Úřady v Hradci Králové vyzkoušejí elektromobily

redakce - 30 Srpen 2019

V souvislosti s připravovanou obměnou vozového parku se město Hradec Králové rozhodlo prověřit možnost zařazení vozidel s alternativními pohony.Město si k testu pronajme od innogy dvě elektroauta. Jedno vozidlo bude k dispozici celému magistrátu, druhé bude užívat živnostenský úřad.

Město si k testu pronajme od innogy dvě elektroauta. Jedno vozidlo bude k dispozici celému magistrátu, druhé bude užívat živnostenský úřad.
foto: innogy

Spolupráce s innogy umožní městu důkladně otestovat v reálném provozu dva elektromobily, které budou zaměstnanci magistrátu využívat už od září. K dispozici jim budou elektrovozidla nižší střední třídy, konkrétně Volkswagen e-Golf a Nissan Leaf 40kWh.

„Jedno vozidlo bude k dispozici celému magistrátu, druhé bude užívat živnostenský úřad, jehož zaměstnanci jsou v terénu nejčastěji a průměrně najezdí asi 50 kilometrů denně. Půl roku by měla být dostatečná doba k posouzení, jak efektivní dané elektromobily jsou. O jejich případném pořízení budou rozhodovat náklady na provoz, dále pak jednoduchost či naopak složitost obsluhy a s tím související ochota zaměstnanců elektromobily využívat,“ sdělila tajemnice Magistrátu města Hradec Králové Markéta Bartušová.

Elektromobil ujede na jedno nabití zhruba 200–250 kilometrů. Vozidla budou nabíjena prostřednictvím stávající elektrické zásuvky umístěné v garáži magistrátu města.

„Baterie by měla být dostatečně dobita po dvanácti hodinách. Nabíjet budeme zejména přes noc, protože vozidla budou nejvíce v provozu mezi sedmou ráno až sedmnáctou hodinou odpoledne,“ řekl vedoucí odboru vnitřních služeb magistrátu města Ivan Hušek.

„Z našich analýz vyplývá, že při současných cenách paliv a elektřiny se provoz elektroauta vyplatí při denním nájezdu nad 200 kilometrů. Při využití aktuálních dotačních programů, které městům a obcím zlevní nákup elektromobilu minimálně o 250 tisíc korun, se však provoz vyplatí už při výrazně nižším nájezdu,“ řekl Pavol Biják, manažer pilotního projektu za společnost innogy Česká republika.

Pro innogy se jedná už o druhé testování ve východočeské metropoli. Na jaře dopravní podnik města Hradce Králové vyhodnotil pozitivně test dvou elektromobilů. Elektromobily od innogy byly využívány jako servisní vozidla a v rámci půlročního testování oba automobily najezdily více než 20 tisíc kilometrů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

A zase budou okupovat nabíječku Lidlu jako auta DP?

---

ecotaxiolomouc.cz

A proc by meli mit mensi pravo "okupovat" nez kdokoliv jiny ("bezny Franta elektromobilista")?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Protože když pořizuji elektromobil, zajímám se o to, kde budu nabíjet. A instituce jako město nebo Dopravní podnik by měly mít svoje nabíjecí body případně i budovat veřejné a ne se spoléhat na to, co vytvoří soukromá firma pro své zákazníky. U nás ve firmě máme na 7 elektromobilů rychlonabíječku a tři wallbocy a bohatě to na provoz v Olomouci a okolí stačí. Na delší cesty máme karty e-On a čipy ČEZ.

---

ecotaxiolomouc.cz

Tak jeste jednou, proc by to pro ne melo platit vic/min nez pro ostatni? Cestopis "zdarma po Lidlech" tu cteme kazdou chvili.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Protože jsou úřad, mají na to peníze, dotace a morální povinnost, narozdíl od jednotlivce.

---

ecotaxiolomouc.cz

Protože slovo "okupovat" evokuje něco jiného než nabíjení po čas nákupu.
Ale třeba se pletu a budu se muset vrátit do alternativního vesmíru ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele runner42

To je takové běžné soudružské uvažovaní - co je vaše je i moje, co je moje na to mi nesahej. Nabíječek za daně jiných jsou ok, ale hlavně abych tam mohl nerušeně nabíjet hlavně já, jasný ne?

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Slavím Brexit. A odpočítávám Tesle - zbývají 3 dny. Očekávám ztrátu, pokles příjmů, předvedení neschopnosti vydělat bez ohledu na objem produkce a přiznání přicházejícího bankrotu.

Obrázek uživatele Kuk

off
Brodenburská policie v Indianě nakoupila TM3 a poslala k vodě Dodge Chargery protože zjistili že za stejný prachy dostanou větší výkon a ještě ušetřej na benzínu. Dojezd bohatě překračuje jejich denní nájezd.
https://electrek.co/2019/08/30/tesla-model-3-police-cost-performance-dodge-charger/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Pokud jim to dodaji ve stejne kvalite a se stejnou urovni sluzeb, jak te nemecke pujcovne, tak snad mistni zlocinci zacnou Tesle posilat desatek. Protoze vyradit policejni flotilu na nekolik mesicu (cekani na servis), to uz chce talent... ;)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Doufám, že udělali keramickou ochranu laku + fólii, aby ten lak něco vydržel. Jinak udělali dobře. Pokud nebudou bourat a platit docela dost $ za opravy, tak na provozu dost ušetří. Od cca 120 km/h Tesla v porovnání s podobně výkonými spalováky zrychluje pomaleji, počítám ale, že takovou rychlostí ani jezdit nebudou.

Jsem ekologicky zaměřenej člověk, a myslím, že několika případech může dávat BEV smysl, ale někdy mi přijde, že velká část elektromobilistů si myslí, že snědli Šalamounovo h..no a svou fanatičnosti se blíží nějaké sektě. Takový ten lidský nešvar, že si šlověk bude obhajovat svoje rozhodnutí, ať už je to sebevětší blbost, u nich přímo hypertrofoval. Dobrá technologie se prosadí i bez dotací. Slyšeli jste někdy, že by se při změně z koní na auta musel nákup spalováků dotovat?

Obrázek uživatele Kuk

Težba ropy i uhlí se dotuje už 100 let ty chytrej.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Dotace, dotace a zase jenom dotace. Dotují se motorárny, lakovny. Pobídky jsou na všechny fabriky automotive, zvlášt u nás. Takže o tom šalamounově h....ě si běžte diskutovat na autoforum, kde to ocení.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 27 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 30 tis. km.

A slyšel jste o dotacích na výstavbu benzinek nebo šrotovném?

Obrázek uživatele spetak

Bohužel. Už když se sejdou dva lidi, je dost velká pravděpodobnost , že jeden bude Šalamoun. A čím víc lidí, tím víc Šalamounů, s tím nic nenaděláš. A bohužel to platí naprosto obecně. Prostě je ignoruj a máš klid.

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Státní podnik si pořizuje elektromobil, protože od státu dostane dotaci a nebude muset státu platit daň za PHM :D

Kam to ten svět dospěl.

Navíc tady magistrát dá ještě navíc xxx tisíc za pronájem a to se vyplatí.

....a s tím související ochota zaměstnanců elektromobily využívat,“ sdělila tajemnice Magistrátu města Hradec Králové Markéta Bartušová.

Takže ono to vyjde ekonomicky i ekologicky výhodněji tzn levněji pro daňového poplatníka, ale zaměstnanci z nějakého důvodu nebudou ochotni to používat, tak se pořídí něco dražšího a méně ekologického, aby byl úředníček ochotnější...? To je mi ale přístup... :)

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele M.Krupka

Ochota úředníků... hmmm. Taky můžou ochotně jezdit MHD.

Jako další velký problém vidím, že nezainvestovali do pořádné nabíječky, to bude další velký problém. Neochota zaměstnanců večer auto do zásuvky připojit. Ráno to nebude mít nabito a bude to často. To znám moc dobře.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Radovan

Na to narážíme v rozhovorech se zástupci měst běžně. Korupce. Už nepůjde jezdit do spalovacího servisu za Tondou, aby mi opravil moje a nafakturoval zaměstnavateli. Ani za Jirkou, aby mi natankoval obecní a cvrnkl něco do kanystru pro moje. Ani za Béďou, aby vyměnil oleje a filtry v obecním i v mém. Atd. atd.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Mne by teda zajimalo jak to vyjde danoveho poplatnika ekonomicky vyhodneji, takova kalkulace nemuze nikdy vyjit....

Asi tak jak píše níže Saman a navíc, když ta kalkulace vyjde mně, tak proč ne úřadu?

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Když se to vezme kolem dokola, tak státní úřad dph a daně s paliv neplatí, protože to je příjem státu, takže to nemůže nikdy vycházet. Jen si nakoupí drahé vozy za naše peníze a to je podle mě špatně. Sám mám elektromobil vyplatí se mě, ale koupil jsem si ho za vlastní peníze v tom je ten rozdíl.

když se to vezme úplně dokola, tak v HK je regionálním dodavatelem elektřiny čez a tam má majoritní podíl taky stát a to je čez přímo i výrobcem. Nevím, že by stát měl podíl v nějaké autodílně tzn servisní náklady dnes za spalováky platí v plné výši a jak všichni víme, tak pěkně nafouknuté - to zase u EV nebude tzn je třeba se na to podívat opravdu hodně z vysoka... :)

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Nevím čím jezdíte, já měl spalováka, hybrida, čistou elektriku, 2xPHEV a nevím, že by byl v servisu nějaký podstatný rozdíl, naopak jednou jsem na spalováka dostal bonus 5x servis v ceně vozu.

Je to o značce a o tom jak si je člověk pohlídá, dá se říci že nejvíc jsem platil za elektrické mitsubishi protože kvůli záruce tam musíte a není jiný alternativní opravce, který by to uměl servisovat.

asi je to o osobní zkušenosti. Máme Leaf - cca 150tis km a e-NV - cca 200tis km (rv 2015) a servis jen opravdu minimální tzn 145,-Kč za kontrolu po 30ti tis km + případnou výměnu brzdovky a pylový filtr - jinak nic.
Za spalovák je každá jen prohlídka s olejem min 7-8tis o případných rozvodech nebo poruchách motorů ani nemluvím - to jsou pak desetitisíce.
Tak jak píšou ostatní níže. Se servisem spalováků se úředníkům svezou i jejich soukromá auta, cucnou si k naftě, se zařízením servisu kamarádova auta jim něco kápne do kapsy atd....

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Marek_

Třeba Toyota i Lexus má jasně dané ceny pravidelných prohlídek, jak u spalováku, tak i hybridu, mají to na webu v PDF, zájemce se na to může kouknout před koupí auta.

U mého Lexusu to vychází cca. 1 KČ/km - v tom je prohlídka, výměna všeho co je dle serv, plánu potřeba + kontrola hybr. ústrojí kvůli záruce. Prohlídka je každých 15 tisíc, cena od 10 do 20 dle toho, co vše se mění :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

jasně, to jsou hybridy, ale v Hradci mají testovat čisté EV. Pokud v autě sebou taháte spalovák, tak ten servis tam bude vždycky a hybridy jsou na servis určitě dražší - tam s váma souhlasím

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Já jezdím léta KIA, Hynudai a tam jsou rozumní 8 tis. bych za servis nikdy nedal obvykle jsem 3-4 tis.

A ja asi poslednich 8 let servis neplatil u spalovaku a ani u EV a treba nechapu proc chteji u korejcu nejaky penize za vymenu brzdovky a filtru .

Pokud berou proud od innogy a na autě je reklama, tak to může být klidně výhodnější

pokud by BEV kupovali s podobnyma slevama jako soutezej spalovaky, vyslo by to vyhodne hned, ovsem s BEV se rozmaha spise neduh ze na spalovak dostavaj bezproblemu ceny cca 40% pod cenikem, kdesto u BEV plati plnou cenikovou :( tazke s velkou pompou se vyfotej, udelaj ted pronajimateli reklamu, za pronajem mu jeste platej, a pak za cenikovku s velkou pompou koupej 2 elektriky

u spalovaku to ted nejde udelat ani velke PR dodavateli, a navic jeste kupuji za mnohem nizsi ceny nez co je v cenikach, magorskej svet :D

u nas ve meste ted Pirati v zastupitelstvu nastesti jedno takove jednani stopli tim ze si na to stezovali na jednani mesta, mela se podepsat smlouva kde mesto melo takto testovat 1 BEV od VW, pul roku s mesicni splatkou za necelych 10k (jako operak by to byla zajimava cena) ale s tim, ze stejne auto si pak mesto melo za normalni cenikovou cenu koupit, tedy to mestem ojete a jiz pul roku placene jeste za plnou cenu koupit, takhle se dela polotika ted ohledne BEV, vladne tu ODS a majitel autosalonu je velice dobrej kamarad starosty :D a verim ze podobne ojebat to zkousej ve vyce mestech

Obrázek uživatele Radovan

Prostě klasická korupce a zlodějna. Jakmile tam přijdeme jako elektromobilisti, že na tom ušetří za provoz a v celkových nákladech, tak nás ženou svinským krokem. Nikdo šetřit nechce. Teď jsme řešili proč Octavie žere 10 L nafty. Prý jezdí hodně po městě a dost zastavuje. Opravdu to není tím, že by zaměstnanci kradli naftu.....

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

jo s tim ohledne nafty ktera se "nekrade" to bude taky tak nejak, vesmes jedinek pde se tady u nas vstekal kvuli nakupu elektrobusu byli ridici naftovych autobusu, ti co meli pridelene CNG se nevyjadrovali :D asi jim nedoslo ze tim na sebe primo ukazovali :D

ale nebudu se vubec divit pokud na tech nabijeckach pro elektrobusy v depu casem budou nabijet lidi z depa i vlastni auta a nic neplatit :)

Obrázek uživatele Anonym123

kúpi sa auto s malým motorom, aby bola nízka spotreba. potom sa chvíľu jazdí a malá akosi nie je. ďalším krokom je návšteva žiliny, kde "prelitrujú" PODĽA ŽELANIA.
a už je to v richtiku - auto má normu spotreby pre účtovníctvo a niečo ostane aj vodičovi ...


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon