Autosalon Detroit 2016: Samsung SDI má baterie pro dojezd 600 km

Jihokorejský LG Chem dnes dodává baterie pro většinu světových automobilek. Na autosalonu v Detroitu chce i konkurenční Samsung SDI ukázat, že má co nabídnout.

Bateriové články Samsung SDI na autosalonu Detroit 2016 (NAIAS)
foto: Samsung SDI

Samsung SDI prezentoval své nové bateriové články už na autosalonu ve Frankfurtu 2015. Ačkoliv je snadno šlo označit za „nejhezší“, získat mezi automobilkami zákazníky se, zdá se, zatím příliš nedaří.

A to i navzdory kapacitám 28 Ah, 37 Ah, 60 Ah a 94 Ah. Na autosalonu v Detroitu jsou k vidění i dva další bateriové články se zatím neznámou (pravděpodobně ještě vyšší) kapacitou.

Tyto nejnovější prototypy článků Samsung SDI by měly umožnit vyrábě baterie elektromobilů s dojezdem až 600 km na jedno nabití. Současná generace článků přitom zvládá max. 500 km.

Zatímco LG Chem dnes dodává baterie pro značky , (Focus EV), , (, ), , , , (Volt, Spark EV, Bolt), Volvo (V60 Plug-in Hybrid) i , Samsung SDI počítá mezi zákazníky zatím jen BMW (i3), Audi (Audi e-tron Quattro) a Fiat (500e). Při výrobě elektromobilu Chevrolet Bolt navíc GM a LG Chem spolupracují mnohem víc.

auto bateriové články Samsung SDI na autosalonu Detroit 2016 NAIAS

foto: Samsung SDI

A není divu. Podle zástupců Samsung SDI začne firma vyrábět články pro dojezd 500 km až během roku 2017. Ty větší dokonce ještě později. Takhle si nejspíš moc zákazníků nenajde, když v LG Chem jsou údajně už dnes připraveni dodávat baterie pro dojezd 480 km.

Kromě li-ion baterií ukázal Samsung SDI na detroitském autosalonu také nové LVS baterie, tedy takové, které by mohly nahradit olověné baterie nejen v elektromobilech. Jsou o pětinu až třetinu lehčí a menší proti běžnému „olovu“.

tisková zpráva

48 Comments on “Autosalon Detroit 2016: Samsung SDI má baterie pro dojezd 600 km”

  1. Asi by tam bylo potřeba
    Asi by tam bylo potřeba ošetřit to nabíjení v závislosti na teplotě omezovat proud. Nejdřív míň a pak víc. Pokud by se na ní startovalo, tak si myslím, by se hodně rychle vnitřně ohřála. Pokud by se to mělo vyhřívat externě, trvalo by to strašnou dobu, než se prohřeje uvnitř. Já když chci mít v zimě dřív plnou rekuperaci, tak na to taky pár krát šlápnu a je to hned.

  2. Nechápu od čeho je to
    Nechápu od čeho je to dovozeno: …má baterie pro dojezd 600 km…

    To je vztaženo na určitý objem nebo hmotnost? Je na to nějaký etalon? Přece když jich tam dám 2x tolik, tak mám dojezd 1200km. Sice budou vážit 2x tolik, zabírat dvojnásobek prostoru a budou za dvojnásobnou cenu ale ten dojezd to mít bude. Přece taky záleží do čeho to dám.

    Jde zase jenom nesmyslné marketingové plácání.

  3. Přesně tak.
    Mě by se ten

    Přesně tak.

    Mě by se ten Leaf i líbil, ale bez těch všech blbostí co nepotřebuju.. couvací kamery, vyhřívaný volant a podobný ptákoviny. Všechno ven. Skateboardový systém pro baterie ala Tesla a jednoduchý auto nahoru. 100-150 koní a to přece musí ujet 500-700 km jako prd. Netahat žádnou váhu navíc. Klíďo tenký gumy jako má bavorák. Nepotřebuju machrovat.. stačí jezdit. Slušně se dostat z A do B.

                1. ale jede dobře
                  ale jede dobře 😉

                  youtube.com/watch?v=5SwsmNRw_bY

      1. cim uzsi pneu, tim lip to na
        cim uzsi pneu, tim lip to na vode a snehu bude drzet, ostatne skoukni si nekdy jake pneu obouvaj na snehove erzety v rally, krom teda toho ze maji hreby, tak maji pneu take uzke, aby se jim nestalo ze by auto klouzalo, ale spise aby se ro snehu borilo a tim melo nejaky grip, u vody zase cim sirsi pneu, tim vetsi pravdepodobnost aquaplaningu, aneb uzsi pneu a tezsi auto maji vetsi sanci ze se aquaplaningu „vyhnou“

        1. no to pravě že se
          no to pravě že se všeobecně vypráví ano. Ale RZety ve Finsku s tím nikdo lítat nebude a na běžný ježdění mam odzkoušené že se zadnim náhonem je daleko lepší a jistější 205/60/R15 než o 2cm užší 185 😉 A na ještě tenčích 165 co má BMW i3 bych rozhodně nejel, jistota gripu je jistota 😉
          80% v zimě absolvovaných silnic běžný řidič stejnak jede na VYSOLENYM ASFALTU 😉

  4. to si prave rikam jiz docela
    to si prave rikam jiz docela dlouho, proc vyrobci i elektromobilu porad cpou do aut klasicke olovene autobaterie, kdys existuji i nahrady v podobe lionek (za silenej priplatek se daji koupit treba do nekterych modelu Porsche), takze chapu ze elektronika auta vali na jinem okruhu a s jinyma parametrama, ale proc tam nedat proste take lionku? Leaf, Golf-E a dlasi elektromobily

    1. Nemyslím si, že u EV by to
      Nemyslím si, že u EV by to mělo smysl. U klasických aut pro startování, obzvláště pro ty se STOP-START by to význam mělo. Ale u EV je ta 12V baterie využívaná minimálně a její životnost bude obrovská. Jakmile je auto aktivováno, jede DC-DC měnič, který baterii nedovolí vybíjet. Dávat tam baterku 6x dražší by nebylo ekonomické.

      1. bylo by to minimalne
        bylo by to minimalne „ekologicke“ , vyroba olovenek je mnohanasobne vetsi svinstvo nez stejne objemna lionka, a kdys us se vyrobci hlasaj jak jsou zero emision a podobne, tak by je tech $100-150 navic za baterku nezabilo, kdy se to vcene elektromobilu schova jako nic, a ani ne v tech objemech v jakych ty elektromobily prodavaj 🙂

          1. To je pravda, ale u toho
            To je pravda, ale u toho olova je šílený ten nepoměr kapacity k množství olova v jedné baterii, nehledě na vysoce agresivní elektrolyt, který při jakémkoli úniku začne žrát skoro vše okolo. Vždyť taková 44Ah startovací baterie má 0,5kWh a váží 12kg, z čehož tak 10 kg bude samotné olovo. To je 5x víc než je lithia ve 24kWh akumulátoru Leafu a ty startovací se ještě mění co pár let.

            V tomto kontextu je vtipné, kolik diskutérů má péči o to, jestli bude na světě dostatek lithia, ale případný nedostatek olova pro startovací baterie nikdy nikdo neřešil.

            1. Ano, s tím nelze, než
              Ano, s tím nelze, než souhlasit. Já jen vyjádřil názor, proč se ještě ty olova dnes používají, aniž bych jim nějak fandil, nebo dokonce nadržoval. Stejně tak jako u olova je nepoměr váha/kapacita, tak nepoměr cena/kapacita bude ten hlavní důvod, proč dnes olovo v této aplikaci vede. Tesla je taky používá a asi to má ten samý důvod. Naopak v aplikaci pro spalovací auta se Stop-start, kde olovo mnohokrát vydrží sotva 1,5roku by se to mohlo klidně používat už dnes a bylo by to i ekonomické.

              1. Mě napadá při použití
                Mě napadá při použití lithia jako startovací baterie i pár potenciálních technických zádrhelů. Třeba už jen co v mrazech, kdy se li-ionky nabíjet nesmí a auto to samozřejmě hned po nastartování začne dělat? Nějak předehřívat a pak teprve startovat? To už samo o sobě je slušná, v podstatě diskvalifikující komplikace. A napadají mě mnohé další, byť technicky řešitelné. U toho olova největší výhoda v tom, že je prakticky blbuvzdorné.

                1. no ano pálíti to, však ne
                  no ano pálíti to, však ne NAdarmo se říká OLOVO-VOLOVO :))

                1. hele NEteče to, Nedolejvam
                  hele NEteče to, Nedolejvam to, Nestaram se o to, Ani nevim že tam je, jen na technicky ob 2roky si vzpomenu když otravujou s dobijenim, 10let drží
                  za 150Kč ji prodam
                  vykupautokatalyzatoru.cz/autobaterie/
                  a koupim novou
                  autobaterie-varta.net/konfigurator/
                  A NEŘEŠIM TO !! :))

                2. Ale ti, co to po vás
                  Ale ti, co to po vás recyklují to musí řešit. To je to, o čem se tady od začátku bavíme.

          2. recyklovat sice celkem
            recyklovat sice celkem „jednoduse“ jde, ale narozdil od velke baterie v elektromobilu za X desitek az set tisic si spousta lidi proste nedela potrebu tu baterku ani odvezt do zberneho dvora nebo ji nechat v servisu, takze tyhle baterky pak lehta nekde lezej a obcas i pustej stavu do zeme protoze lezej na bok

              1. to ze je tam vykupni cena
                to ze je tam vykupni cena drtiva vetsina lidi nevi, ani ja to nevedel 😀 a o vejkendu kdys jsem sli pesi turu okolo Berounky, tak jsem videl „cernou“ skladku kde se vavelo hned nekolik starych olevenych autobaterii 🙁

                ja osobne vozim do sberneho dvora skoro vse, proste vsechno trosku vetsiho co si myslim ze by v kontejneru mohlo vadit a nebo bejt „neekologicke“

                1. To ja baterky s UPS atd.
                  To ja baterky s UPS atd. schranuji, minule jsem dostal ve sběru za plný kufr přes 2.500 A i v mototechně mi minule nabízeli 10% slevu za starou.

                2. tak to ses borec a děláš
                  tak to ses borec a děláš dobře. Jen blazen zlocinec by tu chemii hazel do prikopa když rok co rok vopakujou recyklujte/odevzdavejte a jeste za to platěj 😉 Hele svezl bys mě nekdy TESLOU Dčko jak vypravis ze ji mas, treba na nejaky akci budes ??

                3. No vsak proto to sem taky
                  No vsak proto to sem taky píšu! 😀

        1. Ono těch důvodů může
          Ono těch důvodů může být více.

          třeba že filtruje krátkodobé proudové špičky 12V zařízení (typicky vakuová pumpa a elektrický posilovač řízení). Měnič by na to musel být jinak zbytečně předimenzovaný.

          Další problém bude účinnost samotného měniče naprázdno, když má v podstatě napájet pouze hodiny a centrální zamykání.

          Na druhou stranu v Tesle asi měnič opravdu běží furt, minimálně v prvních verzích i vypnuté auto žralo jak o život.

              1. Presne jak se pise v tom
                Presne jak se pise v tom clanku, o dualchargeru ani zminka 🙂
                Zakladni i rozsireny (o 50%) je natesnany vedle konektoru. Dve nezavisle nabijecky jako v Modelu S uz v Xku nejsou dostupne.

                EDIT: jsem samozrejme rad, ze je ta moznost upgradu aspon o tech 50%, kdyz uz ne o 100% jako u Modelu S.

          1. Legislativní, bezpečností
            Legislativní, bezpečností požadavky – cílem je udržet funkční základní funkce vozu (brzdy, řízení, varovná světla) při výpadku hlavní baterie – redundance
            nicméně vzhledem k tomu, jak se tady řada lidí tváří, že jsou odborníci na všechny aspekty elektromobility a jakmile nemá někdo shodný názor, tak ho kamenují, tak jsem předpokládal, že takové základy se tu sypou z rukávů…

Napsat komentář