Polský PKN Orlen vybaví své čerpací stanice rychlonabíječkami

Jan Horčík - 18 Únor 2019

Švýcarská společnost ABB dodá největší polské petrochemické společnosti PKN Orlen rychlonabíjecí stanice. Ta je umístí u svých vybraných čerpacích stanic.auto čerpací stanice PKN Orlen Polsko rychlonabíjecí stanice

Čerpací stanice společnosti PKN Orlen v Polsku. Brzy tam i nabijete svůj elektromobil.
foto: PKN Orlen

V plánu je vybavit vybrané polské čerpací stanic PKN Orlen asi 150 rychlonabíječkami. ABB je pouze jedním z několika dodavatelů. Prvních 50 kusů má být na místě do konce letošního roku.

ABB dodá 50kW rychlonabíjecí stanice Terra 54 vybavené standardy CHAdeMO, CCS a Mennekes Type 2. V Polsku dnes jezdí asi 2000 elektromobilů.

A podobné zprávy přicházejí i z Kanady. Tamní síť čerpacích stanic Petro-Canada vybaví rychlonabíječkami své čerpací stanice podél trans-kanadské dálnice spojující Atlantský a Tichý oceán.

Výstavba začne letos na jaře a půjde o minimálně 50 stanic. Půjde o rychlonabíječky s výkonem 200 kW a možností upgradu až k 350 kW, k dispozici budou CHAdeMO i CCS. Hotovo má být do roka.

Zpět na HybridPřidat komentář

Jako kdyz resi ze 5x rocne by si musel volat rodicum o spalovak tak si rikam ze utekl od chocholouska a jenom tady troli. Dospelej clovek a nevymysli jak si 5x do roka presedne? To je bud uplne chorej beznozek a nebo to tu jenom zasira kvazi duvodama. Na dovolenou jenom autem a ne jako valna vetsina letadlem. A pujcovat si auto z pujcovny je hrozny opruz. Tak sorry - vyhodnotil jsem ze je tu pomatenec. Vsechny tyhle priznaky to ma. Tastupny problemy. Staci prece rict mam spalovak za par korun a investovat nejaky statisic do elektriky se mi nechce. V tom pripade reknu mas recht - na malo kilaku se ti to nevyplati a hotovo.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele Radovan

V podstatě veškerá zdejší diskuse je zbytečná do doby, než budeme mít síť rychlonabíječek rozmístěnu alespoň tak, jak to má od května roku 2014 Slovensko a jak k tomu mílovými kroky uhání násobně větší Polsko. O Rakousku a Německu nemluvě. Tedy co 50, max. 80 km rychlonabíječka ať píchnu kružítko do kteréhokoliv msta na mapě ČR.
Pak se můžeme bavit jestli 2 a více rychlostojanů na 1 místě a jaké kapacity. Také zda k nim mít aspeciální přívod anebo přemýšlet a budovat synergie s místy, kde už je, případně dá se řídit.
Jinak je to systém E.OF, který na svém distribučním území od slovenské po německou hranici udělal Vystrkov a dál dlouho nic. Čili opravdu smysl měl Vystrkov dlouho jen pro Tesly díky SC a pro přeskok mezi Čechy a Moravou po D1. Ovšem to už dávno bylo možné díky soukromníkům vrchem přes Kolín, Pardubice, Vysoké Mýto, Mohelnici, Olomouc, Valašské Meziříčí, Vyškov a Brno. Teprve nyní se trochu snaží, jenže je rok 2019, 5 let po Slovensku.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Ještě větší záhadou mi je stav, kdy se nabíječky pod taktovkou distribučních společností rozmisťují tak, že je jich 60 % v Praze a další jsou tam, kde jsou ostatní. Jen hlavně nevyplňovat prázdná místa na mapě. Jindřichův Hradec se zkrátka musí udržet bez nabíječky co nejdéle, to přece nejde, aby se dalo dojet z nabíječky EON-ČB-Globus na další EON-Třebíč třeba Leafem! Také mi přijde, že jak ČEZ zjistí, že se někam nacpal EON, hned tam postaví nabíječku taky (viz Písek a ČB). Jestli bychom nakonec neměli nakecat ČEZu, že EON staví v J. Hradci a v Klatovech a v Příbrami a v Benešově a hned by byla halda nových nabíječek :-).

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Obrázek uživatele Radovan

Tomu říkám plán, tímto je požehnán :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jeste se prida Benzina, Mol, Shell, PapOil, Slovnaft a bude konecne kde nabijet :) CEZ a EON musi z cerpanych dotaci vybudovat nabijecky, tak snad jim lidi hlaste, kdo mate prostor.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ty Kanadsky chapu. Ty pouze 50kW moc ne. Vim, zatim tam jezdi EV aut malo ale je to evropska zeme v Schengenu a za 2-3 roky proste nebude 50kW stacit. Neni to plytvani penezi?

A jestli je tak nastavenej dotacni plan tak si myslim ze spatne.

Na druhou stranu nechci delat chytryho, problematiku jsem nestudoval. Treba je lepsi postavit vic 50kW nez min drazsich 150 a vice kW nabijecek. Jakej na to mate nazor?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud je to v rámci benzínky tak dnes jednozněčně minimum 150 kW.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stejne bych radeji videl vedle sebe 6x 50kW nabijecku nez 2x 150kW. Nechci sejckovat, ale ja mam 20-80% za 15min. kdezto treba kia eniro na 77kW je z 20-80% za 42min. Zacinam byt cim dal vice skepticky k nabijeckam o 2x stanicich ci mene. Navic neni v mych silach nekoho ukecat k 10min. preruseni nabijeni, i kdyz on tam planuje byt pres hodinu. Nektere firmy zacinaji poradat najezdy na nabijeci stanice zejmena v Praze..planuji velke flotily aut bez firemnich nabijecek..to bude mezi 6-22h vecne obsazeno.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je potřeba zrušit paušál ČEZ a bude na čas klid.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano je potřeba zrušit ČEZ, začít tím plešatým slizkým kriplem Benešem a všechny další neschopný nenažrance vyházet, současně se však musí najít pistolníci kteří odklidí Bureše aby ten ČEZ za babku neskoupil.

Souhlasím - raději 50kW co 50km než 150kW co 150km.
důvody:
* malobaterkáči
* pokrytí (nemuset plánovat 50+km zajížďku)
* stačí natočit na dalších 100km (při čůrpauze) a to při spotřebě 15kWh/100km znamená postát si tam 18minut (ne ideální ale snesitelné) nebo na dalších 300km (při obědpauze) za necelou hodinku (opět ne ideální ale snesitelné)
* a již výše zmíněný důvod: obslouží více aut najednou než 1

10*50kW >>>>> 1*150kW

edit: samozřejmě že 100kW by bylo asi tak cca optimální ale to až bude pokrytí 50kW

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za me stavba 50kW nesmysl co nic neresi, takova nabijecka je fajn mozna tak pro nadsence s leafem... Pro bezneho uzivatele co chce autem jezdit a idealne se co nejmin omezovat to chce aspon tech 100kW (to je treba duvod procc si ted neumim predstavit, ze bych spalovak nahradil cimkoli jinym nez teslou - jine auta jsou na delsi cesty jednoduse nepouzitelne a musel bych si pujcovat stejne nekolikrat do roka spalovak)

Me 50kw vyhovuje. Auto stejne nebere vic. Jsem bezny uzivatel co jezdi mesicne 5t km. Spalovak mam taky a obcas do nej parkrat do roka vlezu i kdyz nerad.
Zajimavy je ze ja jezdim na elektriku a jsem ok a jde to, ty na elektriku nejezdis ale chytrej jsi jak radio. Bezny uzivatel kterym se ohanis ma rocni najezd 10t km, i kdyby jsi byl nebezny uzivatel tak ti treba 400km za den nestaci? Jednou nabit pres noc kdyz spis, podruhy nekde v dobe obeda- asi neobedujes, a potreti nekde kde se clovek vycura - asi necuras a pokocha se okolim. Jasne ted mi zacnes tvrdit jak jezdis denne 500km do prace a z prace. Tehle arvumentu jsme tu slyseli haldu. Pro tyhle chudaky co travi caa v aute navrhuji at si koupi vrtulnik a jdou na chat s vrtulniky a tady at daji pokoj normalnim lidem co jim elektrika staci.
A podle tebe se fakt nikdo ridit nebude. At jsou vedle sebe 50kw i 150kw i AC. Pak nikdo s malobaterkacem nebude zaclanet u 150kw a nekdo kdo jde na 3 hodiny do kina a je slusnej si to neda na DC ale na AC

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to je tady trochu v diskuzi problem, kdyz jedni me osocujou z toho ze muj najezd 25k je male ze normalni clovek najede 30 a vice, a pak druzi zas ze normalni clovek najede kolem 10...
Jinak jasne, na vetsinu jizd by mi dneska dostupne EV v pohode stacily, ale zas tak 5x rocne volat rodicum nebo pujcovne, ze putrbuju pujcit spalovak mi prijde trochu mimo...
Jinak jak jsem psal - treba s teslou mam teoreticky i prakticky overene, ze ani cesta na dovcu neni problem (a ani nedojde k zasadnimu prutahu cesty), coz bohuzel s prakticky cimkoli jinym zatim nehrozi...

Za měsíc letím do Barcelony. Letenka za 800 tam, 950 zpátky.
Nebudou to žádné Emiráty ale porovnávat to s náklady na čas a peníze prostě ani nemá smysl...

Kdybych měl Teslu (nebo Oktávku), tak bych uvažoval si udělat road trip (jedno přespání na půli cesty, protože 16h za volantem fakt nedám. Ale někomu to nevadí, vystřídají se řidiči.
Ale pokud je mým cílem Barcelona tak mi to nevychází.

Volat 5* ročně rodičům nemůžu, protože bydlí 200km daleko a mají už pomalu veterána ale kdyby byli při ruce a auto slušné tak by mi nevadilo si auto půjčovat. Výměnou by dostali Leafa na těch pár dnů. To mi naopak dává velký smysl, carsharing v ideální formě ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Bobanovo mozek by vymyslel jak dojet autem na mallorku aby si nemusel na letisti oujcit auto a pri odletu zase vratil klicky. Nema to holt jednoduchy ten Boban

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevim proc bych mel jezdit autem na Mallorcu? Jezdim treba kazdorocne do benatek, kde to mam od dveri ke dverim 10 - 11 hodin, kdybych mel letet ledadlem, tak to trva rozhodne dele. A loni jsem si overil, ze treba teslou to jde zajet taky v pohode (kolegyne jela taky, s modelem S)

Kousek od benatek jsem mel lod. Ted uz je v recku. A jsem na tom lip. Nez jezdit autem k benatkam tak radsi letadlem do recka. A jeste usetrim

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajimave reseni, ze kdyz si chci zajet do benatek (kde nikdy nezustaneme a projedem dalsi mista v italii), tak misto toho mam radsi letet do recka, to je orpavdu konstruktivni diskuze...

Asi ctete mezi radky. Ja nejsem vy. Takze kdyz pisu co ja tak si to fakt nevztahujte na sebe ze bych vas nutil do recka. To je nejaka nemoc co mate? Ja vam reknu ze rad spagety carbonara a vy hned ze vam spagety nechutnaji a ze je to logika spatna? Jezdete si cim chcete kam chcete, to je kazdymu fuk, akorat normalni clovek neprudi. A to Vy delate

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Asi ctete mezi radky. Ja nejsem vy. Takze kdyz pisu co ja tak si to fakt nevztahujte na sebe ze bych vas nutil do recka. To je nejaka nemoc co mate? Ja vam reknu ze rad spagety carbonara a vy hned ze vam spagety nechutnaji a ze je to logika spatna? Jezdete si cim chcete kam chcete, to je kazdymu fuk, akorat normalni clovek neprudi. A to v delate

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Tady presne vidime vsichni ze Bob anovo mozek pracuje proti jeho osobe. Porad mu naseptava proc to nejde a vymysli mu kraviny aby to zazdil. Me je 60 a muj mozek mi dava same pozitivni podnety jako treba MiŠ ovo. To jsou holt jiny mozky ktery spolupracujou a nabizi pozitivni varianty. Taky vsude litam za par korun a ted mimo sezonu jsem mel.treba Kasquai na tyden na Mallorce za 50eur s neomezenym najezdem. Akorat me stvalo do toho lejt benzin. Uz aby pujcovali elektra

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Takze klasicky Dave? Me neco vyhovuje, takze to je to jedine spravne a kdo si dovoli chtit/myslet neco jineho, tak je blbec, zavareny mozek nebo ja nevim co jeste...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ale ne. Ale proti blbosti se musi bojovat. Kdyz clovek co ani nezacal jezdit zacne tvrdit ze to bude mit vyznam az to ujede na dovolenou a zpatky a ze najede rocne 30t km a to ev neda a ze dokud nebudou vyude misto 50kw nabijecek 150kw tak to mi hlava neda. To he podobny jako kdyz tupej tvrdi ze za valky nebyly koncentraky a ze to je propaganda. V tomhle duchu se bavit nemim. Jinak s kazdym.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ono proste lidi zkratka cas od casu ty dalky jezdi, a uprimne tady ty storky od lidi co maji treba jednickoveho leafa a chteji napsat clanek jak je cestovani po evrope leafem v pohode a napisou jak tu cestu planovali dva mesice dopradu a to co bezne zajedet za 10-12 hodin jeli skoro dva dny neni uplne propagace elektromobility (o coz se snazim ja) ale utvrzovani beznych zakazniku, ze EV jsou akorat pro par nadsenych blaznu co nevedi co s penezi.
Na idnesu mam na prispevcich kopec liku od zatvrzelych elektromobilistu tady z fora (samo podle jmena si me nespoji ze), ale v zasade se snazim psat tam i tady to same, jen tady proste usmernuju EVidioty nekam do reality, a na idnesu to je zase vyvraceni nemsylu co tam lidi pisou....

Tak ja jako mladej jezdil s Aero 30 take delsi streky. A tak si to ted zopakuju s elektrem

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Proc blbost? Rada lidi - vcetne me - si (nektere, ano, nekam i litame) dovolene planuje tak, aby videli i neco cestou. A tam je zas blbost delat x-setkilometrove skoky letadlem a na kazdem skoku si znovu pujcit auto (nebo se jinak dopravovat z letiste do "civilizace" a zpatky). Ale proto prece nebudu tvrdit, ze dovolena letadlem je blbost a jedine auto je spravna cesta.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

No prave. Litam si a i jezdim si.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Nekdo najede 25k a same dlouhe cesty treba. Tak pro toho je treba resenim jenom drahy velkobaterkac. Nekdo najede 50k jako ja ale s maximem 100km jedna cesta a na to mi staci malobaterkac. Po ceste DC nabit a jedu zase zpatky. O vikendu ujedu treba 300 ale z toho take nabijim jenom jednou protoze vyrazim nabity z domova, pi ceste cucnu jednou a nabiju na chate zase pres noc
Dovoleny litam a na dlouhy streky mam starou octavku.
Ale ja nikomu nic nenutim, nijak neglosuju co je na prd a jak. V klidu si na 50t km setrim svych cca 150t a rozhlizim se treba kdy uz bude T3 za dobry prachy. Nez abych to udelal opacne a koupil T S za dardu a ted si drbal hlavu

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele spetak

Čím více bude dle tebe 50kW nesmyslú, tím lépe pro řidiče EV.
Jak píšeš, pro každého to není a ještě dlouho nebude.
A to je pro nás, dle tebe neběžné uživatele aut docela dobře.
Nic ve zlém, ale tvúj čas ještě nepřišel, to je celé. Ale dočkáš se. Jen co odjezdíš tu skálu, co ještě nemáš. A potom poznáš nepoznané ....

Myslim si ze bychom si meli Bob any a jemu podobne tady hyckat a zalevat jak kvetinku a davat jim zapravdu jak je to naprd. Alespon to lidi vic odradi. Predstava ze si to koupi kazdy a budeme stat fronty u nabijecek kde bude kw stat 10kc? Ode dneska razim ze Elektromobilita na naprd a k nicemu a at do ni nikdo nejde. Ma to samy negativita. Ale budu se chovat opacne a vyuzivat vyhody dokud to jde.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Manual pro vsechny co si chteji jeste tuhle nirvanu uzit.
1/Nikam to nedojede
2/Je to drahy
3/Jsou to klumpry poruchovy
4/V zime v tom uz i lidi umrzli
5/Malo nabijecek a jenom 50kw dokud nebudou 350kw tak to ani nema cenu
6/Nema to razeni a 6ti kvalt dvojitou dvouhmotovou spojku a ani filtr pevnych castic - to prece neni auto
7/Nema to poradny zvuk
8/Ani plameny z vyfuku
9/Neni to sexi
Jeste prosim vymyslete par duvodu a argumentu.

A prosim ŠIŘTE to at si to nikdo nekupuje a je nas min.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zapoměl jste že tomu v zatáčkách upadávají kolečka a baterie se musí měnit co dva roky v ceně 3/4 nového auta.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Jo a hori tomu baterky. Dame tak 20 bodu dohromady proc to nekupovat. Jeste ty draty od prodluzovacek co vadi cyklistum ve Finsku na sidlistich

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele spetak

"Nema to poradny zvuk" - NE !
nemá to žádný zvuk a to je na prd, soudruzi !

Jeste ze to trochu alespon sumi od kol pri vyssich rychlostech. Zaplat pambu za to

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Jenom kafra. Jeste ani nezacal a 50kw je mu malo. Ostatni uz jezdi a jsou ok.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No holt ne každý múza každou delší cestu protáhnout na týdenní expedici.....

Fakt na obcas delsi cestu do Recka nebo Chorvatska si fakt elektro neberu. Ani spalovak. Vlezu do letadla. A na letiste beru taxi aby mi tam elektro nestalo na 14dni za 2000. Bolt na dozdil od tebe premyslim. Teda ty taky asi ale nejak divne.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No uprimne netusim proc bych mel na vetsinu dovolenych litat. Chorvatsko, italie, francie i dalsi zeme (samo ne recko) jsou autem rychlejsi a pohodlnejsi i levnejsi, nez kdybych se tam mel strachat letadlem. Navic mam v miste svoje auto, nemusim se strachat do pujcovny a platit pujcovne apod...

No to je odpoved. Nekdo holt leta nekdo jezdi. V podstate ta vase odpoved nic nevypovida. Ja do recka letam - rozdil na jednu cestu cca 26hodin uspory casu a o 8t oproti palivu do auta. V recku mam stareho golfa naporad takze ani do pujcovny se nesteacham a ani pujcovne neplatim. Moje odpoved take asi nic nevypovida. Co clovek to jiny system na cas a vyhodnost.
Zkratka me se vyplati elektro kolem komina navratnost - tzn zaplacene odbydlene auto mam za 14mesicu - kdo z vas to ma? A k tomu si drzim starou slupku octavku s najezdem 540t km. Ale s tou najedu rocne tak max 3t km. V recku zatim stareho golfa. Az mi tady nebude vyhovovat c zero poklesem dojezdu tak ho poslu do recka a budu si tam s nim.jezdit na plaz a do kramu. Vy to mate jinak tak si to zaridte jinak. Akorat tu neotravujte tema negativnima kecama a jdete nekam na chat spalivaku a tam onanujte spolecne proti elektru. Tady se k vasi onaniji zkratka nikdo neprida.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele spetak

Každej to má jinak, to je přece normální. A navíc - je to tak dobře !

Obrázek uživatele spetak

A vvvvo tom to je ......

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uz dnes je celkem bezne potkat u trech stojanu na vsech AC tesla/pluginhybrid/zoe/nekdo kdo nabiji hodiny + obsazena vsechna DC a nocni mura je kdyz to jsou velkobaterkaci a vsichni chteji plnou a dalsi nabijecka je 100km dal a ne 20km coz bych jeste dal..

Skoro zadnou teslu jsem na AC nevidel. Vsechny stoji na DC chademo klidne i pres dve hodiny

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

To je jednoduche, jako marketingovy nastroj ("ted jsme zeleni") vyhovi i ta 50kW. A podle me ani ta si na sebe nevydela, natoz nekolikanasobne drazsi 100-150kW. Jestli je na pumpe vubec dostatecny prebytek rezervovaneho vykonu je dalsi cast skladacky.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Za me radsi 3 x 50kw nez 1x150kw

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?