Peugeot ukázal solární nabíjecí stanici

redakce - 12 Květen 2016

Studio Peugeot Design Lab navrhlo pro společnost Driveco univerzální dobíjecí stanici pro solární energii určenou pro elektromobily: Parasol Driveco.auto solární nabíjecí stanice Peugeot Parasol Driveco

Design systému Parasol (v překladu slunečník) spojuje ekologii a technologii s dřevěnou kostrou, která je osazena fotovoltaickými panely. Ty poskytují ochranný stín pro nabíjející se vozy.
foto: Peugeot

TISKOVÁ ZPRÁVA

Peugeot tímto partnerstvím pokračuje v plnění svého závazku dosáhnout mobility s  nulovými emisemi od výrobce ke spotřebiteli. V korsickém městě Ajaccio se 11. května slavnostně otevřela první inteligentní solární silnice na světě.

Týmy Peugeot Design Lab realizovaly projekt představující inovativní a ekologickou stanici Parasol Driveco. Dřevěná prolamovaná konstrukce se 150 m² solárních panelů vytváří baldachýn.

Do rozšířených základů stanice Parasol jsou elegantně zabudovány nabíjecí systémy a baterie pro ukládání elektrické energie. U tohoto projektu byly využity schopnosti designérů, 3D modelářů a odborníků na barvy a materiály.

Parasol Driveco je dobíjecí stanice, kterou tvoří 88 fotovoltaických panelů a lithium-iontových baterií umožňujících výrobu a ukládání solární energie. Elektřinu je tak možné kdykoliv využít, a to i při slabém slunečním svitu.

Elektřina je v síti více stanic sdílená prostřednictvím „smart grid“ - systému pro řízení energie. Každý Parasol je univerzální a může se z něj současně nabíjet až 7 dopravních prostředků – osobních automobilů, skútrů nebo jízdních kol, a to 7 dní v týdnu a 24 hodin denně.

Doba nabíjení závisí na zvoleném režimu, který je buď rychlý, nebo standardní. Partnerství mezi Peugeot Design Lab a Driveco posiluje závazek společnosti Peugeot v oblasti elektromobility, jehož cílem jsou nulové emise CO2 od výrobce ke spotřebiteli.

Peugeot nabízí od roku 2010 řadu dopravních prostředků s elektromotorem pro všechna použití: jízdní kola, osobní vůz (iOn) a užitkový vůz (Partner Electric). Peugeot od dubna 2015 nabízí ve Francii rovněž službu Electric Box, která zahrnuje pronájem vozu Peugeot iOn společně s elektrokolem za 99 € měsíčně.

Společnost Driveco, která 14. března uvedla do provozu systém Parasol v korsickém městě Bastia, dnes otevírá díky druhému systému Parasol ve městě Ajaccio první inteligentní solární silnici na světě.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

...jde o to jak to zařízení chápete. Já to to chápu jako běžnou dobíjecí stanici, pro kterou je pořeba příkon ze sítě 36 kWh, ale díky doplnění o baterie a solár, dokáže nabíjet výkonem až 70 kWh. Na Korsice to dává smysl, slunce je dost, běžných elektráren málo, elektrická síť spíš asi poddimenzovaná a EV nepodnikají žádné velké rychlé přesuny ... :-))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jak uz tu zaznelo - neni to naprosto totalni blbost? Rychlonabijeci stanice potrebuje obri vykon (pro dalkove cestovani a kratke dobijeci bych to videl na 200 kW na stojan, takovy solar ma radove nizsi vykon na celou stanici, tzn neco jako solarni panely na strese auta - na efekt pekne, realny prinos velmi symbolicky...

V principu to není úplná blbost. 150m2 není úplně zanedbatelná a v jižnějších státech, kde mají hodně sluníčka to může naakumulovat řádově desítky kWh denně a zbytek se samozřejmě vykryje ze sítě podle potřeby. To znamená, že dvě až tři běžná EV , desítka elektromotorek nebo několik desítek elektrokol dobije denně zdarma. Teď už jenom vzít si kalkulačku a spočítat si, jestli je tam vůbec nějaká návratnost.

Zkuste vymyslet přesnější hodnotu než "řádově desítky ...".

Dejte mi souřadnice kde to bude umístěné, tabulky slunenčního svitu pro danou lokalitu, parametry použitých panelů a klidně vám to spočítám.

to bude zalezet na konkretnim umisteni a jake prumerne podminky na danem miste panuji

Takže víme prd.

odkaz na ten projekt jsem dal nize jiz vcera, tak si ho muzes prostudovat ;)

tady to mate v originalnim PR

driv-eco.com

vypadá to hezky. Nabíjecí výkon? instalovaný výkon na panelech bude cca 18kWp (jen odhad při cca 200kWp na panel).

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spíš bych to viděl na 300Wp panely, tedy 26kWp. Což teoreticky při plném svitu obslouží jeden vůz 22kW.
Osobně bych všechny nabíjecí stanice osazoval solárními panely i když to nepokryje spotřebu. Ale alespoň něco.

když jsem v r. 2007-9 dělal fotovoltaiku na střechu, tak bylo nejvíc 280Wp- možná to je nyní jinak, ale osobně jsem 300Wp neviděl. Jsou tam 4 stání, tak bych to viděl na pomalé nabíjení cca 6-12kW / podle inst. výkonu. Ale jsou to jen odhady na základě nic neříkajícího obrázku.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

je to zavisle na plose, technologi a cene, delaj se i 370Wp panely, ale nej-vyhodnejc dnes s ohledem na cenu/vykon vychazi ty okolo 280-300Wp

odkaz na presnejsi popis promo tohoto pocinu primo na jejich strankach jsem sem postnul jiz vcera

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teď to vidím, píšou pro nabíjení 8 eaut, panely 29kWp, 8kWh v baterkách, 36kW přípojka do sítě, 70kW max. nabíjecí výkon.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V nabídce i4wifi již dlouho (nedovolí mi to poslat odkaz)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Těch 99 EUR za auto a kolo měsíčně to máte dobře? To se mi zdá nějak podezřele dobrá cena..

já teda odborník nejsem, ale takhle od oka to vypadá jako předražený bullshit

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na to nemusis byt odbornik, ved je to jasne

vitejte ve svete elektromobility ;)

Obrázek uživatele jurazhor

:)

---

jurazhor


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil