Toyota uvede elektromobil v roce 2022, bude mít nový typ baterií

Jan Horčík - 21 Srpen 2017

Japonské noviny Čúniči šimbun přišly s informací, že Toyota v roce 2022 uvede na trh elektromobil s novým typem tzv. "solid-state" baterií. Ty mají nabídnou vyšší dojezd a kratší dobíjecí časy než dnešní typy baterií.auto elektromobil nový typ solid-state baterií s pevným elektrolytem Bosch-Seeo

Nový typ baterií s pevným elektrolytem společnosti Bosch/Seeo
foto: Bosch, Seeo

Toyota se zatím v oblasti elektromobility, ke své škodě, příliš neangažuje. Má obrovský úspěch s novou generací plug-in hybridu Toyota Prius PHV, ale čistý elektromobil zatím jako jedna z mála velkých světových automobilek na trhu nemá.

Toyota dlouhodobě tvrdila, že dnešní baterie jednoduše nejsou pro elektromobily vhodné. Nemají dostatečnou kapacitu a dobíjejí se pomalu ve srovnání s doplňováním paliva u běžných spalovacích aut.

Proto dlouhodobě pracuje na vývoji tzv. solid-state baterií, tedy baterií s pevným elektrolytem (u li-ion baterií je elektrolyt tekutý). V této technologii ostatně vidí budoucnost i původní vynálezce li-ion baterie John Goodenough.

Nedávno Toyota oznámila, že technologii baterií konečně dostala na takovou úroveň, jakou by si představovala. A že elektromobily na sebe nenechají dlouho čekat.

Podle Čúniči šimbun bude elektromobil uveden nejprve doma v Japonsku v roce 2022. Jenže jak upozorňují komentátoři z magazínu Automotive News, rok 2022 je pět let daleko a mezitím se může stát opravdu leccos.

Na závěr je potřeba dodat, že na technologii solid-state baterií pracuje na světě celá řada firem a start-upů. Kromě jiných třeba Hyundai, Bosch/Seeo nebo Prieto.

Zpět na HybridPřidat komentář

Jitrnice jakou svět neviděl aneb to víte že jo, tak budem dělat nějaký ty baterkáče už brzo, brzičko, ... ale zatím nakupujte ty naše splaovací popelnice, máme jich ještě hromady! :)))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

OFF CEZ :
Prisla mi pozvanka na diskuzi od CEZu :
Dobrý den,
dovolujeme si Vás, jako majitele elektromobilu, oslovit jménem společnosti ČEZ s nabídkou účasti na diskusní skupině, jejímž cílem je zmapování aktuální situace v oblasti elektromobility právě z pohledu jejich vlastníků.
Cílem výzkumu je zmapovat důvody a motivátory pro pořízení elektromobilu, pozitivní i negativní zkušenosti s jeho využíváním, proces dobíjení atp.
Diskusní skupina o délce cca 120 minut bude realizována výzkumnou agenturou IPSOS a uskuteční se ve čtvrtek 24. 8. 2017 od 18:00 ve Slovanském domě v Praze. Jelikož si vážíme Vašeho času, je účast na diskusi odměňována.
Budeme moc rádi, pokud se s námi o své zkušenosti podělíte. V případě zájmu o účast na diskusi či jakýchkoliv dotazů se prosím obraťte přímo na Štěpána Pěknice z agentury IPSOS, který Vás bude obratem kontaktovat.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Skupina ČEZ

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá.

v prahe je doprava jednoduchá, tak robia "slezinu". v menších mestách podobné akcie rozdrobia a tak firma pošle anketára ktorý sa stretáva jednotlivo, počas dňa v kaviarňach, podvečer a večer na hoteli ... z prahy chodia až na východ slovenska.

Obrázek uživatele ozana

Takové věci se dělají celoplošně (za Prahou nekončí svět) a třeba i elektronicky (třeba Skype).

Loni jsem podobný průzkum absolvoval, pracovnice agentury přijela do Ostravy a udělala za 1 den více než 3 výzkumné rozhovory.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 58 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 63 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co viem z diskusii tak ziadny EV nemate, a len sem tam nejaky testujete na par dni . Zaujimave ze to teda psolali Vam.

Jo taky jsem se divil, mel jsem nejdele egolfa na mesic ale byl jsem u CEZ s cipem tak asi proto.

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá.

Viděl bych to tak že kdo testuje se musí upisovat na spousty papírů a zanechávat na sebe kontakt.

---

Boo

Obrázek uživatele Radovan

Vím že to bude znít ublíženecky, ale já mám elektromobily 2 a nepřišlo mi od ČEZu nic. Že bych byl nevhodným zlým diskutérem, co jim v prosinci 2016 po 3násobném zdražení vrátil čip a nemá pro ně slůvko chvály?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 53 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef

Já mám sice jenom jeden, a taky mi nic nepřišlo, ale hádám, že jelikož se to koná v Praze, tak shání lidi z okolí Prahy.

Mě by spíš zajímalo jestli se vážně dělají seznamy lidí co mají EV. Pak by totiž mohly být seznamy lidí s kotlem, s kardiostimulátorem, s vývodem z tlustého střeva, těch co nedají stovku pod 15 vteřin...
/joke off

---

Boo

Obrázek uživatele ozana

Předpokládá se, že firma zná své (i bývalé) smluvní zákazníky.
Ty stomiku.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 58 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 63 tisíc km.

Na pytlík mi nesahejte!

Takže to poslali všem kdo měli kdy čip ?

p.s. narážel jsem na to že kdyby existoval seznam všech EV majitelů tak určitě nebude získaný jen z jedné společnosti a tedy právní ošetření takového seznamu by bylo značně komplikované

---

Boo

Obrázek uživatele Radovan

Asi ne, protože já čip měl a nic mi nedošlo, kolegovi taky ne, už by mi volal.
K seznamům není zas takový problém se dostat, sem tam unikne samovolně - viz třeba několik po sobě jdoucích emailů od Greenway, kdy to neposlali ve skrytém adresáři - naposledy v červenci 2017, omluvou bylo nabíjení do konce měsíce zdarma - a seznamy jejich zákazníků s kartou, tedy logicky majitelů elektromobilů, má každý jejich zákazník. Alespoň elektronické emailové.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 53 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já jsem z Prahy, mám Leafa a vrátil jsem také ČIP a nikdo mne nezval.
Asi nemají zájem o tuto skupinu "fanoušků ČEZu".

Tu otázku jsem položil schválně protože jste psal už dříve že jste nic neobdržel.

Kdyby někdo využil takto uniklý maillist asi by to nebylo úplně košer. Proto ta vsuvka s velkým bratrem :)

---

Boo

To bude zase výzkum jak noha. Místo aby si zpětně nastudovali diskuze zde na Hybridu, fejsbůku a jinde, pak vobešli pár srazů a výstav a měli hned jasno kerá bije, tak vobesílaj zmatený uklizečky z bolky :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele honza.t

Svět energie
http://www.svetenergie.cz/cz/elektrarny/uhelne-elektrarny/fyzika-a-energetika-3d-model-ledvice

No v této branži obecně platí, že kdyby neřekli nic tak už pravděpodobně mají něco použitelného po ruce. Jak ale dojde na takovéto proklamace tak je v podstatě jisté že mají po ruce pouze myšlenku a vlhký sen o jejím fungování.

Mimochodem pokud by Toyota chtěla opravdu automobilnímu světu prospět tak to udělá nejlépe tím že konečně už přestane propagovat vodík (což se ji poslední dobou už celkem daří) a soustředí se zatím na další vymazlení svých hybridů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zatiaľ nikto nemá použiteľné solid state baterie. Nemá ich ani Toyota a preto tam dali rok 2022. Je to ako s fúziou, všetci vedia, že je to najlepšie, ale nikto to zatiaľ nedotiahol do finále, bohužel...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Koncem 2022 uvedeno na trh.2023 pár desítek tisíc upachtencu dodáno.2024 uvidíme jak dál... .

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím proč by to mělo být ke škodě Toyoty, on už snad někdo vydělává na elektromobilech nějaké velké peníze? Důležíté je, že na vývoji evidentně pracuje a až to bude potřeba/dostatečně dobré tak to dá na trh.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sůůůper.
Vždycky jsem si říkal, že baterie by měli být konstruovány pro ty tři hlavní směry úplně jinak. Díky tomu aspoň Tesla nevytvoří ten svůj vysnívaný monopol.
Dnešní malé bateriové články jsou vhodné pro nositelnou elektroniku, pro auta by měly být větší suché pláty, a pro energetiku průtočné iontové bazény.

Zase ten stejnej blábol. Vlhký sen o monopolu Tesly máš jen ty. Přečti si ten asi 10 let starý ideový plán Tesly o co se vlastně snaží a pak se probuď a vytáhni ruku z nočníku ;D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zase jeden ublíženej. Jak jste proboha přišel na to, že chce Tesla pro sebe monopol? Myslíte, že proto zveřejnila a uvolnila patenty? Buď ze sebe blbce schválně děláte, a nebo (a to považuji za pravděpodobnější) blbec jste.

muzete nam prosim rict o jake patenty se jedna?

Nemohu, neznám je ani nejsem ochoten věnovat čas pro vás hledáním co můžete stejně najít sám. Díky za pochopení. Zde na hybrid.cz se o tomto také mluvilo.

Připomínám že jde o "monopol" Tesly. Kde jsou důkazy, že Tesla chce monopolizovat trh s elektromobily a jak toho chce dosáhnout?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jde na to pěkně zákeřně. Začala tím, že vyrobila skutečně použitelný elektromobil a teď ještě konkurenci dorazí tím, že ho budete moct i rychle dobít na dlouhých cestách.

Tak v tom případě si zdá se rozumíme. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zveřejnění a uvolnění patentů Teslou není a nebylo v plném rozsahu, kupříkladu na baterie neuvolnili žádný zásadní patent ;) Ono ve skutečnosti Tesla využívá většinově již otevřené patenty které již nemají platnost, a sama má pouhých 22 platných patentů ze kterých uvolnila k free licenci 8 z nich, 10 dalších se týká designu. Kupříkladu chemie na baterie a rámové patenty jsou uzavřené a nejsou přístupné ani licenčně. Pouze velké PR a obdobný postup jakou Apple.

Díky za info. Také zřejmě souhlasíte, že Tesla těžko může i třeba jen chtít nějakou část trhu monopolizovat. Možná trh elektromobilů se jménem Tesla. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak je to s monopolizací netuším, ale dle mého na něco takového Tesla nemá ani prostředky, ani tendence.

Mě pořád nepřestává fascinovat myšlenka, že nějaká firma má vymyslet nějakou převratnou technologii čehokoliv a že na tuto ostatní nedokáží okamžitě navázat. Pokud Toyota ty články skutečně dotáhne do výroby tak tou dobou je již budou vyrábět i ostatní velcí hráči na poli výroby baterií. Ostatně stačí se podívat na Teslu která také nešetří prohlášením o tom že jsou její články nejlepší na trhu a přitom konkurenční výrobci článků nabízely po celou dobu v podstatě to samé, někdy i s trochu lepšími parametry.

Jj Toyota to v roce 2025 Tesle hezky natre, jen si pockejte, to bude masakr. Tesla nebude vedet odkud ta rana priletela, tak rychle to bude :D

Pokud se pro auta prosadí větší suché pláty, nepochybuji o tom, že pro nositelnou elektroniku budou atraktivní malé suché plátky ;-) Mobil, který (při čilém datovém provozu, GPS, občas volání) vydrží týden je sen - s malými suchými plátky by se mohl stát skutečností :-)
U průtočných bazénů jsou, pokud vím, problémy s účinností a trvanlivostí...

Btw a Tesle ten monopol přisnívají někteří fanoušci. Domnívám se, že sama Tesla neusiluje o monopol, ale stát se dlouhodobě nezanedbatelným dodavatelem na automobilovém trhu, pokud se zadaří s M3, má k tomu, myslím, našlápnuto...

To budou asi nějaké čuňačiny. :-)))

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Group
185.66.36.26