Peugeot doplňuje svou modelovou řadu o 100% elektrický Peugeot E-408. Tato nová verze navazuje na uvedení plug-in hybridního modelu 408 v roce 2022, a rozšiřuje tak elektrifikovanou nabídku značky. Nový Peugeot E-408 nabízí výkon 157 kW a dojezd až 453 km.
Představením nového modelu Peugeot 408 v červnu roku 2022 přinesl Peugeot do segmentu C zcela novou siluetu typu fastback. Peugeot 408 se svým jedinečným vzhledem vymyká zažitým pravidlům. Vyznačuje se charakteristickým postojem šelmy a dynamickými tvary. Nabízí vyšší pozici při řízení, což mnoho uživatelů velmi příznivě hodnotí.
Prvními kroky směrem k elektrifikaci byly pro model 408 dvě nízkoemisní pohonné jednotky, plug-in hybridní verze o výkonu 180 a 225 k. Začátkem letošního roku přibyl do nabídky modelu 408 i pohon Hybrid 136 e-DCS6. Nový elektromobil Peugeot E-408 je dodáván s plně elektrickým pohonem o výkonu 157 kW. Elektromotor je spojen s baterií NMC o užitečné kapacitě 60 kWh.
Allure: nečekaný a dynamický design fastbacku
Peugeot E-408 využívá multienergetickou platformu E-EMP2 (Efficient Modular Platform), která umožňuje plnou elektrifikaci, aniž by to bylo na úkor stylu, dynamiky nebo prostornosti interiéru.
Díky rozměrům modelu Peugeot E-408 (délka: 4,69 m, šířka: 1,85 m, rozvor: 2,79 m) může být baterie umístěna v podvozku, pod podlahou mezi koly, čímž se zachová veškerý prostor v interiéru. Snížení těžiště vozu přispívá k dynamice jízdních vlastností a celkovému požitku z jízdy.
Tato architektura spojuje eleganci fastbacku s jízdními vlastnostmi nejlepších hatchbacků a mírně zvýšenou polohou za volantem. Tato kombinace zvyšuje každodenní radost z jízdy, bezpečnost i pohodlí.
Postoj šelmy
Peugeot E-408 poskytuje díky širokému rozchodu kol – 159 cm vpředu a 160 cm vzadu – mimořádnou stabilitu. A přestože je tento model zvýšený (výška 149 cm), nabízí štíhlý a sportovní profil a optimalizovanou aerodynamiku.
Charakter vozu Peugeot E-408 podtrhují i výrazné a originální tvary, což je patrné zejména směrem k zádi. Tam upoutají pozornost tak zvané „kočičí uši“ umístěné nad víkem zavazadlového prostoru, které vytvářejí ostré fazety.
Boční ochranné lišty karoserie a podběhů kol přecházejí ve výrazný černý zadní nárazník, který zdůrazňuje dynamiku zadní části vozu. Velká 19palcová kola Graphite s inovativním designem jsou opatřena pneumatikami 225–50R19 s velmi nízkým valivým odporem (třída A+).
Moderní identita
Mřížka chladiče Peugeot E-408 v barvě karoserie je typickým znakem elektrifikované modelové řady Peugeot. Příslušnost je značce vyjadřují také světla. V přední části byla použita technologie Matrix LED k vytvoření velmi štíhlých a velmi účinných světlometů.
Světelný podpis se směrem dolů rozšiřuje o dva LED pásy ve tvaru tesáků. Na zádi má identita Peugeot podobu symbolických tří LED drápů, které jsou pro ještě větší efekt nakloněné.
Pro nový Peugeot E-408 je k dispozici pět odstínů: bílá Okenite, modrá Obsession, šedá Selenium, červená Elixir a černá Perla Nera.
Jedinečný zážitek z jízdy
Kompaktní volant poskytuje hbitost a přesnost pohybu. Digitální přístrojový panel, umístěný ve výšce očí těsně nad volantem, je vybaven 10palcovým digitálním displejem, který lze plně konfigurovat a přizpůsobit.
Peugeot E-408 se pyšní vynikající jízdní stabilitou, špičkovým jízdním komfortem a dokonalou ovladatelností ve městě. Pro zvýšení komfortu a zamezení vibrací byla tuhost karoserie optimalizována lepením konstrukčních prvků.
K potěšení z jízdy přispívá i samotný výkon. Nový Peugeot E-408 je poháněn synchronním elektromotorem s permanentními magnety o výkonu 157 kW a s točivým momentem 345 Nm. Tento motor se vyrábí ve Francii v Trémery ve společném podniku Stellantis–Nidec. Reduktor, který je s motorem spojen, vyrábí skupina Stellantis ve Valenciennes (Francie).
Peugeot i-Cockpit® a služby konektivity
Centrální displej s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 10 palců ovládá systém Peugeot i-Connect® Advanced, kterým je elektrický Peugeot E-408 standardně vybaven, a který nabízí vysoce výkonnou a efektivní on-line navigaci TomTom. Pro optimální čitelnost je mapa zobrazena přes celý 10palcový dotykový displej. Systém se aktualizuje Over the air.
Efektivní navigace s plánovačem cest a optimalizovanými řešeními
Navigační systém zahrnuje funkci Trip Planner, která optimalizuje plánování trasy tak, aby se maximalizoval dojezd vozu a zefektivnilo dobíjení. Pro výpočet ideální trasy systém zohledňuje celou řadu informací, včetně vzdálenosti, kterou je třeba ujet, úrovně nabití baterie na začátku cesty a požadované úrovně nabití baterie při příjezdu. Dále se bere v úvahu rychlost vozu, spotřeba energie, provoz, typ silnice, stoupání/klesání a samozřejmě dostupnost nabíjecích stanic.
Funkce zrcadlení bezdrátově propojí telefon se systémem infotainmentu vozu (Apple CarPlay / Android Auto). Přes Bluetooth lze připojit dva telefony současně. Systém ve voze Peugeot E-408 doplňují čtyři zásuvky typu USB-C.
Pod centrálním displejem jsou umístěny dotykové ovladače i-Toggles®, které zajišťují v tomto segmentu jedinečnou estetickou a technologickou úroveň. Každý z pěti konfigurovatelných ovladačů je dotykovou klávesovou zkratkou k nastavení klimatizace, telefonnímu kontaktu, rozhlasové stanici, spuštění aplikace… atd. dle volby uživatele. Každý řidič vozu Peugeot E-408 si tak může vytvořit zcela jedinečné prostředí. Přitom lze do paměti uložit až osm různých profilů.
Každodenním spojencem pro větší bezpečnost a snadné používání je příkaz „OK PEUGEOT“, který využívá funkci rozpoznávání hlasu a umožňuje přístup ke všem požadavkům souvisejícím s funkcemi infotainmentu a ChatGPT. Stejně jako všechny vozy Peugeot nejnovější generace je i nový Peugeot E-408 standardně vybaven umělou inteligencí ChatGPT, která prostřednictvím hlasového ovládání reaguje na požadavky uživatele.
Dalším nepostradatelným pomocníkem každého uživatele elektrického vozu Peugeot je aplikace
MyPeugeot pro chytré telefony. Ta umožňuje:
- Spouštění a naprogramování přednastavení teploty. Tato funkce, využívaná při zapojení vozidla do elektrické sítě, zajišťuje kromě komfortu i optimalizaci dojezdu (rychlejší dosažení požadované teploty při rozjezdu dle předchozího nastavení optimální teploty baterie).
- Kontrola stavu nabití baterie, naprogramování, spouštění nebo odložení nabíjení baterie.
- Aktivace uvítací světelné sekvence pro rychlou lokalizaci vozu na parkovišti.
Příjemná atmosféra v kabině
Nový Peugeot E-408 je navržen jako prémiový fastback segmentu C. Nabízí bohatou výbavu zajišťující maximální požitek z cestování a mobility. Uvnitř nového vozu Peugeot E-408 vytváří ambientní LED osvětlení (s výběrem z osmi barev) umístěné za středovou obrazovkou příjemné světlo a přispívá k sofistikované atmosféře kabiny.
Stejné světlo ohraničuje i dveřní výplně, které jsou v závislosti na stupni výbavy tvořeny látkou, umělou kůží Alcantara, nebo mohou být vyrobeny z tažených hliníkových dílů.
Tepelný a akustický komfort nového vozu Peugeot E-408 je optimalizován technologiemi použitými při konstrukci a výrobě oken:
- Přední a zadní okna jsou o 3,85 mm silnější, než je průměr,
- Vepředu jsou boční okna vrstvená (3,96 mm u verze GT) pro lepší zvukovou izolaci a vyšší bezpečnost.
K tepelnému komfortu cestujících samozřejmě přispívá i klimatizace. V přední části vozu jsou umístěny výdechy přivádějící čerstvý vzduch do kabiny, cestující ve 2. řadě mají k dispozici dva větráky umístěné v zadní části středové konzoly.
Pro zajištění zdravé atmosféry v interiéru může být Peugeot E-408 vybaven systémem AQS (Air Quality System), který neustále monitoruje kvalitu vzduchu vstupujícího do prostoru pro cestující a v případě potřeby automaticky aktivuje recyklaci vzduchu. U verze GT je za příplatek k dispozici i systém úpravy vzduchu Clean Cabin, který filtruje znečišťující plyny a částice. Údaje o kvalitě vzduchu se zobrazují na centrálním dotykovém displeji.
Prémiový Hi-Fi systém Focal Premium, vyvinutý pro nový Peugeot E-408 ve spolupráci s francouzským výrobcem audiosystémů Focal, je výsledkem více než tříleté spolupráce s tímto specialistou na špičkové audio. Systém Hi-Fi Premium Focal, doplněný systémem pro digitální zpracování zvuku Arkamys, tvoří 10 reproduktorů s exkluzivními patentovanými technologiemi:
- 4 hliníkové obrácené kopulovité výškové reproduktory TNF,
- 4 basové reproduktory s polyglassovou membránou 165 mm a systémem TMD (Tuned Mass Damper),
- 1 středový kanál s polyglassovou membránou,
- 1 subwoofer Power-Flower™ s trojitou cívkou,
- Reproduktory jsou spojeny s novým 12kanálovým zesilovačem 690 W (vylepšená technologie třídy D).
Sportovně tvarovaná a vysoce komfortní přední sedadla získala označení AGR (Aktion für Gesunder Rücken) udělované nezávislou německou asociací odborníků. Sedadla mohou být vybavena elektrickým desetibodovým nastavením se dvěma možnými uloženími do paměti pro řidiče a šestibodovým nastavením pro spolujezdce a rovněž vyhříváním a masážním systémem s 8 kapsami a 8 různými programy.
Design sedadel byl navržen s ohledem na pohodlí a zdůraznění kvality použitých materiálů. V nabídce jsou kombinace látky a koženky a pro verzi GT i kombinace Alcantary a látky s efektním prošíváním. Toto prošívání v barvě zelená Adamite se u verze GT objevuje také na palubní desce, panelech dveří a polstrovaných podložkách na konzoli.
Oblouk středové konzoly mezi předními sedadly sahá až k místu vyhrazenému pro bezdrátové nabíjení telefonu. Zbytek konzoly je tak určen pro odkládání předmětů a pro další praktické využití. Nachází se zde loketní opěrka, dvě zásuvky typu USB C (nabíjení/data), dva držáky nápojů s velkým průměrem a odkládací přihrádky o celkovém objemu až 33 litrů.
Prostor na zadních sedadlech je díky dlouhému rozvoru 279 cm obzvláště velkorysý. Peugeot E-408 je dokonce nejprostornějším vozem osobní modelové řady Peugeot z hlediska místa na zadních sedadlech.
Pasažéři na zadních sedadlech vozu E-408 mají nadstandardních 183 mm pro kolena. Prostor, který mají cestující vzadu k dispozici pro nohy pod první řadou sedadel, je navržen tak, aby maximalizoval volnost pohybu. Konstrukce sedadel a sklon sedáků poskytují cestujícím možnost prostor maximálně využít, a dostáhnout tak optimálního pohodlí během cestování.
Nový Peugeot E-408 nabízí standardně dvoudílnou lavici (dělenou v poměru 2/3–1/3). Ve výbavě GT lze její dvě části okamžitě sklopit pomocí dvou ovladačů snadno přístupných z bočních stran zavazadlového prostoru. Pozadu nezůstává ani konektivita, od úrovně Allure jsou v zadní části středové konzoly umístěny dvě nabíjecí zásuvky typu USB C.
Zavazadlový prostor vozu Peugeot E-408 je mimořádně velkorysý, jeho objem činí 471 l (metodou VDA). Po sklopení opěradel zadních sedadel se objem zavazadlového prostoru zvýší na 1 545 l. V této konfiguraci lze do vozu naložit předmět o délce až 189 cm.
Pro každodenní praktičnost je zavazadlový prostor vybaven 12V zásuvkou na pravém obložení zavazadlového prostoru, LED osvětlením, síťkou, pružným popruhem na připevnění nákladu a háčky na tašky.
Excellence: maximum efektivity, bezpečnosti a kvality
Na efektivitu se týmy Peugeot soustředily po celou dobu konstrukce a vývoje vozu Peugeot E-408.
Zvláštní pozornost byla věnována aerodynamice vozu (SCx: 0,66). Týmy se zaměřily hlavně na nárazníky, přívod vzduchu v přední části, spodní kryt podvozku a kryty kol. Peugeot E-408 má také specifický podvozek vytvářející aerodynamickou rovnou podlahu. Výsledkem je nízká spotřeba elektrické energie, a to 15,2 kWh/100 km, a dojezd až 453 km.
Nový Peugeot E-408 je vybaven vysokonapěťovou baterií s kapacitou 58,2 kWh. Technologie NMC 811 (80 % nikl, 10 % mangan a 10 % kobalt) zajišťuje vyšší energetickou hustotu s 18 zabudovanými moduly. Nový Peugeot E-408 nabízí dojezd 453 km, což odpovídá potřebám většiny zákazníků segmentu C.
Díky rekuperačnímu brzdění je jízda ještě efektivnější. Pomocí páček umístěných za kompaktním volantem může řidič velmi snadno aktivovat rekuperační brzdění ve třech úrovních, přičemž levou páčkou se rekuperace zvyšuje a pravou snižuje.
Tři úrovně rekuperace:
- nízká rekuperace (-0,6 m/s²) pro pocity blízké pocitům z řízení vozu se spalovacím motorem,
- střední rekuperace (-1,3 m/s²) pro výraznější zpomalení po uvolnění pedálu plynu,
- vyšší rekuperace (-2,5 m/s²) pro maximální zpomalení při uvolnění pedálu plynu, a tedy maximální rekuperaci.
Poslední dvě úrovně automaticky rozsvítí zadní brzdová světla.
Řidiči si také mohou vybrat ze tří jízdních režimů podle svých priorit. Výchozím režimem je Normal, který s výkonem 140 kW a točivým momentem 300 Nm nabízí ideální rovnováhu mezi dynamikou a dojezdem. Pro maximální výkon je k dispozici režim Sport (157 kW a 345 Nm), který se aktivuje automaticky a dočasně při plném sešlápnutí pedálu plynu. Režim ECO (125 kW, 270 Nm) upřednostňuje dojezd, aniž by snižoval komfort jízdy.
Nový Peugeot E-408 je standardně vybaven tepelným čerpadlem, stejně jako vyhřívaným volantem a vyhřívanými sedadly, které optimalizují tepelný komfort pro cestující a zároveň šetří energii baterie.
Rychlé a snadné dobíjení
Pro nabíjení střídavým proudem je nový Peugeot E-408 standardně vybaven třífázovou nabíječkou 11 kW. Pro nabíjení stejnosměrným proudem prostřednictvím rychlonabíjecích stanic lze zásuvku vozu Peugeot E-408 použít pro výkon až 120 kW, což umožňuje dobít baterii z 20 % na 80 % za 30 minut.
Na 100 kilometrů dojezdu je tak třeba asi 10 minut dobíjení. Pro optimalizaci nabíjení může řidič na centrálním displeji vozu naprogramovat dolní a horní hodnotu nabíjení, například od minimálního nabití 20 % do maximálního nabití 80 %.
Řešení pro každou potřebu
Peugeot 408 je nabízen také s plug-in hybridním pohonem:
- Plug-In Hybrid 225 e-EAT8: pohon 2 kol / kombinace benzínového motoru o výkonu 132 kW a elektromotoru o výkonu 81 kW spojeného s osmistupňovou automatickou převodovkou e-EAT8,
- Plug-In Hybrid 180 e-EAT8: pohon 2 kol / kombinace benzínového motoru o výkonu 150 kW a elektromotoru o výkonu 81 kW spojeného s osmistupňovou automatickou převodovkou e-EAT8.
Lithium-iontová baterie obou plug-in hybridních verzí má kapacitu 12,4 kWh. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek: standardně dodávaná jednofázová nabíječka 3,7 kW a příplatková jednofázová nabíječka 7,4 kW.
Přibližné doby nabíjení jsou následující:
- přes Wall Box 7,4 kW (32 A) pomocí jednofázové palubní nabíječky 7,4 kW, plné nabití za 1 hodinu 40 minut.
- přes zesílenou zásuvku (14 A) pomocí jednofázové palubní nabíječky 3,7 kW, plné nabití za 3 hodiny 55 minut.
- přes standardní zásuvku (8A) pomocí jednofázové palubní nabíječky 3,7 kW, plné nabití za přibližně 7 hodin 5 minut.
Nabídku pohonů završuje Hybrid 136 e-DCS6: pohon 2 kol / kombinace benzínového motoru o výkonu 136 ch (100 kW) a baterie 48V spojené s šestistupňovou automatickou převodovkou e-DCS6.
Hybridní systém tvoří benzínový motor nové generace o výkonu 136 k spojený se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, jejíž součástí je elektromotor.
Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie dodatečný točivý moment při nízkých otáčkách a snižuje spotřebu paliva až o 15 % (5,1 l/100 km v kombinovaném cyklu WLTP). Při jízdě ve městě může hybridní Peugeot 408 až 50 % času fungovat ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.
Maximální bezpečnost pro optimální klid
Na palubě nového vozu Peugeot E-408 je pro bezpečnější a plynulejší řízení, manévrování a jízdu k dispozici rozsáhlá nabídka asistenčních systémů nejnovější generace, které využívají informace získané z 5 kamer a 3 radarů. Některé z těchto systémů jsou převzaty z vyšších segmentů:
- Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go s nastavitelnou vzdáleností mezi vozidly;
- Systém automatického nouzového brzdění se systémem varování před srážkou: rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti od 7 do 140 km/hod;
- Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu nebo neoznačeného okraje vozovky s úpravou dráhy vozu;
- Sledování pozornosti řidiče v případě delší doby řízení a při rychlostech nad 65 km/hod, a to pomocí analýzy mikropohybů volantu;
- Rozšířené rozpoznávání dopravních značek a jejich zobrazování na digitálním panelu: kromě obvyklých značek omezujících rychlost rozpozná také stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění, konec zákazu předjíždění;
- Systém sledování mrtvého úhlu s delším dosahem (75 metrů);
- Rear Cross Traffic Alert (výstraha na provoz za vozidlem): po zařazení zpátečky upozorní na nebezpečí v blízkosti vozu.
Přehledná a jednoduchá modelová řada
Nový Peugeot E-408 je k dispozici ve dvou verzích: Allure a GT.
Peugeot E-408 Allure je standardně vybaven LED světlomety, 19″ koly z lehkých slitin, systémem Peugeot i-Cockpit® s přizpůsobitelným 10″ digitálním přístrojovým panelem, on-line navigací s funkcí Trip Planner, hlasovým ovládáním OK Peugeot, funkcí bezdrátového zrcadlení Apple CarPlay/Android Auto, audiosystémem se 6 reproduktory, vyhřívaným sedadlem řidiče a vyhřívaným volantem, dvouzónovou automatickou klimatizací, zadní parkovací kamerou a senzory, tepelným čerpadlem atd.
Peugeot E-408 GT nabízí navíc k výbavě Allure například světlomety Matrix LED, přední parkovací senzory, hliníkové obložení interiéru s přizpůsobitelným osmibarevným ambientním osvětlením, hliníkové prahy dveří, elektrické hands-free otevírání víka zavazadlového prostoru, paket Drive Assist Plus (poloautonomní řízení 2. úrovně) a jiné.
Akční cena elektromobilu Peugteot E-408 začíná na 1 050 000 Kč.
zdroj: tisková zpráva, foto: Peugeot
Toto auto už je za cenu, za ktorú možno dostať Teslu 3 alebo Y s oveľa lepšími vlastnosťami. Naozaj to niekto kúpi?
Další zajímavé auto. Určitě si svoje zákazníky najde. Někdo preferuje dojezd někdo jiný zase životnost baterie , třeba auta s FLP baterií takové dojezdy většinu nemají, ale zase nejsou za 10 let na odpis.
Neví někdo jakou hmotnost má Peugeot e-408 ?
Je mně divné, že je větší a má delší dojezd jak VW ID3 62kWh
Tonicku, dulezitejsi je vedet, ze na chleba je lepsi namazat sadlo se skvarkama nez sadlo s kvarkama, protoze to ma prakticky dopad na zivot cloveci. Dve teoreticke hodnoty dojezdu zkratomrdek nikoliv.
Mám rád chleba se sádlem a cibulí to je také pochoutka.
Vaha nema u EV moc velky vliv na spotrebu. e-408 je delsi nez ID.3 a je vseobecne znamo, ze delsi auta maji lepsi aerodynamiku a jsou uspornejsi. ID.3 je vyssi, e-408 je trochu sirsi. Take muze mit modernejsi elektroniku s nizkoztratovymi polovodici a to muze delat nejaky rozdil v dojezdu.
Kazdy, kdo jen uvazuje o evehiklu, je polovodic…..
Kdo neuvažuje o evehiklu zůstává a je stále jen smradovodič.
VW ID3 Kapacita baterie: 62.0 kWh (použitelná 58.0 kWh) / 426km
Technische Daten des Peugeot E-408
Peugeot e- 408 Akku netto / WLTP-Reichweite: 58,2 kWh / 453 km
Nikde jsem se nedočetl o hmotnosti vozidla.
Maße: 4,69 m Länge / 1,85 m Breite – je delší o 43 cm a je o 4cm širší
Je to zajímavý dojezd.
Užitečná kapacita = využitelná kapacita je 60 kWh. iD3 s velikostí baterie 62 kWh má využitelnou kapacitu 56 kWh. Jinak je to ale pořád jen PR článek.
VW ID3 Kapacita baterie: 62.0 kWh (použitelná 58.0 kWh) / 426km
Technische Daten des Peugeot E-408
Peugeot e- 408 Akku netto / WLTP-Reichweite: 58,2 kWh / 453 km
Nikde jsem se nedočetl o hmotnosti vozidla.
Maße: 4,69 m Länge / 1,85 m Breite – je delší o 43 cm a je o 4cm širší
Je to zajímavý dojezd.
Tak jsem se už dočetl ve Francii:
ID3 1737kg
e-408 1879 kg