První Ionity nabíječka v Česku bude u OMV Beroun-jih na dálnici D5

redakce - 26 Srpen 2019

Již v druhé polovině září tohoto roku bude na čerpací stanici OMV Beroun-jih na dálnici D5 ve směru do Prahy otevřena první rychlodobíjecí stanice IONITY v ČR. auto elektromobil Audi e-tron u nabíjecí stanice Ionity Beroun

Síť rychlodobíjecích stanic IONITY s výkonem až 350 kW vstupuje oficiálně do České republiky
foto: Ionity

Každá ze čtyř instalovaných jednotek je schopna nabíjet prostřednictvím standardního konektoru CCS2 elektromobily s využitím výkonu až 350 kW. Mnichovská společnost IONITY, společný projekt BMW, Daimler, Ford a VW Group se značkami Audi a Porsche, tak přispívá k rozšíření praktického využití elektromobility.

Novou dobíjecí stanicí v ČR rozšiřuje IONITY spolupráci se společností OMV, která se osvědčila v Rakousku a dalších zemích. Tato spolupráce, která je dalším krokem k dosažení cíle vybudovat do konce roku 2020 v Evropě až 400 dobíjecích lokalit IONITY, bude i nadále pokračovat. Již nyní je u čerpacích stanic OMV v ČR naplánována výstavba dalších jednotek.

Ionity OMV Beroun

Ionity OMV Beroun
foto: Ionity

Běžné dobíjecí stanice instalované na našem území poskytují výkon zpravidla do 22 kW a současná česká nejrozšířenější síť rychlodobíjecích stanic nabízí výkon 50 kW. Na stanicích IONITY lze dobíjet několikanásobně rychleji všechna vozidla, která podporují rychlodobíjení a používají kombinovaný nabíjecí systém (CCS), nejpoužívanější evropský standard.

Stanice si díky chytré komunikaci s elektromobilem sama zjistí maximální možný nabíjecí výkon vozu a optimalizuje proces tak, aby byl co možná nejrychlejší. Doba nabití baterie závisí pak na její kapacitě a také na maximálním možném dobíjecím výkonu auta.

Reálně lze již nyní dosáhnout u mnoha vozů dobití na 80 % kapacity během přibližně 30 minut. V brzké době se očekává představení nové generace elektromobilů, která bude schopna plně využít potenciálu IONITY.

Elektromobil <a href=BMW i3 u nabíjecí stanice Ionity v Berouně" width="535" height="380" />

Elektromobil BMW i3 u nabíjecí stanice Ionity v Berouně
foto: Ionity

„Po osvědčené spolupráci s OMV v Rakousku rozšiřujeme toto partnerství i do dalších zemí včetně České republiky. Jsme rádi, že spolu s OMV můžeme oznámit otevření nejvýkonnější rychlodobíjecí stanice pro elektromobily v České republice. Těšíme se na reakce zákazníků, kteří budou moci během pauzy na kávu dobít baterii svého vozu na další cestu,“ říká Michael Hajesch, generální ředitel společnosti IONITY.

U stojanů IONITY budou mít zákazníci k dispozici uživatelskou příručku v češtině a angličtině. V případě dotazů mohou také požádat o radu vyškolený personál čerpací stanice OMV nebo mohou na českém telefonním čísle uvedeném na každé stanici kontaktovat zákaznickou podporu, která je nyní k dispozici v angličtině, němčině a francouzštině.

„Vize OMV VIVA je založena na tom, že čerpací stanice má zákazníkům poskytnout komplexní služby, které na cestách potřebují. Spolupráce s IONITY je v tomto ohledu dalším významným krokem, který podtrhuje naši filozofii We Care More. Na čerpací stanici OMV Beroun-jih můžeme řidičům využívajícím jakoukoli formu pohonu nyní poskytnout díky nejvýkonnější rychlodobíjecí stanici v ČR skutečně vše. Během zastávky na dobití mohou využít pohodlného zázemí a chutného občerstvení,“ říká Michal Janda, marketingový manažer společnosti OMV Česká republika.

Využití rychlonabíjecí stanice IONITY bude v současnosti v České republice bez ohledu na dobu nabíjení či kapacitu baterie vozu zpoplatněno jednorázovou částkou 205 Kč. Fakturaci provádí systém automaticky a doklad je uživateli zaslán e-mailem.

Pro platbu je možné jednoduše využít karty RFID vydané jakýmkoli poskytovatelem služeb IONITY. Během bezkontaktní platby odečte systém příslušnou částku z kreditu. Kromě toho lze pomocí aplikace nebo webu IONITY zaplatit také tradiční platební kartou stejným způsobem jako při online nákupech.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele ePavel

Dobrá zpráva pro majitele TM3. Již nebudou muset zajíždět několik kilometrů k nabíječce ve Vestci, nabíjí zde rychleji a levněji.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

OT: dá se na všech elektromobilech nějak vyčíst podíl rychlonabíjení za celou dobu provozu auta? Předpokládám, že pomalé nabíjení bude lepší pro kondici baterie, tak jestli se dá výběr ojetin hledat i podle tohoto parametru.

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.

Obrázek uživatele UDA

Na diagnostice jistě asi snad ve všech. Ty lepší jako tesla to snad mají přímo v menu.

Já jsem třeba I-MIEV během ujetí 50 tis. Km nabíjel na rychlonabílečce jen pár krát. Nabíjím z 95% v noci a to jen na AC 8A.

A na baterce to je znát , má větší kapacitu ,než jiné IONy, Zeza s nájezdem 20-30 tis. Podle vývoje degradace bude životnost baterky 3x taková.

V extrému pokud někdo dělá jen dlouhé trasy, baterka mu umře už na 100 tis. Km , ale u této audiny to asi platit nebude až tak moc.

PS: jinak ten MIEV je na prodej, když by měl někdo zájem jdu do IONIQA .

https://www.sauto.cz/osobni/detail/mitsubishi/i-miev/18409600?goFrom=list

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?dam=0&id=283316612&ms=17700%3B25&scopeId=C&sfmr=false&vc=Car

Ani u te Tesly to neni uzivatelsky dostupne v menu (UI). Mozna pres API, to jsem nezkousel. Urcite to jde vycist pres OBD.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zdravim.
Jdete do noveho nebo lehce jetého z DE? Já už se také nějaký pátek koukám po IONiQu, chci 28kWh verzi s tepelným čerpadlem s nájezdem do 50 000,- Sleduju klasiku mobile.de, autoscout, ooyyo a přes známého v Holandsku i dva inzertní servery v Holandsku. Ale tam i přes dotace na nákup jsou prodejní ceny ojetin vyšší než v DE.

Obrázek uživatele UDA

Ja kupuji hybrida, po zkusenostech z Nira PHEV to na moje skakani kolem komina jako druhe auto bude bahate stacit. Ale jinak drzim palce at se najde, klidne bych sel i do bouraneho dily jsou na to dostupne a daji se pouzit u veci z vrakace z bouranych hybridu.

Když už PHEV tak bych šel do Audi A3 eTron, dojezd 50 km je v pohodě.

https://www.tipcars.com/audi-a3/hatchback/hybridni/audi-a3-e-tron-1-4tfsi-cr-led-at-6611244.html

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele UDA

To Audi je spíše orientováno na výkon, než na úsporu. Navíc za cenu téhle 4 leté ojetiny, jsem měl roční NIRO PHEV . které asi tak nejede,ale bere o hodně mín a je technicky určitě modernější.

To jsem netušil, že se roční Niro PHEV dá koupit za polovinu. To Audi moc výkon nemá a spotřeba bude podobná jako u Nira.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele UDA

Audi a3 etron ma nekde o 50 kw vic nez Niro. Zrychleni 7.6s a max 223 km/h. To se me zda o tridu lepsi nez Niro.

Ale ta spotreba s vybitou baterkou bude jinde ani to nema atkynsona ma to 1,4 turbo. Hybridni systemy od kie,hyudai se smele meri s toyotou a ve vetsine recenzich i vyhrajou.

Oni jsou 2 verze 141 kW a 202 kW. Ta s nižším výkonem má prakticky identickou spotřebu co Niro, viz spritmonitor.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele UDA

Niro ma jen 104 Kw. Spotrebu u PHEV nejde brat na sprintmotoru je to velice individualni, podle nabijeni.

Ale nekde jsem cetl test golfa etrona a tam psali ze na dalnici s vybitou baterkou tak 7-8 litru.

Samozřejmě, spotřeba je individuální, ale spritmonitor má velmi dobrou vypovídající hodnotu, protože vychází z údajů mnoha desítek až stovek řidičů, tedy průměrná spotřeba je poměrně přesná hodnota pro ty co jezdí v průměru na všech komunikacích. Tedy pokud auto jezdí pouze ve městě 50km denně a pravidelně nabíjí, pak má spotřebu pouze el. energie, jestliže jezdí denně 100km po dálnici a pár km ve městě (typicky dojíždění Poděbrady-Praha, pak bude spotřeba Audi klidně 5-6 litrů když nebude dobíjet při zpáteční cestě.

Pět nejvyšších spotřeb je v průměru 6.5 l/100km u Audi a Niro má průměr 5.7 l/100km. Niro má celkový průměr 3.11 l/100kml Audi 3.95 l/100km, tedy je u Audi vyšší, ale dáno vyšším výkonem, samotný motor má 110 kW s elektromotorem 150 kW. Niro má 77 kW s elektromotrem 104 kW. Jak vidíte není to zásadní rozdíl ve spotřebě. Každopádně v uvedeném inzerátu bylo slušně vybavené, sice 4 roky staré, ale nájezd 17 tis. km a lze odečíst DPH, tedy cena byla celkem pěkná. Po tom uvedení odkazu včera auto hned zmizelo z inzerce.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Marek_

Spotřebu to má psanou:
Benzin 1,6 l/100km | Strom 11,4 kWh/100km

Ale je to podle staré normy.

Ten hybridní systém od Kia/Hyundai... v jaké disciolíně vyhraje nad Toyotou? Ve spotřebě, nebo spolehlivosti, jednoduchosti údržby...?

PS:
Ten cyklus, který myslíte, je Atkinsonův.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele UDA

Toyota ma phev jen priuse a proti tomu jde ioniq se stejnou technikou jako Niro.

https://autobible.euro.cz/srovnavaci-test-hyundai-ioniq-plug-in-vs-toyota-prius-plug-in-hybrid-jasny-vitez/

Obrázek uživatele Marek_

Aha... myslel jsem, že se bavíme obecně o hybridu.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

V NL jsou všechna auta o dost dražší, protože se při koupi platí BPM , extra daň. Tesla je osvobozena.

---

heros

Na SAUTO.cz byl snad ještě včera červený za 590tisíc...

Obrázek uživatele Marek_

Teď jsem koukal na sauto.cz a je tam Ioniq za 730! A to je z 2017 a najeto kolem 42 tisíc km. A ještě to prodává nějaký překupník, co to dotáhne zvenku. Za tu cenu to snad nikdo nekoupí, nebo ano? To už je skoro cena jako za nový. A koukal jsem, že stejná firma nabízí i Konu 64 kWh, údajně do 4 měsíců.

Co mě docela potešilo, je že i3 už klesá, pod 500 se dá koupit v pohodě a pomalu se to blíží ke 400. Teda, nabídka, kdo ví, za kolik se to nakonec prodá, protože některé tam svítí už dost dlouho.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Několik i3 mají v Německu za 350 :)
Ohledně toho IONIQa za 590 (najeto 85t.) jsem komunikoval s prodávajícím a má ho již někdo zamluveného...

V servisu asi u všech, apkou přes OBD2 u některých ANO (rozhoduje i rok výroby). Při hledání nevíte nic víc než je uvedeno prodávajícím.

Obrázek uživatele UDA

Já třeba kupujícímu mohu doložit fotky výrobních štítků pásů a měniče , že se jedná opravdu o rok 2015. Navíc BMS má hodiny reálného času od sestavení batériového bloku což je je také vidět na reporku z diagnostiky. +navíc tak je vidět i počet AH co protekl baterií.

Zrovna elektromobily dost často stojí na salónech a tak datum uvedení do provozu se může lišit i o 2 roky.

MiEV má velkou výhodu oproti iOnu a Zeru v mnohem větším dojezdu (hlavně tento 2015 s novým typem baterie a hlavně nezmenšeným ze 16 na 14,5kWh. Navíc má vylešenu spotřebou a dojezd na 160km). Jako bonus pak má dálkovku s dosahem až 600m (možnost předtopení, klima, časování nabíjení a kontrolou stavu). Navíc také umožňuje V2H, což jsem neměl možnost vyzkoušet, jelikož jsem šel také do IONIQa. Po MiEVu je mi ale smutno a uvažuji, že jej pořídím jako druhé EV. Na některé couračky a nákupy je MiEV lepší ;) a hlavně v zimě vyjede všude.
Spojím se s Vámi...

Obrázek uživatele UDA

Děkuji klidně se ozvěte, ale tím že jsem to dal na mobile de, tak už začínají psát lidé i z Německa asi je kvalitní ojetý elektromobil horké zboží.

To nezávislé topení a ojedinělý výkon 49 kW (jiný MIEV s tímto výkonem jsem nenašel) určitě láká. Aha s výkonem už chápu, všichni uvádí standardní, vy maximální.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Ano, vsetky i-MiEVy aj Zera a Ion-y maju rovnaky vykon motora:
35kW trvaly a 49kW kratkodoby spickovy.

Prodej MiEVa je u nás ojedinělý, když někdo kupuje něco "lepšího", zato jeho sesterská dvojčata jsou za inzerované ceny těžko prodejná.

Obrázek uživatele Marek_

Tady je jeden Ion za 160 a zajímavé jsou ty dojezdy, hlavně zima 50-60 km.

https://www.sauto.cz/osobni/detail/peugeot/ion/18399464

Může to být tím, že má najeto 100 tisíc km? Ale to mi nepřijde jako moc, člověk si to kupuje, aby ušetřil a předpokládá se nájezd alespoň 200 tisíc v dobré kondici. Nebo jak to je? Jinak ta cena je už docela OK, ale ten dojezd... pak ostatní jsou o 100 tisíc dražší, ty už vzhledem k ceně tohoto exempláru se mi zdají absolutně neprodejné.

Ono to je stejně jedno, přijde mi, že Ion už je zastaralý a manželce se stejně nelíbí. Koukám po i3, to už se mi zdá jako důstojné auto. To asi nebude mít takový problém s dojezdem?

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Ten iOn byl na neplacených inzercích už dlouhou dobu za 170 a už před nějakou dobou ho dal za 160 a jak je vidět, tak s tímto nájezdem, respektive už malým dojezdem je těžko prodejný. Bohužel (bohudík) kdo chce prodat, musí jít s cenou o 100 dolů. Za 250 jsou tyto EV dnes již neprodejná. MiEV je něco jiného a zvláště rok 2015 a novější, ten se prodává kolem 300. Jenže má baterie, které zvládnou již 5500 cyklů (dříve 1500) a díky vylepšení má menší předepsanou spotřebu a deklarovaný dojezd 160km. Měl jsme MiEVa a kolega mi moc nevěřil, že je o dost lepší v dojezdu, než jsme to vyzkoušeli. Jeli jsme za sebou a jemu zmizelo 9 čárek a mě 5. Když pak vyzkoušel jet s MiEVem vzdálenost přes 90 km po silnici od Klatov na Písek tak byl překvapen, že v cíli měl dojezd ještě na polovinu zpáteční cesty. Já s ním jel třeba na Přimdu a zpět, což bylo přes 120km a doma mi ukazoval ještě 30 km dojezdu.
U MiEVa nechali baterku 16 kWh, ale iOn a Zero s novými baterkami mají pouze 14,5 (80 článků proti 88 u MiEVa). Staré iOny a Zera se starými baterkami 16 (88) mají již malé dojezdy což je dáno hlavně nájezdem, ale baterie stárnou i časem. Staré iOny a Zera najedou něco přes 100tisíc, přes 150 myslím mílokterý. MiEV od 2014 (nový typ baterie) najede teoreticky přes 500tisíc. Ale i kdyby najel jen 250, tak je to dost.

Obrázek uživatele Marek_

OK, dík za info. Předpokládám ale, že jiné EV (i s malou baterkou) takový problém nemají, že by najeli 100 tisíc a pak to jde rapidně do háje? Myslím třeba i3 první generace.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Orientačně bych se řídil podle cyklů baterie. Peugeot Ion se 16 kWh bude mít při nájezdu 100 tisíc km cca 1000 cyklů a to už je pro baterku hraniční, stejné to bude u prvních i3 okolo 130 tisíc km, u prvních Tesel 300 tisíc, současných Tesel 500 tisíc... Sice Musk slibuje, že příští generace baterií vydrží 1 milion mil, ale zatím to vychází na 1000 cyklů (+-pár set podle stylu používání) a jde to rapidně do háje.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Myslím, že u těch prvních EV to bude podobné. budou ale rozdíly od způsobu použití. Většinou ale u malobaterkáčů, kam patří i první i3, se jezdilo od 100% k nule z důvodu malého dojezdu. Moc i3 nesleduji, ale první co se ptám, tak jsou dojezdy kolem 90km. To si za ty peníze můžete koupit něco s větším dojezdem.

U některých aut to nepůjde, ale tohle stejně není zásadní parametr, ten zásadní je nabíjení OD % DO % .

Cycling from 100 to 0 % we get 500 cycles
Cycling from 100 to 10 % we get 500 cycles
Cycling from 100 to 20 % we get 1.000 cycles

Cycling from 80 to 0 % we get 3.000 cycles
Cycling from 80 to 10 % we get 3.000 cycles
Cycling from 80 to 20 % we get 3.500 cycles

Cycling from 70 to 0 % we get 5.000 cycles
Cycling from 70 to 10 % we get 5.500 cycles
Cycling from 70 to 20 % we get 6.000 cycles

https://pushevs.com/2018/04/27/battery-charging-full-versus-partial/

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Po dlhej dobe konečne diskusia, ktoré sa dá čítať. Až na jeden psycho príspevok, ako inak, že ?
:)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Který myslíš?

---

85tis km s Teslou model S

Obrázek uživatele runner42

Sím, to bude asi ten můj, protože poukazovat na to, že podíl elektřiny vyrobené z uhlí pro pohon "ekologických" elektromobilů vzrostl za posledních pět let o 2% je fuj, ošklivé, nepokrokově oportunistické a celkově prostě psycho.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

To asi ne. Spíš se vám potichu všichni smějou, protože vám zjevně ještě nikdo neprozradil, že celý proces zpracování a přepravy PHM od ropy až do nádrže spotřebuje víc elektřiny než je spotřeba ekvivalentního elektromobilu. Ale jinak dobrý.

Mustang bude EV, už se o tom několik dní píše. A "Runner42" potichu přejde z V8 na EV :)))

Obrázek uživatele spetak

Tak to by se musel reinkarnovat a to myslím nehrizí. Ha ha.

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

běhač = troll --- nekrmit.

Obrázek uživatele runner42

1. fikce se spotřebou el. energie na zpracování ropy zde již byla jasně vyvrácena na základě údajů Slovnaftu a Č Raf, viz diskuze ke článku
http://www.hybrid.cz/jsou-vozidla-se-spalovacim-motorem-cistsi-nez-elektromobily

2. předvádíte argmentační faul odvěděním pozornosti mimo téma, kterým je výroba elektřiny pro elektromobily. I kdyby PHM spotřebovaly tisickrát víc elektřiny a zabíjeli jsme kvůli ní děti v Angole, na faktu o stoupajícím podílu výroby elektřiny z uhlí pro pohon elektrombilů nabíjených z veřejné sítě to nezmění ani ň.

Na konci měsíce dám cenu diskutujícímu s nejhorší úrovní logiky tady na fóru. Kadidátů je opravdu hodně :D

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

1) Výroba PHM není jen samotná rafinace. Je tam i několikanásobná, často mezikontinentální, přeprava (tankery, cisterny = emise), ropovod = elektřina.

2) Naopak, snažím se vám naznačit, že pokud poukazujete v souvislosti EV na podíl uhlí při výrobě elektřiny, tak se akorát střílíte do vlastní nohy, protože tu stejnou elektřinu používáte denně sám a bez ní byste si ani nenatankoval, neuvařil si a nevytopil dům.

A konečně otázka uhlí v mixu je stejně irelevantní, protože během několika let tady nikdo z uhlí vyrábět nebude a to ne proto, že by zakázala nějaká EU, ale prostě proto, že to nebude dávat ekonomický smysl.

Obrázek uživatele runner42

1) vyčíslete
2) nesouvisí

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

A to něco mění na faktu že naše elektro auta jezdí z velké časti na uhlí?

---

85tis km s Teslou model S

To nikdo nerozporuje. Pouze tvrdím, že je absurdní poukazovat na podíl uhlí v energetickém mixu, jako kdyby se to týkalo jen elektromobilů a všichni ostatní používali nějakou jinou 100% čistou elektřinu.

A elektro kola, elektroko loběžky, elektro ledničky, elektro mikrovlnky, elektro televize... ba co víc, dokonce i elektro počítače *zděšení* .

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Trolly nekrmit.
Je to stejně marný.

Obrázek uživatele runner42

A co?
Kromě toho, že předvádíte ukázkový diskuzní faul nazvaný úhybný manévr.
Navíc si dovoluji upozornit, bez ohledu na váš nesouvisející komentář, že vámi uvedené spotřebiče se rozhodně nevydávají za ekologickou spásu.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Reaguji adekvátně:
- příspěvek od uživatele "ctirad" poukázal na nesmyslnost ukazování prstem že zvýšení podílu uhlí je, cituji "fuj", jen pro "pohon "ekologických" elektromobilů"
- následovala reakce která měla obhajovat váš příspěvek ale jaksi postrádá dostatečný nadhled
- ten jsem následně poskytl

Žádný úhybný manévr nebo diskusní faul.

Ještě jednou pro jistotu:
* vy se smějete že elektroautům se zvýšil podíl uhlí
* je vám vytýkáno že nejen elektroautům
* jste bráněn že to elektroauta nijak neomlouvá
* poukazuji že vypichovat elektroauta je jaksi...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele runner42

Dobře, tak malá lekce z výrokové logiky.
Výrok
"podíl elektřiny vyrobené z uhlí využívané pro pohon elektromobilů nabíjených z veřejné sítě vzrostl za posledních pět let o 2%"
je pravdivý, nebo není pravdivý? Ano nebo ne?

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Výrok je záměrně specifický a tendenční.
Odvádí pozornost od faktu že podíl se zvýšil všem odběratelům el.energie a ne jen elektromobilům.

Pokud byste chtěl být objektivní, pak byste musel jedním dechem vyčítat to samé i klimatizacím a jiným spotřebičům. Jejich spotřeba také nebude nezanedbatelná a to že se mikrovlnka neproklamuje jako EKO, neznamená že zvýšení podílu uhlí z ní nedělá spotřebič s větší ekologickou zátěží.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele runner42

Bohužel z výrokové logiky by jste neprospěl.

Mnou uvedený výrok, označme si ho A, je objektivně pravidivý.
Změna spotřeby jiných spotřebičů je výrok B. I výrok B může být pravdivý. Nebo nemusí. Což vůbec není podstatné, protože bez ohledu na svoji pravdivost či nepravdivost neovlivňuje pravidivost výroku A.

Výrok A bude pravdivý i v případě, že spočítáme zásoby oříšků veverek a označíme ho za výrok C.

Protože výroky A, B a C se vzájemně v pravdivosti neovlivňují, nemůžete argumentovat výrokem C nebo B proti výroku A. Taková argumentace je tzv argumentační klam, konkrétně tzv úhybný manévr, bezvadně ukázaný na příkladu "A vy zase bijete černochy".

Zvýšení podílu uhlí pro pohon elektromobilů je objektivní fakt a moje bití černochů na jeho pravdivosti nic nemění.

Doporučuji vám přečíst si tento souhrn na wikipedii a příště se vyvarovat některých argumentačních chyb, které mohou zpochybnit vaše věcně správné názory.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Argumenta%C4%8Dn%C3%AD_klam#%C3%9Ahybn%C3%BD_man%C3%A9vr_(red_herring)

Pěkný den.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Ano, zřejmě neprospěl.

Ale stejně i tak A) nevyvrací:
"...celý proces zpracování a přepravy PHM od ropy až do nádrže spotřebuje víc elektřiny než je spotřeba ekvivalentního elektromobilu..."

S kterým v zásadě také nesouhlasím.
Všimněte si že reaguji až na negaci tohoto argumentu.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele runner42

Nn, reagujete na hybridovo "A to něco mění na faktu že naše elektro auta jezdí z velké časti na uhlí?" konstatováním, že nejen elektromobily jezdí na uhlí. Což je věcně správně, leč původní tvrzení to nevyvrací. ;-)

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Však jsem napsal že reaguji na reakci na citovaný příspěvěk ;-)
A šlo mi o to poukázat že hybrydovo poukázání na nesmyslnost příspěvku nijak neobhajuje ten váš. Naopak, že to je podobné ukázání prstu které nelze nijak uchopit jako klacek na jednu skupinu.

V podstatě - váš výrok je správný, stejně tak jako byste místo EV dosadil cokoliv jiného na elektřinu. A pak takových výroků pod sebe naskládál 1000.
A správné by byly všechny.

Vám šlo, pokud se nepletu, o stigma nálepky EKO.
Všichni ale víme že i atom ani FVE nejsou zadarmo. Ve výsledku tak jde vlastně jen o to že tato věc na elektřinu je nová a má EKO možnosti (neříkám jestli kladné nebo záporné) a za čas se zařadí po bok ostatních elektřinou poháněných výrobků.
Je to jako bychom se hádali jestli plynový nebo indukční sporák. Měli jsme ten indukční v začátcích polepovat "Zero emission" (ano, máme energetické nálepky, používám to jako analogii)? Vznikaly by pak stejné diskuse jako teď?

Moje poenta je, že každá věc má nějakou stopu už jen tím že je na elektřinu. Proč tedy pranýřovat pouze EV za zvýšení podílu uhlí ?
Štve vás pouze to označení EKO?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele runner42

Nemám rád pokrytectví.
Plácat se po ramenou, jak jsem ekologicky uvědomělý, přitom s vědomím, že moje auto jezdí z velké části na uhlí a ten podíl uhlí se rok od roku zvyšuje, to chce fakt kachní žaludek nebo slepičí mozek.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele ePavel

Neštve ho to EKO. Pouze další nudná dvanáctihodinová směna na trolí farmě...

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Taky mám takový pocit :)
Nevím jestli se pod tím trolím profilem střídá víc lidí, nebo to zvládá jeden člověk. Já tu zajdu občas, on tu smolí své moudra pořád. Zajímalo by mě, jestli nebo kolik mu za to platí. Kdo by měl čas psát každý den po celý den tucty příspěvků na stránkách, které dle něj píše jen bludy?

Obrázek uživatele ePavel

Já tam vidím minimálně dva lidi, podle skladby jednotlivých příspěvků.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Teda hoši tad je to líheň demagogů. Kdyby Zemanovi umřel Ovčáček, mohl by tu najít zdárnou náhradu.

Mě nedělá problém přiznat si že jezdím na uhlí. Ale zase jsem si nikdy narozdíl od mnoha z vás nemyslel že pořízením ev spasím svět. Upřímně tu vaši křeč a snahu popřít nepopřitelné vůbec nechápu.

---

85tis km s Teslou model S

Jaká křeč? Jde jen o to který výrok je pravdivější:

* zvýšení podílu uhlí udělá z EV víc "fuj"
nebo
* zvýšení podílu uhlí udělá ze všech spotřebičů víc "fuj"

?

Jde právě o demagogii argumentace kterou obhajujete vy.

Mě též nedělá problém přiznat že jezdím na uhlí.
EV nemám abych se stal EKO pozérem.
To mi však nebrání poukazovat na "nefér" argumenty... jakékoliv strany sporu (protože v tomhle mě na žádnou stranu nezatáhnete, ač byste asi rád).
Jediné co jsem ochoten uznat že zastávám je fakt že EV odlehčí emisím ve městech.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Marek_

Pravdivější? No... to mi připomíná "nejideálnější", např. při řešení problému čínského pošťáka. Toto když člověk pronesl na zkoušce z operační analýzy, tak to rovnou mohl zabalit :-)

Prostě výrok je buď pravdivý nebo nepravdivý, neexistuje "větší" pravda, pravdivější pravda :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Ano, sémantika... ale opravdu chcete pokračovat v té argumentaci nebo vám jde jen o tu sémantiku ?

Protože pak bych se zeptal jestli existuje polopravda ;-)
To by samozřejmě také nebylo správně ale poukázalo by to na důvod využití vámi kritizované sémantiky.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Marek_

Jen jsem se pozastavil nad tím "pravdivější". Nic takového není, buď jsou oba výroky pravdivé a tím pádem jsou pravdivé "stejně", prostě jsou pravda a hotovo :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Však já uznávám vaši námitku. Máte pravdu... a teď se pokuste vámi kritizovaný příspěvěk přepsat lépe, tak aby stále vyjadřoval myšlenku.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele runner42

Správně :)

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Samozřejmě, všichni (no, alespoň já) uznáváme že jste argumentačně a logicky zběhlejší. Jaký to má vliv na pravdivost či kvalifikaci argumentovat... pardon, diskutovat ne plně na argumentační úrovni?

Můžeme se všichni dohodnout, nechat se poučit a začít argumentovat pouze správně (nebo alespoň "správněji" (abych popíchl i další směr diskuse)).
Možná by byla diskuse jednodušší, možná v zájmu správné diskuse zavedeme i správnou semantiku, tvrdé a měkké i.

Kdo to nezvládne ať nepíše.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele runner42

Stále správně se to nepodaří asi nikdy nikomu. Dokud jen píšeme tady na fóru, na realitu to nemá naštěstí žádný podstatný vliv.
Ovšem koukat na televizní zprávy se prostě nedá, to je doslova logické peklo.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Ale existuje větší polovina :)

Obrázek uživatele runner42

To mi připomínáte obchodníka, kterého jsem musel propustit. Počítal si provizi tak, že spočítal 15% z realizační ceny a o ně cenu pro klienta navýšil. Pak přišel, že z ceny pro klienta chce 15%. Nevěděl jsem, jestli se smát nebo plakat.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

To znám, měl jsem babičku, co dělala celý život v řeznictví. Ta mi naučila milovat matematiku. Takže vás chápu. Dnes se děsím, když vidím, jak ovládají matematiku a logiku středoškoláci, někdy i vysokoškoláci.

Obrázek uživatele runner42

Plně s vámi souhlasím.
Logika a kupecké počty byly odjakživa známkou inteligence. Dneska mám na fakultě studenty, kteří mají nadřený složitý vzorec, ale v kombinatorice nebo i těch banálních procentech hoří jako papír.
Nepochybuji, že vaše babička by řadu z nich strčila do kapsy.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Přesně tahle křeč. Oba výroky jsou pravdivé. Jste jak kluci co je v první třídě chytli že kouří (ačkoliv se předtím všude dušovali že oni by nikdy nekouřili a všechny ostatní kárali) a oni ukazují na všechny strany okolo a vyjmenovávají kdo všechno kouří taky.

Taky si myslím že EV mohou ulevit emisím ve městech. Ale o kolik a zda to bude vůbec měřitelné to netuším. Když už tak doufám že ano.

Jinak taky vidíte v pravo nahoře reklamu v níž týpek vydělává 62tis a ŠUKÁ nejhezčí holky světa? :-) Druhá nejlepší reklama zde, hned po reklamě na různá spalovací auta. Už mi to zmizlo. Měl jsem udělat screen. Dosud jsem tyhle reklamy viděl jen na porno serverech.

---

85tis km s Teslou model S

Obrázek uživatele runner42

"Oba výroky jsou pravdivé"

Přesně tak! Volám třikrát sláva, že tu někdo umí logiku. :)

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Vaše přirovnání trochu nesedí ale to pominu.

Pokud bychom zůstali u tohoto příkladu pak jde spíš o to že oba tábory kouří za školou, jedni doutníky a druzí mentolky. Samozřejmě to jsou rozhádané tábory.
A jako ti kluci, kuřáci doutníků se setsakra snaží aby našli něco co pohaní mentolkáře. A tak berou každý drobet kterého se lze chytit.

Pro analogii zde kritizovaného je vhodný příklad:
"Výrobci mentolek spotřebu jí o 2 procenta více papíru protože do republiky proudí nekvalitnější zásoby dřeva. Styďte se."

Jaksi je tu úplně pominuta nemožnost výrobců mentolek tento fakt ovlivnit, a také že to zřejmě není jediný spotřebitel papíru v republice.

Tomu já říkám křeč.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Hele to je fuk, já nějak nemám potřebu se o tom delší dobu dohadovat. Cokoliv tu napíšeme nijak nezmění energetickou skladbu v ČR. A mě to stejně hlava nebere, jak můžete energetickou skladbu brát jako něco osobního, takže nejsem schopen adekvátně reagovat.

Určitou zajímavost vidím v tom, že jste uživatele spalovacích i elektrických aut ve svém příkladu postavil na stejnou úroveň znečišťování. Za podobné prohlášení bych tu byl já nazván antikristem.

Prostě buď energetickou skladbu vezme člověk jako fakt, nebo jako osobní útok na sebe. Každý z nás si vybral.

---

85tis km s Teslou model S

Nezmění, od začátku v tomto argumentu šlo pouze o účelové použití výroku "elektřina je špinavější, EV styďte se".

Nejde o změnu skladby ale právě o tu demagogii.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Kde ten konkrétní výrok vidíte? Nemohu takový příspěvek najít.

---

85tis km s Teslou model S

Je skoro na začátku vlákna.
Zde runner42 shrnuje za co je zřejmě pranýřován výrokem že tu až na jeden psycho příspěvěk probíhá diskuse která se dá číst.

"Vložil/a runner42, Po, 2019-08-26 21:13
Sím, to bude asi ten můj, protože poukazovat na to, že podíl elektřiny vyrobené z uhlí pro pohon "ekologických" elektromobilů vzrostl za posledních pět let o 2% je fuj, ošklivé, nepokrokově oportunistické a celkově prostě psycho."

Samozřejmě, je to nadlehčené, ale argument zůstává.
Reakcí je, ano, také ukazování prstem.
To negujete vy, následuje moje reakce - poukázání, že nestačí vyvrátit druhé ukázání prstem aby se první ukázání prstem stalo pravdivým.

Už mám taky dost ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Ano, tak ten příspěvek jsem četl. Přesto v něm nenalézám to o čem píšete.

---

85tis km s Teslou model S

Vytýká tam že nabíjení EV je o 2 procenta špinavější.
Následuje "ale i diesly spotřebovávají el.energii"
Pak "ale to nečiní EV méně špinavým"
Pak moje "ale zapomínáte že nejde jen o diesly a EV, špinavějším se stává všechno na elektřinu".

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Ano, vytýká že nabíjení EV je o 2% špinavější než bývalo a tím diskuze mohla klidně skončit. Vše co přišlo potom tento fakt nijak nezměnilo. Už se v tom neplácejme. Hezký den.

---

85tis km s Teslou model S

Souhlasím :)
Jediné o co mi šlo bylo poukázat že to není dobře zvolený klacek.
Obzvláště když "opačný klacek" byl vyvrácen, vámi :)

Děkuji a také přeji hezký den.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele honza.t

OZE přibývá, ale výroba vázne (je sucho,vítr nefouká, slunce nesvítí ? )
https://www.ote-cr.cz/cs/statistika/narodni-energeticky-mix/narodni-energeticky-mix

neuvážené kontraproduktivní instalace bez znalosti souvislostí a hlavně, že jsou na to dotace. Navíc to taky dost často nemá slibované parametry - proč promýšlet FVE na každém jednom místě, je přece známý osvit na území ČR (volná citace jednoho nejmenovaného místního taky odporníka)...

Obrázek uživatele runner42

No tak to je báječné, že nám rok od roku elektromobily spalují víc a víc uhlí, fakt paráda, díky moc zelení hošani.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

To poděkování směřujte na naše politiky.
Ti jsou zodpovědní za energetický mix.
Vy, stejně jako já, potřebujete pro provoz auta elektřinu.
Bráno tedy Vaší logikou : děkujeme, spalovací hošani!

Obrázek uživatele Kuk

Nejvíc uhlí spaluje náš vývoz elektřiny, ale to ti je už 21 let u zadele, jak jinak :D
Klidně ty uhelky zavři když ti tak vaděj ropáčku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Já bych se chtěl zeptat, jestli když je Ionity projekt těch evropských automobilek, tak jestli je technicky možné (případně v plánu), aby časem pak fungovala tato síť obdobně jako síť Tesla Supercharger - že budu ve voze s navigací mít přehled o místech kde nabít, že bude možnost vidět obsazenost?
Předpokládám, že jestli bude nadále nastaven paušál, tak to asi nebude jen do momentu, kdy si auto řekne o pomalejší nabíjení při dosažení určoté kapacity, a tak paradoxně bude se stávat že auta budou chtít "vyždímat" těch 205 Kč a nabíjet co nejdéle.
Což mi ale ohleduplné pro Ty co přijedou po mně moc nepřipadá...
Zatím to beru jen teoreticky, s BMW i3 se mě ionity stejně netýká... :-)

---

BMW i3 60Ah REX

to tam opravdu nemuzete nad ty stojany udelat nejaky pristresek? klasicke cerpaci stojany na benal a naftu mate pod strechou, tak proc totez neudelate i nad nabijecima stojanama?

i to ze ty stojany jsou vesmes umistene tak, jakoby ty co je pouzivaj byli neco jineho nez ridici spalovaku, takove "my vas tady na te benzince nechceme, pekne si moknete kdys prsi a sedte v aute, a hlavne nam sem nechodte do prodejny a na zachod"

pritom kdys se podivam na Ionity kd emaj prezentacni matrialy, tak tam maj i elegantni zastreseni v teze designu jaky maji stojany

Obrázek uživatele PaRi

Asi to není potřeba: ZDE

z duvodu elektriny me to opravdu nenapadlo, spise z duvodu destniku ci plastenky, aby jsi mohl zahajit dobijeni a ukoncit dobijeni, musi se holt z auta vystoupit, a pokud zrovna prsi, neni to nekterym prijemne, kor pokud zrovna treba jedete v obleceni trosku komornejsiho razu

Obrázek uživatele PALO911

Asi to bude mat nieco s bezpecnostou. Predsa len je tam vyssia pravdepodobnost vzniku skratu, poziaru a pod. pri nabijani a celkvo z tych nabijaciek...No a ak by to bolo blizko stojanov s benzinom, nedopadlo by to asi dobre ;-) ala Rocky... takze takto je ot o cosi bezpecnejsie, no a davat tam novu strechu a pod...? ked nevedia spravit obycajny platobny terminal, kde ste? :)

Já nevím, ale elektřina sama o sobě nehoří. Zato benzín ano. Tak nevím jestli je elektřina více nebezpečná. No pokud mi prší na zásuvku pak ano ...

Teda pardon pokud to byla ironie. :)

To jako nehoří, maximálně neškodně jiskří, ale asi není úplně dobrý nápad jiskřit v prostředí kde i vzduch má vyšší koncentrace hořlavých směsí.
To je jako říct že táborák ohraničený kameny je bezpečný... tak proč si neopéct buřty mezi stojany :-D

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Pausal 205 Kč, at uz nabiju 20 nebo 90 kWh, to je znevyhodnujici pro malobaterkace.

Obrázek uživatele Marek_

A měsíční paušál od ČEZ zase např. znevýhodňuje ty, co nabíjejí málo. Jednoduché řešené... pokud je to pro vás nevýhodné, nenabíjejte tam. Ostatně, kolem na D5 je dost nabíjecích míst, kde vám účtují platbu za kWh.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Ivo

Tohle, ale nejsou nabíjecí stanice pro malobaterkáče jako je E-Golf apd... Tohle jsou dálniční nabíječky pro Kony Electric, I-Pacey, E-Trony, cokoliv co má chlazené baterky a umí nabíjet více než 50 KW. Berte to tak, že tihle budou jezdit sem a nebudou Vám blokovat hodiny 50 kW stanice... A Vy nebudete za ty prachy blokovat tyto stojany jim :)

Jasne, bude to i pro projizdejici cizince, kteri takova auta maji a 205 Kc pro ne nic neni.
Jinak mne nikdo stanice neblokuje, protoze zatim elektromobil nemam :)

Obrázek uživatele Marek_

Pro cizince to bude úplně stejná suma jako třeba v Německu, tam stojí dobití taky paušálně 8 euro :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele UDA

Až na ty peníze 205 Kč za nabití , děkuji pěkně.

Kolik Km s tím Etron ujede po dálnici, když beru že nepejede na doraz a bude nabíjet řekněme 30-90% ? 200, 300 Km?

Obrázek uživatele Marek_

Když eTron nabije 60 kWh, tak to má za 2 stovky a ujede na to 200 km. To není špatné na tuto kategorii aut, ne?

Pokud tam bude Kona (eNiro, Soul) s tou větší baterkou, tak nabije od 10-80 nějakých cca. 40-45 kWh. Na to ujede kolik... 250 km po dálnici? To je taky slušné, 0,80 KČ/km.

Podle mě super počin, konečně i v ČR budou k dispozoco opravdu rychlé nabíječky.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele UDA

Já ty nabíječky neodsuzuji, naopak chválím, ale jen že ta sranda asi něco stojí proto ty ceny.

Si vemte , že za tři nabítí můžete u Čezu nabíjet neomezeně celý měsíc, trochu rozdíl.

Obrázek uživatele Marek_

ČEZ s paušálem končí a počítám, že bude mít účtování po kWh s cenou kolem 3 KČ/kWh (jako má EON). Otázka je, jak dlouho bude i tato cena udržitelná.

Ionity si účtuje paušál a pokud dobijete třeba u Kony těch 40-45 kWh, tak to máte cenu 4,50-5 KČ/kWh. To mi přijde super vzhledem k možnosti rychlého nabíjení. Ionity jsou dálniční nabíječky, kde se předpokládá rychlé nabíjení bez zdržování. A taky se předpokládá, že tam udou nabíjet auta s větší baterkou, na ty je to cílené. Pokud to někomu nevyhovuje, je spousta obyč. nabíječek i kolem toho Berouna.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Kde se píše že ČEZ končí s paušálem? Zatím má na stránkách platby přes Polyfazer, nebo ke stažení smlouvu a paušál. Já nabíjím u ČEZ max 100 kWh měsíčně, takže by mi nevadilo ani 5 Kč za 1 kWh :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele UDA

Je vůbec u nás dostupné vozidlo, na plné využití tohoto výkonu?
Jinak 4 stojany najednou to vypadá dobře, ale mohli tam dát i Chademo, pro asijské vozy, v té investici by se jeden dva kabely ztratili.

audi etron umi tusim 350kW a tesla model 3 jede snad 200kW.. ostatni jsou myslim do 100kW - kia niro a hyundai kona atd..
Chademo snad neumi takove vykony, take je dostupny na CEZ nabijecce hned vedle..

---

13G

vsechno spatne. 350kW nikdo neumi. Nejlip je na tom TM3 s 250kW, etroll ma 150kW.

e-Tron neumi 350kW, umi 150kW, prvnim autem s moznosti nabijet 350kW bude od koncernu Porsche Taycan

v soucasnosti tyhle nabijecky dokaze asi nejlepe vyuzit Tesla 3 s cca 250kW

Obrázek uživatele Kuk

Taycan bude umět jen 250 kW. 350 kW prej později. Porše slevilo ze svejch slibů.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

beztak to bude jen SW uzamknuty aby meli neco pro facelift nebo jako priplatek za tucny peniz :D

Iba Taycan by mal zvládnuť 350kW, ale zatiaľ "iba" 250kW a to na 800V technologii. Ďalej by to mal byť Audi eTron GT

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Obrázek uživatele UDA

Tesla 3 umí dost, někde byl test 24 hod dojezdu.

Ale Etron snad jen 150 , 350 právě snad nic, ale do budocna je jistě dobré že jsou ty stanice, aspoň to bude inspirace pro výrobce.

Obrázek uživatele M.Krupka

Kde jsou ty doby,kdy se prodával olovnatý benzín. Pokrok nezastavíš.

Obrázek uživatele UDA

To je pokrok , když tam nejrozšířenější elektromobil na světě nenabije.

Prodej tu sunku a mas klid

Obrázek uživatele Marek_

Ale toto je evropská síť stavěná evropskými automobilkami, pochopte to už :-) Nevím jak v celé Evropě, ale v Německu se nejvíce prodává Zoe, i3 a Tesla 3 a všechny mají CCS a Tesla dokonce využije i ten výkon.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele UDA

Zoe nemá CCS jen typ2

Obrázek uživatele Marek_

Myslel jsem to nové Zoe. To se teď v Německu prodávalo dokonce lépe než T3.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele UDA

Nove zoe uz je v De v prodeji? U nas maji v ceniku je to stare bez rychlodobijeni.

Obrázek uživatele Marek_

Tak to nevím, já právě předpokládal, že už je to to nové. Každopádně, ani nové ani staré nemá Chademo :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

nove zoe uz ma CCS

---

13G

Obrázek uživatele Marek_

No... asi těžko tam Ionity bude dávat Chademo koncovku, když Ionity je konsorcium evropských automobilek. To by nedávalo smysl a je to tak dobře, je potřeba v Evropě prosadit jednotný CCS formát.

Jinak, mám pocit, že třeba Kona, Niro i Soul už používají CCS, ne? Resp. jejich evropské verze.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

No díky bohu je to jen elektrika. Překonektorovat to nebude nikdy zásadní problém.

A přesvědčit elektroniku auta aby komunikovala jinak?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Myslíte rozumět protokolům? Ano. Řešitelné.

Resitelne je leccos. Ale proc by to proboha kdo delal, kdyz snad neexistuje auto s chademo, ktere by na ionity delalo neco jineho nez prekazelo pomalym nabijenim...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele UDA

nové modely K/H mají CCS , ale co Nissan? Osobně bych do něj nešel jen kvůli tomu konektoru.

Obrázek uživatele Marek_

Ano, souhlasím s tím, že pokud bych šel do EV, musel by mít koncovku CCS a ne nějaké Chademo.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Jediné auto s Chademo, které využije vyšší výkon než 50 kWh je Kia Soul 2015-2018 a Ioniq 2016 (nepočítám Teslu s adaptérem), ale přínos v ryhlosti nabíjení není zase tak výrazný, aby stálo za to si pořidit redukci v ceně 50 tis. Kč, když ČEZ 50 kWh je kousek od Ionity. Nový Soul má již CCS a to je evropský standard. To že ČEZ staví nabíječky s Chademo je fajn, jezdí tady možná více jak polovina aut s Chademo.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Už zase Josef plácá nesmysly.
Žádný Ioniq v Evropě nikdy neměl Chademo konektor!!!
A žádný Soul nikdy neuměl víc než 50kW, ikdyž to při představení slibovali. Hlavně žádná taková stanice v Evropě není!!!
A ta redukce? To jako z CCS na Chademo nebo jak? A dokonce za 50tis Kč, hmm.

---

ecotaxiolomouc.cz

Kia Soul má psané maximum na 90 kWh (to jsem nikdy neviděl dosáhnout), průměrný příkon nabíjení 0-80 je kolem 58 kW. Stejně to má Ioniq ano měl jsem připsat na CCS. Redukci Chademo-> CCS jsem viděl nabízet na Alibaba, zatím to mají jako projekt, obrácenou redukci taky určitě nabídnou. Jen jsem tím chtěl říci, že i když to vyrobí, bude to cenový nesmysl.

https://www.intercept.ws/catalog/5421.html

Tady je nový Soul na nabíječce Ionity s nabíjením příkonem do 76 kW.

https://www.youtube.com/watch?v=LFSpEid3jiQ

Tady je původní Soul na 63 kW.

https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?f=95&t=9741&start=110#p277579

No a ještě článek na insideevs :
Je pěkné vidět, že aliance CHAdeMO navyšuje výkon. 100 kW ve srovnání s běžnějšími 50 kW přináší dobu nabíjení Kia Soul EV z prázdného na 80% od 33 do 25 minut . Baterie je 27 kWh.

https://insideevs.com/news/323714/kia-installs-first-100-kw-chademo-dc-fast-chargers-in-europe/

Ioniq tady někdo testoval, maximum bylo 70 kW.

Nakonec můžeme to na Vystrkově otestovat, narozdíl od Ionity to má Chademo.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

IONIQ umí teoreticky teoreticky 98, ale praxe je kolem 70 (málokdy nad). Většinou kolem 66.

Obrázek uživatele Marek_

Jak jsem psal, je to evropské konzorcium, není důvod na Ionity dávat Chademo, proč? Ioniyty je nová moderní síť s výkonem až do 350 kW, to Chademo nevyužije. A ostatně, těch nabíječek s Chademo koncovkou je např. na té D5 dost... Rudná, Beroun, Hořovice...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Tady jsou zapotřebí platební agregátory jako sůl. Tohle je jedna z největších brzd elektromobility.

Na ionity nabijete pres kreditni kartu asi tak za 10 sekund, staci ji naskenovat a nabijite, nevim co je na tom slozity.

Jde jen o pohodli - jeden rfid cip pro vsechny nabijecky nejen EU ale celeho sveta - prilozim a za 0,2s nabijim :-)

---

13G

Obrázek uživatele Marek_

A k čemu čip, když k placení už desetiletí slouží platební karty?

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Marek_

Takže není potřeba jejich aplikace ani jejich čip? Stačí kreditní karta, kterou mám v peněžence, není potřeba se nikam registrovat, atd.?

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Ne , respektive myslim ze potrebujete apku kvuli skenu stanice a pak skenu karty .
Ale myslim ze to jde i bez .
Tak dalece jsem to nezkoumal, dulezite bylo ze nepotrebujute registraci atd.
A treba EQC by melo mit jeden ucet pro vsechny.

Obrázek uživatele Marek_

Hm... takže appka a internetové připojení :-(

---

Lexus GS 450h Premium 2013

To fakt myslite vazne?

Obrázek uživatele Marek_

No oproti tomu, když vytáhnu kartu a máchnu s ní u terminálu, tak je to zbytečný opruz. To doufám uznáte, že placení kartou je mnohem jednodušší.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Co kartou, hodinakma dneska, kdo by se otravoval s tahanim karty a zadavanim pinu, to je jako z praveku :)

Obrázek uživatele Marek_

To je pravda. Teď jsem měnil účet a chlápek říkal, že mohu platit hodinkama, pokud to budou Fitbit nebo Garmin :-) Zatím mám otestovanou platbu mobilem a pokud jej odemknu (otiskem prstu nebo ksichtem), tak nemusím ani zadávat PIN, ani nad 500 KČ, jako u karty.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Marek_

Takže přijedu ke stojanu, přiložím kreditku, zapojím kabel, na konci odpojím a z kreditky se mi odečte 205 KČ? Poud to je tak, tak je to super a oproti třeba ČEZ a EON určitě pokrok.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

No kreditku neprikladate ale skenujete pres qr kod a neberu odpovedi ze to neni pro kazdeho ze kazdy nema chytry telefon atd, to je blbost.

Obrázek uživatele Marek_

No jasně, že smartphone má už skoro každý. Ale to pohodlí placení kreditkou je pořád nesrovnatelné. Když jdu kupovat cokoliv jiného někam, kde akceptují karty, nepotřebuji žádnou appku, připojení na internet ani snímat nějaký kód. A o tom to je.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Ale to je presne to co Vy resite jako strasnej problem a porad hledate chybu.
A ja Vam rikam ze to jsou blbosti?
Kdyz tankujete tak nezadavte pin na karte? Nebo na CCS karte?

Obrázek uživatele Marek_

Když tankuji za 205, tak nezadávám žádný PIN :-)

Úpřimně... není to placení kartou jednodušší? Vytáhnu kartu, přiložím k terminálu a konec. Příp. zadám PIn a je to. A to by právě bylo super i u dobíjení.

---

Lexus GS 450h Premium 2013


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil