Elektromobil Tesla Model S Long Range Plus má nově certifikovaný EPA dojezd 647 km. Navíc se testuje Tesla Model 3 se 100 kWh baterií.
Tesla funguje jinak než staré automobilky a svá auta neustále vylepšuje. Díky tomu dosáhla u Tesla Model S významného snížení hmotnosti, zvýšení efektivity pohonných jednotek i lepší aerodynamiky kol. To vše vyústilo ve zvýšení dojezd u verze Long Range Plus na 402 mil neboli 647 km.
Navíc se aktuálně také objevil obrázek, na kterém je vidět konfigurace Tesla Model 3 se 100kWh baterií. Jde velmi pravděpodobně pouze o interní testovací prototyp.
I tak jde ale o zajímavý náznak toho, co by se mohlo chystat a velmi pravděpodobně i chystá. Nynější kapacita baterií Tesla Model 3 je 75 kWh. Se zvýšením u Modelu 3 bude ale muset nutně přijít i další zvýšení u vozů Model S/X.
Tesla ovšem neustále vylepšuje nejen svá auta, ale i bateriové články a celé baterie. Připravuje navíc své vlastní vylepšené články, které si chce sama vyrábět.
Musk právě popřel vývoj větších baterií pro M3 a
Musk právě popřel vývoj větších baterií pro M3 a MY.
https://twitter.com/elonmusk/status/1272856252003921921
K tomu se hodi muj oblibeny citat
„Nesmite verit vsemu co si prectete na netu“
– George Washington, roku 1238
Spíše půjde cestou použití levnějších baterek. Třeba
Spíše půjde cestou použití levnějších baterek. Třeba LiFePO4, u kterého nárůst kapacity nehrozí díky hmotnosti.
Ale jenom pro Čínu. Pro Fremont tam má Gigafactory v
Ale jenom pro Čínu. Pro Fremont tam má Gigafactory v Nevadě. Byl by blázen, kdyby ji nevyužil.
A pro nové S a X, CyberTruck, Semi a Roadster to budou ty nové baterky vlastní výroby.
Ta honba za kapacitou baterií by mohla gradovat, kdyby Musk
Ta honba za kapacitou baterií by mohla gradovat, kdyby Musk navrhnul bateriový přívěs a tak by se mohlo dosáhnout dojezdu 1200 km apod., což řada lidí nutně potřebuje 🙂
Kdo potrebuje takovy dojezd jiste by uvital odpocinek za
Kdo potrebuje takovy dojezd jiste by uvital odpocinek za pomoci tempomatu ci udrzovani v jizdnich pruzich. A jestli s enepletu, toto s vozikem u Tesel nefunguje.
Určitě pro Čínu. Nicméně ty baterie, které se budou
Určitě pro Čínu. Nicméně ty baterie, které se budou vyrábět v Číně, Tesla vyvinula společně s čínským CATLem. Nikdo přece netvrdí, že Tesla musí mít Panasonic napořád. I v té Gigafactory ve Fremontu může vyrábět baterie vyvinuté společně s CATLem.
A proč by to dělali? Zaprvé výrobní linky na články
A proč by to dělali? Zaprvé výrobní linky na články vlastní Panasonic a ti lidi co to vyrábí jsou taky zaměstnanci Panasonicu a ne Tesly (Tesla vyrábí moduly, packy, motory a podvozky). A zadruhé pro Teslu je určitě lepší diverzifikovat. Už jenom z politických důvodů. CATL bude vyrábět pro Čínu a Panasonic pro Fremont.
Navíc nevím jak velký podíl má Tesla na těch LiFePO baterkách od CATLu, co od nich bude nakupovat.
Těžko říci jak to bude. To se asi dozvíme na battery day.
Těžko říci jak to bude. To se asi dozvíme na battery day. LiFePO4 zvládne 5000 cyklů a má levnější složení narozdíl od NCM s 1500 cykly. Pro Semi by se taková baterie hodila. Předpokládám, že když si bude vyrábět sám baterky, tak už zaměstnance a výrobní linky Panasonicu potřebovat nebude. Spíše bych to ale viděl na spolupráci s oběma firmami. NCM má zase výhodu v nižší hmotnosti.
Pro semi by se taková baterka určitě nehodila, protože má
Pro semi by se taková baterka určitě nehodila, protože má o dost nižší energetickou hustotu a náklaďák musí být co nejlehčí, protože má váhové omezení. A čím více váží náklaďák, tím méně můžeš vézt zboží. LiFePO se hodí právě pro menší auta jako je Model 3/Y. Přesně to, co budou vyrábět v Číně.
Vyrábět si baterky bude. Na nových linkách. Jak dlouho myslíš, že jim bude trvat postavit nové linky pro půl miliónu aut ročně aby nahradili Panasonic? Navíc proč by to dělali a investovali miliardy do nových linek, když už mají linky u Panasonicu. To by byla ekonomická sebevražda. Navíc se vsadím, že odběr mají smluvně zavázaný.
U toho Semi by záleželo jak ho bude zákazník používat.
U toho Semi by záleželo jak ho bude zákazník používat. Pokud bude jezdit dlouhé úseky, pak máte pravdu. Pokud se ale bude používat na pravidelnou dopravu na krátké vzdálenosti (třeba autodíly do automobilky), pak zase bude výhodnější mít menší baterku, která se bude často dobíjet a vydrží více nabíjecích cyklů. Nikdo neříká, že najednou nahradí všechny v současnosti vyráběné baterie. Současné baterkárny nezruší, ale co bude vyrábět v těch nových nevíme.
A proto Tesla nabízí i variantu z kratším dojezdem, ale
A proto Tesla nabízí i variantu z kratším dojezdem, ale pořád si limitovaný vahou. Ono se to nezdá, ale ta baterka bude těžká jako prase (spíše stádo prasat). Pokud by použili tu co dávají do Modelu 3, tak by u modelu s větším dojezdem vážila asi 4 tuny. Jenom ta baterka bez samotného náklaďáku. A to má lepší energetickou hustotu než LiFePO z Číny.
Naštěstí se dá předpokládat, že ta baterka kterou Tesla vyvíjí by mohla být výrazně lepší, takže i lehčí a navíc by těch 5000 cyklů měla taky zvládnout.
Co vím, tak Elon říkal, že bude kapacita baterie u Semi
Co vím, tak Elon říkal, že bude kapacita baterie u Semi variabilní. I třeba takový dojezd 150 km může být pro kamion v některých případech dostatečný. Stále si myslím, že na battery day pouze odhalí baterii, kterou vymysleli společně s CATlem a nic jiného.
Pokud vím, tak mají být 2 velikosti s dojezdem 500 a 800
Pokud vím, tak mají být 2 velikosti s dojezdem 500 a 800 km.
Tesla hlavně vyvíjí vlastní niklové baterie, které si bude vyrábět sama. Možná na něčem spolupacuje i s CATLem.
asi bude, lebo sa dohodli s Panasonic-om na ďalšie 3
asi bude, lebo sa dohodli s Panasonic-om na ďalšie 3 roky
https://www.nasdaq.com/articles/tesla-signs-three-year-pricing-deal-with-battery-cell-maker-panasonic-2020-06-16
Ono aj keby si vyrábali sami nejaké články a v Číne brali od LG a CATL, tak stále budú mať podľa mňa málo.
Tie autá „zožerú“ kvantum článkov a dosť často sa zabúda aj na powerwall/powerpack/megapack.
100kWh Model 3 a 130kWh Model S.
Dojezd 800km EPA
100kWh Model 3 a 130kWh Model S.
Dojezd 800km EPA
Takze runner to nebude moct kupovat, lebo jeho nabozenstvo je
Takze runner to nebude moct kupovat, lebo jeho nabozenstvo je proti Tesle. Co si pripoji na dom? Ropaka?
uz tam ma snad dva diesely se 40tis. arkticke nafty v nadrzich
uz tam ma snad dva diesely se 40tis. arkticke nafty v nadrzich
Za pár let se nad tím zamyslí, trochu si popláče, uváže
Za pár let se nad tím zamyslí, trochu si popláče, uváže si kámen kolem krku a půjde si do té nádrže zaplavat.
Nebo si koupi Teslu a bude ji nabijet pres dieselagregat tou
Nebo si koupi Teslu a bude ji nabijet pres dieselagregat tou naftou co uz ma :)))) A to se vyplati :-)))))
Ale on už plave v naftě dávno.
Ale on už plave v naftě dávno. :-))))
https://youtu.be/sIgYkMV3j9Q
Nedostatek ropy a krach Tesly… ten bezec ma pod cepicí :)))
Nedostatek ropy a krach Tesly… ten bezec ma pod cepicí :)))
Hezke a az bude moznost napojit to na dum ci chatu bude to
Hezke a az bude moznost napojit to na dum ci chatu bude to jeste lepsi 😉
model S udajne umi napajet jine EV, dum ci chatu
model S udajne umi napajet jine EV, dum ci chatu
Ne, neumí. V nabíječce jsou usměrňovací diody, takže
Ne, neumí. V nabíječce jsou usměrňovací diody, takže cesta z baterie přes nabíječku a konektor auta ven není možná.
https://youtu.be/lXokJEzXwaI
https://youtu.be/UkRk2OQI7RE
Nevím jak současné S a X, ale TM3 a TMY a nová generace S
Nevím jak současné S a X, ale TM3 a TMY a nová generace S a X už na to připravené jsou a budou.
http://www.hybrid.cz/elektromobily-tesla-budou-fungovat-jako-elektrarny-zvladnou-napajet-dum-nebo-nabit-jine-auto
Možná budou, ale nyní nejsou – ani trojka a ypsilon.
Možná budou, ale nyní nejsou – ani trojka a ypsilon.
No podle mnoha aktuálních zpráv jsou, jen byla tato funkce
No podle mnoha aktuálních zpráv jsou, jen byla tato funkce softwarově uzamčena. Ale TM3 a TMY jsou obě technicky schopny funkce V2V a V2G. Jen nevím jak moc to Tesla plánuje do nových modelů S a X.
Falešné informace. V modelu Y je stejná nabíječka jako v
Falešné informace. V modelu Y je stejná nabíječka jako v modelu 3, a z ní byla nabíječka rozpitvána a není to HW schopná posílat elektřinu ven z auta.
https://youtu.be/lXokJEzXwaI
https://youtu.be/UkRk2OQI7RE
No tak samozřejmě vyloučit „kachnu“ nelze, ale že by
No tak samozřejmě vyloučit „kachnu“ nelze, ale že by servery jako Electrive, nebo Teslarati poštěli „Fake news“ mi přijde dost nepravděpodobné.
https://www.electrive.com/2020/05/20/tesla-appears-to-be-gearing-with-v2g-capacities/
https://www.teslarati.com/tesla-unlocks-vehicle-to-grid-abilities-bi-directional-charging-explained/
A to že nějaký ač asi elektrotechnik natočí nějaké neautorizované video, no nevím nevím čemu víc NE/Věřit.
Jako při vší úctě, na Youtube lze vidět videa rozmanitá včetně třeba i zaručených Perpetuum mobile.
Při vší úctě bych věřil technikovi, který to rozebere
Při vší úctě bych věřil technikovi, který to rozebere a vysvětlí, než pisálkovi, který maximálně držel v Tesle volant 🙂 Každopádně v komentářích se objevují názory, že to je starý HW, takže si asi počkáme na zkušenosti uživatelů až k tomu připojí 3f cirkulárku a nařežou dříví 🙂
Ta deska na videu je 2017, je mozne ze to je az od nejake
Ta deska na videu je 2017, je mozne ze to je az od nejake revize HW, jak tomu je u Tesly zvykem.
Ono koneckoncu je to taky vyvoj, kazda HW revize je trochu pokrok ..otazka jestli dopredu ci dozadu, ale pokrok tam je 🙂
Bohužel internet je plný spekulací a dohadů. Viz
Bohužel internet je plný spekulací a dohadů. Viz například ta nová 100kWh baterka pro Model 3, která se ukázala jako Fake news.
Very Long Range 🙂
Very Long Range 🙂