setrvačník KERS Volvo

Volvo chce využívat systém KERS v běžných automobilech

Společnost Volvo Car obdržela grant ve výši 6,57 miliónu švédských korun (asi 18 miliónů Kč) od energetické agentury. Peníze jsou určeny na vývoj a testování setrvačníkového systému využívajícího kinetickou energii vozu a jeho použití v běžných automobilech. Výsledkem projektu by měla být výrazná úspora spotřeby paliva a tím i snížení  

setrvačník elektromechanická baterie

Setrvačník, inovativní řešení pro hybridní a elektrická vozidla, 2. díl

První díl článku na téma byl věnován historickým gyrobusům z poloviny 20. století a dalším podobným konstrukcím současnosti. Ve druhém díle se podrobněji zaměříme na tzv. , která se v poslední době jeví jako velmi perspektivní konstrukční řešení a mohla by se v blízké budoucnosti rozšířit zejména u .   

URB21

URB21 – šlapací auto pro 21. století

Městský vůz pro 21. století? URB21! Nespotřebuje ani kapku benzinu, ani elektron elektřiny. Ze všeho nejvíc připomíná plechová šlapací autíčka, ve kterých jsme se proháněli jako děti. Šlapací vůz navrhnul designér Eliseu Santos. Energie šlapání je naakumulována v setrvačníku, který ji pak převádí na přední kola. Namísto volantu se auto řídí pákami po obou stranách sedadla. Maximální rychlost dva metry dlouhého vozu je slušných 75 km/h.

URB21

AutoTram – hybridní autobus/tramvaj

Koncept nového hromadného dopravního prostředku s názvem AutoTram představili vědci z německého Fraunhoferova Institutu Dopravy a Infrastruktury. Kombinuje flexibilitu autobusové dopravy, ale zároveň nepotřebuje koleje ani dráty a má kapacitu tramvaje. To z něj činí o 30 až 50% levnější dopravní systém než jsou stávající tramvajové systémy.
Souprava může být až 36 metrů dlouhá, AutoTram může jezdit jako jediný autobus na nízko obsazených linkách, anebo jako dva spojené AutoTramy připomínající tramvaj na více zatížených linkách. Pokročilý řídící systém umožňuje zařízení AutoTram snadno manévrovat i ve složitých městských oblastech.