Peugeot E-3008 a E-5008 umí díky nové baterce dojezd až 700 km

Nové modely Peugeot E-3008 a E-5008 mohou díky bateriím s označením „Made in France“ nyní nabídnout dojezdy, které jsou v rámci trhu SUV nejlepší. U Peugeotu E-3008 se jedná o 700 km, u Peugeotu E-5008 pak u 668 km. Tyto vozy tak posouvají všestrannost, elektrický výkon a potěšení z jízdy na vyšší úroveň.

Elektromobil Peugeot E-3008 Long Range 230 s dojezdem 700 km zvládne například absolvovat cestu z Paříže do Nice s pouhými dvěma zastávkami, zatímco všichni jeho konkurenti potřebují nejméně tři. Nový Peugeot E-3008 Long Range bude ve světové premiéře představen na pařížském autosalonu, který se koná od 14.–20. října 2024 v Paříži.

Peugeot pokračuje v rozšiřování produktových řad 3008 a 5008. V nejbližší době začne přijímat objednávky na verze Long Range svých dvou 100% elektrických SUV, které nabízejí možnost překonávat dlouhé vzdálenosti bez omezení.

Tyto vozy jsou vybaveny novým motorem o výkonu 230 k/170 kW a vysokokapacitní baterií umožňující dojezd až 700 km (E-3008), resp. 668 km (E-5008) v kombinovaném cyklu WLTP. Tato nová pohonná jednotka doplňuje u vozů E-3008 a E-5008 motory 157 kW s dojezdem až 527 km u modelu E-3008 a 502 km u modelu E-5008.

Elektromobily Peugeot E-3008 a E-5008 ve výkonových verzích 210 a 230 koní budou nově vybaveny systémem předehřívání baterie, který optimalizuje dobu nabíjení na dlouhých cestách.

Vozy Peugeot E-3008 a E-5008 230 Long Range jsou vyráběné v Sochaux a vybavené bateriemi vyráběnými v gigafactory ACC v Douvrinu. Koncepce platformy STLA Medium „BEV-by-design“ umožňuje do baterie, která je o 15 mm vyšší než u standardní verze, uložit více energie, přitom však zachovat stejné hodnoty prostoru pro cestující i zavazadla. Tuto platformu používají i hybridní a plug-in hybridní verze modelů 3008 a 5008.

Peugeot E-3008 230 Long Range

Nový model E-3008 prolomil zažité principy svým designem SUV s karoserií typu fastback a potěšením z jízdy, které přináší zejména panoramatický i-Cockpit. S nejlepším elektrickým dojezdem ve svém segmentu představuje Peugeot E-3008 nový milník.

Elektromotor poskytuje výkon 170 kW, baterie má kapacitu 96,9 kWh. Výsledkem této kombinace je dojezd 700 km. Peugeot E-3008 230 Long Range lze dobíjet na rychlodobíjecích stanicích 160 kW, přičemž dobití z 20 na 80 % trvá 27 minut, což znamená že pouhých 10 minut dobíjení poskytne dojezd 150 km.

Peugeot E-5008 230 Long Range

Nový Peugeot E-5008 230 Long Range s nejlepší účinností v segmentu a novou baterií o kapacitě 96,9 kWh je jediným 100% elektrickým SUV, které nabízí prostor až pro sedm cestujících a elektrický dojezd až 668 km. Díky této kombinaci je na trhu jedinečný. Stejně jako Peugeot E-3008 i E-5008 lze dobíjet pomocí rychlodobíjecí stanice 160 kW a stejná je i doba dobíjení (27 minut).

zdroj: tisková zpráva

12 Comments on “Peugeot E-3008 a E-5008 umí díky nové baterce dojezd až 700 km”

  1. Takže přepočteno na reálná čísla 470km plná baterie, což znamená při odečtení rezervy 10% a horních 20% nabíjených týden, že normálně využitelný dojezd bude někde okolo 320km, takže ani ne půlka deklarovaného. To je jak deklarovat spotřebu 7 litrů a jezdit za 15.

    Lidi netlačte se, na každého zájemce o elektromobil se dostane.

      1. No nevim, muj Nissan Leaf ukazuje pri nabiti na 80% 110km. A 100km ujedu. Dal jsem nezkousel. A moje Tesla 3 ukazuje dojezd dost presne. Muzu si nechat ukazat dojezd dle nastaveni v BMS, ale take predikovany dojezd dle stylu jizdy, morfologie kam jedu, pocasi a dalsich parametru. Zahadny pokles dojezdu maji kupodivu jen lide, kteri s EV nejezdi. Zajimave…

    1. Kdo nepotrebuje jezdit dlouhe trasy, ten nabiji na 80%. Kdo potrebuje obcas jet dal, tak si bez problemu nabije na 100% a kdyz bude potreba, tak vyuzije i tech dolnich 10%. I tak nejde baterka na hranice moznosti, horni a dolni rezerva je zajistena BMS a to chrani baterku pred predcasnou degradaci. Mobily a akuvrtacky takovou ochranu nemaji a proto nevydrzi tak dlouho.
      Nektera EV maji lacinejsi LiFePO4 baterky a ty se maji nabijet bezne na 100%.
      A co jsem pozoroval drive na benzince, tak hodne lidi tankuje s hladovym okem a za 500 Kc. Takze ma dojezd 200-300 km. Zrejme to k beznemu jezdeni staci. Ale presto fandove vyfuku melou o malem dojezdu EV.
      Prumerny Cech ujede rocne 10.000 km. Kdyz odecteme ty notoricke zrouty kilometru na dalnici, tak median bude nekde kolem 7-8.000 km. Na takove jezdeni je EV idealni.

      1. To beru, na běžné ježdění do práce nebo po městě je BEV v pohodě pokud má čověk kde doma nabíjet. Ale tyto hlášky dojezd až 700 km jsou fakt úsměvné, možná tak z kopce. Tesla je vyjímka, je zatím technologicky dost popředu a dojezdy má lepší než ostatní. Já čekám na to co přinesou solid-state baterie.

Napsat komentář