Peugeot spouští ve Francii linku na výrobu nového motoru

redakce - 31 Říjen 2013

Šéf automobilky Peugeot před pár dny v podniku Française de Mécanique v městečku Douvrin (departement Pas-de-Calais) slavnostně spustili linku na výrobu nového motoru EB Turbo PureTech. Jde o nové šetré malé motory, se kterými chce PSA uspět na globálním trhu.auto Peugeot PSA Peugeot Citroen výroba nových motorů

Výroba nových motorů v továrně PSA Peugeot Citroen
foto: PSA

Skupina PSA Peugeot Citroën investovala do řady motorů EB PureTech celkem 893 milionů EUR:

· 455 milionů EUR do výzkumu a vývoje
· 438 milionů EUR do výroby ve Francii

Spuštění sériové výroby by mělo začít v březnu 2014, s roční kapacitou výroby 320 000 motorů. Tento nový benzínový tříválcový motor je výkonný, úsporný, kompaktní a modulární:

· Výkon: 110 – 130 koní;

· Snížení spotřeby paliva a emisí CO2 o 18 % (emise 102 – 110 g CO2/km) oproti atmosférickým motorům skupiny, které jsou již samy o sobě referencí ve své kategorii na trhu;

· Výrazně snížená hmotnost a rozměry při výkonech a požitku z řízení na nejlepší úrovni na trhu;

· Modularita: 40 % dílů motoru pochází z atomosférických verzí;

· V předstihu je splněna norma Euro 6.1, která bude platit od září 2014 ;

· Technologická inovace: skupina podala 121 patentů.

Motorem EB Turbo PureTech bude v březnu 2014 vybaven nejprve Citroën C4 (110 g CO2/km) a Peugeot 308 (107 g CO2/km), později Peugeot 208 (105 g CO2/km) a konečně v červenci 2014 vozy Citroën C3 a DS3 (105 g CO2/km).

Motor se bude vyrábět ve Francii a bude určen do vozů montovaných v továrnách PSA Peugeot Citroën v Evropě. Od roku 2015 se bude vyrábět i v Latinské Americe a v Číně a bude určen pro místní trhy. Stane se jedním z hlavních nástrojů rozvoje značky na mezinárodním poli.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Na tomto článku je patrné, jak spalovacím motorům pomalu zvoní hrana. Tříválcové prdlavky, které mají skutečnou spotřebu 2x větší, než tu papírovou. Píšu to ve vší úctě k tomu, jakým vývojem si spalovací motory prošly, ale podle všeho je jim konec. Museli by přijít skutečně s něčím výrazně lepším, ale ropné produkty prostě budou teď už hlavně pro jiná odvětví. Spalovat vzácnou surovinu je plýtvání.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím, jestli tomu tak je. Největší množství ropy se spotřebovává v lodní a v letecké dopravě. A tam předpokládáte jakou budoucnost - na jaká paliva přejdou?

Nechci se s vámi přít, ale velmi se mýlíte. Celosvětově se v osobní dopravě spotřebuje 75% paliv z ropných produktů. Letecká, lodní a železniční doprava tvoří pouhou čtvrtinu. I z toho je vidět, kam vede individuální chtivost. Přitom si toho vůbec nejsme vědomi. Tady máte odkaz http://www.world-petroleum.org/index.php?/Technology/alternative-transport-fuels-courtesy-of-aip.html. Jde o tendenční článek z r. 2009, kde zúčastněné strany se shodují na tom, že ropné produkty jsou nejlepší alternativou. Podívejte se na grafy. Jinými slovy, jde o osobní dopravu. Ostatní oblasti jsou minoritní, ale dá se zapracovat hodně i tam. V případě ČR tvoří například spotřeba leteckého benzínu a kerosinu asi 10%. Podívejte se na úplně poslední tabulku http://www.enviwiki.cz/wiki/Spot%C5%99eba_energi%C3%AD_v_doprav%C4%9B

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

reformy.cz/zpravy/kdy-dojde-ropa-nikdy/

Velmi dobrý článek, který vám jasně odpovídá na vaše otázky. To, že právě teď zvoní spalovacím motorům hrana je právě ten evoluční přerod, který je v článku popsaný, a který zaručuje, že ropa nedojde.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

krása, a kde sú tie air.hybridy ???

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je pravda, na to jsem skoro zapomněl.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.