TEST: AZUB TRIcon - zábavná elektrická tříkolka (pro odvážné)

Jan Horčík - 22 Květen 2014

Dvě kola jsou dobrá, ale tři jsou ještě lepší! Lehotříkolek na našich silnicích nevídáme mnoho - nejspíš ani nikdy nebudeme. Ale to neznamená, že bychom si ji nemohli vyzkoušet. Byla to parádní jízda, to nám věřte.Leho-tříkolka AZUB aTrike doplněná o elektrický pohon

Sedačka leho-tříkolky je polohovatelná, lze ji snadno nastavit pro delší i kratší člověčenstvo
foto: Jan Horčík pro Hybrid.cz

Za déle než sedmiletou historii magazínu Hybrid.cz jsme už vyzkoušeli řadu bláznivých jezdítek. Český výrobce lehokol a dalších podivuhodných šlapadel, společnost AZUB, nám během počínajícího jara laskavě zapůjčila k testu svou leho-tříkolku TRIcon doplněnou o elektrický pohon Bionx.

Video za deset tisíc slov

V tříkolce se sedí na sedačce, nohy jsou natažené dopředu, kde jsou umístěny pedály, a přední kola ovládáte řidítky umístěnými uprostřed dole zhruba na úrovni vašeho pozadí. Je to celé super-divné, ale kupodivu taky super-zábavné. Už jen proto, že okolí neví jestli se na vás má dívat jako na postiženého, šílence nebo obojí dohromady.

Obrázek vydá za tisíc slov a video za další násobek, takže tady jsou dvě videa jak to zhruba vypadá, když na AZUB TRIcon doplněném o elektropohon jedete:

Vyrazit na takovémhle stroji do každodenního provozu chce přeci jen trochu odvahy. Autům totiž koukáte přímo do světlometů a čmucháte jejich výfuky. Když pak vedle vás prosviští tatrovka nebo autobus, rozhodně to není dobrý pocit. Už chápeme na co je ta zpropadená vlaječka! (bez ní raději nevyjíždět a lépe i pravidelně za jízdy kontrolovat zda stále vlaje)

Kejklířské jezdítko

Tříkolka AZUB TRIcon pochopitelně není primárně určena do provozu a dokonce podle nás nemá sloužit ani jako každodenní dopravní prostředek. Jako zábavný stroj mimo silnice je to podle nás ale skvělá volba. Zejména díky elektropohonu se dá totiž s AZUB TRIcon pěkně vyřádit.

Leho-tříkolka AZUB aTrike doplněná o elektrický pohon

galerie: AZUB TRIcon
AZUB aTrike AZUB aTrike AZUB aTrike

Elektrický pohon BionX je osvědčená volba pro všechny, kdo chtějí spolehlivou kvalitu a jednoduchou instalaci. Není tu žádný akcelerátor, ale senzory fungují velmi dobře a už při prvním opření se do pedálů vás elektrický příšlap vystřelí kupředu. Jedinou zásadní nevýhodou je vysoká cena, viz. závěr článku.

Při prudkém zatáčení má tříkolka tendenci se překlápět, což ale přímo vybízí k provádění nejrůznějších kejklí. Navíc lze s překlápěním "pracovat" s pomocí přenášení váhy těla z jedné strany na druhou, a tak si užít ještě o trochu víc srandy. Ani těžšího terénu, resp. nezpevněných cest, se odpružená tříkolka nezalekla, ač byl stupeň vyklepání jezdce již znatelnější.

Bez elektřiny ani ránu

Bez elektrického příšlapu si však použití tříkolky nedokážeme dost dobře představit. Využijí ji pak snad zejména cyklonadšenci, ochotní oželet zrychlenou zábavu elektropohonu. Ti pak nejspíš ocení především na pohled zvláštní, ale docela pohodlný posez, plus rebelský pocit výjimečnosti.

Leho-tříkolka AZUB aTrike doplněná o elektrický pohon

Jakožto volnočasová aktivita má tříkolka každopádně něco do sebe. Můžete ji relativně snadno složit/rozebrat a strčit do (většího) kufru. Můžete vyjmout baterii a prohánět ji bez příšlapu. A kdybyste náhodou měli dvě, tak se pochopitelně radost násobí a vy můžete s kamarády pořádat třeba skvělé krosové závody, slalomy a nebo vymýšlet úplně nové sportovní disciplíny. Třeba tříkolkové pólo!

Navíc se dá tříkolka ověsit bágly, které napěchujete vším co potřebujete k přežití třeba na 7-14-21-28 dnů (nebo víc, dle osobních preferencí), a klidně se pak s ní můžete ztratit někde na polních cestách, v lesích či horách.

Dojezd a cena

Elektrický pohon dokáže 75kg vážícího člověka bez problémů vozit až 50 km - otestováno v Praze a příležitostných vyjížďkách směrem z Prahy na východ. BionX zvládne i strmější táhlé kopce a když si šlápnete, budete do kopce svištět skoro stejně rychle jako po rovině.

Leho-tříkolka AZUB aTrike doplněná o elektrický pohon

Lehotříkolky AZUB TRIcon jsou 100% zakázková výroba a každý kus je tedy originál. A hlavně: každý kus je jiný. My jsme dostali k testování předváděcí top-model, kterým chce AZUB prezentovat to nejlepší co umí. Cena takové verze je přibližně 110 000 Kč s DPH. Z toho plných 43 990 Kč připadá na elektrický příšlap.

Základní cena tříkolky s odpružením činí 57 800 Kč s DPH. Základní cena nejlevnější verze bez odpružení (a pochopitelně bez motoru) jménem aTRIKE pak vyjde na už snesitelnějších 37 800 Kč. Protože jde o zakázkovou výrobu, lze navíc zvolit i jiný typ elektropohonu než BionX, nejlépe nějaký výrazně levnější.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám také něco podobného, je to super , ale stále je také co vylepšovat , postupně jsem doplnil u té své hydraulické brzdy s kotouči a čeká na mě ještě celokapotáž a odpružení, cesty u nás jsou stále "nemožné" slušně řečeno. Jednu "výhodu-nevýhodu" to má , mužete oproti klasickému kolu šlapat do pedálů větší silou ,ale není to dobré pro záda pokud nejste v kondici tak vám toto spíše ublíží. Jinak e.sada se dá koupit už od 20tis (čína) a taky to jezdí, jen si stáhněte proud z 30A na 12A aby vám vydržela baterka, už jezdím 3roky do práce a stale na 100%.
Azub je supr kvalita a k tomu také cena.Ale jak už tady někdo psal ušetříto zase jinde(technická,pojistka,palivo,údržba...)
Ještě kdyby dělali celokapotáže ,alespoň z dural trubek a plátna, to by nemělo chybu :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím zda to Azub autorizoval, ale článek mi přijde jak od nějakého hejska ze základky... Autor asi nepochopil, že toto není prvoplánově na "zábavu", ale na dlouhé cestování v plné polní. V lehoposedu je jezdec rychlejší než na klasickém kole a taky víc uveze! A hlavně z toho po 100km neodcházíte s pr,delou na řízky, s křečí v zápěstí a bolestí za krkem!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám túto istú trojkolku a používam ju aj k občasnej ceste do práce cca 40km jedna cesta, inak na bežné cesty na nákup, vybavovačky, ale aj len tak pre zábavu. je to normálne použitelné ako alternatívny dopravný prostriedok. Ked si spočítate kolko sa dá jazdením na tomto stroji ušetriť namiesto jazdenia autom, tá cena sa potom zdá znesiteľná. Doporučujem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A na co podle Vás kolo asi je, když né jako alternativní běžný dopravní prostředek?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám takú istú, len v čiernom, od začiatku tohto roku + jednu bez motora. Po 1000 najazdených kilometroch môžem skonštatovať že zábavy si na nej človek užije dostatok. Používam ju ako dopravný prostriedok do práce 18+18km po cestách 3. triedy. Bez elektrického príšlapu má trojkolka približne o 12kg menej. A to je hodne poznať. A hlavne je poznať aj odporová sila motora - na trojkolke bez motora je proste viac zábavy(subjektívne). Kúpil som ich pre bolesti medzi nohami a bolesti krku po dlhých cyklo-výpravách. Už by som sa naspäť k normálnemu bicyklu nevrátil.
P.S. samozrejme ak ju chce človek používať po normálnych cestách, tak ju musí patrične zviditeľniť - v dnešnej dobe zohnať poriadne osvetlenie nieje problém.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobily

Newsletter


185.66.36.26