Mercedes v Německu zkouší robotické kamiony
Na jihu Německa aktuálně proběhla první ostrá zkouška robotického kamionu na veřejné silnici. Vůz Mercedes-Benz Actros ujel na dálnici A8 samostatně 14 km.
foto: Mercedes-Benz
Podle dostupného popisu to vypadá, že za robotický kamion zatím Daimler označuje vůz, který je víceméně schopen držet se ve svém pruhu (tj. využívat systém Lane Assist) a používat adaptivní tempomat. I tak jde ale o slušný výsledek.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Daimler představil futuristické robotické auto Mercedes-Benz F 015
Kamiony budoucnosti: roboticky řízené, aerodynamické a šetrné
Daimler tvrdí, že auto je navíc schopné i samo zatáčet, ale tato funkce na dostupném videu vidět není. Ačkoliv je funkce "Highway Pilot" zcela autonomní, inženýři Daimleru zdůrazňují nutnost přítomnosti řidiče v kabině. Ten musí neustále monitorovat situaci kolem sebe a v případě potřeby řízení převzít.
Nákladní vůz o výkonu 430 koní (motor 12,8 l) je vybaven radary, kamerami a dalšími senzory, které mu pomáhají číst okolí a bezpečně přepravit posádku i náklad. Daimler tuto technologii představil už před časem v Nevadě pod názvem SuperTruck.
Pokud PET flašky s močí rozhazované nyní některými kamioňáky do pangejtů a kolem cest nebudou nahrazeny flaškami s vymočeným olejem nebo elektrolytem, bude to pokrok...
Ještě raději bych ale byl, kdyby zejména tranzitní zboží, které se může přesouvat po železnici, nebylo po dálnici v kamionech, ať už je bude řídit kdokoliv/cokoliv, vůbec převáženo.
honYa
Tak teď to ještě spojit s těmi již kdysi slibovanými trolejemi. Nemyslím že by byl problém pro takový stroj, který jse schopen držet směr, byl problém udržet kontakt dvou pantografů, s pomocnou baterií by bylo možné jezdit i částečně mimo tuto infrastrukturu. Proti tomu co známe od trolejbusů jsou takové elektrické kamiony vybaveny pantografem.
Celkem by mne zajímalo srovnání nákladů a dopadů mezi převozem zboží tímto kamionem, vlakem, elektrokamionem s řidičem a bze řidiče.
tak tak :)
hybrid.cz/siemens-zkousi-elektrickou-dalnici-kamiony-s-pantografem
Video na YouTube jsem viděl.Už asi před rokem, sice na polygonu, ale byla to zajímavá reklama. Čas se blíží, tehdy praktické uvedení bylo stanoveno na počátek roku 2017. Souhlasím s tím, že by robotický systém měl být zkoušen i v krizových situacích zaviněných druhými účastníky silničního provozu, u železničních přejezdů je to o sjednocení celoevropských signálů, to samé u světelných křižovatek. Nic z toho zatím předvedeno firmou Daimler nebylo. A to je to podstatné aby robotická vozidla měla světovou budoucnost.
Taky by měli zkusit jak to bude reagovat na agresivní řidiče, tupé řidiče a vybržďovače.
Nejlepším možným způsobem. Rozmajzne je to po krajnici.
Hned mne napadla vtipná reklama na robotický kamion, který projede rodinným domkem, zcela ho zdemoluje a zastaví v zahradě u bazénu. Z rozbité kabiny vyleze humanoidní robot a s úsměvem do kamery prohlásí: "Číslo 5 žije!"
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
náhodou robot místo řidiče je skoro záchrana!! víš kolik peněz spolyká léčení současný generace dízlčuchalů co každej den brázděj silnice?? Víš co už mají za sebou? a to nemluvě že mladý se do tý mizerný debilní práce nehrnou ani za 40mešíčně a jen v čr chybí 2.000 řidičů :))))
:D