Sdílení re.volt nabízí v Praze elektroskútry Super Soco CUx

redakce - 08 Srpen 2019

Na přelomu července a srpna do metropole přiletělo 50 energických sršňů - eletroskútrů Super Soco CUx. Jsou v provozu v rámci služby sdílení vozidel re.volt.Zcela nová část flotily se vymezuje z jasně žlutého konceptu odstíny červené, šedé, bílé a hnědé. Vzhled skútrů je tím zajímavější a autoři textů je budou moci lépe rozeznat.

Zcela nová část flotily se vymezuje z jasně žlutého konceptu odstíny červené, šedé, bílé a hnědé. Vzhled skútrů je tím zajímavější a autoři textů je budou moci lépe rozeznat.
foto: re.volt

Před dvěma měsíci carsharingový starup re.volt obohatil svou žlutou flotilu o designové elektromotorky, nyní přijíždí s novinkou v podobě skútrů.

"Jsme re.volt a chceme sebe i své zákazníky bavit neškodnou revoltou. Naše služba je pro lidi a proto se nám zalíbil nápad do designu motorek zakomponovat nejrůznější vzkazy a vtipy. Na našich sociálních sítích jsme proto sdíleli kreativní výzvu, aby lidé posílali své nápady o délce 6-8 slov. Nejlepší z nich jsme potom vybrali a umístili je na polep skútru,” představil nový design CEO společnosti Pavel Kuchta.

Vídat proto můžete např. skútry úsměvné: "I když jedu pomalu, každou zácpu projedu,” vyzdvyhující vlastnosti re.volt: "Nečekejte na čoud, jedu na el. proud,” i nabádající k opatrné jízdě: "Motorka se musí řídit hlavou, ne řídítkama”.

Zcela nová část flotily se vymezuje z jasně žlutého konceptu odstíny červené, šedé, bílé a hnědé. Vzhled skútrů je tím zajímavější a autoři textů je budou moci lépe rozeznat. Jejich maximální rychlost je 45 km/h., dojezdová vzdálenost 80 km a minuta provozu stojí 5 Kč.

Vybaveny jsou držáky na mobil společně s dvěma helmami. Pozor ovšem na maximální nosnost skútrů, která je 150 kg. K jejich řízení stačí řidičský průkaz sk. B. a instalovaná aplikace re.volt verze nejméně 1.2.13.

Vzhledem k přibývajícímu množství cizinců žijících v ČR a zahraničních osob všeobecně re.volt mění podmínky sdílení vozového parku s lidmi z cizích zemí. Do nedávné doby validoval pouze cizince s trvalým pobytem v ČR, to se však letos o prázdninách změnilo.

Motorky a skútry mohou nyní bez omezení používat všichni ze zemí . Žlutá autíčka jsou k dispozici stále pouze cizincům s trvalým pobytem v ČR. Je nutné však upozornit, že mobilní aplikace zůstává prozatím pouze v českém jazyce.

Uživatelé nemohou sdílená vozítka využívat bez instalace aplikace re.volt. Její aktuální podoba je vždy dostupná na App Store a Google Play.

Tým startupu se tento software snaží neustále zlepšovat, protože i na něm stojí uživatelský zážitek. Opět propracovanější verze obohacená o nové funkce bude k dispozici od poloviny srpna.

re.volt usiluje o to být ekonomickým, dostupným a také přátelským projektem sdílené dopravy. Jako jediná služba svého druhu v Česku je čistě elektro a narozdíl od konkurence poskytuje kromě automobilů také motocykly a skútry.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Řekněte mi proč to nemůže jezdit alespoň reálných 60 (ideálně 85), abyste nemuseli neustále vymetat rozbité krajnice, zapadlé kanály a klepat se strachy, které z předjíždějících vozidel vás natlačí na svodidla? Nemluvě o tom, že s tím nesmíte legálně ani na vnitřní "okruh", protože je to silnice pro motorová vozidla a tuším ani do tunelů, takže budete muset vymetat uličky plné chodců, kostky, tramvajové koleje a čuchat smrad z kolon na magistrále a plést se do cesty rychleji jedoucím vozidlům. Cílem sharingu by ale měl být přesně pravý opak, ne?

A nechci slyšet, že je to problém. Na řízení stačí pořád Bčko a koupit kontainer vhodných homologovaných modelů kategorie L3 z Číny jako základ nebude o moc dražší než stávající L1.

Mozem potvrdit, ze skuter L1 je vo vecsich mestach nebezpecny na jazdenie presne tak ako pise ctirad. Kupil som taky L1 elektroskuter, lebo pred 12-timi rokmi lepsie este neboli. Teraz mam uz 4 roky L3 a to je ovela bezpecnejsie a hlavne zabavnejsie jazdenie.
Moj je trosku potunovany, ze da 100km/h a plna akceleracia cca (10kW) hrozi preklznutim nielen za mokra, ale aj na zebrach a podobnych plochach.

Na bezpecnu jazdu po mestach treba cca 6kW spicku, 4kW trvale a maximalku cca 70km/h. Na obchvaty taketo skutre nepatria, nie je to bezpecne a ani zabavne.
Pre poziciavanie treba samozrejme obmedzit vykon pri rozbehu elektronikou aby bolo jazdenie bezpecne aj pre neznaleho.

Psal jsem vnitřní okruh, což konkrétně v Praze znamená od napojení na vnější okruh přes Barrandovský most, Jižní spojku až po sjezdy za Černým mostem a další a podobné trasy, kde je 70-80km/h a samozřejmě tunelový komplex a navazující silnici až po Letňany. Vnější okruh, respektive jeho existující část, je v podstatě dálnice, kde je vesměs 130km/h, tam to chce opravdu něco, co jede minimálně 90 a spíš víc, aby člověk držel krok alespoň s (ne)předpisově jedoucími kamiony a ještě tam měl nějakou rezervu. Tzn 8kW a víc a vhodně "namotaný" motor.

Obrázek uživatele Kuk

Jezdit se skůtrem do tunelu je pěknej humus protože tam jsou kromě koncentrovanech jedů z exhalací i megakoncentrace karcinogeního prachu z vejfuků a z brzd.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Druhá varianta je strávit 2x tak dlouho kličkováním v popojíždějící koloně, což taky není kdoví co. V autě na tom taky nejste o moc, pokud tam nemáte hepa filtr jak TMX :-D
Kromě toho zrovna Strahovský tunel a Blanka jsou poměrně slušně odvětrávané.

No kdzy vidim jakz je rozdil v cene treba mezi NIU M+ a NIU NGT (dojezd cca stejny, jeden je 45 km/h druhy nejakych 75 km/h ale stoji dvojnasobek), tak mam obavu ze skutr na 85km/h nebude stat stejne...

skutr samozrejme bez vetsich problemu pojede mnohem vice, je to otazka ciste legislativni, mival jsem Derbi GP1 50 (vykon tusim nejak 3kW), technicky mohl jen 45, v realu bez uprav dal bezproblemu 90 dle GPS tak jak jsem ho koupil (mival jsem tou dobou prez 90 kilo), po upravach variatoru a vyfuku dal dle GPS 115km/h (vtipnej bil digitalni rychlometr koncici na 99), a kdys jsem ho polozil a rozsvihal o strom, tak jsem zkusil prestavbu na elektro (cca 10 let zpet) tak s dojezdem okolo 50km a maximalkou okolo 100km, prestavba me svepomoci a kamaradu stala cca 35-40 tisic (puvodni benzinak GP1 me stal prez 80 tisic + cca 10 tehdejsi tuning varoatoru a vyfuku + nejake doplnky na odlehceni)

U elektra bez možnosti řadit je to holt složitější, protože maximální rychlost není daná výkonem, ale napětím a kv konstantou motoru.

3kW rozhodně nestačí na rychlost skútra 90km/h. Lepší 2T 50ky (což ta Derbi je) je nicméně možné poladit na výkon 10-15 koní a pak to kolem 100km/h pojede, ovšem za cenu spotřeby a životnosti.

Pro představu mám skútr Runner ST 200 co vypadá jak trochu větší 50ka o výkonu 14,5kW a výrobce tvrdí že jede po rovině 120km/h a nekecá. Rekord mám 140km/h, ale na dálnici z prudkého kopce.

Obecně pro rychlost po rovině 100km/h je potřeba výkon 8-10kW v případě motoru s variátorem. U čistě elektropohonu bude stači výkon o 20-25% menší, protože variátor má značné ztráty.

Bavme se o nákupních cenách přímo u výrobce (Čína), kde vám to při odběru nijak závratného počtu kusů, nakonfigurují jak chcete a daleko větší roli tam bude hrát, jaký si tam poručíte motor, regulátor, baterku nebo nabíječku, než jaký k tomu dostanete papír. Kromě toho by mne nepřekvapilo, kdyby si tam provozovatel sharingu nebo nějaký jeho partner udělal značné úpravy nad rámec toho minima nutného k půjčování, aby měl jistotu, že se to po prvních pár zapůjčeních nerozsype.

Využívá to někdo? Vidím těch motorek hodně parkovat v centru, jet jsem neviděl ani jednu.

Podmínky vypadají zajímavě. Jen v půjčené helmě bych fakt jezdit nechtěl.

Nabízejí i možnost zakoupit a dát skutr následně k pronájmu. Očekávaný zisk 4tis před zdaněním, to ovšem není nic moc. Nikde jsem se nedočetl jak to je v případě poškození motocyklu a jak člověk prokáže že ho zase v pořádku vrátil.

---

85tis km s Teslou model S

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

4000 Kč zisk myšleno za měsíc? To je podle mě blbost i teď v létě, natož pak někdy v podzimním počasí nebo když mrzne. Půjčují se daleko méně než carsharingový auta. Když si máte vybrat 5 Kč/min. Yaris hybrid od Anytime nebo skútr od re.volt, tak je volba asi jasná. Registraci mám a chci to v nejbližší době zkusit, ale jen na pár minut pro srandu, na pravidelné používání je to nesmysl.
Při vrácení se vyfotí přes aplikaci, což vám ale o poškození nic neřekne, pokud ho někdo fakt fest nenaboural. Jakékoli oděrky pak zákazník může vždycky svést na to, že to udělal někdo jiný až po vrácení a nic mu nedokážete.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Naprostý souhlas. Taky chci vyzkoušet, ale Anytime u mne vítězí, otázkou je jak dlouho udrží stávající ceny. Ale o moc dráž to taky nemá smysl, to je pak levnější zavolat si Uber.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Anytime nemůže jít s cenou výš, 6 Kč/min. má Car4Way za větší Fabii, takže vyrovnání cen by jim přineslo jen velký odliv zákazníků ke konkurenci.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Ano, píšou za měsíc. Dokonce něco přes 4000.

Za to info o poškození díky.

---

85tis km s Teslou model S

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Tak to je vtipné. 5 Kč/min., tedy 4,1 Kč bez DPH, re.Volt si vezme tak 30 %, tedy zbude 2,9 Kč/min. Pro výdělek 4000 před zdaněním je tedy potřeba 1380 minut, tedy více než 3/4 hodiny čisté jízdy denně. A to s těmi riziky co píšete, nutnost platit nadstandardní pojištění, které je v případě sdílení mnohem dražší a pravidelnou kontrolou, údržbou a servisem. Pro re.Volt samozřejmě výhodné a bez rizika, pro majitele skútru jen starosti a nejistota jestli nebude spíš v mínusu.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil