Nissan v USA přestává prodávat Leaf s 24kWh baterií

Nejnovější verze Nissan Leaf s 30kWh baterií se pomalu, ale jistě stává standardem. V USA se verze s 24kWh baterií přestává prodávat.

Nissan začíná 30kWh baterii montovat do elektromobilů Nissan Leaf jako standard. Na autosalonu v Los Angeles, který začíná 18. listopadu, se očekává uvedení verze se 40kWh baterií.
foto: Nissan

John Voelcker z magazínu Green Car Reports přímo od amerického Nissanu zjistil, že 24kWh baterie se v elektromobilech Nissan Leaf postupně přestane prodávat a nahradí ji 30kWh jako standard. Zároveň bude standardem balíček „Quick Charge“, tedy palubní nabíječka 6,6 kW.

Základí cena Nissan Leaf v tak před dotacemi činí $32 450 (v přepočtu 811 000 Kč). V Portugalsku a Španělsku už se 30kWh verze nabízí jako standard od července.

Jde o logický krok a de-facto potvrzení toho, že na autosalonu v Los Angeles se představí nový facelift Nissan Leaf se 40kWh baterií. Nissan musí reagovat na konkurenci jako Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e, nový Renault Zoe či chystaný Tesla Model 3.

Nissan Leaf nicméně zůstává nejprodávanějším elektromobilem na světě s více než 233 000 prodaných kusů od prosince 2010. Během zhruba roku až roku a půl se očekává uvedení druhé generace vozu.

130 Comments on “Nissan v USA přestává prodávat Leaf s 24kWh baterií”

    1. Dobrý den. Samozřejmě,že
      Dobrý den. Samozřejmě,že se nabízí ve Francii možnost koupit si Leafa bez baterie. Jen to není nákup baterie na splátky,ale pronájem baterie, což je zásadní rozdíl.Musíte uzavřít smlouvu na pronájem!!! Baterie,stejně jako u Renaultu není a nebude nikdy vaším majetkem. Jen se plati měsíční poplatek za baterii. Tato služba se jmenuje ve Francii ,,FLEX“. Jirka

  1. Off
    Tak už i ta bába

    Off

    Tak už i ta bába Hillary se včera na Floridě ve svým projevu zmínila světlých zítřcích udržitelného rozvoje a vrušující současnosti kdy odboráři v Michiganu (Detroid) zrovna teď vyráběj nový Chevrolet elektroauto (Bolt). Chevrolet berou amíci jako nejrozšířenější značku pro bězný pracujíci američany, čili žádná prémiová exkluzivita.
    https://youtu.be/OYfTZGudiEs?t=14m28s

    Taky říkala, že v obnovitelný energie budou na špici buď USA, Čína nebo Německo a že ona chce aby to byli oni. … A taky, že do Bílího domu by se neměl dostat ten popírač globálního oteplování (Trumph).

    1. Globální oteplování je
      Globální oteplování je to, co mně na celé ekologii zajímá úplně nejméně. Takže jsem asi taky popírač. Třeba když si přečtu v britském The Telegraph, že v Arktidě se k 10. září 2016 nacházelo 4,14 milionu čtverečních kilometrů ledu, což je o 21 % více než v roce 2012, tak se nám to globální oteplování jaksi začíná vymykat z ruky…
      Mně zajímá špinavý vzduch, voda a zemina kolem mého domu, pracoviště a města. O kraválu nemluvě. Pokud to takhle má více lidí, pak není co řešit, postupně si to naše okolí vyčistíme. A oteplovači se mohou vzájemně oteplovat, ovšem pozor, +41 C uvnitř je pro lidské tělo počátek oteplovacího konce 🙂
      P.S. Ale už pro ně máme pohřební Teslu.

      1. Tak s tou EKO-něco blbinou
        Tak s tou EKO-něco blbinou smýšlím tak nějak podobně. Chtěl bych se ted v zimě nadechnout čistého vzduch ale kvůli tem kouřícím komínům to nejde. Hlavně ted když je smog a vzduch se nehýbe se vecer a v noci nedá vůbec vyvětrat.

        Nechápu ty lidi co to pouští do vzduchu, že jim samotným to nevadí, musí na tom být přeci stejně.

        1. Vůbec jste to nepochopili,
          Vůbec jste to nepochopili, tady jde vo to že vo tom vůbec nějdo v tý šarlatánský zemi mluví. Celkem jedno, kterej ten aspekt si vezmou do huby. V zemi kde olejáři a zabedněnci válcujou všechno a kde obyćejný lidi zválcovaný fox televizí nedůveřujou ani LED žárovce je to velkej pokrok.

          V Illinoi nastoupil republikánskej guverner a okamžitě zrušil všechny státní zelený dotace, takže lidem už zůstali jen ty federální. V Michiganu a jinde autodealerský vexlácký lobby urputně bráněj přímýmu prodeji Tesel přímo od výrobce, výstavbě servisů či dokonce jen nabizení Tesel v neprodejní autogalerii!

          1. Nu což, země neomezených
            Nu což, země neomezených možností…

            Je to celé divné, v hurikánových oblastech domy z lepenky a OSB desek. Odtok na vodopády poměrně dodnes nekotrolovaný, jsem si jistý že kdyby byla velká jezera v Evropě, tak je odtok z nich regulovaný nějakým jezem. (To co tam mají není plnohodnotná regulace)

            LED jak které, teď se chystám sehnat ty od Tesla Lighting s tyčinkami (má někdo zkušenosti?) ale je jedna aplikace kde je nemám rád – čtecí lampa, ale to je jedna na celý byt. To že jim američané dost nevěří je možná i tím že se tam stále více a více stávají populární konspirační teorie. Občas jdou ad absurdum. O tom jaký vliv tam mají církve na vzdělávání nemá cenu ani mluvit.

            Problém všemožných zájmových skupin je v každé zemi, vemte si jak se chovají v některých zemích taxikáři vůči řidičům služby uber. Je to ostuda, když se lidé chovají hůře než paviáni.

            Problém je že západ až moc začíná připomínat Řím před pádem.

          1. To máte jen dle místa
            To máte jen dle místa pobytu. Vedle magistrály Vám nebude vadit sousedův komín, páč bude prohrávat s první starší Avií nebo Tatrou, co projede kolem. O součtu těch čistějších za hodinu nemluvě. V satelitu, kde všichni mají nové vozy a domy, se jedno prase s komínem dokáže postarat ostatním o takovou místní magistrálu.

              1. To je bohužel svatá
                To je bohužel svatá pravda. Když jsem vybíral jaký dům a chtěl jsem tam NEMÍT komín, to jsem hned v okolí narazil co že si to vymýšímím za vejmysly. Že barák komín musí mít. A všechno ostatní je blbost. V lidech je toto bohužel tak zakořeněno, až to hezký není. Bohužel jsem se nechal zviklat a tak má manželka komín. A možná bude mít i krb :-))))

                Podle mne úplná „kokotina“, ale prý co kdyby byl výpadek proudu, to bysme v tom pasivním domě mohli umrznout, že :-))))

                tak pro jistotu tam uděláme komín abychom mohli topit dřevem. Že to jsou zbytečně vyhozený peníze, protože se tam bude topit jednou za uherský rok, protože už vidím manželku jak řeže a seká dříví. To už ji nezajímá.

                Tak s takovydlema nesmyslama člověk musí bojovat. Je to unávný. Uf. Vysvětlení, že v pasivním domě klesne teplota bez topení jen o „pár“ stupnů za den i v mrazech prostě nepochopí.

                1. Stačí přestavět komín
                  Stačí přestavět komín na dymník a máte domek bez komína 🙂

                2. Tak to já jsem se zlomit
                  Tak to já jsem se zlomit nedal. A mám dům bez komínu. Ale přesně jak říkáte. Všichni na mě koukali jak na mimozemšťana. I když po realizaci jim spadla brada. Dokonce to přesvědčilo kamarády aby taky stavěli v pasivním standardu, i když jeden si tam komín pro „jistotu“ dal…
                  Teď už jen nějaké EV a dodělat FVE a zas bude brada padat níž 😀

                3. Koukám na barák a vlastně
                  Koukám na barák a vlastně jsem taky už 16 let bez komína. Mám tam jen tři rourky – odvětrání WC, odvětrání septiku a vývod z kondenzačního plynového turbokotle (sání + spaliny). A do střechy kousek od okraje s okapem jen proto, že se nám to nelíbilo trčící ze zdi plus by to spaliny pouštělo na podbití přesahu valbové střechy, což nedělá dobrotu.

                4. Plyn je v pohodě. Hlavně
                  Plyn je v pohodě. Hlavně před 16 lety u nás jiný čistější řešení nebylo. Předpokládám že náročnost budovy dělá čistě elektrický provoz neekonomický. V popisku čtu domácí FVE. Máte jí pro vlastní spotřebu nebo na zelený bonus?

                5. Tak tak, okolo roku 2000
                  Tak tak, okolo roku 2000 nebylo nic jiného smysluplného na výběr. Dokonce i ten první kotel byl jen průtokový turbo, bez kondenzace a akumulace v bojleru. To se změnilo až s instalací solárního ohřevu vody jako komplet Vaillant. Čistě elektricky by budova klidně mohla jet (sendvičová dřevostavba), ale je do dožití stávající technologie nesmysl ji nyní měnit. Pokud ovšem dokáži další FVE krmit velký bojler zásobou horké vody, postupně možná nahradím plynové tepelné hospodářství elektrickým. Pokud bych se neodstřihl od zvenčí dodávané elektřiny úplně, dohříval bych nočním proudem. Jinak bych si v krizi dovezl elektřinu v bateriích elektromobilu. Aktuálně to dávám dohromady. FVE mám na Zelený bonus, smyslem je vše, co vyrobím, spotřebovat. Zatím se to daří kolem těsně pod 50%, nemáme žádnou akumulaci.

                6. Bez uložiště (baterií)
                  Bez uložiště (baterií) stoprocentního využití FVE nedosáhnete. A zkoušel jste zatím udělat uložiště z EV?
                  Držím palce ať se daří v rozvíjení vaší FVE.
                  Ja jsem teprv na začátku, projektování FVE.
                  Ještě mě napadá otázka na Vás jako majitele FVE. Co je lepší FVE a třífázový rozvod v domě nebo jednofázový?
                  Díky

                7. Děkuji, FVE nabíjíme
                  Děkuji, FVE nabíjíme elektromobily průběžně, ale jen pokud jsme doma a jsou prázdné a manuálně. Do budoucna to snad bude umět systém sám, prostě pošle na danou zásuvku elektřinu. Zas takový odborník nejsem, abych Vám poradil ohledně rozvodů v domě, bohužel, budete muset za povolanějšími. Například panem Kolaříkem nebo panem Kubišem.

                8. Děkuji, o panu Kolaříkovi
                  Děkuji, o panu Kolaříkovi vím ale panu Kubišovi jsem nevěděl. Děkuji za rozšíření obzoru.

                9. Díky za info. Je dobré
                  Díky za info. Je dobré slyšet že nejsem sám.

                10. Sám nejste. Jen by nás
                  Sám nejste. Jen by nás mohlo být víc…

                11. No zrovna ten komin prijde
                  No zrovna ten komin prijde jako fajn vec, hlavne z pohledu aspon male nezavislosti domu. Kdo vi co bude za 20 let? Dneska bereme vsechny centralizovane sluzby jako samozrejmost, ale staci se podivat o kus zeme dal, kde jeste nedavno byl taky normalne fungujici stat, a dneska eletrina proste nejde, v horsich casech pak clovek takovy komin a kaminka oceni….

                12. Musíte jít dál než jen u
                  Musíte jít dál než jen u domu zbourat komín.
                  Dům musíte postavit tak aby potřeboval co nejmíň energie a to ne jen na vytápění. Pak Vám stačí malá FVE s baterii a jste nezávislí na centralizovaných službách,jako uhlí,dřevo ,elektřina. A když si FVE trochu rozšiříte a pořídíte EV tak se zbavíte i ropného průmyslu…
                  Vlastní zdroj vody je jasný. A pak Vás toho moc překvapit nemůže ani za 20 let.

                13. No problem s EV je v tom, ze
                  No problem s EV je v tom, ze v zime obcas mesic nevyrobi prakticky nic, pak vas zadna baterka nezachrani (v realnych cenach)….
                  Samo mit barak sam o sobe usporny je zaklad, jinak vam nejake male kaminka na drevo budou nabouhy, portoze ve zbytku baraku stejn zmrznete ze jo…

                14. Zimní období je problém.
                  Zimní období je problém. Kor u nás v nížinách. Zima = inverze nebo zataženo. To pak jedině potůček na zahradě a vodní elektrárnu. To je stabilní zdroj energie.
                  Jinak svatá pravda kvalitní dům je základ.

      1. Mně nejvíc „obohatila“
        Mně nejvíc „obohatila“ myšlenka, že kdyby automobilky nebyly nuceny investovat do zbytečných elektrotechnologií, mohly by mnohem lépe vylepšovat skvělé spalovací motory, zejména ty dieselové 😀
        A k dnešnímu rozvoji elektromobility dát ilustrační snímek elektrifikovaného Favorita, to taky vypovídá o rozhledu autora 🙂

        Přiznávám, diskuzi jsem si netroufnul ani otevřít. Mám se rád.

  2. Mimochodem, ptal jsem se na
    Mimochodem, ptal jsem se na možnost výměny baterie v BMW i3. Výměna stojí 7000 Euro ale problém je, že vám nenechají tu starou. Což je celkem pruda, protože by se rázem ta výměna v pohodě zaplatila prodejem té staré na díly nebo využitím jako domácího úložiště…

            1. dovolil bych si uplne
              dovolil bych si uplne NEsouhlasit. Ono samotne BMW v tomto nema uplne jasno a pomer mezi tim zda se jedna o vrtli nebo nejdena je tak 48 ku 52 ve prospech ze to vrtule neni. ;o) Ale jednoznacne to neni.

              Zkuste historii loga BMW. Logo je totiz odvozeno od puvodniho loga firmy Rapp Motorenwerke, ktery vyrabel motory pro letadla. ;o) Vnitrek je pak stylizaci Bavorske vlajky jak pisete, ale vlajka ma kosoctverce. Ve znacce jsou ctverce. V rade pripadu uvidite logo bmw prave jako obkresleni vrtule letadla.

              Samo BMW k tomuto davalo stanovisko firmy, ktere vice mene dalo za pravdu oboum taborum a nic v podstate nereklo. ;o)

                1. Tak to je zajimave info, to
                  Tak to je zajimave info, to pomalu vypada, ze je levnejsi si batekry koupit od LG, nez si je vyrabet sam v „gigafactory“….

                2. Diskutujete o cenách
                  Diskutujete o cenách bateríí akoby to bol dáky fakt. Ak dokáže LG vyrábať 1kWh za 145 usd prečo nepredáva stacionárne uložiská pre fotovoltaliku za povedzme 200usd/1kwh…prečo sme na cene 500-900/1kWh?
                  Prečo tesla predáva svoje batérie pre solar za 700+ za 1kWh?
                  Prečo žiaden výrobca nie je aspon na cene 300-400?
                  No preto lebo cena 145usd /1kWh je len prázdne vyhlásenie automobilky …to isté ako Tesla s cennou za 100usd z Gigatovárne.
                  Na úrovni článkov sa môžu motat niekde pri 200-220Usd ale nie na úrovni celej batérie(držiaky,spoje,chladenie,pripadny ohrev)

                3. Protože je dovede takto
                  Protože je dovede takto vyrobit jen někomu. A to v podstatě jen odběrateli, který se zaváže k masivnímu odběru konkrétního typu článků a navíc si objedná služby kolem. Zapomínáte, že LG vyrábí skoro 80 % Boltu, takže se pravděpodobně hojí jinde.

                4. Za 100 usd to nedokážu
                  Za 100 usd to nedokážu vyrobiť ani sebe v Gigatovárni..skrátka..jeden článok 18650 váži 45-48g a ten materiál musíš kúpiť a tie materiály sú vzácne kovy nevyrobíš to za 100usd už len pre cenu tých materiálov a dá sa predpokladať že ich cena bude stúpať hlavne pre zdvojnásobenie celosvetovej výroby za pár rokov. Tie materiály potrebuješ aj pre miliardu mobilov,noťasov,už aj elektrické náradie,bicykle,vysavače..desiatky aplikácii..stacionárne batérie pre elektrárne..
                  100usd je sen.

                5. Tady se ale píše o 145 USD
                  Tady se ale píše o 145 USD na kWh.

                6. Máte nejaký relevantný
                  Máte nejaký relevantný údaj koľo tých drahých kovov treba na výrobu 1kWh? Alebo máte len taký pocit, že sa to za 100$ nedá vyrobiť?
                  Ja si myslím, že je to zákon trhu. Pokiaľ to vedia predať za 700$/kWh, tak to predsa nebudú predávať za 500, len preto, že to niekto chce kúpiť… Takže pokiaľ bude záujem za vysokú cenu, tak určite nepôjde dolu. Ale keď bude tých fabrík na výrobu batérií dostatok-cena pôjde dole. A samozrejme vývoj batérií napreduje rýchlejšie, ako pred 20 rokmi a Lítium určite nezostane jediný vhodný kov na výrobu aku. alebo sa bude znižovať jeho množstvo tak, aby aj pri jeho rastúcej cene, klesala cena batérií.

                7. Práveže to za 700 nevedia
                  Práveže to za 700 nevedia predať. Presne ste to trafil.Dnes ma doma Tesla powerwall koľko domácnosti v Čechách? 10? A majú to ako koníček nie rentabilny zdroj energie. Takže predali 10 ks s cenou 700..a zarobili pár tisíc eur. Keby predávajú 200 za kWh predaju desaťtisice a zarobia milióny.
                  Takže áno za 100 to nie sú schopný vyrobiť ani za 150.

                8. Pobavme sa o tom za 5 rokov.
                  Pobavme sa o tom za 5 rokov. Som presvedčený, že to bude pod 100$.
                  a to už budem mať najazdených 200 000 km na súčasných drahých baterkách…

                9. Ako ma o tom o 5 rokov
                  Ako ma o tom o 5 rokov presvedcis?? Vyhlásením automobilky? Ci mi dáš link na eshop kde bude 1kWh za povedzme 200?

                10. nevím co stou he3da furt
                  nevím co stou he3da furt máte?na jejich stolet stejných
                  stránkách se sice dovíte jak sou super,ale konkrétní info
                  žádný

                11. Koncem roku rozbíhají
                  Koncem roku rozbíhají sériovou výrobu.

                12. Budem rád ked to bude
                  Budem rád ked to bude pravda….zatial neverím

                13. Zahájení výstavby
                  Zahájení výstavby výrobní linky je plánováno na podzim roku 2015, spuštění výroby do konce roku 2016. V současné době probíhá alokace výrobní kapacity této linky zákazníkům.

                14. Batéria nie je len
                  Batéria nie je len lithium..je to kobalt,med,ocel,mangan-zaleží od vyrobcu a typu článku.
                  Na prelome 2015/2016 šla cena lithia o 250% hore…april 2015/april 2016.
                  Tesla potrebuje na 1kWh cca 90ks článkov 18650.To isté vyrobcovia rôznych stacionarnych uložisk. Je to cca 4,2kg materiálu. Zastupenie jednotlivých materiálov sa rôzni podla použitej technologie..každý vyrobca to ma trochu inak.
                  Med stojí myslim okolo 5usd/1kg, kobalt ale asi 30usd/kg,lithium tiež dakde okolo 15usd/kg?
                  To je len cena komodity na burze…dostať ju do továrne a vyrobť z nej batériu_? A to nerátam elektrolyt,plasty.
                  A to máme len článok..nie batériu do auta.
                  Za 100usd sa to nedá vyrobiť ani v Gigatovárni.
                  Verím výrobnej cene okolo 200.
                  Je to ako solarne panely..stáli pred 10-15 rokmi 5usd/W..dnes sme na 0,5usd /W ale na 0,2 to skrátka nepôjde lebo je to cca 20kg materiálu a to nepustí.
                  Znižená cena zvýši prtedaj-to výrobu a to cenu surovín…raz to narazí na dno.

                15. Čo sa týka FV panelov, tak
                  Čo sa týka FV panelov, tak to nerozumiem. Porovnávate 1Wp s celým panelom, ktorý má pri váhe 20kg výkon 300W ?!
                  Pozrite si napríklad First solar a ich tenkostenné CdTe panely, kde aktívna vrstva je iba pár mikrónov a už teraz sú na 0,40$ za Wp a s trendom stáleho znižovania výrobných nákladov. Donekonečna to samozrejme nepôjde ale ešte stále majú rezervy a na 0,20$ sa určite skôr, či neskôr dostanú.
                  Do ciela vždy vedie viac ciest, treba byť len trochu viac optimista 🙂

                16. Myslím klasicky poly alebo
                  Myslím klasicky poly alebo mono s rámom.nie bezrámovy (ten samozrejme nema 20kg)…tych 20kg materiálu nepustí..a bateria 18650 ma cca 45g-49g a nik nemá žiadnu 25g.Panel sa dá vyrobiť aj bez rámu..batéria formátu 18650 LI nebude s váhou 50%. Na 1 kWh potrebujes cca 4,2kg materiálu…nemáš to ako oklamať aby ti stačili 2kg. Gigatováren sa nechystá na žiadnu prelomovú technologiu…len vylepšná terajšia technologia..vraj iný formát ako 18650 aby nebolo tolko spojov a lehsie chladenie ale stale to budú tie +/- 4kg na 1kWh..a to len na úrovni člákov .celá batéria je ešte ťažia.
                  A link na eshop kde mi to predaju za 0,4usd/W

                17. Bude se opakovat, ale
                  Bude se opakovat, ale podívejte se do maloobchodních ceníků (zahraničních samozřejmě), co stojí kvalitní značkový článek formátu 18650 při odběru směšných 100 kusů od maloobchodního překupníka. Zjistíte, že i tam už se dokonce prodejní cena blíží skoro těm 200$ za kWh. Co teprve když je budete brát po kontejnerech přímo od výrobce (a takové firmy jsou i u nás).

                  Mimochodem, jestli je cena 1kg lithia dle vašeho tvrzení „atakuje hranici 15$“, tak to znamená, že v celé 30kWh baterii Leafu je lithia za celých 45$ :-D. To je teda fakt tragédie.

                18. „kvalitní značkový
                  „kvalitní značkový článek formátu 18650“
                  „tam už se dokonce prodejní cena blíží skoro těm 200$ za kWh“
                  Poprosím link 🙂 a Tesla ma 18650 od panasonic 18650 – 3400mAh..vy tvríte že ho kupite za cenu okolo 200usd za 1kWh…
                  Kupim ich od vás 100 a dám vám 300usd.. 🙂

                19. Přesně stejný článek,
                  Přesně stejný článek, co používá Tesla, nikde nekoupíte, ale můžete koupit podobný NCA článek od Panasonicu s kapacitou 3,35Ah za cenu podle množství až pod 2,50€ za článek nebo v případě NMC NCR18650PF (jiná chemie, menší kapacita, větší zatížitelnost) pod 2€ na článek. Link jsem už posílal. A to je pořád maloobchod.

                20. Tesla baterku koupite z
                  Tesla baterku koupite z druhý ruky či na vrakáči, jednotlivé elementy třeba ze Smartů taktéž. Ale je to vše použité.

                  Myslím že celou Tesla S baterku vám prodá Tesla jako náhradní díl.

                21. To je pravda, obdobně se
                  To je pravda, obdobně se dají sehnat třeba články (i nové) do leafu. Ale pokud my se bavíme o výrobních a prodejních cenách mezi automobilkami a ne o kanibalizování vrakovišť.

                22. V tom obchode stoji
                  V tom obchode stoji Panasonic 3350mAh 2,93 eura! Pri odbere nad 540 ks..2,45eura čo je cca 2,65-2,7 USD..Stále daleko od 100USD za kWh aj od 200USD za kWh.Mylsíte že o 3-5 rokov bude taký článok za +/- 1 eur? Neverím…nebude

                23. Vy si asi stojíte na
                  Vy si asi stojíte na vedení, že? Psal jsem, že se cena kvalitních článků i na maloobchodě se blíží 200$ a vy jste těch „200$“ navrch ještě ocitoval. Tak jsem vám dal důkaz až pod nos. Cena pro cca 540 článků (6kWh, žádný zázrak, to je jeden větší skůtr nebo 12 elektrokol) vychází těsně kolem 200€, takže nějakých 220$. A opakuji po milionté první, jde o cenu m a l o o b c h o d n í. Chápete?

                24. Ked dojdu argumnety zacne
                  Ked dojdu argumnety zacne napadanie?
                  Link od vas je na članok za 2,45eura pri odbere nad 540ks..co je teda 2,65-2,7usd za članok..kde sme okolo 200? To je stale cca 225usd za 1kWh a to sme na úrovni článov ku batérii pre automobil ešte daleko..
                  Tu je to čo rozporujem z mojho príspevku hore.
                  „Na úrovni článkov sa môžu motat niekde pri 200-220Usd ale nie na úrovni celej batérie(držiaky,spoje,chladenie,pripadny ohrev)“
                  Ja nerozporujem 200usd na úrovni článku…ja rozporujem 200usd na úrovni batérie, rozporujem že cena medzi 22kWh a 33kWh batériou je 30000czk !
                  „Zvláštní je, že příplatek mezi baterií 22 a 33 kWh je 30000 Kč“
                  Pišem že za 100usd sa 1kWh nedá vyrobiť dnes,zajtra, o rok,ani o tri.
                  A to čo uvadzate nie je maloobchodná cena je to ešte stále cena bez DPH a dopravy..čiže pod 3eurá za čánok ho do rúk nedostanem.
                  Skrátka neverím že LG dodáva Boltu batérie po 145USD za 1kWh.
                  A ešte ku tomu lithiu..
                  „Mimochodem, jestli je cena 1kg lithia dle vašeho tvrzení „atakuje hranici 15$“, tak to znamená, že v celé 30kWh baterii Leafu je lithia za celých 45$ “
                  Tvríte že v cca 300kg batéri Leafu je len 3kg lithia? teda cca 1% ??? Materiály na nete hovoria o obsahu 5-7% Li (15usd/1kg) a cca 5-20% Co…Kobalt stoji 30usd/1kg med sa uvádza cca 15%..ta je za 5usd..15% oraganických chemikálií a 7% plastov…15% mangan
                  To sú všetko ceny na burze..treba to dopraviť do továrne v Koreii alebo Čine…vyrobiť z toho clanky/bateriu a dopraviť ju Tesle alebo Chevroletu do USA,pripadne Nissanu do Angicka

                25. Tak si to myslete klidně
                  Tak si to myslete klidně dál. Mě je to jedno. Já vím, za kolik jsem schopen články koupit já jako soukromá osoba (tj. aktuálně cca 220$ za kWh) a taky vím za kolik je nakupují velkoobchodně naši dodavatelé (ale neřeknu vám to, protože jsem podepsal NDA) a je to samozřejmě výrazně méně. Za kolik to bere GM nebo Tesla nemám tušení, ale evidentně je to opět výrazně míň, takže cena kolem 160$ v případě jointventure LG a GM mi nepřipadá jako scifi.

                  Vše ostatní si snadno dohledáte v otevřených zdrojích.

                26. To sú čínske fejky…
                  To sú čínske fejky… 9900mAh..:-))))…kúpte.. Ak bude mať clanok 18650 kapacitu 9900mAh kúpim vam oktavku v plnej výbave :-). Dohodnuté??

                27. No problém bude, že nechci
                  No problém bude, že nechci jezdit v Oktávce.

                28. OK..TESLU S :-)….9900mAh
                  OK..TESLU S :-)….9900mAh nedokáže do 18650 natesnať nikto…tie z činy budu mať tak 800mAh

                29. No on bude problem v tom, ze
                  No on bude problem v tom, ze mezi „kvalitnim clankem“ co se bezne prodava a clankem pozutelnym do auta je porad propastny rozdil.
                  Jinak cena lithia je samo pro cenu clanku velmi mala polozka, s tim se neda nic jineho nez souhlasit..
                  Na druhou stranu tu postoval EVman clanek, kde se GM dusuje, ze baterky kupuje od LG za cenu 145 dolaru, coz je celkem zajimave, bohuzel realne to zjistit asi nepujde.
                  Clanky do aut se bezne neprodavaji a taky si tu nezjistime, jakou cast cenu baterie tvori clanky…

                30. Já vám ale píšu přímo
                  Já vám ale píšu přímo o článcích, které se do EV aplikací používají. Nějaká notebooková ICR se dají koupit ještě levněji, ale o těch se nebavme. A pokud jde vyloženě o cenu za články, tak 145$ za 1kWh mi přijde zcela adekvátní a popravdě dnes bych už čekal spíš mírně nižší. I když zase GM pravda nepoužívá formát 18650, který vychází v poměru cena/kapacita nejlépe i když ostatní se dotahují.

                1. A co si to vyměnit sám?
                  A co si to vyměnit sám? Mechanicky to asi pujde ale přeprogramování řídící jednotky to bude asi problém, pokud rovnou nebo potřeba vyměnit i něco z elektriky.

                2. Obávám se, že na
                  Obávám se, že na samostatnou výměnu nemám schopnosti, znalosti a ani nástrojové vybavení…

                3. No tak těch pár klíčku,
                  No tak těch pár klíčku, kladivo, šroubovák, hever a 500V gumový rukavice budou v pohodě stačit 😉
                  Za chvilu už dá někdo na YT pár návodů jak na to.

                4. Ano, odhadujeme to všichni
                  Ano, odhadujeme to všichni stejně. Já k tomu doplňuji domněnku, že ceníková cena u i3 s 22kWh baterkou je nesmyslně vysoká, aby zbytečně neuráželi ty majitele, kteří si vůz s menší baterií koupili do letošního 1.pololetí 🙂
                  S cenou kWh baterie ten malý rozdíl cen podle mě nemá vůbec nic společného.

                5. Mimochodem, za sebe
                  Mimochodem, za sebe dodávám, že za to „nezdražení“ má u mě BMW palec nahoru a zbavilo se, v mých očích, nálepky předražené prémiové bubliny. Vzhledem k velikosti baterky se cena toho žihadýlka (33kWh) přiblížila k úrovni Leafa (30kWh)!
                  Jsem zvědav, jestli Nissan, při uvedení 40kWh Leafa, Bavorákům zase uteče (s cenou za kWh dolů) 😉

            1. Ak by sa dala 11kWh batéria
              Ak by sa dala 11kWh batéria kúpiť za 30000czk..teda cca 1100eur svet energetiky by sa komplet zmenil :)..Za 11kWh by bolo aj 3330 dobrá cena.
              Toto je všetko ceník dačoho čo sa reálne nadá kúpiť…
              Som velký fanúšik elektromobilov..ale mám aj chladnú hlavu a skrátka cena 100-150-200usd za 1kWh je len sen a prázdne vyhlásenia automobiliek.

                1. Poprosim link na taku
                  Poprosim link na taku batériu 🙂 nie prázdne reči

          1. Jestli to podle vás nejde,
            Jestli to podle vás nejde, tak by mne velmi zajímalo jak to dělá německá pošta?
            Ta podle dostupných informací má CELÉ auto včetně 20kWh baterie za cca 135 tisic Kč.

            Podle mne výrobní náklady za baterii jsou o dost menší než si všichni myslí a prodává seto tak draho jen diky samotnému trhu.
            Tam kde není nabídka a je tam vysoká poptávka je cena vysoká. Pro prodejce je nesmysl to prodávat za malou cenu když mají dostatečný odber i za tu velkou cenu. Proč by tedy snižovalo cenu? K tomu zatím nemají důvod.
            Az bude větší nabídka tj. Větší konkurence uvidíte ze cena sletí dolů jako hruška ze stromu.

            1. Původně jsem chtěl do
              Původně jsem chtěl do svého Leavu dát bat.30, s tím , že 24 si nechám do svého Berlinga.Řekli mi,že to technicky nejde.
              Pak jsem dojednával samotnou koupi,bez vrácení staré,na to mi dali cenu 180 tis.vč.DPH.Souhlasili,po 3 měs.mi řekli,že nikde není,ani v centr.skladu v Amstrdamu a nejde objednat.Tak jsem to vzdal.
              Nyní s panem Vegrem děláme přestavbu Berlinga na část bat. z havar. Tesly.Měl bych tam mít 40kWh.

                1. Od března do června tento
                  Od března do června tento rok.Musela by to být rychlá tutovka,protože už se dělají krabice na Tesla baterky..

                2. sorry že se vám do toho
                  sorry že se vám do toho cpu
                  nechtěli by jste dát k dispozici nějaké foto a info
                  z té přestavby?

                3. Máte ešte záujem o tú
                  Máte ešte záujem o tú bateriu z Nissanu?

                4. Malo by to byť 5000€ bez
                  Malo by to byť 5000€ bez Dph za 24kwh. Možno aj menej.
                  30kWh sa zatiaľ zohnať nedá, ale podľa mojich inormácií by mala byť drahšia zhruba o 800€.
                  Ta batéria sa dodáva bez BMS, ktorý je vo vozidle a preto sa nedá do 24kWh verzie dať 30kWh aj keby sa tam zmestila. Inak pre zaujímavosť 30kWh baterka je iba o 15kg ťažšia, ako 24-ka

    1. Kolik lidi neco takoveho
      Kolik lidi neco takoveho bude resit? Nez pujdou prni leafy do srotu tak uplnyne jeste dost let, a kdyz vam baterka odejde, tak v zaruce vam ji vymeni (tj ta stara vam nezustane), kdyz to menite po zaruce, tak vam ji nissan vymeni za slusnou cenu, ale taky s podminkou, ze mu stara baterka zustane…

  3. Kdyby tak Nissan vymyslel i
    Kdyby tak Nissan vymyslel i možnost upgradu baterie 24kW na 30kW, aby se zákazník nemusel zbavovat celého vozu. Ale to by bylo asi příliš vstřícné gesto. Jsme konzumní společnost a tak zákazníku prodej s obrovskou ztrátou a nebo rovnou vyhoď a kup si jiné. Myslim si, ze te Leafu 24kW prodali dost a vyplatilo by se jim ten upgrade provést. Lidé by neměli důvod utíkat ke konkurenci. Jirka

    1. Hele ano, je to tak jak
      Hele ano, je to tak jak říkáš … ale je to dobře!
      Pro čecháčka totiž heslo zní : GERMÁNE PŘEPALKU MI ZAPLAŤ :))))

      mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/nissan-leaf/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:18700_53_

      sauto.cz/inzerce/osobni/nissan/leaf

      kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

      1. Já vím,že to není jen o
        Já vím,že to není jen o baterii,ale i jiných agregátech v Leafovi 30kW,ale právě proto jsem si říkal,že by mohli něco vymyslet, aby to pořešili jen nějakou úpravou na akumulátoru a to ostatní v rámci starého provedení zůstalo. Ano,inovace na 30kW verzi jsou, to je vývoj,ale přesto by mohli něco vymyslet. V Americe je firma,která vám namontuje do ochranného rámu v zavazadlového prostoru ještě jednu 24kW baterii a nabíjíš stejnou nabíječkou obě a jde to,tak proč nenavýšit jen kapacitu o pár článků na staré verzi na 30kW.Jirka

      1. Já vím,že to není jen o
        Já vím,že to není jen o baterii,ale i jiných agregátech v Leafovi 30kW,ale právě proto jsem si říkal,že by mohli něco vymyslet, aby to pořešili jen nějakou úpravou na akumulátoru a to ostatní v rámci starého provedení zůstalo. Ano,inovace na 30kW verzi jsou, to je vývoj,ale přesto by mohli něco vymyslet. V Americe je firma,která vám namontuje do ochranného rámu v zavazadlového prostoru ještě jednu 24kW baterii a nabíjíš stejnou nabíječkou obě a jde to,tak proč nenavýšit jen kapacitu o pár článků na staré verzi na 30kW.Jirka

        1. maš prosím alespoň
          maš prosím alespoň nějaké jméno té firmy nebo stránky?
          taky už jsme nad tím přemýšleli ať si palubní systém žvatlá co chce a že to přece nějak musí jít a věřím že u nás jsou lidi co by to zvládli.(i když nejlíp po zár. době)
          Nissan nespíš zůstane značně neochotný jak bylo výše řečeno, troufám si říct že žádný upgrade baterie nám nenabídne….
          nota bene 5 let na tom autě nic podstatného nevylepšil- třeba obyč. třífázová nabíječka….(a začal podzim, s nevyhrátým , abych nezmrznul a s odmlžováním už jsem na 100km dojezdu, takže v zimě to vidím max na 80!?)

              1. Tady je příklad,že to
                Tady je příklad,že to lze,takže si myslím,že by to Nissan zvládl pořešit se stávajícími komponenty ve 24kW verzi. Jen chtít.
                torquenews.com/1075/add-40-miles-driving-range-nissan-leaf-enginers-add-battery-pack

                cleantechnica.com/2016/01/19/3rd-party-nissan-leaf-battery-pack-upgrades-doubling-to-48-kwh/

Napsat komentář