Porsche SE je holdingová společnost, do které spadá koncern Volkswagen. Právě tam se rozhoduje o financích celé skupiny.
foto: Volkswagen
Philipp von Hagen je v rámci Porsche SE zodpovědný za investiční management, tedy rozdělování peněz. Aktuálně vystoupil na BloombergNEF San Francisco Summit, kde se podělil o několik cenných informací.
Na dotaz zda „Volkswagen opravdu jde naplno do elektromobility?“ odpověděl „Spíš ne.“ Odhalil totiž, že 50 miliard eur, o kterých Volkswagen v posledních letech mluví jako o zásadní investici do elektromobility, představuje pouze třetinu celkových investic koncernu Volkswagen pro dalších pět let.
Jinými slovy, dalších 100 mld. eur jsou investice do konvenčních spalovacích pohonných jednotek. Hagen dále potvrdil, že do roku 2030 by koncern Volkswagen mohl vyrábět 50 elektromobilů. Zároveň ale dodal, že firma celkově vyrábí 300 různých modelů.
Jak to jde dohromady s předchozími prohlášeními Volkswagenu o tom, že do roku 2025 bude čtvrtina prodaných aut elektromobily a že v roce 2026 ukončí vývoj spalovacích motorů, to nechť ctěný čtenář posoudí sám.
T3 je již za rohem a Čína se tu cpe jako o život,dlouho to
T3 je již za rohem a Čína se tu cpe jako o život,dlouho to nepotrvá a rozjede se prodej BEV s VW nebo i bez něj!
Zajímalo by mě, jestli těch 50 mld. € jsou skutečně
Zajímalo by mě, jestli těch 50 mld. € jsou skutečně investice, protože investici já považuji jen do vlastních věcí – továrny, zařízení, technologie, výzkum… Pokud investice znamená máme dohodu na odběr hrozně moc baterií, tak je to na úrovni chvástání se, že VW investoval X mld. € na zajištění nákupu 100 milionů sad airbagů na následujících 10 let – prostě o ničem, žádná investice, jen nákup potřebného „materiálu“.
Podle mě se to dá považovat za investici, když se na
Podle mě se to dá považovat za investici, když se na základě vaší dlouhodobé objednávky musí stavět úplně nové továrny.
Ano, ale jen ta částka za továrny (řekněme třeba 10 %,
Ano, ale jen ta částka za továrny (řekněme třeba 10 %, ~5 mld.)
Další třetinu by měli věnovat do autonomního řízení
Další třetinu by měli věnovat do autonomního řízení jinak jim ujede vlak podruhý.
To je zbytečné. Stejně ten SW budou v budoucnu dělat 2-3
To je zbytečné. Stejně ten SW budou v budoucnu dělat 2-3 firmy IT firmy (strojaři to dohromady nedají) a celý svět to od nich bude kupovat. Je to stejné jako, že v reálu existují nějaké 3-4 OS na PC a 2 (možná 3) OS na smartfony. Žádný výrobce počítačů ani telefonů (kromě Applu) operční systémy nevyvíjí.
VW by se měl hlavně soustředit na vývoj automobilů vhodných pro autonomní řízení. Tyhle výrobky totiž budou mít úplně jiné priority.
Nákupní cena nebude prioritní, důležitá bude hodnota TCO (total cost of ownership). Obrovskou váhu bude mít úspornost provozu, spolehlivost, životnost, opravitelnost porouchaných/opotřebených dílů, apod.
Víceméně jde o přechod z výroby spotřebního zboží na výrobu produkčních zařízení, přechod z ranku „mobily, televize, mixéry“ do ranku „vlaky, lodě, letadla, autobusy“, tj. věci které se jednou koupí a pak třeba 60 let slouží, s generálkou jednou za 20 let.
K tomu srovnání: Google „dělá“ telefony i sw pro ně.
K tomu srovnání: Google „dělá“ telefony i sw pro ně. Nevím ale jak moc ty Pixely dělá: jestli na to jen nelepí značku.
Google samozřejmě telefony nevyrábí ani nikdy nevyráběl.
Google samozřejmě telefony nevyrábí ani nikdy nevyráběl.
Když vlastnil Motorolu tak vlastně ano. Pak ji prodal Lenovu.
Když vlastnil Motorolu tak vlastně ano. Pak ji prodal Lenovu.
To je jako by jste říkal že Apple nedělá iphohy, protože
To je jako by jste říkal že Apple nedělá iphohy, protože je kompletuje Foxconn v Cine… ridi vývoj, ale vývojáře i továrny ‚outsoursuje‘
Dělá je pro něj HTC.
Dělá je pro něj HTC.
Velice správná poznámka. Takový lidé jako Vy by měli
Velice správná poznámka. Takový lidé jako Vy by měli dělat ve vedení VW.elektromobilita, autonomní rizení a carsharing jsou nejdůležitější cíle pro každou automobilku v roce 2019.
Autonomní řízení je podle mě naprostý nesmysl a ukáže
Autonomní řízení je podle mě naprostý nesmysl a ukáže to čas…asistence pro řidiče ano, ale nechat auto rozhodovat, jestli radši zabije řidiče nebo přejede chodce je nesmysl…někdo musí nést za řízení zodpovědnost a tím někým nemůže být software ani programátor, protože by pak půlka automobilky seděla za 10000-ci násobnou vraždu. Nehledě na to, že pro chodce a cyklisty je oční kontakt nenahraditelný a pokud nevím, že mě auto zaregistrovalo – nevím ani, jestli můžu vkročit na přechod – takže za mě autonomní řízení maximálně v metru nebo na železnici ale na silnice se s tim necpěte!
Autonomni řízení je nesmysl. Pokud nechci řídit, jedu
Autonomni řízení je nesmysl. Pokud nechci řídit, jedu vlakem nebo autobusem. Pokud řídím rád, tak jedu autem. Autonomní řízení je dobré snad jen pro taxi/půjčovnu aut.
Prejet choce, to dá rozum. Auto musí chránit ty uvnitř
Prejet choce, to dá rozum. Auto musí chránit ty uvnitř vozu a nazdar bazar, jinak jim to nepodepíšu. A hnedle přestane dylema koho chránit víc.
Autonomno rizeni je budoucnost (do te doby, nez se uchyti
Autonomno rizeni je budoucnost (do te doby, nez se uchyti teleportace odkudkoliv kamkoliv).
Vsimate si, ze clovek se zmuze jen na civeni, kdyz se ma neco stat (malokdo jsme trenovani na nehody), ale stroj ma moznost se jeste rozhodnout, co udelat. Vase dilema uz bylo ale resene. V takovem pripade ma stroj pouze maximalne brzdit. I dnes nese materialni zodpovednost pojistovna. Pokud budou mit autonomni vozidla o nekolik radu nizsi moznost havarie, rady je pojisti. Vrazda je umyslny trestny cin, pokud by auto umyslne nekoho zabilo, pak samozrejme nese vinu vyrobce (stejne jako jiny vrazdici spotrebic) a firmy opet byvaji pojistene.
Vzajemny ocni kontakt neni zase tak dulezity. Navic si vsimnete, jak jsou oci male a na jakou vzdalenost je jako chodec vidite, kdyz jsou zhorsene viditelnostni podminky. Na toto se taky delaly uz zkousky. Auto bude obsahovat svetelne efekty, ktere budou chodcum davat pokyny. Budou videt daleko lepe, jen se hleda kombinace na intuitivni pochopeni. Mimochodem, vkrocit do vozovky mate na prechodu pro chodce za urcitych pravidel (netvrdim, ze ted je pripravena infrastruktura).
No a zkuste si uvedomit, jak uzitecna jsou autonomni vozidla. Popisu Vam muj pripad. V 5 jedu 90 km do prace (cca 1,5 hod, pokudbych jel autobusem ci vlakem, je to 3,5 hod), pokud bych nemusel ridit, muzu se jeste prospat, nebo v aute pohodlne pracovat. Na tech 8 hodin, co jsem v praci, mohu auto poskytnout pro carsharing, takze mi na cestu vydela (vlastne mohu poskytnout vzdy, kdyz budu vedet, ze auto nepotrebuji). Jelikoz u nas jezdi autobus 4x denne (a vlak vubec), tak deti clovek musi na krouzky vozit, takhle se odvezou sami. Mohl bych jezdit do hospody autem 🙂 Jen podotykam, ze do hospody nechodim.
A to jsem jiste nevyjmenoval dalsi spoustu vyhod, jaka tato auta prinasi. Nesmite se na samoriditelna auta divat dnesni optikou, kdy auta stoji na parkovistich, jelikoz oteviraji spoustu dalsich moznosti (i problemu k reseni), ktere dnes ani nedomyslime. Vuci Zapadu mame velice komfortni MHD, po nastupu techto aut se budou moci tyto sluzby vyrazne omezit nebo naopak zintenzivnit (tam kde je nedostatecna), zalezi, jaka bude politicka a obcanska poptavka.
A taky musí vymyslet úplně vlastní kolo, jinak jim vlak
A taky musí vymyslet úplně vlastní kolo, jinak jim vlak nepojede vůbec 🙂
Vůbec se nevzrušujte, je to jenom PROHLÁŠENÍ a
Vůbec se nevzrušujte, je to jenom PROHLÁŠENÍ a prohlášení se může zítra změnit. V tom je VW posledních několik let naprostý velmistr.
Osobně si myslím, že VW jen mlží a snaží se vyvolat dojem, tipu, klidně si dál kupujte spalováky podívejte, my jim stále věříme o dvě třetiny víc než EV a to pouze z toho důvodu, že sami zatím nemají co nabídnout.
Ono to hybrid robí naschvál, pod každým takýmto VW
Ono to hybrid robí naschvál, pod každým takýmto VW článkom sa totiž strhne podstatne väčšia diskusia ako pod článkom od ineho vyrobcu.
A diskusia je pre nich dobrá.
Znamená kliky a strávený čas a to zase znamená peniažky s inzercie.
Ja im to v podstate nemám za zlé robil by som to asi rovnako 🙂
S toho ale vyplýva že ak miekt chce aby hybrid prestal o VW písať tak musí článku a diskusiu ignorovať 🙂
No tak radsej budem reagovat na clanok o klamarovi ako o
No tak radsej budem reagovat na clanok o klamarovi ako o niekom kto hovori pravdu a nemam co vytknut. VW teda opat klame a zavadza.
Kecy prdy kuličky…
každý kdo trochu vidí do vývoje
Kecy prdy kuličky…
každý kdo trochu vidí do vývoje automobilů dobře ví, že auto není jen motor a nádrž/baterka…ještě větší investice spolknou komfortní jednotky, infotainment, karoserie, vývoj plastových dílů, asistenční systémy atd…
třetina celkových nákladů do elektromobility rozhodně neznamená 2/3 do konvenčních smradoserů jak autor v článku dedukuje!
No nevím, podle mě se počátají klasicky náklady na
No nevím, podle mě se počátají klasicky náklady na každý nový model zvlášť. A třetina na čistá elektroauta je dost, když jich budou prodávat v dohledné době maximálně čtvrtinu.