POZVÁNKA: konference Elektromobilita v praxi

V úterý 4. června proběhne v Praze již 2. ročník konference Elektromobilita v praxi. Hlavním tématem budou zkušenosti s provozováním elektromobilů v hromadné i individuální dopravě a rozvoj dobíjecí infrastruktury v ČR.

Superrychlou nabíjecí stanici 150kW, se kterou nabíjení ve městě zabere jen pouhých pár minut, vítají všichni řidiči elektrovozů. Jaké jsou jejich zkušenosti a reakce uslyšíte na konferenci Elektromobilita v praxi.
foto: Systém Logistiky

Kdy: 4. června 2019
Kde: Hotel Olympik, Praha, Sokolovská 138, Praha 8 – Karlín

V počtu prodaných elektromobilů i možností dobíjení je Česká republika stále na chvostu žebříčku evropských zemí. Očekává se však, že rok 2020, kdy v platnost vstoupí nové emisní limity pro automobily, bude zlomový i v ČR. Konference představí první zkušenosti s využitím elektromobilů v ČR a to z prostředí měst i firem, podporu státu i možnosti financování elektromobility.

Velkým tématem nejenom konference stále zůstává rozvoj sítě dobíjení i otazníky s tím spojené: veřejné dobíjení vs. domácí, cenová politika hlavních provozovatelů dobíjecích stanic, ekologické dobíjení s využitím solární energie, možnosti akumulace energie, chytré městské dobíjení a další.

Některá česká města se nebojí investovat do elektrobusů ani rychlodobíjejících stanic. Jaké zkušenosti stojí za pořízením a celkovým provozem elektrovozů a stanic se dozvíte 4.6.na konferenci Elektromobilita v praxi.

Některá česká města se nebojí investovat do elektrobusů ani rychlodobíjejících stanic. Jaké zkušenosti stojí za pořízením a celkovým provozem elektrovozů a stanic se dozvíte 4.6. na konferenci Elektromobilita v praxi.
foto: Arriva

Plány a zkušenosti v rozvoji elektromobility představí na konferenci například představitelé dvou českých měst:Trutnov a Tábor vsadily na elektromobilitu a mají první zkušenosti i plány do budoucna – v oblasti nasazení elektromobilů v městské hromadné dopravě a v budování infrastruktury dobíjení. Součástí konference bude výstava různých typů elektromobilů, včetně možnosti testovacích jízd.

tisková zpráva

16 Comments on “POZVÁNKA: konference Elektromobilita v praxi”

        1. Vsetky Smarty urcite nemali len 16A 1f nabijacku. Mal som
          Vsetky Smarty urcite nemali len 16A 1f nabijacku. Mal som pozicanu predvadzacku zo Zlatych Pieskov v novembri 2018 a mala 7kw nabijacku. Skusal som vtedy okrem smartfor2 aj ine male mestske auticka: fiat500e a citroen c-zero. Vysledkom bolo, ze som kupil mitsubishi i-miev. i-miev ma rovnako ako jeho surodenci len 3,2kW nabijacku, no zivot ukazal, ze pre tak malu bateriu je to vyhovujuce, ak je moznost nabijat doma alebo v praci. Nikdy ma AC nabijanie 3,2 kW neobmedzilo. Pritom trojcata maju oproti smartu a fiatke aj DC nabijanie chademo, takze v pripade nutnosti je mozne nabit aj rychle – no ja so pri svojom sposobe pouzivania mestskeho EV nikdy nenabijal na DC (len som ho otestoval). Trojcata stale povazujem za najlepsie mestske elektromobily, aj ked nevyzeraju prave dizajnovo, ale zase presvecia svojimi uzitkovymi vlastnostami.

          1. na tohoročnom autosalóne ma chlapec od mercedesu
            na tohoročnom autosalóne ma chlapec od mercedesu (petržalka) presviedčal, že s takou batériou prejdem požadovaných 130km, nemám chuť stáť po ceste a nabíjať veľmi pomaly. totiž nechcel by som držať pre cesty mimo mesta spaľovák, hoci mám zrátanú fin. stránku ako vyhovujúcu. jednoducho, už nemáme potrebu mať sami dvaja dve autá.
            PS – tie palubné nabíjačky mali smarty uvedené v ponukovm liste.

            1. To je jasne, mestsky EV patri len do mesta a okolia s najazdom
              To je jasne, mestsky EV patri len do mesta a okolia s najazdom povedzme do 100km denne. Na druhej strane velke 5 metrov dlhe a dva metre siroke auto nepatri do mesta – jazdit po meste a hlavne parkovat s nim v stiesnenych priestoroch podzemnych garazi je otravne a hrozi poskodenie. Preto mame na dlhe trate jedno velkobateriove EV pouzivane troma rodinami a na mesto mame male ojazdene elektromobily kupene za 11 az 12k€. Trojcata svojou dlzkou 3,47m a hlavne extremne malou sirkou 1,47m vyuziju aj parkovacie miesta, kam sa nezmesti ziadne ine auto, pricom maju 4 dvere a odvezu 4 dospele osoby.

                1. Urcite ma este stare clanky LEV50, aj ked niektory tu hovoria,
                  Urcite ma este stare clanky LEV50, aj ked niektory tu hovoria, ze aj tie su v poriadku. Ja preferujem nove clanky LEV50N t.j. trojca vyrobene po jeseni 2012. Inak dajte pri nakupe pozor.
                  rok vyroby ako sa uvadza v inzeratoch byva spravidla datum prveho prihlasenia vozidla. Skutocny datum vyroby sa neda pri ziadnom aute zistit. Da sa zistit len modelovy rocnik z VIN, ale ten nemusi korespondovat s rokom vyroby. Ako prve treba vypytat VIN ponukaneho auta. Oba i-MiEV- ktore som kupil mali cca rocny posun.
                  rocnik 2013 podla VIN mal prve prihlasenie 4/2014
                  rocnik 2014 podla VIN mal prve prihlasenie 5/2015
                  No zaruka na auto je vzdy od predaja, ktory je spravidla aj datumom prveho prihlasenia vozidla.
                  Kamarat kupil dokonca ZERO, ktore bolo bez predaja a bez prihlasenia viac ako 2 roky na showroome, takze kupil auto od vyroby takmer trojrocne, pricom bolo 1. krat prihlasene len pol roka predtym ako ho kupil. Takze z dvojrocnej komplet zaruky (aj z 5-rocnej zaruky na 400V veci) uplynulo len pol roka a malo najazdenych len 250km :-))) Ale zohnat take auto vyzaduje velku davku stastia.

Napsat komentář