V Ostravě jezdí elektrobusy s ultrarychlým nabíjením, zatím ve zkušebním provozu

redakce - 18 Říjen 2018

V Ostravě-Svinově byla dokončena výstavba první stanice pro ultrarychlé nabíjení elektrobusů v České republice.Dodavatelem technologie první stanice pro ultrarychlé nabíjení v ČR je nizozemská společnost Heliox, která patří ke světovým lídrům na trhu rychlých systémů nabíjení v hromadné dopravě.

Dodavatelem technologie první stanice pro ultrarychlé nabíjení v ČR je nizozemská společnost Heliox, která patří ke světovým lídrům na trhu rychlých systémů nabíjení v hromadné dopravě.
foto: Ekova.cz

Stanice je součástí dodávky prvních dvou elektrobusů, které Ekova Electric vyrobila na zakázku pro mateřský Dopravní podnik Ostrava, poté, co uspěla ve výběrovém řízení. Nové elektrobusy už několik týdnů úspěšně testují nabíjení ve standardu opportunity charging i jízdy na lince č. 64 – zatím bez cestujících.

Trasa linky 64, na kterou budou elektrobusy po předání ostravskému dopravnímu podniku nasazeny v pilotním projektu, vede od svinovských mostů (dolní zastávka) do klimkovických sanatorií. Jízda do Klimkovic (11,5 km) zabere zhruba 22 minut, zpáteční jízda 11,8 km trvá cca 26 minut.

Po návratu do Svinova se bude elektrobus u nové stanice nabíjet, aby mohl neprodleně zahájit další přepravu cestujících na lince. Samotné nabíjení, které umožní až hodinovou jízdu, trvá pouhých 5 minut (300 vteřin).

Proces nabíjení je zajištěn po příjezdu elektrobusu ke stanici obousměrnou komunikací infračerveným přenosem a po propojení nabíjecích kontaktů po metalickém vedení. Řidič musí zastavit na předepsaném místě, připojení pantografu, který je součástí nabíjecího stojanu, probíhá v automatickém režimu.

Řidič pouze stiskne tlačítko rychlonabíjení na přístrojové desce autobusu, kde také může sledovat stav nabití trakčních baterií. Po ukončení nabíjení se pantograf automaticky odpojí. Řidiči se nemusejí obávat, že by odjeli od stanice v době nabíjení. Po tuto dobu je jízda blokována a je povolena, až když pantograf vyjede do horní polohy.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

EKOVA ELECTRON - technická specifikace.pdf

http:/ /ekova.cz.web1.relaxhosting.cz/uploads/assets/e2bd154a-d168-4fe1-afdb-4628c1159f83.pdf

Očekával bych od redakce trochu vlastního zájmu a tedy uvedení techto parametrů..

Off

Info o nabíjení-
Ve Šternberku vše zdarma a bez čipu a Polyf.., jak na DC tak i AC a asi tak i bude, protože jak jsem tam stál, tak na stojanu není nálepka "spolufinancováno EU" ale jen ČEZ a Kaufland.
Hodoním zpolatněn, ovládáno čipem a Polyf.. všechny konektrory
Břeclav - přes EVmapa - zdarma.

Na Slovensku má GreenWay nabíječky DBT na konektoru CCS zdarma - ověřeno, Chademo a mennekes zpoplatněn,

ostatní jsou zpoplatněné a ceny mě vychází na cca 12Kč/kWh tedy 0,13Eur/min, pozor na nabíjení nad 80% baterky!
Nějak mi nezapočítaly paušál 5 Eur za použití nabíječky.

ZSE má ceny za kWh, DC 0,39E a AC 0,13E
Nabíjel jsme na AC asi 2 hodiny a kWh mě vyšla na 5,15 Kč, 5,45kWh mně stálo necelých 30 Kč, 1,11 Eur.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak "zajímavé", ale mě se stejně víc líbí to české řešení konečné se střechou proti dešti a sněhu, kde se přez stropní kolejnice můžou nabíjet minimálně 3 autobusy pouze vysokou rychlostí čili 10 minut.
Ovšem městské elektrobusy s malou baterií, která zvládne rychlé a velmi časté nabíjení, je zcela jasně ideální.

Obrázek uživatele spetak

A je to tady. Padlo další dogma elektromobiliy - délka nabíjení. Doba nabíjení se přestává měřit v hodinách, ba dokonce v minutách. Stačí nám k tomu vteřiny.
Fakt je, že i já, stejně jako ten ebus, za 300 vteřin nabiju na cca 25 km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale to se mýlíte, to dogma nepadlo, to nikdy nebylo. Docela by mě zajímalo, co jsou tam za baterky a jaká je účinnost dobíjení - s vysokým výkonem dobíjení, klesá životnost (rapidně) a kapacita baterie (o desítky procent) a zároveň jsou ztráty. Výrobci článků ne bez důvodně dělají životnostní testy s parametry např. Ch/DCh 0,5C/0,7C, mnohdy 0,2C/0,3C. Jediné, co to umí jsou LTO, ale tam je zase ten rozdíl, že mají vysokoou cyklickou životnost, že je docela kde brát, pokud má baterka v optimálu 1000 - 1500 cyklů, tak vyžaduje jiné zacházení

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nic jiného než LTO tam být nemůže.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Skoda ze tu neni zminka jednim souvetim to bat.je xykWh a chlazena dusikem.
Treba priste.

a kde to má skrytý spaľovací motor? pretože to predsa nejde jazdiť na baterky! obyčajný prehrávač ich vybyje razdva a čo taký autobus!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nééé vůbec to nejde jezdit na baterky, musí se furt zlatit bubákům vodovodní kohoutky a čuchat raka to je jasný od ropáckých prasat co zradili přeci ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a když to nejde jezdit na baterky proč se tedy debilové nakupují debilní vodíkový autobusy?? :)) zase korupce, kdy už se za to bude věšet ;))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

5 minut nabíjení na 1 hodinu jízdy ?! Hustý ! Myslím, že v tomto směru padlo jakékoli omezení co se týká dojezdu elektrické hromadné dopravy.
Co se týká kilometrů je to 25km / 5 minut. Pro MHD asi naprosto v pohodě.

Obrázek uživatele spetak

Copak pět minut! Ale jenom 300 vteřin !!!
Palec vzhůru !

Obrázek uživatele Joe

Bude to vypadat takhle:

Čas: 00:00 Elektrobus přifrčí do boxu ála Ferari F1. Vysune pantograf
Čas: 01:30 Mechanici mění všechna kola
Čas: 02:00 Bába z WC odvedle opláchne přední sklo
Čas: 02:10 Pod autobusem se nanápadně odsune mříž od kanálu
Čas: 02:20 Chlápek z kanálu vystrčí tajně tankovací hadici
Čas: 04:30 Končí vyskorychlostní tankovaní dieslu, borec zasune mříž a zmizí v podzemí.

Čas: 05:00 Šofér típne vajgla, zasune se pantograf, bába z WC zvedne lízátko, prudký start... výbuch.....

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 22 kw. Elektromobilista čekatel....:-)))

Obrázek uživatele ozana

Super!

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Groupe-SalonBUS2BUS

Newsletter