Naše hybridy jezdí ve městě skoro bez emisí, tvrdí Toyota

redakce - 21 Září 2018

Hybridy Toyota nevypouštějí až v 87 % doby jízdy ve městech a příměstských částech vůbec žádné emise. Ukázal to nezávislý test vozu v reálném provozu v okolí Paříže, který provedli experti pařížské Polytechnické university letos v červenci. Hybridní vozy jsou podle výsledků testování mnohem šetrnější k životnímu prostředí proti automobilům s konvenčním benzinovým nebo dieselovým motorem. Překvapení!

Hybridní vozy jsou podle výsledků testování mnohem šetrnější k životnímu prostředí proti automobilům s konvenčním benzinovým nebo dieselovým motorem. Překvapení!
foto: Toyota

TISKOVÁ ZPRÁVA

Univerzitní tým v rámci 33 km dlouhé okružní jízdy městy Palaiseau, Antony a Clamart změřil, že testovaný hybridní vůz se pohyboval s nulovými emisemi po 70,1 % času a na více než polovině (51,5 %) ujeté vzdálenosti. V městských oblastech, kde jsou hodnoty znečištění nejvyšší, tyto hodnoty narostly na 86,9 % ujeté doby respektive 77,4 % vzdálenosti.

V bezemisním režimu připadlo 16,4 % celkové doby jízdy na stání vozidla, ve 28,5 % doby zpomalovalo a jízda na elektřinu tvořila 25,1 % celkové doby. Experti otestovali také další provozní varianty, kdy v režimu tří čtvrtin trasy po městě a čtvrtiny po předměstí se vozidlo pohybovalo v bezemisním režimu 81,6 % času, v režimu polovina cesty po dálnici a polovina ve městě to bylo 76 %.

Test tak potvrdil hlavní výhody hybridních vozů, tedy ekologičnost a nízkou spotřebu. Mezi další benefity hybridů patří nízké náklady na servis, protože se skládají z méně dílů, nebo až desetiletá výdrž baterie. Cena je navíc dnes už srovnatelná s konvenčními vozy. Hybridy mají rovněž vysokou zůstatkovou hodnotu v porovnání s nejistou budoucností dieselů.  

Prodej aut na hybridní pohon v Česku letos vzrostl o třetinu. Více než 70 % připadá na japonskou značku Toyota a desetina na Lexus. Množství hybridů na českých silnicích se podle odhadu ministerstva průmyslu a obchodu do roku 2020 zdvojnásobí na 12 000 vozů. Počet elektromobilů vzroste čtyřikrát.

Od roku 1997, kdy Toyota poprvé představila model Prius, dokázala automobilka po celém světě prodat přes 12 milionů hybridních vozů. Dnes Toyota nabízí ve více než 90 zemích a regionech celého světa 34 různých modelů s hybridním pohonem. To napomohlo ke snížení emisí CO2 o plných 93 milionů tun.

V říjnu 2015 Toyota vyhlásila svůj strategický program Toyota Environmental Challenge 2050, v němž si stanovila do roku 2050 snížit průměrné emise CO2 u nových vozidel o 90 % oproti hodnotám roku 2010.

Tohoto cíle chce Toyota dosáhnout urychlením všeobecného prosazování elektrifikovaných modelů. Do roku 2030 chce Toyota každoročně prodávat přes 5,5 milionu hybridních vozů – z toho nejméně jeden milion by měla představovat vozidla s nulovými emisemi.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Fascinuje mě způsob uvažování těchto marketérů. Lidi argumentují tím, že hybrid jsou dvě auta v sobě a víc se toho může porouchat, tak napíšeme pravý opak: "Mezi další benefity hybridů patří nízké náklady na servis, protože se skládají z méně dílů". Pro elektromobily to samozřejmě platí, ale u hybridu jde o totální lež.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak, neviem, či sa hybridy skladajú z menšieho počtu dielov, ako taký turbodiesel (možno aj áno, lebo je tam jednoduchý atmosférický motor), ale faktom je, že sa skladajú z menej poruchových dielov (možno to bolo takto myslené aj v článku). A to je podstatné (okrem iných výhod).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no je možný že se priusu málo práší z laufu zato se mu dost práší vodhuby :)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zkušenost po roce užívání Priusu PHV. Najeto 15 300 km. Spotřeba 2.4 l/100 km. Nabíjení převážně ze solárních panelů. Jízdy jak dlouhé, tak krátké pojížďky. Z mého pohledu dobrý počin: Sluneční energie se převodníky dokáže změnít na pohybovou bez dalších tepelných ztrát. Ekologie - jen slovo a moc se v tom nevyznám jen vycházím z toho, že na 100 km každé osobní auto spotřebuje kolem 14 kWH. Benzínové nebo naftové auto má tepelnou ztrátu dalších 28 kWh. Proč tedy oteplovat a smradit města a planetu, když to není třeba.

Obrázek uživatele M.Krupka

Pracujete někde vedle solární elektrárny? Jak si v našich podmínkách představit pojem nabíjení převážně ze solárních panelů?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Panely na domku 5,4kW. Nabíjení ve výkonostně vhodnou dobu - práce z domu mi to umožňuje. Vize - změnit systém na ostrovní (což asi současná smlouva neumožňuje) a po dobu osmi měsíců nabíjet kdykoli.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud pan anonym ujel za rok "hybridem PHV" průměrně 45 km denně - a ještě s průměrnou spotřebou benzínu 2,4 litru/100 km, tak denně potřeboval kolik kWh? Asi tak 6 - 10 kWh. A "to dá" (může dát) malá FV elektrárna s 10 panely (výkon do 2,7 kW)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To by sice solární elektrárna dala v průměru za rok,ale během slunečního dne by toho priuse nabila až 10x a v lednu by jste na jedno nabití taky mohl čekat týden.

Akumulátorový systém by to samozřejmě nevyřešil.

Nehlědě na to že by asi pan musel být noční taxikář, nebo jak píše kolega výše musel pracovat u sluneční elektrárny a večer na to jet domů.

Prostě převážně ze sluneční energie v našich podmínkách je blbost.

To samé jak tam píše bez tepelných strát, to je jako myšleno, že nabíječ v autě co je vodou chlazený neprodukuje teplo, když je nabíjen ze solární energie?

To já klidně napíšu na rovinu, že si EV a PHEV nabíjím ze zásuvky v garáži za 2 Kč/Kwh a původ elektřiny je dán energetickým mixem v Čr.

Ale hřeje mě, že místo 2*8 l/100 Km mám spotřebu jen 2 litry do PHEV. TJ. 8x méně spáleného benzínu místo 2400 litrů spotřebuji za rok jen 300 litrů. Usporu v penězích a na životním prostředí si spočítejte sami.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Abych mohl odpověd, musím počkat na komplexní vyúčtování ČEZU.

Teplelné ztráty: je myšleno, že se z energie v benzínu pro pohyb využije max. 38%, ostatní je odpadní teplo, které otepluje okolí. Dopadající sluneční energie je jedna a ve spojení panel - baterka - elektromotor se její část využije na pohyb. Neměl jsem použít slovo ztráty, když v celku jde pouze o využití části sluneční energie na pohyb a co se nevyužije k pohybu by stejně bylo změněno na teplo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle mě na pohyb nevyužijete ani 10% sluneční energie, ostatní budou ztráty. Jen solární panel má účinnost 20% zbytek tj. 80% enegrie slunce se přemění v teplo.

Nechci aby to vypadalo nějak špatně, jen to uvádím na pravou míru. Protože solární fotovoltaické panely mají hrozně mizernou účinnost. Proto jich na štřeše musíte mít tolik.

Oproti tomu solárně termické panely mají opačnou účinnost 80% stačí pár m2 na ohřev teplé vody a tím ušetříte tolik elektřiny, že v běžné domácnosti o 4 osobách ,mužete najet právě za ušetřenou elektřinu oněch 15 tis. Km

A protože vodu nahřejete přes den a večer se můžete vodou v zásobbnících osprchovat a v noci si v pohodě nabijete auto na další den.

Takže také jezdím na slunce z globálního pohledu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Děkuji za info, vidíte, že to nijak nehrotím. V každém případě děkuji za typ a po nějakém solárně panelu se poohlédnu.

Já mám 8,4 kWp 3fáze a bohatě nabíjím pouze z FVE. Do nedávna jsem nabíjel i dvě EV najednou. Právě nabíjím IONIQa 10A a dalších asi 20A ukládám...
Ano, v zimě nabíjím delší dobu. Noční proud využiji pouze pokud přijedu večer a ráno musím jet. Celkově jsem ale platil za elektřinu méně než když jsem EV neměl.
Je to ale u každého jiné, já nemusím jezdit každý den do práce, jezdím převážně pro zábavu :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Právě že každý to má jiné , já mám obě auta celý den z baráku a úložistě z baterií nemá dle mého názoru finanční smysl, podle mě ani ta solární elektrárna , tedy pokud ji nemáte na zelený bonus, to je pak jiná.

Mám ZB od 2009 a OTE mi platí fedakto 3Kč za mnou ujetý EV kilometr ;)
Bateriové úložiště ještě nemám, plánuji. Zatím ukládám do vody.

off

Všechno co má ruce a nohy pomáhalo o víkendu s předáváním M3. Dokonce i dobrovolnící pomáhali novým majitelům s vysvětlováním ovládání auta a s výkladem menu.
https://www.teslarati.com/elon-musk-tesla-community-q3-2018-deliveries/
https://www.teslarati.com/tesla-model-3-delivery-weekend-volunteers-wakeup-call/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hele nevíš stěžoval si už někdo na ty divný kliky TM3?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Některým lidem nový typ klik skutečně dělá trochu problém, je o tom na různých fórech poměrně obsáhlá diskuse, viz. Google.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Mě ta klika taky nebaví, když ponesu bedny v ruce, neuvidím na cestu, kolem budou lítat auta a ještě bude chcát tak to je přesně momet kdy chci popadnout kliku a rovnou skočit do auta a ne přemejšlet nad tím jak to vlastně otevřít.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no tak to doufám že se jim taky zvednou kvalty páč furt je tzo bída ;)

bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/

off

Porše konečně pohřbilo svoje dízlový rakovinomety.

Porsche stops making diesel cars after VW emissions scandal
https://www.bbc.com/news/world-europe-45619994

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

No u nás toho moc neprodá, ale každej kousek se počítá.
Loni 177 ks benzín, 145 ks nafta. Letos 222 ks benzín a jen 21 ks nafta (za srpen už dokonce 0!).
Tak teď hlavně potřebujeme aby je následovala Škoda a VW, kteří v ČR mají za prvních 8 měsíců tohoto roku 49% podíl všech prodaných nafťáků (a přitom v benzínu jen 37 %).
Už se těším na zářijová data z prvního měsíce platnosti 6d-Temp, srpen už mnohé naznačoval (nafta podíl jen 25,1 %), tak teď doufám ve 20 %, maximálně, a úplný hrob do tří let, maximálně :).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no tak to je fajn statistika, důležitý je že roční prodeje tý lidovky u nás klesají ;)

Konečně výrazněji ubývá v ČR dieselů. Meziročně za 1. pololetí -19,5 % pokles je dost. Problém jsou stále firmy, kde se nafťáky nakupují.

Za chvíli ani ty firmy nebudou mít co kupovat. S Euro 6d-TEMP se už dost modelů úplně přestane vyrábět a zanedlouho všechny automobilky zjistí, že výroba naftových motorů v malých sériích je ztrátová a bude definitivní konec. V osobních autech vidím poslední zbytky dieslu v roce 2022.

Obrázek uživatele honza.t

Čína se pouští do boje proti znečištěnému ovzduší pomocí rostlin a stromů

V nejlidnatější zemi světa zemře denně 4000 obyvatel na srdeční a plicní problémy způsobené znečištěným ovzduším.
https://www.national-geographic.cz/video/cina-se-pousti-do-boje-proti-znecistenemu-ovzdusi-pomoci-rostlin-a-stromu-20170630.html?photo=1

OT: Docela hezký rozbor, jak každý Tesla killer vlastně jen přidává zákazníky Tesle, protože neumí vyrábět auta v požadovaném množství. A je to tak, Audi e-Tron jistě není špatné auto, ale pokud ho chce 100 tisíc lidí za rok a vyrobí se jenom 20 tisíc, pak 80 tisíc lidí nebude čekat, ale koupí si alternativu, která tyto objemy umí a to je teď jedině Tesla. Takže žádné Tesla vyšlapala cestičku a teď se všichni na této vlně svezou, ale úplně naopak, všichni ostatní dělají Tesle reklamu zadarmo, proto ji Tesla vůbec nepotřebuje a může se soustředit o to víc na to co dělá.
https://cleantechnica.com/2018/09/23/tesla-killers-not-killing-tesla-but-tesla-is-a-killer-killer/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A Tesla snad umi vyrabet auta v pozadavane kvalite a mnozstvi?

A kdo jiný než Tesla? 53 tisíc TM3, co budou mít za tohle čtvrtletí je víc než má Fabia a to je pouhý rok a kousek od spuštění výroby, za rok budou na dvojnásobku a předeženou i Oktávku. TMS a TMX už má stabilní výrobu po 50 tisících za rok. Takže se ptám ještě jednou, kdo tedy když ne Tesla?

Nejsou žádný Tesla killeři. Každý další prodaný elektroauto užere akorát z koláče spalovacím popelnicím.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

off

Prius trolejbus, aprílová ptákovina :)
https://thebolditalic.com/hacked-prius-running-on-muni-power-lines-the-bold-italic-san-francisco-80cdbe55d68e

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V nedalekej predajni, sa ich autá predávajú ako teplé rožky, corolly idu na odbyt tak že sa ani neohrejú v showroome, pomali sa už na objednávané zacina dokonca tvorit poradovník. že vraj je to blázinec. Neviem akou mierou k tomu prispieva to, že je to jedno z posledných dostupných áut čo ma benzín bez turba a spolu s podobným motorom od Mitsubishi su to posledne neznicitelne motory bez turba ktore sa daju bezne kupit nove. Nasledujuci model corolly uz ma byt aj hybrid. No a pri Bille nam nu na Slovensku povyrastali bezplatné 22kW AC po 2 az 4, podla velkosti mesta. Keby som si prikupil ojazdeneho leafa alebo co by bolo, tak asi jazdim par rokov zadarmo na male trasy. Ja som si tiez tu corollu kupil. Nema tak dobry podvozok ako VW a skoda.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No mozna bez emisi, ale urcite ve svy studii nepocitali s mnozstvim zvratku ktere se objevuji pokazde, kdyz nekde Prius projede, protoze z toho designu se clovek muusi hned poblejt :-).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pochybuju, ze testovali 10 let stare auto :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jako jo nejspíš bylo záměrem ji udělat schválně hnusnou ;)

Obrázek uživatele M.Krupka

Do každé rodiny jeden Prius plug-in hybrid a jednu Teslu 3. Pro manželku Priuse, pro manžela Teslu. Manželka to má blíž do práce, manžel to má dál do práce. Oba dojedou plně elektricky. Na společné nákupy po městě Teslou. Na společné delší trasy, na výlety Priusem. Žádné omezení, žádný problém s hledáním nabíjecích stanic. Potřebuje-li on jet někam sám dál, prostě si auta jen vymění.
Tak nějak to popsal jeden američan.

Je tohle budoucnost?

Obrázek uživatele Jan Veselý

Ještě to doplním. Tímhle rodinná spotřeba ropných paliv klesne na 5-10% původního množství, takže jí bude možné pokrýt současným objemem produkce biopaliv nebo výhledově syntetickými palivy z přebytků OZE.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tisíce škodovek na milovickém letišti - můžou za to emise :)))

garaz.cz/clanek/tisice-skodovek-na-milovickem-letisti-muzou-za-to-emise-21000155

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

lidovky.cz/byznys/auto/evropa-je-plna-zlevnenych-aut-dealeri-se-snazi-udat-desitky-tisic-prebyvajicich-kusu.A180921_131021_ln-auto_pkk

Mimo mísu. Rád bych poděkoval p. Mirkovi Matyášovi za perfektí PRVNÍ ELEKTRO WESTERNOVÝ SRAZ,
který dnes probíhal ve Western City v Boskovicích. Na pár srazech už jsem byl, věechny byli prima, ale tenhle byl naprosto perfektní a všichni co se nezůčastnili udělali obrovskou chybu.
Pan Matyáš se celou svou osobou vložil do organizace a zajištění tohoto srazu (více z pozadí neznám )věnoval tomu obrovské úsilí a za to mu patří obrovské díky.
Věřím že se p. Matyáš tímto nesmazatelě zapíše do dějin elektromobility u nás a zařadí se mezi největší lídry v naší skupině elektricky postižených.
Mirku, přijmi tímo moje osobní a upřímné poděkování, hluboce před Tebou smekám a já i moje rodinka jsme ti velice vděčni zá krásně nabitý den.
Ladislav Kalous
P.S. Kamarádi, známí a ostatní postižení,
první elektro westernový sraz bude pokračovat ve WMB i zítra
Stejný program je i v neděli (akorát bez soutěží, vyhodnocení a bálu), takže když přijedete, tak se ještě v neděli můžete ještě vyřádit a jistě nebudete litovat a Vaše děti Vám budou jistě vsěčné, neboť bohatý program pro děti je super.

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Laďo, naprostý souhlas, líp bych to nenapsal. :-)

---

Nissan Leaf 24kWh, 200.000 km

Trochu smutné, když se na elektrosrazu dá nabít jedno auto a pouze z 230V.

My jsme tam vůbec nenabíjeli, nebylo třeba, coby kamenem dohodil byla Kuřim a tedy 2x T53 od ČEZ.

---

Nissan Leaf 24kWh, 200.000 km

Jenže všichni nepřijeli od Kuřimi!
Na každém elektromobilním srazu je možnost nabít EV a to už jsem jich "několik" navštívil. Podle mě základní předpoklad že tam někdo přijede.

p. Matyáš se ůčastníků ptal kdo potřebuje nabíjet, osobně jsem to slyšel jak se několika lidí ptal, ptal se i mne. Většina lidí nabíjení nepožadovala, já jsem přijel z Brna a bez nabíjení či zastávky v Kuřimi jsem zase do Brna dojel, rovněž jsem nabíjení odmítl.
1) Nabíjení bylo pro ůčastníky zajištěno a kdo potřeboval nabít tak měl možnost !!!
2) Nabíjení i z 230V zásuvky bylo dostačující, akce byla plánována jako celodenní s programem do večera a většina aut by se za celý den nabila do plna a i Tesla by pobrala dostatek energie tak aby nikdo nikde nezůstal bez proudu vyset.
3) já měl k dispozici přenosné Chademo, (vozím ho na každý sraz) a tentokrát ho bylo i kam zapojit, pan Matyáš měl pro něj zásuvku 63A, nikdo se s požadavkem na nabíjení neozval.
4) nemám zaručené informace, pořadatel měl s plánovanou instalací nějaké problémy a někde něco selhalo a wallboxy se snad nepodařilo instalovat. Elektrikář se v dnešní době blbě shání, spousta elektrikářů nemá o malé zakázky zájem a navíc jezdit někam do Boskovic....., umím si představit např. situaci, že se na Vás domluvený elektrikář vykašle a nepřijde a zhánějte narychlo jiného, kterému by se v pátek či sobotu chtělo pracovat, navíc jsem od několika elektrikářů slyšel, že nabíječky na elektromobily neinstalují, protože to neumí a asi ani umět nechtějí...
5) Věřte, že pořadatel tomuto srazu věnoval velmi mnoho ůsilí a mnoho udělal pro to, aby se nám a našim rodinám ve WMB líbilo a měli by jsme mu býti opravdu velmi vděční.
Viděl jsem pana Matyáše celkem unaveného a přesto vynakládal spoustu ůsilí aby se nám to líbilo a bili jsme spokojení.
Mrzí mne nevděk některých z nás, kteří vyčítají takovou drobnost jako že nebylo nabíjení, na které jsme zvyklí z jiných srazů.
Nevím jak dlouho je p. pořádající elektromobilistou, možná nezná eLukyho či někoho z EvMapy, kteří by nabíječku zapůjčili či jinak pomohli s řešením nabíjení.
6) věřme že příště bude i tato drobnost vyřešena, nicméně většina ůčastníků byla nadšená a spokojená.

Za mne ještě jednou pořadateli a všem co s tím pomáhali velké díky, udělali jste to perfektně.

Pro držgrešle- za sraz jste dostali za 100 Kč vstupného jídlo a občerstvení za cca 300 Kč + dárky a pozornosti a sladkosti pro děti, tak nevrčte, protože sami by jste něco podobného neudělali.......

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Nevím komu odpovídáš, když píšeš držgrešle, ale jak tu sleduji diskusi, tak tohle nikdo nekomentoval.
Co se týče nabíjení, byla dostupná jedna prodlužka zásuvky 230V, nic víc. Neodvážil jsem se na ni zapojit, protože na ní visel Nissan.
S tím elektrikáře si děláte srandu ne? To jako majitel autobusové dopravy řeknu cestujícím, že řidiči se nechtělo do práce, ať si to od řídí sami nebo ať jdou pěšky?
Ptal jsem se na názory známých, kteří sraz navštívili, kdo nabíjel. A ani jeden mi nepotvrdil volnou zásuvku a už vůbec ne 63A.
Zřejmě jste známý organizátora, když píšete tolik chvály.
Chápu že pořádat první ročník není lehké, zvlášť když nejsou zkušenosti a termín koliduje s jinými akcemi.
Ale aspoň elektromobilisti zaplnili městečko, protože nebýt srazu, bylo by prázdno.Nevím jestli díky počasí nebo něčemu jinému, ale spíš bych to viděl na pomalý úpadek.
Abych to nevypadalo že jen kritizuju, pořadatele znám z jiných srazů a vím, že se snažil co to jen jde a myslel to jen dobře.

Držgrešlí nebyl myšlen nikdo konkrétní a organizátora neznám, poprvé jsem ho viděl na tom srazu.
Vážím si každého kdo je ochoten pro rozvoj elektromobility cokoliv udělat neboť těch co by měli a nedělají nic je přespříliš (města, obce atd. Např město Brno, které zavedlo rezidentní parkování, pořídilo kamery za spoustu miliónů, ale parking pro EV ani s ubohou zásuvkou nezřídilo ani jeden.)
Jinak srovnávat nespolehlivého řemeslníka s autobusovou dopravou asi není ten správný příklad, nějaké majitele autobusové dopravy znám a většinou mají alespoň nějakou náhradní dopravu v záloze, že řidič onemocní nebo se pokazí autobus se prostě stává narozdíl např. od tesaře co mi rok sliboval krov a těsně před zimou už ani nezvedl telefon místo aby férově řekl kašlu na tebe najdi si jinýho protože mám lepší kšeft.
Asi tak...

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Domini parkovaci dum v Brne - ctyri mista pro nabijeni elektromobilu (pravda - jsou tam cervene petikoliky - pokud se nic od jara nezmenilo - i pres to, ze jsem je opakovane zadal o dva Mennekesy misto stavajicich dvou petikoliku, aby petikoliky zustaly). Dale podzemni parkoviste u Janackova divadla - tusim dva Mennekesy od CEZu. Pokud chcete nabijet v centru Brna a mit auto pod strechou, moznosti jsou. Plus Vankovka 230V a budto petikolik nebo snad uz Mennekes (dlouho jsem tam nebyl). To, ze jste nastvanej, neznamena, ze byste mel sirit nepravdy. Pak sem do diskuze prijde clovek, ktery o elektromobilite moc nevi a vidi, ze “vsechno spatne” a hned ho to odradi od uvazovani nad elektroautem.

Ale jinak díky za info, díky za otevření očí. :)

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

pane kolego, nevím kde jste Vy získal informaci že v Domini je nabíjecí místo, já tu informaci nezaznamenal a neprozradili mi to ani na kontaktním místě MMB kde se vyřizuje rez. parkování naopak na infopřepážce mi doslova řekli, že se o tom v Brně neuvažuje. Je snad chyba u mne že málo pátrám ?
Jinak na parkingu pod J. divadlem a ve Vaňkovce je nabíjení už aspoň 3 roky a s tím se mám jako spokojit, s tím že už něco málo máme a není tedy potřeba nic dalšího budovat a na informovanost a osvětu kašlat ? Ano jsem naštvanej a nedivte se. Nejsem naštvanej spíš zklamanej, třeba i proto, že v Praze můžou elektromobily parkovat v modrých zónách a u nás ne. Nechci nikoho odrazovat, ale také nerad zamlčuji to co je pravdou.

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Vjedte do Domini, jedte hned dolu a naproti vam jsou ctyri vyhrazena mista pro nabijeni (stav na jare 2018, od te doby jsem tam nebyl). Pevne verim, ze ta mista nezrusili. Ostatni mista v Brne jsem napsal proto, aby nevznikl dojem, ze nic neni. Je, i kdyz malo. Porovnejte s Vidni - kazdych 400 metru je 2x Mennekes na sloupku. Cena 0,2 EUR/kWh plus parkovani 1,6 EUR/hod. Naprosta pohoda a hlavne - vim, ze zaparkuji primo v centru, nebot aut tam moc nenabiji.

Díky. Vídeň dobrý, ale Paříž či Anglie je ještě lepší. Neplatí se parkovné a nabíjení je zdarma. Na Francii mám kartu Sodetrel a za 4 Eur ročně mám všechny mennekesy v Paříži uplně zadarmo.
Jen to EVN musím doladit. Často jezdím do Vídně do centra, za 4 Eur parkuji v parkovacím domě hned vedle Prátru a skoro celé patro je vyhrazeno elektromobilům a vždycky je tam volno, mennekesů fakt moc, ale patří EVN od které nemám kartu.

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Ve Vidni neni uzemi EVN, ale Wien Energie :-) stahnete appku Tanke Wien Energie a uvidite. Ve Vidni (v centru) je nabijeni na Mennekesech a parkovani zadarmo do 30.9. Potom budou ceny, jak jsem psal vyse. Kartu poslou v pohode, zadny pausal, platba dle obebrane energie plus parkovne. Wien Energie zatim suverenne nejlevnejsi v Rakousku i v roamingu. Jen roamovaci ceny budou od rijna upravovat

Takže má cenu dorazit i v neděli odpoledne? Přijel bych.

Stál jsem na parkovišti se svým autem, co má jeden motor a jednu nádrž na benzin. Vedle mne stálo vozidlo, co má dva motory, jednu nádrž a jednu baterku (tzv. hybrid). Hybrid odjížděl jako první, skutečně téměř neslyšně začal couvat (bezemisní provoz), paráda. Neucouval ani 2,5 metru=ani "nevyjel z řady" a "naskočil" mu spalovací motor. Vycouval tedy, otočil se o 90° a odjel po rovině k výjezdu z parkoviště .... Vše s běžícím spalovákem .... Pak jsem odjížděl já, krom cca 15 sekund volnoběhu motoru a prvních 2,5 metrů cesty jsme oba dva jeli na benzín. Já s vozidlem, které má jen jeden motor a ne dva motory + baterii.
Běžte do háje s takovýmito testy a články (nikoliv hybrid.cz, ale ti "testeři a sepisovatelé" pochvalné zprávy). Prý méně dílů v hybridu -- pchááá ....

spalovákem vedle

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No... tak toto sú fakt pomýlené závery (=hybrid prejde 2,5 metra na baterku a potom už ďalej ide v kuse ako bežný spaľovák, že?). Ale už som si zvykol, že hybridy kritizujú ľudia, ktorí o nich nevedia nič, alebo vedia málo a to vytrhnuté z kontextu, alebo majú úplne zlé informácie.

škoda, že si neskúsil ísť za tým hybridom aspoň pol hodinu - to by si sa nestačil čudovať, koľko by to prešlo s vypnutým spaľovákom.

Na jednom fóre sa týpek rozčuľoval, že neverí tým rečiam o spoľahlivosti hybridov, lebo vraj ako môžeme byť CVT s kuželmi a trecou reťazou spoľahlivejší ako beždý HDM automat. Keď som mu odpísal, že tam je eCVT a že to "e" tam nie je preklep, a že to konštrukčne a funkčne nemá absolútne nič spoločné s variátorom, tak zrazu zostalo ticho... Nič o tom nevie, ale hneď odsudzuje...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proto hybrid je k ničemu a chce to plný elektromobil. Bez nádrže na benzin.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teoreticky.
Ale prakticky, sú ľudia, ktorí potrebujú prejsť niekedy aj 500 km a nemajú čas hľadať po ceste funkčnú, neobsadenú nabíjačku a potom hodiny nabíjať. Takže zatiaľ práveže hybrid má zmysel, lebo nekladie takéto obmedzenia. Pripúšťam, že je to prechodné obdobie a nakoniec to bude BEV. Ale zatiaľ ešte (aj z iných dôvodov) na bežné a univerzálne použitie nie. A myslím, že ešte min. 10 - 20 rokov to bude tak.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jaké hodiny nabíjení ? Stačí půlhodinka a je na 80% nabito. A vy jezdíte 500 km v kuse ? Já si i se spalovačem dávám max. po dvou hodinách jízdy (někdy i dříve) přestávku asi 15 minut. Takže bych nabíjel po druhé a čtvrté hodině jízdy, tedy 2 x 15 minut.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja si stojím, kde chcem a koľko chcem. Nediktuje mi to auto. Keby boli nabíjačky všade, to by bolo iné. Raz možno budú...

Proboha kdo nemá čas půl hodiny na 500kilometrové cestě? Co pak ty lidi dělaj se spalovákem, když je třeba kolona?
Navíc TM3 zvládne 500 km nezbrklou jízdou (Ø 120km/h) klidně i bez dobíjení a příp. půlhodinová zastávka u SC přidá 270 km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teoreticky.
Skús si pár krát prakticky Praha - Košice s BEV a uvidíš, ako to je v realite. Tá tvoja plus 1/2 hodina je iba v úplne ideálnom prípade, skôr by som povedal, keď má človek práve šťastie (že tam, kde bude potrebovať, bude funkčná, vyhovujúca a voľná rýchlonabíjačka).
Ja BEV fandím, je to technicky najlepší pohon. Len hovorím, že zatiaľ, v našich končinách to nie je univerzálne použiteľné auto. Jednak kvôli aktuálne (zatiaľ) chabej infraštruktúre a tiež kvôli cene. Aj samotné auto je zatiaľ pridrahé, no a potom keď príde moment že bude treba vymeniť akumulátor, to bude tiež priveľká investícia. Raz snáď príde doba, že sa to výrazne zlepší, ale to ešte potrvá pár rokov (a dovtedy je podľa môjho názoru full hybrid za daných okolností praktickejší).

Obrázek uživatele ozana

Co pořád máte s tou výměnou akumulátoru? Velké aku přežije zbytek auta (pokles kapacity 20% za 20let)!

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už zostáva iba jedna otázočka. Koľko takých prípadov reálne existuje (akumulátor s 80% pôvodnej kapacity po 20 rokoch), alebo je to "informácia" od výrobcu? Hovoríme, o BEV, ktoré sa nabíjajú veľkými prúdmi a môžu sa vybíjať takmer úplne; nie o full hybridoch (tam je iný princíp a battery manažment, tam to fakt dlho vydrží, na to už príklady máme).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi před 2 lety jsem potkal pana M .......e z Podivína. měl Peugeot 106 electric z roku 1998, měl tam ještě původní akumulátory, tak možná na ně ještě jezdí dodnes. Ale byly to louhovky.

Obrázek uživatele ozana

Křivka degradace u Tesel (velký vzorek dat) ukazuje velmi pozvolný až nulový pokles kapacity v letech po výraznějším několikaprocentním poklesu v prvních letech života aku. Z toho lze predikovat to co jsem napsal.

Reálných příkladů moc není - Peugeot Electric na VŠB Ostrava, ale tam jsou NiCd články.

Čím větší aku, tím menší pravěpodobnist úplného vybití. A BMS to hlídá všude, nedovolí poškozování ani příliš velkým proudem ani vybití pod bezpečnou úroveň.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ta Vegrova Tesla S85, s ktorou teraz najazdili 610km na jedno nabitie, má za sebou už 300 000km a pokles kapacity iba niečo cez 7%.

Pominu, že si z 500 km najednou vykouzlil 650 km. Přesto Praha-Košice s TM3 to bude v pohodě s jednou půlhodinovou zastávkou v Olomouci.
Obecně se středně velkým BEV je potřeba 100 kWh, pokud máš 40kWh baterii, nabito při výjezdu, pak je potřeba 60 kWh, což je při průměrném výkonu 40 kW jen 1,5 hodiny na skoro 8hodinové cestě. Nic extrémně omezující, kvůli čemu by si někdo měl kupovat úplně jiné auto, zvlášť když takovou cestu bude mít sotva jednou za rok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Praha-Bratislava bez zastávky na nabíjanie sa dá zajazdiť.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

500 km bol len príklad, ako cesta krížom cez taký malý štát ako je SR alebo ČR.
Vieš čo, ja som dobrák, nebudem sa hádať, dokonca by som bol rád, aby si mal pravdu.
Preto budeme všetci veriť, že v Olomouci bude vždy (ale že fakticky úplne vždy!) nabíjačka pre teba voľná a ak by sa náhodou nedajbože stalo, že nie, tak majiteľ práve napichnutého auta bude stáť pri aute, čakať a keď ťa uvidí, tak ti kábel hneď uvoľní (však on si dokončí nabíjanie potom).
No a ešte pár tisíc neposedných ľudí bude odteraz chodiť domov iba raz za rok.
Len aby si mal pravdu ty.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vidno, že nemáš žiadne praktické skúsenosti s BEV. Ale počul si už o tom, to je dobré. Výmeny akumulátorov a podobné hlúposti ako dojazd riešia, podľa mojich skúseností tí, čo s elektromobilom najazdili 0km.
Raz sa mi stalo, že zo 6-tich stojanov bolo 5 obsadených a keď som sa pripojil, tak po 5 minutách sa uvolnili ďalšie 2. To, že sa niekto nabíja ešte neznamená, že tam bude hodinu. A okrem toho sme aj ľudia, takže ak by sa niekto veľmi ponáhľal, tak mu uvolním miesto, lebo viem, že za pár minút niekto uvolní mne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja považujem BEV technicky za najlepší pohon. Lenže. Dlhodobo sledujem stojany, 9 z 10 prípadov sú obsadené. V praxi elektromobilisti tiež častejšie stretnú pridlho ponechané autá na nabíjačke, než ochotu predčasne prepustiť stojan (nie všade je 6 stojanov, vieš?).
Ja by som BEV aj chcel, ale bohužiaľ, pre moje potreby za súčasných podmienok by to zatiaľ nebolo vhodné. Cez týždeň (keďže mám garáž) by som nemal problém s nabíjaním. Lenže cez víkendy jazdím pomerne často diaľkové cesty. Len podotýkam, že nechcem dve autá, jedno do mesta a druhé na diaľky (stačí že živím svoje a manželkine). Pre môj profil je zatiaľ hybrid skrátka praktickejší. Samozrejme chápem, že niekomu môže BEV vyhovovať, keď má iné jazdné potreby.
Myslím, že je nemiestne na niekoho útočiť kvôli tomu, že má iné potreby, priority a tým pádom považuje za vhodnejšie iný typ auta. A na základe domnienok vyvodzovať bohorovné závery, tak to už vôbec nie.

Obrázek uživatele Radovan

Promiňte, ale pletete hrušky a jablka a nabíjecí stanice zjevně neznáte. Těch více stojanů má v našich končinách jen Tesla na Superchargerech, kde většina Tesel nabíjí doživotně zdarma. Ostatní nabíjecí místa mají 1-2 stojany (Vystrkov na D1 je jediná výjimka), kde naráz mohou rychlonabíjet (u 1 stojanu) max. 2 vozy, z toho jeden rychle DC a druhý pomalu AC. Pokud ovšem nemá silnou palubní nabíječku, pak může nabíjet paradoxně stejně rychle jako kolega na DC.
Příklad z minulého měsíce rychlonabíjení Valmez a Zlín s 1-2 vozy. Valmez 3 volné rychlonabíječky, cestou zpět nabíjel na 1 pomalu Fiat 500e, tedy 3 rychlonabíjení byly volné. Další cesty volno, jen ve Zlíně jsem 10 minut čekal na ukončení rychlonabíjení Leafu, mohl jsem nabíjet pomalu, ale nechtělo se mi kvůli necelé 1 kWh vytahovat kabel. Zato jsem příjemně pokecal s elektro taxikářem.
K plodné diskusi stačí uvést jaké ty dlouhé cesty máte a kudy, elektromobilisté Vám poradí, zda to má aktuálně řešení nebo bude lepší hybrid či PHEV.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hybrid není elekromobil. Hybrid v režimu hybrid (a ne vynucené elektro) neví kdy mu výkon baterek a čistého elektromotoru nebude stačit a bude muset zapojit i spalovací motor. Takže na počátku jízdy spalovací motor nahodí a motor zahřeje na provozní teplotu. Po zahřátí ho dle jízdy vypíná a zapíná dle potřeb.

Pokud by jste vyjel na čísté elektro s vypnutým a studeným motorem, ujel pár set metrů na elektriku a pak potřeboval plný výkon např. na nájezdu na hlavní silnici tak to by se studeným motorem šlo dost blbě a navíc by ten motor dost trpěl. Proto vaše pozorování odjezdu hybridu z parkoviště nic neříká o tom, jak se hybrid pak chová dalších x kilometrů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pěkně jste mu to vysvětlil.

Hybrid ještě ujde, ale plug -in hybrid má s teplotou motoru už opravdu problémy je věčně studený.

Není problém jet 30-40 Km po městě ,nebo okolí klidně hodinu na baterku, spalovák neběžel uplně studený. Najednou přejíždím koleje a zrovna se sustí signalizace , se leknu s hodím plnej knedlík, okamžitě naskočí spalovák, katapultuje mě přes koleje a za 2 sekundy se vypne.

Si říkám snad to mají nějak ošetřený ohledně životnosti motoru,ale na druhou stranu ten spalovák toho u mě moc nenakroutí, tak snad vydrží ať žije karbon.

Pane UDA, pokud máte tak špatné nervy či svědomí že se lekáte, tak si raději dejte "plnej knedlík" s vepřovou a zelím a nelezte za volant.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak UDA tam hází plnej knedlík aby neskončil na přejezdu jak v tom Polsku

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já nechápu, jak si někdo může myslet, že agresí přesvědčí druhé o své pravdě? Co kdyby sis zašel do lesa namísto zasírání tohodle webu, jehož provoz evidentně neplatíš? Ty a další podobní agresivní elektrozvěsti z diskuze dělají žumpu splašků.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

like

off

Daimler vstoupil pár milionama do výrobce elektrobusů Proterra
https://www.proterra.com/press-release/proterra-closes-155-million-investment-from-daimler-tao-capital-partners-g2vp-and-others/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Radovan

Źe by se chystali opisovat, jako svého času v Tesle, kde jen zapomněli elektro Béčku dát rychlonabíječku? Jen tentokráte v autobusech?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Pozor rychlonabíječku prej v prototypu od Tesly v béčku dostali, ale pak ji samořejmě pro sériovou výrobu odstranili. :)))
Kkkti.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

off

Kia Niro plugin hybrid test od Bjorna
https://youtu.be/0Qyza5APLbI

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

"Počet elektromobilů vzroste čtyřikrát"
To jako že celý svět už je letos přes 2 % a my budeme i v roce 2020 hezky pěkně bezpečně pod půl procentem? To si myslím, že se není čím chlubit a doufám, že nechceme být stále 10 let pozadu za EU, ale že to bude mnohem víc.

Ale už nepíšou z kolik nebo na kolik. U hybridů uvedli bájných 12 tisíc protože to už skoro vypadá jako normální číslo (ale modří již vědí).

Obávám se že bez nějaké pobídky zůstane ČR zaprděnou kotlinou i nadále.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 7k km

Aktuálně bychom měli být přes 1300 EV (součet za 6 let 2012-2017) a přes 6500 hybridů. Takže pokud má být v roce 2020 čtyřnásobek EV, tedy zhruba 5200 kusů, tak to vychází přibližně na 600 ks letos (0,2 %), 1200 ks 2019 (0,4 %) a 1800 ks 2020 (0,6 %).
Ve světě se letos počítá s podílem 2,5 %, příští rok 4-5 % a 2020 už 7-8 %. 0,5 % bylo v roce 2014, takže s tím předpokladem jsme 6 let pozadu.

Jestli teď máme 0.5% a ve světě se počítá s 2.5 a my počítáme se čtyřnásobkem, tedy 2% v 2020 (zatímco ostatní se 7-8%).

Tak jsme s předpokladem "jen" 2 (a něco) let pozadu.
Aktuálně jsme pozadu 4 roky.

Takže to je asi střízlivě optimistický výhled :-D
(výhled který počítá s 50-70% nárůstem každý rok)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 7k km

Nemáme, vždyť tam píšu, že pokud bude letos 600 EV (a to dost možná ani nedáme), tak jsme na 0,2 %. 0,6 % to může být v roce 2020, tedy zhruba 6 let po roce 2014, kdy měl svět 0,5 %.
Já ale doufám v mnohem víc. Bude tu e-Citigo, plug-in Superb, TM3...

Ten 1 milion bezemisnich Toyot ma byt vodikovych? Koyota se baterkam brani o 106.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja si myslím, že sa nebrání, ale vidí, že pre ne ešte nenastala tá správna doba. Keby chceli, všetko čo k tomu treba majú zvládnuté už aj dnes. Ale za súčasných okolností uprednostňujú hybridy.

No spíš se divím, komu budou chtít prodat těch zbývajících 10 milionů obyčejných spalováků ročně, když jen 5,5 milionu budou hybridy + EV. Čína nebude chtít žádný, polovina států v EU i v USA od roku 2030 také ne, ve zbývajících to bude chtít minimum lidí, takže jako Indie, Afrika a domácí Japonsko?

off

Kdo je rychlejší, F1,F-16, Tesla S 100DL nebo motorka? :)
https://www.youtube.com/watch?v=NCoqgEeFeTo

Akorát to postříhal nějakej idiot takže výsledků je víc.
Srovnejte si časy 0:39 a 0:52.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

off

Tesla X setřelila letadlo z protidrogovýho :D

http://uk.businessinsider.com/dea-plane-crash-in-texas-hits-tesla-model-x-injuries-2018-9

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

off

Elektroauta jsou schopná snížit skleníkové plyny až o 1/2.

Electric vehicles already able to cut greenhouse gas emissions by half
https://www.independent.co.uk/environment/electric-cars-vehicles-greenhouse-gas-emissions-climate-change-co2-a8528006.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Takovýto jeden "test", kdy testovaný vůz řídí předem určený "nezávislý expert", je naprosto k ničemu, je to realitě neodpovídající blábol.
Vypovídací hodnotu by to mělo, pokud by testovací/měřicí zařízení byla napojena na např. sto vozech se kterými by jezdili naprostí "civilové" bez jakýchkoliv vazeb na nějakou konkrétní firmu, v jejímž zájmu jsou pro ni co nejlepší výsledky.
Délka sledovaných jízd každého vozu by musela mít alespoň 5.000 kilometrů.
Pak se teprve dá hovořit o nějakých relevantních, praxi odpovídajících, výsledcích.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Len tak obviniť z podplácania takýto test je veľmi jednoduché.
Podľa mojich informácií a skúseností: keby niekto zrealizoval ten tebou popísaný test, tak by som sa nečudoval, keby tie výsledky neboli príliš vzdialené od týchto.

+1

Tohle ja takové opíjení rohlíkem.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Ackoliv hybridum fandim a povazuji je za realnou ekologickou cestu soucasnosti, narozdil od dotacema vyzivovanou cistou elektromobilitu, musim priznat, ze Toyota proste PR neumi. Takovy Musk placne blbost, vsichni vedi, ze je to blbost, a vsichni o tom pisou a zerou mu to. Toyota dela spolehlive, ekologicke vozy za cenu, kterou si smrtelnik muze dovolit, stoji nohama na zemi ne ve hvezdach a neumi to prodat. Takovehle pr priohnute statistiky jsou fakt ostuda. Holt. Takovy je svet.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rad bych rozbor vety "benefity hybridu ... skladaji se z mene dilu...", ale ne rozbor mluvnicky. To autori asi srovnavali s boeingem.
Predem dekuji.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V případě hybridů od Toyoty motory nemají turbo, mají jednoduché atmosférické motory bez nějakých vychytávek a auta nemají klasickou převodovku 4,5,6+R ale jednoduchý planetový převod. Takže mají méně dílů než klasické auto.

Místo startéru a alternátoru mají elektromotor a generátor.
A maj navic velkou baterku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Rekl bych, ze to srovnavali s vyrobkem firmy, kterou ridi Elon. Sklada se z mene dilu jak Falcon 9 :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OT: MAP OF CHARGING POINTS IN THE UK:

zap-map.com/live/

S tímhle se měli chlubit před 20ti lety.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A zase zmanipulovaná statistika.

Teda využití 1-ho vozidla.

to je jako statistika těch dvou, kdy jeden snědl kuře a druhý měl hlad a statisticly měl každej půlku

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co znamená, že jede v bezemisním režimu? Že jede na elektřinu, kterou pak vyrobí při další jízdě. Ano, hybrid menší spotřebu než konvenční auto, ale ten test, alespoň podle té tiskové zprávy je nějaký chaotický.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dle statistiky Toyoty hybridní Yaris v průměru má 55% času vypnutý spalovací motor (tj. stojí, plachtí, nebo brzdí) a 33% kilometrů ujede s vypnutým motorem (tj. jede na elektriku, nebo brzdí). A to se jedná o hybrid co čistě na elektřinu ujede 2 km. Pokud testovali plug-in hybrid tak to mohlo vyjít ještě výrazně lépe.

Pokud v hybridu navíc většinou spalovací motor jede v optimálním režimu (tj. vyrábí elektriku do zásoby, po ukončení akcelerace okamžitě klesnou otáčky opět do optima, atd.), tak reálné emise mohou být výrazně lepší než u běžného auta i se stejnou spotřebou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Potom tomu nerozumím proč takový hybrid, třeba yaris má spotřebu jen o málo menší než klasický yaris.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Klasický Yaris průměr 6,12
1258 Gasoline 2,83 6,12 10,33
www. spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/441-Yaris.html?fueltype=2&vehicletype=1&powerunit=2
Yaris hybrid průměr 4,82
1288 Gasoline 3,11 4,82 7,55
www. spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1287-Yaris_Hybrid.html

6,12/4,82=1,269

Klasický Yaris má spotřebu o 27% větší než hybrid. Je to malý rozdíl ? To auto je jinak úplně stejné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vycházel jsem pouze ze svých zkušeností. Toyota Yaris z roku 2008. Spotřeba kolem 5 l na 100 km. Už ho nemám, nicméně o rok mladší Yaris mého otce na tom je stejně. Tedy max. do 5,5 l/100. I z údajů na auto.cz je spotřeba asi o 1 l/100 větší než u hybridu. Nejlevnější hybridová verze yaris je o 100.000,-Kč dražší. Návratnost při nájezdu 20.000km/rok. je zhruba 16 let. Nehledě na servis, který možná(nevím) u hybridu bude asi dražší. Samotný dealer toyoty mne před lety ubezpečoval, že se to opravdu nevyplatí. Hybridy tohoto typu jsou , dle mého názoru přechodová módní(jsem eko) záležitost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To co píšete je hodně zavádějící vzlášť ten cenový rozdíl, srovnávejte prosím srovnatelné. Hybrid má automatickou převodovku ( 30 tis ) a vždy automatickou klimu. Tento Váš názor je častý, každý se v rychlosti podívá v ceníku na základní motorizaci Yarisu v manuálu bez automatické klimatizace a pak na Hybrid s jiným motorem, automatem a min. lepší klimou. Pokud srovnám opravdu srovnatelné tak je rozdíl ve stejné výbavě s automatem 56 tis, navíc bude mít hybrid 2 zonovou automatickou klimu, benzín ve stejné výbavě jen manuální, + hybrid v yarisu bude mít navíc lepší automat a bude živější a celkově svezení s ním bude hlavně ve městě daleko příjemnější. Ještě k té spotřebě, ten kdo jezdí s normálním s yarisem za 5,5 L a tak bude mít i hybridu spotřebu tak 4L. Tedy reálný rozdíl je někdě jinde než píšete. Servis hybridu je stejný, navíc se ušetří se za brzdy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud u spotřeby asi 5 l je rozdíl asi 1 l, tak to dělá asi 20% navrch. Na spritmonitor.de je rozdíl 1,3 l což je ten asi 1 l rozdíl. Jaký rozdíl by jste si představoval ? Že u spotřeby 5l hybrid uspoří 3 l ?

Pokud za základ vezmete malé lehké auto, tak logicky v absolutních hodnotách nemůžete ušetřit nějaké velké číslo. On hybrid pořád využívá jen tu energii co je uložená v benzínu. U většího Aurisu už dělá hybrid rozdíl téměř 2 l(1,89) a procentuálně 35%. Když uděláte hybrid skútr, který v benzínu bude brát 2,5 l/100 tak asi nebude nic divného když tam hybrid neušetří ani 1 l, i když ušetří stále např. 25%.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V pořádku, takže jsme se shodli, že zvlášť u vozu velikosti Yarise to vzhledem k pořizovací ceně není o návratnosti. Nevím jaký cenový rozdíl je u Aurise. Asi ještě vyšší. Opět složitější-poruchovější-dražší servis. Ale rozhodně Vám dávám za pravdu, že než čistý benzín, tak alespoň hybrid.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak isto ako ako aj s dieslom, pri malých autách to nie je o návratnosti, a cenovo porovnateľné s hybridom, aspoň u toyoty, kým ponúkali aj naftu... A treba porovnávať porovnateľné, čiže porovnateľnú výbavu, a automatickú prevodovku, potom ten rozdiel nie je nijak strašný, aj keď je pravda, že návratnosť je niekde nad 100 000 km... S tým servisom vám už odpovedal kolega skôr..., čiže ani zložitejší, ani drahší, a rozhodne nie poruchovejší...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co se týká servisu, tak hybrid vyjde laciněji. Některé věci co se rozbíjí tam nejsou (např. turbo a komplikovaná převodovka) a motor nelze ničit nesprávným používáním (podtáčení, přetáčení). V podstatě motor většinu času je používaný v ideálním režimu mírné zátěže. Ostatně existují taxíky co s motorem co má auris/pris/prius plus najely přes milion kilometrů jen s běžnou údržbou.

Co se týká ceny, tak záleží co porovnáváte. Pokud provedení "holobyt", tak rozdíl je výrazný. Např. Auris kombi 1,33(99k) za 420 000 Kč vs 1,8 hybrid (136k) za 540 000 Kč. Pokud ovšem porovnáte odpovídající motor a trochu lepší výbavu, tak rozdíl výrazně poklesne. Např. verze Election, 1,6(132k)manuál, 574 000 Kč, 1,2Turbo (116k) automat 624 000 Kč vs 1,8hybrid (136k) 662 000 Kč. Při započtení rozdílů ve spotřebě a servisu pak hybrid může vyjít i finnančně lépe.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podľa doterajších skúseností sú celkové náklady na vlastnenie a prevádzku hybridu dlhodobo nižšie, než v prípade porovnateľných konvenčných áut.
Je to celý cyklus: cena nákupu auta - PHM - údržba - následný predaj. Toto je čisto ekonomická bilancia.
Spoľahlivosť, menší počet návštevy pumpy, ekológia, špecifické vlastnosti (ako je ticho, úplne hladký automat, nižšie ťažisko) - to sú bonusové benefity.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlasím. Chtěl bych doplnit, že podstata té módy hybridů nespočívá v ušetřeném palivu. To, že za málo zvýšenou kupní cenu oproti čistě spalovacím protějškům hybridy čoudí mnohem méně na exponovaných místech jako jsou křižovatky a chodníky v obcích, to je přínos módy hybridů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlasil bych když by to bylo za málo zvýšenou cenu, ale více než 100.000 není u vozu velikosti Yarise málo. Jestli na křižovatkách apod. čmoudí o mnohem méně, nevím. Spíše o málo méně. Ale alespoň něco. Ale právě na těchto místech, ne jenom na nich by to čmoudilo mnohem méně, když by řidiči zvolily vhodný styl jízdy. Ne brzda plyn.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"...více než 100.000..."

Ono je to "málo" v kontextu úvahy: Chci čoudit méně, tak mám na výběr hybrid, plugin hybrid anebo čistě elektro.
No a jenom hybrid tady v té úvaze vychází "nejlevněji". Následně se samozřejmě může vést diskuze na jednotlivé použití, výhody a nevýhody...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lidi, naučte se psát česky alespoň I/Y!

řidiči - zvolili
řidičky - zvolily
řidiči a řidičky - zvolili

Obrázek uživatele ozana

Hybridy si nechte, my chceme BEV.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už mám ale chcem este :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale ne, nechceme.

CHCEME !!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechceme. Mluvte za sebe. Ne za vsechny.

Pane Anonyme,
původně [Vložil/a Anonym (bez ověření), Pá, 2018-09-21 19:50] jste napsal "Ale ne, nechceme."
Nevím, jestli trpíte mnohočetnou poruchou osobnosti či mluvíte za celou vaši vesnici, ale přesně v tomto duchu jsem vám odpověděl.
Pokuste se rozmyslet (a držet se toho) co vlastně chcete/píšete.

Jaky mame pouzit vyraz, kdyz jsme minimalne 4? :-)

No přeci "chcichcechcechce" ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 7k km

Ta věta se mi fakt líbí. Jdu s vámi!

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupBUS2BUSNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil