První solární silnice světa ve Francii skončila fiaskem

Jan Horčík - 20 Srpen 2019

V prosinci 2016 byla ve Francii otevřela první solární silnice světa Wattway. O tři roky později je jasné, to nebyl příliš dobrý nápad.auto elektromobil Renault Zoe solární silnice Wattway

Pět milionů eur na vybudování testovací solární silnice u malé vesničky Tourouvre v Normandii poskytlo francouzské ministerstvo životního prostředí. O stavbu se postarala společnost Colas. Speciální solární panely byly vyvíjeny pět let a staví na 7mm vrstvě polykrystalického křemíku.
foto: Wattway

Ještě pár měsíců před otevřením první solární cesty si Francie libovala, že brzy postaví na 1000 km takových silnic. Jenže s takovými plány je to zhruba podobné, jako s milionem elektromobilů v Německu do roku 2020. Nikdy se neuskuteční.

Během července francouzský deník Le Monde napsal, že solární silnice je fiasko. Po třech letech je silnice plná děr a prasklin. V roce 2018 musela dokonce být 90metrová část silnice kvůli přílišnému poškození zcela demontována.

Navíc i v tom nejlepším období vyráběla silnice pouze polovinu očekávané produkce. Konstruktéři jaksi zapomněli na fakt, že silnice bude zapadávat listím a jinými nečistotami. Nevzpomněli si ani na to, že ve vesnici a okolí často jezdí traktory.

Náklady na vybudování 1 kilometru solární silnice se vyšplhaly na nemalých 5 milionů eur. Už nápad postavit ji v Normandii, regionu na severu Francie, který slunečním svitem zdaleka neoplývá tolik jako jih, byl rozporuplný.

Zpět na HybridPřidat komentář

Zasse milion zbytečných komentářů. Jako by se to tu zacyklilo. Ano v současné době není elektromobil pro všechny. Ale pro drtivou většinu by i současné technologie stačily být nižší cena. Všichni víme že asi 95% motoristů najezdí za den méně než 100km.
Takže tvrdit tu že elektromobilita je se současnejma technologiema odsouzena ke krachu je ho-odně mimo mísu.
VW dřív či později(možná už příští rok) splní svůj slib a EV s dojezdem 300km bude za cenu dízlu. Bude to trvat, mnoho let, ale přijde doba kdy majitelé spalovacích aut budou něco jako dnes majitelé dvoutaktů.

---

Jan Pavel
FVE 8,8kw + 2kw poly a hybrid.
EV čekatel
Plán e-golf jaro 2020

Pokud tenhle server v něčem vyniká, tak je to počet jedinců co umí předpovídat budoucnost.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Obrázek uživatele Radovan

Ne všichni. Většina v tom už dávno jezdíme. Pro mne je to třeba 6.rokem minulost. Pro spalovače mrtvol dinosaurů, nejlepší věštce budoucnosti, stále slepá cesta.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Protože žijete ve zvláštní bublině, kterou vám mimo jiné umožňuje i typ zaměstnání (nic ve zlém), paušalizovat to, je nesmyslné.
Stačila by změna podmínky na následující - panelák jedenácté patro, nejbližší parkoviště od baráku 50 metrů - dokázal by jste tam fungovat s elektromobilem tak, jako nyní, když na to máte barák s vybaveností? Ani mi prosím neodpovídejte, stačí, když si to promyslíte...

Obrázek uživatele Radovan

Jenže já nepaušalizuji, já elektromobilisty v panelácích znám. A vím, jak to řeší a jak s tím v klidu žijí. Ano, jsou i tací co mají přes ulici ob dva domy rychlonabíječku ČEZu a hned vedle Destination Charger od Tesly i pro ostatní elektroauta. Ale to je právě ta, snad opravdu jediná, výjimka. Jinak mé zaměstnání není o moc jiné než ostatních, co jedou ráno do práce a odpoledne domů. Já ještě občas pojíždím elektromobilem po kraji, jim většinou stojí před firmou. Takže je to otázka dojezdu nebo domluvy zásuvky u zaměstnavatele. Jsou tací, co už nabíjení před vraty nebo za nimi dávno mají. Dokonce v kraji třeba i Hyundai, dokonce o rok dříve, než padlo rozhodnutí v Nošovicích vyrábět Konu.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Přestěhoval jsem se z paneláku do paneláku (barák mě čeká až za pár měsíců).
A i tak funguji... občas to bolí a skřípe, přiznávám.
Nejdřív jsem "plánoval" ob-denní nákupy ve specifických prodejnách s rychlonabíječkami.
To mě brzy přestalo bavit a od té doby jdu zapojit nebo odpojit auto cestou na oběd v práci. Tak 1-2* do týdne, jinak jezdím občas na barák zařizovat bydlení takže 2 hodinky nabíjení a pokryje mi to další dva dny..

Teď už rychlonabíjím jen na dálnici, všechno ostatní jde na pomalo. I nákupy, když je příležitost.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Ano bydlím v rod. domě, tedy dobíjení není problém... nicméně, když jsem se dostal do oblasti, kdy jsem v paneláku žil, tak prostě situace následující - desítky tisíc lidí, nejbližší dobíječka - 3 místa v 5 km vzdáleném hypersuper (po cestě ke krámu min 3 benzínky každá minimálně šest výdejních stojanů).
Když vezmu, že většina lidí z toho sídliště nemá šanci dobíjet v práci a i jen třetina lidí pojede do práce autem - tak mi vychází, že je elektromobilita v dané lokalitě prakticky neaplikovatelná, protože buď budou lidi dělat dobíječkouvé road tripy, nebo stačí 50 elektromobilů denně ke kolapsu nejbližší dobíječky.

Jasně na západ a sever od nás je situace lepší - to je jasný, nicméně zatím v čr a ani na západě si bez domácího nabíjení funkční elektromobilitu představit neumím a to vůbec nemluvím o nákladech, protože jakmile stát kvůli elektromobilitě pocítí výpadek příjmu z daní z nafty a benzínu, tak se postará, aby o ten příjem nepřišel..

Obrázek uživatele Radovan

Řešíte nesmyslně - jako mnoho lidí - tady a teď a problémy jiných. Nemají kde nabíjet, nekoupí si elektromobil. Aktuální průměrné stáří aut v ČR je 14 let. Takže do 2034 se to většiny lidí co dnes koupili spalovák netýká. A to se bavíme jen o +-20% z nich, co si kupují nové auto, zbytek kupují firmy a ty mají kde nabíjet vždy. Podle bazarů lidé navíc kupují auta v rozmezí 200-300 tisíc, často ale levnější. Takže prozatím jim to plní jen ojetá trojčata a velmi staré Leafy. Nic z toho, co popisujete se nekoná a konat nebude. Jsou to jen spekulace a projekce.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

S tempem jakékoli výstavby v ČR to řeším pomalu pozdě - protože když teď se bude řvát, že není infrastruktura, tak se tak kolem roku 2035 začne něco rozumného a systémového dít

Jen říkám že v té "zvláštní bublině" je více lidí, zdá se :)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Je a množství narůstá, protože to technologický pokrok a dlouhodobá konjunktura ekonomiky a tím sílící ekonomická síla obyvatel umožňuje (třeba právě tou stavbou RD). Zatím to prostě mainstream uživatele s průměrnými životními podmínkami v Čr není. A to zanedbáváme neustále spoustu okrajových podmínek, jako práce, sendvičová generace atd.

V te bubline zije asi pulka populace. Panelakovci to maji zatim blbe

Panelakovci si nemuzou pestovat ani rajcata a dalsi zeleninu. Ani vlastni bazen mit nemuzou. Maji to fakt blby.

Obrázek uživatele Kuk

Na lodžii se toho dá pěstovat spousta.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

A urcite se tam da nabijet i EV.

Obrázek uživatele Kuk

Určitě.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

I s vasim panelakem muzete nabijet u verejnych nabijecek. Pocet nabijecek se odviji od poctu EV. Treba v Norsku nebo Holandsku mate nabijecky na kazdem rohu. V Cesku se emobilita prosadi s nejakym zpozdenim oproti vyspelejsim statum. A neni to jen kvuli nizsim prijmum. Velkou roli hraje ceska mentalita. Hlavne zadne novoty. Cim hloupejsi clovek, tim vetsi odpor ke zmenam.

Mě,ale nezajímá, co je v Norsku a Holandsku - mě zajímá, co je v Čr, protože tady bydlím a tady bych to auto provozoval, takže mám na to české peníze a české podmínky.. a ty jsou popravdě žalostné, že by to bylo jak jezdit kdysi na fichtlu, kdy nádrž byla na 100 km a 25 km z toho odebrala cesta na nejbližší benzínku a zpět, pokud nebyl doma plný kanystr benzínu

Vejce nebo slipice? Dokud nebudou lidi kupovat EV nebudou nabijecky a obracene. Tak to musi rozjet majitele RD. Pozdeji se muzete pridat.

Tvoje sebevědomí bych chtěl mít.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Kdysi v hluboke totalite si jeden nejmenovanavy koncernovy podnik postavil drevenou lavku nekolik set metru dlouhou pres firemni dvur. Nikdo ji nepotreboval ani nepouzival. Vlastne to ani nebylo planovane ji opotrebovat pouzivanim. Po 1 az 2 mesicich se rozebrala a drevo se rozdelilo mezi zaslouzile zamestnance. A byly z toho fakt nadherne chaty.

Dneska nejeden podnikatel potřeboval pro své podnikání takové politické krytí, že se musel stát politikem... a nejedna firma se díky tomu krásně rozvíjí

Stejně je neuvěřitelné jak mohla někoho napadnout taková blbost.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Obrázek uživatele Tomáš

To jo.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Tomáš

Kde udelali soudruzi z Francie chybu?

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele M.Krupka

Kdo nic nedělá, nic nepo.ere.
Já myslím, že i dnes dělají soudruzi ve vedoucích místech chyby. A není jich málo.

Obrázek uživatele Radovan

Jak soudruhů, tak chyb. Však on to dělný lid zacáluje.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

o to nejde, jde o "klimatickou nouzi", která má ovládat a ždímat lidi, aby peníze tekly korporacím, což se díky zmanipulovaným fantas klimatickým magorům děje už desítky let a stále se najdou tupouni, co jim na to skočí, proto nám západ zlikvidoval školství, aby se hlavně děcka lépe ovládala a následně fanatizovala až do nacismu, viz mentálně zaostalá Gréta :)

fakta: Vysoké CO2 = více zeleně i dle studie NASA
fakta: 95 % skleník. plynů je pára, zbytek je většina z geotermální činnosti

= jde jen o vyšší zdanění pro korporace zvané "renta" (napojení korporací na státní rozpočty) pro mentálně a psychicky nemocné "elity", které nemají nikdy dost :)

takže naopak, nikdo chybu neudělal, vše jde dle plánů psychicky nerušených "elit", které fungují takto, stejně tak svět:
https://is.gd/8dcDeZ

Obrázek uživatele Tomáš

Nojo. Vsichni ti vedci jsou asi dementi, jen vy vite jak na to, ze. Nejsem zadnej ekofanatik ale ona pravda neni cernobila. Takze misto Zidu a iluminatu mate dneska "elity". Tak to jo.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Anonym123

Nojo. Vsichni ti vedci jsou asi dementi, jen vy vite jak na to

to sa nám to skúma, keď nám ľudia dávajú peniaze!
a len tak na okraj - za vedca dnes už pasujú aj takého, kto "skúma" vplyv chrústov na klimatické zmeny. ešte pred pár rokmi by namiesto pomenovania "vedec" dostal hodnosť "odborníka".

ps - zdôvodnenie lístia a iných nečistôt je hlúpe - lístie a prach sa z cesty "zmetú" prechádzajúcimi autami. môžete to vyskúmať onedlho, jeseň a listopad je onedlho.

Jaký vjedce máš konkrétně na mysli? Ti, co všem lžou a z lidí jako ty si udělali obrovskou švandu díky vzdělanostnímu handikepu? :)

1) "Global warming “hockey stick” data founded on FRAUD… computer models “hacked” to produce warming trend from any data set"

2) V celé historii lidstva se tzv. "mainstream věda" mýlila téměř ve všem, viz Galileo apod. Téměř všechny vynálezy byly od lidí, co šli proti proudu.

To ani historie nepoučí? Ne, nevzdělané nepoučí nic :)

3) Mohl bys aspoň popřít, že ty stovky miliard se už použili na "záchranu klima", přesto je shrábly jen korporace a celkově se vůbec NIC nezměnilo? Nebo máš vůbec oči? :)

4) Takže popíráš svědectví na videu, co jsem poslal, od Ronalda Bernarda? Tedy on lže, takto tedy neovládají lidi typu Kalousek, Telička, Merkelová apod.?

5) Já dal plno faktů, ty jen lžeš. Můžeš alespoň něco, co říkáš, dokázat, nebo jsi jen ubohá loutečka podřadných jelit? :)

6) "No global warming for 17 years 8 months"
https://is.gd/v71Dvd

7) "Brusel: Bursík podepsal miliardy na zelené projekty" 22.12.2007
Co je z toho? Zase nic, tedy opět miliardy západním, psychicky narušeným korporacím :)

8) Ty srovnáváš "elity" s konkrétními výrazy jako žid či iluminát? Když napíšu "nejbohatší", tak to na tvou mentální úroveň bude stačit, to je tě tak snadné oblbnout? :)

Vídíš, že nevíš vůbec nic, měl by ses vzdělat, ať tu nejsi za nevzdělaného, kterého názory nejsou podloženy vůbec NIČÍM, ani jediným faktem, jen vymyty mainstream fake médii :)

Obrázek uživatele Tomáš

:-)

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

směj se, ale oni tímto chtějí zlikvidovat ekonomiku Evropy a obyčejné lidi jako tebe uvrhnout do chaosu a bídy, což se na západě děje: každý rok rekordní množství bezdomovců, klesá vzdělanost, kriminalita, vraždy, mzdové nůžky otevřenější

stále nechápeš s úsměvem Honzy z pohádky? :)

Ještě že máš ty zlé elity a korporace, proti kterým se můžeš vymezovat.

nene, to jen ne příliš vzdělaní lidé to nevidí, tak nemohou být šťastní a jsou nemocnými "elitami" ovládáni k nenávisti a nevzdělané povrchnosti, díky za ukázku :)

btw, stejný názor má i Klaus, i přes své chyby, a mnoho dalších dobrých ekonomů jako je Švihlíková či Šichtařová

ale chápu, že toho moc nevíš ani o nich, proto nedokážeš argumentovat :)

Klaus jako starší? No, to je dobrý vzor :-D :-D

vzor? čí vzor? vidíš, tvůj mozek si dokonce i vymýšlí paranoidní myšlenky... chápání textu musíš mít na velmi velmi nízké úrovni... ty jsi pracovník ČT? :)

A dokonca už aj Shell a Exxon dostali...

https://www.theguardian.com/environment/climate-consensus-97-per-cent/2018/sep/19/shell-and-exxons-secret-1980s-climate-change-warnings

Chudáka "Exxon-a" už dokonca ťahajú po súdoch http://climatecasechart.com/case/people-v-exxon-mobil-corporation/

Tak od začátku špatné rozhodnutí, ve státní správě je to naprosto běžné. Když někdo dostane hezlo k účtu, kde jsou miliardy a nemusím se moc zodpovídat, tak se podle toho chová stejně jako u nás. Spíš by mě zajímalo, jak to celé mělo fungovat.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Tomáš

Jojo, tak to dopada kdyz se rozhoduje o penezich jinych.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

omyl, vše dle plánu z knihy mentálně narušeného Rockefellera:

„Někteří dokonce věří tomu, že jsme součástí tajného spiknutí, které údajně operuje proti zájmům USA, mě a moji rodinu označují za „internacionalisty“ a obviňují nás, že konspirujeme s jinými lidmi po celém světě, abychom vybudovali novou úplnější globální politickou a hospodářskou strukturu – prostě nový svět, chcete-li. Je-li to obžaloba, pak jsem vinen, a jsem na to hrdý.

Jsme vděční listům Washington Post, New York Times, Time Magazíne a dalším velkým publikacím, jejichž předsedové byli přítomni našim setkáním a svůj slib diskrétnosti drželi téměř čtyřicet let. (Foto: Twitter)

Bylo by nemožné, abychom rozvíjeli náš světový plán, kdybychom v těchto letech stáli ve světlech ramp na očích veřejnosti. Ale svět již pokročil a je připraven k pochodu ve směru, který mu bude udávat světová vláda. Nadnárodní vláda intelektuální elity a světových 199 bankéřů má zajisté přednost sebeurčením jakéhokoliv národa, jež bylo praktikováno v uplynulých staletích.“

https://is.gd/bmO8fL

Už otevřeš oči, nebo budeš stále za Honzu? :)

Obrázek uživatele Tomáš

Tak nevim, delate si legraci nebo to opravdu myslite vazne? :-)

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

To si Rockefeller dělal srandu ve své knize i na videu? To jsem si oddechl :-D

Obrázek uživatele Marek_

To je náš kremelský trol jenja, není potřeba ho brát vážně. Občas takto vyleze ze své zemljanky a šíří tady ty svý moudra. Člověk se po ránu alespoň rozveselí :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Tomáš

Jojo. Sama konspiracka.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

na fakta se říká "konspiračka"? Prosím tě, máš vůbec střední školu, že ses ani nenaučil pracovat se zdroji a jen paranoidně vše odmítáš? :)

Tebe učili na střední pracovat se zdroji?

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

co s tím má společnýho Rusko? Ty jsi, hochu, hodně paranoidní, co :)

Obrázek uživatele runner42

Ukázkový výsledek konfrontace ideologie s realitou.

Tzv elektromobilita bude následovat.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele M.Krupka

Tak nám poraďte, jak budeme cestovat, až ta ropa nepoteče mnohem déle.

https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/do-ceska-ropovodem-druzba-netece-zadna-ropa-40281233

Až budou na mořích zadržovat každý tanker s ropou.

https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/zadrzeny-tanker-gibraltar-iran-velka-britanie-pyrenejsky-poloostrov_1908190642_dok

Proč se tu teď tak mohutně cvičí v rámci NATO a projíždějí konvoje armád po celé Evropě?

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/rusko-vs-zbytek-sveta-valka-o-ropu-u-polu-je-tu/r~i:article:479943/

Očekával snad někdo,že ponorkové základny na Krymu odevzdá Rusko bez boje?
Co bude následovat??

Obrázek uživatele runner42

Prosím vás....

Svět není statický, ale dynamický systém, který neustále prochází změnami. Představa, že nějakou jeho část stabilizujete pomoci svatého grálu elektormobility je úplně nesmyslná.

Dneska se bojíte o ropu, zítra se budete bát o lithium, kobalt, platinu... vyměníte jeden prvek systému za jiný a systém se bude vyvíjet jinak, ale tozhodně nemůžete tvrdit, že bude stabilnější.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

lithium, kobal a platina se při provozu auta spálí stejně jako ropa?

Jistěže lithium, kobalt a platina se při provozu BEV pálí. To jen my elektromobilní fanatici šíříme bludy že ne... :-)

Obrázek uživatele M.Krupka

To máte jistě pravdu. Jenže bude snadnější levnější recyklovat staré baterie, než vrtat 30km v zemi a hledat zbytky ropy.
Víte, že veškerá energie na zemi pochází ze slunce? Víte, že cucat ropu ze země a spalovat jí, je stejně krátkodobé řešení jako zdědit dům, a pak v rámci svého pohodlí spálit postupně nábytek, podlahy, okna, střechu...
Jak dlouho to můžete dělat? Takhle nějak se chová naše nepřizpůsobivé etnikum lidí. Vybydlí a odtáhnou dál. Jenže my všichni tak nějak máme tu planetu jen jednu a zatím nemáme kam odtáhnout. Jasně, že elektrická auta nezachrání oteplování zeměkoule. Jenom by se na ulicích mnohem líp dýchalo. A natáhnout dráty na každém domě ze střechy mi přijde mnohem snadnější, než tu energii tahat přes půl světa. A že těch střech nevyužitých máme. Technologie máme, prostor máme, peníze máme, tak proč se stále bráníme?

Precl by mala nasledovat? To je iba vase zbozne prianie. EV je osvedcena zalezitost na rozdiel od solarnych ciest ci chodnikov. Tu islo iba o podojenie fondov bez premyslenia technologie.

Obrázek uživatele runner42

Protože enegetická hustota chemických baterií je fyzikálně omezena a tím je vše dané. Bez ohledu na přání či objem do elektromobility narvaných peněz.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

No a? Aj energeticka hustota benzinu je fyzikalne obmedzena a kde je problem? Na to ze tie LiIon baterie nevedia uchovat tolko energie maju dnesne EV dojazd celkom slusny. Vzdy som tu vravel, ze pouzitelne EV zacina s realnym dojazdom 300km co dnesne EV bohato prevysuju. Cize technologia uz problem nie je. Problem je iba jej zavedenie, ktore bude trvat nejaku dobu.

Btw. co sa tyka narvanych peniazi. Pozrite sa kolko VW rve penazi do EV a kolko do vyvoja defacto nevylepsitelnych spalovacich motorv len aby zvysili ucinnost aspon o 1-2%. Riesia sialene technologie, ktore by robili len problemy a ocakavany vysledok je iba teoreticky.

Obrázek uživatele Tomáš

Presne tak. Tesla Model S ma uz dojezd pres 600km. Kolikrat za rok najedu za den vic nez 600km? Tak 2x. A to kdovi jestli. V ty energeticky hustote uz problem neni, to je celkem jasny. Problem je zatim cena. Ale i ta postupne klesa. Bylo by zajimavy videt nejakou tabulku kolik stala ruzna EV s cenou delenou treba na 1 kWh baterie.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Kuk

Moje spalovací popelnice má dojezd 600 km a nikdy to nikdo neřešil. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele runner42

Enegetická hustota, cena a hmotnost jsou spojené nádoby.
Zcela chybně se problematika elektromobilů zůžuje na dojezd.

Od 80. let nebyl problém postavit elektrobil s lithiovými bateriemi s dojezdem 2000 km.

Dnes stejně jako tehdy bude se čtyřma židlema a švihadlama stát 5 milionů a vážit jako obrněné vozidlo pěchoty.

Za 40 let žádný významný posun.
Je totiž úplně jedno, že se vám podařilo zlepšit jeden parametr, když to je za cenu zhoršení zbylých dvou.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Od 80. let nebyl problém postavit elektrobil s lithiovými bateriemi s dojezdem 2000 km.

ehem... to je... Nie je to klamstvo/nepravda, len odpoveď na to je v štýle "áno, ale..."

* už v tej dobe vyvíjali batérie, ale komerčne sa začali používať až v 90. rokoch. (tuším prvá bola kamera sony)
* v začiatkoch stáli batérie niečo okolo 3200$/kWh. Teraz sú ceny ceny niečo pod 200$/kWh.
* hustota bola pod 100Wh/kg, dnes je cez 200Wh/kg

Takže zase sa nedočkáme odpovede...

To je zajímavá informace.
Není ale dobře že se alespoň přišlo na to kam "přelít" aby z toho vypadlo něco reálně použitelného ?
Tzn, jestli to chápu správně, dle vás hlavní (ne)posun v technologii je v tom že se zkrátil dojezd a zlepšily se druhé dva parametry.

Nevím kde v tom mixu je například rychlost nabíjení a počet cyklů, jen říkám že pokud důraz na jedny parametry zhorší druhé... tak ať, kdo chce 2000km dojezd?
Pokud jde o technologický strop a výměna materiálů a další technologie mají vliv jen na složení mixu "nádob" - pak je to možná smutné ale pro některé využití (a lidi) je to postačující kombinace. Není to masovka, ale lepší než drátem do oka... ne?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Tomáš

runner42 ma dneska extra trolici den. Viz jeho prispevek pod clankem o Porsche Taycan. Sam vi proc Taycan ma prumernou rychlost jako Sandero. :-)

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele runner42

Proč má Taycan ubohou prměrnou rychlost je jasné.
To ho ovšem neomlouvá a na její ubohosti to nic nemění.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Tomáš

No tak jo no.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Tomáš

S prvni radkou souhlasim. Myslim si ale ze elektromobilita nasledovat nebude. Prave naopak.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele runner42

To je váš zcela legitimní názor. Nesouhlasím s ním, ale respektuji vaše právo ho zastávat.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Tomáš

Dik. 100% jistotu samozrejme nemam a ani mit nemuzu. Spis doufam jen ze se podari vyvinout lepsi a rychlonabijeci baterie a srazit ceny.I kdyz to zatim nejak dlouho trva. Spis to bude mozna mix ruznych technologii, nakonec to by bylo asi nejzajimavejsi.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele runner42

Ano, elektromobilita bude reálná, pokud se podaří vyvinout přelomovou technologoii ukládání energie.
Protože ale vývoj není závislý na přání ani není lineárně závislý na objemu investovaných peněz a úsilí, nic takového nelze předpovědět.

A protože stávající stav ukládání energie nedosahuje potřebných techických a ekonomických parametrů, lze bezpečně prohlásit, že elektromobilita ve stávající formě je nevyhnutelně odsouzena ke krachu.

Stejně, jako ten směšný kus fotovoltaické silnice.

Fanatismus ani peníze to nemohou zvrátit.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Jo, přesně tak! Elektrokola dopadla stejně.

Obrázek uživatele Radovan

Jak stejně? Mám ho doma od 2013 už 6 let a pořád OK. Že Vy zase píšete o něčem, o čem vůbec nic nevíte, ale někde jste něco četl nebo zaslechl.....

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Ironie

Říkali na Autoforu.

Elektrokola v Česku zažívají masivní rozmach, už nejsou tou „divnou věcí“ zdroj idnes.cz

Hmm vam nestaci ked ma auto dojazdv viac ako 400km s moznostou dobitia do 30 minut? Ja neviem ale 400km na jeden zatah dava malokto. Ja som rozbity uz po 200 a proste tych 15-20 minut sa musim prejst.

Špatně nastavená ergonomie posedu (kritická bývá poloha nohy vůči plynovému pedálu a sklon a vzdálenost volantu), či špatná technika jízdy. Pokud je dobrá technika a ergonomie, potom po 200 km jízdy nemůže být problém, pokud nejedete na fichtlu nebo s veteránem starším 50 let. V dobře nastaveném autě je 400 km - zvlášť po dálnici co jede "operace na jedno čúrání a to na konci", nedokáží zvládnout jedině děti, prostatici, kafaři a lidi, co neumí pít v pitném režimu, ale chlemtají a nejlépe něco slazeného

Obrázek uživatele Marek_

Přesně tak, souhlas. Delší trasy přes 500 km jezdím pravidelně a nepotřebuji se protahovat každých 200 km. V autě mám vodu, kterou průběžně piju, kvůli tomu nemusím stavět.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Marek_

Jak je vidět dle prodejů elektroaut, tak drtivé většině nevyhovuje. resp. možná by i části vyhovovalo, ale problémem je cena.

Co to máte za auto, že jste po 200 km rozbitý. Já běžně jezdím přes 500 km s jednou zastávkou a někdy i v kuse a rozbitý nejsem. A to už nejsem nejmladší :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Elektromobily mají jenom jedinou opravdovou nevýhodu. A tou je cena. Na trhu a v segmentu, kde se objeví cenově srovnatelný elektromobil, tam se začnou prodeje spalováků propadat. A je jenom otázka času než bude cena elektromobilů srovnatelná i někde v ceně Oktávek a Fábií. Tedy tam, kde budou výrazně nižší provozní náklady větší motivací než v případě luxusních vozů.

Obrázek uživatele Marek_

To s tou cenou není úplně pravda. Ano, pro některé uživatele je problémem už jenom cena a ostatní nevýhody jako je kratší dojezd a dlouhé nabíjení pro ně neznamenají problém. Ale nelze to říct tak, jak jste to napsal vy, že cena je jedinou opravdovou nevýhodou. Tak to opravdu není.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Ne pro některé. Tak pro 99 procent lidí. Pokud bude mít tento elektromobil rozumný dojezd. Řekněme 300-400km na dálnici, tak kolik lidí podle vás obětuje těch 20 minut extra při nabíjení, když na benzínu ušetří 3/4 nákladů.

Na trase Ostrava-Praha a zpět možná strávím 40-60 minut navíc než kolik bych strávil se spalovákem (ve skutečnosti by mě to vyšlo na stejno, protože si po cestě vždycky zajdu na oběd), ale ušetřil bych 1000-1500 korun na benzínu.

Ta uspora je jasny nesmysl. Muzete napsat jake porovnavate vozy a cenu paliva? Jiste neuspornejsi elektromobil a nejzravejsi spalovak ze? Bezny hybridni vuz tu trasu udela za 1000 Kc. U elektromobilu zalezi na tom kolik date za proud,ale pri dobijeni doma+ rychlonabijeni jste tak na 500 Kc.

Proč je to nesmysl? Řekněme obyč Oktávku 1.2 TSI, která má na dálnici spotřebu řekněme 6-7 litrů, když máte lehkou nohu. Řekněme 6 a půl. Při ceně 32 korun za litr to dělá cca 210 korun na 100 kilometrů.

Vzdálenost zpáteční trasy Ostrava-Praha je 700km. To je 1500 za benzín.

Tesla Model 3 LR (což je výrazně větší auto než Oktávia, ale jiné srovnání nemám) má dojezd cca 400 km při rychlosti 130kmph. To je necelých 19 kWh/100km. Celkově 130 kWh na 700km. Řekněme že jsem nabíjel doma takže polovinu vzdálenosti jsem ujel za cenu 2,5Kč za kWh (165 kč za 65 kWh) a druhou polovinu bral na superchargeru za 7 korun za kWh (455 kč za 65 kWh). To je 620 kč. Tedy rozdíl skoro 900 korun na jedné zpáteční cestě. To mi za těch 40 minut extra nabíjení stojí a většině lidí bude taky.

Ano, je to specifický příklad, který mohl vyjít i levněji nebo dráž. Mohl jsem nabíjet na paušál, nebo v cílové destinaci nabíjet taky přes noc normálně ze sítě za 4kč/kWh, nebo na destination chargeru nabíjet zadarmo. Anebo taky nabíjet někde, kde to je dražší či vyrazit plně nenabitý. Nebo jsem mohl započítávat cenu benzínu na dálnici.

Takže ikdyby se reálný výsledek lišil o stokoruny jakýmkoliv směrem, pořád to bude pro většinu lidí výhodné. Zvlášť když si budou moci během nabíjení dát kafe, nebo si zajít na oběd. Mě se snad ještě nestalo, že bych celou trasu z Ostravy do Prahy ujel bez přestávky.

Souhlasim s vypoctem,ale porovnavate nestrovnatelne vozy . Jak jsem psal nejuspornejsi elektromobil na planete vs. Nejzravejsi spalovak. Kdyz to porovnate s priusem +, nebo hybridnim Nirem,Ioniqem zjistite ze to je skoro na stejno a to ty vozy stoji polovinu.

A to berete pomerne nizke ceny za dobijeni, souhlasim da se i zdarma,ale take vyrazne vice.

Jinak receno benzin je stale pomerne levny ...

Podivejte se panu velkomoznemu runner42 do podpisu a treba Vam odpovi cim jel a pak ten rozdil bude si myslim jeste vetsi :-) :-) :-)

Pokud resim cenu za ujety kilometr, tak prece koukam na vozidlo s co nejmensi spotrebou, nezavisle na co jezdi.

A moderni hybrid na deslsi trasy slape elektrikam dost na paty. A bude to elektrina a rychlonabijeni co pujde nahoru.

Tak zorvna nesrovnávám ani omylem nejžravější s nejúspornějším. Určitě bych o Oktávce 1.2 TSI neřekl, že je nejžravější a zrovna uvedená Tesla M3 LR je o třídu větší 4x4 auto s nesrovnatelně vyšším výkonem. Porovnatelné auto jako je Audi A4 pojede na dálnici tak za 9 litrů a ne uvedených 6,5. Pokud nejsou ve VW úplní mamlasové, tak věřím že to jejich ID 3 bude jezdit s minimálně o 20 procent nižší spotřebou než Tesla už jenom proto, že je to menší auto.

A cenu elektromobilu do toho nepleťte, protože celou dobu se bavíme o situaci, kdy je kupní cena srovnatelná a porovnáváme pouze provozní vlastnosti.

A určitě bych netvrdil, že 7 korun za kWh je nízká cena. Považuju ji naopak za vysokou a není problém nabíjet výrazně levněji. I za paušál, pokud jezdíte často. Reálně by nemělo být problém jet celou trasu za 2,5 kč/kWh, protože z Ostravy do Prahy by to dojet mělo (případně dobití zdarma na destination chargeru po čas oběda) a na místě to zase nechám nabít přes noc.

Takže by mělo být možné zvládnout celou zpáteční cestu se srovnatelným autem jako Oktávka a trochou přemýšlení u nabíjení za 3-4 stovky, ale nechtěl jsem uvádět ideální příklad.

Obrázek uživatele Radovan

Nesmysl. Má-li 1 kWh za 2,50 a nabije 100 kWh, tak je to 250,- Kč. Rychlonabíjení paušál 500 za celý měsíc bez omezení nebo 3 kačky za kWh. Se spalovákem taky netankujete na dálnici za 38 za litr.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Marek_

Těch 99 máte odkud? Vycucané z prstu? :-)
Já si netroufám tvrdit nějaké číslo jako vy, protože ho neznám. Proto trvám na tom, co jsem napsal... pro některé je už překážkou jenom cena, ale zároveň nelze napsat, že cena je jediná opravdová nevýhoda.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Ne. Mám to na základě důkladné analýzy křišťálové koule. Samozřejmě že je to můj názor, protože v první řadě jde vždycky o peníze a pokud dáte lidem možnost ušetřit, tak nebudou váhat. Navíc spalováky nemají co nabídnout obyčejnému člověku vyjma delšího dojezdu za cenu vyšší ceny na benzínce. A pro někoho zvuk motoru, ale to má asi takový význam jako měla vúně koňě v 19. století.

Obrázek uživatele Marek_

Tak jistě to bude nějaká nezanedbatelná skupina, klidně i většina. Jen jsem chtěl vyjádřit pochybnost o těch 99 a ptal jsem se, odkud to máte. OK, takže odhad.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Můžete mi říct nějaký důvod, který by lidi přesvědčil ke koupi spalováku místo elektromobilu? Vyšší dojezd za mnohem vyšší náklady na čerpací stanici ten důvod nebude.

Dle mne doba nabíjení a hustota nabíjecích stanic. Oboje naprosto nestovnatelné se spalovákem (cca 10x horší).

Myslím, že kdo má garáž a EV s větší baterkou, tak je hustota nabíjecích stanic podružná. Ty jsou jen pro dlouhé cesty.
Zato spalovák tam prostě musí, ať jezdí krátké cesty, nebo dlouhé...

Já si myslím, že většina nynějších majitelů EV mají barák. Byla by hloupost bydlet v bytě a koupit auto za Mega.

Co vidim v garazich pod bytovym domem u nas nebo u ruznych znamych, tak auto za mega+ takova vyjimka neni. Kolik z nich je firemnich samozrejme posoudit neumim.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Nejfleetovější značkou je překvapivě Mini s 94% podílem firemních prodejů, následuje BMW (91 %), Jaguar a Land Rover (89 %), Mercedes a Lexus (87%) a Volvo (86 %). U domácí automobilky Škoda je podíl firemních prodejů 76%. Tato čísla samozřejmě neříkají úplně přesně, která značka je u firem nejúspěšnější, protože zahrnují i jednotlivé registrace osob samostatně výdělečně činných (což bude nejspíš případ Mini na prvním místě). Stejně tak různé značky jsou zastoupeny v různých segmentech, takže logicky ve vyšší střední třídě bude větší podíl firemních registrací než u malých aut apod. Přesto je to v tuto chvíli nejpřesnější statistika, jak odlišit firemní a soukromé prodeje.zdroj:E-flotila.cz

Obrázek uživatele Radovan

Myslet si můžete co chcete, ale ti hlupáci existují, i když za to EV většinou dali jen 200-300 tisíc.....

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Radovan

Konečně někdo normální, kdo přemýšlí jako elektormobilista, ne spalovák.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Postavit nabíjecí stanici stojí zlomek toho co postavit benzínku, takže ta hustota nabíjecích stanic nikdy nebude nějaký zásadní problém, protože pokud bude kapacita nedostatečná, tak ten nejmenší problém bude postavit nové nabíječky. Zvlášť když změna bude postupná a ne ze dne na den.

Doba nabíjení prakticky nikomu nevynahradí zvýšené náklady na palivo, takže to taky není argument.

Pozor, dopouštíte se argumentační chyby. Souhlasím, že náklady jsou plus, ale doba nabíjení je mínus. Nemůžete to navzájem eliminovat. To je na posouzení každého jednotlivce. Pro někoho bude důležitější čas nabíjení, pro někoho náklady.
A u hustoty nabíječek používáte budoucí čas. Takže ano, nebude to v budoucnu nevýhoda, dnes je.

Obrázek uživatele Radovan

Za 8 hodin v nízkém tarifu v noci levně z běžné domácí zásuvky 230V 16A nabiju 28,8 kWh, tedy při spotřebě 14,4 kWh (majitelé Ioniqů jezdí něco nad deset, majitelé Leafů kolem 13) ujedu 200+ kilometrů za max. 72,- Kč. Každý den ráno je to auto připraveno na dalších 200+ km. Za 30 dní měsíce ujedu 6.000+ km a nezajel jsem k rychlonabíječce.
Doba nabíjení i hustota rychlonabíjecích stanic mne nezajímá.
Pokud jezdím denně více než 200+ km, pořídím si třeba Hyundai Kona 64 kWh baterie, kterou rovněž přes noc nabiju do plna, jen z malého červeného pětikolíku 400V 16A. Při stejné spotřebě mám dojezd skoro 450 km každý den, tedy za 30 dní měsíce ujedu 13.500 km a nezajel jsem k rychlonabíječce.
Doba nabíjení i hustota rychlonabíjecích stanic mne nezajímá.
S Teslou Model S 100 kWh baterie jsem na tom obdobně jako s Konou, protože má vyšší spotřebu. Ale nabíjení je hodně podobné, se starší slabší 11 W palubní nabíječkou do ní dostanu 88 kWh, s nyní dodávanou 17 kW pak 136 kWh, což už nemám kam uložit. S Twincharge, co uměla 2x11 kW, pak 176 kWh. Navíc mám k dispozici Superchargery 125+ kW výkonu a auto si samo naplánuje dlouhou cestu přes ně.
Doba nabíjení i hustota rychlonabíjecích stanic mne nezajímá

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

tady souhlas Radovane.

Nezajímá vás to a proto máte elektrovůz, v pořádku. TakyMartin se ptal na něco jiného. A na to jsem odpověděl. Jde o to, CO může být PRO NEKOHO důvodem. A toto jsou objektivní fakta.

Obrázek uživatele Radovan

Jenže právě na to jste se ptal. A já Vám odpověděl, že to dnes nemůže být důvodem. A to ani pro stovky kilometrů denně. Je to už argument zcela mimo.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Vy se mi chlape zdáte :). Prosím už na mne nereagujte, protože jste úplně mimo, co berete? Vy jste snad lidi??? Ne, pokud to nevíte, tak jste jen jeden. A jako takový můžete akorát konstatovat, že pro vas, jako jedince, toto nejsou důvody. Pro ostatní TO MOHOU BYT duvody, jak jsem zaspekuloval.
Takže se mějte pěkně a na neslyšenou.

S Radovanem musím souhlasit, EV už mám nějakou dobu a je to opravdu tak, že veřejné nabíjení člověk skoro nepotřebuje. Já nabíjím na veřejné nabíječce tak jednou za 2000 km. Zkrátka domácí nabíjení řeší 90 % cest, zbytek se musí po cestě, ale pokud auto ujede 400 km a já za den nenajezdím nad 350, pak vůbec netuším, k čemu bych veřejnou nabíječku potřeboval. Je třeba jen tehdy, kdy jedu někam moc daleko, tak abych se třeba mohl vrátit zpátky. Nabíječka není pumpa. Spalováci tam musí všichni, nikomu doma z hadice nafta neteče.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Díky za vaše hodnocení, ale co vyhovuje vám, nemusí vyhovovyt všem.

Je pravda, že lidem, kteří denně najezdí 1000 km, to vyhovovat nemůže.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Ale nejenom těm, i těm co najedou jen třeba 300, ale nechtějí riskovat, že budou muset nabíjet.

Co vlastně riskují? Že se v nejhorším případě nekde zaseknou na 15 minut? To není žádné riziko. Na pumpě se taky kolikrát seknu, občas i déle, když si pět lidí ve frontě u kasy kupuje cigára a pak teprve přijdu na řadu. Se služebákem tankuju ob den, tak řekněme, že i s fosilama nějaké zkušenosti mám. A nebaví mě to, mnohem raději bych byl, kdyby auto bylo každé ráno plné. Tohle u fosila vnímám jako velkou nevýhodu.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Souhlasím, že nabíjení doma je velká výhoda, finanční i časová (má žena miluje své PHEV právě z tohoto důvodu). Ale NIKDY by nejela k nabíječce, prostě nechce hledat a pak čekat. Na pumpu narazí všude :) . Takže PHEV jí ideálně vyhovuje. A myslím si, že podobných lidí bude víc. Až jedou bude na každé pumpě pár nabíječek a bude nabito za 5 min (plná), pak to bude jiné.

Ona ta doba není nijak daleko. Nicméně já raději nabíjím než tankuju. Z nabíjení aspoň nesmrdí ruce jako od nafty.
Moje žena také nabíjí jen doma, k veřejné nabíječce ještě nikdy jet nepotřebovala.
Ženy to mají asi jinak, protože třeba u té mojí se dá zcela přesně spočítat, kolikrát nabíjela - podle zakroucených ok na kabelu :-).

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Si kup domu nádrž s palivem když je pro tebe problém tankovat. Znám pár lidí co to tak dělaj.

Jak říkají skalní fandové ev. Kdo chce hledá způsoby :-)

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Trošku úchylná představa. A tankovat to budu jak? Dá se to taky nějak ze sluníčka?
A vůbec, nemám pocit, že si tykáme.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Tankovat to budeš normálně do cisterny co si postavíš na zahradu. Za tykání se Vám omlouvám na sto tisíckrát.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Vidím mnohem lepší řešení krmit EV ze solárních panelů než smraďocha z pixly co mi zabírá místo na zahradě.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

O tom co je lepší řešení ale řeč nebyla. Psal si že bys byl rád, aby bylo auto každé ráno plné. Tak jsem ti poradil. Hotovo, šmytec.

Jinak je vtipný jak smraďochem na jednu stranu jezdíš a na druhou stranu ti to nebrání v tom se vůči němu vymezovat. Čítankový příklad ukázkového pokrytectví.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Až nám firma dá EV, určitě si stěžovat nebudu. Na to jsou tu jiní. Svá auta využívat nesmíme a někde pracovat musím.
Jen porovnávám spalovací a elektrický pohon a vidím rozdíly, to je celé. Tankování vidím jako nevýhodu. Je to špína a smrad a zdržení.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Nepochopil, nevadí.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

V tom případě bych žádal vysvětlení.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Obrázek uživatele runner42

Vysvětlení je, že jsi asi jediný, kdo ani po polopatickém vysvětlení od hybrid6 ještě nepochopil, že domácí tankování je bez problému řešitelné.
Jen až na výjimky to nikdo nemá potřebu řešit.

To byla podstata tvého příspěvku, ale jako správný elektrofan asi nejsi schopen udržet logiku diskuze.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

To je zajímavé, nezapomněl jste si změnit nick?
Tak dobrá, smířím se s tím, že je normální mít na zahradě nádrž na benzín nebo naftu. Dík, to jsem netušil, asi jsem z paralelního vesmíru, tam tohle nemáme. U nás doma se nabíjí dva BEV přes noc a soused, který ještě používá nějakou zastaralou technologii na principu náhodných výbuchů, jezdí k pumpě, což mi přijde jako děsná otrava. Stejně tak je to se služebákem, ten musí k pumpě taky namísto toho, aby se pohodlně nabil doma.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Obrázek uživatele runner42

Soused by měl navštívit servis, pokud mu dochází k detonačnímu hoření, měla by mu řídící jednotka snížit předstih.

Ale vy určitě nevíte, o čem je řeč, vy náhodný výbuchu, že?

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Naopak je jeden z těch, kteří bez diagnostiky nevydrží týden. Tak třeba ví, že u tédéíčka se o předstihu nedá mluvit. Tak si to někam zapište.
Musím říct, že mě tahle diskuse přestává bavit, runnerohybrid48 mě už nudí. Končím, jdu se věnovat něčemu normálnímu.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Obrázek uživatele spetak

Anebo víc. Těm už vůbec ne.
:-)

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Obrázek uživatele Marek_

Prostě typický Radovan. Jemu to tak vyhovuje, on má takový a takový styl ježdění a tak to musí vyhovovat všem a hotovo :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

On nic nebere. Je to Radovan.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Obrázek uživatele Radovan

A taky ani jednomu z Vás tří neargumentoval žádnými lidmi, ale třemi různými elektromobily a dokázal, že prostě nabíjet po cestě nepotřebují. Což byste - pokud byste skutečně jezdili elektromobilem - dávno věděli.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Je pravda, že záleží na baterii v autě. Já musím nabíjet na veřejné stanici, když jedu svých obvyklých 200km, nyní už pouze 6x za rok. V okamžiku, kdy budu mít auto s 40 kWh+ baterií, budu na veřejné stanici dobíjet jen buď nouzově, nebo klasicky při návštěvách obchodních center. Samozřejmě ve městech a bez garáže je to podstatně složitější, ale když se chce, všechno jde.

Nechápu ovšem snažení dvou zdejších skupin. Jedna skupina hlásá, že EV je nevyhutelná a jediná správná cesta, druzí, že to je totální úlet, který není použitelný v reálném světě. Obě skupiny jsou extrémisti, kteří nemají v zásadě pravdu. Ale jak víme, přeměřování pindíků a rozbíjení báboviček na pískovišti je záliba diskuzních fór.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Radovan

Zajímavě to popsal už před 2 lety kolega Matyáš na svých přednáškách, když zjistil, že pro provozování obchodu a servisu kopírek a tiskáren z Vysočiny do okolí je pro něj eGolf s větším prostorem a dojezdem zbytečný, stačí mu eUP s menší baterií. Prostě auto na míru. A na tabulkách údajů z provozu ukázal, že se zvýšením baterie bude rychlonabíječku potřebovat doslova párkrát ročně. Jinak vše noční nabíjení.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Potiz je v tom, ze ty dalnicni nabijecky jsou vesmes mimo moznost rozumneho obeda (pokud za nej nepocitas oschly sendvic u pumpy, jak u nas, tak venku).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zatím je to bohužel pravda, až hrozná.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 29 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 35.5 tis. km.

Protože dálniční nabíječky jsou stavěné převážně na rychle dobití. Struktura nabíjecí soustavy se bude měnit jak se bude měnit vozový park. Pořízení pár stojanů nabíječek před restaurací podél dálnice přece není nic složitého ani dnes. Natož pak třeba za 10 let, kdy to bude trochu větší mainstream.

No to si musis vybrat, jestli chces obedem kompletne eliminovat nabijeci zastavku (prvni komentar), cili za 30-40min natlacit 200km na dalsi segment nebo ne a budes muset udelat dalsi "zbytecnou" zastavku nekde u nabijecky - protoze neocekaval bych, ze vyznamne mnozstvi restauraci bude mit rezervovano prebytecnych 50-100kW prikonu (krat n pro vic hostu).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Jak velká je podle tebe ČR? Stačí když vyjedeš s nabitou baterkou a s jednou zastávkou dojedeš na druhou stranu.

Tak jeste jednou a pomalu, kdyz uz si nepamatujes, cos napsal:

"ve skutečnosti by mě to vyšlo na stejno, protože si po cestě vždycky zajdu na oběd"

Ja rikam, ze ne, protoze na vetsine nabijecek se rozumne najist neda a tudiz je problematicke tyhle dve cinnosti (dneska u nas) zkombinovat. Tecka

Ale vzdavam to, jako vzdy mas pravdu a Tesla je nejboooozejsi...
Cipis alert.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Marek_

Zrovna před týdnem jsem jel po A6 v Německu a zastavil jsem se na jedné z benzinek mezi Norimberkem A Heilbronnem, už nevím přesně která to byla. Možnosti jídla jak říkáte, nebo možná ještě nějaký ten oschlý šnicl, ale co mě zaujalo, poloha toho nabíjecího stojanu. Byl někde vzádu na parkovišti, kousek od park. míst pro kamiony, jen tak nekrytý, neosvětlený. Už si představuji, jak tam večer, ideálně za deště připojuji kabel a pak jdu těch 100m do benzinky, abych tam počkal půl hodiny (min.) jen tak :-(

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Radovan

Uvažujete tedy o přechodu z hybridu na elektro? Pokud ne, proč Vás to zajímá?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Marek_

Ne, neuvažuji, pro moje potřeby není EV vhodný. Nezajímá mě to, jenom jsem popsal nabíjecí místo, které jsem náhodou zahlédl.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Radovan

Tak super. takže když mne jinde napadáte, že mluvím za všechny lidi, tak prosím zase Vy nemluvte za všechny rychlonabíječky, že se na nich nedá slušně pojíst. Dá. Příklad už z roku 2014, kdy v Rakousku první rychlonabíjecí stanice s celou paletou nabíjecích možností stála v místě krásného motelu, motorestu a bistra zároveň. Stockerau.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Marek_

Přečtěte si můj příspěvek pozorně. Nikde jsem nemluvil za všechny nabíječky, že se na nich nedá najíst. Kde jste to z mého příspěvku, prosím vác, vyčetl?

Reagoval jsem jenom na příspěvek někoho jiného s jeho zkušeností s nabíječkami a možnostm stravování na nich. A je to člověk, který EV provozuje. Takže jsem jenom na něj reagoval a přispěl se zkušeností s jednou konkrétní nabíječkou na jednom místě v Německu. Nic víc.

Kdybyste četl pozorně, najdete to tam,ale vy jste chtěl jenom rychle zareagovat...

PS:
Já nepsal, že mluvíte za všechny lidi, opět omyl. Já psal, že vám elektromobilita vyhovuje (živ. styl, způsob přepravy a požadavky na přepravu), takže z toho pak usuzujete, že musí vyhovovat všem. Alespoň tak to vyznívá z vašich příspěvků. Chtělo by to víc respektu k odlišným potřebám jiných.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

To o (ne)jidle u rychlonabijecek jsem psal ja a jsem si vcelku jisty, ze jsem nenapsal "vsechny".
Ale, alespon z me zkusenosti, vetsina je bida, jak u nas, tak venku - McDonalds a podobne nepovazuju za normalni obed (byt na lonske ceste do Normandie jsem jich prave z toho duvodu mel tak na dva roky dopredu).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Myslím že na to koukáte úplně špatně. To že ev šetří většinu nákladů na pohon je dáno daňovým zvýhodněním elektřiny, není to vlastnost auta. A toto zvýhodnění platí momentálně, je celkem jisté že do budoucna platit nebude. Málokdo si uvědomuje, že v případě rozšíření ev přijdeme o většinu výhod.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Když zdraží elektřinu, tak se mi ji už vyplatí vyrábět a skladovat doma, a můžou ji zdražovat jak chtějí. A myslím, že nebudu sám. Stát na tom pak bude tratný ještě víc.
Proto je prudké zdražení elektřiny nereálné.

Jestli bude chtít stát najít náhradní zdroj příjmů, tak tudy to nebude. Hádám, že zavede např. mýtné na všech silnicích nebo něco podobného.

Což je samozřejmě nesmysl. Elektřina není nijak daňově zvýhodněna. Jenom není zatížená spotřební daní a to je rozdíl. Na ropné produkty je uvalená spotřební daň, protože ropa je strategická surovina. Stát, který zavede spotřební daň na elektřinu, tak zrujnuje vlastní průmysl. Když státu budou chybět peníze, tak určitě nezavede spotřební daň na elektřinu, ale začne vybírat nějakou formu zdanění automobilu, která zasáhne všechny, ale elektromobily budou mít pořád výhodu nižších cen jak za provoz, tak za servis.

Asi nemá smysl slovíčkařit. Já absenci spotřební daně u elektřiny považuji za daňové zvýhodnění, vy nikoliv. Ta daň tam prostě není, takže má elektřina výhodu. Ale je to vcelku jedno. Smysl oba chápeme. Když průmysl nezruinuje spotřebka na palivo, nevím proč by to měla udělat spotřebka u elektřiny. Též nevidím moc rozdíl v tom jestli mám platit (příklad) 100tis v ceně paliva, nebo 100tis ve formě speciální daně. Jsem rád že jsme se shodli, že o ty peníze se stát prostě připravit nenechá.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Shodneme se, že stát bude muset výpadek příjmu ze spotřební daně za benzín a naftu nějak nahradit. Absolutně však nesouhlasím s tím, že se to udělá tak, že se zavede spotřební daň na elektřinu. Bylo by to nejenom neúčelné, protože ikdyby všichni přešli na elektřomobily, tak by spotřeba elektromobilů netvořila ani 10 procent současné spotřeby elektrické energie v ČR.

Navíc by to zasáhlo naprosto všechny obyvatele, i ty kteří autem nejezdí a zruinovalo by to energeticky náročné sektory jako je petrochemický, ocelářský, sklenářský průmysl, které jsou velmi citlivé na růst ceny energií, elektřiny nevyjímaje.

A těžko nějaký politik vysvětlí, proč musí babičce zvyšovat cenu elektřiny, protože se neprodává benzín. Tohle určitě nebude cesta, kterou se kterýkoliv stát vydá.

Spíše to vidím na dani z užívání automobilu, kdy vlastník SPZ bude muset platit pravidelný roční poplatek. A ten budou muset platit jak vlastníci elektromobilů, tak spalováků. Nějaká forma silniční daně.

Obrázek uživatele Radovan

To si říkáte svobodní občani? Houby. Jste ovčani. Diskutujete tady o tom, co se stane, když Vás stát nebude holit jako provozovatele spalováků. Že budete muset vymyslet jinou daň, abyste jste se mohli masochisticky nechat odírat. Bože, tohle má volební právo!!!!

A nenapadlo Vás, že by taky mohl ten stát ušetřit a přestat takové daně vybírat? Ne, že? Na to jste moc velké ovce, které musí mít baču, co je holí. A když nemají vlka, co je žere, tak si musí vymyslet jiného. To je fakt na zblití todleto.

Jinak jak tady tak plkáte o daních, o nichž nevíte zhola nic, tak samozřejmě, že z elektřiny se spotřební daň platí. Podle EU už 11 let. Jen ji přímo nevidíte, jako ostatně spousty dalšího odírání. Daň z elektřiny patří mezi takzvané ekologické daně, které jsou zakotvené v legislativě České republiky i Evropské unie. Cenu elektřiny spoluvytváří od roku 2008.

Daň z elektřiny přijímá Celní správa. Odvádí ji dodavatel elektřiny, který na daňovém území prodal elektřinu konečnému spotřebiteli. Tento obchodník platí daň z elektřiny za všechny svoje zákazníky, takže spotřebitelé jenom zaplatí celkové vyúčtování a o nic dalšího se nemusejí starat. To je ten úřad, který jsme mohli vstupem do bezcelní EU skoro zrušit, ale ne, udělily se mu pravomoci, aby prasátka nepřišla o korýtka a politici o hlasy.

Sazba daně z elektřiny je pro všechny odběratele stejná a činí 28,30 Kč/MWh. Připočítat musíme ještě vyšší sazbu daně z přidané hodnoty – DPH, aktuálně 21 %, čímž se dostáváme na 34,24 Kč/MWh. Čili další oblíbená politicko byrokratická sviňárna, zvaná daň z daně.

Od daně z elektřiny je osvobozená elektřina, která je ekologicky šetrná, tedy pochází nejčastěji ze sluneční, větrné, geotermální energie, vody nebo biomasy. Dále také například elektřina vyrobená v dopravních prostředcích (pokud je tam i spotřebovaná) a elektřina vyrobená ze zdaněných výrobků, pokud jsou předmětem daně ze zemního plynu, pevných paliv nebo spotřební daně. Ovšem až teprve, až to vrchnost milostivě povolí a podáte si žádost.
K osvobození od daně z elektřiny je nutné povolení Celní správy. Formality zařizuje pouze dodavatel, a to za všechny svoje zákazníky, kteří tím pádem nemusejí nic řešit. Odběratel „zeleného tarifu“ ve výsledku vidí, že daň z elektřiny chybí v ceníku a o příslušnou částku má nižší konečné vyúčtování.

A včíl mudrujte.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil