Mercedes v Německu zkouší robotické kamiony

Jan Horčík - 06 Říjen 2015

Na jihu Německa aktuálně proběhla první ostrá zkouška robotického kamionu na veřejné silnici. Vůz Mercedes-Benz Actros ujel na dálnici A8 samostatně 14 km.auto robotický kamion Mercedes-Benz Actros Německo

Robotický kamion Mercedes-Benz Actros na německé dálnici A8
foto: Mercedes-Benz

Podle dostupného popisu to vypadá, že za robotický kamion zatím Daimler označuje vůz, který je víceméně schopen držet se ve svém pruhu (tj. využívat systém Lane Assist) a používat adaptivní tempomat. I tak jde ale o slušný výsledek.

Daimler tvrdí, že auto je navíc schopné i samo zatáčet, ale tato funkce na dostupném videu vidět není. Ačkoliv je funkce "Highway Pilot" zcela autonomní, inženýři Daimleru zdůrazňují nutnost přítomnosti řidiče v kabině. Ten musí neustále monitorovat situaci kolem sebe a v případě potřeby řízení převzít.

Nákladní vůz o výkonu 430 koní (motor 12,8 l) je vybaven radary, kamerami a dalšími senzory, které mu pomáhají číst okolí a bezpečně přepravit posádku i náklad. Daimler tuto technologii představil už před časem v Nevadě pod názvem SuperTruck.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honYa

Pokud PET flašky s močí rozhazované nyní některými kamioňáky do pangejtů a kolem cest nebudou nahrazeny flaškami s vymočeným olejem nebo elektrolytem, bude to pokrok...

Ještě raději bych ale byl, kdyby zejména tranzitní zboží, které se může přesouvat po železnici, nebylo po dálnici v kamionech, ať už je bude řídit kdokoliv/cokoliv, vůbec převáženo.

---

honYa

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak teď to ještě spojit s těmi již kdysi slibovanými trolejemi. Nemyslím že by byl problém pro takový stroj, který jse schopen držet směr, byl problém udržet kontakt dvou pantografů, s pomocnou baterií by bylo možné jezdit i částečně mimo tuto infrastrukturu. Proti tomu co známe od trolejbusů jsou takové elektrické kamiony vybaveny pantografem.

Celkem by mne zajímalo srovnání nákladů a dopadů mezi převozem zboží tímto kamionem, vlakem, elektrokamionem s řidičem a bze řidiče.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak tak :)

hybrid.cz/siemens-zkousi-elektrickou-dalnici-kamiony-s-pantografem

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Video na YouTube jsem viděl.Už asi před rokem, sice na polygonu, ale byla to zajímavá reklama. Čas se blíží, tehdy praktické uvedení bylo stanoveno na počátek roku 2017. Souhlasím s tím, že by robotický systém měl být zkoušen i v krizových situacích zaviněných druhými účastníky silničního provozu, u železničních přejezdů je to o sjednocení celoevropských signálů, to samé u světelných křižovatek. Nic z toho zatím předvedeno firmou Daimler nebylo. A to je to podstatné aby robotická vozidla měla světovou budoucnost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky by měli zkusit jak to bude reagovat na agresivní řidiče, tupé řidiče a vybržďovače.

Obrázek uživatele Josef

Nejlepším možným způsobem. Rozmajzne je to po krajnici.

Obrázek uživatele Radovan

Hned mne napadla vtipná reklama na robotický kamion, který projede rodinným domkem, zcela ho zdemoluje a zastaví v zahradě u bazénu. Z rozbité kabiny vyleze humanoidní robot a s úsměvem do kamery prohlásí: "Číslo 5 žije!"

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 83 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 37 tis. km (51 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

náhodou robot místo řidiče je skoro záchrana!! víš kolik peněz spolyká léčení současný generace dízlčuchalů co každej den brázděj silnice?? Víš co už mají za sebou? a to nemluvě že mladý se do tý mizerný debilní práce nehrnou ani za 40mešíčně a jen v čr chybí 2.000 řidičů :))))

Obrázek uživatele Josef

:D


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol