Naše hybridy jezdí ve městě skoro bez emisí, tvrdí Toyota

Hybridy Toyota nevypouštějí až v 87 % doby jízdy ve městech a příměstských částech vůbec žádné emise. Ukázal to nezávislý test vozu v reálném provozu v okolí Paříže, který provedli experti pařížské Polytechnické university letos v červenci.

Hybridní vozy jsou podle výsledků testování mnohem šetrnější k životnímu prostředí proti automobilům s konvenčním benzinovým nebo dieselovým motorem. Překvapení!
foto: Toyota

TISKOVÁ ZPRÁVA

Univerzitní tým v rámci 33 km dlouhé okružní jízdy městy Palaiseau, Antony a Clamart změřil, že testovaný hybridní vůz se pohyboval s nulovými emisemi po 70,1 % času a na více než polovině (51,5 %) ujeté vzdálenosti. V městských oblastech, kde jsou hodnoty znečištění nejvyšší, tyto hodnoty narostly na 86,9 % ujeté doby respektive 77,4 % vzdálenosti.

V bezemisním režimu připadlo 16,4 % celkové doby jízdy na stání vozidla, ve 28,5 % doby zpomalovalo a jízda na elektřinu tvořila 25,1 % celkové doby. Experti otestovali také další provozní varianty, kdy v režimu tří čtvrtin trasy po městě a čtvrtiny po předměstí se vozidlo pohybovalo v bezemisním režimu 81,6 % času, v režimu polovina cesty po dálnici a polovina ve městě to bylo 76 %.

Test tak potvrdil hlavní výhody hybridních vozů, tedy ekologičnost a nízkou spotřebu. Mezi další benefity hybridů patří nízké náklady na servis, protože se skládají z méně dílů, nebo až desetiletá výdrž baterie. Cena je navíc dnes už srovnatelná s konvenčními vozy. Hybridy mají rovněž vysokou zůstatkovou hodnotu v porovnání s nejistou budoucností dieselů.  

Prodej aut na hybridní pohon v Česku letos vzrostl o třetinu. Více než 70 % připadá na japonskou značku Toyota a desetina na Lexus. Množství hybridů na českých silnicích se podle odhadu ministerstva průmyslu a obchodu do roku 2020 zdvojnásobí na 12 000 vozů. Počet elektromobilů vzroste čtyřikrát.

Od roku 1997, kdy Toyota poprvé představila model Prius, dokázala automobilka po celém světě prodat přes 12 milionů hybridních vozů. Dnes Toyota nabízí ve více než 90 zemích a regionech celého světa 34 různých modelů s hybridním pohonem. To napomohlo ke snížení emisí CO2 o plných 93 milionů tun.

V říjnu 2015 Toyota vyhlásila svůj strategický program Toyota Environmental Challenge 2050, v němž si stanovila do roku 2050 snížit průměrné emise CO2 u nových vozidel o 90 % oproti hodnotám roku 2010.

Tohoto cíle chce Toyota dosáhnout urychlením všeobecného prosazování elektrifikovaných modelů. Do roku 2030 chce Toyota každoročně prodávat přes 5,5 milionu hybridních vozů – z toho nejméně jeden milion by měla představovat vozidla s nulovými emisemi.

tisková zpráva

128 Comments on “Naše hybridy jezdí ve městě skoro bez emisí, tvrdí Toyota”

    1. No u nás toho moc neprodá, ale každej kousek se
      No u nás toho moc neprodá, ale každej kousek se počítá.
      Loni 177 ks benzín, 145 ks nafta. Letos 222 ks benzín a jen 21 ks nafta (za srpen už dokonce 0!).
      Tak teď hlavně potřebujeme aby je následovala Škoda a VW, kteří v ČR mají za prvních 8 měsíců tohoto roku 49% podíl všech prodaných nafťáků (a přitom v benzínu jen 37 %).
      Už se těším na zářijová data z prvního měsíce platnosti 6d-Temp, srpen už mnohé naznačoval (nafta podíl jen 25,1 %), tak teď doufám ve 20 %, maximálně, a úplný hrob do tří let, maximálně :).

    1. Za chvíli ani ty firmy nebudou mít co kupovat. S Euro
      Za chvíli ani ty firmy nebudou mít co kupovat. S Euro 6d-TEMP se už dost modelů úplně přestane vyrábět a zanedlouho všechny automobilky zjistí, že výroba naftových motorů v malých sériích je ztrátová a bude definitivní konec. V osobních autech vidím poslední zbytky dieslu v roce 2022.

  1. Čína se pouští do boje proti znečištěnému ovzduší
    Čína se pouští do boje proti znečištěnému ovzduší pomocí rostlin a stromů

    V nejlidnatější zemi světa zemře denně 4000 obyvatel na srdeční a plicní problémy způsobené znečištěným ovzduším.
    https://www.national-geographic.cz/video/cina-se-pousti-do-boje-proti-znecistenemu-ovzdusi-pomoci-rostlin-a-stromu-20170630.html?photo=1

  2. OT: Docela hezký rozbor, jak každý Tesla killer vlastně
    OT: Docela hezký rozbor, jak každý Tesla killer vlastně jen přidává zákazníky Tesle, protože neumí vyrábět auta v požadovaném množství. A je to tak, Audi e-Tron jistě není špatné auto, ale pokud ho chce 100 tisíc lidí za rok a vyrobí se jenom 20 tisíc, pak 80 tisíc lidí nebude čekat, ale koupí si alternativu, která tyto objemy umí a to je teď jedině Tesla. Takže žádné Tesla vyšlapala cestičku a teď se všichni na této vlně svezou, ale úplně naopak, všichni ostatní dělají Tesle reklamu zadarmo, proto ji Tesla vůbec nepotřebuje a může se soustředit o to víc na to co dělá.
    https://cleantechnica.com/2018/09/23/tesla-killers-not-killing-tesla-but-tesla-is-a-killer-killer/

      1. A kdo jiný než Tesla? 53 tisíc TM3, co budou mít za tohle
        A kdo jiný než Tesla? 53 tisíc TM3, co budou mít za tohle čtvrtletí je víc než má Fabia a to je pouhý rok a kousek od spuštění výroby, za rok budou na dvojnásobku a předeženou i Oktávku. TMS a TMX už má stabilní výrobu po 50 tisících za rok. Takže se ptám ještě jednou, kdo tedy když ne Tesla?

    1. V nedalekej predajni, sa ich autá predávajú ako teplé
      V nedalekej predajni, sa ich autá predávajú ako teplé rožky, corolly idu na odbyt tak že sa ani neohrejú v showroome, pomali sa už na objednávané zacina dokonca tvorit poradovník. že vraj je to blázinec. Neviem akou mierou k tomu prispieva to, že je to jedno z posledných dostupných áut čo ma benzín bez turba a spolu s podobným motorom od Mitsubishi su to posledne neznicitelne motory bez turba ktore sa daju bezne kupit nove. Nasledujuci model corolly uz ma byt aj hybrid. No a pri Bille nam nu na Slovensku povyrastali bezplatné 22kW AC po 2 az 4, podla velkosti mesta. Keby som si prikupil ojazdeneho leafa alebo co by bolo, tak asi jazdim par rokov zadarmo na male trasy. Ja som si tiez tu corollu kupil. Nema tak dobry podvozok ako VW a skoda.

  3. Do každé rodiny jeden Prius plug-in hybrid a jednu Teslu 3.
    Do každé rodiny jeden Prius plug-in hybrid a jednu Teslu 3. Pro manželku Priuse, pro manžela Teslu. Manželka to má blíž do práce, manžel to má dál do práce. Oba dojedou plně elektricky. Na společné nákupy po městě Teslou. Na společné delší trasy, na výlety Priusem. Žádné omezení, žádný problém s hledáním nabíjecích stanic. Potřebuje-li on jet někam sám dál, prostě si auta jen vymění.
    Tak nějak to popsal jeden američan.

    Je tohle budoucnost?

  4. Mimo mísu. Rád bych poděkoval p. Mirkovi Matyášovi za
    Mimo mísu. Rád bych poděkoval p. Mirkovi Matyášovi za perfektí PRVNÍ ELEKTRO WESTERNOVÝ SRAZ,
    který dnes probíhal ve Western City v Boskovicích. Na pár srazech už jsem byl, věechny byli prima, ale tenhle byl naprosto perfektní a všichni co se nezůčastnili udělali obrovskou chybu.
    Pan Matyáš se celou svou osobou vložil do organizace a zajištění tohoto srazu (více z pozadí neznám )věnoval tomu obrovské úsilí a za to mu patří obrovské díky.
    Věřím že se p. Matyáš tímto nesmazatelě zapíše do dějin elektromobility u nás a zařadí se mezi největší lídry v naší skupině elektricky postižených.
    Mirku, přijmi tímo moje osobní a upřímné poděkování, hluboce před Tebou smekám a já i moje rodinka jsme ti velice vděčni zá krásně nabitý den.
    Ladislav Kalous
    P.S. Kamarádi, známí a ostatní postižení,
    první elektro westernový sraz bude pokračovat ve WMB i zítra
    Stejný program je i v neděli (akorát bez soutěží, vyhodnocení a bálu), takže když přijedete, tak se ještě v neděli můžete ještě vyřádit a jistě nebudete litovat a Vaše děti Vám budou jistě vsěčné, neboť bohatý program pro děti je super.

          1. p. Matyáš se ůčastníků ptal kdo potřebuje nabíjet,
            p. Matyáš se ůčastníků ptal kdo potřebuje nabíjet, osobně jsem to slyšel jak se několika lidí ptal, ptal se i mne. Většina lidí nabíjení nepožadovala, já jsem přijel z Brna a bez nabíjení či zastávky v Kuřimi jsem zase do Brna dojel, rovněž jsem nabíjení odmítl.
            1) Nabíjení bylo pro ůčastníky zajištěno a kdo potřeboval nabít tak měl možnost !!!
            2) Nabíjení i z 230V zásuvky bylo dostačující, akce byla plánována jako celodenní s programem do večera a většina aut by se za celý den nabila do plna a i Tesla by pobrala dostatek energie tak aby nikdo nikde nezůstal bez proudu vyset.
            3) já měl k dispozici přenosné Chademo, (vozím ho na každý sraz) a tentokrát ho bylo i kam zapojit, pan Matyáš měl pro něj zásuvku 63A, nikdo se s požadavkem na nabíjení neozval.
            4) nemám zaručené informace, pořadatel měl s plánovanou instalací nějaké problémy a někde něco selhalo a wallboxy se snad nepodařilo instalovat. Elektrikář se v dnešní době blbě shání, spousta elektrikářů nemá o malé zakázky zájem a navíc jezdit někam do Boskovic….., umím si představit např. situaci, že se na Vás domluvený elektrikář vykašle a nepřijde a zhánějte narychlo jiného, kterému by se v pátek či sobotu chtělo pracovat, navíc jsem od několika elektrikářů slyšel, že nabíječky na elektromobily neinstalují, protože to neumí a asi ani umět nechtějí…
            5) Věřte, že pořadatel tomuto srazu věnoval velmi mnoho ůsilí a mnoho udělal pro to, aby se nám a našim rodinám ve WMB líbilo a měli by jsme mu býti opravdu velmi vděční.
            Viděl jsem pana Matyáše celkem unaveného a přesto vynakládal spoustu ůsilí aby se nám to líbilo a bili jsme spokojení.
            Mrzí mne nevděk některých z nás, kteří vyčítají takovou drobnost jako že nebylo nabíjení, na které jsme zvyklí z jiných srazů.
            Nevím jak dlouho je p. pořádající elektromobilistou, možná nezná eLukyho či někoho z EvMapy, kteří by nabíječku zapůjčili či jinak pomohli s řešením nabíjení.
            6) věřme že příště bude i tato drobnost vyřešena, nicméně většina ůčastníků byla nadšená a spokojená.

            Za mne ještě jednou pořadateli a všem co s tím pomáhali velké díky, udělali jste to perfektně.

            Pro držgrešle- za sraz jste dostali za 100 Kč vstupného jídlo a občerstvení za cca 300 Kč + dárky a pozornosti a sladkosti pro děti, tak nevrčte, protože sami by jste něco podobného neudělali…….

            1. Nevím komu odpovídáš, když píšeš držgrešle, ale jak
              Nevím komu odpovídáš, když píšeš držgrešle, ale jak tu sleduji diskusi, tak tohle nikdo nekomentoval.
              Co se týče nabíjení, byla dostupná jedna prodlužka zásuvky 230V, nic víc. Neodvážil jsem se na ni zapojit, protože na ní visel Nissan.
              S tím elektrikáře si děláte srandu ne? To jako majitel autobusové dopravy řeknu cestujícím, že řidiči se nechtělo do práce, ať si to od řídí sami nebo ať jdou pěšky?
              Ptal jsem se na názory známých, kteří sraz navštívili, kdo nabíjel. A ani jeden mi nepotvrdil volnou zásuvku a už vůbec ne 63A.
              Zřejmě jste známý organizátora, když píšete tolik chvály.
              Chápu že pořádat první ročník není lehké, zvlášť když nejsou zkušenosti a termín koliduje s jinými akcemi.
              Ale aspoň elektromobilisti zaplnili městečko, protože nebýt srazu, bylo by prázdno.Nevím jestli díky počasí nebo něčemu jinému, ale spíš bych to viděl na pomalý úpadek.
              Abych to nevypadalo že jen kritizuju, pořadatele znám z jiných srazů a vím, že se snažil co to jen jde a myslel to jen dobře.

              1. Držgrešlí nebyl myšlen nikdo konkrétní a organizátora
                Držgrešlí nebyl myšlen nikdo konkrétní a organizátora neznám, poprvé jsem ho viděl na tom srazu.
                Vážím si každého kdo je ochoten pro rozvoj elektromobility cokoliv udělat neboť těch co by měli a nedělají nic je přespříliš (města, obce atd. Např město Brno, které zavedlo rezidentní parkování, pořídilo kamery za spoustu miliónů, ale parking pro EV ani s ubohou zásuvkou nezřídilo ani jeden.)
                Jinak srovnávat nespolehlivého řemeslníka s autobusovou dopravou asi není ten správný příklad, nějaké majitele autobusové dopravy znám a většinou mají alespoň nějakou náhradní dopravu v záloze, že řidič onemocní nebo se pokazí autobus se prostě stává narozdíl např. od tesaře co mi rok sliboval krov a těsně před zimou už ani nezvedl telefon místo aby férově řekl kašlu na tebe najdi si jinýho protože mám lepší kšeft.
                Asi tak…

                1. Domini parkovaci dum v Brne – ctyri mista pro nabijeni
                  Domini parkovaci dum v Brne – ctyri mista pro nabijeni elektromobilu (pravda – jsou tam cervene petikoliky – pokud se nic od jara nezmenilo – i pres to, ze jsem je opakovane zadal o dva Mennekesy misto stavajicich dvou petikoliku, aby petikoliky zustaly). Dale podzemni parkoviste u Janackova divadla – tusim dva Mennekesy od CEZu. Pokud chcete nabijet v centru Brna a mit auto pod strechou, moznosti jsou. Plus Vankovka 230V a budto petikolik nebo snad uz Mennekes (dlouho jsem tam nebyl). To, ze jste nastvanej, neznamena, ze byste mel sirit nepravdy. Pak sem do diskuze prijde clovek, ktery o elektromobilite moc nevi a vidi, ze “vsechno spatne” a hned ho to odradi od uvazovani nad elektroautem.

                2. pane kolego, nevím kde jste Vy získal informaci že v Domini
                  pane kolego, nevím kde jste Vy získal informaci že v Domini je nabíjecí místo, já tu informaci nezaznamenal a neprozradili mi to ani na kontaktním místě MMB kde se vyřizuje rez. parkování naopak na infopřepážce mi doslova řekli, že se o tom v Brně neuvažuje. Je snad chyba u mne že málo pátrám ?
                  Jinak na parkingu pod J. divadlem a ve Vaňkovce je nabíjení už aspoň 3 roky a s tím se mám jako spokojit, s tím že už něco málo máme a není tedy potřeba nic dalšího budovat a na informovanost a osvětu kašlat ? Ano jsem naštvanej a nedivte se. Nejsem naštvanej spíš zklamanej, třeba i proto, že v Praze můžou elektromobily parkovat v modrých zónách a u nás ne. Nechci nikoho odrazovat, ale také nerad zamlčuji to co je pravdou.

                3. Vjedte do Domini, jedte hned dolu a naproti vam jsou ctyri
                  Vjedte do Domini, jedte hned dolu a naproti vam jsou ctyri vyhrazena mista pro nabijeni (stav na jare 2018, od te doby jsem tam nebyl). Pevne verim, ze ta mista nezrusili. Ostatni mista v Brne jsem napsal proto, aby nevznikl dojem, ze nic neni. Je, i kdyz malo. Porovnejte s Vidni – kazdych 400 metru je 2x Mennekes na sloupku. Cena 0,2 EUR/kWh plus parkovani 1,6 EUR/hod. Naprosta pohoda a hlavne – vim, ze zaparkuji primo v centru, nebot aut tam moc nenabiji.

                4. Díky. Vídeň dobrý, ale Paříž či Anglie je ještě
                  Díky. Vídeň dobrý, ale Paříž či Anglie je ještě lepší. Neplatí se parkovné a nabíjení je zdarma. Na Francii mám kartu Sodetrel a za 4 Eur ročně mám všechny mennekesy v Paříži uplně zadarmo.
                  Jen to EVN musím doladit. Často jezdím do Vídně do centra, za 4 Eur parkuji v parkovacím domě hned vedle Prátru a skoro celé patro je vyhrazeno elektromobilům a vždycky je tam volno, mennekesů fakt moc, ale patří EVN od které nemám kartu.

                5. Ve Vidni neni uzemi EVN, ale Wien Energie 🙂 stahnete appku
                  Ve Vidni neni uzemi EVN, ale Wien Energie 🙂 stahnete appku Tanke Wien Energie a uvidite. Ve Vidni (v centru) je nabijeni na Mennekesech a parkovani zadarmo do 30.9. Potom budou ceny, jak jsem psal vyse. Kartu poslou v pohode, zadny pausal, platba dle obebrane energie plus parkovne. Wien Energie zatim suverenne nejlevnejsi v Rakousku i v roamingu. Jen roamovaci ceny budou od rijna upravovat

                6. Ale jinak díky za info, díky za otevření očí. 🙂
                  Ale jinak díky za info, díky za otevření očí. 🙂

  5. Stál jsem na parkovišti se svým autem, co má jeden motor a
    Stál jsem na parkovišti se svým autem, co má jeden motor a jednu nádrž na benzin. Vedle mne stálo vozidlo, co má dva motory, jednu nádrž a jednu baterku (tzv. hybrid). Hybrid odjížděl jako první, skutečně téměř neslyšně začal couvat (bezemisní provoz), paráda. Neucouval ani 2,5 metru=ani „nevyjel z řady“ a „naskočil“ mu spalovací motor. Vycouval tedy, otočil se o 90° a odjel po rovině k výjezdu z parkoviště …. Vše s běžícím spalovákem …. Pak jsem odjížděl já, krom cca 15 sekund volnoběhu motoru a prvních 2,5 metrů cesty jsme oba dva jeli na benzín. Já s vozidlem, které má jen jeden motor a ne dva motory + baterii.
    Běžte do háje s takovýmito testy a články (nikoliv hybrid.cz, ale ti „testeři a sepisovatelé“ pochvalné zprávy). Prý méně dílů v hybridu — pchááá ….

    spalovákem vedle

    1. Hybrid není elekromobil. Hybrid v režimu hybrid (a ne
      Hybrid není elekromobil. Hybrid v režimu hybrid (a ne vynucené elektro) neví kdy mu výkon baterek a čistého elektromotoru nebude stačit a bude muset zapojit i spalovací motor. Takže na počátku jízdy spalovací motor nahodí a motor zahřeje na provozní teplotu. Po zahřátí ho dle jízdy vypíná a zapíná dle potřeb.

      Pokud by jste vyjel na čísté elektro s vypnutým a studeným motorem, ujel pár set metrů na elektriku a pak potřeboval plný výkon např. na nájezdu na hlavní silnici tak to by se studeným motorem šlo dost blbě a navíc by ten motor dost trpěl. Proto vaše pozorování odjezdu hybridu z parkoviště nic neříká o tom, jak se hybrid pak chová dalších x kilometrů.

      1. Pěkně jste mu to vysvětlil.
        Hybrid ještě ujde, ale plug

        Pěkně jste mu to vysvětlil.

        Hybrid ještě ujde, ale plug -in hybrid má s teplotou motoru už opravdu problémy je věčně studený.

        Není problém jet 30-40 Km po městě ,nebo okolí klidně hodinu na baterku, spalovák neběžel uplně studený. Najednou přejíždím koleje a zrovna se sustí signalizace , se leknu s hodím plnej knedlík, okamžitě naskočí spalovák, katapultuje mě přes koleje a za 2 sekundy se vypne.

        Si říkám snad to mají nějak ošetřený ohledně životnosti motoru,ale na druhou stranu ten spalovák toho u mě moc nenakroutí, tak snad vydrží ať žije karbon.

          1. Já nechápu, jak si někdo může myslet, že agresí
            Já nechápu, jak si někdo může myslet, že agresí přesvědčí druhé o své pravdě? Co kdyby sis zašel do lesa namísto zasírání tohodle webu, jehož provoz evidentně neplatíš? Ty a další podobní agresivní elektrozvěsti z diskuze dělají žumpu splašků.

      1. Teoreticky.
        Ale prakticky, sú ľudia, ktorí potrebujú

        Teoreticky.
        Ale prakticky, sú ľudia, ktorí potrebujú prejsť niekedy aj 500 km a nemajú čas hľadať po ceste funkčnú, neobsadenú nabíjačku a potom hodiny nabíjať. Takže zatiaľ práveže hybrid má zmysel, lebo nekladie takéto obmedzenia. Pripúšťam, že je to prechodné obdobie a nakoniec to bude BEV. Ale zatiaľ ešte (aj z iných dôvodov) na bežné a univerzálne použitie nie. A myslím, že ešte min. 10 – 20 rokov to bude tak.

        1. Proboha kdo nemá čas půl hodiny na 500kilometrové cestě?
          Proboha kdo nemá čas půl hodiny na 500kilometrové cestě? Co pak ty lidi dělaj se spalovákem, když je třeba kolona?
          Navíc TM3 zvládne 500 km nezbrklou jízdou (Ø 120km/h) klidně i bez dobíjení a příp. půlhodinová zastávka u SC přidá 270 km.

          1. Teoreticky.
            Skús si pár krát prakticky Praha – Košice s

            Teoreticky.
            Skús si pár krát prakticky Praha – Košice s BEV a uvidíš, ako to je v realite. Tá tvoja plus 1/2 hodina je iba v úplne ideálnom prípade, skôr by som povedal, keď má človek práve šťastie (že tam, kde bude potrebovať, bude funkčná, vyhovujúca a voľná rýchlonabíjačka).
            Ja BEV fandím, je to technicky najlepší pohon. Len hovorím, že zatiaľ, v našich končinách to nie je univerzálne použiteľné auto. Jednak kvôli aktuálne (zatiaľ) chabej infraštruktúre a tiež kvôli cene. Aj samotné auto je zatiaľ pridrahé, no a potom keď príde moment že bude treba vymeniť akumulátor, to bude tiež priveľká investícia. Raz snáď príde doba, že sa to výrazne zlepší, ale to ešte potrvá pár rokov (a dovtedy je podľa môjho názoru full hybrid za daných okolností praktickejší).

            1. Pominu, že si z 500 km najednou vykouzlil 650 km. Přesto
              Pominu, že si z 500 km najednou vykouzlil 650 km. Přesto Praha-Košice s TM3 to bude v pohodě s jednou půlhodinovou zastávkou v Olomouci.
              Obecně se středně velkým BEV je potřeba 100 kWh, pokud máš 40kWh baterii, nabito při výjezdu, pak je potřeba 60 kWh, což je při průměrném výkonu 40 kW jen 1,5 hodiny na skoro 8hodinové cestě. Nic extrémně omezující, kvůli čemu by si někdo měl kupovat úplně jiné auto, zvlášť když takovou cestu bude mít sotva jednou za rok.

              1. 500 km bol len príklad, ako cesta krížom cez taký malý
                500 km bol len príklad, ako cesta krížom cez taký malý štát ako je SR alebo ČR.
                Vieš čo, ja som dobrák, nebudem sa hádať, dokonca by som bol rád, aby si mal pravdu.
                Preto budeme všetci veriť, že v Olomouci bude vždy (ale že fakticky úplne vždy!) nabíjačka pre teba voľná a ak by sa náhodou nedajbože stalo, že nie, tak majiteľ práve napichnutého auta bude stáť pri aute, čakať a keď ťa uvidí, tak ti kábel hneď uvoľní (však on si dokončí nabíjanie potom).
                No a ešte pár tisíc neposedných ľudí bude odteraz chodiť domov iba raz za rok.
                Len aby si mal pravdu ty.

                1. Vidno, že nemáš žiadne praktické skúsenosti s BEV. Ale
                  Vidno, že nemáš žiadne praktické skúsenosti s BEV. Ale počul si už o tom, to je dobré. Výmeny akumulátorov a podobné hlúposti ako dojazd riešia, podľa mojich skúseností tí, čo s elektromobilom najazdili 0km.
                  Raz sa mi stalo, že zo 6-tich stojanov bolo 5 obsadených a keď som sa pripojil, tak po 5 minutách sa uvolnili ďalšie 2. To, že sa niekto nabíja ešte neznamená, že tam bude hodinu. A okrem toho sme aj ľudia, takže ak by sa niekto veľmi ponáhľal, tak mu uvolním miesto, lebo viem, že za pár minút niekto uvolní mne.

                2. Ja považujem BEV technicky za najlepší pohon. Lenže.
                  Ja považujem BEV technicky za najlepší pohon. Lenže. Dlhodobo sledujem stojany, 9 z 10 prípadov sú obsadené. V praxi elektromobilisti tiež častejšie stretnú pridlho ponechané autá na nabíjačke, než ochotu predčasne prepustiť stojan (nie všade je 6 stojanov, vieš?).
                  Ja by som BEV aj chcel, ale bohužiaľ, pre moje potreby za súčasných podmienok by to zatiaľ nebolo vhodné. Cez týždeň (keďže mám garáž) by som nemal problém s nabíjaním. Lenže cez víkendy jazdím pomerne často diaľkové cesty. Len podotýkam, že nechcem dve autá, jedno do mesta a druhé na diaľky (stačí že živím svoje a manželkine). Pre môj profil je zatiaľ hybrid skrátka praktickejší. Samozrejme chápem, že niekomu môže BEV vyhovovať, keď má iné jazdné potreby.
                  Myslím, že je nemiestne na niekoho útočiť kvôli tomu, že má iné potreby, priority a tým pádom považuje za vhodnejšie iný typ auta. A na základe domnienok vyvodzovať bohorovné závery, tak to už vôbec nie.

                3. Promiňte, ale pletete hrušky a jablka a nabíjecí stanice
                  Promiňte, ale pletete hrušky a jablka a nabíjecí stanice zjevně neznáte. Těch více stojanů má v našich končinách jen Tesla na Superchargerech, kde většina Tesel nabíjí doživotně zdarma. Ostatní nabíjecí místa mají 1-2 stojany (Vystrkov na D1 je jediná výjimka), kde naráz mohou rychlonabíjet (u 1 stojanu) max. 2 vozy, z toho jeden rychle DC a druhý pomalu AC. Pokud ovšem nemá silnou palubní nabíječku, pak může nabíjet paradoxně stejně rychle jako kolega na DC.
                  Příklad z minulého měsíce rychlonabíjení Valmez a Zlín s 1-2 vozy. Valmez 3 volné rychlonabíječky, cestou zpět nabíjel na 1 pomalu Fiat 500e, tedy 3 rychlonabíjení byly volné. Další cesty volno, jen ve Zlíně jsem 10 minut čekal na ukončení rychlonabíjení Leafu, mohl jsem nabíjet pomalu, ale nechtělo se mi kvůli necelé 1 kWh vytahovat kabel. Zato jsem příjemně pokecal s elektro taxikářem.
                  K plodné diskusi stačí uvést jaké ty dlouhé cesty máte a kudy, elektromobilisté Vám poradí, zda to má aktuálně řešení nebo bude lepší hybrid či PHEV.

              1. Už zostáva iba jedna otázočka. Koľko takých prípadov
                Už zostáva iba jedna otázočka. Koľko takých prípadov reálne existuje (akumulátor s 80% pôvodnej kapacity po 20 rokoch), alebo je to „informácia“ od výrobcu? Hovoríme, o BEV, ktoré sa nabíjajú veľkými prúdmi a môžu sa vybíjať takmer úplne; nie o full hybridoch (tam je iný princíp a battery manažment, tam to fakt dlho vydrží, na to už príklady máme).

                1. Křivka degradace u Tesel (velký vzorek dat) ukazuje velmi
                  Křivka degradace u Tesel (velký vzorek dat) ukazuje velmi pozvolný až nulový pokles kapacity v letech po výraznějším několikaprocentním poklesu v prvních letech života aku. Z toho lze predikovat to co jsem napsal.

                  Reálných příkladů moc není – Peugeot Electric na VŠB Ostrava, ale tam jsou NiCd články.

                  Čím větší aku, tím menší pravěpodobnist úplného vybití. A BMS to hlídá všude, nedovolí poškozování ani příliš velkým proudem ani vybití pod bezpečnou úroveň.

                2. Ta Vegrova Tesla S85, s ktorou teraz najazdili 610km na jedno
                  Ta Vegrova Tesla S85, s ktorou teraz najazdili 610km na jedno nabitie, má za sebou už 300 000km a pokles kapacity iba niečo cez 7%.

                3. Asi před 2 lety jsem potkal pana M …….e z Podivína. měl
                  Asi před 2 lety jsem potkal pana M …….e z Podivína. měl Peugeot 106 electric z roku 1998, měl tam ještě původní akumulátory, tak možná na ně ještě jezdí dodnes. Ale byly to louhovky.

        2. Jaké hodiny nabíjení ? Stačí půlhodinka a je na 80%
          Jaké hodiny nabíjení ? Stačí půlhodinka a je na 80% nabito. A vy jezdíte 500 km v kuse ? Já si i se spalovačem dávám max. po dvou hodinách jízdy (někdy i dříve) přestávku asi 15 minut. Takže bych nabíjel po druhé a čtvrté hodině jízdy, tedy 2 x 15 minut.

    2. No… tak toto sú fakt pomýlené závery (=hybrid prejde 2,5
      No… tak toto sú fakt pomýlené závery (=hybrid prejde 2,5 metra na baterku a potom už ďalej ide v kuse ako bežný spaľovák, že?). Ale už som si zvykol, že hybridy kritizujú ľudia, ktorí o nich nevedia nič, alebo vedia málo a to vytrhnuté z kontextu, alebo majú úplne zlé informácie.

      škoda, že si neskúsil ísť za tým hybridom aspoň pol hodinu – to by si sa nestačil čudovať, koľko by to prešlo s vypnutým spaľovákom.

      Na jednom fóre sa týpek rozčuľoval, že neverí tým rečiam o spoľahlivosti hybridov, lebo vraj ako môžeme byť CVT s kuželmi a trecou reťazou spoľahlivejší ako beždý HDM automat. Keď som mu odpísal, že tam je eCVT a že to „e“ tam nie je preklep, a že to konštrukčne a funkčne nemá absolútne nič spoločné s variátorom, tak zrazu zostalo ticho… Nič o tom nevie, ale hneď odsudzuje…

  6. „Počet elektromobilů vzroste čtyřikrát“
    To jako že celý

    „Počet elektromobilů vzroste čtyřikrát“
    To jako že celý svět už je letos přes 2 % a my budeme i v roce 2020 hezky pěkně bezpečně pod půl procentem? To si myslím, že se není čím chlubit a doufám, že nechceme být stále 10 let pozadu za EU, ale že to bude mnohem víc.

    1. Ale už nepíšou z kolik nebo na kolik. U hybridů uvedli
      Ale už nepíšou z kolik nebo na kolik. U hybridů uvedli bájných 12 tisíc protože to už skoro vypadá jako normální číslo (ale modří již vědí).

      Obávám se že bez nějaké pobídky zůstane ČR zaprděnou kotlinou i nadále.

      1. Aktuálně bychom měli být přes 1300 EV (součet za 6 let
        Aktuálně bychom měli být přes 1300 EV (součet za 6 let 2012-2017) a přes 6500 hybridů. Takže pokud má být v roce 2020 čtyřnásobek EV, tedy zhruba 5200 kusů, tak to vychází přibližně na 600 ks letos (0,2 %), 1200 ks 2019 (0,4 %) a 1800 ks 2020 (0,6 %).
        Ve světě se letos počítá s podílem 2,5 %, příští rok 4-5 % a 2020 už 7-8 %. 0,5 % bylo v roce 2014, takže s tím předpokladem jsme 6 let pozadu.

        1. Jestli teď máme 0.5% a ve světě se počítá s 2.5 a my
          Jestli teď máme 0.5% a ve světě se počítá s 2.5 a my počítáme se čtyřnásobkem, tedy 2% v 2020 (zatímco ostatní se 7-8%).

          Tak jsme s předpokladem „jen“ 2 (a něco) let pozadu.
          Aktuálně jsme pozadu 4 roky.

          Takže to je asi střízlivě optimistický výhled 😀
          (výhled který počítá s 50-70% nárůstem každý rok)

          1. Nemáme, vždyť tam píšu, že pokud bude letos 600 EV (a to
            Nemáme, vždyť tam píšu, že pokud bude letos 600 EV (a to dost možná ani nedáme), tak jsme na 0,2 %. 0,6 % to může být v roce 2020, tedy zhruba 6 let po roce 2014, kdy měl svět 0,5 %.
            Já ale doufám v mnohem víc. Bude tu e-Citigo, plug-in Superb, TM3…

    1. No spíš se divím, komu budou chtít prodat těch
      No spíš se divím, komu budou chtít prodat těch zbývajících 10 milionů obyčejných spalováků ročně, když jen 5,5 milionu budou hybridy + EV. Čína nebude chtít žádný, polovina států v EU i v USA od roku 2030 také ne, ve zbývajících to bude chtít minimum lidí, takže jako Indie, Afrika a domácí Japonsko?

  7. Takovýto jeden „test“, kdy testovaný vůz řídí předem
    Takovýto jeden „test“, kdy testovaný vůz řídí předem určený „nezávislý expert“, je naprosto k ničemu, je to realitě neodpovídající blábol.
    Vypovídací hodnotu by to mělo, pokud by testovací/měřicí zařízení byla napojena na např. sto vozech se kterými by jezdili naprostí „civilové“ bez jakýchkoliv vazeb na nějakou konkrétní firmu, v jejímž zájmu jsou pro ni co nejlepší výsledky.
    Délka sledovaných jízd každého vozu by musela mít alespoň 5.000 kilometrů.
    Pak se teprve dá hovořit o nějakých relevantních, praxi odpovídajících, výsledcích.

    1. Len tak obviniť z podplácania takýto test je veľmi
      Len tak obviniť z podplácania takýto test je veľmi jednoduché.
      Podľa mojich informácií a skúseností: keby niekto zrealizoval ten tebou popísaný test, tak by som sa nečudoval, keby tie výsledky neboli príliš vzdialené od týchto.

  8. Ackoliv hybridum fandim a povazuji je za realnou ekologickou
    Ackoliv hybridum fandim a povazuji je za realnou ekologickou cestu soucasnosti, narozdil od dotacema vyzivovanou cistou elektromobilitu, musim priznat, ze Toyota proste PR neumi. Takovy Musk placne blbost, vsichni vedi, ze je to blbost, a vsichni o tom pisou a zerou mu to. Toyota dela spolehlive, ekologicke vozy za cenu, kterou si smrtelnik muze dovolit, stoji nohama na zemi ne ve hvezdach a neumi to prodat. Takovehle pr priohnute statistiky jsou fakt ostuda. Holt. Takovy je svet.

    1. V případě hybridů od Toyoty motory nemají turbo, mají
      V případě hybridů od Toyoty motory nemají turbo, mají jednoduché atmosférické motory bez nějakých vychytávek a auta nemají klasickou převodovku 4,5,6+R ale jednoduchý planetový převod. Takže mají méně dílů než klasické auto.

    1. Dle statistiky Toyoty hybridní Yaris v průměru má 55%
      Dle statistiky Toyoty hybridní Yaris v průměru má 55% času vypnutý spalovací motor (tj. stojí, plachtí, nebo brzdí) a 33% kilometrů ujede s vypnutým motorem (tj. jede na elektriku, nebo brzdí). A to se jedná o hybrid co čistě na elektřinu ujede 2 km. Pokud testovali plug-in hybrid tak to mohlo vyjít ještě výrazně lépe.

      Pokud v hybridu navíc většinou spalovací motor jede v optimálním režimu (tj. vyrábí elektriku do zásoby, po ukončení akcelerace okamžitě klesnou otáčky opět do optima, atd.), tak reálné emise mohou být výrazně lepší než u běžného auta i se stejnou spotřebou.

        1. Klasický Yaris průměr 6,12
          1258 Gasoline 2,83 6,12

          Klasický Yaris průměr 6,12
          1258 Gasoline 2,83 6,12 10,33
          www. spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/441-Yaris.html?fueltype=2&vehicletype=1&powerunit=2
          Yaris hybrid průměr 4,82
          1288 Gasoline 3,11 4,82 7,55
          www. spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1287-Yaris_Hybrid.html

          6,12/4,82=1,269

          Klasický Yaris má spotřebu o 27% větší než hybrid. Je to malý rozdíl ? To auto je jinak úplně stejné.

          1. Vycházel jsem pouze ze svých zkušeností. Toyota Yaris z
            Vycházel jsem pouze ze svých zkušeností. Toyota Yaris z roku 2008. Spotřeba kolem 5 l na 100 km. Už ho nemám, nicméně o rok mladší Yaris mého otce na tom je stejně. Tedy max. do 5,5 l/100. I z údajů na auto.cz je spotřeba asi o 1 l/100 větší než u hybridu. Nejlevnější hybridová verze yaris je o 100.000,-Kč dražší. Návratnost při nájezdu 20.000km/rok. je zhruba 16 let. Nehledě na servis, který možná(nevím) u hybridu bude asi dražší. Samotný dealer toyoty mne před lety ubezpečoval, že se to opravdu nevyplatí. Hybridy tohoto typu jsou , dle mého názoru přechodová módní(jsem eko) záležitost.

            1. Pokud u spotřeby asi 5 l je rozdíl asi 1 l, tak to dělá
              Pokud u spotřeby asi 5 l je rozdíl asi 1 l, tak to dělá asi 20% navrch. Na spritmonitor.de je rozdíl 1,3 l což je ten asi 1 l rozdíl. Jaký rozdíl by jste si představoval ? Že u spotřeby 5l hybrid uspoří 3 l ?

              Pokud za základ vezmete malé lehké auto, tak logicky v absolutních hodnotách nemůžete ušetřit nějaké velké číslo. On hybrid pořád využívá jen tu energii co je uložená v benzínu. U většího Aurisu už dělá hybrid rozdíl téměř 2 l(1,89) a procentuálně 35%. Když uděláte hybrid skútr, který v benzínu bude brát 2,5 l/100 tak asi nebude nic divného když tam hybrid neušetří ani 1 l, i když ušetří stále např. 25%.

              1. Souhlasím. Chtěl bych doplnit, že podstata té módy
                Souhlasím. Chtěl bych doplnit, že podstata té módy hybridů nespočívá v ušetřeném palivu. To, že za málo zvýšenou kupní cenu oproti čistě spalovacím protějškům hybridy čoudí mnohem méně na exponovaných místech jako jsou křižovatky a chodníky v obcích, to je přínos módy hybridů.

                1. Souhlasil bych když by to bylo za málo zvýšenou cenu, ale
                  Souhlasil bych když by to bylo za málo zvýšenou cenu, ale více než 100.000 není u vozu velikosti Yarise málo. Jestli na křižovatkách apod. čmoudí o mnohem méně, nevím. Spíše o málo méně. Ale alespoň něco. Ale právě na těchto místech, ne jenom na nich by to čmoudilo mnohem méně, když by řidiči zvolily vhodný styl jízdy. Ne brzda plyn.

                2. Lidi, naučte se psát česky alespoň I/Y!
                  řidiči –

                  Lidi, naučte se psát česky alespoň I/Y!

                  řidiči – zvolili
                  řidičky – zvolily
                  řidiči a řidičky – zvolili

                3. „…více než 100.000…“
                  Ono je to „málo“ v kontextu

                  „…více než 100.000…“

                  Ono je to „málo“ v kontextu úvahy: Chci čoudit méně, tak mám na výběr hybrid, plugin hybrid anebo čistě elektro.
                  No a jenom hybrid tady v té úvaze vychází „nejlevněji“. Následně se samozřejmě může vést diskuze na jednotlivé použití, výhody a nevýhody…

              2. V pořádku, takže jsme se shodli, že zvlášť u vozu
                V pořádku, takže jsme se shodli, že zvlášť u vozu velikosti Yarise to vzhledem k pořizovací ceně není o návratnosti. Nevím jaký cenový rozdíl je u Aurise. Asi ještě vyšší. Opět složitější-poruchovější-dražší servis. Ale rozhodně Vám dávám za pravdu, že než čistý benzín, tak alespoň hybrid.

                1. Co se týká servisu, tak hybrid vyjde laciněji. Některé
                  Co se týká servisu, tak hybrid vyjde laciněji. Některé věci co se rozbíjí tam nejsou (např. turbo a komplikovaná převodovka) a motor nelze ničit nesprávným používáním (podtáčení, přetáčení). V podstatě motor většinu času je používaný v ideálním režimu mírné zátěže. Ostatně existují taxíky co s motorem co má auris/pris/prius plus najely přes milion kilometrů jen s běžnou údržbou.

                  Co se týká ceny, tak záleží co porovnáváte. Pokud provedení „holobyt“, tak rozdíl je výrazný. Např. Auris kombi 1,33(99k) za 420 000 Kč vs 1,8 hybrid (136k) za 540 000 Kč. Pokud ovšem porovnáte odpovídající motor a trochu lepší výbavu, tak rozdíl výrazně poklesne. Např. verze Election, 1,6(132k)manuál, 574 000 Kč, 1,2Turbo (116k) automat 624 000 Kč vs 1,8hybrid (136k) 662 000 Kč. Při započtení rozdílů ve spotřebě a servisu pak hybrid může vyjít i finnančně lépe.

                2. Podľa doterajších skúseností sú celkové náklady na
                  Podľa doterajších skúseností sú celkové náklady na vlastnenie a prevádzku hybridu dlhodobo nižšie, než v prípade porovnateľných konvenčných áut.
                  Je to celý cyklus: cena nákupu auta – PHM – údržba – následný predaj. Toto je čisto ekonomická bilancia.
                  Spoľahlivosť, menší počet návštevy pumpy, ekológia, špecifické vlastnosti (ako je ticho, úplne hladký automat, nižšie ťažisko) – to sú bonusové benefity.

                3. Tak isto ako ako aj s dieslom, pri malých autách to nie je o
                  Tak isto ako ako aj s dieslom, pri malých autách to nie je o návratnosti, a cenovo porovnateľné s hybridom, aspoň u toyoty, kým ponúkali aj naftu… A treba porovnávať porovnateľné, čiže porovnateľnú výbavu, a automatickú prevodovku, potom ten rozdiel nie je nijak strašný, aj keď je pravda, že návratnosť je niekde nad 100 000 km… S tým servisom vám už odpovedal kolega skôr…, čiže ani zložitejší, ani drahší, a rozhodne nie poruchovejší…

            2. To co píšete je hodně zavádějící vzlášť ten cenový
              To co píšete je hodně zavádějící vzlášť ten cenový rozdíl, srovnávejte prosím srovnatelné. Hybrid má automatickou převodovku ( 30 tis ) a vždy automatickou klimu. Tento Váš názor je častý, každý se v rychlosti podívá v ceníku na základní motorizaci Yarisu v manuálu bez automatické klimatizace a pak na Hybrid s jiným motorem, automatem a min. lepší klimou. Pokud srovnám opravdu srovnatelné tak je rozdíl ve stejné výbavě s automatem 56 tis, navíc bude mít hybrid 2 zonovou automatickou klimu, benzín ve stejné výbavě jen manuální, + hybrid v yarisu bude mít navíc lepší automat a bude živější a celkově svezení s ním bude hlavně ve městě daleko příjemnější. Ještě k té spotřebě, ten kdo jezdí s normálním s yarisem za 5,5 L a tak bude mít i hybridu spotřebu tak 4L. Tedy reálný rozdíl je někdě jinde než píšete. Servis hybridu je stejný, navíc se ušetří se za brzdy.

          1. Pane Anonyme,
            původně [Vložil/a Anonym (bez ověření),

            Pane Anonyme,
            původně [Vložil/a Anonym (bez ověření), Pá, 2018-09-21 19:50] jste napsal „Ale ne, nechceme.“
            Nevím, jestli trpíte mnohočetnou poruchou osobnosti či mluvíte za celou vaši vesnici, ale přesně v tomto duchu jsem vám odpověděl.
            Pokuste se rozmyslet (a držet se toho) co vlastně chcete/píšete.

Napsat komentář