Město Litoměřice mění služební vozy za elektromobily

Městský úřad v Litoměřicích mění služební vozidla za elektromobily. Formou operativního leasingu uzavřeného na dva roky pořizuje 10 elektromobilů a 4 hybridy značky Volkswagen, které využijí i příspěvkové organizace, včetně městské nemocnice.

Město Litoměřice začne využívat deset elektromobilů značky Volkswagen, např. Volkswagen e-Golf. René Horejsek, jednatel firmy Gerhard Horejsek (vlevo), a Daniel Harant (vpravo), vedoucí divize osobních fozů firmy VW, předali včera na nádvoří hradu první elektrovozy místostarostovi Karlovi Krejzovi.
foto: MěÚ Litoměřice

První vozy včera zástupci radnice představili na nádvoří litoměřického hradu v rámci Podnikatelského fóra 2016. Elektromobily dodá městu firma Horejsek, největší distributor této značky v Ústeckém kraji, jež vyhrála výběrové řízení na dodavatele.

Hodnota zakázky, zahrnující kromě vozů i dva kusy dobíjecích stanic, byla oproti předpokladu ponížena o jednu třetinu. Po dvou letech vedení města projekt vyhodnotí a rozhodne, zda auta zakoupí, v jakém počtu, případně zda v následujících letech využije dotace určené pro města a obce na pořízení těchto vozidel.

Litoměřice tak oficiálně startují projekt elektromobility. Požadavek na jeho realizaci zazněl na jednání zastupitelstva v roce 2015, byl ale rovněž součástí námětů podnikatelů v rámci loňského Podnikatelského fóra.

„Jde o trend, k němuž se postupně připojuje řada vyspělých evropských měst. Litoměřice se v rámci České republiky staly lídrem v oblasti energetiky. Obdobně chceme uspět i v oblasti elektromobility, která mimochodem s energetikou úzce souvisí,“ uvedl starosta Ladislav Chlupáč.

„Elektromobilitu je však třeba vnímat jako součást řešení v rámci ucelené dopravní politiky jako základního koncepčního a rozvojového strategického dokumentu, který Litoměřice ve spolupráci s odbornými partnery připravují s výhledem do roku 2030 a dále,“ upozornil místostarosta Karel Krejza.

Další kroky budou následovat, a to i ve spolupráci s místními podnikateli, kteří se k aktivitám města chtějí připojit – například v oblasti pořízení vlastních elektromobilů nebo výstavbou veřejnosti dostupných dobíjecích stanic.

Klíčové bude zprovoznit rychlodobíjecí stanice, na čemž město již spolupracuje s firmou . Nyní jsou vytipovávány vhodné lokality. V rámci dalšího chystaného projektu pak město hodlá testovat možnosti využití fotovoltaických elektráren pro dobíjení elektromobilů.

Elektřinu chce využít i pro městskou hromadnou dopravu, která by v Litoměřicích měla v nejbližších letech doznat zásadních změn co do kvality i četnosti spojů. Jakým způsobem se tak stane, by mělo vyplynout ze studie proveditelnosti, jež je součástí nových evropských projektů. by totiž v budoucnu měla představovat klíčový dopravní prostředek pro pohyb ve městě.

Stále se zvyšující mobilita obyvatel má na jedné straně pozitivní dopady na kvalitu života, na straně druhé negativně dopadá na kvalitu ovzduší či hladinu hluku ve městech. Dopravou je proto třeba se intenzivně zabývat, přizpůsobovat infrastrukturu, zajistit, aby byla dostupná všem, a přitom eliminovat její škodlivé dopady. Tento postup lze charakterizovat heslem „více mobility, méně dopravy“.

Projekty související s tvorbou strategického dokumentu rozvoje dopravy – Plán udržitelné městské mobility – s výhledem do roku 2030, jejichž součástí bude i koncepce parkování v centru, realizuje město Litoměřice ve spolupráci s Centrem dopravního výzkumu v Brně, městem Drážďany a Technickou univerzitou Drážďany a dalšími partnery, jako je ČEZ, EON atd.

tisková zpráva

30 Comments on “Město Litoměřice mění služební vozy za elektromobily”

  1. Vidim to stejne, jako
    Vidim to stejne, jako tady.
    http://ostrava.idnes.cz/ostrava-chce-mit-desitky-autobusu-i-aut-na-elektrinu-f9x-/ostrava-zpravy.aspx?c=A160805_2264412_ostrava-zpravy_jog

    mesto za operativni leasing zaplati 800tis./bez DPH, coz predpokladam, ze je cena tohoto noveho auta. Za 3 roky je vrati, protoze nejsou jejich a prodejce je pak proda napr. za 1/3 ceny, tj. cca 300tis./bez DPH.
    Tak tomu rikam jak hezky „pumpnout“ mesto a mit hezky vyvar z 2x prodaneho auta. Nekdy bych fakt becel, co se zaplati z nasich penez. No hlavne, ze je Macura vysmaty jak usetril. A nejhorsi, ze ma vlastne pravdu, protoze cast pokryjou dotace. Takze ovcan muze byt spokojen, bo dotace, a penize vlastne tak nejak vznikaji ze vzduchu.

    1. Smutné srovnání, když
      Smutné srovnání, když provinční město Litoměřice pořizují 10 elektromobilů a 4 hybridy a 3.největší město ČR Ostrava má jen 2, stejně jako sousední s Litoměřicemi srovnatelná Karviná. A pouze uvažuje o 20-30, přičemž to podmiňuje sítí nabíječek. A to má desítky objektů ve vlastnictví včetně parkovišť, kde stačí jen vytáhnout ven zásuvky. A na některých je už dokonce venku i mají.
      Proč jen mi to připomíná stejnou situaci v Dopravním podniku města Ostravy se 4 elektrobusy, kde nedávno pořídili 105 CNG busů. Že by ta lobby, kradoucí z referentských aut města naftu a benzín pro soukromé vozy byla fakt tak silná? Nebo v čem je problém, když u Nové radnice jsou 2 parkoviště a ještě podzemní navrch a skoro každá městská budova ho má hned u paty domu.

        1. Máš pravdu. Asi jsem
          Máš pravdu. Asi jsem automaticky předpokládal, že chtějí využít té dotace.
          Jak čtu, chtějí si to vyzkoušet a pak případně auta koupit. Ty dotace jsou i na ojetá auta? A ekonomicky mi to moc stejně nesedí. Nechci ale soudit, protože cenu neznám, takže možná jediné, co není v pořádku, je to, že mohli počkat na faceliftovaný model. Takhle budou 2 roky zkoušet výběhový model.

      1. Nevim jak moc vidite do
        Nevim jak moc vidite do ekonomiky vyroby ev vw, ale o te marzi dost pochybuji.
        Videl jsem za kolik dodavaji EV prodejcum (nakup, bonus, podporad, …) a oproti spalovakum tedy zadna hitparada.
        Pokud chytnete dobry model spalovaku tak jste schopny se dostat na slevu 25-30% (passat, 2,0TDI, DSG, koncici model), ale napr e-golf budete radi, kdyz se dostanete k 10%. Spise tak 8%.

          1. Nechci se zastávat
            Nechci se zastávat automobilek, ale vyšší cena je u výrobků, které se málo prodávají, oprávněná, fixní náklady nejsou zrovna malé. Na druhou stranu pokud by tak velké automobilky, jako je třeba VW, tlačili na pilu (PR) tak by se prodeje vyhoupli úplně někam jinam. Také nelze všude tlačit elektro, když se nemůže použít na vše např. dálková přeprava. Prostě když je to drahé a neodpovídá to představě, tak jdu jinam.

              1. A co mi nesedí. Kterou
                A co mi nesedí. Kterou Teslu myslíte Roadster, S, X nebo tři čárky? První tři nejsou zrovna levné a poslední se ještě neprodává. Označení super auto je dost subjektivní.
                Mne o rychlost vůbec nejde, když máme na silnicích max. 50, 90, 130. K čemu mi je auto co umí 230km za hodinu. Za hranice do Německa moc nejezdím. Pokud se Vám líbí Tesla pořiďte si ji. Mne osobně se také líbí, ale ještě nejsem zcela jist, zda si tři čárky objednám. Nejdřív bych si ho chtěl vyzkoušet.

                1. když nechceš rychlost, kup
                  když nechceš rychlost, kup si elektro kolo
                  kdo chce super auto, koupí si levnou Teslu oproti drahým super autům

                  zapni mozek 😉

                2. Zapni mozek, ne kazdy si
                  Zapni mozek, ne kazdy si chce kupovat „superauto“, jsem si celkem jisty, ze pritelkyne by mi auto jako tesla omlatila o hlavu, zatimco s takovou i3 by byla maximalne spokojena, mozna az se jednou dostanes z puberty tak pochopis, ze auto neni jen o tom jake ma zrechleni a jak rychle se s nim da jezdit…

                3. i3 má do rychlosti cca 80
                  i3 má do rychlosti cca 80 km/h pocitově srovnatelné zrychlení s teslou. Samozřejmě Tesla vám trhne s krkem při rozjezdu a to i3 neudělá. Ale pak je to pocitově podobné, i když teda tesla je asi rychlejší. V neděli jsem se svezl Modelem S 90D. Upřímně, dynamické vlastnosti Tesly lze skutečně využít tak při předjíždění. A tam stačí i i3.

                1. neznám super auto, který
                  neznám super auto, který by bylo stejně rychlé jako Tesla a bylo levnější
                  zapni mozek

                2. No pri sportovni jizde bude
                  No pri sportovni jizde bude rychlejsi i takovy Focus RS….

          1. Ano jistě. Všichni na
            Ano jistě. Všichni na autech prodělávají. Prodejci si proto staví nové autosalony, automobilky sponzorují kdejaký fotbal, nebo závody Tour de France, nebo hokej. A proto si mohou postavit nové výrobní závody na druhém konci světa a nebo koupit konkurenční značku Renault Dacii, Volkswagen třeba Škodu.

            Logika věci mi říká, že když každý den vyrobím 1000ks aut, tak že je také musím prodat. Kdybych je neprodal, tak je za rok, nebo dva nemám kam dávat.
            Opravdu si myslíte, že toto img.cz.prg.cmestatic.com/media/images/600×338/Sep2013/1562802.jpg?d41d

            má hodnotu vyšší než 110tis?

Napsat komentář