Dva světoznámí výrobci automobilů německá BMW a japonská Toyota pracují na novém sportovním voze. Vývoj vozu byl již potvrzen šéfy obou automobilek. Nová hračka pro horních deset tisíc se na silnice dostane v roce 2017.
Jméno ani bližší technické podrobnosti nového sportovního vozu veřejnost ještě nezná. Automobilky pouze pustily do světa základní konstrukční a technické údaje.
Auto nabídne místo pro dva pasažéry. Při konstrukci nejnamáhanějších částí se uplatní vysokopevnostní ocel. Pří výrobě se také ve velké míře uplatní lehké materiály jako hliník a uhlíková vlákna.
Základem pohonné jednotky se stane benzínový motor, kterému budou sekundovat elektromotory. Počet, umístění ani výkon elektromotorů však není oficiálně znám. Energii elektromotorům poskytnou superkondenzátory – poprvé použité u sériového vozu.
Podle informací prosáklých do médií však BMW/Toyota nové sportovní auto postaví na základě závodního auta Toyota TS030 Hybrid. Kvality závodního auta od Toyoty můžeme obdivovat na závodech Le Mans.
Toyota TS030 Hybrid využívá benzinový motor o objemu 3,4 l (417 kW) umístěný pod přední kapotou. Motoru sekunduje dvojice elektromotorů umístěných na zadní nápravě.
Energii elektromotorům dodávají superkondenzátory, a to především při zrychlení a při výjezdu ze zatáček. Superkondenzátoy dokáží okamžitě dodat velké množství energie. Stejně tak je lze velmi rychle nabít. Bohužel je jejich kapacita velmi malá.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Audi Sport quattro: hybridní dravec z Německa
Toyota TS030 Hybrid k nabíjení superkondenzátorů využívá systém KERS (Kinetic Energy Recovery System) a rekuperaci energie při brzdění. Superkondenzátory se tak při brzdění před zatáčkou dobijí a při výjezdu poskytují extra výkon (223 kW) zadním elektromotorům.
BMW a Toyota jistě nemají postavit klasický hybrid, neboť ten by konkuroval sportovnímu hybridu BMW i8. Připomeňme, že o pohon BMW i8 se stará 1,5l tříválec připojený k zadní nápravě. Systém je doplněn o elektromotor, který může pohánět přední nebo zadní nápravu. Lithium-iontová baterie v BMW i8 vystačí na max. 35 km čistě elektrické jízdy.
Lithium-iontová baterie v
Lithium-iontová baterie v BMW >>>i3<<< vystačí na max. 35 km čistě elektrické jízdy. Má být i8. 🙂
Napraveno, díky!
Napraveno, díky!
Autor ale myslel
Autor ale myslel 10000dolarů nikoli korun! Toto vozítko nebude pro České socky!
socky ? kto nezaraba ako
socky ? kto nezaraba ako kral je automaticky dehonestovany, par rokov po komunizme a to sme to teda moralne dopadli. socky… skoda, ze ludia nie su hodnoteny inak nez podla penazi, povazoval by som nas potom za vyspelejsi druh.