Nio chce v Číně do konce roku prodat 10 000 elektromobilů ES8

Když čínské NIO prezentovalo své elektrické SUV ES8, brali jsme to s velkou rezervou. Záplava čínských napodobitelů Tesly si přirozeně vyžádala zdrženlivost.

Elektromobil NIO ES8 před stanicí pro rychlou výměnu baterií. ěch má po Číně vyrůst 1100 do roku 2020.
foto: NIO

NIO ovšem elektromobily v Číně skutečně prodávat začalo. Od června 2018 do října už dodalo téměř 5000 kusů elektromobilu ES8. Jen během října se jich prodalo 1573.

Ještě do konce roku chce NIO uvést na trh také menší prémiové pětimístné SUV ES6. Prozatím ale zůstává nová čínská automobilka v hluboké ztrátě. Ta se k 3. čtvrtletí dostala na $409 mil.

Elektromobil NIO ES8 umí z 0-50 km/h zrychlit podle oficiálních specifikací za 2,2 sekundy, 0-100 km/h během 4,4 sekundy. Auto pohání dva 240kW elektromotory (celkem 480 kW/840 Nm) a max. rychlost je 180 km/h. Díky 70kWh baterii by měl být dojezd kolem 300 km.

34 Comments on “Nio chce v Číně do konce roku prodat 10 000 elektromobilů ES8”

  1. Vyrábět elektromobily je jednoduché, a kdyby to klasické
    Vyrábět elektromobily je jednoduché, a kdyby to klasické automobilky nebrzdily, tak jich už dávno máme záplavu, a jsou i levnější než normální automobily.
    Vyrábět elektromobily zvládne jen Tesla, ostatní nemají šanci. Plně elektrická auta za polovic než Tesla, jedině bez baterky, dveří a volantu.
    Schizofrenie jak vyšitá.

    1. nesouhlasil bych, ja v tomlle VW verim. Urcite budou schopni
      nesouhlasil bych, ja v tomlle VW verim. Urcite budou schopni dodat E-UP za 1/2 cenu tesly S nebo X. 😀
      Nebudme malicherni, prece nebudeme jeste chtit at srovnavaji parametry tech aut kdyz je budou mit za 1/2 cenu. To uz by bylo moc slozite.

      1. Pro běžnou dvoučlenou domácnost v Evropě jsou eUP i Tesla
        Pro běžnou dvoučlenou domácnost v Evropě jsou eUP i Tesla 3 podobně použitelné, jen v tom eUP se dá příležitostně převést i pračka.
        A pak bude dále ještě podstatně větší než 2 násobný rozdíl v ceně dlouhodobého servisování a nedejbože oprav, kde Tesla patří k nejdražším na světě.

    2. Jak klasické automobilky nrzdí výrobu EV? To jako někomu
      Jak klasické automobilky nrzdí výrobu EV? To jako někomu jinému brání ve výrobě? Nebo jak je to myšleno. Na příkladu Tesly je vidět, že když někdo chce, tak EV vyrábí. Tak o co jde?

      Klasické automobilky se zatím do masové výroby EV nehrnou, protože to není (zatím) v jejivh zájmu.

      1. S Vasim nazorem plne souhlasim, jen jste kapl na jednu pro me
        S Vasim nazorem plne souhlasim, jen jste kapl na jednu pro me (jako vesnickeho balika) nepochopitelnou vec. Jde o jejich zajem. Ale nemeli by znecistovatele zivotniho prostredi a zhorsovatele zdravotniho stavu (temer) veskere fauny a flory mit na zretel predevsim zajem tech, kterych se jejich negativni externality tykaji. Sousedum by se taky nelibilo to, ze prestanu palit petky pote, co to pro me zacne byt vyhodne…
        Jsem jediny, kdo tam vidi tu absurditu? Misto place, jak jsou likvidacni nove limity, tak ukazu svetu, ze jsem spickou a dam si za cil jejich jeste vyraznejsi snizeni. Tim by si prece zvysim image narozdil od jeji podkopavani. Uvedomuju si, ze nejsem dost chytry na to, abych jejich strategii pochopil, proto taky beru mensi plat 😉

        1. Ale ty automobilky současné limity emisí plní, jinak by
          Ale ty automobilky současné limity emisí plní, jinak by jejich auta nemohla do prodeje. Ten křik, že přísnější emise jsou likvidační, to je jenom takový folklor, vždy si nějak pořadí. Ale víc prostě neudělají, kromě nějaké prestiže nemají důvod. Já to neobhajuji, ale tak to prostě je, auta vyrábí pro zisk.

            1. O tom se můžeme dohadohat, jestli to způsobují jenom auta.
              O tom se můžeme dohadohat, jestli to způsobují jenom auta. U nás na vesnici je za inverze taky smrad a jsem si jistý, že to není z aut, ale z toho, čím lidi (nektěří) topí v kamnech.

              Ale to je jedno, prostě normy jsou takové jaké jsou, auta je splňují a víc je nezajímá. Jak vidíte na příkladu měst v Německu, tak tam už se do toho puští, mám na mysli zákaz jízdy dieselů.

              1. Ja si myslim, ze dohadovat se ani nemusime, vsichni vime, ze
                Ja si myslim, ze dohadovat se ani nemusime, vsichni vime, ze automobilky podvadely a jsme rpesvedcen, ze u nas jezdi vice starsich aut nez tech novych, ktere uz by mohly odpovidat vice realite (i kdyz s eobavam, ze realita je nastartovat, popojet 2 kilometry a nechat vychladnout).
                Jsem presvedcen, ze i legalni topeni uhlim je spatne. Temer nikdy nebudete mit ve starem domacim kotli podminky pro dokonale spalovani. Vidim, jak silena je prvni hodina, nez sousede roztopi kotel a pak par minut po dalsim a dalsim prilozeni. Kurovcova kalamita by nam mohla napomoci k razantnimu omezeni uhli (zavedenim spotrebni dane), takze socialne slabsi by mohli napomoci s cistenim lesu. Postupne cerpani kotlikovych dotaci zase k vymiceni topeni uhlim (osobne bych v nich nepodporoval ani plyn, pouze biomasu a tepelna cerpadla.

              2. ano na vesnice povečeru je smrad z kotlů komínů, ale
                ano na vesnice povečeru je smrad z kotlů komínů, ale poránu je ve městech je jsou to autopopelnice rakovinomety který výpalným slušnýáho pracujícího obyvatelstla vydělávají pakáži manenažerstvu na Ibizu :)) to neukecáš ikdyby byl benzín za polovic

      2. no samozřejmě že od začátku autodebilky házejí
        no samozřejmě že od začátku autodebilky házejí elektromobilce klasky pod nohy. V hře jsou jsou záškodníci, infiltrátoři, podmazaný dodavatelé, všecko je to o lidech a jejich navedení vedením 😉 Je to pakáž ropný nepodporovat ten ksindl :))

          1. Blboune, Ty třeba nevidíš souvislost mezi necelých 14 dnů
            Blboune, Ty třeba nevidíš souvislost mezi necelých 14 dnů starým vyjádřením premiéra a celé vlády o dostavbě Dukovan a včerejším průlomovým zjištěním tak nakvap a nepřipraveně zveřejněným že to až hlava nebere? Vždy jde o něčí zájmy. Jen zjistit čí a jak případně na ně.

                1. To jsem samozřejmě četl. Jen mi nějak uniká souvislost s
                  To jsem samozřejmě četl. Jen mi nějak uniká souvislost s tím, o čem je tady ve vláknu řeč… a to je to, že klasické automobilky brzdí výrobu EV?

      3. Například svými prohlášeními, že za rok nebo dva
        Například svými prohlášeními, že za rok nebo dva začnou prodávat elektromobily pro masy za cenu dieselu. To se pak ještě trochu přikrmí, udělá se z toho cena 500tis a je toho plný internet. A spousta důvěřivců si řekne, tak to si ještě na to EV ten rok nebo dva počkám.
        Nebo se například veřejnosti ukáže monstrózní SUV s hvězdou na kapotě, chlubí se s tím kde se dá a dva měsíce od předvedení finální verze se oznámí, že výroba začne za 9 měsíců.
        No, o tyto zdržovací manévry se vlečou už posledních 5 let, občas se něco usmrkne aby se neřeklo.

        A že lidi kupovat EV nechtějí je nesmysl, který Tesla s modelem 3 dokonale vyvrací.

        Nejhorší na tom je, že tuhle krátkozrakou zdržovací dinosauří taktiku tady v Evropě pěkně všichni odkakáme, to jsem si dnes už jist. V Číně už o evropská auta zájem výrazně opadá, protože neumíme nic moc zajímavého nabídnout, i když těch aspektů je samozřejmě vícero.

        1. > A že lidi kupovat EV nechtějí je nesmysl,
          > který Tesla

          > A že lidi kupovat EV nechtějí je nesmysl,
          > který Tesla s modelem 3 dokonale vyvraci

          To je celkem zajimava otazka, kolik procent z tech cekajicich chce nejake EV se slusnym dojezdem a siti nabijecek (a akceptovalo by treba takovy VW) a kolik procent proste chce Teslu (kterou si muzou dovolit).

          1. Jistě by hromada lidí akceptovala i ten VW, jenže ten VW
            Jistě by hromada lidí akceptovala i ten VW, jenže ten VW nejdříve Teslu podceňoval a zesměšňoval (v době kdy ještě ladil vesele podvodné SW), pak se byl v prsa jak jí zastaví, teď stále dokola slibuje (rozuměj zdržuje). Zatímco Musk makal do bezvědomí a výsledky jeho práce jsou dnes myslím naprosto zřetelné. Na startu (před 10-15ti lety) měl VW jistě daleko výhodnější postavení, to ale už dnes není pravda, o tom snad není pochyb.

        2. Ale tím přeci nikoho nebrzdí, nikomu jinému nebrání
          Ale tím přeci nikoho nebrzdí, nikomu jinému nebrání vyrábět EV, nebo ano? Jenom proste jim se to do kšeftu teď moc nehodí, tak prostě ty EV nevyrábí a neprodávají. To je tak těžké pochopit? Ale nijak to nebrání ostatním (jako např. Tesla) vyrábět EV, které by byly použitelné. A až VW a ostatní usoudí, tak začnou taky vyrábět EV, až to bude dávat pro ně smysl, tím jsem si jistý.

          Nechápu pořád ty spiklenecké teorie, jako že klasické automobilky zaníjí EV a podobně. Kdo brání někomu vyrábět EV? Nikdo. Akorát, že zatím je to povětšinou nepoužitelné a drahé, proto se jich taky tak málo vyrobí a prodá.

          1. Pokud budu vykřikovat, že za rok uvedu na trh stejný
            Pokud budu vykřikovat, že za rok uvedu na trh stejný výrobek jako má dnes konkurence, ale za poloviční cenu, tak tím brzdím prodeje té konkurenci – kapiš to?
            Tady nejde o spiklenecké teorie, to je názor utvořený na základě pozorování situace několika posledních let.
            Žádné ID s 60kWh baterií (v ceně) za 500tis příští rok nebude, na to si klidně vsadím. A podle mého názoru nebude ani v příštích 10ti letech. Maximálně nějaký low-end z PRC.

            1. Ne, nijak nebrzdí prodeje. Kdo chce EV dnes, tak si jej
              Ne, nijak nebrzdí prodeje. Kdo chce EV dnes, tak si jej koupí u konkurence a nebude čekat na nějaký imaginární ID od VW, to je přeci nesmysl. Ostatně, nevšiml jsem si, že by třeba Tesla měla problém s odbytem. Nebo Nissan Leaf a ostatní… po zveřejnění těch „plánů“ od VW.

              Prostě to co píšeš, je nesmysl. Automobilky vyrábí přesně tolik EV, kolik se jim hodí do krámů a prioritně vydělávají na tom, kde mají utraceny velké prachy kvůli přísným emisím – spalovací auta. Čekat od nich teď nějakou masivní EV ofenzívu může jenom naivka.

              1. „Prostě to co píšeš, je nesmysl. Automobilky vyrábí
                „Prostě to co píšeš, je nesmysl. Automobilky vyrábí přesně tolik EV, kolik se jim hodí do krámů a prioritně vydělávají na tom, kde mají utraceny velké prachy kvůli přísným emisím – spalovací auta. Čekat od nich teď nějakou masivní EV ofenzívu může jenom naivka.“

                Tak v tom nejsme ve sporu, s tím (téměř) souhlasím. Dinosauři mají zájem vychrlit ještě maximum poruchových spalováků, aby byly zajištěné sekundární příjmy do budoucna. EV jsou jen pro ně takové PR a nutnost pro snížení flotilových emisí.

                Tím si ale příteli protiřečíš vůči tomu, co jsi napsal výše 😉

                1. Ne, neprotiřečím. Oni nijak EV nebrzdí, to že sami se do
                  Ne, neprotiřečím. Oni nijak EV nebrzdí, to že sami se do toho nehrnou není dle mého, žádné brzdění. Protože kdokoli jiný chce EV vyrábět, klidně může, viz. Tesla. Ale VW se do toho nehrne, tím ale nic a nikoho nebrzdí. Proste jsou v tomto směru (zatím) dost pasivní a uvidí se nakolik se jim to vymstí nebo ne.

                2. O tom, že se jim to nepochybně vymstí, se netřeba
                  O tom, že se jim to nepochybně vymstí, se netřeba dohadovat. Dnes už si to uvědomují i oni sami.

              1. Z mého pohledu je Tesla M3 za 35000,- v USA reálná, tj v EU
                Z mého pohledu je Tesla M3 za 35000,- v USA reálná, tj v EU cena někde těsně pod milion, tedy podobně jako veškerá konkurence. A navíc Musk myslím zcela jasně říkal, že bude až později.

                Ale ID za poloviční cenu včetně baterie je prostě sci-fi.

                1. Tech $35k je cislo stare 3 roky, mozna i vic (a jeste chvili
                  Tech $35k je cislo stare 3 roky, mozna i vic (a jeste chvili za ne TM3 nebude). A celou tu dobu ovlivnuje prodeje ostatnich EV. Ja si teda netroufam hadat, jake a za kolik ID bude za 3-4 roky.

                  EDIT Nejake bullshit terminy bych moc neresil, Tesla, VW i dalsi jich generuji hromadu.

Napsat komentář