Mitsubishi Outlander PHEV, jedno z nejprodávanějších elektroaut, slaví pět let na trhu

Jan Horčík - 31 Říjen 2018

V říjnu, přesně před pěti lety zahájil svou celosvětovou kariéru model Outlander PHEV od Mitsubishi Motors. První zákazníci si ho tak mohli objednat 21. října 2013.První a druhá generace plug-in hybridů Mitsubishi Outlander PHEV vedle sebe.

První (2013) a druhá (2019) generace plug-in hybridů Mitsubishi Outlander PHEV vedle sebe.
foto: Mitsubishi

Rok po světové premiéře na autosalonu v Paříži v roce 2012 tak zkoumala společnost Mitsubishi Motors Corporation (MMC) neprobádané území s prvním SUV s pohonem všech kol, dvojicí elektromotorů a "architekturou elektromobilu". Viz. následující video:

Konkurence mezi plug-in hybridy tehdy prakticky neexistovala, elektromobily byly často omezeny hranicemi města a ani zdaleka nedokázaly nabídnout bezproblémový dojezd přes 800 km jako Outlander PHEV, připravený pojmout celou rodinu i se zavazadly.

O pět let později zastává tento průkopník pozici leadera na evropském trhu plug-in hybridů, a to napříč všemi segmenty, značkami i typy karoserie. Celkové evropské prodeje do 30. září 2018 dosáhly 115 448 vozidel (údaje MME) a objem dále roste každým dnem. Outlander PHEV tak v oblibě zákazníků překonává konkurenci dokonce i na evropských trzích se silnými místními hráči, jako je např. Německo nebo Švédsko.

Nyní, kdy se připravuje uvedení nového a vyspělejšího modelu MY19, si Outlander PHEV stále udržuje pozici špičkového modelu. Slibuje kombinovanou spotřebu 2 l/100 km, maximální dojezd na elektřinu (v režimu EV) má být 45 km.

Oproti předchozí generaci disponuje nový Outlander PHEV vyšším výkonem (99 kW/135 k vs 89 kW/121 k) a vyšším točivým momentem v širším spektru otáček (211 Nm vs 190 Nm). Zadní elektromotor nově nabídne výkon 70 kW (95 k) a baterie má o 10 % vyšší výkon při nárůstu kapacity na 13,8 kWh.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Jiří_Švarc

OT: Zajímavá čísla z produkce největšího výrobce baterií v Číně CATL, kde vychází letošní průměrné prodejní ceny na $235/kWh (bez daní 270 tisíc za 50kWh baterii)
Zdroj - Insideevs

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S tím dojezdem čistě na elektřinu je to divné, původní verze měla tuším 54km... že by nová verze měla 45km ? Nebo jiná metodika měření?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, těch 45km je podle WLTP, 54km bylo podle staré normy, NEDC.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takze realne 40 s lehkou nohou a ne v zime.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

WLTP mi prijde realne, takze realne 45km. V zime samozrejme horsi. Ale tipuju, ze v zime bude startovat motor na ohrev auta. Pokud nepouzivate predehrev auta doma, minula generace mela tendenci vzdy zapnout spalovaci motor. Nevim, jak to ma nejnovejsi 2019, mozna to zlepsili.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol