V současné době vlastní elektromobil stále více lidí. Měla by tedy existovat určitá etická pravidla týkající se používání nabíjecí stanice.
Ti z vás, kteří vlastní nebo řídí elektromobily, se jistě setkali s výhodami i nevýhodami používání veřejné nabíjecí stanice.
foto: Nissan
foto: Nissan
Tato pravidla chování se samozřejmě nevztahují jen na řidiče elektromobilů, ale platí i pro majitele automobilů se zážehovým/vznětovým motorem. Nissan proto přiravil 7 jednoduchých rad ohledně toho, co byste měli a neměli dělat.
- Pokud nechcete nabíjet svůj vůz nebo dokonce vůbec nevlastníte elektromobil, neparkujte na místě určeném k nabíjení.
- Neodpojujte jiný elektromobil, pokud se právě nabíjí. To můžete eventuálně provést, jestliže je již jiné vozidlo plně nabito – ale pouze v tomto případě.
- Nabijte svůj vůz a odjeďte. Nenechávejte své vozidlo stát u nabíjecí stanice déle, než je nutné.
- Nejdůležitější ze všeho je bezpečnost. Proto dbejte na to, abyste prováděli nabíjení bezpečným způsobem. To znamená především správné zacházení s kabelem. Pečlivě naviňte kabel na držák a zastrčte jej tak, aby lidé o vyčnívající kabel nezakopli nebo jej nepřejeli.
- Nezanechávejte ostatním žádné neslušné vzkazy. Pokud je místo pro nabíjení, kde jste si chtěli nechat nabít svůj vůz, obsazeno vozem se spalovacím motorem, může řidič elektromobilu zanechat vzkaz s vysvětlením, proč na tomto místě neparkovat – avšak bez použití jakýchkoli hrubých slov.
- Informujte obsluhu nabíjecí stanice, pokud je nabíjecí stanice nefunkční nebo poškozená.
- Udržujte čistotu. Není to nic zásadního, ale také byste se nechtěli dotýkat znečištěné nabíjecí stanice.
tisková zpráva
Nechci plevelit tak sem se to snad hodí… 🙂
Byly tady
Nechci plevelit tak sem se to snad hodí… 🙂
Byly tady diskuse ale bohužel jsem je už nenašel.
Na téma:
1) nosič kol na kouli, nebo jinak
2) CarWings zkušenosti
3) autokamery
Samozřejmě co se týká starého Leafa.
ad 1) našel jsem cosi za 15 tisíc ale zajímají mě všechny možnosti (víc než tu traverzu s koulí jsem zatím nenašel)
ad 2) z oficiálních zdrojů doporučeno registrovat přes UK, otázka ale zní:
funguje to pak jak má ?
dá se přes to pak ovládat klima a další funkce ?
ad 3) jak se řeší nahrávání ve vypnutém autě ?
preferoval bych aby to jelo na baterii auta
Předem díky za odkázání do patřičných míst 😉
Poradí někdo ? Nějak mi to zapadlo :-/
Poradí někdo ? Nějak mi to zapadlo :-/
Takový pravidla vymyslel pořádnej kokonut ! Kdyby se rači
Takový pravidla vymyslel pořádnej kokonut ! Kdyby se rači debilci vod Nissanu postarali o zavedení pravidel pro svoje dealery !!! A na celým světě !!
1) Nabíječka před plotem autosalonu přístupná Non-stop 24/7 365 dní v roce
2) Přístupná všem autům dané značky + dcerušek a spřátel. značek
3) Neblokování nabíječky vozidly autosalonů
někteří dealeři zablokují svými auty nabíječku aby nešla použít, protože nechtějí umožňovat nabíjení
4) Normální slušnou a korektní cenu
v celé Evropě je nabíjení v Nissanech zdarma, platí se jen u nás v čr!!
Plakat tady na rameno honiskovi a jeho dalsim 20 alter ego
Plakat tady na rameno honiskovi a jeho dalsim 20 alter ego nepomuze, podle me je treba prudit primo Nissan ustredi. A hlavne vytrvat, je to korporace jako kazda jina, takze trva, nez se clovek dobere te spravne osoby (ktera zaroven muze i chce neco udelat).
Na jednom fotoforu clovek psal, ze timhle pristupem uspel u Canonu, ceske zastoupeni na nej kalelo zvysoka, ale po prostouchnuti pres centralu se veci daly sakra rychle do pohybu.
Jo, jo, letos to bude rok, co jsme se nasmáli a zaplakali
Jo, jo, letos to bude rok, co jsme se nasmáli a zaplakali zároveň.
Nasmáli v Opavě, kde nás paní ředitelka Nissanu ubezpečovala, jakou mají super rychlonabíječku s kabelem, jen to píchnou do auta a nabíjí mockrát rychleji, než zásuvka. Tak tam kolega dojel a našel sprostě drahý wallbox s kabelem s koncovkou Yazaki-Type1, píchnutý na červený pětikolík. Takže jim opravdu nabíjel Leaf se silnější palubní nabíječkou 6,6 kW rychleji, než zásuvka 3,6 kW. Páč tam ještě neviděli normální kabel Yazaki za pár tisíc s koncovkou červený pětikolík na straně druhé, který dělá stejnou službu násobně levněji. Takže se zasmál a pak zaplakal. Nad nevědomostí těch, co to prodávají, plus že to mají uvnitř areálu, v době mimo otevíračku uzamčeno.
Zajásali jsme v Ostravě-Hrabové, kde prý měli rychlonabíjecí DBT stojan už v garáži a dlouze řešili s ČEZ přípojku. Nakonec tam mají i po roce prd, pokud tedy pominu „opavský“ wallbox uvnitř autosalonu vedle vrat, odkud prostrkují kabel k venku stojícími Leafu mezírkou. Stojícímu v uzavřeném areálu samozřejmě.
Takže shrnuto Nissane zameť si před vlastním prahem a pak poučuj svoje zákazníky, kteří ví o elektromobilech a nabíjení násobky toho, co ty.
Chce se smát i plakat nad těma dýlerskejma kašparama…
Chce se smát i plakat nad těma dýlerskejma kašparama…
Uvažoval jsem, že nabíječky (zásuvky) využiji k
Uvažoval jsem, že nabíječky (zásuvky) využiji k nabíjení 12V Pb akumulátoru své Oktávky (nedrží napětí a startér 1.9Tdi si o nějaký proud řekne). Kapacita kolem 1kWh a přes Lidl nabíječku to bude trvat. Místa u nabíječek jsou většinou volná, zdarma a dobře přístupná, tak proč ne? Na to mi nikdo nemůže nic říct.
motorový priestor felície umožňoval umiestnenie
motorový priestor felície umožňoval umiestnenie nabíjačky, krokosvorky sa nedotýkali „ničoho“, originál dvojlinka sa pri zatvorenej kapote nelámala, …
ps – auto som dlhodobo nepoužíval a tak som musel mesačne pb aku dobíjať. „pevné“ zátky som vymenil za „odvetrané“.
Pokud tam stojí spalovák. Tak vytahuji zbraň a
Pokud tam stojí spalovák. Tak vytahuji zbraň a střílím:
-Snížím CO2 o jednoho člověka a spalovák
-Ekologii je třeba prosazovat i silou.
EV zdar 🙂
Pokud je místo pro nabíjení, kde jste si chtěli nechat
Pokud je místo pro nabíjení, kde jste si chtěli nechat nabít svůj vůz, obsazeno vozem se spalovacím motorem, může řidič elektromobilu zanechat vzkaz s vysvětlením, proč na tomto místě neparkovat – avšak bez použití jakýchkoli hrubých slov!! :))))))). V případě toho Hnujday se švýcarskou SPZ jsem se zachoval přesně podle pravidla 🙂
Žádná sprostá slova, žádné napadání, v klidu a beze slov, jen všechny 4 propichané pneumatiky byli takový jasný vzkaz…
Stačí vypustit.
Pokud seš moc nasranej, tak ventilky
Stačí vypustit.
Pokud seš moc nasranej, tak ventilky můžeš i zahodit.
Příklady táhnou – viz Slavnosti sněženek a proslulý
Příklady táhnou – viz Slavnosti sněženek a proslulý příslušník Veřejné nebezpečnosti 🙂
styď se vandale, tím že propícháš pneumatiky tak jen v
styď se vandale, tím že propícháš pneumatiky tak jen v konečném důsledku zasviňuješ planetu Zemi, a jestli jsi přínosem nebo ne si odpověz sám
A jak prosim Te zasvinuji planetu ? Ty pichnuté pneu ti v
A jak prosim Te zasvinuji planetu ? Ty pichnuté pneu ti v každém pneuservisu zalepí, takže je to jen šílená ztráta času a stojí to néjakou tu korunu. A hlavně to super nasere.
Vypuštění úplně stačí. Málokdo sebou vozí pumpu nebo
Vypuštění úplně stačí. Málokdo sebou vozí pumpu nebo kompresor 🙂
to nebyl švýcar to byla jen česká buchta co před pár
to nebyl švýcar to byla jen česká buchta co před pár lety výhodně ekonomicky emigropíchla se švýcarem a byla tady jen na návštěvě za maminkou 😉
on „nabíja“ akurát nie BEV batériu.
on „nabíja“ akurát nie BEV batériu.
Mno…pri veskerem respektu..Cele je to tak nejak k hovnu…
Mno…pri veskerem respektu..Cele je to tak nejak k hovnu…
jo,jo Ivánku cink… 😉
jo,jo Ivánku cink… 😉
Mam osobni zkusenost se zadosti o zpristupneni rychlonabijecky
Mam osobni zkusenost se zadosti o zpristupneni rychlonabijecky u prodejny Nissanu na Borskych polich v Plzni i pro mne jako vlastnika C-zero-Citroen(v nouzovych pripadech, za uplatu, s nejakou kartou,…). Dle vyjadreni vedouciho prodeje Nissanu neumozni nabijeni jinych elektromobilu nez jejich vlastnich. Coz jsem nikde ve zminenych sedmi pravidlech nahore nenalezl. Ale treba je to skryto pod Udržujte čistotu. Není to nic zásadního, ale Nissan Leaf je v Plzni asi jeden a takto aspon vi, kdo jim tam ten bordel dela.
Pokud je místo pro nabíjení, kde jste si chtěli nechat
Pokud je místo pro nabíjení, kde jste si chtěli nechat nabít svůj vůz, obsazeno vozem se spalovacím motorem, může řidič elektromobilu zanechat vzkaz s vysvětlením, proč na tomto místě neparkovat – avšak bez použití jakýchkoli hrubých slov!! :)))))))
sááákra todle je návod pro blbou blondýnu soudruzi :))) ale dobrý sem skoro pod stolem už v úterý :DDDDD
Možná by měli stanovit, co to znamená nabité auto. Pokud
Možná by měli stanovit, co to znamená nabité auto. Pokud má baterie na rychlonabíječce 95 %, tak bych to považoval za nabité auto 🙂
přesně! to je praktický. Dle mého vývoje a výzkumu i
přesně! to je praktický. Dle mého vývoje a výzkumu i těch 85% už stačí 😉 Musíme šetřit!! ČEZko má prostě málo nabíječek když Sosiální Demografci tlačenka SÍENDŽÍ a NISSAN nám Šademo nestaví 🙂
No já to beru prakticky. Při té hodnotě je zpravidla
No já to beru prakticky. Při té hodnotě je zpravidla rychlejší se zapíchnout do zásuvky Type 2 a je zbytečné blokovat rychlonabíječku.
Ještě tam chybí:
Slabším pomáhej!
A silnějším ustupuj!
Ještě tam chybí:
Slabším pomáhej!
A silnějším ustupuj!