T-log: robotický nákladní elektromobil pro svoz dřeva

Jan Horčík - 16 Červenec 2018

Goodwoodský Festival rychlosti každý rok představí několik unikátních premiér. Jednou z těch letošních je elektrický náklaďák T-log.Einride T-Log

Elektrické nákladní auto Einride T-log
foto: E/NRIDE

Einride (někdy také E/NRIDE) je švédský start-up, který letos na autosalonu v Detroitu představil koncept robotického elektrického náklaďáku T-Pod. Teď přichází s novinkou T-log, který je určen speciálně pro dřevařský průmysl.

První specifikace hovoří o 200kWh baterii a 200 km dojezdu. Zatím jde o prototyp, který ale dost dobře napovídá, jak by mohla vypadat budoucnost těžké nákladní dopravy.

Maximální hmotnost E/NRIDE T-log je 26 tun. Kolik váží samotný vůz zatím není specifikováno.

Maximální hmotnost E/NRIDE T-log je 26 tun. Kolik váží samotný vůz zatím není specifikováno.
foto: E/NRIDE

Pro autonomní řízení využívá Einride platformu Nvidia Drive. Díky tomu lze truck řídit i vzdáleně. K tomu je možné využít dokonce už sítě 4G. Vzhledem k tomu, že náklaďák nemá kabinu pro řidiče, je možné využít téměř celou plochu pro náklad.

Naložit je možné až 15 europalet. Max. rychlost je omezena 85 km/h, rozměry jsou 7 x 2,5 metru a maximální hmotnost stroje je 26 tun.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele jurazhor

zřejmě maj jinde v lesích podstatně lepší cesty,u nás s touhle světlou výškou je bez šance

---

jurazhor

Prekvapive ano, velke (trvale) lesni cesty jsou na severu docela casto vysypane sterkem (predpokladam hlavne v situaci, kdy driv nebo pozdeji vedo kolem nejakeho baraku).
A koneckoncu ani u nas (nebo kdekoliv jinde) prepravniky do "terenu" nezajizdeji - bud si za sebou harverstor tahne valnik nebo se drevo taha z lesa k nejblizsi rozumne ceste traktory, lakatosi, konmi,...

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vyjede lehky na kopec do lesa za 5 kWh, nalozi drevo a plny z kopce zrekuperuje 8 kWh. Nerealne?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže hlavní marketinkový impuls bude šetření za brzdy :)

Ale jo, je jasně vidět jakou idiotinou jsou dlohodobé obří dotace na elektrické osobáky, když v mnoha jiných oblastech se nasazení baterií vyplatí daleko více.
A znečištění ve městech by se mělo raději řešit MHD a normou Euro 7, konečně s reálným měřením a né jen byrokratickým upřednostňování papírových hodnot z laboratoří.

To je zase čovina. Taky mě baví to, že se tam dá dát 15 europalet. Ještě že stromy v lese jsou už AI a vědí jak mají růst. Ideálně do krychle bez větví.

Myslím, že nápady jako tohle jen přibližují nevyhnutelný konec světa tak jak ho známe.

Proc? Zrovna tohle je aplikace, kde kombinace autonomie/dalkove rizeni dava celkem smysl. Vetsinu casu se auto bude pomalu motat po lesni ceste, kde nic neni. A kdyz senzory neco uvidi, tak proste zastavi, zatroubi a sob/los/turista uhne - neni treba resit slozite dopravni situace, rychla ostatni auta... Kdyz nastane neco nestandardniho, zapipa to operatorovi a ten situaci nejak vyresi. A mista, ktera vyzaduji preciznejsi navigaci (nakladka/vykladka), se proste poresi dalkovym ovladanim. A jeden operator bude moct obsluhovat treba tri ctyri auta ktera jezdi dokolecka mezi mistem tezby a prekladistem (lidska prace je na severu draha).

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

P5ijde mi to zat9m dost nereálné, dřevo se nakládá někde v lesích bez kvalitních silnic.Asi by se to těžko udrželo samo na cestě v blátě.
Proč tam vlastně je ta kabina, když tam nikdo být nemá? Nestačilo by pak jen pevné čelo osazené čidly a světly?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

lepsi s nez bez, kdyby nedejboze doslo k celni srazce, vylitlo by na druhy auto hromada europalet. Verim, ze to celo tam je i z tohohle duvodu.

Ale to je pevné čelo posázené čidly s možná že aerodynamickým krytem. ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

to je pridaná hodnota - to čelo má primárne "udržať" náklad pri núdzovom brzdení, ktoré vzhľadom na prítomnosť neautonómnych vozidiel.

Další koncept o ničem. Ale musí se nechat, že jednu výhodu robotická auta mají. Absence dálkových světel.

Kácením dřeva se zabije slušný množstvý ptáků a zničí se solidní množství hnízd a vajec. Ale na kočky, vysoký vedení a výškové budovy to nemá. Větrníky se krčej na spodku žebříčku.
http://www.ace-eco.org/vol8/iss2/art11/table1.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

A co teprve ostnatym dratem obehnane louky. Podle meho to je ukrutna past pro srnky a jinou zver, ktera prcha ve tme pred auty.

Tohle někde je?
Pak doporučuji to oznámit, jelikož se jedná rozhodně o protizákonné oplocení...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicBUS2BUSNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% online