Tesla představila auto bez volantu, takhle by mohlo vypadat Robotaxi

Jan Horčík - 25 Duben 2019

Tesla nás poslední dobou vydatně zásobuje novinkami. Dnes ukázala nepříliš povzbudivé finanční výsledky, ale už pár dní předtím vydala také obrázek interiéru robotického auta bez volantu.auto Robotaxi elektromobil Tesla bez volantu

Takhle si Tesla představuje budoucnost autonomního řízení.
foto: Tesla

Tesla aktuálně v rámci Autonomy Day předvedla nejen svůj nový čip a FSD počítač pro plně robotické řízení, ale také zveřejnila informace týkající se služby robotického sdílení aut Robotaxi (původně Tesla Network).

S tím samozřejmě přímo souvisí i nejnovější obrázek interiéru auta, ve kterém chybí volant. Elon Musk řekl, že takové auto by Tesla mohla poslat na trh už za dva roky.

"Pravděpodobnost odstranění volantu je 100 %. Zákazníci to budou vyžadovat," řekl doslova Musk. Nejnovější elektromobil Tesla Model 3 je ostatně postaven právě s ohledem na budoucí plně robotické řízení, čemuž odpovídá kromě jiného také minimalistický interiér a ovládání téměř všech prvků softwarově přes dotykovou obrazovku.

Tesla
Zpět na HybridPřidat komentář

OT Tak jsem se "konecne taky dockal, rozsypane texty v uzivatelskem rozhrani. Kez by misto vymysleni ptakovin poslal sve developery na kurz prace s pameti, kdyz uz nutne musi jet v jazyce, ktery ochranu pameti nepodporuje. A sve testery na kurz testovani...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

"Pravděpodobnost odstranění volantu je 100 %. Zákazníci to budou vyžadovat,"
Mu ta trava nejak zachutnala.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to zvláštní že už máme tolik recenzí od skutečných vlastníků Tesel a víme, že provoz automatického pilota je velmi problematický a nespolehlivý a přesto se budeme všichni tvářit že je vše v pořádku a auta mohou jezdit sama.

Obrázek uživatele Kuk

Nejsi ty trošku hysterickej? :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Však nikdo netvrdí, že auta budou vozit lid. Autonomní budou jezdit sama. Úplně sama. Bez lidí uvnitř :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tohle je proste ulet. Trochu jsem mel moznost nahlidnout do vyzkumu kolem autonomniho rizeni a ty problemy jsou tam tak tezky…. Namatkou treba, jak auto ve meste pozna, ze auto pred nim ma predjet protoze se chysta vykladat zeleninu/pivo (bezna mestska realita) nebo ze ma stat za nim protoze jen popojizi. Ridic si samozrejme ani neda dvojitej blinkr. Ridic totiz z motajicich se stehovaku kolem, cloveka s rudlem, napisu na aute nebo na kramu chape, o co jde – tohle soucasny neuronky ktery jen delaji mnohorozmernou analyzu obrazu versus parametry jizdy nemaji sanci dat. Neverim tomu, ze do 5 let budou mit neco o moc lepsiho nez autonomii na dalnicich a us okreskach (kdyz nejsou pod snehem, napadanym listim nebo piskem v suchejch oblastech) Autonomie ve mestech kde jezdi i hloupa auta s ridici je porad hrozne daleko – neni to o HW, na to proste soucasna koncepce DNN nestaci – navrh auta bez volantu je v soucasny dobe cista sci-fi, vetsi nez let na Mars se obavam.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No nechtěl bych trčet za tím stěhovákem v autě bez volantu a oplácet úsměvy kolemjdoucím:)))
Je jasné, že řídit auto je mnohem komplexnější činnost, než jenom kroucení volantem. A to si představte vypustit autopilota na ulici do takové Bombaje. Myslím, že tam buď bude muset být v algoritmu nějaká redundance v podobě nějaké té přejeté rikši, nebo bude muset někdo vymyslet místo AI AM - artificial madness.

https://www.youtube.com/watch?v=8I9T3DR0w5s

Jen tak mimochodem.
Pokud někdo zastavuje a použije výstražný trojúhelník zabavil bych mu řidičák a nechal ho udělat znovu test a jízdy.
Idioti co používají trojúhelník, když zastavují nebo když je někdo táhne na laně, by neměli sedat za volant. Je to nebezpečné!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přejít na SpFling.com - velký dospělý seznamka s inteligentní vyhledávací systém najít sex partnera

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektromobil bez volantu je určen pro horních 5% obyvatel - dolních 95% bude mít naopak volant bez elektromobilu ;-) …

A to se bavíme na věky věků - jako třeba i za 100 let, nebo je na věky 10 let? :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A proč to má zrcátka?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty už Muskem bičovaní dizajnéři ve fotoshopu odstranit nestihli, tak snad za půl roku to bude promyšlenější :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aby, až z auta budeš vylejzat, ti dveře neurazilo právě projíždějící auto, třeba.

Obrázek uživatele Kuk

Na to ti stačí kamera a displej.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Strategicky a obecně má Musk pravdu, ale tyhle jeho konkrétný "výlevy" jsou totálně mimo, dost častá je u něj nekonzistence a plno důkazů, že zákazníkům v utomotive rozumí velký houby. Bohužel však tesla nemá a NEBUDE mít nikdy konkurenci, všichni ostatní lepí šmejdy auta, aby vydržely jen pár let, Tesla ne.

Obrázek uživatele Kuk

Aby sis moh za jízdy malovat pusu :D

Ale jinak správná poznámka.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele spetak

Nenene já nechci auto bez volantu !

---

Už jen EV, najeto 115 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elon to zmínil v souvislosti s tím, že tunové auto řízené člověkem je nebezpečná věc (na tom se snad shodneme už dnes) a jak bude přibývat autonomních vozidel tak se ukáže o kolik ubývá nehod a ztrát na životech. Potom budou lidi chtít auta bez volantu obecně, protože to bude mnohem bezpečnější varianta. On si každej myslí jak je nejlepší řidič, ale bohužel lidi zatím můžu za drtivou většinu nehod :)

Je to asi stejný jako když před sto lety by nikdo nevstoupil do výtahu bez liftboye a dneska už ho tam nikdo nechce, výtah je bezpečný sám o sobě. Těžší je změnit mentalitu než techniku. A řidiči kteří si užívají řízení stále samozřejmě budou, jen ve výrazné menšině, a budou mít sakra drahý pojištění.

A nebude to, ze "lidi muzou za vetsinu nehod" nahodou zpusobene tim, ze pri vsech nehodach ridi (resp. ma zodpovednost) prave ten clovek?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele spetak

Nekřivdi Janovi. Občas za nehodu může srnka, zemětřesení, padající strom či meteorit a jistě by se toho našlo vícero. Jen nevím, jestli by AI v autě bez volantu takovou nehodu odvrátilo. Asi těžko, že ?
Takže za mě - rád se budu držet svého volantu. Alespoň do doby, dokud mi to vrchnost umožní.

---

Už jen EV, najeto 115 tisíc km.

Obrázek uživatele Kuk

Ty si génius. Zakaž lidem jezdit v autech a roboauta budou jezdi sama prázdný a máš to vyřešený.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ne ze bych tuhle reakci chapal - rikam, ze neexistuji autonomni auta se zodpovednosti za sve chovani, tak nejde rict, ze pusobi vic nebo min nehod...

Jsem ochoten verit, ze autonomni auta z blizke budoucnosti (rekneme zivotnost dnesnich TM3 - 10 let) by byla bezpecnejsi v ciste autonomnim provozu. Ale zatim neni jediny naznak, ktery by dokazoval, ze se nehodovost zlepsi zarazenim techto FSD do smiseneho ne-dalnicniho provozu (kde se deji neocekavane udalosti). Resp. zatim to spis vypada, ze testovaci autonomni auta vic krizovek vytvari (jezdi bezduvodne pod limitem, blokuji vjezd na kruhac, protoze se jim zda, ze nemaji dost mista...).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pro tupé ovčany, co si nechají líbit fašismus a diktát EU, je určitě auto bez volantu či život bez hotovosti vhodnou volbou, jako pro dobytek:

"Auta ovládne ‚Velký bratr‘. Mají mít omezovače rychlosti a alkoholové zámky"

Obrázek uživatele Kuk

Veganskej esesák mluví o fašismu. O fašismu nejradši žvaněj komouši protože je fascinuje, že ty si komouš!

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

proč mě nazýváš fašistou? protože jsi mentálně nemocný? To dělají opravdoví fašisti typu EU, označují druhé fašisty, tedy fašista jsi tu ty svou nulovou agresivní rétorikou, typickou pro EU nacisty jako "dezinformace", ale neřekneme vám, co tím přesně myslíme, troubo :)

Obrázek uživatele Kuk

Ukaž mi kde přesně tě nazývám fašistou ty demente vypatlanej? :)) Pokud sis nevšim tak se tě označuju za komouše, ale to je úplně stejná verbež, spíš ještě horší. :)) Nauč se nejdřív číst a chápat psanej text a pak teprve diskutuj, jinak si za blbečka co má jen furt plnou hubu fašismu. Tobě imponujou viď :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zivot bez hotovosti? Sem s nim. Bitcoin FTW!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

aljo, bitcoin beru, ale ne jen karty, jenže to nebude, fašisti EU si to pohlídají ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevim proc Elon vymysli takove kraviny,jako auto bez volantu. Ten se snad uplne zblaznil. Lidi mohou chtit co chteji,ale zadny normalni stat nedovoli v legislative jezdit s autem bez volantu nebo s plne autonomnim rizenim. Jsou to vyhozene prachy.

Obrázek uživatele Kuk

Hele ty chrápeš, GM už si vymyslel takovou "kravinu" před rokem a půl a sliboval že bude už letos! :))))

GM Says Car With No Steering Wheel Or Pedals Ready For Streets In 2019
https://www.npr.org/sections/thetwo-way/2018/01/12/577688125/gm-says-car-with-no-steering-wheel-or-pedals-ready-for-streets-in-2019

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

víš, blbeček zůstane vždy u plánu a blbečci to opěvují, zatímco realita bude opět jiná, Musk zase jako obvykle změní svůj názor, Kukíčku :)

Obrázek uživatele Tomáš

Nemate pravdu. Dneska se vam to tak jevi ale je to jen otazka casu kdy se naopak zakazou auta riditelna rucne. A to rikam jako nekdo kdo ridi rad. Proste nehodovost robotickych aut bude blizka nule a tomu
se zadny clovek nevyrovna. A pak se zmeni legislativa. Tipl bych si ze auta s volantem nektera zustanou pro lidi kteri radi ridi ale bude je neustale hlidat pocitac ktery pri nebezpeci prevezme rizeni. Tato auta budou ovsem drazsi nez ta plne automaticka. Ten pocitacovy dohled pujde mozna vypnout na zavodnim okruhu kde podepisete reverz.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Kuk

Lidi začnou víc chlastat protože dejchat bude tak maximálně robot. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nez staty dovoli roboticka auta, tak tady oba dva uz nebudeme.-)
Jsou to vyhozene prachy. Musk by se mel zamerit na jine dulezitejsi veci,aby to jeho letadlo jeste nakou dobu prezilo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud se budeš rozlížet na přechodu a zrovna neskáčeš závodně na držku z pátýho patra, tak to tu ještě budeš.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdysi mi jeden takhle tvrdil ze se digitalni fotak nikdy neprosadi. Ale spete dal.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, to ale taky bylo tak 30 let zpátky. A klika byla že se to tu mezitím neposralo.

Obrázek uživatele Kuk

Vysvětluj to ješitnejm chlapům, pro který je jejich řidičák na úrovní vysokoškolského diplomu. :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

ílon už ti stojí s pistolí u spánku? :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Až mi za pár let nabídnou buď si zaplať povinné ručení 10k/rok a havarijko 100k/rok nebo to nech automatu, neplať nic a odpovědnost přebírá automobilka, tak to pro mě bude jak pistole u spánku :-D

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Kuk

Ale tu pistol budou držet pojištovny ne ílon ;-) I když von zrovna taky jednu zakládá. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off

Kritický pohled na dosavadní způsoby výpočtu uhlíkové stopy u elektroaut.
https://www.spiegel.de/auto/aktuell/e-auto-schlechtgerechnet-die-ifo-studie-zur-co2-bilanz-a-1263622.html

Dosavadní studie brali pro dízl ty nejlepší podmínky pro elektriku ty nejhorší. Jak nečekané :)))
https://www.wiwo.de/technologie/mobilitaet/ist-das-e-auto-ein-rueckschritt-was-hans-werner-sinn-bei-seiner-elektroauto-studie-uebersehen-hat/24237236.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Nechce někdo spočítat nějakou objektivnější studii z vlastních vstupů ať získame trochu reálnější pohled na věc a tím potvrdit či vyvrátit dosavadní hodnoty co rotují v médiích a diskuzích? Já už na to nemám čas ani praktické znalosti.

Asi bude potřeba rozlišit hodnoty pro Teslu a čínskou potažmo evropskou produkci díky jinému energetickému mixu, které výrobci využívají.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co tenhle pohled?
Benzínové auto - 5 l/100km - 30 Kč/l - 16 Kč daň z litru
Elektromobil - 14 kWh/100km - 5 Kč/kWh bez daně.
Palivo na sto km
Je víc 5x14 nebo je méně 14x5 ? :oD

Než někdo bude brečet, že auto tolik nežere - je to fuk prostě 5 l a 14 kWh jsou papírové spotřeby, obě nalhané dle stejné metodiky - tedy nikoli dojezdová zkouška

Pokud betere cenu benzínu bez daně, tak vemte i cenu elektřiny bez daní tj. kolem 1-1,5 Kč za kWh

tedy 5x 14 , nebo 14x 1 tj jezdit na elektřinu je cca 5x levnější ať to vezmete z jakékoliv strany

Obrázek uživatele M.Krupka

Ke spálení 1 litru paliva je potřeba přibližně 10 000 litrů
vzduchu. Vzduch je sice zadarmo, ale těch 10 000 litrů vzduchu vyleze z výfuku znehodnoceno.
Špinavý vzduch každý rok zabije velké množství lidí. Statistiky lze dohledat.

Nastartovaný elektromobil tě v garáži pravděpodobně nezabije. Benzínové auto je z tohoto pohledu "masový" vrah.

Všechno není jen o ceně energie vložené.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jé povídejte, jak to? Já jsem doteď žil v tom, že stechiometrický poměr spalování spalovacího motoru je v základu 14,7 dílů vzduchu a 1 díl paliva
A mimochodem budete se divit, ani vzduch není zadarmo....

Obrázek uživatele M.Krupka

1kg paliva a 14,7kg vzduchu.

Mimochodem kolik je cena vzduchu??

Dobrá otázka, třeba z mého pohledu obrovská,ale podle současného systému zřejmě jen cena emisních povolenek. Jsem zvědav jestli to s čistým vzduchem dopadne jako s čistou vodou.

Az na tech 5kč/kWh. S EV dostanes levnejsi sazbu na 2.5kč/kW, nehleda na to ze hafo lidi co maji EV maji i na baraku solary, ktere jim naklady dale snizuji. Zatimco velmi malo lidi se srackometem maji u baraku vrt s rafinerii :D

Obrázek uživatele Marek_

Kolik tak vyjde kWh z domácí FVE?

---

Lexus GS 450h Premium

Netusim, ja FVE zatim nemam :) Ale tak v lete musis stejne prebytky prodavat do site za par haleru, tak si jima radsi “zadarmo” nabijes auto.

Obrázek uživatele Marek_

No to jo, prodávat do sítě je neekonomické, všude čtu, že FVE se má projektovat tak, aby si co nejvíc spotřeboval sám. Šlo mi o to, že zadarmo to každopádně nebude, protože FVE je velká vstupní investice, nějaká údržba k tomu a to by mě právě zajímalo, že na kolik tak vyjde domácí fotovoltaikou vyprodukovaná kWh při započtení těch invest. a servisních nákladů.

Já třeba topím plynem, i ohřev vody je na plyn, spotřebu mám ročně 2500 kWh a FVE se mi tudíž nevyplatí, tadif mám klasický. Elektroauto by tu spotřebu jistě zvedlo, ale to bych pak zase dostal lepší tarif a zas by se to nevyplatilo. A předělávat barák na topení elektrikou se mi nechce a akumulace do baterek je drahá.

---

Lexus GS 450h Premium

Právě že paradoxně se elektrárna vyplatí Vám protože platíte za kWh hodně počítám že 4-5 Kč.

Ten kdo elektřinou topí tak má kWh za 2 Kč a tomu už se FVE nevyplatí, resp má 2x takovou návratnost cca 20 let a to už je na hraně.

Právě že pro takové připady jako vy je tarif elektromobilita ten dostanete i když topíte plynem jen se prokážete TP že máte elektromobil, nebo Plug in hybrid.

A máte tarif 16 hodin proud za levnější cenu cca o 50 hal než máte teď a 8 hodin za cca polovinu -v noci a prostě v tu dobu si pohodlně nabijete auto když spíte. což jste vlastně i psal.

Elektárna se Vám tedy nevyplatí, navíc většina lidí je přes den v práci s tím autem a tak nemůže nabíjet- začarovaný kruh s tím sluncem

No FVE se dneska zaplati cca do 10ti let, takze pak to mas skutecne zadarmo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za 5 let a já osobně ji mám spalcenou za pouhé 3 roky. Už ted jedu zadara, hoši :)
Ročně mi střecha vyprodukuje cirka 9MWh.

No super. Takze bez dotaci za 6 :) jak mas velkou elektrarnu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

9,6kWp. Bylo to dělané z použitých komponentů, proto 3 roky.

Maximalni vykon bez licence. Solid elektrarna. Kolik ti to vyrobi behem zimnich mesicu v prumeru? Pripadne jaky je pomer mezi letnimi a zimnimi mesici? Diky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejhorší je prosinec cca 150kWh/měsíc
a nejlepší letní měsíce cca 1200kWh. Kdybych nemusel nabíjet EV, tak i listopad a leden jedu jenom na slunce. Prosinec nikoliv.

solidni, diky. Cim topis doma? primotopy? podlahovka?Infrapanely?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podlahovka s akumulačkou, kterou nahřívám z přebytků FVE a jinak plyn, plus kamna

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Průměrné fosilní auto nejezdí za 5/100 , ale eni EV nejezdí 14kWh/100. Ale vyjde to nastejno , protože obje je tak o 20% podseknuto stejně.
Nechapu proč z ceny benzinu odečitat daň, to trochu zavání touhou dostat nějaký výsledek.
Když už tak od ceny elektřiny taky odečtěte daně vč. příplatku za alternativní soláry apod. Ale rozhodně je účelové uvádět 5 Kč za kWH. Já doma platím 2,73 a ve firmě 1,86.
Takže je potřeba dosadit správná čísla nebo vysvětlit, co tím chce autor říct.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

muj dlouhodoby prumer jizdy s EV je 12.5kw/100km ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Muj Tesla S dlouhodobě 19,5

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já 19,2kWh/100km. Velká většina je z vlastní FVE. Ze sítě přibližně 2-3kWh/100km.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?