Městský úřad v Litoměřicích mění služební vozidla za elektromobily. Formou operativního leasingu uzavřeného na dva roky pořizuje 10 elektromobilů a 4 hybridy značky Volkswagen, které využijí i příspěvkové organizace, včetně městské nemocnice.
foto: MěÚ Litoměřice
První vozy včera zástupci radnice představili na nádvoří litoměřického hradu v rámci Podnikatelského fóra 2016. Elektromobily dodá městu firma Horejsek, největší distributor této značky v Ústeckém kraji, jež vyhrála výběrové řízení na dodavatele.
Hodnota zakázky, zahrnující kromě vozů i dva kusy dobíjecích stanic, byla oproti předpokladu ponížena o jednu třetinu. Po dvou letech vedení města projekt vyhodnotí a rozhodne, zda auta zakoupí, v jakém počtu, případně zda v následujících letech využije dotace určené pro města a obce na pořízení těchto vozidel.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Renault Zoe a další elektromobily v Česku a na Slovensku už příští rok
ČEZ vybuduje přes 40 rychlonabíječek u hlavních tahů, výstavbu urychlí evropský grant
Litoměřice tak oficiálně startují projekt elektromobility. Požadavek na jeho realizaci zazněl na jednání zastupitelstva v roce 2015, byl ale rovněž součástí námětů podnikatelů v rámci loňského Podnikatelského fóra.
„Jde o trend, k němuž se postupně připojuje řada vyspělých evropských měst. Litoměřice se v rámci České republiky staly lídrem v oblasti energetiky. Obdobně chceme uspět i v oblasti elektromobility, která mimochodem s energetikou úzce souvisí,“ uvedl starosta Ladislav Chlupáč.
„Elektromobilitu je však třeba vnímat jako součást řešení v rámci ucelené dopravní politiky jako základního koncepčního a rozvojového strategického dokumentu, který Litoměřice ve spolupráci s odbornými partnery připravují s výhledem do roku 2030 a dále,“ upozornil místostarosta Karel Krejza.
Další kroky budou následovat, a to i ve spolupráci s místními podnikateli, kteří se k aktivitám města chtějí připojit – například v oblasti pořízení vlastních elektromobilů nebo výstavbou veřejnosti dostupných dobíjecích stanic.
Klíčové bude zprovoznit rychlodobíjecí stanice, na čemž město již spolupracuje s firmou ČEZ. Nyní jsou vytipovávány vhodné lokality. V rámci dalšího chystaného projektu pak město hodlá testovat možnosti využití fotovoltaických elektráren pro dobíjení elektromobilů.
Elektřinu chce využít i pro městskou hromadnou dopravu, která by v Litoměřicích měla v nejbližších letech doznat zásadních změn co do kvality i četnosti spojů. Jakým způsobem se tak stane, by mělo vyplynout ze studie proveditelnosti, jež je součástí nových evropských projektů. MHD by totiž v budoucnu měla představovat klíčový dopravní prostředek pro pohyb ve městě.
Stále se zvyšující mobilita obyvatel má na jedné straně pozitivní dopady na kvalitu života, na straně druhé negativně dopadá na kvalitu ovzduší či hladinu hluku ve městech. Dopravou je proto třeba se intenzivně zabývat, přizpůsobovat infrastrukturu, zajistit, aby byla dostupná všem, a přitom eliminovat její škodlivé dopady. Tento postup lze charakterizovat heslem „více mobility, méně dopravy“.
Projekty související s tvorbou strategického dokumentu rozvoje dopravy – Plán udržitelné městské mobility – s výhledem do roku 2030, jejichž součástí bude i koncepce parkování v centru, realizuje město Litoměřice ve spolupráci s Centrem dopravního výzkumu v Brně, městem Drážďany a Technickou univerzitou Drážďany a dalšími partnery, jako je ČEZ, EON atd.
Vidim to stejne, jako
Vidim to stejne, jako tady.
http://ostrava.idnes.cz/ostrava-chce-mit-desitky-autobusu-i-aut-na-elektrinu-f9x-/ostrava-zpravy.aspx?c=A160805_2264412_ostrava-zpravy_jog
mesto za operativni leasing zaplati 800tis./bez DPH, coz predpokladam, ze je cena tohoto noveho auta. Za 3 roky je vrati, protoze nejsou jejich a prodejce je pak proda napr. za 1/3 ceny, tj. cca 300tis./bez DPH.
Tak tomu rikam jak hezky „pumpnout“ mesto a mit hezky vyvar z 2x prodaneho auta. Nekdy bych fakt becel, co se zaplati z nasich penez. No hlavne, ze je Macura vysmaty jak usetril. A nejhorsi, ze ma vlastne pravdu, protoze cast pokryjou dotace. Takze ovcan muze byt spokojen, bo dotace, a penize vlastne tak nejak vznikaji ze vzduchu.
Smutné srovnání, když
Smutné srovnání, když provinční město Litoměřice pořizují 10 elektromobilů a 4 hybridy a 3.největší město ČR Ostrava má jen 2, stejně jako sousední s Litoměřicemi srovnatelná Karviná. A pouze uvažuje o 20-30, přičemž to podmiňuje sítí nabíječek. A to má desítky objektů ve vlastnictví včetně parkovišť, kde stačí jen vytáhnout ven zásuvky. A na některých je už dokonce venku i mají.
Proč jen mi to připomíná stejnou situaci v Dopravním podniku města Ostravy se 4 elektrobusy, kde nedávno pořídili 105 CNG busů. Že by ta lobby, kradoucí z referentských aut města naftu a benzín pro soukromé vozy byla fakt tak silná? Nebo v čem je problém, když u Nové radnice jsou 2 parkoviště a ještě podzemní navrch a skoro každá městská budova ho má hned u paty domu.
Meli radeji pockat do ledna
Meli radeji pockat do ledna 2017. Az bude novy eGolf s baterkou 35kWh. Ted se VW zbavuje tech slabych baterek a na jare budou za nizsi cenu.
To ale kupuje město…
To ale kupuje město… Ideální příležitost prodat výběhový model za plnou cenu 🙂
vidim tam ze nic nekupuji,
vidim tam ze nic nekupuji, auta budou mit na operativni leasing na 2 roky
Máš pravdu. Asi jsem
Máš pravdu. Asi jsem automaticky předpokládal, že chtějí využít té dotace.
Jak čtu, chtějí si to vyzkoušet a pak případně auta koupit. Ty dotace jsou i na ojetá auta? A ekonomicky mi to moc stejně nesedí. Nechci ale soudit, protože cenu neznám, takže možná jediné, co není v pořádku, je to, že mohli počkat na faceliftovaný model. Takhle budou 2 roky zkoušet výběhový model.
ekonomicka vyhodnost
ekonomicka vyhodnost operativniho leasingu je na kazdem, nekomu se vyplati nekomu ne, to si musi kazdy spocitat sam
Riziko poklesu ceny
Riziko poklesu ceny elektromobilů s malou baterií je během následujících pár let značné. Z mého hlediska by dnes operativní leasing taky asi nebyl úplně špatnou volbou.
Cena leasingu se odviji od
Cena leasingu se odviji od aktualni ceny vozidla.
To nebyl zrovna duchaplny prispevek…
jen jsem poukazal na to jak
jen jsem poukazal na to jak to ve skutecnosti je, auto na operativni leasing proste neni koupe toho auta, to auto vlastni leasingova spolecnost a da se to tedy brat treba jako dlouhodobej pronajem
aut kupují („lesingují“)
aut kupují („lesingují“) 10 tzn. cena jednoho auta určitě nebude ceníková – tipuju min. -250tis / k tomu dostali nabíječky – píšou 1/3 předpokládaných nákladů dolů
LITOMĚŘICE BRAVOO !!
LITOMĚŘICE BRAVOO !! parádní věc, to je správná cesta k napravení reputace VW. činy nikoli velkohubý keci 😉
Jen škoda, že to jsou
Jen škoda, že to jsou všechno parodie na EV, ale do města stačí, jenže jsou předražený, VW na tom ještě vydělá, bude mít obrovský marže i tak oproti fosilům.
Kdo říká, že baterky jsou drahé, že auto taky musí být, tak je to dnes už lež.
Nevim jak moc vidite do
Nevim jak moc vidite do ekonomiky vyroby ev vw, ale o te marzi dost pochybuji.
Videl jsem za kolik dodavaji EV prodejcum (nakup, bonus, podporad, …) a oproti spalovakum tedy zadna hitparada.
Pokud chytnete dobry model spalovaku tak jste schopny se dostat na slevu 25-30% (passat, 2,0TDI, DSG, koncici model), ale napr e-golf budete radi, kdyz se dostanete k 10%. Spise tak 8%.
si piš, jen ropný
si piš, jen ropný terorismus drží spalováky a nás v závislosti na vládách, aby jsme byly jen tupé ovce
vyrobit EV je dnes tak snadné, jsou tam obrovské marže
hlavně tam, kde jsou dotace, tam jsou totiž ceny takových aut dokonce vyšší, zloději, hlavně VW
Nechci se zastávat
Nechci se zastávat automobilek, ale vyšší cena je u výrobků, které se málo prodávají, oprávněná, fixní náklady nejsou zrovna malé. Na druhou stranu pokud by tak velké automobilky, jako je třeba VW, tlačili na pilu (PR) tak by se prodeje vyhoupli úplně někam jinam. Také nelze všude tlačit elektro, když se nemůže použít na vše např. dálková přeprava. Prostě když je to drahé a neodpovídá to představě, tak jdu jinam.
to ti nějak nesedí,
to ti nějak nesedí, protože Tesla je super auto a je mnohem levnější než mnohem menší, pomalejší super auta 😉
A co mi nesedí. Kterou
A co mi nesedí. Kterou Teslu myslíte Roadster, S, X nebo tři čárky? První tři nejsou zrovna levné a poslední se ještě neprodává. Označení super auto je dost subjektivní.
Mne o rychlost vůbec nejde, když máme na silnicích max. 50, 90, 130. K čemu mi je auto co umí 230km za hodinu. Za hranice do Německa moc nejezdím. Pokud se Vám líbí Tesla pořiďte si ji. Mne osobně se také líbí, ale ještě nejsem zcela jist, zda si tři čárky objednám. Nejdřív bych si ho chtěl vyzkoušet.
když nechceš rychlost, kup
když nechceš rychlost, kup si elektro kolo
kdo chce super auto, koupí si levnou Teslu oproti drahým super autům
zapni mozek 😉
Zapni mozek, ne kazdy si
Zapni mozek, ne kazdy si chce kupovat „superauto“, jsem si celkem jisty, ze pritelkyne by mi auto jako tesla omlatila o hlavu, zatimco s takovou i3 by byla maximalne spokojena, mozna az se jednou dostanes z puberty tak pochopis, ze auto neni jen o tom jake ma zrechleni a jak rychle se s nim da jezdit…
i3 má do rychlosti cca 80
i3 má do rychlosti cca 80 km/h pocitově srovnatelné zrychlení s teslou. Samozřejmě Tesla vám trhne s krkem při rozjezdu a to i3 neudělá. Ale pak je to pocitově podobné, i když teda tesla je asi rychlejší. V neděli jsem se svezl Modelem S 90D. Upřímně, dynamické vlastnosti Tesly lze skutečně využít tak při předjíždění. A tam stačí i i3.
Neznám Teslu (nové auto),
Neznám Teslu (nové auto), která by dnes šla koupit pod 2,2 mil. Kč s DPH. Vy ano?
neznám super auto, který
neznám super auto, který by bylo stejně rychlé jako Tesla a bylo levnější
zapni mozek
No pri sportovni jizde bude
No pri sportovni jizde bude rychlejsi i takovy Focus RS….
hele kdys je vyrobit EV tak
hele kdys je vyrobit EV tak snadne, tak proc ty EV nevyrabis? je to preci tak snadne 😀
Už jsem měl Jenjo o tebe
Už jsem měl Jenjo o tebe strach.
Nejmíň týden nebyla v diskusích žádná zmínka o ropných teroristech.
Že ty jsi měl od sestřiček zakázaný internet?
8% je luxus. Takova Dacia
8% je luxus. Takova Dacia Dokker se prodava s marzi 1,8% a u ostatnich levnejsich aut to nebude lepsi. Dealeri ziji ze servisu nikoli prodeje. Proto se tak brani evckum, bo u nich temer neni co servisovat.
Ano jistě. Všichni na
Ano jistě. Všichni na autech prodělávají. Prodejci si proto staví nové autosalony, automobilky sponzorují kdejaký fotbal, nebo závody Tour de France, nebo hokej. A proto si mohou postavit nové výrobní závody na druhém konci světa a nebo koupit konkurenční značku Renault Dacii, Volkswagen třeba Škodu.
Logika věci mi říká, že když každý den vyrobím 1000ks aut, tak že je také musím prodat. Kdybych je neprodal, tak je za rok, nebo dva nemám kam dávat.
Opravdu si myslíte, že toto img.cz.prg.cmestatic.com/media/images/600×338/Sep2013/1562802.jpg?d41d
má hodnotu vyšší než 110tis?
Psalo se tady o prodejcích
Psalo se tady o prodejcích nikoli o automobilkách.
Takže si měli koupit Tesly
Takže si měli koupit Tesly S (holoverze „jen“ za 2,2 mil. Kč), které, dle Vás, jako jediné EV parodie na EV nejsou? 😉