Mitsubishi Outlander PHEV, jedno z nejprodávanějších elektroaut, slaví pět let na trhu

Jan Horčík - 31 Říjen 2018

V říjnu, přesně před pěti lety zahájil svou celosvětovou kariéru model Outlander PHEV od Mitsubishi Motors. První zákazníci si ho tak mohli objednat 21. října 2013.První a druhá generace plug-in hybridů Mitsubishi Outlander PHEV vedle sebe.

První (2013) a druhá (2019) generace plug-in hybridů Mitsubishi Outlander PHEV vedle sebe.
foto: Mitsubishi

Rok po světové premiéře na autosalonu v Paříži v roce 2012 tak zkoumala společnost Mitsubishi Motors Corporation (MMC) neprobádané území s prvním SUV s pohonem všech kol, dvojicí elektromotorů a "architekturou elektromobilu". Viz. následující video:

Konkurence mezi plug-in hybridy tehdy prakticky neexistovala, elektromobily byly často omezeny hranicemi města a ani zdaleka nedokázaly nabídnout bezproblémový dojezd přes 800 km jako Outlander PHEV, připravený pojmout celou rodinu i se zavazadly.

O pět let později zastává tento průkopník pozici leadera na evropském trhu plug-in hybridů, a to napříč všemi segmenty, značkami i typy karoserie. Celkové evropské prodeje do 30. září 2018 dosáhly 115 448 vozidel (údaje MME) a objem dále roste každým dnem. Outlander PHEV tak v oblibě zákazníků překonává konkurenci dokonce i na evropských trzích se silnými místními hráči, jako je např. Německo nebo Švédsko.

Nyní, kdy se připravuje uvedení nového a vyspělejšího modelu MY19, si Outlander PHEV stále udržuje pozici špičkového modelu. Slibuje kombinovanou spotřebu 2 l/100 km, maximální dojezd na elektřinu (v režimu EV) má být 45 km.

Oproti předchozí generaci disponuje nový Outlander PHEV vyšším výkonem (99 kW/135 k vs 89 kW/121 k) a vyšším točivým momentem v širším spektru otáček (211 Nm vs 190 Nm). Zadní elektromotor nově nabídne výkon 70 kW (95 k) a baterie má o 10 % vyšší výkon při nárůstu kapacity na 13,8 kWh.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

OT: Zajímavá čísla z produkce největšího výrobce baterií v Číně CATL, kde vychází letošní průměrné prodejní ceny na $235/kWh (bez daní 270 tisíc za 50kWh baterii)
Zdroj - Insideevs

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S tím dojezdem čistě na elektřinu je to divné, původní verze měla tuším 54km... že by nová verze měla 45km ? Nebo jiná metodika měření?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, těch 45km je podle WLTP, 54km bylo podle staré normy, NEDC.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takze realne 40 s lehkou nohou a ne v zime.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

WLTP mi prijde realne, takze realne 45km. V zime samozrejme horsi. Ale tipuju, ze v zime bude startovat motor na ohrev auta. Pokud nepouzivate predehrev auta doma, minula generace mela tendenci vzdy zapnout spalovaci motor. Nevim, jak to ma nejnovejsi 2019, mozna to zlepsili.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolBUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% online