Range Rover Sport PHEV: první SUV, které se vyšplhalo k Nebeské bráně

redakce - 13 Únor 2018

Ani závratných 99 zatáček, ani 999 schodů nezabránilo novému Range Roveru Sport PHEV ve zdolání jednoho z nejslavnějších míst Číny.Plug-in hybridní (PHEV) sportovní SUV zdolalo 999 schodů se sklonem 45 stupňů na tzv. Dragon Road.

Plug-in hybridní (PHEV) sportovní SUV zdolalo 999 schodů se sklonem 45 stupňů na tzv. "Dračí stezce".
foto: Jaguar Land Rover

Sportovní SUV kombinující zážehový motor a elektromotor se stalo prvním automobilem na světě, které vyšplhalo po schodech až k přírodnímu skalnímu oblouku Nebeské brány.

Dobrodružství odstartovalo na začátku legendární 11,3 kilometru dlouhé Tianmen Mountain Road (známe jako Dragon Road). Zcela standardní Range Rover Sport P400e se vydal na náročnou trať s jezdcem týmu Panasonic Jaguar Racing Ho-Pin Tungem za volantem a se systémem Terrain Response 2 nastaveným v režimu Dynamic.

Plug-in hybrid Range Rover Sport v Číně

Plug-in hybrid Range Rover Sport v Číně
foto: Jaguar Land Rover

Na vrcholu slavné silnice upravil jezdec šampionátu Formula E nastavení systému Terrain Response pro druhou část této výzvy tak, aby za pomoci výkonného zážehového motoru a elektrické energie zdolal všech 999 schodů se sklonem 45 ° vedoucích k legendární čínské Nebeské bráně.

„Ve své kariéře jsem zažil seriály Formula E i F1, zároveň jsem zvítězil ve 24hodinovém závodu v Le Mans, ale toto byla nepochybně jedna z největších výzev, jaké jsem kdy čelil. Range Rover Sport PHEV si vedl skvěle, když s přehledem zdolal horskou cestu a na závěr lehce vystoupal k Nebeské bráně,“ řekl Ho-Pin Tung.

Range Rover Sport PHEV

Range Rover Sport PHEV
foto: Jaguar Land Rover

Díky nové plug-in hybridní pohonné jednotce zvládne Range Rover Sport ujet s plně nabitými akumulátory v čistě elektrickém režimu až 50 kilometrů. Ho-Pin Tung ovšem naplno využil výkon 300 koní spalovacího motoru a 116 koní elektrického motoru, aby projel silniční část tohoto dobrodružství v co nejkratším čase. Výkonné SUV následně ukázalo své nekompromisní terénní dovednosti, když po schodišti vystoupalo až k přírodnímu skalnímu oblouku.

Dragon Challenge je pro Range Rover Sport nejnovější dobrodružství, kterému předcházelo odhalení verze PHEV. Vůz v anglickém Devonu závodil s dvojnásobnou mistrní světa v plavání na otevřené vodě Keri-anne Paynovou, respektive s atletem a dobrodruhem Rossem Edgley.

Range Rover Sport PHEV

Range Rover Sport PHEV
foto: Jaguar Land Rover

Předchozí kousky zahrnují pokoření rekordu na americkém Pikes Peak, rekordní přejezd oblasti Rub al-Chálí na Arabském poloostrově, kde se nachází největší písečná poušť světa označovaná v překladu jako Pustá končina nebo legendární sjezdovka Inferno ve Švýcarsku s převýšením 2 170 m.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Jezdil jsem na polygonu v Bratislavě s Touaregem stejně těžké a možná i těžší překážky a dal to s prstem v nose. Nejde tu o pohon,to je jen PR, zásadní jsou pneu a ty určitě nebyly standartní. A schodům se urcite nic nestalo.

---

2x Kia Soul EV
BMW i3

Obrázek uživatele honza.t

Znovu napršelo a uschlo
Grand Tour -Clarkson Tesla Model X
https://www.youtube.com/watch?v=8Cdyuq5IC3k

Obrázek uživatele Michelin

Jj. Tváří v tvář dnešním Teslám se už nedá omílat neustále ty řeči o špatném slícování atd.
Vytkl v podstatě jen vysokou cenu a to, že dojezd nesouhlasí s tím co udává výrobce. A ruku na srdce spotřeby spalováků udávané výrobci se často také radikálně liší.
Obzvláště u maloobjemových přeplňovaných benzínů není problém dosáhnout i dvojnásobné spotřeby než udává výrobce...

---

To Tesla dává křídla. 66tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toyota sa má, čo učiť...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toto zvladne aj stary Duster

Pre Toyotu je PR toto-najvacsia automobilka sveta, najspolahlivejsie auta, hybridy kde sa zivotnost aku rata v milionoch cykloch... ...
Ked toto niekto prekona vymenim mojho priusa z roku 2004 kludne aj za ten serbel co vie chodit po schodoch

minimalne co se PR tyce.

Obrázek uživatele Josef

Mě to přijde jako prasárna. Ty schody to určitě pěkně odnesly.

+1

(Skoro) OT: podivejme se o 70 let zpatky - Skoda a Jawa testovaly na Nuselskych schodech v Praze. Kam se ten RR (stylem i rychlosti) hrabe.

https://www.youtube.com/watch?v=D7JZboZh8u4

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na těchto offroadech je smutné, že asi tak 99,9% z nich se do terénu na který jsou určené nikdy nepodívá a místo toho s nima budou pipiny s bohatejma nabíječema jezdit po Praze šopovat do Europarku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

BTW: Toyota by se mohla učit, jak se dělá hezké PR :)
viz jeden z předchozích článků jak u hybridu průměrná flotila 5-ti aut ušetří za 3 nebo 5 let pár desítek tisíc na palivu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechtěl bych to pak couvat dolů.

Zpátky ho pustí na laně, už tam bylo připravené, kdyby se zastavil.

Ale odvaha se mu musí nechat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky mě to napadlo, hned jak dojel nahoru :)).

Jinak auto pěkný. Bohužel absolutně mimo dosah běžného (českého) smrtelníka.

Zvláště když prodejci doporučují si koupit rovnou dvě, jedno stojí pořád v servisu :)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineKariéra EVC Group

Newsletter