Lidl zprovoznil v Ostravě novou rychlonabíječku

redakce - 01 Březen 2018

U prodejny Lidl v Ostravě v ulici Sjízdná začala v těchto dnech fungovat nová rychlonabíjecí stanice pro elektromobily. Zákazníci prodejny ji mohou využívat zcela zdarma a během svých nákupů dobít svůj elektromobil. Nová rychlonabíjecí stanice pro elektromobily u prodejny Lidl v Ostravě

Nová rychlonabíjecí stanice pro elektromobily u prodejny Lidl v Ostravě
foto: Lidl

Nová nabíjecí stanice je přímo na parkovišti prodejny v ulici Sjízdná a je k dispozici všem zákazníkům. Usnadní tak cesty majitelů elektromobilů v Moravskoslezském kraji.
Ty může potěšit i informace, že rychlonabíjecí stanice využívá elektrickou energii, která pochází z obnovitelných zdrojů. Mohou si tedy být jisti, že skutečně načerpají zelenou energii a navíc zdarma.

Rychlonabíjecí stanice u prodejny Lidl splňuje tři mezinárodní normy nabíjení. Pro nabíjení stejnosměrným proudem vozidel vyrobených v Asii (CHAdeMO), vozidel vyrobených v Evropě (Combo 2) a standardní nabíjení střídavým proudem (Type 2 Standard).

Tato stanice je proto vhodná pro všechny typy elektromobilů dostupné na trhu. Nabíjení stejnosměrným proudem je novější technologie, která umožňuje nabití baterie z 0 na 80 % za pouhou půlhodinu.

Ostravská prodejna je po Praze a Brně již třetí prodejnou Lidl s nabíjecí stanicí. Brzy budou následovat i některé další prodejny, například v Průhonicích, Pardubicích nebo Hradci Králové.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Dnes jsem byl v Lidlu Průhonice a zdá se že rychlonabíječka na jejich parkovišti je již v provozu.
Jen by měli lépe označit tu plochu na parkování před nabíječkou, pro elektromobil tam moc místa nebylo :-)

Off
Včera jsme byli na výletě na Kružberku, Davidův Mlýn. Rozhodně doporučuji navštívit. Vlastní vodní elektrárna, solární panely na střeše, restaurace, penzion, spousta vyžití pro rodinu i kolektivy na celý víkend, nádherné okolí. A nabíjení zdarma, viz EV Mapa.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Radovan

Mohu jen potvrdit, je to naše oblíbené místo, kolega majitel David Kostruh vyhrál v kategorii podnikatelských aktivit Obnovitelné desetiletí http://obnovitelnedesetileti.cz/setrna-energie-v-podnikani-daviduv-mlyn-penzion-s-obnovitelnou-energii-pro-provoz-i-elektromobily. Narazíte u něj na koncernový malý elektromobil (manželka) i koncernový velký PHEV (on) :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

škoda jen že LIDL otevřel v Praze na Tupolevovy zrekonstuovanou prodejnu, na info letaku je nabijeni EV, ale kde nic tu nic...ani zásuvka na kolo, to v německu by ho asi hnali!

Obrázek uživatele Radovan

Je pravda, že na klamání spotřebitele jsou v západní Evropě silně zatíženi a mají na to dokonce spotřebitelské organizace, takové profesionální neziskovky, které pak s klamajícím pěkně zacvičí a přijde ho to dost draho. No, možná by nám taky něco takového prospělo.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Nepokáceli tam zase stromy?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Šli do sebe a dokonce vysazovali keře :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Neuvěřitelný :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Lidl se zachoval naprosto fantasticky, ale co funguje v celé EU nikdy nebude fungovat v česku.
Osobně jsem psal Lidlu poděkování za jejich činnost, kolegové přál bych Vám vidět parkoviště Lidlu ve Francii nebo v Irsku. Opravdu krásná parkoviště plná palem osvětlená LED svítidly, na sloupech větrníky co vyrábí elektřinu pro tyto lampy, stánky na kola se zásuvkama prostě nádhera.
V Rakousku už má 32 Lidlů nabíječky, ale na straně k nám moc nespěchají a asi vědí proč.
Jeden krásný Lidl např. Francie, Cherbourgh-Octeville na Plugsháre pár fotek.
https://www.plugshare.com/location/137486
https://www.plugshare.com/location/137485

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Osobně se obávám toho, že až Lidl vyhodnotí spotřebu energie tak provede opatření jako např. Spielberg v Brně, ti když zůstali jedinní zadarmo v Brně tak jim narostla spotřeba o stovky procent.
Projel jsem elektromobilem za poslední 2 léta celou evropu, nabíjel jsem na většině Lídl nabíječkách, ale s tím co předvádí čeští chrapůni v Brně jsem neviděl nikde !!!
Naši vyčůraní kolegové co vrátili čip ČEZu teď dojí tuto nabíječku dnes a denně, chudobní majitelé Tesel a nejvíc mne vadí vozidla E-On, které tam drze jezdí tankovat. E-on nedělá pro elektromobilitu nic, ale drze vysávat Lidl jim jde skvěle.
Největší král .... však je stařík s BMW I3, na autě označení OLIFEENERGY, chová se jak asociál. Tento nabíjí do 100%, auta nabíjející přes chademo zkouší odpojovat a spustit CCS,
škoda mluvit, více z nás už s ním mělo konflikt a mně na tom vadí, že firma pana Žaludy, která naslibovala jak republiku zaplaví nabíječkama má takové solidní zaměstnance kteří se takto chovají a nikde nepostaavili ani ubohý wallbox, ale to se dalo čekat od projebávačů dotací.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Obrázek uživatele Anonym123

nie síce oficiálne, ale lídl tie nabíjačky pre VLASTNÚ dopravu. na slovensku sú spustené iba počas otváracích hodín a už stavajú a zatvárajú rampy. napr. trenčín.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tyhle veci "zdarmo", jeslti by nebylo lepsi prdavat tam elektrinu za ferovou cenu. Pripadne hlidat, ze nabijeni souhlasi s jejich marketingovym zamerem - tedy aby si behem nabijeni nekdo nakoupil - Tedy napriklad povlit nabijet jen se zakaznickou kartou a dat to zadarmo jen pri nakupu nad urcitou sumu, napr. 1000kc. Nebo jen pokud mesicne v Lidlu utratis urcitou sumu atp.

Obrázek uživatele ozana

Jasně, zaměstnáme jednoho člověka za minimální mzdu, aby hlídal jestli neplatíme za elektřinu o 300Kč mesíčně více než jsme plánovali.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Ale huš! Uděláme na to software... }:-]

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele ozana

Software za 80tisíc a karty za 20.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Pane, to jste z nějakého levného kraje ne ?
Jenom analýza projektu bude dobře několik mandays... to by spolklo polovinu rozpočtu :-D
Potom přidejte HW zázemí, rozšíření výkonu, vytvoření směrnic a zaškolení údržbového personálu...
A následně follow-up služby, ladění připomínkování, dodatečné úpravy...

Možná vám tam chybí jedna nula :-D

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Radovan

Je to nesmysl co píšete, hlavně při nynějším počtu elektromobilů, naprosto zbytečná agenda. Možná do hodně vzdáleného budoucna, až těch aut nebudou +-2 tisíce v celé ČR, ale třeba 100 tisíc.
Stejně tak supermarkety neřeší obaly, pečivo si naberete do sáčků zdarma, tedy v ceně pečiva. Igelitky zpoplatnili kdysi jen ty velké, na úrovni nákupní tašky, opakovaně použitelné. Ty menší až po zásahu EU a státu, jinak byly zdarma, opět v ceně zboží. V ceně zboží máte zahrnuty i nákupní košíky, představte si, že jsou země, kde nakupujete do svého košíku/tašky. U nás jsou obchodu, ruční i pojízdné.
Lidl to má samozřejmě započteno v ceně prodávaného zboží, stejně jako to rozlehlé parkoviště pro spalováky, na kterém jsou aktuálně jen 3 místa pro elektromobily a to pouze u 1 jediného Lidlu v Ostravě, ostatní nemají vůbec nic, ani obyčejnou zásuvku. Parkování, stejně jako nabíjení, je pak už regulováno 1 hodinou zdarma, dále se platí.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Radovan

S potěšení my elektromobilisté sledujeme aktivity prodejen LIDL v ČR. Zatímco u velkých komplexů a obchodních center bývá problémem prosadit i obyčejné domácí zásuvky, nabíjející v řádu hodin, přístupné elektromobilům na parkovištích nebo v krytých podzemních garážích, zde LIDL sám postupně buduje u svých nových nízkoenergetických prodejen nejmodernější rychlonabíjecí stanice s nabíjením v řádu max. desítek minut. Navíc je jak nabíjení zdarma, tak i první hodina parkování zdarma. To k jejich využití bohatě stačí, malé elektromobily tu nabijí do 20, velké do 40 minut.
Podobný vstřícný přístup v Ostravě vidíme pouze u OC Nová Karolina Ostrava centrum, kde je od počátku fungování vyhrazeno 8 stání pro pomalé nabíjení elektromobilů. Později k nim přibyly i pomalé nabíjecí stanice ČEZ a PRE tamtéž s nabíjecími evropskými standardy Mennekes.
LIDL svým přístupem v ČR dokonale zahanbil letité rivaly jako Tesco, Interspar či Albert. Zde dochází obvykle jen k tichému tolerování nabíjení elektrovozidel na (v podzemních garážích či parkovištích) různě roztroušených obyčejných zásuvkách. Akceptována není ani snaha je - z prostředků samotných elektromobilistů - označit. Dokonce ani pokud by bylo nabíjení placené přes systém evmapa.cz a obchodní centrum na něm profitovalo. A to počínaje jízdními koly a auty konče. Občas dochází ke střetu elektromobilisty s neinformovanou ochrankou, avšak rychle se vyřeší ve prospěch nabíjení. Jen je to zbytečná nepříjemnost. Oficiální posvěcení a informační cedule, jako to má velmi dobře zvládnut dle fotek LIDL, by toto vyřešily. V Ostravě ovšem existují místa, kde jsou zásuvky v podzemí či na parkovištích buď pod zámkem, nebo tam nejsou vůbec. Příkladem budiž Albert Poruba a Dubina (bývalé Interspar) nebo Tesco Futurum Fifejdy.
Co je na situaci zajímavé je fakt, že Kaufland, vlastněný stejnou německou skupinou jako LIDL, se k něčemu podobnému odhodlal v malém už před 5 lety. Například v Ostravě dodnes najdeme jeden z prvních pomalých nabíjecích stojanů ČEZ se standardem Mennekes před Kauflandem Ostrava-Zábřeh. Bohužel, v lokalitě Ostrava-Mariánské Hory nebo Ostrava-Poruba (nedaleko Lidlu s rychlonabíječkou), už před Kauflandy nenajdeme nic. Proto je ten skok od pomalé nabíjecí stanici k moderní rychlonabíječce v rámci skupiny o to překvapivější.
Můžeme LIDL za jeho přístup k čisté mobilitě jen pochválit. Díky němu přibude vozidel, přivážejících do našich měst čistý vzduch a ticho, bez jedů a vibrací. Stanici najdete na mapě nabíječek https://www.evmapa.cz/ostrava-lidl-sjizdna-ulice . Dvojnásobná pochvala je pak za fakt, že tak LIDL činí neokázale a skromně, když by klidně mohl využit veletrhu a výstavy EkoAuto 8.-10.3.2018 v Ostravě na Černé Louce a udělat si kolem toho veliké píár http://cerna-louka.cz/cs/ekoauto-2018 . A v letošním roce otevře rychlonabíječky v dalších městech.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Anonym123

na slovensku sa do diskusie zapojil človek z BILLA-y

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tl;dr

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nóoo hošííí začínám si hodně rychle zvykat na německý Lidl a jejich víkendový akcičky, kde se dá pořídit spooousta zajímavým věciček, pečenej vařenej každý týden a s tohle nabíječkou je navíc začnu i preferovat ;) jako sorry Albert / Penny máš sice čezký cenny ale hovno eletriku ;)

kcc-hho.webnode.cz/supercharger/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no nechápu jak někdo může nakupovat v LIDLU, jedno jestli v českým nebo německým, to už ten Kaufland je lepší, nicméně u mě vede jednoznačně ALDI

Obrázek uživatele Kuk

Tak to ty si ten sociální póvl co pohybuje po Kaflandech a Aldi ratejnách. Teď už je jasný jak silně omezený je tvůj svět a tvé hodnoty. Sociální nasranost a péče vo cizí prachy je tvůj motor.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ePavel

No, zřejmě v Lidlu pochopily, že je zde komunita lidí, kteří i přes to, že si myslí, že kaufland je lepší, tak zajedou k nim, protože tam mají nabíječku.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele spetak

No snad se na těchhle stránkách nebudeme přít o to, kterej krám je na nákup lepší. To je snad trochu mimo mísu!

Buďme rádí, že si každý může VYBRAT, KAM POJEDE NAKOUPIT !!!
A že pryč jsou doby, kdy jsme mohli tak akorát pendlovat mezi JEDNOTOU a FFFČELOU.

To bysme totiž nikdo nenabíjel nikde, že ?!?!

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Obrázek uživatele ePavel

Já tím chtěl říci to, že je pro mě důležitější mít u obchodu nabíječku než to, jak se ten obchoďák jmenuje.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele spetak

Tak to joooooo ..... :-)

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Obrázek uživatele spetak

Tak si u nich nábij auto, no !!!

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vysvetli nekdo tomu Lidlu, ze je nutne to zpoplatnit? Jinak to budou blokovat a sosat tam Teslari hodiny dobijet cely fleet. V Nove Dubnici to vydrancovali tak, ze Chademo nefunguje. Zapojit do EVMapy, web kameru, ty 50kW hadice dat pod strechu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hele já už jim psal at se vybodnou na 1x 600.000 CZK ABB TERRU a fóknou tam na zeď s vyhrazeným parkováním 10x 60.000 CZK Wallbox Mennekes 32A. Ale oni to prostě chtěli prubnout, Wallboxi budou v až druhým kole ;)

lidl-shop.cz/kontakt

Obrázek uživatele Jan Rýznar

Na podobných místech právě nemá smysl stavět Wallboxy, neboť zde lidé stráví průměrně 20-40 min. Což je ideální doba pro rychlonabíjení. Wallbox má smysl na místech, kde se předpokládá parkování na 2 a více hodin (parkoviště obchodních center, aquaparky, zaměstnanecká parkoviště).

Přesně tak ! Kvůli půlhodině v obchodňáku nebudu vytahovat kabel. Za půl hodiny do většiny základních elektromobilů nateče něco kolem 1,5 kWH což odpovídá dojezdu asi 10 km a kvůli 10 km fakt nebudu zapojovat a odpojovat kabel, ale účelově pojedu k marketu kde mají rychlonabíječku, tam za stejnou dobu nabiju auto téměř do plna a když vím, že smysluplně nabíjím tak se zdržím v obchodňáku o něco dýl, dám klidně obýdek nebo se jen porozhlédnu a ejhle v košíku mám zboží pro které jsem tam vlastně vůbec nejel. Přijdu k autu, mám plnou a po zbytek dne mám o palivo postaráno.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

wallbox ma vlastni kabel to zaprvý a zadruhý ti lidl nebude sponzorovat při každým nákupu plnou přeci, to není v ceně tech pár potravin co si tam koupís, nemysli čezky. chademo samo časem zpoplatní

a za třetí, nevím jak ty, ale já za každý nákup v Lídlu zaplatím min. 700 Kč a to pomalu každý den.
Nevím co jsi pro elektromobilitu udělal ty, ale já např. Tescu a Globusu vrátil jejich členské kartičky a přestal u nich nakupovat o čemž jsem je písemně informoval, o tom proč výhradně nakupuji pouze v Lidlu, protože jim jako zákazník nestojím ani za blbou zásuvku. A Tesco jsem poslal do háje ropáckýho s chutí, už jen za ty rozbitý nákupy z jejich protrhaných tašek.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj a ja za každodenní nákup zaplatim max 200Kč cokrát jen 100 Kč a to je právě vono ;)

Tak za první každý walllbox nemá kabel !! Nevím kolik jsi toho poznal ty, ale věř mi že já opravdu hodně a 99,9% veřejných wallboxů nemá kabel ale 7P zásuvku mennekes !
Za druhé se Lidl zavázal (nevím do kdy) že bude ve vech zemích světa kde má prodejy poskytovat nabíjení elektromobilů zdarma.
Na každé nabíječce má Lidl napsané podmínky používání.
V zemích EU je pro zákazníky Lidlu po dobu jejich nákupu max 30 minut.
V čr je pro zákazníky Lidlu po dobu jejich nákupu max 1 hodinu.
NIKDE není nic o tom, kolik elektřiny si smíš odvézt.
Tak nedělej chytrýho dědulo.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

správný wallbox má integrovaný kabel

shop.mobilityhouse.com/de_en/ladestationen/mennekes-wall-box-amtron-cable-7-5m-xtra-22-c2-22kw-type2-wlan.html

prostě není normální v roce 2017 se furt při každým nákupu vobtěžovat s blbým 3-fázovým kabelem a pragmatický německý Lidl to germánsky ví ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

správný wallbox má integrovaný kabel

shop.mobilityhouse.com/de_en/ladestationen/mennekes-wall-box-amtron-cable-7-5m-xtra-22-c2-22kw-type2-wlan.html

prostě není normální v roce 2017 se furt při každým nákupu vobtěžovat s blbým 3-fázovým kabelem a pragmatický německý Lidl to germánsky ví ;)

Obrázek uživatele ePavel

Správný wallbox v garáži má integrovaný kabel podle typu garážovaného vozu. Správný wallbox na veřejném místě má zásuvku. Nejen, že je to univerzální, ale také odolnější.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Pokud by měl mít wallbox kabel, tak by měl mít v našich končinách kabely dva - jeden typ 1 a druhý typ 2 (Mennekes), aby se daly nabíjet jak třeba Nissany tak třeba BMW a jiné (Leaf 2 už má také typ2). Samotná zásuvka typ 2 na Wallboxu je univerzálnější, ale zase musím vytahovat kabel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

njn to je pravda holt někteří výrobci elkár v tom udělali bordel. Ale tak to by se dalo řešit nasazovanou redukcí vytaženou z kufru jako to má TESLA že?? Anebo holt wall s dvěma kabely typ 1 a 2 anebo holt hned vedle wallu ta 60 Lidl namontuje ještě tu blbou skříňku za 3 tácy ;)

e-car.sk/mennekes-wallbox-16a-32a/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No na tvém odkazu to není za 3 tácy, ale bohužel za 11... :-(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj maj to nějaký přepálený nedávno sem to někde viděl za polovic

conrad.de/de/cee-stromverteiler-delta-anif4-9134175-400-v-32-a-pce-393203.html

Obrázek uživatele spetak

Ale bude sponzorovat "plnou". Lidl myslí daleko dopředu a to je dobře. Dává nejvyšší platy, nabízí nabíjení. Všichni o něm mluví. A co pro něj znamená, že si dobiju 20 kW ???? Na mém nákupu je to mizivá položka. A i kdybych si koupil jen mlíko a rohlík, Lidl ví, že přijedu zase. A vvvo tommm to je !!!!!

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale joo bylo by to fajn plnou zdarma ale otázka je jesi u držgrešlí v čechách to je reálný. Jedna šademo na obchodák v okresním městě kde se sejde pár elektromobilů s tranzitem najednou a jen první si nabije plnou 30kWh*4Kč = 120Kč z 150Kč nákupu z čezu páč na střeše je kulový a furt zataženo nebo smog a ostatní budou čekat a jen fetovat smrady města je otázkou jesi tot pravé vořechové ;)

Obrázek uživatele spetak

I kdyby, náhodou, byla nabíjecka vytížená celou dobu otevření Lidlu - dejme tomu 12 hodin(což nebude) a každou hodinu by vydala 50kw (což nevydá), tak je to 600 kW. I kdyby, náhodou, Lidl stála1kWh, jak počítáte, 4 Kč ( jakože Lidl rozhodně nestojí), bylo by to pro Čez 2400,- korun denně.
Vězte, že pro obchod je to směšná častka a rádi ji do svých nákladů zahrnou. Je to jen pět lahví lepší kořalky, kterou jim denně stejně ukradnou.
A i kdyby to zpoplatnili, pořád jim tleskám. Nemůžeme chtít vše zadarmo. Ale na rozdíl od jiných nejen obchodních molochů pro nás, EV mobilisty něco dělají.
Ta představa, že u každého většího obchodu stojí, byť zpoplatněná rychlonabíječka, je slastná.
DĚKUJU

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ále jo máte recht 50*12*4 = 2400Kč denně není moc, to by vytížený obchodák typu Lidl mohl skousnout, ikdyž čéši jim tam vyzovávají ostošest třeba i blbý žárovky z krabiček v akci, což není pro Lidl v čechách narozdíl od nekradoucích němců moc velký rejžo... ;) Každopádně se uvidí jak dlouho Lidlu vydrží trpělivost s čechama krádežníkama a elektrovysávačema a prodavačkama za 28... :) čus

Obrázek uživatele spetak

¨:) bus ...

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

Dokonce v Německu, aby lidi neignorovali pomalé wallboxy, ale současně neodjížděli příliš brzo z obchodu rychlonabití, mají rychlonabíječky s nižším výkonem +-20 kW. Prostě je to rychlá, ale ne tak, aby jste si s malobaterkáčem jen skočili do automatu pro kafe a pak tradá. Hezky projít celý obchod, něco většího nakoupit, času je dost :-)
Ale je to pochopitelné, je to kšeft a elektřinu dávají zdarma. Takže něco za něco.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

V německu jediný obchodní řetězec co má 20kW nabíječky je Aldi Sud a patří stejnému majiteli jako Lidl a je to klasický Lidl, jen se to jmenuje jinak. Nabíječky jsou Efacec QC20 je to klasický trojstandart jako od ABB jen max 20 kW a u každé prodejny je popis že byli zvoleny z důvodu, že tyto prodejny jsou postaveny jako energeticky šetrné, mají na střechách obrovskou fotovoltaiku a u každého vchodu do prodejny je monitor, který zobrazuje toky el.energie zejména jak se spotřebovává ta vlastní vyrobená.
V Německu je elektřina docela drahá a Aldi chce svým zákazníkům rozdávat z vlastního a být ekologickým. Na každé nabíječce je nápis, ZDE TANKUJI SLUNCE, ČISTĚ A ZADARMO.
Navíc vedle těchto DC nabíječek jsem se často setkal s wallboxem navíc.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Obrázek uživatele Radovan

Myslel jsem si to, ale nezapamatoval jsem si to přesně. Díky za doplnění. Když to tak člověk čte, tak si připadá jak v elektromobilním ráji.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele M.Krupka

Tuším správně, že pak nelze u Lidlu nabíjet rychle ani přes ccs combo, když sosá Tesla přes Chademo?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tušíte správně.
Všechny rychlonabíječky fungují tak, že přes DC lze současně nabíjet max 1 auto.

Samozřejmě existují i výjimky jako jsou např. stanice typu Delta (lze současně nabíjet na Combu i na Chademu; typické pro Polsko) nebo nabíjecí stanice v Poříčanech (2x Chademo viz evmapa.cz/poricany-inchanet-benes-a-lat)

V Poříčanech mívám pravidelně problém, že funguje jen jedno CHAdeMO. Provozovatel se to snaží ochotně řešit, ale ABB prý moc ne.

Obrázek uživatele Teq

Nabijal som sa v Dubnici 3 razy a nevidel som tam este Teslu. stala tam iba Ampera a sosala si tam pomaly z AC konektoru.
Vyuzivam aj podobnu LIDL nabijacku vo Viedni, tiez zadarmo. Keby si kazdy Lidl spravil nabijacku mali by sme slusnu siet

Obrázek uživatele Kuk

O jejím výkonu ani slovo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mennekes 43kW
Chademo/CCS 50kW

Dodám kompletní seznám nabíjecích stanic od Lidlu:

- Praha, ul. K Barrandovu (v provozu)
- Brno, ul. Pod Nemocnicí (v provozu)
- Ostrava, Sjízdná (v provozu)
- Průhonice (v provozu do konce března 2018)
- Pardubice, ul. Palackého (v provozu během dubna 2018)
- Hradec Králové, ul. Víta Nejedlého (v provozu během května 2018)

Dnes jsem hledal na parkovišti Lidl Průhonice jestli už se tam něco rýsuje, a už tam mají základy a přípravu na montáž nabíjecí stanice, takže březen je asi reálný. Přesné umístění stanice je zde : https://mapy.cz/letecka?vlastni-body&x=14.5655299&y=50.0041061&z=19&ut=Nab%C3%ADjec%C3%AD%20stanice%20pro%20Elekromobily&uc=9hWaXxXYxA&ud=50%C2%B00%2714.766%22N%2C%2014%C2%B033%2754.894%22E
I když na té letecké mapě není ještě ani parkoviště :-)

Obrázek uživatele Radovan

Člověka to po zkušenostech se sliby ČEZu docela překvapí, že? Každopádně díky za každé nové ráno, tedy rychlonabíječku.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Proč to staví, kde už nabíjení je? Může mi někdo vysvětlit, proč to nepostaví třeba ve Strakonicích nebo Táboře nebo ČB? S tímhle přemýšlením to bude mít Lidl první v Písku, kde už je také rychlonabíjení! To snad není pravda!

Obrázek uživatele M.Krupka

ČB jsou zvláštní. Vodní elektrárna Lipno z jedné strany, Temelín z druhé strany. Zdroje jsou, zásuvky chybí.

Obrázek uživatele Radovan

Největší EOFF vtip jsme zažili v srpnu 2014 na Vranovské přehradě. EOFF všude reklamy, jak jsou tam nabíječky, půjčovny elektro kol, skútrů i lodí, ale dojeli jsme a ne a ne to najít. Nabít jsme potřebovali, benzinka poskytující dle mapy zásuvky už zavřená a zásuvky zamčené. Nakonec jsme se nabili přes večeři v místním hotelu.
Nabíječky pro auta (ty na skútry a kola vypadávaly už při zapojení více kol, dokonce u zámku je měli rovnou odpojené, padal jim proud v budce hlídače parkoviště i při jednom kole) jsme nakonec našli omylem při komentované prohlídce vodní elektrárny - několik wallboxů na zdi objektu pod hrází, v oploceném areálu obsluhy přehrady. Za 2 ploty a bránami s dálkovým otevíráním a ještě za zatáčkou, takže od brány vidět nebyly. Hezky ve firemních barvách, ale absolutně k výkalu. To prostě nevymyslíš......

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky jsem se jim snažil vysvětlit, že jsou lokality, kde nic není a mělo by to větší smysl, ale odpověď byla následující:

"...dobíjecí stanice naše společnost instaluje pouze u vybraných prodejen nové generace.
Všechny prodejny nové generace jsou připraveny k instalaci dobíjecí stanice. Počítám ale s tím, že tento rok více stanic nepostavíme (viz seznam). Spíše vyhodnotíme provoz na již instalovaných stanicích a uvidíme co dál.

Zdeněk Zejda
Tel.: +420 257 086 583"

Klidně můžete p. Zejdovi napsat (energie@lidl.cz) a pobavit se s nim, že např. v ČB je úplně hluché místo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajímalo by mě jestli jste se zeptal pana Zejdy zda souhlasí se zveřejněním jeho telefoniho čísla!

Obrázek uživatele Vasek e-UP

V Klatovech otevřeli prodejnu nového typu a NIC !!! ted předělavali parkoviště v Holyšově a NIC!! čím více na jih a západ tak se na to hází bobek ....slušně

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky jsme tu v Ostravě propadali panice. Nová prodejna je otevřená již nějaký ten pátek. A přece. Dočkali jsme se dodatečně. Tak nevěšet hlavu a přiměřený tlak. Držím pěsti!

Jistě nehází. např. v Itálii nají taky zatím jen jednu takže jsme na tom mnohem líp.
Ona ta investice je prostě obrovská a tak to nejde ze dne na den a hlavně jeto tím jak se v dané zemi nekecá a maká...
Podíveje na Rakušáky, roky nekecali a stavěli dálnici Wídeň-česko,
dnes oni dálnici mají, nezvlněnou, neujíždí, neošizenou a my ? Už ani nekecáme, slibují se jiné akce.
Jinak nedávno mi vedení Globus.čr napsalo:
Rychlonabíjecí stanice zřídíme u našich hypermarketů v průběhu roku 2018. Dohoda, kterou uzavíráme s naším partnerem, je pro všechny naše lokality, abychom mohli nabídnout pokrytí celé naší sítě Globus. Toto naše realizace trochu protahuje, chceme být ale féroví ke všem našim zákazníkům z celé ČR.
Podporu elektromobility máme tedy v plánu a Globus bude řetězcem, který bude na všech svých pobočkách v celé ČR stanice provozovat.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to jste mě potěšil.
S ženou rádi a často jezdíme nakupovat do Globusu

Hurá, konečně bude tedy v ČB - Jižních Čechách další zásuvka díky Globusu!

Tak to mi udělal Globus radost, EON nakonec zůstane zahanben a přece bude kde tady na jihu nabíjet. A pokud to stihnou letos, už se nějak dočkáme. Ono je to jednoduché - nijak mi nevadí nakupovat na cestách, tak si zastavím tam, kde mají nabiječku a půjdu nakupovat. Myšlenka je to skvělá a funkční. Investice to sice je, provozní náklady taky nejsou zadarmo, ale vždyť už ty obchoďáky ani neví, čím vším by zákazníky nalákaly, tak ať to dělají i takto - v mém případě to funguje.
Ne nadarmo říkám, že elektromobilita je hlavně o změně myšlení. Tak si nenakoupím na konci cesty, ale v půlce - výsledek je stejný - nákup mám.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Ano, zastavuje se jen tam, kde se lze připojit na jakoukoli zásuvku. Takže káva, restaurace, WC a nákupy jedině se zásuvkou, jinak to nemá smysl. Jinde prostě nestavím nebo jen, když je to nutné. Velká výzva pro obchodníky, ... !

Výstavba nabíjecích stanic právě dává smysl u obchodních center, restaurací a pod., u benzínek je to akorát pro zlost, mimo jiné není potřeba nabíjet v záplavě popojížděcích spalováků a smradu paliv.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Samozřejmě, ty benzínky jsou hodně zapáchající.

Vystrkov je přímo odstrašující příklad, kde v teplých dnech se musí člověk doprošovat řidičů se spalováky, aby ho pustili nabíjet a ještě tam na oplátku celou dobu tůrujou auta aby si to elektromobilista vychutnal.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Zas pohledem provozovatele pumpy (nebyl jsem tam, nevim, jak je to propojene, ale pochopil jsem, ze se plati tam) lepsi spalovaci omladina, co chlemta energetaky za stovku, cipsy a podobne sracky, nez elektromobilista, co se pripoji a v aute zere vlastni "suchy rohlik" (nadsazka, proste neco) nebo cuci do knizky/mobilu (nejcastejsi pripady, co jsem videl kdyz jsem tyden jezdil s Leafem).
EDIT: pardon za sprosta slova, ale jinak to rict nejde...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

náhodou není nad čerstvý suchý rohlík za 1,90Kč

Já jsem tam byl parkrát, omladina si na předražené benzínce nic nekoupí, po cestě k ní stojí Lídl, Billa, Penny apod. Elektromobilista se jde na benzínku najíst a napít, protože jen projíždí a když už dal do auta 750 tisíc (ta omladina tak 50 tis.) tak má i na to občerstvení.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Ma a da nemusi byt to same :) Nerikam, ze je to pravidlo, ale ve Vestci ze tri dalsich Tesel (pri nabijeni, kdy jsem tam nebyl sam) vsichni sedeli v aute, do motorestu se nevydal nikdo (podle znacek Cech, Nor, Nemec).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Takhle to vypadá za teplejších dnů.

https://www.imgup.cz/images/2018/03/02/Vystrkov.jpg

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Ano, takto to tam vypadá celkem pravidelně. Díky za uveřejnění fotek.

Ja psal o Vestci, ale to je jedno, jak rikam, nemusi to byt pravidlo (Leafa jsem mel pujceneho casne jaro, Teslu pozdni podzim, takze oboji celkem hnusne pocasi).

Jinak perlicka pri patku, na to nabijeni, co jsem psal nahore, jsem vezl kamosku s jeji mamou, chtely videt, jak to vypada. No moc odvazane se z pulhodinoveho cuceni na displej netvarily (ale uplne nevim, co ocekavaly) :)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ve Vestci taky nechodím do Motorestu, protože to se nedá stihnout. Auto je nabitý za 20-25 minut to je tak maximálně na kafe. Pokud mám hlad jdu se tam najíst po nabíjení. Nedávno konečně otevřeli lávku přes ten potok, takže nemusí člověk obcházet celou budovu. Nabíjím tam 2x týdně a většinou v Teslách nikdo teď v zimě nesedí, přece jenom tam nabijí podstatně déle.

Holkám by se líbilo spíše i3, ten Leaf je asi neohromí.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

To byla Tesla, ale nepredpokladam, ze cekani v kteremkoliv aute vypada vyrazne jinak (kdyz si odmyslim vetsi cisla na displeji, ale to je asi az tak neuchvacovalo).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Je spíš uchvátí to zrychlení, ale ty peníze to zase smažou :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Jo, jo, je to tak. O Vystrkově jsme tady společně napsali již mnoho. Nerad toto téma vytahuji - to již nemá cenu. Na druhou stranu, když Ladislav eNV popsal, co dokáží "elektromobilisté" v Brně nejen u Lidlu a jak např. lidi vrací čipy ČEZ a pak tam stojí celý čas a nelze nabít, s Teslami celé noci ... To je náš konec a děláme si to sami!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ať si šetřílkové tu nabíječku sežerou. U ČEZu teď bude o to více místa.

Obrázek uživatele ozana

Už půl roku měl mít ČEZ funkční platbu za odebranou kWh a nikdo by jim čipy nevracel.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Určitě to je v běhu, nejdříve se udělá kolem 130 porad, potom bude potřeba 25 podpisů v různých odborech a divizích, nakonec se vypíše výběrové řízení na dodavatele, pak testovací fáze, vyhodnocení, znovu 70 porad a 12 podpisů a nakonec v roce 2019 kolem prázdnin bude hotovo.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Za tohle info moc děkuji. Určitě napíšu. I když předpokládám, že s tím stejně nehnu, ale určitě napíšu.

Milane, to asi nezměníš. Lidl má celosvětově jasný koncept, vše je přesně naplánováno a zasmlouváno na několik roků dopředu a v budoucnu by měla být nabíječka na každěm Lidlu a všechny prodejny po celém světě musí být defacto stejné. Moje poslední info je takové, že má všude Lídl stejný problém -nedostatek energie zejména ve velkých aglomeracích a u nás v česku to bude navíc klasická česká neschopnost, lenost a snahy si urvat si něco pro sebe.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Obrázek uživatele Radovan

Nedostatek energie - to přímo nahrává doplnění konceptu prodejen o FVE, což aktuálně dělají. A možná následně i o baterie. I když, jak jsem tak koukal uvnitř, asi ta plocha střechy nějaké přebytky mít nebude. Uvnitř je toho příliš mnoho na elektřinu - vjezdové závory, vstupní dveře, automat na láhve, kávu, lis na odpad, další dvoje dveře, vlastní pekárna, klimatizace, chladicí a mrazicí pulty na prodejně i v zázemí (a že je jich hodně, Lidl má fakt spoustu chlazeného a mraženého zboží), osvětlení, pokladny, kancelářské a skladové zázemí.......

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Josef

Pardubice a Hradec jo? To asi zruším Čezu čip.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdravím. Nejezdíte s BMW i3. Nebo se pletu?

Obrázek uživatele Josef

Jo, jezdím.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den. děkuji za reakci. Nezajímal jste se v poslední době o možnost upgradu baterie na 94Ah články? Tuším jezdíte tu starší i3ku bez REXe.

Obrázek uživatele Josef

Ne, čekám na 120 Ah. Jestli tedy bude. Upgrade na 94 Ah bych řešil nákupem baterie ze zbořené i3, asi u USA. Mají tam minimálně 3 na skladě. A zůstane mi moje stará jako úložiště.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já se vyptával v BMW a upgrade u starších i3 už možný není. Předpokládám,že ani se starší jetou baterií. Pokud to auto umožňovalo ve své řídíci jednotce(musí to mít povolené),obávam se,že aktualizací SW v autě tuto možnost zruší,pokud se tak už nestalo. Myslel jsem si,že procedůra upgradu není tak složitá. Šel jsem do i3ky proto,že BMW umožňuje pozdější upgrade baterie a tak jak tuto možnost nahlas prezentovali,tak ji v tichosti zablokovali. Jsem celkem rozladěný z této info:-(

Obrázek uživatele Josef

Dodal bych, že aktualizace softwaru nic na věci nemění. Při výměně baterie je nutné přehrát celý software tak jako tak.

Obrázek uživatele Josef

Mám dojem, že možnost upgradu záleží na konkrétní zemi. Zcela jistě to půjde nějak provést. Nevím tedy jestli máte REXe nebo ne, ale BEVko upgradovat jde. REX ne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám BEV 2015 a podle sdělení BMW,pokud to v SW jednotce auta není povolené,mám smůlu.

Obrázek uživatele Josef

Hm, to jsou kecy. Vymlouvají se. Když to předtím šlo, není důvod, aby to teď nešlo. Když to nepůjde přes ně, půjde to jinak. Oni holt nechtějí prodávat lepší baterky za pár šupů. Oni chtějí prodávat nová auta.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No já nevím,ale potvrdíli mi to nezávile dva lidé z BMW. Ta procedůra začíná kontrolou SW v autě. Pokud je to nepovolené,smůla. Pak práce s jinou baterií a pak instalace a další programování. Celý tento balíček s jejich novou baterkou nebyl zrovna levný a ještě sebrali původní. Uvažoval jsem o upgradu na 94Ah,ale tohle info mě odradilo. 120Ah byla fajn,ale ještě není,nikdo neví,zda bude stejná a použitá ještě pár let potrvá než bude a za rozumnou cenu.

Obrázek uživatele Josef

Uvidíme. Ono já mám třeba auto už bez záruky, takže bych do výměny asi šel spíše svépomocí s nějakým elektrikářem a k tomu bych si zajistil někoho na software BMW přes fóra. Lidí, co dělají do BMW, jsou hromady (zpravidla technici BMW, kteří si takhle bokem přivydělávají). Jak říkám, 33 kWh baterku jde koupit už snadno z druhé ruky a prakticky novou.

Nebo taky mohli objevit nejaky problem (jako napr. ze se pri delsim dobijeni nebo jizde neco prehriva). Nevim, jen chci rict, ze to nutne nemusi byt spiknuti.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To si nemyslím. Pár lidem to prý v ČR dělali,když to šlo a o žádných svolávačkách a vracení do původního stavu nebyla řeč.

Obrázek uživatele Josef

Můžu se zeptat, kde jste se ptal?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Můžeme řešit vaši otázku raději mimo toto forum?

Obrázek uživatele Josef

Určitě, napište mi na josef.soltes (at) centrum.cz

Obrázek uživatele Josef

Vzhledem k tomu, že se používá stejná rychlonabíjecí kabeláž a proudy jsou při jízdě stále stejné... Navíc jsou stejné i rozměry baterie... Já myslím že je to buď komunikační šum a nebo je to prostě jen praktická záležitost, ono k té výměně musíte mít vybavení a to se vám při jedné výměně za rok nezaplatí. On ten program výměny baterií musí být povolen. Třeba v USA ho mají stále neaktivní a výměny baterií nepodporují.

Proudy budou stejne, ale po delsi dobu (takze to "neco" se treba misto na 80 stihne ohrat na 90). Ale samozrejme tohle by treba u pohonu pro vetsinu zakazniku nebyl realny problem (jen pro ty, co to honi celou dobu na plny kotel), u nabijeni uz by mohl (ostatne novejsi modely maji jinou nabijecku). A ani by se to nemuselo projevit tim, ze neco odejde, ale muzou treba videt vic upozorneni na prehrati nebo omezeni proudu v diagnostice.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

Přehřát se mi na dálnici podařilo i starou verzi, respektive při přehřívání začne auto omezovat výkon. K tomu tam ty ochrany jsou. Novější modely mají třífázovou nabíječku, ale nedává smysl, proč by měl být problém s méně výkonnou původní. Chápete jistě, jak to myslím. Když do teď nabíječka dostačovala... Ale jo, může to být lecčím. To nepopírám. Osobně si myslím, že je to spíš tím, že to pro BMW není lukrativní, spíše naopak.

Ad nabijecka - treba tim, ze puvodni bezela se starou baterkou 4 hodiny v kuse a po upgradu baterie 7, s cimz se ale pri jejim navrhu/testovani nepocitalo. Cisla jsou vymyslena, jen pro ilustraci principu.

O tom, ze BMW radsi proda nove auto nez upgraduje stare se hadat nemusime, to asi kazda automobilka.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

Je to možné. Uvidíme.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No já si myslel,že je to prostě výhoda BMW oproti ostatním značkam a není to tak. Mám dnešní mail od nějakého germána z BMW,že upgrade už možný není. Na otázku ohledně použité baterie už bez reakce. Každopádně prý v prvním kole rozhoduje info v SW auta.

Obrázek uživatele Josef

Oukej. Já se poptám na BMW i3 fóru a uvidíme. Já to stejně teď pár let neplánoval, nebudu na to mít peníze, koupě baráku nás vysála.

Obrázek uživatele Radovan

Zatím s tím nespěchejte. Jde o stanice postavené v rámci podnikatelské dotace, omezené použitím pro zaměstnance a zákazníky. Aby se dotace nekřížila s tou druhou, co je na podporu nabíjecí sítě a nepodporovala se jedna věc dvakrát. Což Lidl vyřešil tím, že mimo otevírací dobu rychlonabíječky nejedou.
Ano, lidé jsou v obchodě - jako personál - před i po otevírače, takže můžete rychlonabíjet i před 7 a po 21.hodině, ale je to loterie. Pak se areál vypne a s ním i rychlonabíječka. Já jsem našel fungující hned ráno už po 5.hodině, kdy tam naváželi zboží, a večer až do 22:23, ale jakmile poslední zaměstnanec opustil prodejnu, zavřel vchod a zhasnul vstupní část, vypnul se i nabíjecí stojan. Není to plnohodnotná náhrada, je to pro zákazníky a zaměstnance.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Josef

No jde spíš o to, že já jindy než v pracovní době zpravidla nabíjet nepotřebuji.

Obrázek uživatele honza.t

+1


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?