Tesla Model S Plaid: dojezd 840 km, výkon 820 kW, maximálka přes 320 km/h!

Během Tesla Battery Day Elon Musk oficiálně představil očekávaný Tesla Model S Plaid. Vystřelí vás z bot!

Tesla Model S Plaid už je k mání v Tesla konfigurátoru. První dodávky ale začnou koncem příštího roku.
foto: Tesla

Elektromobil Tesla Model S Plaid je možné od Battery Day objednávat, a to za cenu začínající na $139 990 (3,25 mil Kč). Až dosud byla nejvýkonnější verzí Modelu S verze Performance s módem Ludicrous.

Nová Tesla Model S Plaid je zejména odpovědí na elektromobily Porsche Taycan a připravovaný Lucid Air. Zrychlení 0-100 km/h zvládne pod 2,1 sekundy a max. rychlost je omezena 320 km/h.

Tesla pochopitelně poslala nový vůz na známý závodní okruh Laguna Seca, odkud si přivezl rekordní čas 1:30.3. Zatím není jasné, jakou přesně využívá nové Sko baterii, ale Elon Musk už naznačil, že jde o vyšší kapacitu než 100 kWh.

138 Comments on “Tesla Model S Plaid: dojezd 840 km, výkon 820 kW, maximálka přes 320 km/h!”

  1. @CathieDWood
    Analysts following $TSLA should be expert in

    @CathieDWood

    Analysts following $TSLA should be expert in energy storage, robotics, artificial intelligence, and software-as-service. While they are expert at the internal combustion engine, traditional auto analysts are not equipped to analyze EVs, particularly $TSLA.

    According to @skorusARK ’s battery research, #EV sales will scale nearly 20-fold from roughly 1.8 million last year to 35 million, 40% of total global auto sales, during the next five to six years.

    Traditional auto analysts are analyzing a mature industry in which lower prices signal trouble: higher inventories and lower sales. Led by #Tesla, electric vehicles (EVs) are in their infancy, and BECAUSE of lower costs and prices, are moving into exponential growth trajectory.

    The auto industry has not enjoyed exponential growth in roughly 100 years. EVs have entered exponential growth territory that will last for the next five to ten years.

                1. Hněv je špatný rádce…
                  :-))

                  Hněv je špatný rádce…
                  :-))

          1. Jaky argumenty??? Co to meles??? Ty mas fakt iq houpaciho
            Jaky argumenty??? Co to meles??? Ty mas fakt iq houpaciho kone…
            jde o to ze se to uz neda cist… ty nesmysly co sem pisete,…. totalne zaplevelite diskuzi
            Hovnama o nicem… napis jeden prispevek za den kterej bude mit hlavu a patu a bude to ok a vsichni si od tebe odpocinou ty řitní horolezče z Japonska 🙂

    1. FSD nikdy neměl být hotov letos ve smyslu, že nemusíš
      FSD nikdy neměl být hotov letos ve smyslu, že nemusíš řídit, ale že bude feature complete, tedy že obsahovat všechny nezbytné prvky a pak se už bude jenom ladit.

      Mimochodem, letos má být hotova nová generace Autopilota, která má být výrazně lepší než stávající verze.

      Jo a takových testů už byly udělány desítky v rámci testování bezpečnosti mnoha značek a Tesla z nich vyšla nejlépe. Ne bez chyby, ale lépe než všichni ostatní.

          1. Pardon ale pokud neni tento odkaz lzivy, pravdu Runner42.
            Za

            Pardon ale pokud neni tento odkaz lzivy, pravdu Runner42.
            Za genia se opravdu nepovazuji ale za blbecka co neumi cist taky ne.

            https://www.caranddriver.com/news/a32159871/tesla-robo-taxis-still-coming-2020/

            Takze slovickarite. In April 2020, Musk has tweeted that robotaxi „functionality [is] still looking good for this year.“(2020)
            A to puvodne sliboval FSD na rok 2019. Ano legalni stranka veci tam jiste je. Ale ten muj puvodni prispevek se vaze k technicke strance veci. A opravdu mi prijde silene ze system ktery ma za 3 mesice ridit sam nedokaze zastavit pred figurinou cloveka. Ano, vim prepisuji ho atd. ale ta disproporce mi prijde porad stejne neuveritelna. A snaha obhajovat neobhajitelne jeste neuveritelnejsi. To jste vsichni uplne slepi jen proto ze mate radi Teslu?
            P.S. Dodavam ze jsem fanousek EV a velkej fanousek Tesly. Ale odmitam nevidet jasna fakta a delat ze sebe hlupaka. To nas pak maji petrolheadi opravnene za…
            A jeste dodam ze budu prijemne prekvapen pokud Tesla predvede plne funkcni FSD do konce letosniho roku.

            1. Možná by si to chtělo zjistit co opravdu Musk řekl místo
              Možná by si to chtělo zjistit co opravdu Musk řekl místo toho co někdo napsal že řekl. Musk na Autopilot Investor day řekl, že letos bude na silnici milión aut, které jsou HW kompatibilní s robotaxi a ne že robotaxi bude letos hotov. Dokonce to řekl hned několikrát. Tedy že auta budou mít veškeré senzorové a HW vybavení a bude nutné dokončit a vyladit SW.

              A ten zbytek co jste napsal, vůbec nedává smysl. Všiml jste si, že se celou dobu bavíme o tom novém systému, který ještě je ve vývoji a který ještě nikdo nainstalovaný v autě nemá? Teď jsem vám to několikrát napsal a vy opět příjdete s „A opravdu mi prijde silene ze system ktery ma za 3 mesice ridit sam nedokaze zastavit pred figurinou cloveka.“

              A ne. Nemá řídit sám. Ani ten nový nemá řídit sám a nebude moci řídit sám, dokud Tesla doslova neřekne, že už může řídit sám a než na získá veškerá povolení regulačních úřadů.

              To, v čem nový autopilot vynikne je, že by měl být výrazně spolehlivejší než ten starý a bude moci POD DOHLEDEM navigovat skrz město. POD DOHLEDEM ŘIDIČE. A takto to bude ještě roky.

              Opravdový problém není v tom co Musk řekl nebo co slíbil, ale co jiní říkají že řekl a slíbil.

                1. To jste byl v Belorusku na trollim skoleni a dostal jste
                  To jste byl v Belorusku na trollim skoleni a dostal jste databazy s odkazy? Nejak to jeste hapruje, ale aspon to souvisi s tematem. Jo, delate pokroky.

                2. Co kdyby sis to pustil celé místo toho aby jsi vytrhával z
                  Co kdyby sis to pustil celé místo toho aby jsi vytrhával z kontextu jednu větu ze závěru 4 hodinové prezentace, co?

                3. Musk: „I feel very confident predicting autonomous robotaxis
                  Musk: „I feel very confident predicting autonomous robotaxis for Tesla next year“.

                  TakyMartin: „a ne že robotaxi bude letos hotov.“

                  Hahaha, asi budeš muset víc mlžit a relativizovat…

                4. No jo šašoune, když vytrhneš z 4 hodinové prezentace
                  No jo šašoune, když vytrhneš z 4 hodinové prezentace jednu větu… Co si to tak pustit celé? Jasně tam říká, že jenom povolení regulátorů bude trvat nějaký čas.

                5. Video je dlouhý 3:52:19 a ty dáš odkaz na 3:52:20. :)))
                  Ty

                  Video je dlouhý 3:52:19 a ty dáš odkaz na 3:52:20. :)))
                  Ty si úplně vypatlanej.

                6. Ano je to 3:05:20, opsal jsem omylem délku videa.
                  Ano je to 3:05:20, opsal jsem omylem délku videa.

                7. Po kliknutí na Sdílet lze zaškrtnout volbu Spustit v čase
                  Po kliknutí na Sdílet lze zaškrtnout volbu Spustit v čase a pak nemusíš opisovat čas jako …

                8. Ano, bohužel ne na platformě, kde jsem to zobrazoval.
                  Ano, bohužel ne na platformě, kde jsem to zobrazoval.

        1. A všiml sis, že mluvím o té nové verzi, co má přijít
          A všiml sis, že mluvím o té nové verzi, co má přijít letos a ne o té stávající?
          Tesla už minimálně rok a půl pracuje na novém autopilotovi, kvůli kterému se vyvíjel nový HW.

          A i nový systém určitě někdy srazí figurínu. Všechny bezpečnostní systémy občas srazí figurínu. I člověk. Od žádného systému nelze očekávat že bude 100% bezpečný. Nebude. Nikdy. Důležité je, aby byl výrazně bezpečnější než člověk.

          1. Tak to souhlasim. I tak si myslim ze to letos plne funklcni
            Tak to souhlasim. I tak si myslim ze to letos plne funklcni nebude a budu jen mile prekvapen pokud se to podari. S tim ze i automat udela chybu mate pravdu ale v tomto pripade by automat, pokud nebude rozbity, chybu neumel udelat nikdy. Zadny clovek ktery bude zdravy, pri smyslech a sledovat silnici by pri tomhle testu tu figurinu neprejel. A nesmi tak ucinit ani FSD. Pisi zamerne v teto primitivni jednoduche situaci. Opravdu ne.

            1. Podobných testů byly udělány desítky a Tesla uspěla.
              Podobných testů byly udělány desítky a Tesla uspěla. Proč neuspěla zde? Možná osvětlením, možná to bylo úhlem v jakém přijela figurina. To je fakticky jedno proč k tomu došlo. Vždy budou situace kdy k tomu dojde.

              A máte pravdu, že pokud člověk je zdravý, věnuje se řízení, není opilý, nepíše něco na mobilu, nerozhlíží se jiným směrem, neladí rádio, neusne nebo prostě jenom nezpanikaří, tak by zastavil. Jenomže těch podmínek je hodně a v reálném světě jich je ještě mnohem více.

              1. odporúčam pozrieť
                odporúčam pozrieť sem
                https://twitter.com/greentheonly/status/1307876880129945600
                + súvisiace správičky

                TSLAQ sa to snažili „rozmáznout“ (zdá sa mi že to bolo napr. aj tu, ale pôvodný tweet už je zmazaný – https://twitter.com/greentheonly/status/1307884471157432320

                Je tam vyššia rýchlosť NCAP je pri 25km/h (zastavila) a 30km/h (len spomalila), tu to testovali pri 40km/h.
                Výsledok nie je príliš dobrý, to treba uznať, ale treba sa pozrieť ako si stojí v porovnaní s inými značkami.
                Ale to samozrejme nezľahčuje situáciu a zlepšenie by bolo vhodné.

  2. Těšil jsem se na BD a bylo to trochu zklamání.
    Model S je

    Těšil jsem se na BD a bylo to trochu zklamání.
    Model S je jistě s třemi motory atraktivní, ale mě by potěšilo víc snížení hmotnosti vozu a lepší výbava, (HUD, funkční větrané sedačky, atp.)
    Extrémní zrychlení je vážně nebezpečné. To na běžné silnice určitě nepatří.
    Mám takový zážitek, který mě vyléčil asi na zbytek mého řidičského života.
    Jedu takhle předloni Vltavskou od Anděla a na křižovatce se Strakonickou padla oranžová.
    Přidal jsem, abych stihl projet, ale byla tam malá boule a křižovatku jsem celou přelétl vzduchem.
    Fajn zrychlení, nejdřív mě napadlo, ale náhle mi došlo, že mám problém. Na další křižovatce o 200 m dál padla červená. Šlápnutí jsem na brzdu, ale vůz letěl vzduchem dál přímo do vozů stojících na červené… Jen zázrakem jsem těch 2,5 tuny ubrzdil. A od té doby Ludicrous nezapínám a vážně mi nechybí.
    To je důvod, proč mě Plaid nechává úplně chladným.

    1. promiň, ale to je jen tvoje blbost, ty na výkonná auta tedy
      promiň, ale to je jen tvoje blbost, ty na výkonná auta tedy nemáš, neumíš vyhodnocovat více faktorů a nezvládáš ani chápání, k čemu výkonná auta jsou … kup si i3 od BMW

      jinak ano, HUD Tesla potřebuje jako sůl, neustále něco píše na displeji a je to otravné

  3. Tak si to shrňme: po BD tady bylo skoro až hrobové
    Tak si to shrňme: po BD tady bylo skoro až hrobové ticho…. No až na Martínka – ten je ale z teslamrdky vytlemený furt, má to už od narození, chudák. Ani v alejích nebylo nastříkano, asi jen Vandrákovi to uteklo do trenclí. No a fuhrer Vendula to má v popisu práce na EV trolí farmě. Takže redakce vycítila tu masovou depici eOslíčků a hodila do placu jitrnici co svět neviděl? Asi dvacet zdejších svědků ji prý z fleku objednalo a zároveň si zaplatilo místo na krchově? Já zůstanu u klasiky a skočím do nejbližší masny. Čus, Dlaždič.

                1. Jenom Slovanů? Člověk si pak přijde tak trochu
                  Jenom Slovanů? Člověk si pak přijde tak trochu vyjímečný 🙂

                2. Vycuc z clanku.
                  Copak voda, chemtrails působí i na mozky.

                  Vycuc z clanku.
                  Copak voda, chemtrails působí i na mozky. Teď se inženýři zla zaměřují na slovanské mozky, protože ty jejich rejdům zatím nějak unikaly…

                3. Mají to dokonale vymyšlené. Chemtrails padají shora a ve
                  Mají to dokonale vymyšlené. Chemtrails padají shora a ve vhodný okamžik zapnou ty ventilátory na kopcích a fouknou nám to rovnou do obyváku.
                  Ale to není všechno. Začali chemtrails přidávat do benzinu a nic netušící lidé to rozprašují po městě z výfuků. Na mozky to působí parádně, poslední dobou to pozoruji často.

                4. Muslimove jsou soucasti toho piknuti a proto nosi hadry pres
                  Muslimove jsou soucasti toho piknuti a proto nosi hadry pres oblicej aby to nedychali. Ja to tusil.

                5. Nejvic chemtrails je v koblihach.
                  Nejvic chemtrails je v koblihach.

              1. Vetrniky sucho nedelaji. Vitr fouka casteji z jihozapadu a ten
                Vetrniky sucho nedelaji. Vitr fouka casteji z jihozapadu a ten dest moc neprinasi. Zato jsou povodne v Italii a jinde na jihu. Drive foukalo vic ze severozapadu a ten prinasi dest. Tlakove podminky zmenily smer vetru. Popiraci globalni zmeny tvrdi, ze na zmenu nema clovek vliv. Ale kdyz se muze na OZE neco svalit, tak ejhle, vetrniky muzou za sucho.

                1. Větrníky nemají vliv a člověk taky nemá významný vliv.
                  Větrníky nemají vliv a člověk taky nemá významný vliv. Počasí se běžně mění a je to normální a nedá se to zastavit.

                2. Pocasi se meni. To je bezne. Horsi je, ze se meni globalni
                  Pocasi se meni. To je bezne. Horsi je, ze se meni globalni klima a to je sakra spatne. Ze tu zmenu zpusobyl clovek, podporuji vedecke studie. Ze zmenu nezpusobyl clovek podporuji politici s pochybnymi zajmy. Komu verite?

                3. Většina kapacit má za to že za to s největší
                  Většina kapacit má za to že za to s největší pravděpodobností může lidská aktivita. Ono stačí se podívat na křivku CO2 a člověk se ani nedivi že to má vliv. Ale lidská nátura je už taková a tak to někteří budou zpochybňovat do posledního dechu.

                4. Ten sklenikovy efekt neni zadna vira, ale jednoducha
                  Ten sklenikovy efekt neni zadna vira, ale jednoducha termodynamika. Prirodni zakony podlehaji urcitym procesum, ktere se daji systematicky vypocitat. Jako zatepleni baraku se jednoduse vypocita a nikdo se nemusi obavat, ze to treba nebude fungovat. Nejspis ty popiraci meli z prirodnich ved od 5. tridy jen spatne vzpominky, proste tomu nerozumeli a dodnes to pokladaji za hokuspokus. Jednim slovem „blbci“.

                5. Jasně, všichni popírači lidského podílu oteplování,
                  Jasně, všichni popírači lidského podílu oteplování, pardon vlastně změny klimatu jsou blbci.

                  „CO2 a teploty: Popletená příčina a důsledek
                  Humlumova studie potvrdila letité podezření. Hladiny CO2 závisejí na teplotách. Nikoli naopak.

                  V srpnu 2011 vyvolala velkou pozornost přednáška profesora Murry Salbyho z australské Macquaire University, kterou přednesl na Sydney Institute. Upozorňoval, že podle měření a pozorování, výkyvy CO2 jsou důsledkem kolísání teplot, ne naopak….

                  Měření však ukazují, že od dob ledových se na kauzalitě nic nezměnilo:
                  – Změny globálních hladin atmosférického oxidu uhličitého jsou zpožděny o 11 – 12 měsíců za změnami globální teploty povrchu moří
                  – Vysvětlením značné části pozorovaných změn hladin atmosférického CO2 od ledna 1980 jsou změny v teplotách oceánů
                  – Změny atmosférické hladiny CO2 neodpovídají změnám v lidských emisích CO2

                  Výzkum uvádí i na pravou míru mylné představy o časové posloupnosti událostí. Tradiční představa vypadala asi takto: Lidé spalují fosilní paliva. Kvůli tomu se změní hladiny CO2 v atmosféře. CO2 se hromadí v troposféře, kde zachycuje teplo. Od troposféry by se měl zahřát povrch země. A teprve pak by se měl zahřát oceán, který má velkou tepelnou setrvačnost. Slabé místo této teze bylo odjakživa v tom, že předpovídaná „horká skvrna“ (hotspot) v troposféře (kde by se mělo oteplovat první a nejrychleji) podle měření chybí.

                  Ve skutečnosti je změřené pořadí událostí přesně opačné než se předpokládalo:
                  1. Oteplení hladiny oceánů
                  2. Oteplení povrchu kontinentů
                  3. Oteplení spodní troposféry
                  4. Růst hladin atmosférického CO2 na jižní polokouli (z oceánů)
                  5. Růst hladin atmosférického CO2 na severní polokouli (s příspěvkem lidského průmyslu)
                  …“

                  https://www.osel.cz/6577-co2-a-teploty-popletena-pricina-a-dusledek.html

                6. Jeden profesor ma somazrejme u nekoho vetsi vahu nez 100
                  Jeden profesor ma somazrejme u nekoho vetsi vahu nez 100 jinych profesoru, kteri tvrdi opak a podkladaji to vice fakty. Ze vy si vypichnete jednoho pomileneho profesora a stavite na jeho pochybnych teoriich obhajobu spalovani ropy je priznacne. Kuraci take najdou studie, ktere „prokazuji“ prospesnost koureni. A vse ostatni jsou podle nich jen spiknuti.

                7. O vědě se hlasuje ?
                  „…
                  Připomíná to Einsteina, kterému

                  O vědě se hlasuje ?

                  „…
                  Připomíná to Einsteina, kterému v roce 1932 ukázali knihu „Sto vědců proti Einsteinovi“, jež vyšla v Německu, a on se otázal: „Proč sto, nestačil by jeden?“…“

                8. Tyhle pripady občas nastanou, to máte pravdu. Tentokrát to
                  Tyhle pripady občas nastanou, to máte pravdu. Tentokrát to ale není tento případ.Bohuzel.Spinkejte dále.

                9. Oni si vždycky najdou jednoho kterej jim vyhovuje a pokud ne
                  Oni si vždycky najdou jednoho kterej jim vyhovuje a pokud ne tak si ho vymyslí.

                10. Confirmation bias – Lidi prostě podstatně více věří
                  Confirmation bias – Lidi prostě podstatně více věří věcem, které konvenují s jejich už zažitými názory a postoji. Je to hrozné svinstvo a věda už si dávno musela vyvinout mechanismy, které tenhle efekt potlačují. Jinak to nešlo.

                11. Jedno ráno se oceány vzbudily a řekly si budeme teplejší.
                  Jedno ráno se oceány vzbudily a řekly si budeme teplejší.

                12. 1*
                  A jako bonus začaly produkovat plastový odpad..

                  1*
                  A jako bonus začaly produkovat plastový odpad..

                13. Stoprocentně za to může člověk. Tisíce let člověk
                  Stoprocentně za to může člověk. Tisíce let člověk přírodě nevadil, vadí až posledních 50 let co se rozdivočil. Ale planeta si s námi poradí tak jako si vždy poradila s přemnoženým druhem který začal dělat bordel. Zbraní má na nás dost, i ty viry k tomu patří. Vymírání
                  života v moři ve velkém vlivem zvyšující se teploty a změně kyselosti vlivem CO2 si líbit nenechá. Někteří to pořád nechápou a myslí si, že jsme tady pány.

                14. Nejen viry, ale i snižování inteligence. Neexistuje ani
                  Nejen viry, ale i snižování inteligence. Neexistuje ani jeden stát na Zemi, kde by byla porodnost vyšší než 2,07 dítěte na jednu ženu a měl IQ nad 90. 2,07 je nutné pro zachování populace. Vzhledem k tomu, že IQ je dědičné, tak planetu čeká mimo jiné i díky migraci zhloupnutí, lidi nebudou schopni řešit základní problémy a dojde k vymírání.
                  Mapa IQ z encyklopedie, varování tato mapa nemá s rasismem nic společného, protože stát není rasa:
                  https://cs.wikipedia.org/wiki/IQ_and_Global_Inequality#/media/Soubor:World-iq-map-lynn-2006.svg

                15. Germany 102, Cesko 97, Slovakia 96, Russia 96. Na vychod to
                  Germany 102, Cesko 97, Slovakia 96, Russia 96. Na vychod to nejak klesa. Ale Jizni Korea, Japonsko a Taiwan klobouk dolu.

                16. Zkuste Afriku. Tam to klesá pod mentálí retardaci.
                  Zkuste Afriku. Tam to klesá pod mentálí retardaci.

                17. Ale no tak, proč se stydět za pravdu, že negři jsou podle
                  Ale no tak, proč se stydět za pravdu, že negři jsou podle měřítek západní civilizace mentálně retardovaní?
                  To pak máte mezi nelegalními migranty samou psychickou poruchu…

                18. A nejde na to jirkojiri, nahlížet i opačně? Tím, že se
                  A nejde na to jirkojiri, nahlížet i opačně? Tím, že se sem hrnou migranti s nízkým IQ získáme vyšší porodnost? 🙂

                19. Nespletl jste si ty zastupy s duchodci pred Kauflandem pri
                  Nespletl jste si ty zastupy s duchodci pred Kauflandem pri vyprodeji?

                20. Získáme, příkladem může být Francie, kde mají
                  Získáme, příkladem může být Francie, kde mají přistěhovalci vyšší porodnost. Ta mapa je z roku 2006, od té doby by si některé státy na západě v IQ pohoršili. Nicméně díky nižšímu IQ příchozích a skutečnosti, že IQ je dědičné, tak nám klesne průměrné IQ.
                  Například z této studie vyplývá, že IQ určují hlavně geny:
                  https://cs.wikipedia.org/wiki/Minnesota_Transracial_Adoption_Study

                21. Ano, mění se globální klima. To je úplně normální a
                  Ano, mění se globální klima. To je úplně normální a děje se to neustále. A žádná věrohodná vědecká studie neprokázala, že za to může člověk, protože žádný věrohodný vědec by se pod něco takového nepodepsal, protože to nelze prokázat. Ba naopak se ukázalo, že všelijaké „hokejkové“ grafy znázorňující prudké zvýšení teploty jsou zfalšované. Dokonce to skončilo u soudu a autor byl odsouzen.

                  https://kremlik.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=725632

        1. netusim ako je to s Citigo IV, ale napr. ked som sa rozhodoval
          netusim ako je to s Citigo IV, ale napr. ked som sa rozhodoval medzi Renault Kangoo ZE a Nissan e-nv200, tak rozdiel medzi tymito dvoma elektrickymi minivanmi je priepastny.
          Skoro 10 sekundovy rozdiel v dynamike je az trapny. U Nissanu vypnem ECO mod, sliapnem na pedal a letim. Renault sa rozbieha ako stary zadychcany dizlak. Hroza. A na to, ze ma motor o polovicnom vykone oproti Nissanu zase tolko neusetri na spotrebe energie. Nema to ani rychlodobijanie, citelne mensi priestor na naklad, plasty a vybava jeden otras. Proste cele zle.

    1. Me taky. Na anglickym foru o digitalnich fotacich dpreview.com
      Me taky. Na anglickym foru o digitalnich fotacich dpreview.com jednou nekdo nazval lidi kteri se fanaticky zabyvaji jen technickou specifikaci ktera uz je z hlediska fotografie v podstate nesmyslna „measurebators“. Kdo umite anglicky, jiste chapete. Myslim ze se to hodilo i na nektere (nejen) ev fandy. 🙂 Kazdemu se libi neco jineho. Na druhou stranu diky lidem kteri si takova auta kupuji muzou pak firmy vyvijet levnejsi modely.

    2. elektromobilita? Musk od zaciatku dokazuje, ze elektromobil
      elektromobilita? Musk od zaciatku dokazuje, ze elektromobil moze byt uplne ina kava, nez sucasne spalovaky, a to dokonca aj tie luxusne ci superluxusne. Proste bura hranice. Ale taketo elektricke trhace asfaltu mozes zratat na prstoch jednej ruky, takze ake zvrhnutie?
      Neprehanaj. 99% EV ma uplne normalne parametre a vzhladom na prirodzene vlastnosti elektromotorov a tohoto sposobu pohonu su uz v principe na tom omnoho lepsie, nez vacsina ekvivalentov zo segmentu ICE.
      Ja mam minivan Nissan e-nv200 a aj ked to nie je ziadny trhac asfaltu, ten rozdiel v dynamike a plynulosti oproti dizlovemu ekvivalentu je priepastny. Nedavno som presadol na chvilu do dizloveho nv200 a bol som sokovany, ake je to lenive.

      1. Pekne receno.
        Jen bych dodal, ze zavedeni vyrobci aut se nas

        Pekne receno.
        Jen bych dodal, ze zavedeni vyrobci aut se nas snazili dlouho presvedcovat, ze auto na baterky musi byt male a pomale aby to vubec nekam dojelo, takze Tesla to vzala zamerne z opacneho konce aby ukazala jak nam lzou.
        A presne jak jste napsal. Kolik kusu teto varianty, ze se za ty penize proda? A kolik mladych kluku, kteri jeste nemaji ty zkusenosti si to bude moci dovolit?
        Fakt zvytecne reci o psychotestech nebo odstupnovani ridicaku na auta jako u motorek.

  4. Opravdu dulezity parametry. Akorat se v tom zase nejaky mlady
    Opravdu dulezity parametry. Akorat se v tom zase nejaky mlady blazni zabijou. Ja bych ty…. Vera Pohlova. 🙂
    Ja mam v ev modu maximalni vykon 37kW a do 100km na dalnici to staci. Po okreskach pak v peti i do kopce v pohode. Asfalt to samozrejme netrha. Tyhle sileny vykony to je fakt eko…..:-( Ale kupce si to jiste najde.

        1. Možná by ses měl naučít žít s tím, že protikliky,
          Možná by ses měl naučít žít s tím, že protikliky, dveře a palubovka jsou takhle schválně a NIKDY nebudou opraveny, protože se nejedná o chybu, ale záměr. Pak by se ti spalo líp 🙂

          Tesla nedělá kraviny. Prostě jejich motory a baterky jsou tak výkonné, že nemusí dělat nic extra a ty čísla z toho vyjdou samy. Takže buď to začnou uměle omezovat, nebo se s tím pochlubí a zkasírujou pár závodníků.

          A to ještě nic není. Roadster má být lepší 🙂

          1. úžas, asi až parlament bude muset nařídit kdo takový
            úžas, asi až parlament bude muset nařídit kdo takový bestie může řídit…

            výborně! konečně sme se pohli, takže : říkáš že „protikliky, dveře a palubovka jsou takhle schválně“ paráda, a ted mi řekni:

            PROČ jsou protikliky, dveře a palubovka takhle udělány? PROČ?

            1. Ale já říkám celou dobu, že tak jsou schválně.
              Je to

              Ale já říkám celou dobu, že tak jsou schválně.

              Je to prostě všechno účelové a funkční a nikdy to nezmizí. A když se ti to nelíbí, tak si to nekupuj. Většině zákazníků se to líbí, ale kolik lidí, tolik chutí.

                1. Nedělal jsem celosvětový průzkum, ale ještě jsem NIKDY
                  Nedělal jsem celosvětový průzkum, ale ještě jsem NIKDY NIKOHO kromě tebe neslyšel, že by si stěžoval na kliky 🙂 A tablet si lidi pochvalujou.

                  Prostě jak z toho máš depku, tak tě si to nekupuj. Máš tolik dalších aut na výběr. Jenom mě udivuje že máš už 3 roky potřebu si na to stěžovat. Auto nevlastníš a ani nikdy nebudeš, takže nemusí ti z toho stoupat tlak 🙂

    1. Jezdil jsem s TMS95D Ludicrous, mělo to mít 0-100 km/h
      Jezdil jsem s TMS95D Ludicrous, mělo to mít 0-100 km/h někde pod 2,9 s a pamatuji si, že to odkrvovalo prsty na volantu i dole na pedálech. Další urychlení zrychlení na 2,5 s nebo dokonce pod oněch 2,1 s si nedovedu představit, že bude moci zkoušet každé ucho s papíry (nebo ještě lépe bez). Už onehdá mě napadlo, když se zavedly stupně v papírech na motorku, aby nešlo hned z motoškolové „třindy“ přesednout na litr, jestli něco podobného nezavézt pro auta? Nejsem byrokrat a konzervativci bojující za svobody jedince mě za tuto myšlenku asi také rády mít nebudou, ale cokoliv pod 8 sekud na sto už chce fakt rozvahu…

      1. Jestli jsem neudělal ve výpočtu chybu,tak je to 1.3g. To
        Jestli jsem neudělal ve výpočtu chybu,tak je to 1.3g. To znamená větší zrychlení než při volném pádu. To je fakt drsný, ale člověk omdlí až asi při zrychlení nad 2g (normálně cca 4g), ještě tam nějaká rezerva je, ale závisí i na době, po kterou zrychlení působí.

        1. Taky me to vyslo na neco malo pres 1,3g. Pri castem pretizeni
          Taky me to vyslo na neco malo pres 1,3g. Pri castem pretizeni muze nekomu prasknout zilka v hlave, nebo se uvolni ze steny cevy nejaka usazenina a je na maler zadelano. Znal jsem jednoho pilota ktery delal trochu akrobatiku. Natrhla se mu srdecni chlopen. Zda to bylo velke g, nebo ne se muze jen spekulovat. Ale verim tomu gecku.

          1. Piloti v akrobatech mají běžně 4g, většinou po velmi
            Piloti v akrobatech mají běžně 4g, většinou po velmi krátkou dobu, ale mohou mít i mnohem víc (12g???). Mám dojem, že akrobatické letadlo snese běžně +-15g a nerozpadne se. Stíhači to musí vydržet dýl, ale zase se se stíhačkou netřepe jako s krabicí od bot. 🙂
            Ještě k tý chlopni. Musel to hodně přetáhnout, kdoví kolik tam měl…

            1. Akrobatičtí piloti spíš nejdou pod 4G… 🙂
              Akrobatičtí piloti spíš nejdou pod 4G… 🙂 Krátkodobě se chodí na 8G, manévry trvají kratší dobu než ve stíhačce, tam ale zase mají anti-G obleky, které jim výrazně pomáhají, ve Zlínovi 50, nebo Extře 300 to trvá třeba jen 3 sekundy, povolí se a jde se do dalšího manévru. A že by nějak praskaly cévky jsem si nevšiml, to se holt nesmíte nechat svézt mistrem Šonkou, který vám naloží třeba 10G a ani si toho nevšimne ! 😀

                1. Asi jo, pokud se měří jenom osy X a Y. V letadle se měří
                  Asi jo, pokud se měří jenom osy X a Y. V letadle se měří i osa Z a potom to ukazuje trvale 1G jako zemskou gravitaci. Nula je stav beztíže.

                2. Nejsilnejsi je zenska pritazlivost.
                  Nejsilnejsi je zenska pritazlivost.

        2. Některé pouťové atrakce mají 3-4 G a lidi tam hromadně
          Některé pouťové atrakce mají 3-4 G a lidi tam hromadně rozhodně nekolabují.
          např. :
          https://www.novinky.cz/domaci/clanek/adrenalin-ocima-navstevnika-matejske-pouti-283697
          „Přetížení 4,5 G dělá své, ale je to super zážitek. …“

          Piloti vydrží až 12G, za cenu nějakých technický řešení.
          https://www.aeroweb.cz/clanky/1241-pretizeni

          Takže 1,3 G rozhodně není nějaká nebezpečná hranice za kterou nastane armagedon.

          Mimochodem při volném pádu naopak cítíte stav beztíže (na chvíli).

          1. Na poutove atrakce nelezou starsi lide, kteri by tam nejspis
            Na poutove atrakce nelezou starsi lide, kteri by tam nejspis neprezili. V autech jezdi docela dost starsich lidi jako spolujezdec. No a kdyz by vnuk chtel dedit, staci premluvit dedu, ze ho zaveze kam potrebuje. Dedo, samozrejme ze te rad svezu. Koukej ja vypada 1,3g.

                1. Lidi neblbněte, 1,3g je pro naprostou většinu lidí úplně
                  Lidi neblbněte, 1,3g je pro naprostou většinu lidí úplně v pohodě. Původ stresu bych odhadoval spíše v oblasti mezi čepicí a krkem.

Napsat komentář