Nový Nissan Qashqai také jako mild-hybrid a plnohodnotný hybrid e-Power

redakce - 13 Listopad 2020

Třetí generace původního crossoveru Nissan se připravuje na jarní premiéru v roce 2021 Nová generace Nissanu Qashqai se pomalu chystá na světovou premiéru. Prozatím pod kamufláží.

Nová generace Nissanu Qashqai se pomalu chystá na světovou premiéru. Prozatím pod kamufláží.
foto: Nissan

Nová alianční platforma CMF-C je základem pro technologické inovace modelu Nissan Qashqai. Elektrifikaci do modelové řady Qashqai přináší inovativní systém mild-hybridního pohonu Nissan e-Power.

Pokud jde o konstrukci, využity byly lehčí materiály a pokročilé lisovací a svařovací techniky ke zvýšení pevnosti, ale také ke snížení hmotnosti. Poprvé jsou dveře zavazadlového prostoru modelu Qashqai vyrobeny z kompozitního materiálu, který šetří 2,6 kg.

Využití aplikování UHSS (Ultra High Strength Steel – Ultra Vysoce Pevná Ocel) společnosti Nissan se ve struktuře nového modelu Qashqai zvýšilo o 50%. Materiál UHSS zajišťuje nejvyšší možnou pevnost v tahu v konstrukci karoserie tam, kde je to potřeba, například jako součást struktury pohlcující náraz - ale bez výrazného zvýšení hmotnosti.

Materiály s vyšší pevností v tahu tradičně způsobují problémy při svařování nebo spojování s jinými částmi konstrukce. V konstrukci nového modelu Qashqai bylo k vytvoření vysoce pevné výztuže a vazby tam, kde se sloupky A, B a C spojují se střešní a podlahovou vanou, použito strukturální lepení.

Přední a zadní dveře, přední blatníky a kapota jsou nyní vyrobeny z hliníku, což v součtu činí úsporu hmotnosti 21 kg v porovnání s konstrukcí aktuální generace modelu Qashqai.

Základní struktura - „páteř“ - platformy CMF-C byla aktualizována na homogennější tvar, aby bylo možné lépe přenášet náraz skrz konstrukci. To způsobí, že struktura bude účinněji absorbovat energii v deformačních zónách a sníží potenciální zatížení přenášené na cestující v případě nehody.

Přímá výhoda pro zákazníky díky pokročilým výrobním technikám spočívá v tom, že celkové je základní konstrukce vozu o 60 kg lehčí a o 41% tužší než původní model. To znamená jízdní komfort a odezvu řízení jako u vozů vyššího segmentu plus výjimečnou úroveň bezpečnosti v případě nehody - a také výhody pro celkovou efektivitu vozu.

Díky platformě CMF-C má nový Qashqai aktualizované nastavení vzpěry Macpherson vpředu i vzadu. U verze s pohonem dvou kol specifikovaných až po 19 ”kola je pro zadní zavěšení využita torzní příčka. U 20 ”kol a verzí s pohonem všech kol bude model vybaven pokročilým víceprvkovým nastavením.

Nissan Qashaqi

Nissan Qashaqi
foto: Nissan

Instalace torzní příčky nabízí lepší absorpci nerovností a potlačení hluku na silnici, což vede ke klidné a tiché jízdě na všech površích. Klíčem k jejím širokým schopnostem je změna pružiny a tlumiče ve svislém směru.

To umožňuje pružině a tlumiči pracovat v optimálním rozsahu zdvihu, maximalizovat jejich účinnost pro kontrolovanější odezvu na nerovnosti a rázy na silnici a minimalizovat odskok pro vyrovnanou, klidnou jízdu při zachování vynikajícího účinku stabilizátorů při změnáchi směru .

Nový Qashqai nabídne zákazníkům dvě řešení hnacího ústrojí - flexibilní a efektivní zážehový motor o objemu 1,3 litru s technologií mild hybridního pohonu a také verzi e-POWER.

Do Evropy přinese první nasazení inovativního systému pohonu Nissan e-POWER. Unikátní inovace společnosti Nissan, systém e-POWER nabízí úplný elektrický pohon, což znamená, že kola jsou zcela poháněna elektromotorem.

e-POWER se skládá z vysoce výkonné baterie a hnacího ústrojí, které je integrováno do zážehového motoru, generátoru energie, měniče a motoru. U konvenčních hybridních systémů jsou kola poháněna elektromotorem a benzínovým motorem.

V systému e POWER však zážehový motor není spojen s koly; jednoduše nabíjí baterii. A na rozdíl od plného EV je zdrojem energie motor, než jen baterie. Úplné technické podrobnosti a specifikace systému e-POWER budou uveřejněny s blížícím se jeho uvedením na trh.

Klíčový rozdíl ve srovnání s jinými konvenčními hybridy spočívá v tom, že elektromotor má velikost takového, jaký se obvykle nachází v čistém elektromobilu, což poskytuje okamžitou odezvu zrychlení, která je mezi zákazníky elektromobilů tak oblíbená.

Generátor poháněný motorem udržuje baterii nabitou, ale může také dodávat elektřinu přímo do motoru pro potřebný výkon. Motor pracuje v optimálním rozsahu otáček, který podporuje maximální účinnost a spotřebu, přičemž je pečlivě vyladěn tak, aby minimalizoval hluk a poskytoval přirozený pocit spojení při tvrdé akceleraci.

Pro zákazníky přináší e-POWER tento výrazný pocit okamžitého a lineárního zrychlení. Zejména pro řidiče, kteří najíždí větší počet kilometrů, a kteří budou rádi kombinovat pohodlí a kultivovanost i ekologickou účinnost vozu.

Systém nazvaný ProPILOT s funkcí Navi link byl navržen tak, aby snižoval únavu a stres při řízení a jeho používání bylo velmi intuitivní.

ProPILOT s funkcí Navi-link dokáže zrychlit a zabrzdit vozidlo v jednom jízdním pruhu na dálnici. Systém dokáže vozidlo zrychlit na nastavenou rychlost a v hustém provozu a popojíždějících kolonách může vozidlo zabrzdit až na 0 km/h. Systém je schopen automaticky pokračovat, pokud vozidlo stojí méně než tři sekundy a provoz před vozidlem se pohybuje.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

A zvládne to losí test, když už se tak chlubí tím odlehčením?

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Off.Doporuceni od Babise.
https://denikreferendum.cz/clanek/31851-otravila-becvu-deza-jine-vyklady-nedavaji-smysl-urady-zatloukaji-a-klamou


e-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto LiveNabíječky elektromobilů Circontrol