Po světě jezdí přes 2 miliony Priusů

ohlásila, globální prodeje modelu – celosvětově prvního sériově vyráběného vozidla s plnohodnotným , kombinující zážehový motor s – překročily milník 2 milionů vozů. Na konci letošního září bylo prodáno přibližně 2 012 000 těchto vozů.   

Tento se v současnosti velmi dobře prodává ve více než 70 zemích a regionech, zejména pak v a Severní Americe. se poprvé objevila v roce 1997 na japonském trhu. V roce 2000 se začal prodávat v , Severní Americe a na dalších trzích. Druhá generace byla uvedena v roce 2003 a třetí generace měla premiéru v roce 2009. V se prodává od roku 2004.

Nejnovější Toyota Prius využívá systém pohonu Hybrid Synergy Drive druhé generace (THS II). Během jeho vývoje bylo více než 90 % komponent pohonu THS II přepracováno. Vůz se tak pyšní špičkovou kombinovanou spotřebou paliva pouhých 3,9 l/100 km (emise CO2 na hranici 89g/km) a jízdními výkony, které snesou srovnání s vozidly vybavenými běžným motorem o zdvihovém objemu 2,4 l.

TMC na základě výsledků prodeje do 30. září 2010 odhaduje, že Prius celosvětově přispěl ke snížení emisí CO2 o cca 11 mil. tun (v porovnání s vozy stejné třídy a podobných rozměrů vybavenými zážehovým motorem se srovnatelnými jízdními výkony).

Toyota v rámci svých snah o ochranu , kterým přisuzuje vysokou prioritu, současně vynakládá úsilí při prosazování a popularizaci plnohodnotných hybridních technologií, zejména prostřednictvím modelu Prius. Automobilka má v plánu tuto flexibilní technologii využívat v co největším množství a již v tomto desetiletí prodávat nejméně 1 mil. vozů s hybridním pohonem ročně.

Prodeje samotného Priusu přitom už od roku 1997 vytrvale stoupá. Zatímco v roce 2009 se prodalo celosvětově 404,2 tisíc kusů Priusu (nejvíce v Japonsku – 208,9 tis. a Severní Americe – 144,3 tis.), jen letos v období od ledna do září to bylo 401,3 tis. kusů celosvětově.

tisková zpráva

7 komentářů u “Po světě jezdí přes 2 miliony Priusů”

  1. Opatrnou jazdou sa
    Opatrnou jazdou sa nedostanete ani teoreticky na úroveň spotreby Priusu. Platí to hlavne v meste. Ja som sa dostal maximálne na 5,2 litra a to z motorom 1,3 a mesto bolo poloprázdne.
    Jedna vec mi ale na Priuse vadí a to je cena nielen samotného vozidla, ale aj výška poistky, ktorá sa odvíja od objemu motora. Logickejšie by asi bolo od úrovne emisií, ale to by musel v parlamente niekto rozmýšľať…

  2. Hybridy, ako je Prius treba
    Hybridy, ako je Prius treba chapat len ako nejaky medyistupen k vyrobe seriovych elektromobilov. Samotne hybridy totiz neponukaju majitelovi vobec ziadne vyhody oproti benzinovemnu/naftovemu autu. Je to len draha hracka pre nadsencov.Vyhodu ma asi iba ak je nakladne auto, alebo vlak vyrobeny ako hybrid.

      1. Nakladnemu auta staci aj
        Nakladnemu auta staci aj mala baterka a to len na rekuperaciu, lebo bez nej sa benzin-nafta zbytocne straca pri brzdeni vzhladom k vahe auta. U osobneho auta sa da celkom bez problemov dosiahnut ucinnosti hybridu aj opatrnejsou jazdou, bez zbytocneho brzdenia z vacsej rychlosti. Takze, keby mali osobne auta-hybridy vacsiu ucinnost, tak by som to povazoval za vyhodu. Ale oni ju nemaju. Resp. po spocitani plusov a minusov hybridu je to skor jeden velky minus.

      2. Myslím, že o zmíněných
        Myslím, že o zmíněných výhodách nikdo nepochybuje. Značné pochybnosti jsou pouze o ekonomické smysluplnosti těchto výhod.

        Je ale jasné, že se názor na věc bude značně lišit z pohledu evropana, který je zvyklý na motory 1.4 se spotřebou 5-7l a z pohledu američana, který je v obdobném autě zvyklý na motor 2.4 se spotřebou 12l. A Prius je primárně ušitý na ten druhý trh.

Napsat komentář