Po světě jezdí přes 2 miliony Priusů

Jan Horčík - 07 Říjen 2010

ohlásila, globální prodeje modelu – celosvětově prvního sériově vyráběného vozidla s plnohodnotným , kombinující zážehový motor s – překročily milník 2 milionů vozů. Na konci letošního září bylo prodáno přibližně 2 012 000 těchto vozů.   
Toyota Prius 2010

Tento se v současnosti velmi dobře prodává ve více než 70 zemích a regionech, zejména pak v a Severní Americe. se poprvé objevila v roce 1997 na japonském trhu. V roce 2000 se začal prodávat v , Severní Americe a na dalších trzích. Druhá generace byla uvedena v roce 2003 a třetí generace měla premiéru v roce 2009. V se prodává od roku 2004.

Nejnovější Toyota Prius využívá systém pohonu Hybrid Synergy Drive druhé generace (THS II). Během jeho vývoje bylo více než 90 % komponent pohonu THS II přepracováno. Vůz se tak pyšní špičkovou kombinovanou spotřebou paliva pouhých 3,9 l/100 km (emise CO2 na hranici 89g/km) a jízdními výkony, které snesou srovnání s vozidly vybavenými běžným motorem o zdvihovém objemu 2,4 l.

TMC na základě výsledků prodeje do 30. září 2010 odhaduje, že Prius celosvětově přispěl ke snížení emisí CO2 o cca 11 mil. tun (v porovnání s vozy stejné třídy a podobných rozměrů vybavenými zážehovým motorem se srovnatelnými jízdními výkony).

Toyota v rámci svých snah o ochranu , kterým přisuzuje vysokou prioritu, současně vynakládá úsilí při prosazování a popularizaci plnohodnotných hybridních technologií, zejména prostřednictvím modelu Prius. Automobilka má v plánu tuto flexibilní technologii využívat v co největším množství a již v tomto desetiletí prodávat nejméně 1 mil. vozů s hybridním pohonem ročně.

Prodeje samotného Priusu přitom už od roku 1997 vytrvale stoupá. Zatímco v roce 2009 se prodalo celosvětově 404,2 tisíc kusů Priusu (nejvíce v Japonsku - 208,9 tis. a Severní Americe - 144,3 tis.), jen letos v období od ledna do září to bylo 401,3 tis. kusů celosvětově.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Opatrnou jazdou sa nedostanete ani teoreticky na úroveň spotreby Priusu. Platí to hlavne v meste. Ja som sa dostal maximálne na 5,2 litra a to z motorom 1,3 a mesto bolo poloprázdne.
Jedna vec mi ale na Priuse vadí a to je cena nielen samotného vozidla, ale aj výška poistky, ktorá sa odvíja od objemu motora. Logickejšie by asi bolo od úrovne emisií, ale to by musel v parlamente niekto rozmýšľať...

Rád bych tímto poděkoval všem majitelům Toyoty Prius, že mé maličkosti umožnili, abych si v následujícíh deseti letech mohl koupit elektromobil. Bez nich by se elektromobily nikdy nestaly dostupné. Děkuji Vám!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hybridy, ako je Prius treba chapat len ako nejaky medyistupen k vyrobe seriovych elektromobilov. Samotne hybridy totiz neponukaju majitelovi vobec ziadne vyhody oproti benzinovemnu/naftovemu autu. Je to len draha hracka pre nadsencov.Vyhodu ma asi iba ak je nakladne auto, alebo vlak vyrobeny ako hybrid.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jsi jeden z mala, kteri nepovazuji zvyseni ucinnosti pohonu a moznost rekuperace za vyhodu. Nakladni auto jako hybrid ma naopak daleko mensi smysl, protoze baterka by musela byt obrovska. Nakladni hybridy se ted delaji hydraulicke.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím, že o zmíněných výhodách nikdo nepochybuje. Značné pochybnosti jsou pouze o ekonomické smysluplnosti těchto výhod.

Je ale jasné, že se názor na věc bude značně lišit z pohledu evropana, který je zvyklý na motory 1.4 se spotřebou 5-7l a z pohledu američana, který je v obdobném autě zvyklý na motor 2.4 se spotřebou 12l. A Prius je primárně ušitý na ten druhý trh.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Nelze zapomínat ani na japonský trh, kde jsou pohonné hmoty velmi drahé a starost o životní prostředí všeobecně citlivým tématem.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nakladnemu auta staci aj mala baterka a to len na rekuperaciu, lebo bez nej sa benzin-nafta zbytocne straca pri brzdeni vzhladom k vahe auta. U osobneho auta sa da celkom bez problemov dosiahnut ucinnosti hybridu aj opatrnejsou jazdou, bez zbytocneho brzdenia z vacsej rychlosti. Takze, keby mali osobne auta-hybridy vacsiu ucinnost, tak by som to povazoval za vyhodu. Ale oni ju nemaju. Resp. po spocitani plusov a minusov hybridu je to skor jeden velky minus.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?