Nový elektromobil Hyundai Ioniq Electric jezdí za 0,44 Kč/km

Jan Horčík - 21 Říjen 2019

Nový elektromobil Hyundai Ioniq Electric dosáhl nejnižších nákladů na pohon a zapsal se tak do České knihy rekordů jako automobil s nejekonomičtějším pohonem na trhu.Hyundai IONIQ Electric se stal automobilem s nejekonomičtějším pohonem na trhu

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric se stal automobilem s nejekonomičtějším pohonem na trhu
foto: Hyundai

Rekord vytvořil motoristický novinář Radek Pecák. Za špatného počasí, v kopcovitém terénu plném uzavírek, se na zhruba 100km okruhu kolem Pelhřimova podařilo dosáhnout hodnoty 0,44 Kč na jeden ujetý kilometr, což představuje rekordní minimum.

„Výsledná hodnota rekordu by měla být stanovena na náklady 44 haléřů na kilometr jízdy, což znamená, že jsem splnil svůj cíl dostat se pod padesátník. Mohlo to být ale ještě lepší, nebýt zimy a příliš členité trasy, kterou jsme navíc několikrát museli měnit vzhledem k pracím silničářů a uzavírkám,“ uvedl Radek Pecák s tím, že nad rekordem oficiálně dohlížela agentura Dobrý den z Pelhřimova. Pro společnost Hyundai Motor Czech se tak jedná již o třetí český rekord za tento rok.

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric pracuje na akumulátor o kapacitě 38,3 kWh. Na startu jízdy byla baterie nabita na 75,5 %, na konci jízdy na 48,5 % (tyto hodnoty byly ověřeny za pomoci autorizované diagnostiky společnosti Hyundai, která nabízí oproti pouhému palubnímu počítači i data s přesností na desetiny).

Během 102,2 km dlouhé jízdy bylo tedy vybito 27 % akumulátoru, tzn. spotřebováno 10,341 kWh (= 0,1011839530332681 kWh/km). Průměrná cena elektřiny v ČR činila v době pokusu o rekord 4,34 Kč.

Vynásobením posledních dvou zmíněných hodnot získáme cenu 0,4391383561643836 Kč za kilometr, tedy zaokrouhleně 0,44 Kč. Radek Pecák je expertem na šetrnou jízdu. V rámci své profese redaktora auto–moto testoval i řadu elektromobilů a mj. se účastní i ekologických automobilových závodů (soutěží, u nichž je cílem co nejnižší spotřeba).

„Modelová řada Hyundai Ioniq se od svého vstupu na trh stala mezi zákazníky velmi oblíbenou. Kombinuje výjimečný design, skvělé jízdní vlastnosti a vozy jsou navíc mimořádně úsporné. Jsme rádi, že tuto vlastnost potvrzují přímo v terénu v podobě nových českých rekordů, nebo např. v závodech E-Rally,“ poznamenal Jan Pohorský, komunikační specialista Hyundai Motor Czech.

Za redakci Hybrid.cz můžeme potvrdit, že také nový Ioniq Electric dosahuje opravdu neuvěřitelně nízkých hodnot spotřeby. Aktuálně jsme s ním absolvovali 210 km dlouhou trasu se 130 km po dálnici a výsledná spotřeba byla 13,9 kWh/100 km. Plnohodnotný test přineseme během následujících týdnů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

OFF
Tesla začala s najväčším rozširovaním SUPERCHARGEROV v krajinách
V4
https://www.mojelektromobil.sk/tesla-rozsirovanie-superchargerov/

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

OFF
Tesla Model 3 s najazdenými 160 000km.
https://www.teslamagazin.sk/tesla-model-3-bateria-kapacita-degradacia/

Zasa iná skúsenosť akú mal Petr Mára, ktorý mal po pár tisíc km také závady o ktorých väčšina ešte nepočula. Alebo ten, čo testoval jazdenú Teslu X so 60tis. km (vraj nebúranú :D) a ide robiť závery o všetkých autách od Tesly.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Ivo

Zaujala mne ta spotřeba, tak jsme se koukl na záznam dnešní cesty Opava - Praha přes HK. Celková délka trasy 339 km, z toho po dálnici 125 km. Zbytek převážně silnice I. třídy. Venkovní teplota cca 10 °C, vozidlo temperováno na 23 °C. Potkávací světla celou cestu (mlha). Průměrná spotřeba za trasu dle vozidla 13,8 kWh/100 km. Akorát jsem neseděl v Ioniqu, ale ve VW E-Golf. V provozu od 8/2018, aktuální nájezd 71.000 km. SOC baterky cca 93%. Vemte si z toho každý co chcete...

Opěvovaný Hyundai má stejnou spotřebu jako roky konstrukčně starý Golf :-) A to má výhodnější tvar. Kde je ten pokrok?

Obrázek uživatele Marek_

Zdá se, že Ioniq je opěvovaný, zatímco Golf se prodává. Alespoň teda v Evropě se ho prodá téměř trojnásobek, nevím teda jak celosvětově.

Tady jso údaje ke konci 08/2019:
https://insideevs.com/news/373420/august-2019-plugin-ev-car-sales-europe/

---

Lexus GS 450h Premium 2013

V ridici

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Tesla gigafactory 3 in Shanghai

https://www.youtube.com/watch?v=_FkSPJmZvJs

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) https://www.youtube.com/watch?v=y3RIHnK0_NE *Jonathan Pie : "Partička hipíků, co páchnou čajovnou, je naštvaná, protože naše planeta umírá." https://www.facebook.com/XRczech/videos/524372114767499 *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) "Německý Klimatický balíček je dokumentem politického zoufalství" a TM3 má od 05/19 tažný ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :))) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;))) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/UDA/No_name / 2.liga BORCI: CarlosEV/ok1zjv/Josef/romhor/Leodendula / 3.liga UČNI: Kerosin/Tomáš / 4.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu/TakyMartin/Bob-an/Vondrak/hybrid6/Marek_ / 5.kolona ROPÁCI: runner42/rs/Teslalicker

Obrázek uživatele ePavel

Počítat s průměrnou cenou elektřiny v ČR mi prijde dost mimo. Uživatele elektrického vozu bude zajímat, kolik za elektřinu skutečně zaplatí. Musel by být fakt magor, aby doma za noční elektřinu platil víc jak 2kč. Spíše tedy mluvme o spotřebě, ta je u tohoto auta opravdu excelentní.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Přesně tak, spotřebu EV je třeba uvádět třeba v kWh/100 km a ne v Kč/km. Pokud to pak chci za každou cenu v těch Kč, tak mohu uvést několik tarifů, na kolik to pak celé vyjde. Ti chytřejší si to už lehce spočítají. Skutečná sazba za kWh je pro EV přeci 0 až např. 14 Kč. Pak si vyber.

A pro domácí použití je ještě nejzajímavější skutečně spotřebovaná energie ze zásuvky. To co ukáže pal. pc rozhodně není to, kolik po ujetí té trasy "natankuju" ze zásuvky.

Auto má nějakou vlastní spotřebu při nabíjení. Mě vyšlo že nejefektivnější je dobíjet max. možným proudem. Minimalizuju tak dobu, kdy si auto bere elektřinu pro obsluhu dobíjení.

Obrázek uživatele ePavel

Ano, přesně tak. Jedině tak člověk dostane přesný přehled o nákladech. Sečtu platbu za elektřinu v garáži, paušál čezu, faktury od eonu a vydělím počtem najetých kilometrů. V mém případě je výsledek 0,21 kč/km.
Stejně tak jako u spalováku musím vzít všechny účtenky z benzínek a najednou mi nevychází dlouhodobá spotřeba jako když jedu dálku, ale úplně jinak. Protože studený motor bere bohatší směs, v zimně něco spálím než oškrabu okénka, v létě pokud nechám nastartováno kvůli klimatizaci atd...
PS: při rychlém nabíjení zase vzniká spoustu odpadního tepla, běží klimatizace baterie, větráky...

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

A ještě jedna věc - "domácí použití"... ono to platí i pro stojany a jakékoliv nabíjení.

Buď měříte co vám ukazuje palubní počítač (čistou spotřebu), nebo kolik spotřebujete tankováním a je to JEDNO KDE - doma nebo u E.ONu, vždy na faktuře budete mít dodanou energii ze stojanu/zásuvky (a ne do baterky).

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Je pak otázka co vám vyschne dřív:

* peněženka za ušlé náklady při delším nabíjení
nebo
* baterie při degradaci při kratším nabíjení

;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Potvrzuji ekonomičnost tohoto vozu. Již dávno prohlašuji, pokud bych měl tento vůz několik dní, pokusím se o prokazatelný dojezd 300 km. Nejlépe začít a končit na stejném místě (abych nejel jenom z kopce - třeba z Vysočiny někam do nížiny. Ten vůz na to má.

Tak tých 300km to dá určite bez problémov. Teda ak myslíte nového.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Myslel jsem právě schválně "starého" s baterií 28 kWh. Když potřebuji, tak i s e-NV200 (Nissan) jedu do 12 (i níže) kWh/100 km a IONIQ je v tomto úplně jinde.

S ioniqom sa dá bez väčších problémov zajazdiť aj za 8kWh/100km

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Prosím redakci, aby číslo, které je vyčísleno na 16 desetinných míst zkrátila - zaokrouhlila na max. 4 až 5 desetinných míst. Bude to vypadat mnohem profesionálněji. Je to přesná hra s nepřesnými čísly. Pak tento můj příspěvek smažte. Předem děkuji.

Obrázek uživatele M.Krupka

A váš soused z Boleslavi bude takhle malý! CITIGOE IV :-)
Teď by se jim ta reklama hodila.

Tady píšou, že průměrná cena je 4,50.

https://www.eon.cz/o-nas/energie-plus/emobilita/caste-dotazy/nabijeni-a-nabijeci-infrastruktura/jaka-je-cena-nabijeni

Jenže na veřejných nabíjecích stanicích chtějí 3Kč/kWh. Až rekord budete dělat příště, tak to zkuste za reálné ceny a ne průměr. Ona ta cena za kilometr může pak vyjít na 0,30Kč což je trochu jiné číslo.

Něco z reálného života. Včera jsem jel e_Soulem 64kWh do Bratislavy a zpět, po dalnici do 130km, cca 690 km, průměrná spotřeba 16.8kWh/100 km.Vyuzival jsem i plachtění, na Vystrkove nabijel z 10% do cca 65% stále 72-75kW, jen pro info, vice jsem nenabijel.

Obrázek uživatele Marek_

Takže jste nabil cca. 35 kWh za nějakých 30 minut. Je to tak?

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Ted jsem dival na vypis,za 26 minut 32kWh

Obrázek uživatele M.Krupka

Na kolik Vás tedy vyšel kilometr?

Důležité kolik kWh/100km.pro jizdu tam jsem měl neci ze slunce, zpět á 3kc, nebo 6Kc, přes palec 6x17=102,tedy 51 kč/100km, pri na nabijeni za 3 kc, 25 kc, zapomněl jsem napsat, ze jsem si topil 21,5. V létě cekam,ze z fve nabiju iba Souly.

Píšu na mobilu, na semaforech, proto překlepy,pardon.

Obrázek uživatele runner42

Od člověka, co zasírá naše prostředí emisemi z uhelných elektráren, těžko očekávat ohledy k ostatním účastníkům provozu.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele ozana

Od ropáka to fakt sedí!

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Chapu spravne Vas nazor, ze jsou vsichni ucastnici provozu (neverim, ze se najde v CR clovek, ktery v zivote nevyuzil fosilni elektrinu) neohleduplni k ostatnim souprovozcum?

Obrázek uživatele runner42

Nikoliv všichni. Ti, kteří si pro daný účel svobodně zvolili vozidlo s největší emisní stopou.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Jen aby bylo jasno - tím zasíráním obviňujete všechny vozy, BEV nebo jen některé BEV ?
Důvod je celková stopa od výroby auta a energie nebo jen konkrétní spotřeba ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele runner42

Ta vozidla, která pro daný účel mají větší stopu, než by mohla mít s jiným pohonem.

Tedy všechny elektromobily nabíjené z veřejné sítě a samozřejmě i SUV pro cestu po Praze do práce.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

1) Auto pro vetsinu lidi nenbi obratkove zbozi, takze i kdyz nyni stopa muze byt podobna (jsme presvedcen, ze stale lepsi pro BEV), tak za 5 ci 10 let uz muze byt vyrazne pro BEV. Nebo se maji BEV zacit vyvijet a prodavat az tehdy, az bdue veskera (nebo jake procento?)_elektrina bezemisni?

2) No a jak pcitate stopu? Stacilo by Vam vzit statistiku uhlikove stopy 1 kWh elektriny v CR. Nadale pocitat spotrebu 25 kWh na 100 km a 6 litru paliva na 100 (nebo tabulkove emise pro nejaky vzorovy automobil)? Nebomate jinou metodiku?

Obrázek uživatele runner42

Vzhledem k setrvačnosti jakýchkoliv změn energetického mixu (pokud nechcete zcela rozvrátit vlastní energetiku) lze bezpe4n2 prohlásit, že dnes v ČR prodávané a provozované elektromobily nebudou nikdy ani trochu ekologické.

Počítám pouze přímo srovnatelné spotřeby. Tedy u pluginů a vozidel homologovaných ve verzích se spalovacím a elektrickým pohodem.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Studia Belgickej univerzity: Aj pri takmer 100% elektriny z uhlia ako v Polsku, je celom zivotnom cykle dnesny elektromobil cca o stvrtinu ekologickejsi ako diesel.
https://www.transportenvironment.org/press/electric-cars-emit-less-co2-over-their-lifetime-diesels-even-when-powered-dirtiest-electricity

Yoann Le Petit, clean Vehicles and emobility officer at T&E, said: “Today an electric vehicle driving on Polish electricity – the most carbon intensive in the EU – still has a lower impact on the climate than a new diesel car. With the rapid decarbonisation of the EU electricity mix, on average electric vehicles will emit less than half the CO2 emissions of a diesel car by 2030 including the manufacturing emissions.”

Stejné výsledky má US Department of Energy. V Západní Virginii, kde 92 procent elektřiny pochází z uhlí jsou elektromobily čistší než benzínové auta asi o 20 procent.

A když majitel BEV emigruje do Německa ?
Nebo prostě jen používá BEV na služebky do Hamburku ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele runner42

Pak už nebude v ČR provozovaný ;-)

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Owned :)

Nu dobrá, ale ten cestující do Hamburku si vylepší svoji ekologičnost ve vašich očích nebo se koukáte jen na dopad na území ČR (a bude stále smradlavější než ICE i když 90 procent trasy nebude v ČR) ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Bohuzel mate nejspis pravdu v tom, ze nasi zakonodarci jen tak rychle neudelaji legislativni podminky pro jednoduche rozsireni OZE, aby byl mix priznivejsi. Mimochodem, jake strany to maji v programu, abych si pri volbach vybral?
Tak dejte priklad takoveho vypoctu, prosim.

Obrázek uživatele runner42

To dnes bohužel nedám, ale můžeme to probrat osobně. To Brna jedu příští týden, víc pošlu na mail.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Takže i veteráni?

A kdyby byl podíl Atomu 100 procent? A co 90, 80, 75?
(smysl otázky předpokládám chápete)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Diesel

radši se starejte o řízení, aby to nebyl poslední příspěvek...

Koukal jsem, bílý Soul navečer u poslední nabíječky :) spotřeba pěkná, naštěstí už jezdím daleko zcela výjimečně, tak použiji 1.2 mil na spousty jiných radostí.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Viděl jsem bílo modreho, chtěl pohovořit, ale unikl jste mi dovnitř a nechtěl hledat a opruzovat. Mam doma ještě stejneho 27kWh, ted take na krátké tratě.Já uz taje další peníze nechavam na jiné radosti, bohužel vzhledem k vrku take na strasti.

Obrázek uživatele Tomáš

Tak kdyby "nerapidgateoval" tak by to byl temer idealni elektromodil.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Nazdar Hybride. Tak se zase přepni do normálu, Hyundai není Nissan, víme?

---

ecotaxiolomouc.cz

mě vychází náklady na 1km na 0.12 Kč - je to jen o tom kde a za kolik nabijite...spotřeba za září 19 byla 10.9 kWh/100km na ujetých 2200 km ... zkusil bych zajet tu trasu co jel Ionic jestli není tajná :)

---

BMW i3 60Ah - 27.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Taky by se to dalo spocitat takto:
Za rok u cezu a jenom tam utratim 6534 a kdyz ujedu za ten rok 60tkm, tak to vyjde na 0.11 na km :-)
Jenze v clanku pisou prumernou cenu kWh v cr a pak je to jinak :-(

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

To má stejnou vypovídající hodnotu, asi jako průměrná mzda v čr.

Článek úplně o ničem, nezánme trasu, neznáme dobu jízdy. Za 10kwh umím jezdit taky.
Zrovna včera jsem jel jen tak ze srandy za dvěma dodávkama, co se táhli na tyči rychlostí 50km/h a jel sem pod 10.

Co je na těchto dvou informacích tak tajného? Jsem si jistý, že by se určitě někdo pokusil spotřebu překonat.

Možná špatně chápu článek, ale když nabiju na Vystrkově za 3,- Kč/kWh a pojedu po okreskách do Prahy 100 km se spotřebou 12 kWh/100 km, tak udělám Český rekord 0,36 Kč/km? Asi blbost ne? Chápal bych, že rekord by byl ujet 100 km za 1 hodinu se spotřebou 10 kWh.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

off
Tesla podle všeho spustila sériovou výrobu v GF3 nebo každým dnem spustí.

Podle víceprezidenta Tesly je továrna připravená pro výrobu a prodeje začnou jakmile Tesla obdrží schválení od vlády.
https://www.teslarati.com/tesla-gigafactory-3-model-3-production-update-global-vp/

Továrna je obestavěná přívěsy přivážející suroviny.
https://twitter.com/Tesla__Mania/status/1186246548662865921

Ale ved Tesla uz skrachovala nie? Pisal to tu taky mudrlant, ktoreho rodicia poriadne nevychovali alebo to bol pubertiak.

Ještě ne. Říkal že až v Listopadu. Tesla má ještě 8 dní a měsíc na vyhlášení bankrotu :D

Obrázek uživatele Marek_

Výsledky za Q3 by měla Tesla uveřejnit zítra večer, opět se očekává ztráta, i když menší než v Q2.
https://www.investopedia.com/tesla-earnings-4584796

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Ztráta není důležitá. Důležitý je CashFlow - tedy schopnost vydělávat hotovost. Tam je Zisk/Ztráta pouze jením z parametrů.

Obrázek uživatele Marek_

Nejsem ekonom, tak tomu tolik nerozumím. Jen jsem chtěl připomenout, že tu máme další kvartál. A samozřejmě výsledky budou, jako obvykle, interpretovány tak, jak se komu hodí do jeho obrazu o Tesle... nic nového pod sluncem :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Samozřejmě. Shorteři budou i ztrátu jednoho dolaru interpretovat jako katastrofu. Fakt je, že pokud má Tesla pozitivní Cash Flow tak nemůže zkrachovat už z principu, že ji přibývá hotovost na účtech :)

Pak už je to jenom o tom jak investoři ohodnotí akcie.

Obrázek uživatele runner42

Tesla končí. Váš velmi zábavný nesmysl to nezmění.
Vůči každému jednomu dolaru na účtě je totiž více než jeden dolar splatného dluhu.

V případě Tesly bylo klíčové, že bankrot odvrátila jen díky zadlužování a přesvědčení investorů, že se dokáže změnit v ziskovou masovou automobilku.
Model 3 byl pro automobilku existenčně důležitý, protože měl dokázat, že to je možné.

Podle mých výpočtů to možné není a v průběhu roku musí nevyhnutelně dojít k situaci, kdy se vyčerpá malá skupina lidí ochotných platit premium za podřadný produkt. Lze jen tento okamžik oddálit otevíráním dalších a dalších trhů, kterých je ale jen pár. Prodeje automobilka dokáže chvíli držet pomocí zlevňování, ale to se odrazí v poklesu příjmů. Jakmile se tato spirála roztočí, je konec. Prorůstová strategie na dluh prostě nikdy za žádných okolností nesmí vykázat pokles příjmů. Nikdy! Pro Teslu je bezvýchodné, že je úplně jedno, jaký model automobilka v tu chvíli nabízí, protože extrémní náklady ji budou vždy tlačit do premium segmentu.

Tvrdím, že toto nastane teď v Q3.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Ted je uz Q4, tak nevim, co nastane v Q3 ... ? V lete jste shortoval na Teslu a podle vasich prispevku to vypadalo, ze vam to vyslo. Predpokladam, ze se radujete i ted, na bankrotu = poklesu ceny akcii se da taky vydelat, ne?

Obrázek uživatele Kuk

Jo to byla velká sláva když šortoval ty 3 akcie. To byl velkej hrdina. Vejvar jako prase. :)))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

A ty jsi taky vtipný dneska. :D

ŽÁDNÁ automobilka na světě nemá na účtech více peněz než jaké jsou její dluhy. Ani VW. Ani Toyota. Jestli to nebude ten důvod proč si berou úvěry na investice :D

Třeba ten slavný VW má dluhy ve výši 200 miliard dolarů, ale na účtech má jenom 31 miliard.

Tvoje výpočty mají asi takovou relevanci jako ten tvůj výblitek o zadlužení. Model 3 je nejprodávanější elektromobil na světě. Tesla vyrábí nejvíce elektromobilů na světě. Model 3 se stal v několika zemích nejprodávanějším autem. Model 3 porazil v US prodejích všechny prémiové vozy na trhu za srovnatelnou cenu a jeho světové prodeje stále rostou.

A můžeš počítat s tím, že Model Y se díky popularitě v kategorii SUV/hatchback bude prodávat ještě lépe.

A nejlepší na tom všem je, že Tesla je provozně zisková (EBITDA). Tedy generuje hotovost. Nepotřebuje dluhy ani peníze investorů na svůj provoz, protože EBITDA za posledních 12 měsíců byla +2.3 miliardy dolarů.

Že sa ti chce na to reagovať?! Ja som to ani nečítal, stačila mi upútavka "runner42: "Tesla končí......"

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Mě zase rozesmálo když jsem si přečetl dle mých výpočtů....
Trollove totiž umějí počítat jen do 5,a samozřejmě sčítají jablka s hruškami...

Jenom do té míry, dokud mě to baví. Diskuze s Runnerem jsou skoro tak zábavné jako s Jenjou. Oba jsou totálně mimo. Jenom Jenja to ještě krásně okoření špetkou konspirace :D

A jejej. Oni tam ty suroviny vozí těmi zlými dieselovými kamiony.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Obrázek uživatele Kuk

A jejej, ty si ještě nezačal vyrábět ty elektrokamiony a místo toho čumíš na bulharský striptérky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Proc zrovna bulharsky stripterky?

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Nekrm trola.

Neměl jsem to ani v plánu, přesto dík za radu.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Obrázek uživatele Kuk

Ty máš plány? :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

(Kuk)nete na novou Madzu.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?