Volkswagen: elektromobily s dojezdem 600 km v roce 2020

Dr. Heinz-Jakob Neussera, šéf vývoje pohonů koncernu Volkswagen, nedávno vystoupil před novináři ve Štrasburku. Mimo jiné řekl, že už kolem roku 2020 by mohly elektromobily dosahovat dojezdu až 600 km.

Volkswagen e-Golf je první a zcela jistě nikoliv poslední generací elektromobilů koncernu Volkswagen
foto: Volkswagen

Předně je nutno si ujasnit, že už dnes jeden elektromobil dojezd kolem 400-500 km nabízí. Je to Tesla Model S. Současná generace elektromobilů Volkswagen má papírově dojezd 190 km, reálně pak mezi 130 a 150 km.

Neusser podle australského motoristického magazínu Motoring prozradil, že očekává, že už příští generace elektromobilů nabídne v letech 2015-2017 dojezd kolem 300 km.

To není těžké odvodit ani tomu věřit, vzhledem k tomu že o tom již několik let mluví Elon Musk z Tesla Motors (slibovaný Model III) a v návaznosti na to také Renault, Nissan i General Motors (Chevrolet Sonic).

Zajímavější jsou ale Neusserova další slova. „Třetí“ generace elektromobilů, tedy ta která přijde kolem roku 2019-2021 už má nabídnout dojezd kolem 500 až 600 km. Neusser si samozřejmě uvědomuje, že úměrně k tomu se bude muset zlepšovat infrastruktura (rychlo)dobíjení, které bude muset nabídnout výkony kolem 90 kW.

Neusser také zmínil a . O obou prohlásil, že jde o čistě „překlenovací“ technologie směřující k plně elektrickému pohonu.

Technologie baterií podle něj dokáže dělat obrovské pokroky ve velmi krátkém čase. Díky tomu se už na počátku příští dekády dočkáme baterií se zcela novým chemickým složením, které budou moct běžně nabídnout elektromobilům dojezd v řádech stovek kilometrů.

64 Comments on “Volkswagen: elektromobily s dojezdem 600 km v roce 2020”

  1. Líbí se mi srovnání
    Líbí se mi srovnání mastodontů a progresivní firmy na jedné stránce serveru hybrid:
    – Tesla: první stanice pro výměnu baterií již brzy v provozu
    – Tesla Model S s duálními motory: podrobnosti
    – Tesla: Superchargery pro Prahu, Brno i Rusko
    – Volkswagen: elektromobily s dojezdem 600 km v roce 2020
    – Jak správně jezdit elektromobilem Mercedes-Benz třídy B.
    Určitě jde o kouzlo nechtěného, ale tak nějak to přístup letitých automobilek ke změně pohonu hezky ilustruje.

  2. myslim ze Android55 myslel
    myslim ze Android55 myslel toto:

    https://www.youtube.com/watch?v=EpxOV-NrVGM

    https://www.youtube.com/watch?v=5qwq5Rejq4E

    dalo by sa to skombinovat a autam dat väcsiu volnost, co sa tyka dobijania baterii. Samozrejme treba k tomu viacero vykonnejsich alternatorov, napr. aspon na 24V a potom kombinaciou…Magneticky motor, Alternator, menic napätia, a 2-4x bateria, mozno aj klasicka by sa dosiahol pozadovany efekt…chyba v dnesnych autach-tych elelktrickych, ze sa nevedia dobijat dostatocne pocas jazdy…ak by stacila zakladna povedzme 5kW bateria, a alternatory by vedeli pocas jazdy nabijat bateriu a poskytnut elektromotoru tiez elektrinu, mohlo by to fungovat. Ani ja niesom nejaky fyzik alebo elektrotechnik, ale ak by to bola kombinacia viacero faktorov, tak by to malo fungovat…ludia su zvyknuty kupovat iba to co druhy vymyslel a preslo to cez TÜV…ak by sme vymyslali viacero novych moznosti, ako sa da lacno a bez emisii cestovat, mylsim ze by sme uz davno cestovali na elektrinu, pripadne magneticky pohon. Neodymove magnety su dostatocne silne, aby sa spravali rovnako ako piesty v spalovacom motory. Treba to len vyskusat a nebude treba minat elektrinu v takom rozsahu ako buduce elektro-mobily.

  3. Pan Neusser jinými slovy
    Pan Neusser jinými slovy řekl: Nebudeme už dělat hybridy ani vodíková auta, protože to nemá podle nás perspektivu, počkáme do roku 2020 a pak uplatníme technologie, které jsou známé už dnes za cenu, která mezitím klesne podle našich předpokladů tak nízko, že se nebude příliš lišit od ceny auta se spalovacím motorem.

    Tak tomu říkám koncepce a inovativní přístup. 🙂

      1. Ona cena rozhodně půjde
        Ona cena rozhodně půjde dolů, je to o tom, že starší technologie jsou prostě levnější a pokud se k tomu přidá ještě zvyšování výroby, tak s rostoucí produktivitou poklesne i cena. Ale vyjádření lídra VW je celkem jednoznačné, pokud je překlad přesný: „Díky tomu se už na počátku příští dekády dočkáme baterií se zcela novým chemickým složením…“. On netvrdí vyvíjíme, nebo podílíme se, on říká „se dočkáme“. Pokud vím, tak jediné, na čem se podíleli, byla spolupráce se Sanyo a to už je dost dlouho. Takže podle mě opravdu čekají až baterka přistane. Jediné, co jsem si domyslel je spekulace, že použijí starou technologii i když mluví o nových. 🙂

        1. Spoluprácu s VW nedávno
          Spoluprácu s VW nedávno ohlásil LG Chem. http://online.wsj.com/articles/lg-chem-signs-multi-million-dollar-deal-to-supply-batteries-to-audi-1408500354
          myslím, že to tu bolo rozobraté. Jolinar tam pekne prepočítal, že z toho veľa EV nebude a bude to skôr o plug in hybridoch, ale predsa.
          Plne súhlasím s tvojou interpretáciou vyhlásenia VW. VW minulý rok mal prevádzkový zisk 11,5 mld EUR. Oni si môžu dovoliť počkať 2-3 roky ako sa situácia vyvinie a potom ísť do toho na plné „pecky“ ak bude treba. Tesla im chce ukázať, že naozaj treba:)

  4. je to fakt smutné, že ani
    je to fakt smutné, že ani dnes, keď tesla po uvedení modeluX pravdepodobne bude významnou konkurenciou pre porsche – najlepšie zarábajúcu značku VW, nemá pán Neusser jasno ako sa budú vyvíjať EV autá. Dojazd 600 km je pre drvivú väčšinu áut úplne zbytočný a treba sa zamerať na zrýchlenie dobíjania. CCS s 90kW to rozhodne neporieši.
    Ak VW bude čakať s masovou výrobou na batérie s dojazdom 600 tak mu ujde vlak.
    BTW kde je to sľubované SUV – konkurent ModeluX s novým typom batérie, ktoré malo byť predstavené budúci rok a malo mať dojazd 600-700km?
    Ak model S môže mať s 85kWh batériou a dvoma motormi reálny dojazd 470km, tak menšie auto s 3-4 stupňovou prevodovkou by mohlo mať pri tej istej batérii vysoko cez 500km. Batérie o ktorých hovorí pán Neusser sú teda už tu.
    Ja verím, že niekomu sa podarí vyrobiť spoľahlivú prevodovku pre EV s vysokou účinnosťou, ktorá bude ľahšia a lacnejšia ako druhý motor, čím sa znížia nároky na veľkosť batérie a EV nižšej strednej triedy s reálnym dojazdom okolo 300km si vystačí s 40kWh batériou.
    Tesla sa dostane podľa mňa na 100USD/kWh najneskôr do 5 rokov. Pri tej cene je návratnosť vyššej vstupnej investície pred ukončením 4 ročného leasingu. Také auto by pri nabíjaní 135kWh/hod, ako má Tesla už dnes, bolo vhodné aj pre masy nielen v Európe a USA, ale aj v Indii a Číne. To isté by mohol dosiahnuť VW a o 5 rokov by už mohli vyrábať EV v miliónových sériách. Peniaze na ta VW alebo Toyota rozhodne majú, len sa im, pri ich dnešných ziskoch, do tohto rizika proste nechce.

      1. Jesli ma potencial 400A tak
        Jesli ma potencial 400A tak je na tom stejne jak SuperCharger, jen zatim nema ani jednu stanici, zatimco SC ma pres 200 po celem svete 🙂
        U Tesly muzete celkem bezne videt 340V * 355A (=120kW), tech 135kW jsem zatim nevidel, ale to by bylo zhruba tech 400A. Nejvic jsem zatim videl myslim neco kolem 360A.

        K tomu aby se CCS dostalo na 160kW museli by taky zvednout napeti baterie, tak aby ve vybitem stavu nemela ~300V ale spise tech ~400V.

      2. ako som písal, cenu podľa
        ako som písal, cenu podľa mňa Tesla do 5 rokov dostane na úroveň 100USD/kWh a tým istým spôsobom by ju vedeli poriešiť aj vo VW, GM alebo Toyote.
        O 5 rokov pri 6% ročnom náraste energetickej hustoty by batérie mohli byť o 50% ľahšie ako tie v modeli S. 40kWh batéria by vážila len okolo 100-130kg + chladenie BMS a vonkajší obal, to všetko by sa mohlo zmestiť do 250kg, takže to tiež problém nie je.
        Ak gigafactory vyrobí batérie na 500k áut na nahradenie všetkých ICE áut ich potrebujeme stavať 10 každý rok počas ďalších 20 rokov. To Tesla sama nikdy nepostaví.

    1. „DOZIVOTNI nabijeni v Tesla
      „DOZIVOTNI nabijeni v Tesla superchargerech ZDARMA?“
      No to je ale novina, to tu nikdo netušil  🙂

      Na druhou stranu, pokud to přepočítáme např. na benzin, tak při spotřebě šest litrů na stovku, ceně litru paliva 36 Kč a ročním nájezdu 30 000 km to při životnosti auta 10 roků dělá celkem 648 000 Kč jen za palivo, plus cena vozu (téměř nejlevnější Octavia) cca 400 000 Kč, což nám dohromady činí těsně přes jeden milion korun. (k tomu milionu je potřeba připočítat povinné ručení, technické prohlídky, a spoustu údržby a náhradních dílů)
      Dal by někdo za obyčejnou Oktávku milion, pokud by měl čerpání po dobu životnosti vozu zdarma tak jako Tesla + supercharger?

            1. Zde budu z mé půlroční
              Zde budu z mé půlroční elektromobilní praxe souhlasit. Máme možnost se ženou oba nabíjet zdarma v práci, takže pokud jedeme naším elektromobilem, dobíjíme tam. Doba směny dalece převyšuje dobu na dobití z 0 na 100%, nemluvě o tomm že vždy ještě v autě něco zbývá. Takže je potřeba ještě kratší doba. Ostatně ani na těch 100% není potřeba dobíjet, když druhý den jedete do práce zase. A opravdu jen párkrát jsme jeli k nabíječce nadoraz. Spíše z plezíru, než z donucení, prostě si vyzkoušet, jak to jede s tou svítící želvou (rezervou) na panelu :-).

  5. To je určitě možný, ale
    To je určitě možný, ale podle mýho bude mít Tesla S dojezd 600 už při dalším updatu, tak cca za rok. Používají stále stejné baterie zhruba od roku 2011-12, kdy byly vyvinuty. Sice se od té doby technika toliko nezměnila, ale jistě by to i pro Teslu znamenalo snížení nákladů, snížení hmotnosti a hlavně zvýšení dojezdu.

  6. Je to sice pekne ze e-auta
    Je to sice pekne ze e-auta budu mat dojazd 300…500…km,ale aka bude cena?ak taketo auta,budu stat 50tis a viac,vobec nebudu rentabilne a investicie sa aj po desat rocnom elektro-vyuzivani nevratia,a aj keby sa mali,nebude to stat zato..elektrima aj tak casom zdrazie..domacnosti budu platit viac,ak sa budu auta mabijat priamo z domu,ak sa budu nabijat na rychlodob.staniciach aj tam to bude drahsie.Tovarne budu vytazene a ak nejaka z rychlonabijaciek zlyha,alebo sa pokazi bude problem z nabijanim,na ceste ostanete stat.ludia a politika su chamtive javy na tomto svete,normalny obcan nikdy nevyhra nad nadvladou spekulantou,ktory chcu zbohatnut na ukor normalneho priemerneho obcana.chcem vidiet elektroauto,ktore bude schopne zvladnut aj v minusovych teplotach vzdialenost 200km a viac.pritom je tak jednoduche najst alternativu-magneticky pohon!to by mal byt pohon buducnosti!4 alternatory,2xbateria,a jeden magneticky pohon…dojazd by bol miekolkonasobne vyssi..a cerpat elektrinu?mozno raz za rok ak nie este neskor..to je green-free and the best inovation for the future!

    1. Prosím můžete mi
      Prosím můžete mi vysvětlit co je to magnetický pohon? On totiž elektromotr se skládá z pernamentních magnetů a vinutí cívky. Pokud do něj přivedeme proud slouží jako motor, pokud jím budeme otáčet slouží jako generátor (alternátor). Čerpat elektřinu, odkud z čeho? Ještě jsem neviděl elektřinu v tekutém stavu. Jak se liší čerpání elektřiny od dobíjení? Tudíž mi připadá, že budoucnost už je zde.

      V ohledu ceny elektromobilů máte částečně pravdu, nicméně je zde i druhá (dle mého názorudaleko podstatnější) rovina a to ekologie, provozu, servisu, výroby.
      Copak si myslítě, že když přišly vozy se spalovacími pohony, mohli si je automaticky hned dovolit masy lidí, nebo alespoň ti co vlatnili kočáry? Taky jim to poměrně dlouho trvalo než se prosadily.

    2. Přidávám se k výzvě o
      Přidávám se k výzvě o vysvětlení pojmu „magnetický pohon“. Pokud možno s odkazem na nějaký relevantní zdroj (tzn. ne konspirátorské weby, kde bude hlavním sdělením, že je to superhypermegabombastický vynález, který samozřejmě petrolobby skrouhla a drží zuby nehty pod poličkou). Díky 😉

            1. Už tam chybí jen meče a
              Už tam chybí jen meče a plechy kterými prošpikuje ten stul.
              Taky Vám to připomíná čáry máry?
              A co zákon zachování energie, to ho asi ve škole neučili.

              Je až neuvěřitelný kolik lidí věří takovým nesmyslům.
              Ačkoli, když tolik lidí věří v boha, tak proč by nevěřili na perpetuum mobile?

              Už jsem našel ty částice jmenují se tachyony. to je podle definice hypotetická částice. Pak se vyrábí různé výrobky které jsou nabité, nebo vydávají tyto částice, které ukmějí úplně všechno. Léčí všechny nemoce všetně rakoviny. Když si dátel proužek (za těžké peníze) na mobil budete ochráněni od elektromagnetického smogu, který telefon vydáva, když to dáte pod postel ochrání Vás od „zlé“ energie ze země atd.
              A dokonce mají i krabičku, která vyrábí elektrický proud, který je nevyčerpatelný.

              kam se hrabe nějaký magenticky pohon, pcheee.

                1. Víra tvá tě uzdraví. Já
                  Víra tvá tě uzdraví. Já nejsem proti víře, ať si každý věří čemu chce, je to dobrý placebo.

                  Ale do techniky víru netahejte. Za 1000 let se nikdy nikomu nepodařilo postavit něco z ničeho, tak tu nepředělávejte fyzikální zákony. Ty platí ať si věříte v boha, nebo v třeba v tachyonovou energii z ničeho. Tyhle hypotetický záležitosti jsou jen k tomu, aby tahali z lidí peníze a o tom to je. Jde jen o zisk a o největší jachtu na malorce pro majitele :-)))

                  Zákon zachování energie neobejdete a auto, které jezdí na „nějaký“ magnetický pohon, který nikdo nikdy neviděl, musí mít nějaký přísun energie. Jde jen o to odkud ji bere.

                  Kdyby něco jako tohle perfetum mobile existovalo, tak už si to dávno kutilové po celém světě doma vyrábí a jezdi v takových autech. Ale ono to totiž není možné, je to jen blud, který se žíví nevědomostí a hloupostí lidí.

                  Bohužel lidi kteří věří na tahyony znam a je mi z toho smutno. Jsou schopni dát za černou placku klidne i celoživotní úspory a myslí si, že jim to pomůže od nějakého elektromagnetického odpadu z mobilního telefonu….

    3. PRIMÁRNÍ JE PŘESTAT LIDEM
      PRIMÁRNÍ JE PŘESTAT LIDEM OTRAVOVAT VZDUCH POD NOSEM !!
      kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/

      POTOM SE BUDE ŘEŠIT ZBYTEK 🙂

      A CO? TAK DINOMOBILKY PŘESTANOU TOLIK VYDĚLAVAT A VRATI SE S PLATY A ZAMĚSTNANCI O 50LET ZPÁTKY A AUTA BUDOU DĚLAT ROBOTI.
      ZE ŠKODOVKY PŮDEŠ ZPÁTKY DO KRAVÍNA MLADEJ, CO SI MYSLÍŠ? ŽE NA TVŮJ PŘEPÁLENEJ PLAT JE NĚKDO ZVĚDAVÝ?? 🙂

  7. Takže VW oficiálně
    Takže VW oficiálně přiznal že je minimálně 5let za Teslou… To je pro VW jako pro nejambicióznější automobilku celkem smutné.

    Nadruhou stranu když bude VW chtít tak si postaví deset megatováren na baterie zbytek okopíruje od Tesly(stejně už to udělali) a klidně za tři roky může chrlit elektromobily v miliónových sériích.

    1. Řekl bych, že vůbec nic
      Řekl bych, že vůbec nic takového nepřiznal 😉 Osobně s ním docela souhlasím a tak nějak bych viděl průměrné hodnoty u obyčejných EV v uvedených letech (nikoliv u supersportovních aut ani drahých limuzín). Nakonec i ta Tesla taky plánuje přesně do těch let, kdy Neusser mluví o EV s 300 km dojezdem, svůj lidový model 3.

      1. Tak potom tedy doufám že
        Tak potom tedy doufám že také mluví o lidovém voze za lidovou cenu.
        Tesla totiž chce dostat cenu hodně nízko.
        Pokud ale VW vyrukuje s nějakým modelem za slušné peníze tak se máme za pár let na co těšit protože něco podobného pravděpodobně plánuje i BMW(řada i) AUDI(e-tron) a MB(podíl v Tesle).
        konečně by začal normální konkurenční boj.
        Jen se obávám že Tesla nebude mít moc šancí proti těm mamutům s obrovským zázemím.

        1. Navic jeste v tech letech
          Navic jeste v tech letech take by mel prijit nova verze Leafu, to bude teprve neco. Nove generace aut by uz konecne mohli stat normlani cenu a ne 2x vic nez spalovak.

          Za 2-3 roky to bude hodně zajímavé.

          Osobně si myslím, že Tesla o proti temhle „gigantu“ je tak o 50 let vepředu.
          Takže když oni přijdou s autem s dojezdem 200-300, Tesla bude mít dojezd 400 apod.

  8. pan Neusser zrejme nejezdi
    pan Neusser zrejme nejezdi elektromobilem, ale jen o nem keca… Jinak by totiz vedel, ze 90kW rychlodobijeni v zadnem pripade nestaci na rychle dobiti 500-600km pokud tam nechce stravit tak hodinu a pul cekanim.

    Tesla nabije 120kW nabijeckou zhruba 300-350km za 40minut. 90kW by to same trvalo skoro hodinu. A 500-600km zhruba hodinu a pul kdyz budeme hodni.

    1. To je pohlad cloveka co
      To je pohlad cloveka co zaziva zmenu. Mladsie rocniky to vezmu ako samozrejmost. Tak ako sme ju brali mi s tym co bol aktualne pre nas. V konecnom dosledku sa zda ze cim „modernejsia doba“ je do ktorej sa narodim, tym je to vacsia vyhra. Ano i nie. Nezalezi na tom. Vesmir sa absurdnym prehnanim nazerania do buducnosti, tak ci onak rozpadava, sila co drzi pokope jadra sa neustale oslabuje, az neostane nic, zrejme ani priestor (to sa este nevie).

      Ja by som oslavoval a uzival si dobu ropnu a supermoderne, kvalitne spalovacie auta na vrchole technologie. Viete aky budu mat problem az tu nebudeme, bez ropy ? fuuuu..

Napsat komentář