Opel už nemá co ztratit, chce se změnit na elektrickou automobilku

Opel u svého výzkumného centra v německém Rüsselsheimu postaví 160 nabíječek. Hodlá tam vytvořit laboratoř elektromobility.

Život plug-in hybridu Opel Ampera nebyl příliš dlouhý. V USA se nicméně stále a poměrně slušně prodává americký bratranec Chevrolet Volt.
foto: Opel

Skomírající německou automobilku Opel koupili nedávno Francouzi (kterým pro změnu výrazně pomohli Číňané) a nyní se ho opět pokouší postavit na nohy. Nejnovějším krokem je vybudování 160 nabíječek u hlavního ústředí v Rüsselsheimu.

Opel už dříve ohlásil čtyři nová elektroauta do roku 2020. Jedním z nich bude elektromobil Opel e-Corsa. Do roku 2024 chce Opel mít elektrickou verzi od každého modelu osobního auta.

Kromě nových nabíječek hodlá Opel ve svém testovacím centru Rodgau-Dudenhofen také nainstalovat energetické úložné systémy postavené z 18 vysloužilých baterií plug-in hybridů Chevrolet Volt/Opel Ampera.

Šéf automobilky Opel Michael Lohscheller prohlásil: „Opel bude elektrický.“ A dodal, že souběžně s budováním potřebné infrastruktury u svého ústředí bude Opel podporovat politiku a autority zajišťující vznik vhodné nabíjecí infrastruktury.

tisková zpráva

16 Comments on “Opel už nemá co ztratit, chce se změnit na elektrickou automobilku”

    1. Ano, teď mají Crossland X, Corsu, ale i modely na CNG –
      Ano, teď mají Crossland X, Corsu, ale i modely na CNG – Zafira, Astra, Combo. Systémy LPG, CNG se ale montují až po výrobě auta, firmou, s kterou má automobilka smlou smlouvu.
      Například Dacia už s LPG končí, tvoří totiž jen 10 % jejich celkových prodejů. Navíc s ním nemůžete do mnoha – podzemních garáží (ČR).
      Auta na CNG kupují většinou firmy. Počet čerpacích stanic ale roste hodně pomalu ve srovnání s nabíječkami, což je celkem překvapivé na to, že stát CNGéčko hodně podporuje.

      Je ale velká škoda, že převzetí Opelu skupinou PSA se zamezilo rozšíření Opelu Ampera-e dále do Evropy. Příští generace Corsy i jako elektromobil a Grandland X moc velká náhrada není. Opel byl zkrátka odsunut na 2. kolej. Ale určitě neskončí jako Mitsubishi, které říká, že full EV dělat nebude (že by rozhodnutí Renaultu- Carlos Ghosn?)

      GM bude pouze v Číně prodávat plug-in a EV verzi aktuálního Opelu Astra Combi. Má stejný tvar a rozměry, zadní světla z Astry hatchback a vypadá opravdu dobře.
      https://insideevs.com/buick-velite-6-reported-291-km-range/

      Snad ale dostane elektrickou verzi Opel Combo, protože nová generace dalších 2 trojčat – osobních/nákladních užitkáčů – Peugeot Rifter, Citroen Berlingo, dostane plně elektrickou variantu.
      Stejně tak přijde malá dodávka Citroen Jumpy, Peogeot Partner někdy kolem 2020. Opel Vivaro představený 2019 bude mít stejné dieselové motory, ale bez elektrické verze.

  1. Nesmysl. Opel toho může ztratit hodně.
    Jeho hlavním

    Nesmysl. Opel toho může ztratit hodně.
    Jeho hlavním účelem je do budoucna prodávat auta na francouzském podvozku v Německu a východně od něj, kde mají Francouzi špatné jméno.
    A v Německu je provoz auta na tamní předraženou elektřinu hlavně na dálnicích jasně nákladnější než nafťáci.
    A Východ co není v EU má zase daleko nižší zdanění benzínu.

      1. Ked nabijackou nazyvaju typ2 zasuvku na stlpiku, tak
        Ked nabijackou nazyvaju typ2 zasuvku na stlpiku, tak dovybavenie parkoviska 160-timi centralne riadenymi typ2 nabijackami pre zamestnancov a navstevy nie je ziadna rarita, no aj tie pomozu. Takych parkovisk je v Norsku kopa… Zasuvky (standardne) mali v severskych krajinach na predohrev motora uz davno pred prichodom elektromobility. Aj u nas sa pouzivaju napriklad pre sanitky.

Napsat komentář