Nové modely Peugeot E-3008 a E-5008 mohou díky bateriím s označením „Made in France“ nyní nabídnout dojezdy, které jsou v rámci trhu SUV nejlepší. U Peugeotu E-3008 se jedná o 700 km, u Peugeotu E-5008 pak u 668 km. Tyto vozy tak posouvají všestrannost, elektrický výkon a potěšení z jízdy na vyšší úroveň.
Elektromobil Peugeot E-3008 Long Range 230 s dojezdem 700 km zvládne například absolvovat cestu z Paříže do Nice s pouhými dvěma zastávkami, zatímco všichni jeho konkurenti potřebují nejméně tři. Nový Peugeot E-3008 Long Range bude ve světové premiéře představen na pařížském autosalonu, který se koná od 14.–20. října 2024 v Paříži.
Peugeot pokračuje v rozšiřování produktových řad 3008 a 5008. V nejbližší době začne přijímat objednávky na verze Long Range svých dvou 100% elektrických SUV, které nabízejí možnost překonávat dlouhé vzdálenosti bez omezení.
Tyto vozy jsou vybaveny novým motorem o výkonu 230 k/170 kW a vysokokapacitní baterií umožňující dojezd až 700 km (E-3008), resp. 668 km (E-5008) v kombinovaném cyklu WLTP. Tato nová pohonná jednotka doplňuje u vozů E-3008 a E-5008 motory 157 kW s dojezdem až 527 km u modelu E-3008 a 502 km u modelu E-5008.
Elektromobily Peugeot E-3008 a E-5008 ve výkonových verzích 210 a 230 koní budou nově vybaveny systémem předehřívání baterie, který optimalizuje dobu nabíjení na dlouhých cestách.
Vozy Peugeot E-3008 a E-5008 230 Long Range jsou vyráběné v Sochaux a vybavené bateriemi vyráběnými v gigafactory ACC v Douvrinu. Koncepce platformy STLA Medium „BEV-by-design“ umožňuje do baterie, která je o 15 mm vyšší než u standardní verze, uložit více energie, přitom však zachovat stejné hodnoty prostoru pro cestující i zavazadla. Tuto platformu používají i hybridní a plug-in hybridní verze modelů 3008 a 5008.
Peugeot E-3008 230 Long Range
Nový model E-3008 prolomil zažité principy svým designem SUV s karoserií typu fastback a potěšením z jízdy, které přináší zejména panoramatický i-Cockpit. S nejlepším elektrickým dojezdem ve svém segmentu představuje Peugeot E-3008 nový milník.
Elektromotor poskytuje výkon 170 kW, baterie má kapacitu 96,9 kWh. Výsledkem této kombinace je dojezd 700 km. Peugeot E-3008 230 Long Range lze dobíjet na rychlodobíjecích stanicích 160 kW, přičemž dobití z 20 na 80 % trvá 27 minut, což znamená že pouhých 10 minut dobíjení poskytne dojezd 150 km.
Peugeot E-5008 230 Long Range
Nový Peugeot E-5008 230 Long Range s nejlepší účinností v segmentu a novou baterií o kapacitě 96,9 kWh je jediným 100% elektrickým SUV, které nabízí prostor až pro sedm cestujících a elektrický dojezd až 668 km. Díky této kombinaci je na trhu jedinečný. Stejně jako Peugeot E-3008 i E-5008 lze dobíjet pomocí rychlodobíjecí stanice 160 kW a stejná je i doba dobíjení (27 minut).
zdroj: tisková zpráva
Tesla Model Y bude muset v Juniper tu baterku pořádně nafouknout s 75kwh už to nebude konkurenceschopné.
To asi ano a s větší baterií už to pomalu bude chtít V2G. Ale jinak se nám to pěkně zlepšuje. A to tu stále ještě nemáme plnou čínskou konkurenci.
Tesla 3 ma uz 85kWh baterku. Neni v Y uz take?
Takže přepočteno na reálná čísla 470km plná baterie, což znamená při odečtení rezervy 10% a horních 20% nabíjených týden, že normálně využitelný dojezd bude někde okolo 320km, takže ani ne půlka deklarovaného. To je jak deklarovat spotřebu 7 litrů a jezdit za 15.
Lidi netlačte se, na každého zájemce o elektromobil se dostane.
Je to tak, reálný dojezd BEV je zatím zhruba 2/3 toho teoretického, který na papíře tak krásně vypadá 😁😁😁
No nevim, muj Nissan Leaf ukazuje pri nabiti na 80% 110km. A 100km ujedu. Dal jsem nezkousel. A moje Tesla 3 ukazuje dojezd dost presne. Muzu si nechat ukazat dojezd dle nastaveni v BMS, ale take predikovany dojezd dle stylu jizdy, morfologie kam jedu, pocasi a dalsich parametru. Zahadny pokles dojezdu maji kupodivu jen lide, kteri s EV nejezdi. Zajimave…
Na dojezd Tvých zkratomrdek z vysoka kálí Bílý Tesák, skopčáku, úplně stejně, jako voliči z vysoka kálí na pindy zhuleného piráctva, protože Ty a zhulené piráctvo co do významu jedno jest tj. velká nula…..
Je mi líto tvého smutného a zbytečného života. Proč ale svoje zmrdství musíš předvádět zrovna tady, to je mi záhadou.
Z věcného pohledu mu nelze upřít 100% pravdu podanou brutálním způsobem i slovníkem, leč mnohem hodnotnější, než kulantně řečená lež.
Takže nic nového pod sluncem, Toyota u RAV4 taky slibovala spotřebu 4,5l/100 a realita za 160tis km je průměr 7,3l/100km (1/3 dálnice, zbytek po městě a okresky) Ono to bude u všech nových aut podobné. Jen u těch bateriových se to zatím víc řeší.
Kdo nepotrebuje jezdit dlouhe trasy, ten nabiji na 80%. Kdo potrebuje obcas jet dal, tak si bez problemu nabije na 100% a kdyz bude potreba, tak vyuzije i tech dolnich 10%. I tak nejde baterka na hranice moznosti, horni a dolni rezerva je zajistena BMS a to chrani baterku pred predcasnou degradaci. Mobily a akuvrtacky takovou ochranu nemaji a proto nevydrzi tak dlouho.
Nektera EV maji lacinejsi LiFePO4 baterky a ty se maji nabijet bezne na 100%.
A co jsem pozoroval drive na benzince, tak hodne lidi tankuje s hladovym okem a za 500 Kc. Takze ma dojezd 200-300 km. Zrejme to k beznemu jezdeni staci. Ale presto fandove vyfuku melou o malem dojezdu EV.
Prumerny Cech ujede rocne 10.000 km. Kdyz odecteme ty notoricke zrouty kilometru na dalnici, tak median bude nekde kolem 7-8.000 km. Na takove jezdeni je EV idealni.
To beru, na běžné ježdění do práce nebo po městě je BEV v pohodě pokud má čověk kde doma nabíjet. Ale tyto hlášky dojezd až 700 km jsou fakt úsměvné, možná tak z kopce. Tesla je vyjímka, je zatím technologicky dost popředu a dojezdy má lepší než ostatní. Já čekám na to co přinesou solid-state baterie.