Naše hybridy jezdí ve městě skoro bez emisí, tvrdí Toyota

Hybridy Toyota nevypouštějí až v 87 % doby jízdy ve městech a příměstských částech vůbec žádné emise. Ukázal to nezávislý test vozu v reálném provozu v okolí Paříže, který provedli experti pařížské Polytechnické university letos v červenci.

Hybridní vozy jsou podle výsledků testování mnohem šetrnější k životnímu prostředí proti automobilům s konvenčním benzinovým nebo dieselovým motorem. Překvapení!
foto: Toyota

TISKOVÁ ZPRÁVA

Univerzitní tým v rámci 33 km dlouhé okružní jízdy městy Palaiseau, Antony a Clamart změřil, že testovaný hybridní vůz se pohyboval s nulovými emisemi po 70,1 % času a na více než polovině (51,5 %) ujeté vzdálenosti. V městských oblastech, kde jsou hodnoty znečištění nejvyšší, tyto hodnoty narostly na 86,9 % ujeté doby respektive 77,4 % vzdálenosti.

V bezemisním režimu připadlo 16,4 % celkové doby jízdy na stání vozidla, ve 28,5 % doby zpomalovalo a jízda na elektřinu tvořila 25,1 % celkové doby. Experti otestovali také další provozní varianty, kdy v režimu tří čtvrtin trasy po městě a čtvrtiny po předměstí se vozidlo pohybovalo v bezemisním režimu 81,6 % času, v režimu polovina cesty po dálnici a polovina ve městě to bylo 76 %.

Test tak potvrdil hlavní výhody hybridních vozů, tedy ekologičnost a nízkou spotřebu. Mezi další benefity hybridů patří nízké náklady na servis, protože se skládají z méně dílů, nebo až desetiletá výdrž baterie. Cena je navíc dnes už srovnatelná s konvenčními vozy. Hybridy mají rovněž vysokou zůstatkovou hodnotu v porovnání s nejistou budoucností dieselů.  

Prodej aut na hybridní pohon v Česku letos vzrostl o třetinu. Více než 70 % připadá na japonskou značku Toyota a desetina na Lexus. Množství hybridů na českých silnicích se podle odhadu ministerstva průmyslu a obchodu do roku 2020 zdvojnásobí na 12 000 vozů. Počet elektromobilů vzroste čtyřikrát.

Od roku 1997, kdy Toyota poprvé představila model Prius, dokázala automobilka po celém světě prodat přes 12 milionů hybridních vozů. Dnes Toyota nabízí ve více než 90 zemích a regionech celého světa 34 různých modelů s hybridním pohonem. To napomohlo ke snížení emisí CO2 o plných 93 milionů tun.

V říjnu 2015 Toyota vyhlásila svůj strategický program Toyota Environmental Challenge 2050, v němž si stanovila do roku 2050 snížit průměrné emise CO2 u nových vozidel o 90 % oproti hodnotám roku 2010.

Tohoto cíle chce Toyota dosáhnout urychlením všeobecného prosazování elektrifikovaných modelů. Do roku 2030 chce Toyota každoročně prodávat přes 5,5 milionu hybridních vozů – z toho nejméně jeden milion by měla představovat vozidla s nulovými emisemi.

tisková zpráva

128 Comments on “Naše hybridy jezdí ve městě skoro bez emisí, tvrdí Toyota”

  1. Fascinuje mě způsob uvažování těchto marketérů. Lidi
    Fascinuje mě způsob uvažování těchto marketérů. Lidi argumentují tím, že hybrid jsou dvě auta v sobě a víc se toho může porouchat, tak napíšeme pravý opak: „Mezi další benefity hybridů patří nízké náklady na servis, protože se skládají z méně dílů“. Pro elektromobily to samozřejmě platí, ale u hybridu jde o totální lež.

    1. Tak, neviem, či sa hybridy skladajú z menšieho počtu
      Tak, neviem, či sa hybridy skladajú z menšieho počtu dielov, ako taký turbodiesel (možno aj áno, lebo je tam jednoduchý atmosférický motor), ale faktom je, že sa skladajú z menej poruchových dielov (možno to bolo takto myslené aj v článku). A to je podstatné (okrem iných výhod).

  2. Zkušenost po roce užívání Priusu PHV. Najeto 15 300 km.
    Zkušenost po roce užívání Priusu PHV. Najeto 15 300 km. Spotřeba 2.4 l/100 km. Nabíjení převážně ze solárních panelů. Jízdy jak dlouhé, tak krátké pojížďky. Z mého pohledu dobrý počin: Sluneční energie se převodníky dokáže změnít na pohybovou bez dalších tepelných ztrát. Ekologie – jen slovo a moc se v tom nevyznám jen vycházím z toho, že na 100 km každé osobní auto spotřebuje kolem 14 kWH. Benzínové nebo naftové auto má tepelnou ztrátu dalších 28 kWh. Proč tedy oteplovat a smradit města a planetu, když to není třeba.

      1. Pokud pan anonym ujel za rok „hybridem PHV“ průměrně 45 km
        Pokud pan anonym ujel za rok „hybridem PHV“ průměrně 45 km denně – a ještě s průměrnou spotřebou benzínu 2,4 litru/100 km, tak denně potřeboval kolik kWh? Asi tak 6 – 10 kWh. A „to dá“ (může dát) malá FV elektrárna s 10 panely (výkon do 2,7 kW)

        1. To by sice solární elektrárna dala v průměru za rok,ale
          To by sice solární elektrárna dala v průměru za rok,ale během slunečního dne by toho priuse nabila až 10x a v lednu by jste na jedno nabití taky mohl čekat týden.

          Akumulátorový systém by to samozřejmě nevyřešil.

          Nehlědě na to že by asi pan musel být noční taxikář, nebo jak píše kolega výše musel pracovat u sluneční elektrárny a večer na to jet domů.

          Prostě převážně ze sluneční energie v našich podmínkách je blbost.

          To samé jak tam píše bez tepelných strát, to je jako myšleno, že nabíječ v autě co je vodou chlazený neprodukuje teplo, když je nabíjen ze solární energie?

          To já klidně napíšu na rovinu, že si EV a PHEV nabíjím ze zásuvky v garáži za 2 Kč/Kwh a původ elektřiny je dán energetickým mixem v Čr.

          Ale hřeje mě, že místo 2*8 l/100 Km mám spotřebu jen 2 litry do PHEV. TJ. 8x méně spáleného benzínu místo 2400 litrů spotřebuji za rok jen 300 litrů. Usporu v penězích a na životním prostředí si spočítejte sami.

          1. Abych mohl odpověd, musím počkat na komplexní
            Abych mohl odpověd, musím počkat na komplexní vyúčtování ČEZU.

            Teplelné ztráty: je myšleno, že se z energie v benzínu pro pohyb využije max. 38%, ostatní je odpadní teplo, které otepluje okolí. Dopadající sluneční energie je jedna a ve spojení panel – baterka – elektromotor se její část využije na pohyb. Neměl jsem použít slovo ztráty, když v celku jde pouze o využití části sluneční energie na pohyb a co se nevyužije k pohybu by stejně bylo změněno na teplo.

            1. Podle mě na pohyb nevyužijete ani 10% sluneční energie,
              Podle mě na pohyb nevyužijete ani 10% sluneční energie, ostatní budou ztráty. Jen solární panel má účinnost 20% zbytek tj. 80% enegrie slunce se přemění v teplo.

              Nechci aby to vypadalo nějak špatně, jen to uvádím na pravou míru. Protože solární fotovoltaické panely mají hrozně mizernou účinnost. Proto jich na štřeše musíte mít tolik.

              Oproti tomu solárně termické panely mají opačnou účinnost 80% stačí pár m2 na ohřev teplé vody a tím ušetříte tolik elektřiny, že v běžné domácnosti o 4 osobách ,mužete najet právě za ušetřenou elektřinu oněch 15 tis. Km

              A protože vodu nahřejete přes den a večer se můžete vodou v zásobbnících osprchovat a v noci si v pohodě nabijete auto na další den.

              Takže také jezdím na slunce z globálního pohledu.

              1. Já mám 8,4 kWp 3fáze a bohatě nabíjím pouze z FVE. Do
                Já mám 8,4 kWp 3fáze a bohatě nabíjím pouze z FVE. Do nedávna jsem nabíjel i dvě EV najednou. Právě nabíjím IONIQa 10A a dalších asi 20A ukládám…
                Ano, v zimě nabíjím delší dobu. Noční proud využiji pouze pokud přijedu večer a ráno musím jet. Celkově jsem ale platil za elektřinu méně než když jsem EV neměl.
                Je to ale u každého jiné, já nemusím jezdit každý den do práce, jezdím převážně pro zábavu 🙂

                1. Právě že každý to má jiné , já mám obě auta celý
                  Právě že každý to má jiné , já mám obě auta celý den z baráku a úložistě z baterií nemá dle mého názoru finanční smysl, podle mě ani ta solární elektrárna , tedy pokud ji nemáte na zelený bonus, to je pak jiná.

                2. Mám ZB od 2009 a OTE mi platí fedakto 3Kč za mnou ujetý EV
                  Mám ZB od 2009 a OTE mi platí fedakto 3Kč za mnou ujetý EV kilometr 😉
                  Bateriové úložiště ještě nemám, plánuji. Zatím ukládám do vody.

        1. Mě ta klika taky nebaví, když ponesu bedny v ruce,
          Mě ta klika taky nebaví, když ponesu bedny v ruce, neuvidím na cestu, kolem budou lítat auta a ještě bude chcát tak to je přesně momet kdy chci popadnout kliku a rovnou skočit do auta a ne přemejšlet nad tím jak to vlastně otevřít.

Napsat komentář