Uniti – švédský elektromobil do města za 550 000 Kč

Od 570 investorů z 45 zemí se podařilo tvůrcům elektromobilu Uniti vybrat 1,2 milionu eur. Díky těmto penězům mohli ve vývoji svého auta výrazně pokročit.

Projektů jako je Uniti One už se v průběhu let objevila celá řada (EVA, Colibri, Qbeak). Málokterý ale přežil déle než pár let. Podaří se to Uniti?
foto: Uniti

Elektromobil Uniti One byl aktuálně představen přímo v místě výroby, ve švédském městě Landskrona. Uniti One by se měl prodávat v základní verzi za cenu pod €19 900.

Ta by měla díky 22kWh baterii nabídnout dojezd 300 km a být vybavena rychlonabíjením. Max. rychlost je omezena 130 km/h a zrychlení 0-80 km/h zvládne během 3,5 sekundy.

Interiér elektromobilu Uniti One

Interiér elektromobilu Uniti One
foto: Uniti

Mezi výrobní partnery mladého švédského start-upu patří firmy jako Siemens, Kuka Robotics, BorgWarner, Fanuc Robots a mnozí další. I díky těmto jménům to vypadá, že by se sériová výroba auta nakonec skutečně mohla rozjet.

Vývojáři slibují dodávat první produkty zákazníkům už v roce 2019. A dokonce plánují rozšířit svou nabídku do celé řady dvou-, čtyř- a pětimístných elektromobilů. Ceny těch nejlevnějších mají začínat už na €14 900.

16 Comments on “Uniti – švédský elektromobil do města za 550 000 Kč”

  1. No takove vozitko pro 1, pripadne idealne 2 (klidne za sebou
    No takove vozitko pro 1, pripadne idealne 2 (klidne za sebou jako twizy) a aspon nejakym prostorem pro zavazadla (at clovek muze nakoupit) bych klidne bral – maximalka kdyby byla tak 120 at s tim muzu na dalnici, dojezd staci klidne kolem 100km.

    Jen to nesmi stat jak superb, nebo lehce jety leaf, moje predstava o cene by byla tak to 200 000…. coz s ohledem na to, ze tomu musi stacit max 10kWh baterka, ktera uz dneska tolik nestoji, a na 200 000 zacinaji normalni spalovaci auta, by melo byt v pohode dosazitelne…

  2. Má radost, že se investoři napálii, a Švédsko opět
    Má radost, že se investoři napálii, a Švédsko opět ukáže světu, že levně vyvíjet a vyrábět světovou automobilovou kvalitu místní značkou jde v EU jen v Česku.

    Tenhle segment aut od švédských startujících nadšenců fakt nemá šanci v celosvětové konkurenci.
    Když si furt hrají na humanitární zachránce, tak měli raději zkusit vyrábět nějaké někazivé a snadno opravitelné auto pro Afriku, tam je nízkokonkurenční díra na trhu.

Napsat komentář