Nový elektromobil Hyundai Ioniq Electric jezdí za 0,44 Kč/km

Nový elektromobil Hyundai Ioniq Electric dosáhl nejnižších nákladů na pohon a zapsal se tak do České knihy rekordů jako automobil s nejekonomičtějším pohonem na trhu.

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric se stal automobilem s nejekonomičtějším pohonem na trhu
foto: Hyundai

Rekord vytvořil motoristický novinář Radek Pecák. Za špatného počasí, v kopcovitém terénu plném uzavírek, se na zhruba 100km okruhu kolem Pelhřimova podařilo dosáhnout hodnoty 0,44 Kč na jeden ujetý kilometr, což představuje rekordní minimum.

„Výsledná hodnota rekordu by měla být stanovena na náklady 44 haléřů na kilometr jízdy, což znamená, že jsem splnil svůj cíl dostat se pod padesátník. Mohlo to být ale ještě lepší, nebýt zimy a příliš členité trasy, kterou jsme navíc několikrát museli měnit vzhledem k pracím silničářů a uzavírkám,“ uvedl Radek Pecák s tím, že nad rekordem oficiálně dohlížela agentura Dobrý den z Pelhřimova. Pro společnost Hyundai Motor Czech se tak jedná již o třetí český rekord za tento rok.

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric pracuje na akumulátor o kapacitě 38,3 kWh. Na startu jízdy byla baterie nabita na 75,5 %, na konci jízdy na 48,5 % (tyto hodnoty byly ověřeny za pomoci autorizované diagnostiky společnosti Hyundai, která nabízí oproti pouhému palubnímu počítači i data s přesností na desetiny).

Během 102,2 km dlouhé jízdy bylo tedy vybito 27 % akumulátoru, tzn. spotřebováno 10,341 kWh (= 0,1011839530332681 kWh/km). Průměrná cena elektřiny v ČR činila v době pokusu o rekord 4,34 Kč.

Vynásobením posledních dvou zmíněných hodnot získáme cenu 0,4391383561643836 Kč za kilometr, tedy zaokrouhleně 0,44 Kč. Radek Pecák je expertem na šetrnou jízdu. V rámci své profese redaktora auto–moto testoval i řadu elektromobilů a mj. se účastní i ekologických automobilových závodů (soutěží, u nichž je cílem co nejnižší spotřeba).

„Modelová řada Hyundai Ioniq se od svého vstupu na trh stala mezi zákazníky velmi oblíbenou. Kombinuje výjimečný design, skvělé jízdní vlastnosti a vozy jsou navíc mimořádně úsporné. Jsme rádi, že tuto vlastnost potvrzují přímo v terénu v podobě nových českých rekordů, nebo např. v závodech E-Rally,“ poznamenal Jan Pohorský, komunikační specialista Hyundai Motor Czech.

Za redakci Hybrid.cz můžeme potvrdit, že také nový Ioniq Electric dosahuje opravdu neuvěřitelně nízkých hodnot spotřeby. Aktuálně jsme s ním absolvovali 210 km dlouhou trasu se 130 km po dálnici a výsledná spotřeba byla 13,9 kWh/100 km. Plnohodnotný test přineseme během následujících týdnů.

tisková zpráva

72 Comments on “Nový elektromobil Hyundai Ioniq Electric jezdí za 0,44 Kč/km”

  1. Zaujala mne ta spotřeba, tak jsme se koukl na záznam
    Zaujala mne ta spotřeba, tak jsme se koukl na záznam dnešní cesty Opava – Praha přes HK. Celková délka trasy 339 km, z toho po dálnici 125 km. Zbytek převážně silnice I. třídy. Venkovní teplota cca 10 °C, vozidlo temperováno na 23 °C. Potkávací světla celou cestu (mlha). Průměrná spotřeba za trasu dle vozidla 13,8 kWh/100 km. Akorát jsem neseděl v Ioniqu, ale ve VW E-Golf. V provozu od 8/2018, aktuální nájezd 71.000 km. SOC baterky cca 93%. Vemte si z toho každý co chcete…

  2. Počítat s průměrnou cenou elektřiny v ČR mi prijde dost
    Počítat s průměrnou cenou elektřiny v ČR mi prijde dost mimo. Uživatele elektrického vozu bude zajímat, kolik za elektřinu skutečně zaplatí. Musel by být fakt magor, aby doma za noční elektřinu platil víc jak 2kč. Spíše tedy mluvme o spotřebě, ta je u tohoto auta opravdu excelentní.

    1. Přesně tak, spotřebu EV je třeba uvádět třeba v kWh/100
      Přesně tak, spotřebu EV je třeba uvádět třeba v kWh/100 km a ne v Kč/km. Pokud to pak chci za každou cenu v těch Kč, tak mohu uvést několik tarifů, na kolik to pak celé vyjde. Ti chytřejší si to už lehce spočítají. Skutečná sazba za kWh je pro EV přeci 0 až např. 14 Kč. Pak si vyber.

      1. A pro domácí použití je ještě nejzajímavější
        A pro domácí použití je ještě nejzajímavější skutečně spotřebovaná energie ze zásuvky. To co ukáže pal. pc rozhodně není to, kolik po ujetí té trasy „natankuju“ ze zásuvky.

        Auto má nějakou vlastní spotřebu při nabíjení. Mě vyšlo že nejefektivnější je dobíjet max. možným proudem. Minimalizuju tak dobu, kdy si auto bere elektřinu pro obsluhu dobíjení.

        1. A ještě jedna věc – „domácí použití“… ono to platí i
          A ještě jedna věc – „domácí použití“… ono to platí i pro stojany a jakékoliv nabíjení.

          Buď měříte co vám ukazuje palubní počítač (čistou spotřebu), nebo kolik spotřebujete tankováním a je to JEDNO KDE – doma nebo u E.ONu, vždy na faktuře budete mít dodanou energii ze stojanu/zásuvky (a ne do baterky).

        2. Ano, přesně tak. Jedině tak člověk dostane přesný
          Ano, přesně tak. Jedině tak člověk dostane přesný přehled o nákladech. Sečtu platbu za elektřinu v garáži, paušál čezu, faktury od eonu a vydělím počtem najetých kilometrů. V mém případě je výsledek 0,21 kč/km.
          Stejně tak jako u spalováku musím vzít všechny účtenky z benzínek a najednou mi nevychází dlouhodobá spotřeba jako když jedu dálku, ale úplně jinak. Protože studený motor bere bohatší směs, v zimně něco spálím než oškrabu okénka, v létě pokud nechám nastartováno kvůli klimatizaci atd…
          PS: při rychlém nabíjení zase vzniká spoustu odpadního tepla, běží klimatizace baterie, větráky…

  3. Potvrzuji ekonomičnost tohoto vozu. Již dávno prohlašuji,
    Potvrzuji ekonomičnost tohoto vozu. Již dávno prohlašuji, pokud bych měl tento vůz několik dní, pokusím se o prokazatelný dojezd 300 km. Nejlépe začít a končit na stejném místě (abych nejel jenom z kopce – třeba z Vysočiny někam do nížiny. Ten vůz na to má.

  4. Prosím redakci, aby číslo, které je vyčísleno na 16
    Prosím redakci, aby číslo, které je vyčísleno na 16 desetinných míst zkrátila – zaokrouhlila na max. 4 až 5 desetinných míst. Bude to vypadat mnohem profesionálněji. Je to přesná hra s nepřesnými čísly. Pak tento můj příspěvek smažte. Předem děkuji.

  5. A váš soused z Boleslavi bude takhle malý! CITIGOE IV
    A váš soused z Boleslavi bude takhle malý! CITIGOE IV 🙂
    Teď by se jim ta reklama hodila.

    Tady píšou, že průměrná cena je 4,50.

    https://www.eon.cz/o-nas/energie-plus/emobilita/caste-dotazy/nabijeni-a-nabijeci-infrastruktura/jaka-je-cena-nabijeni

    Jenže na veřejných nabíjecích stanicích chtějí 3Kč/kWh. Až rekord budete dělat příště, tak to zkuste za reálné ceny a ne průměr. Ona ta cena za kilometr může pak vyjít na 0,30Kč což je trochu jiné číslo.

    1. Něco z reálného života. Včera jsem jel e_Soulem 64kWh do
      Něco z reálného života. Včera jsem jel e_Soulem 64kWh do Bratislavy a zpět, po dalnici do 130km, cca 690 km, průměrná spotřeba 16.8kWh/100 km.Vyuzival jsem i plachtění, na Vystrkove nabijel z 10% do cca 65% stále 72-75kW, jen pro info, vice jsem nenabijel.

        1. Viděl jsem bílo modreho, chtěl pohovořit, ale unikl jste
          Viděl jsem bílo modreho, chtěl pohovořit, ale unikl jste mi dovnitř a nechtěl hledat a opruzovat. Mam doma ještě stejneho 27kWh, ted take na krátké tratě.Já uz taje další peníze nechavam na jiné radosti, bohužel vzhledem k vrku take na strasti.

            1. Důležité kolik kWh/100km.pro jizdu tam jsem měl neci ze
              Důležité kolik kWh/100km.pro jizdu tam jsem měl neci ze slunce, zpět á 3kc, nebo 6Kc, přes palec 6×17=102,tedy 51 kč/100km, pri na nabijeni za 3 kc, 25 kc, zapomněl jsem napsat, ze jsem si topil 21,5. V létě cekam,ze z fve nabiju iba Souly.

                1. radši se starejte o řízení, aby to nebyl poslední
                  radši se starejte o řízení, aby to nebyl poslední příspěvek…

                2. Od člověka, co zasírá naše prostředí emisemi z
                  Od člověka, co zasírá naše prostředí emisemi z uhelných elektráren, těžko očekávat ohledy k ostatním účastníkům provozu.

                3. Chapu spravne Vas nazor, ze jsou vsichni ucastnici provozu
                  Chapu spravne Vas nazor, ze jsou vsichni ucastnici provozu (neverim, ze se najde v CR clovek, ktery v zivote nevyuzil fosilni elektrinu) neohleduplni k ostatnim souprovozcum?

                4. Nikoliv všichni. Ti, kteří si pro daný účel svobodně
                  Nikoliv všichni. Ti, kteří si pro daný účel svobodně zvolili vozidlo s největší emisní stopou.

                5. Jen aby bylo jasno – tím zasíráním obviňujete všechny
                  Jen aby bylo jasno – tím zasíráním obviňujete všechny vozy, BEV nebo jen některé BEV ?
                  Důvod je celková stopa od výroby auta a energie nebo jen konkrétní spotřeba ?

                6. Ta vozidla, která pro daný účel mají větší stopu, než
                  Ta vozidla, která pro daný účel mají větší stopu, než by mohla mít s jiným pohonem.

                  Tedy všechny elektromobily nabíjené z veřejné sítě a samozřejmě i SUV pro cestu po Praze do práce.

                7. Takže i veteráni?
                  A kdyby byl podíl Atomu 100 procent? A co

                  Takže i veteráni?

                  A kdyby byl podíl Atomu 100 procent? A co 90, 80, 75?
                  (smysl otázky předpokládám chápete)

                8. 1) Auto pro vetsinu lidi nenbi obratkove zbozi, takze i kdyz
                  1) Auto pro vetsinu lidi nenbi obratkove zbozi, takze i kdyz nyni stopa muze byt podobna (jsme presvedcen, ze stale lepsi pro BEV), tak za 5 ci 10 let uz muze byt vyrazne pro BEV. Nebo se maji BEV zacit vyvijet a prodavat az tehdy, az bdue veskera (nebo jake procento?)_elektrina bezemisni?

                  2) No a jak pcitate stopu? Stacilo by Vam vzit statistiku uhlikove stopy 1 kWh elektriny v CR. Nadale pocitat spotrebu 25 kWh na 100 km a 6 litru paliva na 100 (nebo tabulkove emise pro nejaky vzorovy automobil)? Nebomate jinou metodiku?

                9. Vzhledem k setrvačnosti jakýchkoliv změn energetického
                  Vzhledem k setrvačnosti jakýchkoliv změn energetického mixu (pokud nechcete zcela rozvrátit vlastní energetiku) lze bezpe4n2 prohlásit, že dnes v ČR prodávané a provozované elektromobily nebudou nikdy ani trochu ekologické.

                  Počítám pouze přímo srovnatelné spotřeby. Tedy u pluginů a vozidel homologovaných ve verzích se spalovacím a elektrickým pohodem.

                10. Bohuzel mate nejspis pravdu v tom, ze nasi zakonodarci jen tak
                  Bohuzel mate nejspis pravdu v tom, ze nasi zakonodarci jen tak rychle neudelaji legislativni podminky pro jednoduche rozsireni OZE, aby byl mix priznivejsi. Mimochodem, jake strany to maji v programu, abych si pri volbach vybral?
                  Tak dejte priklad takoveho vypoctu, prosim.

                11. To dnes bohužel nedám, ale můžeme to probrat osobně. To
                  To dnes bohužel nedám, ale můžeme to probrat osobně. To Brna jedu příští týden, víc pošlu na mail.

                12. A když majitel BEV emigruje do Německa ?
                  Nebo prostě jen

                  A když majitel BEV emigruje do Německa ?
                  Nebo prostě jen používá BEV na služebky do Hamburku ?

                13. Pak už nebude v ČR provozovaný 😉
                  Pak už nebude v ČR provozovaný 😉

                14. Owned 🙂
                  Nu dobrá, ale ten cestující do Hamburku si

                  Owned 🙂

                  Nu dobrá, ale ten cestující do Hamburku si vylepší svoji ekologičnost ve vašich očích nebo se koukáte jen na dopad na území ČR (a bude stále smradlavější než ICE i když 90 procent trasy nebude v ČR) ?

                15. Studia Belgickej univerzity: Aj pri takmer 100% elektriny z
                  Studia Belgickej univerzity: Aj pri takmer 100% elektriny z uhlia ako v Polsku, je celom zivotnom cykle dnesny elektromobil cca o stvrtinu ekologickejsi ako diesel.
                  https://www.transportenvironment.org/press/electric-cars-emit-less-co2-over-their-lifetime-diesels-even-when-powered-dirtiest-electricity

                  Yoann Le Petit, clean Vehicles and emobility officer at T&E, said: “Today an electric vehicle driving on Polish electricity – the most carbon intensive in the EU – still has a lower impact on the climate than a new diesel car. With the rapid decarbonisation of the EU electricity mix, on average electric vehicles will emit less than half the CO2 emissions of a diesel car by 2030 including the manufacturing emissions.”

                16. Stejné výsledky má US Department of Energy. V Západní
                  Stejné výsledky má US Department of Energy. V Západní Virginii, kde 92 procent elektřiny pochází z uhlí jsou elektromobily čistší než benzínové auta asi o 20 procent.

      1. To má stejnou vypovídající hodnotu, asi jako průměrná
        To má stejnou vypovídající hodnotu, asi jako průměrná mzda v čr.

        Článek úplně o ničem, nezánme trasu, neznáme dobu jízdy. Za 10kwh umím jezdit taky.
        Zrovna včera jsem jel jen tak ze srandy za dvěma dodávkama, co se táhli na tyči rychlostí 50km/h a jel sem pod 10.

        Co je na těchto dvou informacích tak tajného? Jsem si jistý, že by se určitě někdo pokusil spotřebu překonat.

  6. Možná špatně chápu článek, ale když nabiju na
    Možná špatně chápu článek, ale když nabiju na Vystrkově za 3,- Kč/kWh a pojedu po okreskách do Prahy 100 km se spotřebou 12 kWh/100 km, tak udělám Český rekord 0,36 Kč/km? Asi blbost ne? Chápal bych, že rekord by byl ujet 100 km za 1 hodinu se spotřebou 10 kWh.

  7. off
    Tesla podle všeho spustila sériovou výrobu v GF3 nebo

    off
    Tesla podle všeho spustila sériovou výrobu v GF3 nebo každým dnem spustí.

    Podle víceprezidenta Tesly je továrna připravená pro výrobu a prodeje začnou jakmile Tesla obdrží schválení od vlády.
    https://www.teslarati.com/tesla-gigafactory-3-model-3-production-update-global-vp/

    Továrna je obestavěná přívěsy přivážející suroviny.
    https://twitter.com/Tesla__Mania/status/1186246548662865921

            1. Samozřejmě. Shorteři budou i ztrátu jednoho dolaru
              Samozřejmě. Shorteři budou i ztrátu jednoho dolaru interpretovat jako katastrofu. Fakt je, že pokud má Tesla pozitivní Cash Flow tak nemůže zkrachovat už z principu, že ji přibývá hotovost na účtech 🙂

              Pak už je to jenom o tom jak investoři ohodnotí akcie.

              1. Tesla končí. Váš velmi zábavný nesmysl to
                Tesla končí. Váš velmi zábavný nesmysl to nezmění.
                Vůči každému jednomu dolaru na účtě je totiž více než jeden dolar splatného dluhu.

                V případě Tesly bylo klíčové, že bankrot odvrátila jen díky zadlužování a přesvědčení investorů, že se dokáže změnit v ziskovou masovou automobilku.
                Model 3 byl pro automobilku existenčně důležitý, protože měl dokázat, že to je možné.

                Podle mých výpočtů to možné není a v průběhu roku musí nevyhnutelně dojít k situaci, kdy se vyčerpá malá skupina lidí ochotných platit premium za podřadný produkt. Lze jen tento okamžik oddálit otevíráním dalších a dalších trhů, kterých je ale jen pár. Prodeje automobilka dokáže chvíli držet pomocí zlevňování, ale to se odrazí v poklesu příjmů. Jakmile se tato spirála roztočí, je konec. Prorůstová strategie na dluh prostě nikdy za žádných okolností nesmí vykázat pokles příjmů. Nikdy! Pro Teslu je bezvýchodné, že je úplně jedno, jaký model automobilka v tu chvíli nabízí, protože extrémní náklady ji budou vždy tlačit do premium segmentu.

                Tvrdím, že toto nastane teď v Q3.

                1. A ty jsi taky vtipný dneska. 😀
                  ŽÁDNÁ automobilka na

                  A ty jsi taky vtipný dneska. 😀

                  ŽÁDNÁ automobilka na světě nemá na účtech více peněz než jaké jsou její dluhy. Ani VW. Ani Toyota. Jestli to nebude ten důvod proč si berou úvěry na investice 😀

                  Třeba ten slavný VW má dluhy ve výši 200 miliard dolarů, ale na účtech má jenom 31 miliard.

                  Tvoje výpočty mají asi takovou relevanci jako ten tvůj výblitek o zadlužení. Model 3 je nejprodávanější elektromobil na světě. Tesla vyrábí nejvíce elektromobilů na světě. Model 3 se stal v několika zemích nejprodávanějším autem. Model 3 porazil v US prodejích všechny prémiové vozy na trhu za srovnatelnou cenu a jeho světové prodeje stále rostou.

                  A můžeš počítat s tím, že Model Y se díky popularitě v kategorii SUV/hatchback bude prodávat ještě lépe.

                  A nejlepší na tom všem je, že Tesla je provozně zisková (EBITDA). Tedy generuje hotovost. Nepotřebuje dluhy ani peníze investorů na svůj provoz, protože EBITDA za posledních 12 měsíců byla +2.3 miliardy dolarů.

                2. Že sa ti chce na to reagovať?! Ja som to ani nečítal,
                  Že sa ti chce na to reagovať?! Ja som to ani nečítal, stačila mi upútavka „runner42: „Tesla končí……“

                3. Jenom do té míry, dokud mě to baví. Diskuze s Runnerem
                  Jenom do té míry, dokud mě to baví. Diskuze s Runnerem jsou skoro tak zábavné jako s Jenjou. Oba jsou totálně mimo. Jenom Jenja to ještě krásně okoření špetkou konspirace 😀

                4. Mě zase rozesmálo když jsem si přečetl dle mých
                  Mě zase rozesmálo když jsem si přečetl dle mých výpočtů….
                  Trollove totiž umějí počítat jen do 5,a samozřejmě sčítají jablka s hruškami…

                5. Ted je uz Q4, tak nevim, co nastane v Q3 … ? V lete jste
                  Ted je uz Q4, tak nevim, co nastane v Q3 … ? V lete jste shortoval na Teslu a podle vasich prispevku to vypadalo, ze vam to vyslo. Predpokladam, ze se radujete i ted, na bankrotu = poklesu ceny akcii se da taky vydelat, ne?

                6. Jo to byla velká sláva když šortoval ty 3 akcie. To byl
                  Jo to byla velká sláva když šortoval ty 3 akcie. To byl velkej hrdina. Vejvar jako prase. :)))))

Napsat komentář