Mercedes-Benz zahajuje roadshow s plug-in hybridy a elektromobily

Mercedes-Benz zahajuje v České republice roadshow, během níž umožní zákazníkům vyzkoušet si jízdu s elektricky poháněnými automobily.

Zákazníci si nyní mohou naplno vyzkoušet, jak se jezdí na elektřinu se značkou Mercedes-Benz
foto: Mercedes-Benz

Značka s třícípou hvězdou nabízí širokou nabídku plug-in hybridních modelů, která v současnosti zahrnuje tři desítky benzinových i naftových verzí, od hatchbacku Třídy A 250 e přes sedany, kombi a kupé Tříd A, CLA, C a E až po MPV a SUV Třídy B, GLA, GLC a GLE.

Elektrický pohon nabídne také chystaná nová generace vrcholného sedanu Třídy S. Již nejdostupnější modely kompaktní řady nabízejí mimořádné parametry: systémový výkon 160 kW, výkon elektromotoru 75 kW, postačující k nejvyšší rychlosti 140 km/h výhradně na elektřinu (až 240 km/h při zapojení i spalovacího motoru) nebo zrychlení 0–100 km/h za nejméně 6,6 s.

Jízdní dosah na elektrický pohon přitom podle normy NEDC dosahuje 70 až 79 km. Ceny začínají na 989 780 Kč vč. DPH za verzi A 250 e ve verzi hatchback a tříprostorový sedan.

Vrcholem nabídky elektrických vozů značky Mercedes-Benz je model EQC, pokročilé SUV o výkonu 300 kW a normovaném jízdním dosahu dle NEDC 471 km. Pro usnadnění nabíjení mimo domov mají zákazníci značky k dispozici kartu Mercedes me Charge, na kterou lze snadno dobíjet a platit u více než 300 provozovatelů veřejných dobíjecích stanic po celé Evropě, včetně České republiky.

Aby si zákazníci mohli sami vyzkoušet, jak se takové automobily chovají v praxi, připravila automobilka unikátní roadshow, při níž umožní registrovaným zákazníkům 30minutové jízdy s vozem dle výběru.

Akce se koná od 10. září do 1. října u autorizovaných prodejců po celé České republice. Začátek je u dealerství v Praze a pokračuje se přes Olomouc, Ostravu, Zlín, Brno, Plzeň, Karlovy Vary, Hradec Králové až do Liberce.

Připravena je flotila nejméně deseti elektrických nebo hybridních vozů, od EQC přes Třídy A a B až po vyšší modely Tříd C a E, včetně oblíbeného SUV GLC. U vybraných showroomů bude možnost vyzkoušet i elektrické vozy značky smart.

Cenově nejdostupnější jsou kompaktní modely, které mají společný základ v podobě výkonného benzinového motoru a silného elektromotoru. Jejich významnou konkurenční výhodou je značný dojezd a možnost rychlého dobití stejnosměrným proudem. Díky dobíjení výkonem až 24 kW se tak palubní akumulátory o kapacitě přibližně 15,6 kWh nabíjí třikrát rychleji.

V praxi to znamená, že u wallboxu se v domácím nebo firemním prostředí díky výkonu 7,4 kW baterie nabije z 10 na 100 % za 1 hodinu a 45 minut, kdežto u dobíjecí stanice, například u supermarketu, se s pomocí stejnosměrného proudu a výkonu 24 kW akumulátor doplní z 10 na 80 % za pouhých 25 minut.

Naplno nabitý vůz přitom výhradně na elektřinu ujede podle normy NEDC až 79 km. Kombinovaná spotřeba elektrické energie se pohybuje mezi 14,7 a 15,5 kWh/100 km. Jak ukazují dlouhodobé údaje, které má automobilka Mercedes-Benz k dispozici, plných 90 % jízd bývá kratších než 50 km.

Kompaktní plug-in hybridní modely Mercedes-Benz vynikají nejen úsporností, ale také dynamikou. Kombinace výkonného a pružného elektromotoru, rozumné hmotnosti a špičkové aerodynamiky umožňuje výhradně na elektřinu jet rychlostí až 140 km/h.

Při plném využití potenciálu hybridní jednotky je nejvyšší rychlost 235 až 240 km/h podle modelu, zrychlení 0–100 km/h zvládnou vozy za 6,6 až 6,9 s. Všechny hybridní modely jsou vybaveny 8stupňovou samočinnou dvouspojkovou převodovkou 8G-DCT a jsou schopné táhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 1600 kg.

Inteligentní konstrukce kompaktní řady vozů Mercedes-Benz umožnila integraci baterie s vysokou kapacitou tak, aby došlo k jen minimálnímu vlivu na vnitřní prostor. Palivová nádrž má modifikovaný tvar, který efektivně využívá místo v oblasti zadní nápravy.

I kompaktní modely využívají výhod větších plug-in hybridních vozů, mezi něž patří možnost v létě vychladit nebo v zimě ohřát vůz během nabíjení a za jízdy již jen udržovat zvolenou teplotu.

Ceny plug-in hybridních vozů Mercedes-Benz začínají na částce 989 780 vč. DPH za provedení A 250 e, cena je shodná pro karosářské verze hatchback i sedan.

Mercedes-Benz nabízí plug-in hybridní provedení u mnoha modelů. Třída E, která se vloni stala nejžádanějším prémiovým vozem vyšší střední třídy a nedávno prošla modernizací, se nyní nabízí v celkem sedmi plug-in hybridních provedeních, a to jako sedan nebo kombi, v naftových i benzinových verzích, a také s pohonem zadních nebo všech kol.

Ukázkou všestrannosti a provozní úspornosti je model GLE 350 de 4MATIC, vybavený taktéž třetí generací dobíjecího pohonného ústrojí. Prostorné SUV GLE vybavené baterií s vysokou kapacitou ujede podle normy NEDC výhradně na elektřinu až 106 km.

Snadné nabíjení i vyúčtování: karta Mercedes me Charge

Díky službě Mercedes me Charge mají zákazníci značky také snadný přístup k jedné z největších sítí veřejných dobíjecích stanic na světě, která jen v Evropě zahrnuje přes 300 různých provozovatelů a dobíjecí body ve městech, na parkovištích, dálnicích nebo v nákupních centrech.

Optimalizovaná navigace v elektromobilech značky Mercedes-Benz umožňuje zákazníkům snadné nalezení nejbližší volné zásuvky a platbu za její využití. Slouží k tomu karta Mercedes me Charge nebo aplikace Mercedes me, ať už v mobilním telefonu nebo v palubním systému ve voze.

Zákazníci nemusí podepisovat separátní kontrakty s jednotlivými provozovateli. Stačí jedna rychlá autorizace a registrace platební metody, která otvírá cestu k výhodám integrovaného platebního systému s přehledným vyúčtováním. Každé dobíjení se zaznamenává automaticky, na konci měsíce je pak vystaven přehled odebrané energie a ceny.

V České republice lze přes kartu Mercedes me Charge od roku 2019 využívat síť dobíjecích stanic společnosti PRE a od července 2020 také nabíjecí stanice E.ON Drive.

Společnost E.ON provozuje téměř sedmdesát vlastních a partnerských stanic včetně ultrarychlodobíjecích u Humpolce a nově také na Rozvadově. Během příštích dvou let vzroste počet veřejných stanic sítě E.ON Drive v České republice na 300.

tisková zpráva

40 Comments on “Mercedes-Benz zahajuje roadshow s plug-in hybridy a elektromobily”

  1. Tak jsem zvědav. Oslovil mne Mercedes a nabídl účast. Tak
    Tak jsem zvědav. Oslovil mne Mercedes a nabídl účast. Tak jsem šel jen do elektrik a mám před sebou ve středu 16.9. dopoledne MB EQV 300 L dodávka, Smart fortwo kupé ED a MB EQC 400 4MATIC SUV. Ale zatím oslovují jen své zákazníky, k nahlášení byl potřeba kód zaslaný prodejcem.

    1. Ze stranek mercedes-benz.cz
      Do konce roku 2020 budou pro

      Ze stranek mercedes-benz.cz
      Do konce roku 2020 budou pro všechna vozidla zjišťovány jak hodnoty podle WLTP, tak i hodnoty podle NEDC. Tyto hodnoty budou od příslušné certifikace vozidla paralelně k dispozici v dokumentaci vozidla. Od roku 2021 budou naměřené hodnoty podle WLTP jedinými zjišťovanými hodnotami spotřeby a emisí pro všechna osobní vozidla. Tato změna se nevztahuje na ojetá vozidla, u těch budou i nadále zachovány certifikované hodnoty NEDC, pokud se datum první registrace nachází před 31. srpnem 2017.
      edit.
      https://www.mercedes-benz.cz/passengercars/mercedes-benz-cars/wltp/wltp/overview/wltp-for-all-eu-member-states.module.html#:~:text=Zaveden%C3%AD%20WLTP,-WLTP%20pro%20v%C5%A1echny&text=Metoda%20pro%20zji%C5%A1%C5%A5ov%C3%A1n%C3%AD%20spot%C5%99eby%20a,o%20zaveden%C3%AD%20k%20pozd%C4%9Bj%C5%A1%C3%ADmu%20datu.

        1. Jenomže takový youtuber může jet s každým autem jinak,
          Jenomže takový youtuber může jet s každým autem jinak, jiná trasa, jiné podmínky, teplota, vítr a pod. Proto jsou ty laboratorní testy jako WLTP. Někdo ten deklarovaný dojezd zajede, jiný ne. Podstata ale je, že ty testy se dělají pro každé auto za úplně stejných podmínek, takže pak lze velmi lehce srovnávat různá auta mezi sebou.

          1. Precetl jsem si neco o WLTP a NEDC. Co me zaujalo, je
            Precetl jsem si neco o WLTP a NEDC. Co me zaujalo, je skutecnost, ze u EV se meri dobijena energie na ujety km. Takze vcetne nabijecich ztrat. Tady koluji pohadky o 20% ztratach. Takze vse je jinak. Normovana spotreba je vcetne nabijecich ztrat.

            1. S temi ztratami je to pro mne podivný.
              Je rozdil mezi inputem

              S temi ztratami je to pro mne podivný.
              Je rozdil mezi inputem AC a DC co se ztrat tyka. U DC je to pak i o stojanu. Mjeli by tedy brat nabijeni AC.
              A ty ztraty by mohly brat uz od dopadu slun.en. na fv panel anebo od en.vjetru ci transformace jadra.
              U fosilu by teda mjeli rikat spotrebu ropy bo tam následně jsou ztraty nez zteho je benál.
              Nicmene pokud to udavaji furt stejne takjeto souměřitelné v horizontalni rovine. Zda se do toho júzr vejde ci ne je pak veci nahody bo jezdi v realu.

                1. Jenze je zasadni rozdil ftom stojanu.. pokud cuca AC, jsou
                  Jenze je zasadni rozdil ftom stojanu.. pokud cuca AC, jsou prece ztraty faute; a z DC pak silne zavisi na technologii: nektere ukazuji spotrebu na svem vstupu, jine jen co tece kabelem.
                  Takze spravne objektivni by bylo mjereni krzeva AC; nakonec jsou auta i bez DC.in

                2. Já chci jenom upozornit, pokud někdo chce sám měřit
                  Já chci jenom upozornit, pokud někdo chce sám měřit spotřebu při nabíjení tak pozor na jalovinu! Já jsem byl docela v šoku když jsem u své palubní nabíječky 22 kW zjistil skoro 5 kVA záporné jaloviny (kapacitní). Domácnosti jalovinu neplatí, takže je mi to jedno. Ale to nejde měřit jenom ampérmetrem, to by dalo prapodivné výsledky. Je potřeba to měřit vektorově.

                3. Cim jste meril? Ja mam sitovy analysator Janitza, take to
                  Cim jste meril? Ja mam sitovy analysator Janitza, take to nekdy zmerim.
                  edit. Dnes je bourka, tak auto radeji nebudu pripojovat. Kdo vi, co by bleskove prepeti udelalo s EV.

                4. Měřil jsem to čtyřkvadrantním elektroměrem. Je
                  Měřil jsem to čtyřkvadrantním elektroměrem. Je zajímavé, že ten jalový příkon se moc nemění když stahuju činný příkon auta až k nule. To vypadá, že tam mají nějaké vstupní odrušovací filtry se strašně velkou kapacitou. Zajímalo by mě jak je to u jiných aut. Kdybych to měřil jenom ampérmetrem tak bych se nestačil divit.

                5. 4kvadrantovy elektromer neni automaticky neco lepsiho. Pri
                  4kvadrantovy elektromer neni automaticky neco lepsiho. Pri usmernovani je nutne merit az do 39. harmonicke frekvence. Tezko posoudit kam az meri vas elektromer. Usmernovani velkych vykonu neni vubec trivialni vec. Je potreba umoznit aby proud mohl tect ze site i kdyz je momentani napeti nizsi, nez je napeti ve vyhlazovacim kondensatoru. To dela aktivni PFC, ktere pracuje s energii ulozene v induktivni civce. Obycejny digitalni elektromer nemusi jalovy vykon ukazovat uplne spravne. Zitra zmerim nabijeni na mem sitovem analysatoru. Bohuzel pouze do 11kW.

                6. Vzhledem k tomu, že obyčejný digitální elektroměr ČEZ
                  Vzhledem k tomu, že obyčejný digitální elektroměr ČEZ běžně používá k fakturaci nevyžádané jalové energie tak dost pochybuji že to nebude ukazovat správně…

                7. Já jsem si toho právě všiml na elektroměru ČEZu.
                  Já jsem si toho právě všiml na elektroměru ČEZu. Nabíjel jsem auto výkonem 2 kW ze solárů. Elektroměr má dvě ledky, činný a jalový výkon. Činná ledka byla v klidu, ze sítě jsem nebral nic. Jalová blikala jak urvaná. Tak jsem si vytáhl grafy a koukám jak jojo, skoro 5 kVAr. Jsem zvědav co naměří Leodendula. Jestli se tak chovají všechna auta tak si myslím, že při rozvoji elektromobility může vzniknout v síti docela problém s jalovinou.

                8. Muj elektromer od Cez neukazuje jalovinu. V siti je obvykle
                  Muj elektromer od Cez neukazuje jalovinu. V siti je obvykle problem s indukcni jalovinou, protoze motory jsou castejsi nez kapacitni spotrebice. U prumyslovych zakazniku se za jalovinu plati a proto maji firmy velke kondensatorove kompensacni bloky. Zatim si elektricke spolecnosti nikde nestezovaly ze EV nejak narusuji sit kapacitni jalovinou. Pokud by to mel byt v budoucnu problem, tak by stacilo umistit do site odpovidajici induktivni kompensatory a problem by byl vyresen. Ostatne v Nemecku musi kazda vetsi FVE umet kompenzovat jalovinu a prispivaji tak ke stabilizaci site.

                9. Velké FVE i u nás musí mít regulátor jaloviny napojený
                  Velké FVE i u nás musí mít regulátor jaloviny napojený na dispečink. Dostali to nařízeno a museli si to zaplatit sami. Domácích FVE se to netýká. Já mohu taky nastavovat jalovinu plus i minus ale mám to na nule. Při odporových spotřebičích jalová ledka na elektroměru nebliká. Jenom u toho auta. Asi to ničemu nevadí, jenom mě to udivilo, že to je hodně. Jsem zvědav co naměříte u svého auta.

                10. Nabijim TM3 3fx16A. Cinny prikon 10,71kW, jalovy prikon
                  Nabijim TM3 3fx16A. Cinny prikon 10,71kW, jalovy prikon 0,840kVAr, cos fi 0,99 capacitiv, proud 15,2A. Ubytek napeti mezi siti a palubnim Voltmetrem v Tesle udajne 9V, Tesla to ukazuje na displeji, otazka jak presne to je. Zde „dik“ na elektrikare ktery vybudoval pripojku dle CSN s 2,5mm2!
                  Auto vykazuje nabijeci rychlost 67 km/h. Kdyz budu pocitat prikon dodany do Mennekes u auta, tak 227V*15,2A*3*0,99=10,35kW. To by odpovidalo 15,5kW/100km.
                  Vse ukazuje na vysokou ucinnost Tesla 3.
                  Jake auto jste nabijel 22kW? Asi to bude Zoe, ta ma hodne neefektivni elektroniku.

                11. Dobrý, díky. Těch 0,84 kVAr je podstatně méně než u
                  Dobrý, díky. Těch 0,84 kVAr je podstatně méně než u mne. Ale je mi to jedno, jalovinu neplatím. Ta jalovina zůstává i když stáhnu příkon auta na nulu. To vypadá opravdu na nějaký filtr s velkou kapacitou.
                  Ano, je to Zoe. Účinnost zjistím až budu mít víc najeto, zatím to vypadá kolem 15% nabíjecí ztráty.
                  Ještě zajímavost: zkoušel jsem nabíjet u elektrárny Dukovany z AC nabíječky ČEZu. Je na ní napsáno 22 kW. Vykoplo mě to z obou Menekessů. Přitom Leaf z toho v pohodě nabíjel. Že by vadila ta jalovina? U nabíječek EON problém nemám u svého wallboxu taky ne.

                12. Kazde PC, notas, mobil, TV, LED osvetleni a dalsi elektronika
                  Kazde PC, notas, mobil, TV, LED osvetleni a dalsi elektronika pracuje na stejnem principu usmernovani AC/DC jako EV. Pokud by ta jalovina byl nejaky problem, tak by se to u tolika miliard spinanych zdroju uz resilo. Vsechny nelinearni zateze mrvi sinusovy prubeh, presto vsechno jeste funguje.

                13. Je to pravda. Je to už hodně dávno co jsem naposledy viděl
                  Je to pravda. Je to už hodně dávno co jsem naposledy viděl v síti čistou sinusovku. 🙂
                  Teď jsem spočítal, že tu moji jalovinu by udělal kondenzátor 100 uF v každé fázi. Takový vstupní filtr u takto výkonného zdroje klidně může být. Takže to pouštím z hlavy.

                14. To nebylo jalovinou ale komunikací vozidla s
                  To nebylo jalovinou ale komunikací vozidla s nabíječkou.
                  Některé nabíječky se ZOE neumí moc komunikovat a udržet nabíječku v chodu.
                  ZOE má nějakou „jinou“ komunikaci než je běžná a tak to ty nabíječky nedávají.

                15. Díky, to bude asi ono. Ještě to nemám zmapované které
                  Díky, to bude asi ono. Ještě to nemám zmapované které nejdou. Chystám se vyzkoušet tu u Olympie, co myslíš, půjde?

                16. To nevím ale chtěl bych testnout tu komunikaci ZOE.
                  Můžeš

                  To nevím ale chtěl bych testnout tu komunikaci ZOE.
                  Můžeš mi napsat viz níže?

                17. Taky mě to zajímá, už píšu.
                  Taky mě to zajímá, už píšu.

                18. Nabijeci komunikace je asi dost nachylna k chybam. Do nedavna
                  Nabijeci komunikace je asi dost nachylna k chybam. Do nedavna jsem pouzival u Leafa a Iona regulovany kabel typ 1 a mohl nabijet 6-16A. Nedavno prestal Leaf pres tento kabel nabijet, ale Ion funguje dal. Cetl jsem ze to muze byt malou odchylkou u 1000 Hz pilotniho signalu. Mozna ze to muze byt problem u Zoe, ze Zoe akceptuje trochu jinou frekvenci nez vysilaji nektere nabijecky. Pokusim se pripojit ten kabel na osciloskop a porovnam s originalnim od Nissanu, ktery Leaf akceptuje. Druha moznost by byly rozdily v odporech, ktere upravuji uroven toho pilotu na CP a signalizuji nabijecce pripravenost auta k nabijeni.

                19. Prosim vas o pozorovani jaloviny v pripade, ze vam bezi fve a
                  Prosim vas o pozorovani jaloviny v pripade, ze vam bezi fve a mate zapnuty pouze odporovy spotrebic a elektromer nevykazuje zadny cinny vykon. Fve bez kompensace bude nejspis take vykazovat kapacitni power factor.

                20. Fakturacni elektromer ktery zaznamenava jalovinu to urcite
                  Fakturacni elektromer ktery zaznamenava jalovinu to urcite umi. Vychazel jsem z toho, ze byl pouzit nejaky digital za par set korun z Ciny.

    2. Presne. Ja mam uplne stejny pocit. To je jako kdyz podle stary
      Presne. Ja mam uplne stejny pocit. To je jako kdyz podle stary japonsky normy, snad jeste horsi nez NEDC, udavali na katalogu ze 40kWh Leaf ujede 400 (!) km. A lidi co to sezrali i s navijakem se pak divili ze to nekdy neujelo ani polovic. Podle me to neni zavadejici ale spis uz zlocinny marketing pricici se selskemu rozumu. Ale podle prava je to OK ze ano. O selsky rozum tady nejde.
      Ono vubec ti japonsti kupci….jedna znama koupila Prime a az potom ji dcera upozornila ze je jen 4-mistny. Dalsi pan ktery koupil noveho Leafa mi nebyl schopny rict jestli je to 40 ci 62kWh verze. Sladka nevedomost co. Na druhou stranu to znamena ze tu EV kupuji i lide ktere to nejak podrobne nezajima. Ale stejne silene malo.

Napsat komentář