Škoda Auto vybuduje v České republice 7 000 dobíjecích bodů pro elektromobily

redakce - 15 Březen 2019

Mladá Boleslav se přemění ve Smart City díky spolupráci mezi energetickou společností ŠKO-ENERGO, městem Mladá Boleslav a společností Škoda Auto.
V roce 2018 automobilka investovala do rozšíření elektrické infrastruktury v hlavním závodě v Mladé Boleslavi 3,4 milionu eur, z toho 1,65 milionu do elektrické sítě a 1,75 milionu do výstavby nabíjecích stanic.

V roce 2018 automobilka investovala do rozšíření elektrické infrastruktury v hlavním závodě v Mladé Boleslavi 3,4 milionu eur, z toho 1,65 milionu do elektrické sítě a 1,75 milionu do výstavby nabíjecích stanic.
foto: Škoda

Pro vlastní zkušební provoz v současnosti využívá Škoda Auto více než 300 dobíjecích bodů. Do roku 2025 uvolní na výstavbu interní dobíjecí infrastruktury s téměř 7 000 dobíjecími body ve svých českých závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách, Vrchlabí a v jejich okolí přibližně 32 milionů eur. Nabíjecí stanice budou k dispozici především zaměstnancům automobilky.

Bernhard Maier, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, zdůrazňuje: „Budoucnost značky ŠKODA je elektrická. Do konce roku 2022 uvedeme na trh více než deset elektrifikovaných modelů. V roce 2019 začneme s modelem Superb s plug-in-hybridním pohonem a plně elektrickou verzí modelu Citigo. Souběžně s tím bude společnost Škoda Auto investovat také do infrastruktury: v nadcházejících letech vytvoříme v areálu závodů a na parkovištích pro zaměstnance až 7 000 dobíjecích bodů.”

Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, doplňuje: „Přípravy ve výrobě běží ve všech oblastech na plné obrátky. V oblasti elektromobility jsme proškolili již více než 11 000 zaměstnanců. Navíc investujeme do infrastruktury našich závodů a jejich okolí.“

Dobíjecí infrastrukturu v areálech společnosti Škoda Auto již v současné době testují oddělení technického vývoje, řízení kvality, prodeje a výroby. Automobilka pro tento účel v minulém roce investovala do rozšíření nabíjecí infrastruktury v areálu závodu celkem 3,4 milionu eur.

Dalších 1,65 milionů eur směřovalo do modernizace a rozšíření elektrické sítě, 1,75 milionů eur investovala společnost Škoda Auto do instalace více než 300 dobíjecích bodů. Z toho více než 220 nabíjecích stanic je na střídavý proud a více než 80 moderních stanic na stejnosměrný proud.

Škoda Auto chce počet dobíjecích bodů do roku 2025 navýšit na téměř 7 000 a za tímto účelem plánuje objem investic ve výši přibližně 32 milionů eur. K více než 3 600 dobíjecím bodům v areálu závodů přibude dalších 3 100 v jejich okolí, které budou k dispozici všem zaměstnancům společnosti Škoda Auto.

Společně s energetickou společností ŠKO-ENERGO, která pro společnost Škoda Auto již více než 20 let dodává energii, a také s městem chce automobilka přeměnit Mladou Boleslav ve Smart City.

První modely značky Škoda s elektrickým pohonem budou představeny v roce 2019 V letošním roce uvede společnost Škoda Auto na trh první modely s elektrifikovaným pohonem. Prvním bude plně elektrická verze vozu Škoda Citigo, následovaná modelem Škoda Superb s plug-in-hybridním. V roce 2020 pak bude zahájena výroba sériové verze studie Škoda Vision iV, která byla nedávno představena na autosalonu v Ženevě.

V rámci Strategie 2025 investuje Škoda Auto v příštích čtyřech letech dvě miliardy eur do vývoje elektrických vozů a nových služeb, souvisejících s mobilitou. Jedná se o největší investiční program v historii společnosti.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Nestaci jako dobijeci bod na parkovisti zasuvka 230V 16A? Pokud ano, naklady by se ani nemusely vysplhat k castce uvedene v clanku. Je to tak? Na druhou stranu chapu, ze je lepsi dat Mennekes. Ale pres Mennekes 11kW se drtiva vetsina aut nabije z nuly do plna za pracovni dobu. Asi ne vsichni budou nabijet "z nuly do sta".

Vlastně ani jinak nenabijim, než 230V z kuchyňské linky vedle varné konvice. Pak jedu třeba Prahu nebo Brno. Bez omezení. Prostě jde to.

+1

.

*

Vlastně ani jinak nenabijim, než 230V z kuchyňské linky vedle varné konvice. Pak jedu třeba Prahu nebo Brno. Bez omezení. Prostě jde to.

EON mění podmínky nabíjení. 3 Kč / kWh, Globusy zdarma. To tedy zírám, čekal jsem to mnohem horší. https://www.eon.cz/-a169723---hEdEZ4qz/cenik-dobijeni-e-on-drive-pdf
Bude to od 1.4. Kdyby tyhle ceny dal ČEZ, elektromobilita je v ČR vcelku v pohodě, jen to chce dál a dál stavět.
Také je zajímavá cena na Vystrkově - prý 0 Kč. Není to chyba?

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Nebyl by prosím ODKAZ pro registraci a zaslání RFID karty (omlouvám se, ale nenašel jsem nic na jejich stránkách). Děkuji.

Ale jistě, i odkaz máme: https://www.eon.cz/drive
Už jsem se zaregistroval, ale zatím přišla jen automatická odpověď.

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Registraci jsem provedl, zatím také pouze automatická odpověď.
Na stanicích má už být vylepen návod... Nečetl jste jak půjde nabít bez RFID karty, pokud nám tato ještě nebude doručena?

.

Obrázek uživatele honza.t
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ty jo já žasnu : "PRVNÍ VYSOKOZDVIŽNÝ VOZÍK S NAŠIMI BATERIEMI DOBÍJENÝ Z VODÍKU" to je někde něco špatně ne, heda vodík heda vodík tam mi něco nehraje ;)

Obrázek uživatele honza.t

Ano Akumulátory lze nabit i s vodíkového palivového článku

Protože vodíkový palivový článek má nějakou setervačnost
Nějakou dobu trvá než začne pracovat a vyrábět el. proud
To samé platí při vypnutí, kdy ještě nějakou dobu vyrábí el. proud i když už není potřeba .
Také při brzdění rekuperací je potřeba vyrobenou el energii někam uložit .
Proto tam musí být "vysokonapětový" akumulátor aby vyrovnával tok energie.
Přesto se vodíkem poháněné pohonné ústrojí neřadí mezi hybridy

https://www.youtube.com/watch?v=LSxPkyZOU7E

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no jistě tak to víme, ale kde vemou ten vodík?? jehož výroba není vůbec eko. Obecně jakmile je někde napsáno vodík zavání to plůserem přeci ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

podla tychto stranok MPO /cz/energetika/statistika/statistika-cerpacich-stanic-pohonnych-hmot/

3914 - Seznam provozovaných veřejných čerpacích stanic pohonných
hmot v ČR podle stavu evidence ke dni 11. 1. 2019

131 - Seznam provozovaných veřejných dobíjecích stanic v ČR
podle stavu evidence ke dni 26. 6. 2018

=> 7000 znie pekne uvidime co bude realita a ci vsetky budu verejne ;)

Čet si vůbec ten článek, to jsou všechno jen nabíječky za plotem továren Škodovky a v jejich okolí ;D
Škoda má přes 43 000 zaměstnanců, takže to bohatě pokryje jejich potřeby, když jim prodá elektrický přibližovadla se slevou. Veřejně dostupný z toho bude mizivé procento pokud vůbec. Nedávno si tu někdo stěžoval, že si zaměstnaci Škody snad nemůžou ani píchnout mobil do zásuvky, aby náhodou Škoda nepřišla o nějaký elektrony, ale to že se v hale o pauze svítí i když tam nikdo nepracuje nikoho nebolí. Přísnost muší bejt, befel je befel.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪
#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Škoda Auto chce počet dobíjecích bodů do roku 2025 navýšit na téměř 7 000... K více než 3 600 dobíjecím bodům v areálu závodů přibude dalších 3 100 v jejich okolí, které budou k dispozici všem zaměstnancům společnosti Škoda Auto.
---
V první chvíli po přečtení článku mě napadlo, stejně jako asi spoustu z Vás:
To je pěkně naprd, nic pro nás, elektromobilisty z "vnějšího světa" za branami Škoda Auto.

Ovšem když se nad tím zamyslím znovu a znovu:
1) Škoda Auto má cca 43.000 zaměstnanců. Kdyby si - čistě teoreticky - alespoň 7.000 z nich koupilo e-Citigo - předpokládám za zvýhodněnou cenu pro zaměstnance, tak by Škoda Auto měla zabité 2 mouchy jednou ranou - jednak by měla zajištěný odbyt, jednak by mohla zdůvodnit stávající i další investice do rozvoje elektrické infrastruktury a dalšího rozvoje výroby EV.

2) Když vezmu ten pomět 7/43, tak je to přes 16% lidí, kteří jezdí elektricky, ekologicky a navzájem si nesmrdí studenými spalováky pod nos. O těch 16% se zbytku světa, tedy alespoň v ČR, může v dohledné době jenom zdát.

3) Když vezmu e-Citigo, tak pokud bude mít zaměstnanec Škody Auto možnost nabíjet v práci, tak už tolik nemusí řešit, že e-Citigo "nikam nedojede, není ho kde nabíjet" atd. a může ho to přimět překonat tyto bariéry (které má v hlavách většina lidí) a může si to auto koupit. Je úplně jedno, že s tím bude jezdit především do práce, na nákupy, po městě, "kolem komína" atd. Každý elektromobilista musí nějak začít a ne každý si hned na začátku musí koupit Teslu, e-Trona, nebo i-Pace. Hlavní je, jak já říkám "nezabíjet ostatní ani sám sebe".

4) Ukažte mi automobilku, resp. jakoukoli jinou firmu, která pro své zaměstnance toto udělá. Jasně, udělá to pro zaměstnance, ale taky samozřejmě sama pro sebe. Napadá mě jedině Tesla, nikdo jiný. A je úplně, ale úplně jedno, že Škodovka, resp. koncern to dělá hlavně proto, že musí. Prostě jde při rozvoji a podpoře elektromobility svou cestou.

Za to všechno má Škodovka ode mě palec nahoru.

Nejsem ani zaměstnancem, ani manažerem ani PR pracovníkem koncernu, nemám s nimi absolutně nic společného. Jen se snažím jejich aktivity hodnotit pokud možno nezaujatě a v duchu známého "každý nahrazený spalovák se počítá".

---

Nissan Leaf 24kWh, 216.000 km

Jasne, a az vyjedou z firmy tak obsadi vvBooeslavi a okoli ty dve DC nabijecky co tam jsou. Firma jim urcite neumozni si dojet tankovat mimo pracovni dobu. Moc pekne. Jsem pro aby se tak chovala kazda firma. Treba spital by daval transfuze krve jenom svym zamestnancum.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Ještě musíte započítat dovolené, různé pracovní doby a různá pracovní místa na různých místech i mimo nabíječky. Takže na místech s nabíječkami bude v jeden čas maximálně polovina lidí. Dále velká většina bude jezdit buď hromadnou či jinou dopravou nebo také spolujízdy. Tipnul bych, že celkem aut v areálech Škody bude v jeden den maximálně 5000 a pokud Škoda e-Citigo bude mít dojezd avizovaný 300 km, pak stačí nabíjet jednou týdně a rázem z toho máme, že pokud bude mít 100 % zaměstnanců elektromobil, pak stačí 1000 nabíječek.
Tak a právě jsem ušetřil Škodě zhruba 27 milionů eur :-D

A nedej boze ze by nekdo ze zamestnancu nabijel doma za svy. To se do vypoctu neda zahrnout. Zadny takovy u skody asi nepracuje.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Takže Škoda prodá celou elektroprodukci zaměstnacům a veřejnosti dál bude prodávat spalovací popelnice. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪
#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Jo jo, tak to bude.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele M.Krupka

Jako bonus pro ty stabilnější zaměstnance by to hlavu a patu mělo. Koza se nažere, vlk zůstane celý.... nebo obráceně?

https://youtu.be/pzbTYhOvbpA

:-)

off

Norský elektrický sněžný skůtry esled s 10 kWh baterkou
40 km dojezd
nabíjení i přes DC

https://www.youtube.com/watch?v=KijqI-MkBRk
https://www.youtube.com/watch?v=hWE6r5lun1s
https://auroraemotion.com/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪
#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Interní zpravodaj skodovacek.cz alias hybrid.cz nás zase informuje co se děje u nich za plotem. Vzrušující.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪
#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Kdyby kazdy zamestnanec mohl v praci nabijet zadara, tak by si EV mohlo koupit hodne zamestnancu a za rok by byly na trhu ojetin. Mozna by to rozhybalo stojate vody.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Clanek by se spis mel jmenovat:
"Škoda Auto si pro sebe v arelech vybuduje v České republice 7 000 dobíjecích bodů pro elektromobily, mensi cast jich bude na parkovisti pro zamestnance"

Jinak se totiz titulek snazi budit zdani ze Skoda Auto bude delat neco pro bezne obcany.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hele a Bjorna na IONITY Tritium made in Australia 66kW Ioniq ste už viděli?? :))

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/hyundai-ioniq/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

IONITY Ioniq 66kW

youtube.com/watch?v=cH1gXGwVI9M&t=64s

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hmm e-tron 130kW je víc no ;)

youtube.com/watch?v=i1JBtqJThoQ

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V roce 2015 mi lidi z koncernu sdělili , ze teď se patnáct let budou dělat hybridy a pak se uvidí , ale asi elekroauta. Když to tak čtu , tak ti blázni se toho plánu stále ještě asi drží. Par BEV, aby se neřeklo a jinak začít sekat hybridy a mluvit o elektrorevoluci. Přitom při osobním rozhovoru se ke svým vlastním hybridním autům vyjadřují jednoznačně negativně . Ano školení lidi na elektro proběhlo. Ale ti lidé to považuji jen za doplněk spalovacích aut. Ztráta na Teslu i Číňany každým dnem roste , koncern hraje zdrzovaci taktiku.

A co Hyundai udělalo pro své zaměstnance? Nedávají třeba tatarku k obědu zdarma? Nechtělo by to článeček? ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nabíječky jaké svět neviděl a za podobné ceny jako české dálnice nebo výtah u nás ve škole za 40 mega. Nechápu kam na ty ceny chodí a jak to múže projít. Na výtah mi zaytupitel za ODS řekl že neziskovkám schvalují všechno v plné výši a nešťourají se v tom....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako dobrej kup těch pár nabíječek DC včetně wallboxu za 300tis s kabelem/kus no nekup to.

Možná jsem jejich záměr nepochopil, ale co z toho bude mít obyčejný občan jezdící ve spalováku (99% českých řidičů)?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V okolí továren Škodovky prázdnotou zející benzínky :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hmm Škoda Auto 2019 instalovala více než 300 dobíjecích bodů z toho:

220 ks šáde nabíjecích stanic je obyč MENNEKES 22kW
a jen
80 ks je ABB TERRA 50kW .... ;)

kcc-hho.webnode.cz/supercharger/nabijeni-stanice/

.... do roku 2025 chce šádë vybudovat dalších 7.000 ks dobíjecích bodů ... TAKŽE: POTŘEBUJE POUZE a jenom 150 kW NABÍJEČKY !!! abysme čekali u E-Trona pouze 30 minut protože :

s ČEZáckou TERROu 50kW tam budete stepovat 1,5 hodiny ;)))

youtube.com/watch?v=gIdP6qZrJj4

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-audi-e-tron/

evmapa.cz/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nespadlo ti něco na hlavu? Tady má jít zcela zřejmě o nabíječky, kde bude auto nepřetržitě připojené minimálně 8 hodin po dobu pracovní směny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

upřímně nevím, sám to nechápu, připadá mi to zas a jenom jako šádepíár ;)

Obrázek uživatele M.Krupka

Kde je instalovala asi nikdo netuší.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud ty AC stanice budou někde u fabriky na parkovišti, tak tam úplně stačí 22kW nabíjení, ne? Dělník přijede na směnu, dá auto do nabíječky a na konci směny je nabité. K čemu v takovýchto místech DC rychlonabíjení?

Obrázek uživatele M.Krupka

Můžete potvrdit, že jsou opravdu někde u fabriky na parkovišti?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, můžu potvrdit, že pro ty, co umí číst a myslet, to z tohoto článku 100% vyplývá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za 3,4mega Euro je mohl někdo alespoň vyfotit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne... psal jsem "pokud". Ale tady z tohoto prohlášení bych usuzoval, že těch 300 o kterých je řeč, jsou jejich interní nabíječky, ať už na parkovišti nebo uvnitř areálu:

"Dobíjecí infrastrukturu v areálech společnosti Škoda Auto již v současné době testují oddělení technického vývoje, řízení kvality, prodeje a výroby. Automobilka pro tento účel v minulém roce investovala do rozšíření nabíjecí infrastruktury v areálu závodu celkem 3,4 milionu eur."

Obrázek uživatele Alien5

Nejsou nikde jen v zavode a na parkovistich pro navstevi ve ČESANE napriklad uz jsou uz AC.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hmm, jako informace a pro neschopné si uvědomit, že se Škoda velkohubě chlubí tím, že si zásuvkami vybaví kuchyni aby mohla vařit, asi dobré PR. Pro nás ostatní kteří Ti dáváme palec dolů - ty se k nám Ivánku nehodíš, my se nechvástáme a je nás víc než Tebe. Pravděpodobně tu budeme i po Tobě.

Přesně tak! Je vidět, že dokážete velice dobře rozklíčovat skutečný obsah a pozadí daného sdělení. Kéž by to tak uměl každý ovčan!

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAmper 2019BUS2BUSKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil