T-log: robotický nákladní elektromobil pro svoz dřeva

Goodwoodský Festival rychlosti každý rok představí několik unikátních premiér. Jednou z těch letošních je elektrický náklaďák T-log.

Elektrické nákladní auto Einride T-log
foto: E/NRIDE

Einride (někdy také E/NRIDE) je švédský start-up, který letos na autosalonu v Detroitu představil koncept robotického elektrického náklaďáku T-Pod. Teď přichází s novinkou T-log, který je určen speciálně pro dřevařský průmysl.

První specifikace hovoří o 200kWh baterii a 200 km dojezdu. Zatím jde o prototyp, který ale dost dobře napovídá, jak by mohla vypadat budoucnost těžké nákladní dopravy.

Maximální hmotnost E/NRIDE T-log je 26 tun. Kolik váží samotný vůz zatím není specifikováno.

Maximální hmotnost E/NRIDE T-log je 26 tun. Kolik váží samotný vůz zatím není specifikováno.
foto: E/NRIDE

Pro autonomní řízení využívá Einride platformu Nvidia Drive. Díky tomu lze truck řídit i vzdáleně. K tomu je možné využít dokonce už sítě 4G. Vzhledem k tomu, že náklaďák nemá kabinu pro řidiče, je možné využít téměř celou plochu pro náklad.

Naložit je možné až 15 europalet. Max. rychlost je omezena 85 km/h, rozměry jsou 7 x 2,5 metru a maximální hmotnost stroje je 26 tun.

14 Comments on “T-log: robotický nákladní elektromobil pro svoz dřeva”

    1. Prekvapive ano, velke (trvale) lesni cesty jsou na severu
      Prekvapive ano, velke (trvale) lesni cesty jsou na severu docela casto vysypane sterkem (predpokladam hlavne v situaci, kdy driv nebo pozdeji vedo kolem nejakeho baraku).
      A koneckoncu ani u nas (nebo kdekoliv jinde) prepravniky do „terenu“ nezajizdeji – bud si za sebou harverstor tahne valnik nebo se drevo taha z lesa k nejblizsi rozumne ceste traktory, lakatosi, konmi,…

    1. Takže hlavní marketinkový impuls bude šetření za brzdy
      Takže hlavní marketinkový impuls bude šetření za brzdy 🙂

      Ale jo, je jasně vidět jakou idiotinou jsou dlohodobé obří dotace na elektrické osobáky, když v mnoha jiných oblastech se nasazení baterií vyplatí daleko více.
      A znečištění ve městech by se mělo raději řešit MHD a normou Euro 7, konečně s reálným měřením a né jen byrokratickým upřednostňování papírových hodnot z laboratoří.

  1. To je zase čovina. Taky mě baví to, že se tam dá dát 15
    To je zase čovina. Taky mě baví to, že se tam dá dát 15 europalet. Ještě že stromy v lese jsou už AI a vědí jak mají růst. Ideálně do krychle bez větví.

    Myslím, že nápady jako tohle jen přibližují nevyhnutelný konec světa tak jak ho známe.

    1. Proc? Zrovna tohle je aplikace, kde kombinace
      Proc? Zrovna tohle je aplikace, kde kombinace autonomie/dalkove rizeni dava celkem smysl. Vetsinu casu se auto bude pomalu motat po lesni ceste, kde nic neni. A kdyz senzory neco uvidi, tak proste zastavi, zatroubi a sob/los/turista uhne – neni treba resit slozite dopravni situace, rychla ostatni auta… Kdyz nastane neco nestandardniho, zapipa to operatorovi a ten situaci nejak vyresi. A mista, ktera vyzaduji preciznejsi navigaci (nakladka/vykladka), se proste poresi dalkovym ovladanim. A jeden operator bude moct obsluhovat treba tri ctyri auta ktera jezdi dokolecka mezi mistem tezby a prekladistem (lidska prace je na severu draha).

  2. P5ijde mi to zat9m dost nereálné, dřevo se nakládá někde
    P5ijde mi to zat9m dost nereálné, dřevo se nakládá někde v lesích bez kvalitních silnic.Asi by se to těžko udrželo samo na cestě v blátě.
    Proč tam vlastně je ta kabina, když tam nikdo být nemá? Nestačilo by pak jen pevné čelo osazené čidly a světly?

Napsat komentář