Studio Peugeot Design Lab navrhlo pro společnost Driveco univerzální dobíjecí stanici pro solární energii určenou pro elektromobily: Parasol Driveco.
foto: Peugeot
TISKOVÁ ZPRÁVA
Peugeot tímto partnerstvím pokračuje v plnění svého závazku dosáhnout mobility s nulovými emisemi od výrobce ke spotřebiteli. V korsickém městě Ajaccio se 11. května slavnostně otevřela první inteligentní solární silnice na světě.
Týmy Peugeot Design Lab realizovaly projekt představující inovativní a ekologickou stanici Parasol Driveco. Dřevěná prolamovaná konstrukce se 150 m² solárních panelů vytváří baldachýn.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
San Francisko zavádí dobíjení elektromobilů zdarma
BMW nabídne ke svým autům bambusovou solární dobíječku
Mitsubishi otevřelo solární dobíjecí stanici pro elektromobily
Do rozšířených základů stanice Parasol jsou elegantně zabudovány nabíjecí systémy a baterie pro ukládání elektrické energie. U tohoto projektu byly využity schopnosti designérů, 3D modelářů a odborníků na barvy a materiály.
Parasol Driveco je dobíjecí stanice, kterou tvoří 88 fotovoltaických panelů a lithium-iontových baterií umožňujících výrobu a ukládání solární energie. Elektřinu je tak možné kdykoliv využít, a to i při slabém slunečním svitu.
Elektřina je v síti více stanic sdílená prostřednictvím „smart grid“ – systému pro řízení energie. Každý Parasol je univerzální a může se z něj současně nabíjet až 7 dopravních prostředků – osobních automobilů, skútrů nebo jízdních kol, a to 7 dní v týdnu a 24 hodin denně.
Doba nabíjení závisí na zvoleném režimu, který je buď rychlý, nebo standardní. Partnerství mezi Peugeot Design Lab a Driveco posiluje závazek společnosti Peugeot v oblasti elektromobility, jehož cílem jsou nulové emise CO2 od výrobce ke spotřebiteli.
Peugeot nabízí od roku 2010 řadu dopravních prostředků s elektromotorem pro všechna použití: jízdní kola, osobní vůz (iOn) a užitkový vůz (Partner Electric). Peugeot od dubna 2015 nabízí ve Francii rovněž službu Electric Box, která zahrnuje pronájem vozu Peugeot iOn společně s elektrokolem za 99 € měsíčně.
Společnost Driveco, která 14. března uvedla do provozu systém Parasol v korsickém městě Bastia, dnes otevírá díky druhému systému Parasol ve městě Ajaccio první inteligentní solární silnici na světě.
…jde o to jak to
…jde o to jak to zařízení chápete. Já to to chápu jako běžnou dobíjecí stanici, pro kterou je pořeba příkon ze sítě 36 kWh, ale díky doplnění o baterie a solár, dokáže nabíjet výkonem až 70 kWh. Na Korsice to dává smysl, slunce je dost, běžných elektráren málo, elektrická síť spíš asi poddimenzovaná a EV nepodnikají žádné velké rychlé přesuny … :-))
No jak uz tu zaznelo – neni
No jak uz tu zaznelo – neni to naprosto totalni blbost? Rychlonabijeci stanice potrebuje obri vykon (pro dalkove cestovani a kratke dobijeci bych to videl na 200 kW na stojan, takovy solar ma radove nizsi vykon na celou stanici, tzn neco jako solarni panely na strese auta – na efekt pekne, realny prinos velmi symbolicky…
V principu to není úplná
V principu to není úplná blbost. 150m2 není úplně zanedbatelná a v jižnějších státech, kde mají hodně sluníčka to může naakumulovat řádově desítky kWh denně a zbytek se samozřejmě vykryje ze sítě podle potřeby. To znamená, že dvě až tři běžná EV , desítka elektromotorek nebo několik desítek elektrokol dobije denně zdarma. Teď už jenom vzít si kalkulačku a spočítat si, jestli je tam vůbec nějaká návratnost.
Zkuste vymyslet
Zkuste vymyslet přesnější hodnotu než „řádově desítky …“.
to bude zalezet na
to bude zalezet na konkretnim umisteni a jake prumerne podminky na danem miste panuji
Takže víme prd.
Takže víme prd.
odkaz na ten projekt jsem
odkaz na ten projekt jsem dal nize jiz vcera, tak si ho muzes prostudovat 😉
Dejte mi souřadnice kde to
Dejte mi souřadnice kde to bude umístěné, tabulky slunenčního svitu pro danou lokalitu, parametry použitých panelů a klidně vám to spočítám.
tady to mate v originalnim
tady to mate v originalnim PR
driv-eco.com
vypadá to hezky. Nabíjecí
vypadá to hezky. Nabíjecí výkon? instalovaný výkon na panelech bude cca 18kWp (jen odhad při cca 200kWp na panel).
Spíš bych to viděl na
Spíš bych to viděl na 300Wp panely, tedy 26kWp. Což teoreticky při plném svitu obslouží jeden vůz 22kW.
Osobně bych všechny nabíjecí stanice osazoval solárními panely i když to nepokryje spotřebu. Ale alespoň něco.
když jsem v r. 2007-9
když jsem v r. 2007-9 dělal fotovoltaiku na střechu, tak bylo nejvíc 280Wp- možná to je nyní jinak, ale osobně jsem 300Wp neviděl. Jsou tam 4 stání, tak bych to viděl na pomalé nabíjení cca 6-12kW / podle inst. výkonu. Ale jsou to jen odhady na základě nic neříkajícího obrázku.
V nabídce i4wifi již
V nabídce i4wifi již dlouho (nedovolí mi to poslat odkaz)
Teď to vidím, píšou pro
Teď to vidím, píšou pro nabíjení 8 eaut, panely 29kWp, 8kWh v baterkách, 36kW přípojka do sítě, 70kW max. nabíjecí výkon.
je to zavisle na plose,
je to zavisle na plose, technologi a cene, delaj se i 370Wp panely, ale nej-vyhodnejc dnes s ohledem na cenu/vykon vychazi ty okolo 280-300Wp
odkaz na presnejsi popis promo tohoto pocinu primo na jejich strankach jsem sem postnul jiz vcera
Těch 99 EUR za auto a kolo
Těch 99 EUR za auto a kolo měsíčně to máte dobře? To se mi zdá nějak podezřele dobrá cena..
já teda odborník nejsem,
já teda odborník nejsem, ale takhle od oka to vypadá jako předražený bullshit
na to nemusis byt odbornik,
na to nemusis byt odbornik, ved je to jasne
vitejte ve svete
vitejte ve svete elektromobility 😉
🙂
🙂