Meli poprosit zeleneho Alzaka, zda by neprodaval i znamky. Komercnich eshopu je jako pisku na pousti a ty jsou oproti tomu ministerskemu urcite funkcni. Stacila mala uprava a hotovo. Nekde jsem cetl, ze ta firma co ted dostala 400 mil. ten samy program delala pro Slovaky. Takze pouha kopie.

              1. Napsal jsem daleko vic radku kodu, i dnes jsme jich par
                Napsal jsem daleko vic radku kodu, i dnes jsme jich par napsal. Bohuzel nejsme superman a jen vyjimecne s emi pdoari na porpve nezanest nejakou chybu 🙂 Je pravda, ze delam spise rozsahlejsi upravy, ktere navic nosim jen v hlave a rozmyslim behem spanku 🙂 Ale kupodivu zatim nebyl problem analyticky, vzdy jen spousta chyb v kodu, vetsina se odhali pri testovani, ale na muj vkus se hodne dostate do produkce.
                Do jakeho konkurzu bych se mel prihlasit? Dekuji za prani.

                1. Tak jestli víte, co to obnáší, a přesto se vám neježí
                  Tak jestli víte, co to obnáší, a přesto se vám neježí chlupy z toho portálu na dálniční známky, tak jste hodně odolnej – ten konkurz jsem měl na mysli. Dělali jsme před X lety jednu zdravotní pojišťovnu. Hádejte jakou. Nasmlouváno bylo, že bude za tři měsíce SW pro pobočky, za půl roku centrála. Technologie, Oracle DB, Oracle UI, Oracle CASE. Po půl roce byla aplikace pro klienty ve FoxPro, protže Oracle se opozdil s vývojem verze. První použitelná verze byla po 10 měsících, centrála asi o půl roku později.

                2. Urcite jsme odolnej 🙂 Navic e-shop je hodne proflakly SW,
                  Urcite jsme odolnej 🙂 Navic e-shop je hodne proflakly SW, ktery se sklada z hodne znamych algoritmu a celu, ktere lehce najdete na webu, zvlast kdyz se ta sejdou lidi, co s nim maji zkusenost. Jak jsme psal, nejslozitejsi vidim testy nejen funkcnosti ale predevsim vykonosti. Vidim u nas v praci,z e fungujici kod napise kazdy, ale aby pocital s mnohauzivatelskym pristup, aby pocital s tim, ze nejpomalejsi je pristup do DB, tak to uz moc lidi takto nepremysli, i kdyz to do nich neustale vtloukam.
                  Vas priklad je hezky, spolehat se na proklamovany SW tretich stran se nevyplaci. Tak snad uz je pojistovna ve fazi, ze je s Vami spokojena.

                3. Ten projekt firma nakonec dotáhla. A pak, mi jednou asi po 5
                  Ten projekt firma nakonec dotáhla. A pak, mi jednou asi po 5 letech mi přišel nedoplatek ve formě papírového tisku od té zdravotní pojišťovny, na kterém jsem se myslím trochu podílel. Nedoplatek se týkal doby, kdy jsem v té firmě, která ten SW vyvíjela, na HPP pracoval (možná za tu dobu, kdy jsem dělal ty tisky). A tomu se říká instantní karma. To nevymyslíš. :-)))

      1. to je jen mylný dojem, ta rouhačská zhovadilost a posměch
        to je jen mylný dojem, ta rouhačská zhovadilost a posměch eletromobilitě vo eko žádná páč to byly předražený kraksny na jedno použití vo praktičnosti nemluvě měli už dávno zhasnout 😉 si porovnej vzestup a pojem značek TESLA a BMW kdo toho udělal pro svět víc ;)))

    1. Soulduhu Cipísku,
      chcel by som sa spýtať, bolo by možné

      Soulduhu Cipísku,
      chcel by som sa spýtať, bolo by možné trošku limitovať počet soudluhú na jeden príspevok?
      Ja chápem, že máš svoj unikátny štýl, ktorý ťa odlišuje od ostatných soudluhov, and whatnot, ale si si vedomý, že si my, ostatní soudluhové kladieme otázku, kde urobili soudluzi rodičia chybu, že? 🙂

      ako občas abstinujúci fajčiar dokážem pochopiť, že zbaviť sa závislosti bez pomoci, je veľmi ťažké.
      ale skús to aspoň obmedziť.
      najprv max 1x soudluh na 1 príspevok, potom možno 1x za dva príspevky… čo ty na to?
      Skúsiš to aspoň?

      1. Soudluhu! Bud uvědomělý 😉 jelikož jsi občanem evropské
        Soudluhu! Bud uvědomělý 😉 jelikož jsi občanem evropské rodiny tak dlužíš stejně jako já soudluhu 🙂 Všici dlužíme všem a tudíž sme spolu-dluzi = soudluzi :)))

        PS: Ted sem si vzpoměl že už v roce 2014 sem konzervě věštil do 10ti let krach a porcování starý zapařený medvědice soudluzi :))))))

        Takže sem vlastně byl hotovej dřív než vyKuk :)))))))

      2. Tomas, ja tohoto infantilneho suslaveho debila trpiaceho
        Tomas, ja tohoto infantilneho suslaveho debila trpiaceho diagnozou extremnej samomluvy uz zamerne ignorujem a jeho prispevky preskakujem, podobne ako runnera. Bohuzial, miestna diskusia kvoli takymto pomylenym exotom je casto to, preco sa mi sem nechce, aj ked hybrid ma dobre clanky a inak by bola aj diskusia zaujimava. Takto je to bohuzial len dalsia zumpa plna trollov a uplne odveci vyblitkov.

    1. to protože polovina konzervárnstva sou zaprodalí přepal
      to protože polovina konzervárnstva sou zaprodalí přepal platem zhýralý ovada a jediný co je zajmá je jejich TSI/TDI ryto ;))))))
      takže si tam každej dělá dáseříct cócé no a to je 1000x víc sabotérů než tezla žé :)))))

  3. Otázka je, jestli to není faktor Brexit – tzn máme
    Otázka je, jestli to není faktor Brexit – tzn máme problémy se schvalováním EU – vyřešíme EU a až vyřešíme EU, začneme řešit Anglii – kdo ví, jak to tam vypadá s legislativou a co se tam stalo, klidně to může být obrana, čekáme až bude legislativa jasná..

Napsat komentář