Samsung dává ruce pryč od palivových článků

Jihokorejský výrobce baterií Samsung SDI se zbavuje všech ztrátových divizí. Jednou z nich je i ta zaměřená na vývoj a výrobu palivových článků.

Na aktuálním autosalonu v Pekingu společnost Samsung SDI taktéž prezentovala své výkonné baterie pro elektroauta
foto: Samsung SDI

Společnost Samsung SDI patří mezi desítku největších výrobců baterií pro elektromobily. První je dnes Panasonic, zejména díky spojenectví s Tesla.

Samsung SDI, vyrábějící podobný objem jako další jihokorejských gigant LG Chem, si ale postupně také získává stále lepší pozice. Dodává například baterie pro elektromobily BMW a vyvíjí výkonné baterie pro dojezd 600 km.

K nejnovějšímu okleštění některých aktivit mluvčí Samsung SDI řekl: „Firma se rozhodla opustit projekty spojené s palivovými články, protože vyhlídky nejsou dobré.“

Vybavení spojené s vývojem a výrobou palivových článků proto bude prodávat a tyto příjmy investuje raději do jádrového byznysu, kterým je také vývoj baterií.

Tuto oblast čekají i další velké investice, protože firma se do roku 2020 chce stát největším dodavatelem baterií na světě.

tisková zpráva

12 Comments on “Samsung dává ruce pryč od palivových článků”

  1. Řekl bych, že toto
    Řekl bych, že toto rozhodnutí neznamená, že je technologie palivových článků špatná. Spíše to chápu tak, že firma nechce konkurovat sama sobě, případně dotovat technologii, která v současné době není ještě zralá.
    Je také možné, že se jim podařil tak výrazný pokrok ve vývoji akumulátorů, že palivové články ztratily svoji hlavní výhodu, kterou je vyšší hustota energie v přepočtu na na objem a hmotnost palivového článku oproti baterii. Pokud se ukáže, že se dá výrazně zrychlit i nabíjení při zachování životnosti, budou se palivové články v automobilové dopravě prosazovat opravdu těžko.

  2. Před týdnem se na tiskové
    Před týdnem se na tiskové konferenci klanělo japonské představenstvo Mitsubishi v hluboké omluvě a respektu zákazníkům za falšování spotřeb exotických pidivozítek.

    Uvidíme za pár let tuto fotku u Toyoty za její „vizionářství“ ve vodíku a za designové zpreznění řady Prius a prokaučovaný náskok v bateriových hybridech?

        1. Japonci jsou na omluvy
          Japonci jsou na omluvy vůbec experti, jestli si vybavujete omluvu kterou předvedl Ryutaro Nonomura před dvěma lety, ta stála zato.

          Samozřejmě je otázka kolik takových podvodů se poadří ještě najít. Myslím že to nebude dlouho trvat a uslyšíme to ještě od nejedné značky, myslím je otázka, jak budou reagovat dále, co budeou dělat, je jasné že se smyčka kolem jejich podovodů utahuje. Možná by se i nic nedělo, ale přijde mi trochu jakoby od podovdu VW se začaly jednotlivé značky snažit najít u konkurence něco špatného, což je samozřejmě z pohledu zákazníka dobře.

          Kdoví co za tím vším je, teď se nejspíš ukáže, jestli měli stoupenci konspiračních teorií pravdu nebo ne.

Napsat komentář