Peugeot ukázal solární nabíjecí stanici

Studio Peugeot Design Lab navrhlo pro společnost Driveco univerzální dobíjecí stanici pro solární energii určenou pro elektromobily: Parasol Driveco.

Design systému Parasol (v překladu slunečník) spojuje ekologii a technologii s dřevěnou kostrou, která je osazena fotovoltaickými panely. Ty poskytují ochranný stín pro nabíjející se vozy.
foto: Peugeot

TISKOVÁ ZPRÁVA

Peugeot tímto partnerstvím pokračuje v plnění svého závazku dosáhnout mobility s  nulovými emisemi od výrobce ke spotřebiteli. V korsickém městě Ajaccio se 11. května slavnostně otevřela první inteligentní solární silnice na světě.

Týmy Peugeot Design Lab realizovaly projekt představující inovativní a ekologickou stanici Parasol Driveco. Dřevěná prolamovaná konstrukce se 150 m² solárních panelů vytváří baldachýn.

Do rozšířených základů stanice Parasol jsou elegantně zabudovány nabíjecí systémy a baterie pro ukládání elektrické energie. U tohoto projektu byly využity schopnosti designérů, 3D modelářů a odborníků na barvy a materiály.

Parasol Driveco je dobíjecí stanice, kterou tvoří 88 fotovoltaických panelů a lithium-iontových baterií umožňujících výrobu a ukládání solární energie. Elektřinu je tak možné kdykoliv využít, a to i při slabém slunečním svitu.

Elektřina je v síti více stanic sdílená prostřednictvím „smart grid“ – systému pro řízení energie. Každý Parasol je univerzální a může se z něj současně nabíjet až 7 dopravních prostředků – osobních automobilů, skútrů nebo jízdních kol, a to 7 dní v týdnu a 24 hodin denně.

Doba nabíjení závisí na zvoleném režimu, který je buď rychlý, nebo standardní. Partnerství mezi Peugeot Design Lab a Driveco posiluje závazek společnosti Peugeot v oblasti elektromobility, jehož cílem jsou nulové emise CO2 od výrobce ke spotřebiteli.

Peugeot nabízí od roku 2010 řadu dopravních prostředků s elektromotorem pro všechna použití: jízdní kola, osobní vůz (iOn) a užitkový vůz (Partner Electric). Peugeot od dubna 2015 nabízí ve Francii rovněž službu Electric Box, která zahrnuje pronájem vozu Peugeot iOn společně s elektrokolem za 99 € měsíčně.

Společnost Driveco, která 14. března uvedla do provozu systém Parasol v korsickém městě Bastia, dnes otevírá díky druhému systému Parasol ve městě Ajaccio první inteligentní solární silnici na světě.

tisková zpráva

20 Comments on “Peugeot ukázal solární nabíjecí stanici”

  1. …jde o to jak to
    …jde o to jak to zařízení chápete. Já to to chápu jako běžnou dobíjecí stanici, pro kterou je pořeba příkon ze sítě 36 kWh, ale díky doplnění o baterie a solár, dokáže nabíjet výkonem až 70 kWh. Na Korsice to dává smysl, slunce je dost, běžných elektráren málo, elektrická síť spíš asi poddimenzovaná a EV nepodnikají žádné velké rychlé přesuny … :-))

  2. No jak uz tu zaznelo – neni
    No jak uz tu zaznelo – neni to naprosto totalni blbost? Rychlonabijeci stanice potrebuje obri vykon (pro dalkove cestovani a kratke dobijeci bych to videl na 200 kW na stojan, takovy solar ma radove nizsi vykon na celou stanici, tzn neco jako solarni panely na strese auta – na efekt pekne, realny prinos velmi symbolicky…

    1. V principu to není úplná
      V principu to není úplná blbost. 150m2 není úplně zanedbatelná a v jižnějších státech, kde mají hodně sluníčka to může naakumulovat řádově desítky kWh denně a zbytek se samozřejmě vykryje ze sítě podle potřeby. To znamená, že dvě až tři běžná EV , desítka elektromotorek nebo několik desítek elektrokol dobije denně zdarma. Teď už jenom vzít si kalkulačku a spočítat si, jestli je tam vůbec nějaká návratnost.

      1. když jsem v r. 2007-9
        když jsem v r. 2007-9 dělal fotovoltaiku na střechu, tak bylo nejvíc 280Wp- možná to je nyní jinak, ale osobně jsem 300Wp neviděl. Jsou tam 4 stání, tak bych to viděl na pomalé nabíjení cca 6-12kW / podle inst. výkonu. Ale jsou to jen odhady na základě nic neříkajícího obrázku.

Napsat komentář