Šéf Volkswagenu se bojí, že koncern dopadne jako Nokia, omezí vývoj vodíkového pohonu

Volkswagen aktuálně loňskými výsledky prodejů potvrdil pozici největší automobilky na světě. Současně si ale jeho šéf Herbert Diess uvědomuje nadcházející nebezpečí.

Herbert Diess se stal šéfem Volkswagenu v dubnu 2018, kdy nahradil Matthiase Müllera
foto: Volkswagen

Podle agentury Reuters vyjádřil Herbert Diess obavu, aby koncern Volkswagen nedopadl podobně, jako před lety finský výrobce mobilních telefonů Nokia.

Ten absolutně nedokázal zachytit trend doby a z pozice největšího výrobce mobilních telefonů na světě se během pouhých pár let poroučel takřka do zapomnění. Diess se obává, že bez zásadních změn by mohlo Volkswagen potkat to samé.

Volkswagen prý proto musí urychlit přeměnu svého byznysu. Chce mimo jiné snižovat náklady a zaměřit se na nové technologie. Jedním z prvních kroků je proto omezení financování vývoje aut na vodík. „Velká otázka zní: jsme dost rychlí?“ táže se Diess.

A dodává, že pokud bude koncern pokračovat dál současnou rychlostí, nebude to stačit. „Éra klasických automobilek je u konce,“ řekl doslova. Volkswagen se podle něj musí lépe zorientovat ve vývoji softwaru, elektroniky a zároveň začít vyrábět spoustu elektrických aut.

Musí také podle Diesse „omezit komplexitu, zvýšit produktivitu a snížit náklady, zejména v Německu“. Kromě snížení financí tekoucích do vodíku také omezí peníze pro svou službu mobility Moia, která měla konkurovat Uberu.

Podle Diesse se koncern také musí zaměřit více na zisk a méně na objem dodaných vozů.

138 Comments on “Šéf Volkswagenu se bojí, že koncern dopadne jako Nokia, omezí vývoj vodíkového pohonu”

  1. vývoje aut na vodík?? neuveritelny, konzerva vo nich snad
    vývoje aut na vodík?? neuveritelny, konzerva vo nich snad dělá ???
    ti by měli prvořadě pořádně kopírovat Tezlu!!! už 2013 ílon poudal že : palivové články jsou kravina!

    http://www.hybrid.cz/elon-musk-palivove-clanky-jsou-kravina

    takže by měli fofrem zřídit konzerví pochčijovnu a ne že si tady bude úřadovat kelnervole česká generální 😉 kdo to kdy viděl soudluzi že ;))))))))))))))

    https://kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/

  2. Problém se naplno projeví až v době,kdy Berlínská Tesla
    Problém se naplno projeví až v době,kdy Berlínská Tesla začne vyrábět M3. V době,kdy začne Tesla vyrábět globální automobil v minimálně 3 fabrikách,se staneme svědky postupného přílivu nejlepších mozků do Tesly.
    Proti Tesle stojí ropáci celého světa a je to paráda být na straně Tesly,protože se to dá přirovnat hokeji ČR proti USA nebo Rusku!
    Jen doufám,že fabrika v které dělám bude dost zajímavá a Tesla o ní projeví zájem,bavilo by mne dělat pro Teslu!!!

      1. To není ani tak přání,spíš možnost vývoje v
        To není ani tak přání,spíš možnost vývoje v případě,že se starý zaběhlý kolos nedokáže včas přeorientovat a také upravit své výdajové položky.
        Tesla je pořád ve střehu a dělá neúnavně na zlepšení kvality i efektivity výroby či samotných produktech.Sama si vyrábí 70% dílů.Odkoupila zajímavé patenty i firmy s ambiciozním programem,pořád přihlašuje své patenty,odlívání rámů – 70 dílů nahradí 1,redukce kabeláže z 1500 na 100 m u TM3,sklo s vylepšením odolnosti k hluku i lepšími izolačními vlastnostmi,nebo obousměrná domácí nabíječka….
        Hlavně se maká na nové baterii!
        Prostě si jdou za cílem a mají na to dostatečnou podporu i slušné výsledky,které je katapultují k dalším cílům!
        Zato automobilky s tradicí výroby o 50 až 60 let starší,mají problém s uvedením alespoň jednoho slušného konkurenta.

      2. lenže to je jeden z možných scenárov udržateľnosti – je
        lenže to je jeden z možných scenárov udržateľnosti – je nemožné aby mal (v budúcnosti) každý jedinec svoje auto.
        takže „budúcnosť“ je v novom modele „hromadnej“ dopravy. od kapsúľ z domu na okraji obce cez vlak kapsúľ k uzlu a veľkokapacitné čosi. a následne spiatočná trasa.
        ja by som rád jazdil MHD, mám ho (aj ficovlak) už zadarmo. lenže – manželka potebuje vozík, do busu nenastúpime pre chýbajúce chodníky, … takže musíme autom a platiť za parkovanie (ak nájdeme miesto). zatiaľ to zachraňujú nákupné strediská, lenže mesto nástojí na spoplatnení aj tam.

        1. Tak to je pak klasická autopůjčovna, kterých fungují už
          Tak to je pak klasická autopůjčovna, kterých fungují už léta mraky, nic nového, ne?* Akorát, že teď tyto služby poskytne přímo automobilka, protože pokud dojde k poklesu prodejů koncovým uživatelům, tak z jejího pohledu je blbost to prodávat zprostředkovatelům, kteří to budou půjčovat na kšeft. Rovnou tu půjčovnu bude provozovat automobilka.

          * Nové je akorát to kolem, dostupnost aut online, lepší služby, flexibilnější, atd. Ale pořád klasická půjčovna.

    1. Carsharing bude vhodný jen pro určitou skupinu obyvatel –
      Carsharing bude vhodný jen pro určitou skupinu obyvatel – singl a bydlící ve městech a to mluvím ještě o autonomním. Pro člověka majícího malé děti je to nesmysl – co s autosedačkou. Pro člověka bydlícího na vesnici je to také nesmysl.
      Také záleží jak bude společnost multikulturní. Pokud bude hodně, tak budou auta špinavá a nikdo je nebude chtít používat. Stačí se projet MHD na západě nebo v USA. Sedačky jsou špinavé, jsou na nic zbytky jídla, lidé si čiští v autobuse zuby a plivají, apod… stejně by se chovali i v carsharingu.

      1. Já jsem nepsal, že se nebudou prodávat nová auta, ale že
        Já jsem nepsal, že se nebudou prodávat nová auta, ale že zisk(!) z carsharingu bude pro automobilku za 10 let větší než z prodeje nových aut. Tím, že vyjmenujete skupiny lidí, kteří jej nebudou za 10 let využívat, na tom nic nezměníte. Carsharingem jezdím již 2 roky, stovky výpůjček a čistota je z 90 % ukázková jak u nového auta a těch 10 % není nic, proč bych se bál nasednout (třeba sem tam zapomenutá flaška od pití ve dveřích).

        1. Také jsem využíval Carsharing v Praze (Car4Way), ale je
          Také jsem využíval Carsharing v Praze (Car4Way), ale je problém, že auto nemám před domem. Někdy potřebuji opravdu rychle někam jet a ne se zdržovat jízdou nebo chůzí 10-15 minut, abych si auto vyzvedl. Čas je cennější. Vím z vlastní zkušenosti, že u nás jsou Carsharingová auta čistá, lidé se k nim chovají slušně. To ale neplatí v Evropě. V Paříži díky tomu carsharing zrušili. Prostě s multikulturalismem je spojená špína, to nezměníte.
          Příklad z LA, ale v Paříži je to stejné:
          https://www.youtube.com/watch?v=pQbETMf5bCo&t=106s

          1. Dobře, tak třeba také nebudete využívat tuhle službu,
            Dobře, tak třeba také nebudete využívat tuhle službu, ale stále to nic nemění na podstatě toho, co jsem napsal.
            V Paříži zkracoval jeden carsharing, stejně jako u nás eMuj, když přišli s elektromobily moc brzy a navíc s totálně ujetým ceníkem, který v průměru vycházel víc než stanovené maximální ceny taxi. Nyní v Paříži fungují jiné, dokonce několik.
            Sledoval jsem nájezdy u Fabií pražského Ajo a vychází mi to přibližně na 30 tisíc km za rok. Když by byl zisk 2 Kč/km (i se započítáním pojištění, přezouvání, čištění…), tak je to 60 tisíc za rok. Takový zisk podle mě automobilka ani na Fabii nemá a s carsharingem může takové auto provozovat klidně 3 roky a pak ho prodat za výrobní náklady. Takže i když vy, maminky s dětmi, všichni na vesnici a dalších celkem klidně 70 % obyvatel nebude carsharing využívat, stejně můžu mít pravdu a ten zisk bude pro automobilku větší.

          2. Popisujete současnou situaci, ale za těch zmíněných 10
            Popisujete současnou situaci, ale za těch zmíněných 10 let to může vypadat tak, že si kliknete v mobilu a přesně na čas vám přijede samořiditelné auto přímo pod nos a po vystoupení se zase samo někam uklidí.

            A co se týče vandalizmu a bezpečnosti, tak už dnešní „sdílená“ jsou zabezpečená daleko lépe než většina soukromých. Mají kameru hlídající prostor uvnitř a často i bezprostřední okolí auta, takže jaké vloupání nebo vandalizmus je okamžitě vidět na dispečinku a pokud to auto nějak poničí nebo znečistí klient, tak víte komu to dát k úhradě.

            To, co se dělo v Paříži, mi zavání kombinací neschopnosti provozovatele auta zabezpečit a cílených útoků konkurence (statisticky příliš velký počet útoků vandalů právě na tato auta).

            1. Za těch 10 to může vypadat naprosto stejně jako doposud.
              Za těch 10 to může vypadat naprosto stejně jako doposud. Tyhle vize o autopilotech v autě mě vždy pobaví, když si uvědomím, co všechno za volantem musím jako člověk řešit.
              O autopilotech v autech se můžeme pomalu začít bavit, až budou plně samořiditelná letadla, kde máte přece jen jednodušší, předvídatelnější a obvykle pravidla dodržující prostředí pro autopilota než u auta.
              Buďme rádi za asistenty řízení, kteří se vylepšují s každou generací auta, ale domnívám se, že my se určitě plného autopilota nedožijeme. I když bych se toho sám velmi rád dožil.

                1. Do 20 let budeme mít vyřešenou jadernou fúzy a tím
                  Do 20 let budeme mít vyřešenou jadernou fúzy a tím neomezený zdroj energie. Tento výrok platí bezezměny už cca 50 let. A taky do toho tečou velké prachy a je velká motivace to vyřešit.

                  Ne každý problém lze vyřešit tím, že ho zasypete penězi.

                2. Porovnáváte jablka a hrušky. Kdybyste situaci sledoval, tak
                  Porovnáváte jablka a hrušky. Kdybyste situaci sledoval, tak víte, jak hrozně daleko už to některých systémů je. Na plné L5 není třeba nic nového vynalézat, je to jen sprostém výpočetním výkonu a odpovídajících senzorech a především ceně celého zařízení. Nejzdlouhavější na tom bude nakonec asi legislativa.

                3. Jo, jako obvykle stačí vyřešit posledních 5-10 procent
                  Jo, jako obvykle stačí vyřešit posledních 5-10 procent problémů a je hotovo. Bohužel stejně jako u jakéhokoliv jiného obtížnějšího problému, vyřešit posledních 5-10% znamená 90-95% objemu práce.

                  Přečtěte si ten článek na Dfense. Volvo a Ford něco ohlásili a od té doby ticho po pěšině. GM plány odpískal, Toyota rovněž, atd. V tom článku to je pěkně celé rozepsané. Realizace L5 zatím není nikde na obzoru.

                4. GM i Ford jsou po krk v jiných problémech a Volvo, pokud
                  GM i Ford jsou po krk v jiných problémech a Volvo, pokud vím, svůj autobus už rok testuje v provozu stejně jako několik menších výrobců, které testují všelijaké mikrobusy a jiná vozítka, byť asi z definice nejde o čisté L5. Já bych si nicméně vsadil spíš na technologické firmy nebo Teslu, která má výhodu obrovské banky telemetrických dat a dělá si z uživatelů pokusné králíky.

                  Kromě toho u L5 vždy bude nějaká míra chybovosti a jde jen o to, kam si tu hranici dáte. Jestli vám stačí 99% nebo 99.999999%. Já bych to považoval za hotové ve chvíli, kdy to méně chybové než člověk, ale je mi jasné, že je to politicky neprůchodné.

                5. https://www.autoforum.cz/predstaveni/jedna-z-nejvetsich-automob
                  https://www.autoforum.cz/predstaveni/jedna-z-nejvetsich-automobilovych-firem-sveta-ukoncila-vyvoj-autopilotu-nepovazuje-to-za-mozne/


                  Jde o společnost Magna, jednoho z největších dodavatelů automobilových komponentů na celém světě. Právě ta oznámila, že ukončuje své partnerství se společností Lyft, v jehož rámci měl vzniknout právě autonomní vůz. I v tomto případě je důvodem fakt, že podle ní je vyvinutí úplného autopilotu utopií, která nemusí nikdy nastat.

                6. Nebo jim prostě došly dotace. Jinak tento týden ohlásily
                  Nebo jim prostě došly dotace. Jinak tento týden ohlásily hned dvě firmy svoje autonomní autobusy.

                7. Výše vložených peněz nemá přímou souvislost s
                  Výše vložených peněz nemá přímou souvislost s úspěchem.
                  Doporučuji přečíst poměrně kritický článek od dfense a v tomto s ním souhlasím:
                  http://j.mp/2uod7np

      2. Mám dojem, že si plete carsharing s moderní bezpobočkovou
        Mám dojem, že si plete carsharing s moderní bezpobočkovou půjčovnou aut. Vůbec se nedivím, stalo se to mnoha lidem, a můžou za to zcela chybně označené služby, které jsou nyní poskytovány kupříkladu v Praze.
        To co v Praze předvádí Re.Volt, Car4way a další… nemá s principem „Carsharing“ nebo li sdílení auta nic moc společného.
        Tyto a jim podobné společnosti provozují v podstatě klasickou autopůjčovnu, jen moderním způsobe místo kanceláře aplikací.

        Carsharing (tedy původní myšlenka sdílení auta), je stav, kdy je omezen a předem znám okruh uživatelů, kteří se shodnout na tom, že si společně pořídí nějaký hmotný majetek. Na jeho pořizovací cenu se složí poměrnými díly (většinou stejnými, ale není to nutnost) a díky poměru těchto podílů pak následně onen hmotný majetek využívají. Stejně tak se následně poměrnými díly dělí o servisní náklady, pojištění apod.
        Vhodnými skupinami pro sdílení jsou například obyvatelé jednoho domu, či jinak navzájem se znající skupiny lidí.

        Každopádně oproti oněm výše zmíněným moderním půjčovnám Vám nikdo nepočítá žádné minuty, kilometry – a auto stojí před domem, ne někde v nějakých výpůjčovacích bodech nebo zónách. Stejně tak nehrozí žádné znečištění či poškozování jinak smýšlejícími skupinami obyvatel, protože ostatní uživatele dobře „osobně“ znáte.

        1. Přesně napsané, souhlasím s vámi. Ty firmy, co půjčují
          Přesně napsané, souhlasím s vámi. Ty firmy, co půjčují auta ve velkém jsou klasické auto půjčovny, akorát je to hrozně cool a moderné nazývat to „carsharing“. Klasická půjčovna s modernějším přístupem a flexibilnější dobou výpůjčky, nic víc.

        2. Jenže takový carsharing, o kterém píšete je také na nic.
          Jenže takový carsharing, o kterém píšete je také na nic. Co když bude auto potřebovat více lidí najednou – takovou situaci Car4way řeší – má hodně aut. Co když budete potřebovat větší auto nebo naopak nějaké malé? Co když se potřebujete dostat z jednoho místa na druhé a zpět se nevracet? Mít auto jen u domu a muset ho tam vrátit je úplně na nic.

          1. My ale souběžně používáme i ty služby „moderních“
            My ale souběžně používáme i ty služby „moderních“ půjčoven. Nerad bych aby to znělo, jako že to je něco špatného. Naopak, i tento způsob jako Anytime, Re.Volt, Car4way je super – jen jsem psal, že je to chybně označováno jako Carsharing, to ale neznamená, že je to špatná služba.
            My používáme k plánování „našeho“ auta elektronický kalendář. A když nastane souběh termínů, tak pokud je to v rámci města využijeme právě možnosti půjčovny, a pokud by to náhodou bylo (a to je výjimečně) na delší období (víkendový výlet atd…) tak to řešíme přes HoppyGo.

            Výše zmíněné ale platí pro situaci, kdy je potřeba auto. Těch situací je čím dál tím méně. Možná Vás překvapí, že realita je obráceně než píšete. Tak jsme si od auta odvykli, že teď je ten kalendář téměř prázdný, a i to sdílené auto už více než polovinu času jen stojí před domem.

            Upřímně, racionálně se zamyslete, kdy naposledy jste opravdu potřeboval auto? K čemu jej vlastně potřebujete? Ono se to zdá, ale je to těžké – vím o čem mluvím, před pár lety jsem si tím prošel. Ještě tak před deseti lety, jsem jej používal dennodenně. A pak jsem si úmyslně začal odvykat. To k čemu jsem jej používal jsem úmyslně zkoušel řešit jinak než autem… a v určitý moment se to zlomilo, a auto jsem v podstatě ve většině případů začal považovat za přítěž. Začalo to věčným čekáním v kolonách a jako teď si vzpomínám, jak poslední hřebíček do rakve byly parkovací zóny.
            Dnes, jezdím kombinací elektrokola a MHD. Od domu na nádraží (3km) na kole, pak 20 minut vlakem, a jsem v centru – co jsem dříve jel 45 minu autem jedu dnes pod půl hodiny, a ještě se k tomu ve vlaku v klidu nasnídám, přečtu si noviny, a po práci si můžu s kolegy / kamarády dát pivo a po cestě domů si přečtu třeba hybrid.cz 🙂 Nákup mi přiveze Košík / Rohlík, na dovolenou létáme, školu mají děti v docházkové vzdálenosti… já fakt nevím, k čemu bych to auto využíval.

            1. Já osobně auto tolik nepotřebuji. Bydlím a pracuji ve
              Já osobně auto tolik nepotřebuji. Bydlím a pracuji ve stejné zóně v Praze. Auto používám, když chci být v práci o 10 minut rychleji, když chci jet na výlet, na návštěvu, něco zařídit jinam než po Praze, když mám objemný a těžký nákup. Mohl bych být bez auta nebo používat carsharing, ale auto mi dává větší volnost a šetří čas. Možná finančně by vyšel lépe carsharing, ale za flexibilitu si rád připlatím.

              1. Místo té volnosti v něm nopak spatřuji kouli u nohy.
                Místo té volnosti v něm nopak spatřuji kouli u nohy. Vidím auto jako nenasytnou kasičku, o kterou se ještě musím starat a bát se kdy mi ji kdo odře nebo ukradne.
                A možná vám v rámci jedné zony vyjde cesta na 10 min, ale to jen v případě, že je volná silnice, a v cíli najdete parkovací místo. Ale nezřídka jsou v Praze samé zácpy (obzvláště, když se magistrát pustí do oprav), a pak na místě ještě hledám 20 minut kam to postavit. Ne děkuji, to fakt ne.

              1. I vy provokatére 🙂 jsem holt línej no. 🙂
                A pokud chcete

                I vy provokatére 🙂 jsem holt línej no. 🙂
                A pokud chcete solidní odpověd, tak je to prosté – nemohu si dovolit přijít do práce spocený. Odpoledne domu občas šlapu, ale ráno se vezu, to přiznávám.
                PS: kéž by to jak JÁ drancuji přírodu, byl ten nejhorší případ v ČR. Kéž by všichni ostatní byli ekologičtější.

            2. Kerosine, zamyslel jsem se a zjistil jsem, že naprosto
              Kerosine, zamyslel jsem se a zjistil jsem, že naprosto nezbytně jsem potřeboval auto dneska ráno, protože jsem jel do práce na čas, kdy u nás z obce vyjíždí druhý autobus. Ten první jede dvě hodiny před tím. Na kole se jet nedalo – led – i tak jsem čekal na křižovatce až jeden cyklista, co si ustlal autu přede mnou pod kola si to posbírá a odšourá se ze silnice – naštěstí se mu nic nestalo

          1. Znám, velmi dobře na vlastní kuži. Radím vytrvat, nedat
            Znám, velmi dobře na vlastní kuži. Radím vytrvat, nedat se. Když jsem začal, byl jsem pro většinu kolegu blázen. Dnes nás na kole jezdí téměř pulka. Vloni nám dokonce vedení udelalo ve vnitrobloku zastřešené stání. Ono se to (sice pomalu), ale mění.

        3. a nakonec chtějí všichni rozvést děti do školy na osmou
          a nakonec chtějí všichni rozvést děti do školy na osmou a vyzvednout je ve čtyři

          jsem staromódní, ale u těchto všech věcí, si hned vzpomenu na „dům ve společné péči“ od Šimka a Grossmanna…
          Jediné co prostě funguje je jasně daný majitel a jasně daná osoba zodpovědná. A samozřejmě pak vznikají třecí plochy, kdy to kdo chce..
          u auta mi přijde fail hned ve chvíli, kdy to budou mít dvě rodiny s dětmi a budou chtít jet obě dvě ve stejnou chvíli na prázdniny..

            1. Něco takového řešíme v rodině – abychom zajistili svozy
              Něco takového řešíme v rodině – abychom zajistili svozy a rozvozy všech dětí (kooperujeme v nejbližší rodině pět dětí – kroužky školy, hlídání atd) v kombinaci s pracovním vytížením a když jsme to hodili na papír – vážně se uvažovalo nad koupením mikrobusu – vyšlo, že je stejně jediná schůdná cesta to operovat několika auty.

              1. Procpak to neslo delat hromadne (i to hlidani, deti se lepe
                Procpak to neslo delat hromadne (i to hlidani, deti se lepe zabavi ve vetsim kolektivu)? Pracuji z domu a jsme rad, kdyz mym detem nekdo prijde na navstevu, protoze maji daleko lepsi napln volneho casu, nez pouze v me (fyzicke) pritomnosti = cumeni na TV.

                1. Protože jsme časově vytížení a nepracujeme z domu…u
                  Protože jsme časově vytížení a nepracujeme z domu…u nás se děti na televizi dívají tak 2x týdně na půl hodiny

                2. No, jak jsem se dozvedel z jineho komentare, u Vas skola /
                  No, jak jsem se dozvedel z jineho komentare, u Vas skola / skolka, funguje do 16:00, tak to si u nas mohu nechat jen zdat, skola u nas zacina v 7:15.
                  Takze v sirsim kruhu znamych / pratel to sdileni cest pro deti a jejich hlidani nevyslo proc? Proc je lepsi pri Vasi vytizenosti, ze se kazdy starate zvlast, nez kdyz byste se stridali u vetsi skupnky deti?

                3. ale já nenapsal, že se každý staráme zvlášť, já
                  ale já nenapsal, že se každý staráme zvlášť, já napsal, že nevyšel mikrobus a jediná schůdná cesta je, to operovat několika auty. Kroužek začíná ve zpravidla ve tři a dítě vám dají ve vzdělávacím zařízení buď do jedné, nebo od tří…takže aby bylo dítě na kroužku ze školy/školky, tak jej musíme vyzvednout v jednu. Rozvézt kroužky, zpět do práce a někdo další musí pak nastoupit a udělat svozy. Takže jsou prostě potřeba auta, co poberou dozadu na sedadla tři dětské sedačky. Většinou to jedno poslední musí stejně operovat někdo jiný. Pokud jsou společné aktivity, tak se stejně musí jet několika auty aspoň dva dospělí… a do mikrobusu by se nevešlo vybavení

                4. Takze u dvou domluvyvsich rodin se stejne musi utrhnout dva
                  Takze u dvou domluvyvsich rodin se stejne musi utrhnout dva lide (kazdy za jednu rodinu), misto aby se z te ctverice utrhl vzdy jeden? Skoda.

                5. Minimálně dva, často i tři, když jsou tam další
                  Minimálně dva, často i tři, když jsou tam další okrajové podmínky (tak jednou za tři týdny, zhruba tak jednou za dva měsíce to prostě nejde a nějaký kroužek prostě není)… a to si nemyslím, že máme něco extrémního, nemáme doma žádné vrcholové sportovní či hudební talenty atd.. tam je to úplně jiná soutěž.. třeba kolega to má řešené tak, že jeden týden řeší kroužky on, druhý týden jeho manželka manželka…jednou za 14 dnů jde v so do práce on a další týden ona

                6. Pred kolegy klobouk dolu, maji moji velkou uctu. Osobne bych
                  Pred kolegy klobouk dolu, maji moji velkou uctu. Osobne bych to resil tak, ze by partnerka mela castecnej uvazek, nebo by vubec nechodila do prace i pro souhlas s Vami, ze je neekologicke zbytecne vydelavat penize a lepsi je se uskromnit.

                7. Musí být práce na částečný úvazek. Nebo aspoň
                  Musí být práce na částečný úvazek. Nebo aspoň částečně řešitelná přes Home office – na to se v ČR, ale ještě moc nehraje. Tím vůbec netrvdím, že by min částečný Home office u řady lidí nešel a mimochodem taky by se tím nějaké ty emise ušetřily..ono vlézt do auta, sednout k počítači, vlézt do auta se dá mnohdy omezit na sednout k počítači…
                  Paradoxní je, že nejkomplikovaněji se řeší kroužky ne zábavové, ale vzdělávací, jako např. cizí jazyky.. protože samozřejmě jazykovky od pěti dál už chtějí mít místa pro lidi, co se učí jazyky po práci.

            1. No, to než bude, tak bude děti tak velké, že si to z
              No, to než bude, tak bude děti tak velké, že si to z velké části objezdí sami…teď je to v pozici, že na kroužcích i ve škole se musí dítě předat a musí dítě vyzvednout a to jsou tam nahlášení lidé, kteří dítě vyzvednout smí.. pochybuju, že to auto tam dojde, zazvoní, ohlásí se a přebere dítě…

            2. Nektere deti vyzaduji i hlidani a to nejspis to plne autonomni
              Nektere deti vyzaduji i hlidani a to nejspis to plne autonomni auto nezvladne, pokud to nebude transformers.
              Ja tak nejak doufam, ze zase tak vzdalena ne, ze 10 deseti (toto jsem tu psal pred dvema lety Realistovi, takze do osmi) let by to mohlo byt tecnologicky provozuschopne (netvrdim, ze financne pro vsechny a ze legislativa bude hotova).

          1. V které obci není ZŠ či SŠ dostupná pomocí veřejné
            V které obci není ZŠ či SŠ dostupná pomocí veřejné dopravy? Leckdy v pěším dosahu. Psal jste o svém staromilství a citoval Šimka s Grossmannem takže si troufám odhadnout, že jste jako já předmileniální ročník. Nevím jakou máte zkušenost vy, ale nevzpomínám si, že by mne, nebo spolužáky kdy nekdo vozil do školy autem. Normálně jsem dojížděl autobusem, a rozhodně mě neubylo. Vubec nevím, kde se vzala tahle stupidní moda vozit děti pár km ( a leckdy docházkovou vzdálenost) autem.

            Souhru termínu potřeby auta (což upřímně nastává párkrát za rok) řeší HoppyGO. Rozhodně se vyplatí násobně víc, než VLASTNIT další auto.

            1. V te nasi obci neni ZS, MS, obchod, kostel hospoda 🙂 Do
              V te nasi obci neni ZS, MS, obchod, kostel hospoda 🙂 Do vedlejsi ze ZS a MS je to sice pouhe 2 km, ale bez chodniku a obcas projede Tatraktor s docela velkym navesem a silnice neni zrovna nejsirsi. Sedmileteho syna bez problemu poslu samotneho autobusem, ale dceru ne, ta ma tri roky a je zabrzdena po tatovi, takze jeste neumi mluvit a desne se stydi. Je po tatovi tak moc, ze se neumi jeste ani sama oblict a vyslict. A navic autobus jede v nestastnou dobu, kdy by mela dcera ve skolce bud pred obedem, nebo uprostred spani, nebo uz by byla skolka zavrena. U soly se to lepe kryje (deti v druzine uz nespi). No a jeste takova drobnost. Autem me ty 4 km vyjdou na cca 1,2 Kc, v autobuse s eplati za jednu cestu (2 km): dite 2 Kc, dospely 9 Kc. HoppyGO tady nenajdu (okres Trebic) 🙂

              1. Tak už silně zabíháme pryč od tématu elektromobility,
                Tak už silně zabíháme pryč od tématu elektromobility, ale jak to popisujete zauvažoval bych nad podnikatelským plánem:
                Otevřel bych si u Vás ve vsi malo-hospodu (8 až 10 míst, jedena pípa), jejíž součástí by byla prodejna základních potřeb (tip večerka) otvírací dobu bych měl od 17ti hod, protože od rána do 16:45 by tam byla dětská skupina, pro předškolní děti (co logicky nemohou sami chodit 4km do školky ve vedlejší vsi – též bych tříletou dceru samotnou nepustil). Na takový provoz stačí dva až tři lidé, aby byla zástupnost pro případ dovolených, nebo nemoci.
                A na dětskou skupinu dostanete dotaci.
                Ale to jsem jen narychlo zauvažoval, jestli tam u Vás náhodou nežijí tři nezaměstnaní, nebo tři co to mají daleko na dojíždění do práce a nebo je ta práce štve, ale nic lepšího nemohli sehnat.

                A nebo alternativně, kupte devítimístnou dodávku, a nabídněte každé ráno osmi lidem spolujízdu na nějaké to přestupiště busů.

                Rozhodně si myslím, že by šlo vymyslet jak v celoobecním měřítku eliminovat tak 75 % individuálních jízd, a z toho plyne tak o 30 %
                méně aut ve vsi.

                PS: v malé obci snad znáte své komunální politiky osobně ne? Tak buď jim jděte domu vynadat, proč není chodník, a nebo se příště nechte zvolit starostou a ten chodník udělejte. Určitě nejste jediný, komu v obci chybí.

                1. Jste hodny, ze chcete pomoci a vymyslite alternativy, ale
                  Jste hodny, ze chcete pomoci a vymyslite alternativy, ale mistni to tu zvladaji. Je tu 6 rodiny s malymi detmi (50 obyvatel celkem), z toho 3 mame tak male dite, jedni maji druhe ale jeste mensi, tak starsiho (3 roky) syna do skolky neposila (klidne bych jej odvazel a vyzvedaval), druzi berou dceru (5 let) cestou do prace (jinam, kde bydli prarodice). Ostatni deti to zvladaji autobusem.

                  Tak obecni kychunku s pipou tu mame, ale vyuziva se vyjimecne (carodejnice, zdobeni stromku, Silvestr, schuze hasicu a oslavy narozenin), na denni schazeni uz tu nikdo nikdo zvykly neni, jeste trubci posedavaji vecer u jednech v garazi a v nedelu se schazime u kamarada. Kdyz tu pred zavedenim EET tu jedna duchodkyne drzela obchod, tak uz tam chodilo stejne jen par lidi a to pro pecivo. Kdyz se naucite, tak nepotrebujete nakupvat denne, nam bohate staci jednou za 14 dni nebo i ridceji (nejen pecivo mame v mrazaku). Nezamestnanej v produktivnim veku tu snad ani neni.

                  Od pristiho roku by se mel zavest integrovany system Vysociny (asi 20 let pote, co je v Brne ci Praze), takze az pak bude dopravni uzel ve vedlejsi vesnici. Bohuzel uz lidi, kteri jezdi autem, do HD nenacpou, to by musela byt zdarma a i tehdy by jela pulka tech, co jedou autem. Pokud jedu v rozumnou dobu spravnym smerem, volam kaosce, ze ji vezmu.

                  Dobre, hnedle si pred zrcadlem vynadam – jsem zastupitel vedlejsi obce, pod kterou spadame. Je obrovsky poblem z ni k nam dovest vodu, vedeni ma stat 4 miliony, nedokazu si predstavit stavet chodnik do obce na druhou stranu kvuli dvema detem. Na to obec s rozpoctem 2,3 milionu opravdu nema. Navic vsichni jsme v zastupitelstvu neuvolneni, takze se resi jen to nejnutnejsi (a ze te zbytecne byrokracie je jak maku). Jinak po vsi chodniky nemame, byly by tu zbytecne, mame totiz odjakziva obchvat, takz emistni silnice je opravdu jen pro mistni s minimalnim provozem. A starostou urcite nikdy nebudu, je to naprosto nevdecna prace, protoze vzdy vse delate spatne, dlouho nebo vubec 🙂 Navic se chci ve volnem case venovat rodine nebo baraku a polim, ne sedet nad obecnim emailem a zarizovat ruzne vykazy pro statni spravnu.

                  PS: Dnes jste nejel do Ostrovacic jak pred mesicem?

                2. Ne ne dnes ne, je to sice ještě daleko, ale dnes byla u nás
                  Ne ne dnes ne, je to sice ještě daleko, ale dnes byla u nás první organizační porada kvuli Ampéru.

                3. taký podnikateľský nápad na slovensku pre mnohých
                  taký podnikateľský nápad na slovensku pre mnohých skončil krachom. po počiatočnom rozbehu sa podnik nedal rozvíjať a končil „na úbytě“.

                4. Asi si místní nevážili toho, že mají obchod pod nosem, a
                  Asi si místní nevážili toho, že mají obchod pod nosem, a raději si jeli koupit rohlíky o korunu levněji do hypermarketu.
                  Ano znám.
                  A teď mi řekněte, Vám to připadá normální? Jezdit někam autem nakupovat, abych na celém nákupu ušetřil sotva stovku? A jak to v tom místě řeší důchodci??? jo to zenitáři neřeší??? a uvědomují si, že za pár desítek let budou těmi důchodci oni?

                5. normálne ako normálne.
                  okraj krajského mesta, jedna

                  normálne ako normálne.
                  okraj krajského mesta, jedna jednota/pramen a jeden privatizovaný/navrátený obchod. v susedných uliciach. o ulicu ďalej nový … takže málo kupujúcich – podstatná časť zamestnaných/pracujúcich odchádza ráno preč, mhd nefunkčné, tak autami a pri strediskách majú neplatené parkovanie. tie pôvodné dva obchody sa nejak držia, lenže tie čo sa pokúšajú preraziť nemôžu ísť dlho pod cenu.
                  ideológia reklamy nás učí, že starí/dôchodci sú iba tí dnešní a vymierajú vekom/chorobami a noví nikdy nepribudnú, ostanú večne mladí (smrť jej/im svedčí)!
                  ešte moji rovesníci stárnu, ale o pár rokov mladší to nepripúšťajú. na desať metrov vidím „mladicu“, podídem bližšie a to rašpľa (záseky na povrchu pretreté gitom a prestriekané).

            2. Ale ano máte pravdu je u nás dostupná ZŠ a dokonce
              Ale ano máte pravdu je u nás dostupná ZŠ a dokonce pěšky, akorát tam nedojdete, jelikož politici všech parlamentních stran tu dvacet let slibují chodníky a zatímco se doprava ztrojnásobila, chodníky nejsou.
              Takže rozvoz dětí HD u nás vypadá následovně:
              Jede bus v 7 – máme to na něj 300m
              ujedeme 1,5 km – 7:03 vystupujeme
              přestupujeme na spoj, co jezdí 1x 20 min a jede v 7:20, abychom ujeli dva km a vystoupili v – 7:40 je dítě předáno do školy (ranní družina tu neexistuje a chtějí aby děti byly ve škole mezi 7:40 a 7:50)
              další bus jede v 8:00
              jedeme zpět a tentokrát asi 3 km, vystupujeme a nastupujeme na další spoj, kterým pojedeme – hurá dva km – čekání dalších deset minut – celé dva km a už to máme do školky jenom 300 m 😀 – v půl deváté stojím na zastávce do práce a čeká mě hurá – půl hodiny cesty a s jedním dalším přestupem.
              Nebo vezmu auto v 7:35 odjíždím od baráku v 7:40 je dítě u školy v 7:55 je druhé dítě ve školce a vyrážím do práce, kde jsem před 8:15 – ráno můžou všichni spát o 45 minut déle a v práci jsem o dalších 45 minut déle. V téhle situaci je auto nutností, s ním je to operace na půl hodinky.
              Z dětství, když nám ujela za školy dvojka, tak jsme hezky šly pěkně pěškobudem 6 km domů, pokud nás někdo nesvezl – další bude jela čtyrka, pak to vylepšili a jednou za 14 dnů jezdila dvojka a jednou čtyřka…co jezdilo vždycky byla šestka, nebo si nás prostě vyzvedli rodiče cestou z práce…
              SŠ byla buď intr nebo ráno pětkou, co vozila lidi do fabriky na šestou

              A jasně rozvoz na koníčky se v dětství nekonal, jazyky se doháněly pak na VŠ, fotbal se hrál všude na každém plácku (dneska už to jde snad jedině na organizovaných hřištích), na kolo se nás rodiče nebáli pustit, protože skoro nic nejezdilo, šikovné ruce byly doma v každé dílně a oblíbený dárek ke všemu bylo několik slepovacích modelů.. odborné přednášky zastalo v něčem abíčko v dalším svět motorů, amaro….zrovna z pohledu koníčku jsme na tom byli mnohem mnohem lépe, než naši potomci..bohužel 🙁

              ale máte pravdu, tohle je příměstský extrém a v dětství podhůrský extrém…v panelákistánu je vše v dochodné vzdálenosti a stejně tam kde kdo vozí děti kolem bloku autem

    2. Mám kamaráda – velkého příznivce car sharingu. Pořád mi
      Mám kamaráda – velkého příznivce car sharingu. Pořád mi vypráví, jak je to super, jak je to úžasné, že nevlastní auto a když chce, tak si ho za pár korun z komunity půjčí, že ho to vůbec neomezuje atd…
      Na každou akci, kam jedeme napřed obvolá všechny, co tam jedou, jestli by mu nevzali batožinu, že přijedou s rodinou HD, když mu to nevyjde, tak si jde půjčit auto k rodičům, na řadě akcí už vůbec nebyl, protože se k nikomu do auta nevešel, HD tam nejela a rodiče mu auto nepůjčili…. asi v praxi ten car sharing tak super není..

      1. Tak je příznivcem nebo není? Buď je a půjčí si jedno z
        Tak je příznivcem nebo není? Buď je a půjčí si jedno z asi tisícovky volných aut (Car4Way+Ajo+Anytime+Autonapůl+HoppyGo+…) a nebo není a jede MHD či s autem rodičů. Nějak nechápu ten problém.
        Největší potíž co jsem já zažil za poslední rok, že jsem musel k autu 3 stanice tramvají, ale teď už jich je zase o něco víc a z 99 % do 10 minut pěšky.

  3. Pokud nepřijdou s Passatem electric, který handikep designu,
    Pokud nepřijdou s Passatem electric, který handikep designu, techniky a neexistenci supercharger alternativy bude vyvažovat lepší cenou než model 3/Y, případně lepším dojezdem, nemají šanci a můžou celé VW přejmenovat na Nokia.

  4. No, jestli se (jako inovativní málo-úspěšníci) zaměří
    No, jestli se (jako inovativní málo-úspěšníci) zaměří jen na zisk a vytvoří zase mastodonta typu Audi E-tron, mají ve finále se ziskem opravdu peška…
    Chtělo by to něco zcela nového. Třeba elektromobil s rozšířeným dojezdem ale zcela jinak. Ano, to už tu bylo (, že?, málo úspěšný I3_REX). Manažeři, kolik z vás jezdí denně pouze elektromobilem? Znáte úskalí této problematiky? Pravděpodobně ne, jinak by ta auta musela vypadat zcela jinak.

    Jenže kdyby to byl elektromobil typu Octavia s el. dojezdem 100/300km a malým a lehkým spalovacím motorem s výrazně menším výkonem a větší účinností, mohla by Octávka přežít. To by ale technika vozu musela vypadat úplně jinak, než ta dnešní. Do takové předělávky se ale nikomu nechce. Konkurovat inovacím a kosmickým řešením ze Silicon Walley není snadné. Navíc teď, když už jim ten Sandy Munro prozradil jak udělat to „BODY“ tak, aby si geometrie všímaví neměli důvod stěžovat.

    Jestli nedopadnou jako Nokia závisí hlavně na tom, zda dokážou přemýšlet jinak a pak znovu a znovu a znovu…
    Bude ID3 novodobá Lumia?

    PS: Ten rozdíl v použitelnosti jednotlivých vozů (resp. EV) může způsobit nejen rychlost čerpání energie, ale i taková „blbost“ jakou je síť disponibilních stanic s energií na páteřních komunikacích či jiné služby, které dnes nepotřebujeme a neznáme. Na konci éry dostavníků taky formani ztráceli práci a zanikaly zájezdní hostince.

        1. Tak to nevim, jestli by se jim pak nezajidalo chodit do tak
          Tak to nevim, jestli by se jim pak nezajidalo chodit do tak „nudné“ práce na autech, která by zase tak moc „in“ v porovnání s Teslou nebyla.

          Potkal jsem se s konstruktérem aut, který pracuje pro firmu nabízející úpravy a zlepšováky automobilkám. Překvapilo mě, že u mnoha technických věcí jsme se co do nutnosti a praktičnosti úprav či systému shodli. On mne ale ubezpečil, že řada mnou navrhovaných úprav či zlepšováků byla v různých formách již diskutována. Ze strany manažerů je řada dobrých nápadů/věcí u EV či hybridů rovnou „strategicky“ či „designově“ neprůchozí. Třeba ty čudlíky na seřízení větrání A DOTYový obrazovky bez ovládání hlasem.

        2. Nevím proč zrovna teslu, zrovna megatablet není to, co bych
          Nevím proč zrovna teslu, zrovna megatablet není to, co bych v autě požadoval.
          Podle mě by to chtělo střídat konkurenční vozy a vzít si z nich to nejlepší.
          Mě třeba neskutečně u IONu vytáče ten systém přepínání dálkovych světel. Tomu kdo to navrhl na**at na ruce a nepustit ho tejden k vodě 😀

          1. Ten tablet bude brzy ve vsech autech. Tak asi budete muset
            Ten tablet bude brzy ve vsech autech. Tak asi budete muset jezdit busem. Prepinani dalkovych u Ionu je uplne v pohode. Takove prepinani ma delsi historii nez to druhe. Nekdo ma asi pevne zadratovane kognitivni funkce a zmena je nemozna.

              1. Prepinani z jednoho do druheho stavu (dalkove nebo potkavaci)
                Prepinani z jednoho do druheho stavu (dalkove nebo potkavaci) se ridi pritazenim packy vzdy k sobe. A u jinych aut packa dopredu->dalkove, dozadu->potkavaci. Pana v komentari nade mnou to zrejme vytaci natolik, ze tim je cele auto pro nej spatne. Mam jak Iona, tak Teslu ktera ma dopredu-dozadu a no problem. Clovek musi byt flexibilni a nekdo asi ani prepinani svetel nezvlada.

                1. A když chci jen zablikat, tak musím pro probliknutí 2x
                  A když chci jen zablikat, tak musím pro probliknutí 2x zatáhnout k sobě?

                2. Samozrejme ze konstrukteri nejsou uplny telata a je tam takovy
                  Samozrejme ze konstrukteri nejsou uplny telata a je tam takovy predkontakt jako u blinkru. Kdyz neprekonam urcity odpor, tak se to nezaaretuje. Takze lehce k sobe a svetla probliknou. Jako u blinkru, lehce vychylit a blinkr blikne. U novejsich dokonce 3x, tak je totiz predpis. Minimalne 3x blikat pri zmene smeru.

                3. Jo, už chápu, díky za info. Mám pocit, že stejný princip
                  Jo, už chápu, díky za info. Mám pocit, že stejný princip fungování jsem měl u Priusu.
                  Mimochodem, když už zmiňujete ten 3x problik u blinkrů, na to není asi žádný předpis či norma. Nebo jinak minimálně BMW, Audi i Škoda to porušují (osobní zkušenost z domova – mohu nastavit v menu, zda bude 3xblik na ťuknutí nebo ne a u Audi (musím se podívat do garáže pro jistotu) si mohu i navolit počet probliknutí blinkrů).

                4. Máte pravdu, 3x blikat není předpis. Pochází to z jednoho
                  Máte pravdu, 3x blikat není předpis. Pochází to z jednoho úrazu v DE. Soud tenkrát rozhodl, že se musí jednoznačně dát na vedomi, že řidič chce změnit směr. Automobilky to přijaly jako výzvu a zavedly tzv. komfortní blikani, pri tuknuti 3x.

                5. Tak na vědomí změny směru by mělo stačit i jedno
                  Tak na vědomí změny směru by mělo stačit i jedno bliknutí. Přece si nebudeme myslet, že když řidič blikne jen jednou nebo dvakrát, tak si jen tak dělá srandu a nemyslí to vážně. 🙂
                  Já to mám v autech vypnutý, protože někdy jen objíždím nějakou díru při silnici a nechci trojblikem dávat najevo, že opravdu chci odbočovat. Takže využiji i jednoblik či dvojblik podle situace.

                6. Jedno bliknutí se dá přehlídnout, např. když se řidič
                  Jedno bliknutí se dá přehlídnout, např. když se řidič vzadu zrovna kouknul do zrcátka.

                7. Dá. Proto také jedno bliknutí beru jen když lehce něco
                  Dá. Proto také jedno bliknutí beru jen když lehce něco objíždím (např. kanál na kraji silnici) a vím, že pro toho za mnou to nic neznamená, jen ho informuji.
                  Nebo třeba když za výjezdem z kruháče je křižovatka, tak jedním bliknutím na výjezdu dám najevo, že jen vyjíždím, když blikám více, tak dávám najevo, že za výjezdem z kruháče budu i odbočovat doprava.

                8. Je radost jezdit za autem, které si jednou blikne a pak hned
                  Je radost jezdit za autem, které si jednou blikne a pak hned hodí myšku.

                9. Souhlasím. Pokud vyloženě hodláte udělat myšku, tak to
                  Souhlasím. Pokud vyloženě hodláte udělat myšku, tak to není na jedno bliknutí.

                10. Taky mám přepínání dálkové/ tlumené v letitém
                  Taky mám přepínání dálkové/ tlumené v letitém Renaultu přitažením k sobě a připadá mi to pohodlnější, než to škodovácké. Ale když sednu do služebního, jsem zvyklý po druhém přepnutí, tak nevím, kde je problém… Nakonec i ostřik zadního okna se liší, Renault jej má otočením páčky (od sebe a proti pružině).

                11. Takto to má třeba i Volvo, zvyknout se na to dá, v pohodě.
                  Takto to má třeba i Volvo, zvyknout se na to dá, v pohodě. Ono to není jenom toto, odlišností je víc a člověk nemůže být jako Rainman, že je na něco zvyklý a když je to jinak, tak je hotový 🙂

                  Ale dnes už stejně funguje většinou automatika na světla včetně dálkových, má to i levný Hyundai i30 a je to pohodlné, člověk pak na to nemusí vůbec šahat.

                  Tesla 3 nemá automatiku na dálková světla? A nebo dnes jsou super ty matrix světla, kde to odstíní jenom tu část, ve které je protijedoucí auto, jinak to svítí naplno. Už se to dostává i do obyčejnějších aut jako Octávka a pod.

                12. Tesla 3 ma automaticke prepinani svetel, ale kdyz v dalce
                  Tesla 3 ma automaticke prepinani svetel, ale kdyz v dalce prede mnou jede auto, tak neprepne. Led svetla jsou hodne silna a tak to prepinam casteji rucne. Jsem lidumil.

                13. Jo, nedavnou zamnou jela škodovka. Neustále mi to blikalo do
                  Jo, nedavnou zamnou jela škodovka. Neustále mi to blikalo do zrcátek podle toho jestli sem se zrovna malinko schoval za nějakou překážkou. Fakt nádhera.
                  Stejně tak jako to dálkové přepne až když mi to nejdřív posvítí do xichtu, pokud se auto vynoří přes horizont či ze zatáčky.
                  Normální člověk to vypne dříve, když vidí že tam něco jede. Automatika ne.

                  Z těhle všech asistentů se s řidičů postupně stanou tupci co už ani nezvládnou kroutit volantem (viz povinný asistent hlídání jízdy v pruhu) a budou se vším spoléhat na automatiku.

                14. jj to je naprd. Problikávat tydle kokoty at vidí jak
                  jj to je naprd. Problikávat tydle kokoty at vidí jak nepříjemný ty jejich studený led/lejzry sou a jakou kraksnou si vozí prdel, vytrubuju je co to dá

                15. no to není lidumilství ale samozřejmost!!! dyž si vozíš
                  no to není lidumilství ale samozřejmost!!! dyž si vozíš prdel fkáře kterou výroce z jakýhokoli důvodu zpizdil, zodpovídáš na silnici za chyby tý káry TY a nikoli výrobce 😉 Nejdřív si ztlum světla až pak si můžeš u výrobce stěžovat 🙂 jinak dostaneš samozřejmě blikačku dálkovýho od protijedoucího doksichtu a jesi to nestačí můžeme rovnou jezdit na dálkový permanentně i s mlhovkama 😉

                  Nejlepší a nejpříjemnější pro oči na silnici je klasický nažloutlý světlo z dokonalých žárovek H7. Když Kreténi výrobci včetně tezly používají debilní bílý studený světlo z xenony, led nedejbože lejzry, nemůže se majitel takový kraksny divit, že oslněný řidič v protisměru mu bude naprosto legálně blikat do ksichtu dálkovými právem OKO za OKO, ZUB za ZUB ;))

                  Jelikož ti debilní výrobci světel mají homologaci at už uplacenou nebo legal, není tudíž dle zákona možné oslnujícího protijedoucího legálně taranovat a hodit chybu na něho že oslnil. Proto oslnující musí ztlumit svoje debilní světlomety nebo jinak taky dostane dálkáč do ksichu aby pocítil jak příjemně se na silnici se svou kraksnou chová 🙂

                  PS: a může být ještě rád když to bude žlutým oku přirozeným světlem H7 :)))))

                16. „When you let it dry the problem appears again, its a fake
                  „When you let it dry the problem appears again, its a fake solution.“

                17. no tak pak už zbývá jedině růčofůčo soudluzi
                  no tak pak už zbývá jedině růčofůčo soudluzi kartáčkem s pastou nejlépe značkovou „kualitní“ sígoš elplex lakašit s nějakým tím brusným bordelem ;)))))

                  https://www.youtube.com/watch?v=8oTzQHDFais

                18. Kdo by se s tím sr…, nechal jsem si to udělat za 1000
                  Kdo by se s tím sr…, nechal jsem si to udělat za 1000 vyleštění obou světel, vypadají jako nové.

                19. moje řeč!!!… ikdýžžž ještě lepší je koupit rovnou
                  moje řeč!!!… ikdýžžž ještě lepší je koupit rovnou nový poctivě skleněný repliky od našich kamarádů ze SVOBODNY CINY Tajvanu za 1.500 ;)) PS: a zároven je tím podpořit 😉

                20. A kdo ted podpori Tchajwan navstevou z CR, kdyz nam Cinane
                  A kdo ted podpori Tchajwan navstevou z CR, kdyz nam Cinane sejmuli Kuberu?

                21. no hele do toho zas tak nevidim ale každopádně hulil jak
                  no hele do toho zas tak nevidim ale každopádně hulil jak voživot 😉

                22. Pisu o autu prede mnou a jeste hodne vzdalenem. Nejak by to
                  Pisu o autu prede mnou a jeste hodne vzdalenem. Nejak by to chtelo naucit se cist normalni cestinu. Ta hatlamatla kterou pouzivate vam nici jedinou sedou bunku ktera jeste funguje.

                23. hlavně klid a nohu fteple 😉 psal sem to universálně všem
                  hlavně klid a nohu fteple 😉 psal sem to universálně všem řidičům se studenýma neseřízenýma do ksichtu svítícíma světlama at už jezdí fóbijí nebo tezlou 😉

                24. Jasně, stará dobrá halogenka 🙂 Měl jsem H7, xenony a
                  Jasně, stará dobrá halogenka 🙂 Měl jsem H7, xenony a teď LED. Jednoznačně LED jsou nejlepší. Seřízení sklonu se děje automaticky, to už je u xenonů, dle zatížení auta. Takže je podstatně větší šance, že mě oslní někdo s klasikou než s xenonem nebo LED.

                25. úžas a na jakým základě to auto jako ty světla teda
                  úžas a na jakým základě to auto jako ty světla teda automaticky seřizuje?? potkal jsem spoustu nabušených nových „seřízených automatik“ na silnici a jak se za jízdy houpou i tak problikává to světlo do očí a jelikož to není už únosný světlo H7 ale nepříjemný studený LED nedá se to už tolerovat 😉

                26. Kdyz mate halogeny, tak vase zornice jsou hodne roztazene
                  Kdyz mate halogeny, tak vase zornice jsou hodne roztazene abyste v tom umiracku neco videl. Led dava nadherne svetlo, ale vase oko potrebuje cas zornici zatahnout. Proto vas led oslepi. Kdyz byste mel take led, zornice by byla mene roztazena a protijedouci led by vas tolik neoslnil. Kazda nova svetelna technologie potrapi ridice s predchozi technologii. Verte, drive takto hubovali ridici na ty hnusne ostre halogeny.

                27. nesmysl, pokud jsou světla H7 udelany dobře sviti a je
                  nesmysl, pokud jsou světla H7 udelany dobře sviti a je vidět. A co není vidět má řešit termokamera a pokročilý asistenty, nikoli laciný náhražky jako pitomý studený xenon/led/laser pro socku 😉

                  PS: to vis nesedíme ve stíhačce tak vrchnost chce s povlem v autopopelnicích zas jen vyjebat, když je to len ten přemnožený druh…;) A proto se musíme domluvit dřív než se vystřílíme :))))))

                  https://www.youtube.com/watch?v=cJN2lxDY8pE

                28. No vida ze umite i cesky. Aspon to nemusim nechat prekladat.
                  No vida ze umite i cesky. Aspon to nemusim nechat prekladat. Davam vam 100 bodu na libovolne stupnici. Bravo.

                29. no hlavně at mas seřizený ty ledky jesi tě v tesle někdy
                  no hlavně at mas seřizený ty ledky jesi tě v tesle někdy potkam 😉

                30. Když se zhoupne, oslní tě i halogen, je to jedno. Tomu
                  Když se zhoupne, oslní tě i halogen, je to jedno. Tomu nezabrání ani správné seřízení. A seřídit xenony nebo LED je uživatelsky jednodušší, to je celé.

                  A samozrejme, viditelnost ve tmě je podstatně lepší u xenonu nebo LED, to je taky jasně, mohu to srovnat.

                31. Mě to přepíná i když je auto daleko přede mnou, až se
                  Mě to přepíná i když je auto daleko přede mnou, až se mi naopak zdá, že ten systém je příliš opatrný. Problém je někdy na dálnici, když je mezi pruhy nějaká zeleň. Zapnou se dálkáče (pokud tedy nikdo nejede přede nou), oproti jedoucí osobáky jsou v pohodě, ale občas to oslní kamioňáka, jak sedí výš, tak blikne a automatika to vypne.

                32. Japonsky Lexus? Japonci jsou zrejme vic ohleduplni nez
                  Japonsky Lexus? Japonci jsou zrejme vic ohleduplni nez Americane. Japonec se ukloni a American tasi Colt. Ted nevim co udela Cech.

                33. Jasně, není to na sto y, ale myslím, že minimálně tak
                  Jasně, není to na sto y, ale myslím, že minimálně tak dobře jako bych to dělal já, jenom víc opatrně. Proto to využívám a zvykl jsem si na to pohodlí.

                34. Mě to vytáčí z toho důvodu, že pokud chci probliknout,
                  Mě to vytáčí z toho důvodu, že pokud chci probliknout, tak většinou to skončí zapnutím dálkových. Většinou se problikává v nějaké situaci, kdy nemá řidič úplně tak čas soustředit se na jemnou mechaniku přepínače, aby jí náhodou nezaaretoval.

                  Pak pokud mi vyjede auto, které jede na tlumené a já o něm dopředu nevím, tak abych mu ztlumil dákové musím páčku přítáhnout k sobě a pustít. Pak teprve dálkové zhasnou.
                  Kdežto v normálním autě jen přitáhnu páčku k sobě a dálkové zhasnou.
                  Je tam drobný rozdíl así 0,5 vteřiny kdy onomu protijedoucímu autu stívím déle dálkovejma do xichtu úplně zbytečně jen kvůli nutnosti konstruktéra odlišit se od ostatních automobilek a vymyslet něco extra.

                  Stejně tak nesmysl v podobě stěřačů. U subaru mám jeden cyklus setření přitažením. U IONu je to páčkou nahoru. Takže pokud mám zapnutý cyklovač a ohodí mě kamion sprškou vody, musím rychlé setření řešit stiskem ostřikovače.

                  Prostě jsou nějaké ovládací prvky, které už myslím byly dohnané k dokonalosti a není potřeba se je snažit vylepšovat.

                  Pokud to tak má více aut, tak už se nedivím, že po výjezdu ze zatáčky trvá některým autům tak dlouho, než vypnou dálkový.

                35. Takhle to ma spousta aut (treba i muj citroen c4 – jednou k
                  Takhle to ma spousta aut (treba i muj citroen c4 – jednou k sobe – zaplne dalkove, podruhe k sobe – vypne dalkove), pokud k sobe nedam na doraz, tak to je na probliknuti….. neprijde mi ze by jeden nebo druhy zpsuob (ten mame v toyote) by nejak zasadne lepsi nebo horsi…

  5. OFF: statistika nejprodávanějších aut (celosvětově) za
    OFF: statistika nejprodávanějších aut (celosvětově) za rok 2019:
    https://focus2move.com/world-best-selling-car/

    Dost mě překvapilo, že v první destíce jsou hned 3 mega Pickupy kterým chce Elon sebrat zákazníky…
    2. Ford F-series více než 1.000.000ks
    7. RAM Pick-up 731.000ks
    10. Chevrolet Silverado 644.000ks

    Jinak
    v první desítce jsou 3x Toyota :
    1. Corolla
    3. RAV 4
    8. Camry

    Nejlepší VW : 6. Tiguan
    Dále pak třeba
    30. VW Passat
    33. Skoda Octavia

    1. V prípade VW vlastní 20%ný podiel Spolkový štát Dolné
      V prípade VW vlastní 20%ný podiel Spolkový štát Dolné Sasko
      17% vlastní Katar
      31% vlastní Porsche (ale zároveň VW vlastní 52% podiel v Porsche) tomu veľmi nerozumiem.
      Takže VW má dosť dobrú šancu aby ho ropáci nebrzdili, si myslím.
      Oproti tomu Toyota je jasne ropácka, preto vodík za každú cenu. Dúfam, že na to dojedou.
      https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/vlastnici-automobilek.A170924_164142_automoto_taj

      1. Niedersachsen, teda Dolni Sasko vlastni navic tzv zlatou
        Niedersachsen, teda Dolni Sasko vlastni navic tzv zlatou akcii. Ta opravnuje k jakemukoliv vetu nezavisle na akciovem podilu. To jen pro zajimavost. Ale take je treba vzit v potaz zastupce fondu a zastupce drobnych akcionaru. Fondy s EV moc nekamaradi. Jejich zajem je dividenda na konte, ne cisty vzduch.

              1. Ale nalejvání peněz není zárukou naprosto ničeho, teda
                Ale nalejvání peněz není zárukou naprosto ničeho, teda kromě šance na prohloubení problémů a ztrát.
                Šancí na úspěch jsou hmatatelný výsledky a činy, kdy místo proklamací o penězích a kolik milionů EV kdy dodají, aspoň rozjedou stavbu továrny a řeknou tady postavíme tolik a tolik Gigatováren na tolik a tolik GWh baterek a hned to začne nabývat obrysy. Zatím jenom přezbrojili Cvikov a zbytek jsou jen píár kecy a powerpoint prezentace a halda problémů kolem etronu, Taycanu, iD3, které zrovna neomráčí progresem v parametrech a hašteření s dodavateli baterek, kteří total nestíhaj což ví kdejakej diskuter na zapadlé elektro webůku už několik let.
                Hele to je málo, je to jen tvoje zbožná víra že obří automobilka nalitím spousty peněz prostě nějak zafunguje a vypadne z ní hora kloudných EV vozítek co budou aspoň trochu tak dobrý jako konkurence. To je ovšem přistup na úrovní naivity místního Tomáše v magickou moc velkých značek vyprdnout úžasný produkt vždy a všude.

                Jediný co se u nich blíží realitě jsou řeči jejich CEO o tom že můžou dopadnout jako Nokie, ale to je to co slyšet nechceme. My chceme slyšet dobré parametry, chytré funkce a dobré nápady, které se postupně realizují. Ale i to je na 2. největší automobilku světa stále málo. Měli by konkureci předhánět či rovnou omráčit a ne jen dohánět tak kde byla před sedmi lety. Sorry jako.

      2. Podíl Porsche si můžete klidně škrtnout , protože VW
        Podíl Porsche si můžete klidně škrtnout , protože VW vlastní Porsche , takže každý kdo vlastní VW vlastní i Porsche. Největším vlastníkem po vámi vyjmenovaných jsou pak fondy u nichž se nedá zjistit kdo je vlastně vlastní , ale velmi pravděpodobně z velké části opět ropáci a pak jsou drobní akcionáři , kteří nerozhodují nic. Ono by to i blbě vypadalo kdyby tam bylo 20 % Dolní Sasko 25% Katar , by někdo mohl začít říkat Katarská automobilka VW . Proto je tam asi také ta zlatá akcie, když pustili většinu. Jinak Dolní Sasko tedy politici , tam bych tak čekal nějaké apartmánky někde v Dubaji, ale mohu jim křivdit. Chování VW posledních 10 let spíše ukazuje, že je to automobilka ovládaná ropnou klikou.

            1. No zly jazyky tvrdi, ze zadne EV neni ziskove. Automobilky
              No zly jazyky tvrdi, ze zadne EV neni ziskove. Automobilky tvrdi, ze spalovak je ziskovy. Pokud banky pozaduji ziskovost, budou logicky preferovat ve svem portfoliu vyrobu ICE aut. Az ziskovost EV bude prevysovat ziskovost ICE aut, pak se nazor banky obrati.

Napsat komentář