Jak se vyrábí Nissan LeafVIDEO
Jak se vyrábí Nissan Leaf
Elektrické auto pro rodinu - Model SAUTO
Elektrické auto pro rodinu - Model S
Petr Ptáček: zakažme naftové motory!ROZHOVOR
Petr Ptáček: zakažme naftové motory!
Otestovali jsme Peugeot 207 HDi 99gTEST
Otestovali jsme Peugeot 207 HDi 99g

Sportovní vůz od BMW a Toyoty: hybrid se superkondenzátory

Jan Grohmann - 18 Duben 2014

Dva světoznámí výrobci automobilů německá BMW a japonská Toyota pracují na novém sportovním voze. Vývoj vozu byl již potvrzen šéfy obou automobilek. Nová hračka pro horních deset tisíc se na silnice dostane v roce 2017.Toyota FT-1

Stane se předobrazem nového vozu tajemný koncept Toyota FT-1?
foto: Toyota

Jméno ani bližší technické podrobnosti nového sportovního vozu veřejnost ještě nezná. Automobilky pouze pustily do světa základní konstrukční a technické údaje.

Auto nabídne místo pro dva pasažéry. Při konstrukci nejnamáhanějších částí se uplatní vysokopevnostní ocel. Pří výrobě se také ve velké míře uplatní lehké materiály jako hliník a uhlíková vlákna.

Základem pohonné jednotky se stane benzínový motor, kterému budou sekundovat elektromotory. Počet, umístění ani výkon elektromotorů však není oficiálně znám. Energii elektromotorům poskytnou superkondenzátory – poprvé použité u sériového vozu.

Podle informací prosáklých do médií však BMW/Toyota nové sportovní auto postaví na základě závodního auta Toyota TS030 Hybrid. Kvality závodního auta od Toyoty můžeme obdivovat na závodech Le Mans.

Toyota TS030 Hybrid využívá benzinový motor o objemu 3,4 l (417 kW) umístěný pod přední kapotou. Motoru sekunduje dvojice elektromotorů umístěných na zadní nápravě.

Energii elektromotorům dodávají superkondenzátory, a to především při zrychlení a při výjezdu ze zatáček. Superkondenzátoy dokáží okamžitě dodat velké množství energie. Stejně tak je lze velmi rychle nabít. Bohužel je jejich kapacita velmi malá.

Toyota TS030 Hybrid k nabíjení superkondenzátorů využívá systém KERS (Kinetic Energy Recovery System) a rekuperaci energie při brzdění. Superkondenzátory se tak při brzdění před zatáčkou dobijí a při výjezdu poskytují extra výkon (223 kW) zadním elektromotorům.

BMW a Toyota jistě nemají postavit klasický hybrid, neboť ten by konkuroval sportovnímu hybridu BMW i8. Připomeňme, že o pohon BMW i8 se stará 1,5l tříválec připojený k zadní nápravě. Systém je doplněn o elektromotor, který může pohánět přední nebo zadní nápravu. Lithium-iontová baterie v BMW i8 vystačí na max. 35 km čistě elektrické jízdy.

Toyota
 

Lithium-iontová baterie v BMW >>>i3<<< vystačí na max. 35 km čistě elektrické jízdy.

Má být i8. :)

Obrázek uživatele Jan Horčík

Napraveno, díky!

---

šéfredaktor magazínů Hybrid.cz a Ekologické bydlení

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Autor ale myslel 10000dolarů nikoli korun! Toto vozítko nebude pro České socky!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

socky ? kto nezaraba ako kral je automaticky dehonestovany, par rokov po komunizme a to sme to teda moralne dopadli. socky... skoda, ze ludia nie su hodnoteny inak nez podla penazi, povazoval by som nas potom za vyspelejsi druh.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

TrendPark elektromobil Nissan Leaf

zajímavé články