Škoda Auto představí v Šanghaji první elektromobil

Magazín Auto.cz zjistil, že letos v dubnu na autosalonu v Šanghaji představí Škoda svůj první elektromobil. Bude vypadat nějak takhle?

Neustálým vývojem svého designového jazyka dokazuje český výrobce automobilů Škoda, že se hlásí ke svébytné designové identitě.
foto: Škoda Auto

V nejnovější tiskové zprávě o vývoji designového jazyka Škoda Auto najdeme také obrázek siluety konceptu Škoda Vision E. Podle všeho jde o první elektromobil, který bude Škoda prezentovat už za měsíc v Šanghaji.

V minulosti už Škoda prezentovala koncepty Vision D, který byl předobrazem Škoda Rapid, Vision C pro nový Superb, Vision S zase jako nový Kodiaq. Vision E by měl být předobrazem chystaného Škoda Kodiaq Coupé.

Proč by právě tohle auto mělo být plně na elektřinu? Protože čínský trh je už dnes největším trhem s elektromobily a tamní vláda intenzivně tlačí automobilky, aby vyráběly více aut na elektřinu.

tisková zpráva

50 Comments on “Škoda Auto představí v Šanghaji první elektromobil”

  1. off
    A je to tady – první video produkčního modelu 3.

    off

    A je to tady – první video produkčního modelu 3. Natočeno na bramboru 😀

    https://twitter.com/elonmusk/status/845287211306139648?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=http%3A%2F%2Felectrek.co%2F2017%2F03%2F24%2Ftesla-model-3-release-candidate-drive-elon-musk%2F

    https://electrek.co/2017/03/24/tesla-model-3-release-candidate-drive-elon-musk/

    Pravostranný modely budou v Anglii až v létě 2018. To by mohli ty normální do Evropy dorazit už začátkem 2018.

    „Model 3 is just a smaller, more affordable version of Model S w less range & power & fewer features. Model S has more advanced technology.“
    ————

    Slibovaná „kosmická palubka“ ani HUD asi nebudou… 🙁

    „so does this mean no heads up display in Model 3? How will Tesla handle speedometer and Instrument Cluster information?

    The more autonomous a car is, the less dash info you need. How often do you look at the instrument panel when being driven in a taxi?“

    To je podle mě pěknej blábol. Stejně tak jako bude auto v jeden moment autonomním taxíkem, tak to bude v jiný moment taky plnohodnotným autem řízeným člověkem co potřebuje informace z displejů. Takže za mně dost polovičatej argument.

  2. Ajajaj, tak to budu muset udělat dle Čunkova návodu, abych
    Ajajaj, tak to budu muset udělat dle Čunkova návodu, abych se dostal k elektrické škodofce. Stanu se Číňanem 🙂
    (pro neznalé – pokud nechcete pracovat, nechcete posílat děti do školy, chcete brát sociální dávky, dostávat opakovaně obecní byty, neplatit energie a mít další výhody, budete se muset natřít krémem na boty a tančit kolem ohně na náměstí – volná citace)

      1. Bohužel zatím to všechno jsou jen zbožná přání a od
        Bohužel zatím to všechno jsou jen zbožná přání a od roku 2012 v podstatě přešlapujeme na místě. Tedy reálně +5% za 5let u článků s nejvyšší energetickou hustotou (HE) na trhu. Co se jakžtakž daří u HE článků je zvyšovat jim robustnost.

        Doufám že alespoň v tomto přinese 21-70 zajímavý pokrok a tak se posune na 2C počáteční nabíjecí proud ze současných 1,5C u 18650 bez ztráty kytičky.

        1. Přiznám se, že nemám tušení jak velká je skupina
          Přiznám se, že nemám tušení jak velká je skupina potenciálních kupců luxusních vozů, která si nekoupí 100kWh Teslu jenom na základě faktu, že jim přijde její dojezd malý, ale vím o obrovském množství lidí, kterým primárně nevadí, že Leaf, i3, Ioniq, eGolf a další mají omezenější dojezd, ale především to, že stojí kolem milionu.

          1. Podle mne se ta hranice vyrovnání se ručně řízeným
            Podle mne se ta hranice vyrovnání se ručně řízeným spalovákům láme na 600km reálně. Tj. kdyby dnes Tesla měla technologii na 120kWh (jako že nemá a nějaký ten pátek mít nebude) tak zas půjde na dračku jak housky na krámě. Ale u 160kWh baterie už bych si nebyl tak jistý.

            Tj. když posledních 30let nikdo neměl důvod běžně dávat do ručně řízených aut nádrže na 1000km a více tak k to nebude třeba ani u elektromobilu. Naopak ale budeš muset vždycky hodně vysvětlovat že 300km stačí všem a podle mne to stejně nevysvětlíš. Co by ti ale lid pomohlo přesvědčit je nástup robotického řízení kdy si pro tebe auto přijede samo a samo se zas odjede někam dobít.

  3. Před rokem jsem byl optimista a věřil jsem,že se to
    Před rokem jsem byl optimista a věřil jsem,že se to rozjede!
    Dnes již mám jisté pochybnosti,velkoměsta se dusí a lidi umírají.Přesto je zisk na prvním místě,až pak kvalita života.
    Čekám co Renault,do práce bych se v pohodě dopravil i v Twizy!

      1. Tak to není úplně pravda. Tato malá série sdílela
        Tak to není úplně pravda. Tato malá série sdílela platformu a výzbroj s e-Golfem VI. generace (těch se nevyrobilo o mnoho víc). Čili nebylo to tak dotažené jako je třeba VII. generace e-Golfu ale potenciál k výrobě to již mělo a některé řešení tam byla na svou dobu celkem zajímavá.

          1. jinými slovy jste přešel do sebevědomého útoku „Tedle
            jinými slovy jste přešel do sebevědomého útoku „Tedle projekt byl nedotažený křáp“ jen na základě toho že tu kdosi cosi psal 🙂 jste roztomile naivní skutečně. Zkuste začít tomu co kde čtete váhu podle věrohodnosti zdroje pro vlastní dobro i dobro těch kteří jsou vašim názorům přímo vystaveni…

            1. Prodávám jak jsem koupil. Neznělo to vůbec jako blábol a
              Prodávám jak jsem koupil. Neznělo to vůbec jako blábol a proto to v klidu ventiluju dál a ty nebohé prosťáčky tomu s klidným svědomým vystavím.
              A teď mě tedy přesvěčte, že to byla fajn dotažená elektrokára. Moralizováním toho nedosáhnete ani náhodou.
              Jsem jedno ucho.

  4. Asi taky představím nějaký elektromobil. Vezmu krabici ze
    Asi taky představím nějaký elektromobil. Vezmu krabici ze spalováku, vyhodím spalovací motor a dám tam asychroní motor, nechám tam diferenciál a další haraburdí, do kufru nějaký baterky a jsem světový! A to se vyplatí!

            1. Já měl šlapacího moskviče a taky šlapací
              Já měl šlapacího moskviče a taky šlapací čtyřkolku.
              Tam bylo řešení jednoduchý – pohon jenom na jedno kolo 😀
              Ještě by se to dalo řešit že by byly poháněny obě kola, ale byl by tam cvrček jako u byciklů, akorát by to asi bylo trochu divočejší v zatáčkách :d

          1. Zatím je to jenom hra. Až to fabriku budou myslet vážně,
            Zatím je to jenom hra. Až to fabriku budou myslet vážně, tak to poznáme. Třeba tím, že EV budou mít třífázové nabíjení, přímé stejnosměrné dobíjení z FV panelů, více motorů aby se ten jeden nemusel chladit kapalinou a podobně. To, co vychází zatím na veřejnost nestojí za komentář.

        1. šmarjá, radši o výkonové elektronice nepište, jednak to
          šmarjá, radši o výkonové elektronice nepište, jednak to co jste napsal je hovadina diferenciál a vektorové řízení nemá spolu nic společného a druhak, pokud budete mít auto s dvěma motory a řídícími jednotkami, tak bude mít z nadřazeného řízení informaci o natočení kol, tedy bude mí diferenciál by wire…pokud chcete auto bez diferenciálu, tak si sežeňte lidové auto z 20 a 30 let min století a zkuste se projet, jak se s tím jezdí…dneska se auto bez diferenciálu neprodává a kdoví, jestli by to bylo homologovatelné, jiná soutěž je samozřejmě uzávěrka diferenciálu

            1. Diferenciál – respektive rozdíl otáček kol způsobu dobré
              Diferenciál – respektive rozdíl otáček kol způsobu dobré vedení kol a tedy ovladatelnosti vozidla v zatáčce – to co popisujete není nic jiného než princip elektrického diferenciálu (pokud by jste něco tušil o nadřezeném řízení, těchto dvou pohonů) a zařízení samozřejmě existuje, co vím je toto zařízení (různé způsoby řešení) součástí několika diplomových a disertačních prací v čr.
              A anonymem jsem na tomto serveru, protože si mnohdy nepřeji být spojován s místní polopravdátory, demagogy, zelenobrýlisty a trolly (omlouvám se zbytku a doufám, že se do těchto kategorií nezařadí), ale rád sleduji novinky z oblasti, což majitel zvládá a dobře se to čte na mobilu (je na to formátován, což při mém pracovním zatížení bývá problém, samozřejmě, jakmile to časově stíhám, tak tyto řekněme novinky elektromobility se stejně kvalitní diskusí nečtu a studuji placené zdroje informací a sjetiny z celého světa, které potřebuji ke své práci.

    1. Kdepak, Škodofku tedy potažmo VW k tomu dokopal megaprůser
      Kdepak, Škodofku tedy potažmo VW k tomu dokopal megaprůser s Dízlgejtem a navrch jim Čína dupla na koule, že bez elektroaut už neprodaj ani šroubek. Tak teď se tvářej jak největší elektrobijci a hrdě naplánovali elektrifikaci další 5ti letky :))))
      Ani doprošování německého ministra nepomohlo. Čína si diktuje.

      Dinosauři dělej jen to k čemu jsou donucení.

      Novej Golf už nebude v dízlu.

Napsat komentář